Budowa punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych wraz z infrastrukturą towarzyszącą...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Budowa punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych wraz z infrastrukturą towarzyszącą na terenie działki nr 83/7 w miejscowości Papowo Toruńskie, Gmina Łysomice”.
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoŁysomice
  • WojewództwoKujawsko-pomorskie
  • Rodzaj zamówieniaRoboty budowlane
  • Rodzaj zamawiającegoAdministracja samorządowa
  • Termin składania wniosków2018-01-12
  • Tryb udzielenia zamówieniaPrzetarg nieograniczony
  • ZamawiającyUrząd Gminy Łysomice
  • Data publikacji ogłoszenia2017-12-22
  • Numer ogłoszenia635864-N-2017
TREŚĆ PRZETARGU


Ogłoszenie nr 635864-N-2017 z dnia 2017-12-22 r.

Urząd Gminy Łysomice: Budowa punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych wraz z infrastrukturą towarzyszącą na terenie działki nr 83/7 w miejscowości Papowo Toruńskie, Gmina Łysomice”.
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Tak

Nazwa projektu lub programu
Projekt grantowy nr RPKP.04.02.00-04-0001/16 pn. „ Wsparcie rozwoju Punktów Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych na terenie województwa kujawsko- pomorskiego w latach 2016-2018 dofinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko- Pomorskiego na lata 2014-2020 Oś Priorytetowa 4. Region przyjazny środowisku Działanie 4.2 Gospodarka odpadami.
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy Łysomice, krajowy numer identyfikacyjny 54250500000, ul. ul. Warszawska  8 , 87148   Łysomice, woj. kujawsko-pomorskie, państwo Polska, tel. (056) 678 32 22, e-mail sekretariat@lysomice.pl, faks (056) 678 32 22 w.23.
Adres strony internetowej (URL):
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Nie

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Nie
www.bip.lysomice.pl

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
Zamawiający wymaga, aby oferta została złożona w formie pisemnej
Adres:
Budynek Firmy „Katarzynki Akcesoria Meblowe Sp. z o.o.” Ostaszewo 57 i 87-148 Łysomice biuro podawcze

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych wraz z infrastrukturą towarzyszącą na terenie działki nr 83/7 w miejscowości Papowo Toruńskie, Gmina Łysomice”.
Numer referencyjny: ZP-271.19.2017
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:

Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane – realizacja Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych wraz z infrastrukturą towarzyszącą na terenie nieczynnej oczyszczalni ścieków zlokalizowanej na terenie nieruchomości przy ul. Kanałowej 4 w miejscowości Papowo Toruńskie, oznaczonej w ewidencji gruntów jako działka 83/7 (obręb Papowo Toruńskie, gmina Łysomice). Przedmiotowa nieruchomość jest uzbrojona, posiada dostęp do drogi publicznej obecnie na jej terenie funkcjonuje punkt zlewny nieczystości płynnych (stacja zlewna) oraz główna przepompownia ścieków dla Gminy Łysomice. Obszar przeznaczony pod planowaną inwestycję nie jest objęty obowiązującym miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego. PSZOK będzie miejscem, do którego będzie można dostarczyć określone w regulaminie utrzymania czystości i porządku odpady problemowe z terenu gminy z gwarancją, że zostaną właściwie ze względu na swój rodzaj i bez szkody dla środowiska zagospodarowane. Technologia będzie przystosowana do przyjmowania wysegregowanych odpadów. W PSZOK przyjmowane będą następujące frakcje odpadów: - odpady wielkogabarytowe, - zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, - zużyte baterie i akumulatory, - zużyte opony, (wytworzone w ramach gospodarstwa domowego), - odpady z metalu, - tworzywa sztuczne, - szkło i szyby okienne, - papier i makulaturę , - opakowania wielomateriałowe (np. kartoniki po mleku lub sokach), - odpady remontowo-budowlane (w tym) styropian, - bioodpady, - odpady zielone związane z pielęgnacja ogrodów i liście jesienią, Branża architektoniczna, drogowa i konstrukcyjna obejmują wykonanie - budynku socjalnego, - budynku wiaty, - wagi najazdowej, - dróg manewrowych, placów utwardzonych, chodników. Branża sanitarna obejmuje wykonanie - wewnętrznej instalacji wody zimnej, ciepłej, kanalizacji sanitarnej, c.o. i wentylacji w budynku socjalnym, - przyłącza wody pitnej, - zewnętrznej instalacji kanalizacji sanitarnej, - instalacji kanalizacji deszczowej Branża elektryczna obejmuje wykonanie: -wewnętrznej i zewnętrznej instalacji zasilania, - wewnętrznej i zewnętrznej instalacji oświetlenia . Działka 83/7 obręb Papowo Toruńskie na której planuje się lokalizację budynku socjalnego i wiaty znajduje się w miejscowości Papowo Toruńskie. Zamówienie przewiduje zabudowę przedmiotowej nieruchomości budynkiem wiaty magazynowej o funkcji Punktu Zbiórki Odpadów Komunalnych oraz budynku socjalnego z przeznaczeniem na obsługę punktu oraz cele edukacyjne. Wiata zaprojektowana została jako obiekt stalowy na planie prostokąta z dachem dwuspadowym pokryty blachą trapezową T55 ocynkowaną gr. 0,5mm w kolorze RAL 9007. Ustrój nośny stalową elementy stalowe walcowane na gorąco malowane farbą podkładową i farbą nawierzchniową ftalową RAL 9017. Obudowę wiaty stanowi blacha trapezowa T35 ocynkowana gr 0,5mm mocowana do konstrukcji za pomocą wkrętów samowiercących ocynkowanych z uszczelką. Budynek socjalny będzie stanowił: zaplecze dla pracowników Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych punkt sanitarny dla klientów obiektu oraz pełnił funkcje dydaktyczne dla młodzieży szkolonej w ramach prowadzonego programu ekologicznego przez PSZOK. Obiekt o konstrukcji stalowej obudowany płytą warstwową (RAL 9007), wyposażony w stolarkę okienną PCV (RAL 9017) oraz wewnętrzną stolarkę otworową drewnianą. Obiekt parterowy z dachem dwuspadowym. Uzupełnieniem zabudowy jest waga najazdowa samochodowa o nośności do 30t, wyposażona w systemowe najazdy oraz elektroniczny system pomiaru, z modułem przesyłu wyniku do pomieszczania zlokalizowanego w budynku socjalnym. Charakterystyka jaką powinna spełnić waga: - obciążenie maksymalne 30000 kg - dokładność odczytu 10 kg - temperatura pracy -40·C do +80·C - najazdy stalowe - sygnalizator świetlny - wielkogabarytowy wyświetlacz zewnętrzny - drukarka - oprogramowanie komputerowe Projektowane zagospodarowanie terenu polegać będzie na przebudowie istniejącego układu drogowego. Obecnie drogi wewnętrzne wykonane są w konstrukcji betonowej z obustronnym krawężnikiem. Zakres prac: - rozbiórkę istniejących krawężników wraz z ławami betonowymi, - zakłada się częściowe frezowanie istniejącej drogi betonowej wraz z uzupełnieniem istniejącego terenu do projektowanych poziomów przy użyciu kruszywa łamanego zagęszczanego mechanicznie, - wykonanie koryta pod ławę betonową i chodniki, - ustawienie krawężników betonowych na ławie betonowej oraz obrzeży betonowych, - wykonanie nawierzchni z kostki betonowej, dróg manewrowych oraz chodników Podstawowe parametry techniczne. - Drogi manewrowe o szer. od 4,25 m do 19,8 m, - Spadki poprzeczne dróg manewrowych 1,5-2,5% , - Spadki poprzeczne chodnika oraz opasek przy budynku 1,5% - Obciążenie na oś 110 kN Drogowe rozwiązania konstrukcyjne. Drogi manewrowe: kostka betonowa kolor szary - 8 cm, podsypka cementowo - piaskowa - 3 - 5 cm, istniejąca podbudowa betonowa - 20 cm, Chodnik: kostka betonowa kolor szary - 6 cm, - podsypka cementowo - piaskowa - 5 cm, - grunt stabilizowany cementem Rm = 1,5 MPa -10 cm . Drogi wewnętrzne manewrowe obramowane krawężnikiem betonowym 15x30 cm posadowionym na ławie betonowej z oporem z betonu B-15 (C12/15). Odwodnienie Odwodnienie dróg wewnętrznych, zaprojektowano jako powierzchniowe, nadając odpowiednie spadki poprzeczne i podłużne i odprowadzając wodę w obrębie własnej działki Media i infrastruktura techniczna energia elektryczna - z istniejącego złącza kablowego na podstawie obowiązującej umowy o dostawie energii elektrycznej, woda - poprzez rozdział istniejącej sieci wewnętrznej odprowadzenie ścieków bytowych - do istniejącej sieci kanalizacji sanitarnej, odprowadzenie wód opadowych - powierzchniowo w obrębie terenu własnej działki, odpady komunalne gromadzić w zamkniętych pojemnikach (umowa z firmą posiadającą koncesje na w/w usługi),- zaopatrzenie w ciepło - ogrzewanie budynku socjalnego grzejnikami elektrycznymi, ciepła woda użytkowa- podgrzewacze elektryczne, wjazd na działkę - poprzez istniejący zjazd bramowy z drogi gminnej, Rozwiązania projektowe - branża konstrukcyjna. Budynek socjalny. - Fundamenty -ławy i stopy. Fundamenty zaprojektowano w postaci ław fundamentowych z betonu B20. Grubość ław, szerokości wg rysunku rzutu fundamentów, na warstwie podkładowej o grubości 10 cm z betonu B10, na gruncie rodzimym. W przypadku niekorzystnych warunków gruntowych, jak na przykład grunt niejednorodny należy bezwzględnie skontaktować się z jednostką projektową w celu adaptacji projektowanych rozwiązań. Grunty nienośne należy wybrać i zastąpić chudym betonem. Należy zapewnić ciągłość zbrojenia podłużnego ław, szczególnie w narożach. - Ściany fundamentowe. Wykonane jako podwaliny żelbetowe zgodnie z rysunkami konstrukcyjnymi. Izolacje pionową stanowić będą 2 powłoki bitumiczne. Docieplenie styropianem ekstrudowanym o gr 10 cm mocowanym na kolki stalowe + siatka klej. Wykończenie tynkiem mozaikowym. 5.2.3 Ściany zewnętrzne. Wykonane jako prefabrykowane z płyt warstwowych o grubości 15 cm z trzpieniem styropianowym, mocowane do konstrukcji oraz rygli za pomocą wkrętów samowiercących z podkładką. Układ płyt pionowy kolor RAL 9007. Obróbki wykonane z blachy ocynkowanej RAL 9007. Stosować rozwiązania producentów płyt warstwowych. - Ściany wewnętrzne. Wykonane jako prefabrykowane z płyt warstwowych o grubości 10 cm z trzpieniem styropianowym. mocowane do konstrukcji oraz rygli za pomocą wkrętów samowiercących z podkładką. Układ płyt pionowy kolor biały. Obróbki wykonane z blachy ocynkowanej kolor biały. Stosować rozwiązania producentów płyt warstwowych. - Płyta posadzki na gruncie Posadzka wykończona płytkami technicznymi typu GRESS. W pomieszczeniach sanitarnych zaprojektowano wpusty podłogowe- wykonać jako ocynkowane systemowe. Warstwy posadzki wykonać zgodnie z rysunkiem: Przekrój A-A - Pokrycie dachu. Zaprojektowano dach dwuspadowy o konstrukcji stalowej w formie dźwigarów z elementów stalowych i płatwi. Wykonany jako prefabrykowany z płyt warstwowych o grubości 20 cm z trzpieniem styropianowym, mocowane do konstrukcji oraz rygli za pomocą wkrętów samowiercących z podkładką. Przyjęto dach nachylony do poziomu na 15 stopni kryty płytą warstwową z wkładem z styropianu. Połać dachu uzupełnić o wywiewki wentylacyjne PVC w kolorze dachu. - Parapety zewnętrzne. Parapety zewnętrzne z blachy stalowej powlekanej - Okna. Stosować okna PCV. Zaleca się stosowanie okien wyposażonych w nawiewniki okienne i spełniające wymagania wentylacji pomieszczeń przez odpowiedni współczynnik infiltracji. W I, II, III strefie klimatycznej Uk(max) dla okien i drzwi = 1,3 W/m2K - Drzwi. Drzwi zewnętrzne typowe, zgodne z katalogiem wybranej firmy lub wg indywidualnego projektu. Współczynnik przenikania ciepła dla drzwi zewnętrznych Uk(max) = 1,7 W/m2K. Drzwi wewnętrzne typowe drewniane kolor biały. Drzwi wejściowe do pomieszczeń sanitarnych oraz kabin wyposażyć w otwory nawiewne lub wykonać normowe podcięcie. - Cokoły. Fragmenty ścian wykończone tynkiem mozaikowym wg technologii wybranej firmy. - Obróbka blacharska dachu oraz rynny i rury spustowe. Obróbka dachu obejmuje elementów związanych z utrzymaniem i konserwacją dachu. Zastosować obróbki dachowe systemowe lub wykonać indywidualne z blachy stalowej ocynkowanej. Rynny i rury spustowe systemowe PCV.· - Wentylacja. Wentylacja budynku socjalnego wykonana jako grawitacyjna rurami typu spiro zakończonymi ponad dachem wywiewkami systemowymi PCV w kolorze dachu. W pomieszczeniach sanitarnych wywiew wspomagany mechaniczne wentylatorami uruchamianymi wraz z włączeniem oświetlenia. Nawiew, poprzez nawiewniki higrosterowalne w stolarce okiennej oraz otworach drzwiowych do pomieszczeń i kabin sanitarnych . - Instalacje wewnętrzne. Budynek będzie posiadać instalacje elektryczną, wod.-kan. Ogrzewanie grzejnikami elektrycznymi. C.W.U z podgrzewaczy elektrycznych. Zasilanie z istniejących sieci na terenie nieruchomości. Zrzut ścieków bytowych do istniejącej sieci kanalizacji sanitarnej. Budynek wiaty. Fundamenty - ławy i stopy. Przyjęto poziom wód gruntowych poniżej poziomu posadowienia budynku. Fundamenty zaprojektowano w postaci ław fundamentowych z betonu B20. Grubość ław, szerokości wg rysunku rzutu fundamentów, na warstwie podkładowej o grubości 10 cm z betonu B10, na gruncie rodzimym. Grunty nienośne należy wybrać i zastąpić chudym betonem. Należy zapewnić ciągłość zbrojenia podłużnego ław, szczególnie w narożach. Ściany fundamentowe. Wykonane jako podwaliny żelbetowe zgodnie z rysunkami konstrukcyjnymi. Wykończenie beton szalunkowy. Ściany zewnętrzne i wewnętrzne. Wykonane jako stalowe z elementów walcowanych na gorąco obudowanych blachą trapezową T35 gr.0,5mm RAL 9007 mocowane do konstrukcji oraz u kłady rygli wkrętami samowiercącymi z podkładką. Konstrukcja stalowa malowaną farbą podkładową oraz ftalową w kolorze RAL 9017. NA części budynku z uwagi na funkcje boksy magazynowe wydzielone będą panelami ogrodzeniowymi systemowym. Bramy do boksów systemowe panelowe lub pełne z wypełnieniem blachą T35. Płyta posadzki na gruncie. Posadzka z spadkiem do wjazdu wykonana jako Polbruk. Pokrycie dachu. Zaprojektowano dach dwuspadowy o konstrukcji stalowej w formie dźwigarów z elementów stalowych i płatwi. Przyjęto dach nachylony do poziomu na 30 stopni kryty blachą T55 gr. 0,5 mm. Obróbka blacharska dachu oraz rynny I rury spustowe. Obróbka dachu obejmuje elementów związanych z utrzymaniem i konserwacją dachu. Zastosować obróbki dachowe systemowe lub wykonać indywidualne z blachy stalowej ocynkowanej. Rynny i rury spustowe systemowe. 5.4 Program użytkowy . Charakterystyka budynku wiaty: Powierzchnia użytkowa -325,68 m2 Powierzchnia zabudowy - 3l45,83 m2 Kubatura - 2001,6 m3 Kąt nachylenia połaci dachowej 300· Wysokość - 7,42 Liczba kondygnacji nadziemnych - 1 Liczba kondygnacji poziemnych – 0 Charakterystyka budynku socjalnego: Powierzchnia użytkowa - 53,77 m2 Powierzchnia zabudowy - 58,92 m2 Kubatura - 207 m3 Kąt nachylenia połaci dachowej 150 Wysokość 4,06 m Liczba kondygnacji nadziemnych 1 Liczba kondygnacji poziemnych O Bilans powierzchni terenu 63/7. Nazwa Powierzchnia [m2] Budynek wiaty - 345,83 Budynek socjalny - 58,92 Waga najazdowa - 54,00 Powierzchnia utwardzone - 1894,00 Istniejąca pow. zabudowy - 1188,00 Powierzchnia biologicznie czynna - 6345,25 Powierzchnia działki razem - 9886,00 Rozwiązania projektowe - branża sanitarna. Wewnętrzna instalacja wody. doprowadzona do budynku socjalnego poprzez projektowane przyłącze wody pitnej. Instalację wykonać z rur wielowarstwowych PE-RT/ALlPE-RT z kopolimeru octanowego polietylenu PE-RT ,(typ II) opornego na wysokie temperatury (rura bazowa), taśmy aluminiowej zgrzewanej doczołowo ultradźwiękami (warstwa środkowa) oraz polietylenu o podwyższonej gęstości PE-HD (warstwa zewnętrzna) zabezpieczającego warstwę aluminium. Połączenia przewodów wykonać za pomocą systemowych kształtek tworzywowych z polifenylosulfonu (PPSU) z kolorowymi, tworzywowymi pierścieniami oraz stalową ocynkowaną tuleją zaciskową lub kształtek mosiężnych z tworzywowymi kolorowymi pierścieniami oraz stalową ocynkowaną tuleją zaciskową. Dopuszcza się zastosowanie rur innego typu pod warunkiem zachowania średnic nominalnych. W miejscach przejść rurociągów przez przegrody budowlane należy osadzić tuleje ochronne umożliwiające swobodne przemieszczanie przewodu w przegrodzie. W obszarze tulei nie może być wykonane żadne połączenie na przewodzie. Przestrzeń między rurą a tuleją ochronną wypełnić szczeliwem elastycznym obojętnym chemicznie w stosunku do materiału rury. Lokalizację przewodów pokazano w części graficznej projektu. Podejścia do przyborów należy układać na ścianie. Podejścia do przyborów należy wykonać za pomocą kształtek. Wodę pitną należy doprowadzić do wszystkich projektowanych punktów czerpalnych: baterii zlewozmywakowych, umywalkowych, natrysku, pisuaru, płuczek ustępowych. Ciepła woda użytkowa będzie przygotowywana w elektrycznych podgrzewaczach wody. Lokalizację podgrzewaczy pokazano w części graficznej projektu budowlanego. Elektryczne podgrzewacze wody posiadają możliwość przegrzewu wody w celu zabezpieczenia instalacji przed bakterią Legionelii. Przed zbiornikiem cieplej wody użytkowej należny zamontować zawór antyskażeniowy typu EA. Przed wszystkimi zaworami czerpalnymi z końcówkami do węża należy stosować zawory antyskażeniowe typu HD. Po montażu instalacji wody wykonać próby na szczelność i ciśnienie zgodnie z wytycznymi dla systemów rur. Doprowadzona woda musi odpowiadać warunkom wody do picia, zgodnie z Zarządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 20.04.2010r. (Dz. U. z 2010 r. Nr 72 poz. 466). Wewnętrzna instalacja kanalizacji sanitarnej. Ścieki z projektowanego budynku socjalnego odprowadzone będą do projektowanej studzienki rewizyjnej przelotowej S1 zlokalizowanej na działce Inwestora poprzez projektowaną instalację kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej. Przewody kanalizacyjne wykonać z rur PVC klasy SN=8kN/m' wg PN-81/C-898203. Lokalizację przewodów pokazano w części graficznej projektu. Szczelność połączenia kielichowego zapewniona jest przez dwuwargową uszczelkę gumową z tworzywowym pierścieniem stabilizującym. Połączenie na wcisk pozwala na szybki montaż, dokładność wykonania oraz na użycie minimalnej siły podczas łączenia. Rury z PVC zapewniają bardzo dużą odporność na działanie różnych środków chemicznych i ścieków o wysokiej i niskiej temperaturze. Gładka powierzchnia rur i kształtek ogranicza osadzanie się tłustych substancji zapobiegając zatykaniu się kanalizacji. Przewody będą prowadzone na ścianach oraz pod posadzką. Średnice przewodów oraz spadki pokazano w części graficznej projektu. Pion K1 jest pionem wywiewnym kanalizacji sanitarnej Dn11 O mm PVC wyprowadzonym ok. 60 cm ponad dach budynku i zakończonymi typową wywiewką Dn160mm PVC w celu zapewnienia odprowadzenia gazów z kanalizacji, obudować obudową rozbieralną lub inną wg wytycznych branży budowlanej. Na pionie wywiewnym ok. 30cm nad posadzką należy zainstalować czyszczak ze szczelnym korkiem. Lokalizację pionu pokazano w części graficznej projektu. Podejścia do urządzeń sanitarnych należy wyprowadzić nad posadzką podłogi jako odgałęzienia od pionu i poziomu kanalizacyjnego o przekrojach zgodnych z wymaganiami tj. dla umywalek, zlewozmywaków, natrysków, pisuaru i wpustów podłogowych - Dn50mm, dla misek ustępowych - Dn100 mm. Urządzenia sanitarne tj. umywalki, zlewozmywaki, natryski, pisuary, miski ustępowe zostaną zainstalowane wg wyboru Inwestora. Po wykonaniu robót technologicznych kanalizacji sanitarnej należy przed zakryciem przewodów wykonać próbę szczelności wykonanych kolektorów poprzez oględziny zewnętrzne. Instalacja c.o. Ogrzewanie pomieszczeń budynku socjalnego odbywać się będzie poprzez zamontowanie grzejników elektrycznych. Lokalizację grzejników pokazano w części graficznej projektu. Wentylacja. Wentylacja pomieszczeń budynku socjalnego odbywać się będzie grawitacyjnie poprzez sufitowe kanały wentylacji grawitacyjnej wyprowadzone ponad dach budynku Wentylacja pomieszczeń wc wspomagana będzie sufitowymi wentylatorami łazienkowymi o wydajności min. 50m3/h - max. 100m3/h każdy. Lokalizację wentylatorów pokazano w części graficznej projektu. Wentylator uruchamiany będzie za pomocą włącznika światła. Stosować wentylator z opóźnieniem czasowym wyłączenia. Jako nawiew do pomieszczeń należy wykonać kratki nawiewne umieszczone w dolnej części drzwi. W celu zachowania minimalnej wentylacji pomieszczeń w ramach okiennych zainstalować nawietrzaki higrosterowalne wg branży budowlanej. Przyłącze wody. Woda pitna zostanie doprowadzona do budynku socjalnego poprzez projektowane przyłącze wody z istniejącej sieci wodociągowej zlokalizowanej na działce Inwestora. Przyłącze zostanie włączone do istniejącej sieci dn 90mm PE za pomocą zaworu do nawiercania pod ciśnieniem 110/1,1/4". Schemat włączenia do sieci pokazano w części graficznej projektu. Projektowane przyłącze wody do budynku należy wykonać z rur dn32x3,Omm PE100, szereg wymiarowy SDR11. Przewody układać na głębokości 0,4 m poniżej strefy przemarzania zgodnie z PN-81/B-03020. Przyjęto głębokość posadowienia w osi wodociągu ok. 1,60m poniżej poziomu terenu. W przypadku wystąpienia kolizji z istniejącym/projektowanym uzbrojeniem lub w przypadku konieczności zachowania równego spadku projektowane przewody należy przegłębić . Gdy zachodzi konieczność zmniejszenia głębokości wodociągu należy go bezwzględnie ocieplić. Nad wszystkimi przewodami wodociągowymi wykonanymi z rur PE po wykonaniu zasypki wysokości 30cm należy ułożyć taśmę sygnalizacyjno - ostrzegawczą z wkładką metaliczną w kolorze zielonym połączoną z obudową zasuwy. Przewody wodociągowe układać na przygotowanej podsypce piaskowej grubości min.10cm, na której zostaną ułożone przewody wodociągowe. Obsypanie rurociągów należy również wykonać warstwą ochronną z gruntu nie zawierającego kamieni, bądź też innych twardych elementów. Wykonany wodociąg należy poddać próbie szczelności zgodnie z PN -81/B-10725, oraz BN-82/9192-06. Wszystkie złącza powinny być odkryte oraz w pełni widoczne i dostępne . Odcinek przewodu powinien być na całej swojej długości stabilnie zabezpieczony przed wszelkimi przemieszczeniami - wykonana dokładnie obsypka, przewód na podporach lub w kanałach zbiorczych powinien mieć trwałe zamocowania wraz z umocowaniem złączy. Wszelkie odgałęzienia od przewodu powinny być zamknięte. Profil przewodu powinien umożliwiać jego odpowietrzenie i odwodnienie a urządzenia odpowietrzające powinny być zainstalowane w najwyższych punktach badanego odcinka. Należy sprawdzić wizualnie wszystkie badane połączenia. W czasie przeprowadzenia próby szczelności należy w szczególności przestrzegać następujących warunków: ciśnieni próbne powinno być równe 1,5 ciśnienia roboczego, lecz nie mniejsze niż 1 MPa;dla odcinka przewodu ułożonego pod ciekami, drogami, w rurach osłonowych ciśnienie powinno być równe 2 ciśnienia roboczego, lecz nie mniejsze niż 1 MPa; szczelność przewodu powinna gwarantować utrzymanie ciśnienia próbnego przez okres 30min.; przewód nie może być nasłoneczniony, a zimą temperatura jego powierzchni zewnętrznej nie może być niższa niż 1°C; napełnienie przewodu powinno odbywać się powoli od niższego punktu; temperatura wody wykorzystywanej przy próbie szczelności nie powinna przekraczać 20·C; cały przewód może być poddany próbie szczelności dopiero po uzyskaniu pozytywnych wyników prób szczelności poszczególnych odcinków oraz po jego zasypaniu z wyjątkiem miejsc łączenia odcinków; wyniki prób szczelności jak i całego przewodu powinny być ujęte w protokołach podpisanych przez przedstawicieli wykonawcy, nadzoru inwestycyjnego i użytkownika. Pomiar zużytej wody dla budynku socjalnego będzie następował poprzez zestaw wodomierzowy zlokalizowany na parterze budynku. Przed zestawem wodomierzowym w budynku należy zastosować połączenie 32/1/2". W budynku projektuje się zestaw wodomierzowy 3/4" dla wodomierzy mieszkaniowych z zaworem kulowym przed i za wodomierzem. Za zestawem wodomierzowym umieścić zawór antyskażeniowy typu EA Dn20mm. Szczegół i lokalizacja zestawu wodomierzowego wg części graficznej projektu. Pomieszczenie, w którym zlokalizowano wodomierz musi być wyposażone w wpust podłogowy połączony z odpływem do kanalizacji oraz w pomieszczeniu musi panować temperatura dodatnia. Wodomierz należy umieścić w miejscu pozwalający na swobodny odczyt ilości zużytej wody i konserwację zestawu wodomierzowego. Doprowadzona woda musi odpowiadać warunkom wody do picia, zgodnie z Zarządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 20.04.2010 r. (Dz. U. z 2010r. Nr 72 poz. 466). Zewnętrzna instalacja kanalizacji sanitarnej. Ścieki sanitarne z projektowanej studzienki rewizyjnej przelotowej S1 odprowadzane będą do istniejącej studni kanalizacji sanitarnej Si o rzędnych 78,30/76,80 zabudowanej na istniejącym kanale fi 300mm zlokalizowanej na działce Inwestora. Włączenie przewodu do istniejącej komory wykonać poprzez nawiercenie otworu za pomocą wiertnicy dostosowanej do projektowanej średnicy przewodu i osadzenie przejścia szczelnego. Włączenie wykonać zgodnie z kierunkiem spływu ścieków w kanale odbiorczym. Przejście rury przez ścianę betonową studni należy wykonać za pomocą uszczelek tzw. przejście szczelne lub zgodnie z zaleceniem producenta rur. Ścieki odprowadzane będą rurami PVC 0,16m klasy SN=8kN/m2 wg PN-81/C-898203. Na projektowanej kanalizacji sanitarnej należy zastosować studnie wykonaną z rury karbowanej polipropylenowej (PP-B) ø425mm z włazem żeliwnym i pierścieniem betonowym. Należy zastosować właz żeliwny klasy D400kN. Dokładne wypoziomowanie włazu żeliwnego wyko nać w trakcie prowadzenia robót. Połączenia kielichowe rur PVC uszczelniać za pomocą typowych uszczelek. Rury PVC układać na podsypce piaskowej gr. 10cm. Obsypanie rurociągów należy również wykonać z warstwą ochronną z gruntu nie zawierającego kamieni, bądź też innych twardych elementów. Projektowane przewody kanalizacji sanitarnej ułożone powyżej strefy przemarzania należy ocieplić. Długości odcinków, spadki i zagłębienia kanalizacji sanitarnej wg części graficznej projektu. W trakcie wykonawstwa zwracać uwagę na dokładne wytyczenie przewodów na trasie. Przed przystąpieniem do układania projektowanych przewodów dokonać odkrywek istniejącego uzbrojenia celem dokładnego określenia rzędnych dna kanału . Przed badaniem szczelności kanału należy napełniony kanał pozostawić przez minimum 1 godzinę pod ciśnieniem 3,0 m.s.w. Kanał nazywamy szczelnym jeśli po upływie 15 minut dla rur, a 5 minut dla kształtek strata wody nie przekroczy 0,02 dm3/m2 rury. Dokładna lokalizacja studni oraz przebieg kanalizacji sanitarnej do istniejącej studni kanalizacji sanitarnej została określona w projekcie zagospodarowania terenu. Instalacja kanalizacji deszczowej. Projektowaną instalację kanalizacji deszczowej należy włączyć do istniejącej studni kanalizacji deszczowej Di o rzędnych 78,06/76,13 zabudowanej na istniejącym kanale ø 200mm zlokalizowanej na działce Inwestora, która odprowadza wody deszczowe do istniejącego zbiornika odparowującego magazynującego wody deszczowe. Odprowadzenie wód deszczowych z dachu budynku socjalnego, wiaty, dróg i placów należy wykonać za pomocą projektowanych wpustów ulicznych i rur deszczowych podłączonych do projektowanych studni kanalizacji deszczowej poprzez przykanaliki i przewody kanalizacji deszczowej wykonane z rur PVC-U o ściankach litych klasy SN=8kN/m2 wg PN-81/C-898203.Połączenia kielichowe rur uszczelniać za pomocą typowych gumowych uszczelek zgodnie z zaleceniami producenta. Włączenie przewodu do istniejącej komory wykonać poprzez nawiercenie otworu za pomocą wiertnicy dostosowanej do projektowanej średnicy przewodu i osadzenie przejścia szczelnego. Włączenie wykonać zgodnie z kierunkiem spływu ścieków w kanale odbiorczym. Przejście rury przez ścianę betonową studni należy wykonać za pomocą uszczelek tzw. przejście szczelne lub zgodnie z zaleceniem producenta rur. Przewody należy układać na 0,15m warstwie podsypki piaskowej. Obsypanie przewodów na leży również wykonać warstwą ochronną z gruntu nie zawierającego kamieni, bądź też innych twardych elementów. Każda rura po ułożeniu zgodnie z osią i niweletą powinna ściśle przylegać do podłoża na całej swej długości symetrycznie do osi. Na istniejącym kanale zaprojektowano separator koalescencyjny substancji ropopochodnych ze zintegrowanym osadnikiem oczyszczającym odprowadzane ścieki z substancji ropopochodnych, piasku i innych substancji stałych mogących występować w odprowadzanych ściekach z placów i dróg. Lokalizację separatora pokazano na projekcie zagospodarowania terenu. Obliczeniowa ilość wód deszczowych 0=26,8I1s - dobrano separator o max przepustowości 0=601/s. W separatorze stałe zanieczyszczenie zostaną rozsegregowane i zgromadzone na dnie urządzenia . Specjalna budowa wlotu i wylotu ze zbiornika wymusza odpowiedni przepływ ścieków oraz nie pozwala na wydostawanie się z niego zanieczyszczeń. Podczas użytkowania separatora należy dokonywać regularnych przeglądów polegających na regularnym pomiarze ilości zawiesiny w zbiorniku. Czyszczenie polega na wywożeniu osadów wozem asenizacyjnym do punktu oczyszczania ścieków. Odbiór osadów odbywać się może tylko przez wyspecjalizowaną firmę posiadającą umowę na utylizację ścieków. Schemat separatora wg części graficznej projektu. Wpusty ściekowe uliczne należy wykonać jako studnie żelbetowe Dn 500mm osadnikiem, płaskie, klasy C 250kN. Kratki wpustowe muszą posiadać płyty odciążające. Należy przewidzieć okresowe czyszczenie osadników wpustów i wywóz z nich szlamu do oczyszczalni. Dla włączenia przykanalika do studni należy stosować tuleje przejścia szczelnego. Studnie na projektowanej kanalizacji deszczowej wykonać należy z kręgów żelbetowych Dn1200mm, wysokości 500mm zgodnie z normą PN-B-10729/1999. Studnie przykryć należy włazem żeliwnym typu ciężkiego. Zastosowany właz na studni żelbetowej o średnicy ø640mm powinien odpowiadać normie PN-93/H-74124. Zaleca się zastosowanie włazu żeliwnego klasy D 400kN. Właz studni musi być zamykany, a pokrywa studzienna zlokalizowana w pasie drogi lub parkingu powinna być posadowiona na pierścieniu odciążającym. Studnie zlokalizowane w trawniku można wykonać bez pierścienia odciążającego. Dokładne wypoziomowanie włazu żeliwnego wykonać w trakcie prowadzenia robót. Zaleca się, aby wierzchnia powierzchnia włazu była zagłębiona w stosunku do powierzchni warstwy terenu o 0,5cm.Trasę przebiegu kanalizacji deszczowej oraz lokalizację separatora, studni, wpustów i rur deszczowych pokazano w części graficznej projektu budowlanego. Przed badaniem szczelności kanału należy napełniony kanał pozostawić przez minimum 1 godzinę pod ciśnieniem 3,0 m.s.w. Kanał nazywamy szczelnym jeśli po upływie 15 minut dla rur, a 5 minut dla kształtek strata wody nie przekroczy 0,02 dm3/m2 rury. Roboty ziemne. Wykopy dla wykonania projektowanej infrastruktury technicznej należy wykonać ręcznie z pełnym deskowaniem ścian wykopów. Wykopy należy umocnić za pomocą wyprasek stalowych oraz rozpór drewnianych na całej głębokości. Napotkane uzbrojenie należy zabezpieczyć zgodnie z wymogami użytkownika oraz obowiązującymi przepisami. Nie wyklucza się możliwości wystąpienia niezinwentaryzowanej infrastruktury podziemnej. Przed zasypaniem przewody należy zinwentaryzować sytuacyjnie i wysokościowo. W przypadku wystąpienia wody gruntowej w miejscu układania przewodów wykopy będą odwodnione powierzchniowo. W miejscach przejścia przez tereny zielone, chronić drzewa i krzewy przed uszkodzeniem. Po wykonaniu robót technologicznych wykopy należy zasypać gruntem zagęszczalnym i zagęścić wibratorem ręcznym. Nadmiary gruntu z wyporu należy wywieźć w miejsce wskazane przez Zamawiającego lub rozplantować na działce Inwestora. Rozwiązania projektowe - branża elektryczna. Zasilanie. Zasilanie rozdzielni głównej w projektowanym budynku socjalnym będzie odbywało się z istniejącej rozdzielni Nn znajdującej się w istniejącym kontenerze przy wjeździe do obiektu kablem typu YAKXS 4x25. Istniejąca moc przyłączeniowa na obiekcie jest wystarczająca do realizacji projektu. Tablica rozdzielcza RG. Do zasilania projektowanego budynku socjalnego projektuje się rozdzielnię główną RG w wykonaniu natynkowym IP 44,IK10. Należy wykorzystać gotowe obudowy rozdzielcze, przystosowana do montażu aparatury modułowej na standardowej szynie TH35, wyposażone w drzwiczki pełne. Wewnątrz rozdzielnic należy zabudować rozłączniki główne izolacyjne, wyłączniki różnicowo-prądowe o czułości 30 mA (zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie) oraz zabezpieczenia poszczególnych obwodów (wyłączniki nadprądowe) .Zgodnie z powyższym rozporządzeniem wyodrębniono obwody oświetleniowe i siłowe. Szynę PE rozdzielnicy rozdzielnicy głównej "RG" należy uziemić, (połączyć z uziomem otokowym), tak aby uzyskać rezystancję R≤100Ω. Dokonać rozdziału PEN na PE i N. Przewody układać równolegle do krawędzi ścian. Instalacje wykonać zgodnie z wymogami PN-HD 60364-4-41 :2009 oraz PN-IEC 60364-4-482:1999 tj. w sieci typu "TN-S". Wykonanie rozdzielnic zgodnie z załączonymi schematami. Instalacja oświetlenia. Oświetlenie wewnętrzne. Zaprojektowano oświetlenie zgodnie z załączonymi rysunkami. Natęże nie oświetlenia w poszczególnych pomieszczeniach zgodnie z normą PN-EN 12464-1. Oświetlenie załączane za pomocą łączników oświetlenia montowanych natynkowo na wysokości 1.1 m mierzonej od powierzchni wykończonej podłogi do środka puszki montażowej. Instalację oświetlenia należy wykonać jako natynkową układaną w korytach kablowych przewodami typu YDYżo 3x1,5 układanymi równolegle do krawędzi ścian. Stosować przewody o wytrzymałości izolacji minimum 750 V. Instalację wykonać jako hermetyczną. Przewody układać równolegle do krawędzi ścian . Instalacje wykonać zgodnie z wymogami PN-HD 60364-4-41:2009 oraz PN-IEC 60364-4-482:1999 tj. w sieci typu "TN-S". Oświetlenie zewnętrzne Zasilanie projektowanego oświetlenia wykonać kablem energetycznym typu YKXS 3x10 od projektowanej rozdzielni RG. Skrzyżowanie projektowanego kabla z istniejącym uzbrojeniem w ziemi oraz pod wjazdami do posesji wykonać w rurze ochronnej niebieskiej Arot typu DVK 50. Przepust winien wystawać poza strefę ochronioną nie mniej niż 0,5 m z każdej strony. Wykopy pod kabel i fundamenty słupów w pobliżu sieci uzbrojenia podziemnego szczególnie dotyczy to sieci telefonicznej i miejsc oznaczonych na planie i w uzgodnieniach branżowych / należy wykonywać ręcznie w obrębie 5m od tych sieci. Kabel musi spełniać wymagania PN-IEC 60364-5-523:2002. Kabel w rowie kablowym ułożyć zgodnie z projektowaną i uzgodnioną trasą oraz z normą N-SEP-0004 Elektroenergetyczne i sygnalizacyjne linie kablowe. Kabel układać na głębokości 0,7m na 0.1 m podsypce z piasku i po przykryciu takąż warstwą. Następnie nasypać 0,15m ziemi rodzimej, położyć taśmę niebieską PCV Arot typu TO-ENN/20, koloru niebieskiego i do powierzchni gruntu zasypać ziemią. Na kablu wzdłuż całej trasy co 10 m a także w miejscach charakterystycznych założyć opaski kablowe PCV, typu OKi identyfikujące kabel z opisem zawierającym: typ i przekrój kabla, napięcie robocze, symbol użytkownika , trasa kabla, rok ułożenia. Przy układaniu kabla przestrzegać zakładowej normy producenta kabla, a w szczególności nie przekraczać dopuszczalnych promieni gięcia przy układaniu w wykopach oraz nie przekraczać dopuszczalnych sil wzdłużnych przy rozwijaniu. Po zakończeniu prac teren należy uporządkować, wyrównać, nadwyżkę ziemi rozplantować a teren doprowadzić do stanu pierwotnego. Projektowane słupy stalowe ocynk 10m na fundamentach. Oprawy uliczne LED 118W, strumień 14000lm montowane bezpośrednio na słupie. Projektowane słupy oświetleniowe końcowe należy uziemić. Uziom słupa wykonać taśmowy typu T-2, z taśmy stalowej ocynkowanej typu FeZn-20x4mm, ułożoną we wspólnym wykopie z kablem oświetleniowym. Rezystancja uziomu winna być mniejsza od wartości 10 Ω. Z RG zasilić również oświetlenie wiaty kablem YKXS 3x2,5. Na wiacie zamontować naświetlacze LED 30W z czujką ruchu i zmierzchu. Instalacja gniazd wtykowych Instalacje gniazd wtyczkowych należy wykonać jako natynkową układaną w korytach kablowych przewodami typu YDYżo układanymi równolegle do krawędzi ścian . Stosować przewody o wytrzymałości izolacji minimum 750 V. Instalację wykonać jako hermetyczną. Lokalizację poszczególnych gniazd wtyczkowych przedstawiono na rysunkach dołączonych do projektu budowlanego. Instalacje wykonać zgodnie z wymogami PN-HD 60364-4-41 :2009 oraz PN-IEC 60364-4-482:1999 tj. w sieci typu "TN-S” Zasilanie wagi. Zasilanie projektowanej wagi wykonać kablem energetycznym typu YKXS 3x2,5 od projektowanej rozdzielni RG. Skrzyżowanie projektowanego kabla z istniejącym uzbrojeniem w ziemi oraz pod wjazdami wykonać w rurze ochronnej niebieskiej Arot typu DVK 50. Przepust winien wystawać poza strefę ochronioną nie mniej niż 0,5 m z każdej strony. Wykopy pod kabel i fundamenty słupów w pobliżu sieci uzbrojenia podziemnego (szczególnie dotyczy to sieci telefonicznej i miejsc oznaczonych na planie i w uzgodnieniach branżowych) należy wykonywać ręcznie w obrębie 5m od tych sieci. Kabel musi spełniać wymagania PN-IEC 60364-5-523:2002. Kabel w rowie kablowym ułożyć zgodnie z projektowaną i uzgodnioną trasą oraz z normą NSEP-0004 Elektroenergetyczne i sygnalizacyjne linie kablowe. Kabel układać na głębokości 0,7m na 0,1 m podsypce z piasku i po przykryciu takąż warstwą. Następnie nasypać 0,15m ziemi rodzimej, położyć taśmę niebieską PCV Arot typu TO-ENN/20, koloru niebieskiego i do powierzchni gruntu zasypać ziemią. Na kablu wzdłuż całej trasy co 10m a także w miejscach charakterystycznych założyć opaski kablowe PCV, typu Oki identyfikujące kabel z opisem zawierającym : typ i przekrój kabla, napięcie robocze, symbol użytkownika, trasę kabla, rok ułożenia . Przy układaniu kabla przestrzegać zakładowej normy producenta kabla, a w szczególności nie przekraczać dopuszczalnych promieni gięcia przy układaniu w wykopach oraz nie przekraczać dopuszczalnych sil wzdłużnych przy rozwijaniu. Po zakończeniu prac teren należy uporządkować, wyrównać , nadwyżkę ziemi rozplantować a teren doprowadzić do stanu pierwotnego. Sterowane wagą wykonać zgodnie z DTR i wytycznymi producenta. Miejscowe szyny wyrównawcze Dodatkowe lokalne szyny uziemiające, do których powinny być przyłączone : - części przewodzące konstrukcji budynku (w tym ościeżnice i skrzydła drzwi stalowych); - dostępne części metalowe instalacji sanitarnych, wodnych, co i gazu; - metalowe części instalacji klimatyzacyjno-wentylacyjnej; - puszki do miejscowych połączeń wyrównawczych; - stalowe korytka i drabinki kablowe instalacji elektrycznej. Wykonać lokalne połączenia wyrównawcze w pomieszczeniach technicznych, kuchniach, łazienkach i toaletach. Należy zabudować puszki p/t z szyną do wyrównania potencjałów. Połączenia te należy wykonać przewodem LgYżo (DYżo) 6 mm2 i przyłączyć do najbliższych lokalnych szyn uziemiających . Instałacja ochrony od porażeń Jako system dodatkowej ochrony przed porażeniem należy zastosować szybkie wyłączanie napięcia zasilania w układzie sieciowym TN-S. We wszystkich obwodach, zgodnie z przepisami, zostaną zaprojektowane wyłączniki różnicowo-prądowe o prądzie różnicowym 30 mA. Po wykonaniu instalacji, skuteczność ochrony przed porażeniem należy sprawdzić przez pomiary. 4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi dokumentacja projektowa udostępniona wykonawcom na stronie internetowej Zamawiającego, przedmiar wraz z kosztorysem ofertowym, umowa, której wzór stanowi Załącznik nr 1 do SIWZ, Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót i SIWZ.

II.5) Główny kod CPV: 45111200-0
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
45213200-5
45231300-8
45233120-6
45310000-3
77211400-6
77211600-8


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:    lub dniach:
lub
data rozpoczęcia:   lub zakończenia: 2018-09-15

II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 12-23 uPZP oraz art. 24 ust. 5 pkt 1 i 8 uPZP; Wykonawca, który podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 13 i 14 oraz 16-20 uPZP lub ust. 5 pkt 1 i 8 uPZP, może przedstawić dowody na to, że podjęte przez niego środki są wystarczające do wykazania jego rzetelności, w szczególności udowodnić naprawienie szkody wyrządzonej przestępstwem lub przestępstwem skarbowym, zadośćuczynienie pieniężne za doznaną krzywdę lub naprawienie szkody, wyczerpujące wyjaśnienie stanu faktycznego oraz współpracę z organami ścigania oraz podjęcie konkretnych środków technicznych, organizacyjnych i kadrowych, które są odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom lub przestępstwom skarbowym lub nieprawidłowemu postępowaniu wykonawcy. Przepisu zdania pierwszego nie stosuje się, jeżeli wobec wykonawcy, będącego podmiotem zbiorowym, orzeczono prawomocnym wyrokiem sądu zakaz ubiegania się o udzielenie zamówienia oraz nie upłynął określony w tym wyroku okres obowiązywania tego zakazu. Warunki udziału w postępowaniu dotyczą: 1) posiadania kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, działalność zawodowa prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia nie wymaga posiadania specjalnych kompetencji lub uprawnień.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: a) posiadają środki finansowe na rachunku bankowym lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 500 000,00 zł b) są objęci ochroną ubezpieczeniową w ramach ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzonej działalności i posiadanego mienia, a poziom tej ochrony powinien spełnia co najmniej poniższe wymogi: - przedmiot ubezpieczenia – obejmuje m.in. działalność gospodarczą polegającą na realizacji robót budowlanych (przedsiębiorstwo budowlane), - suma gwarancyjna – nie niższa niż 1 000 000,00 zł,
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: a) wymagane jest wykazanie przez wykonawcę dysponowaniem osobami posiadającymi wymagane uprawnienia budowlane wynikające z postanowień ustawy z dnia 7 lipca 1994r.-Prawo budowlane (jednolity tekst Dz. U. nr 75 z 2010r., poz. 474- z późn. zm.) zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz.U. nr 75, poz. 690- z późn. zm.), tj.: - co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi branży konstrukcyjno- budowlanej; b) wykształcenie wyższe lub średnie techniczne w branży: budowlanej c) uprawnienia budowlane w w/w branży; d) wpis do właściwej Izby Inżynierów zg. z ustawą o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów z 15.12.2000r. (Dz. U. z 2001 r. Nr 5, poz. 42 z późn. zm.). (Zamawiający dopuszcza dysponowanie uprawnieniami do kierowania robotami budowlanymi w w/w zakresie przez jedną bądź łącznie przez kilka osób), e) posiadają wymaganą wiedzę i doświadczenie, tj. w ciągu pięciu ostatnich lat (jeżeli działają krócej – w okresie prowadzenia działalności) wykonali należycie roboty budowlane w zakresie budowy magazynów i przemysłowych obiektów budowlanych o wartości tych robót co najmniej 800 000,00 zł brutto, a należyte wykonanie tych robót zostało potwierdzone referencjami.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Tak
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)






Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
W celu wykazania braku podstaw wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie okoliczności, o których mowa w art. 24 ust 1 i 5 ustawy Pzp należy na wezwanie zamawiającego, pod rygorem wykluczenia z postępowania, złożyć w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie następujące oświadczenia i dokumenty: 1) zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, 2) zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo inny dokument potwierdzający, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, 3) odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy, 4) oświadczenie wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
W celu oceny spełnienia przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1b pkt. 2) ustawy Pzp, należy na wezwanie zamawiającego, pod rygorem wykluczenia z postępowania, złożyć w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie następujące oświadczenia i dokumenty: 1) informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert, - posiadanie środków finansowych na rachunku bankowym lub zdolność kredytową, co najmniej w wysokości 500 000,00 zł, 2) dokumenty potwierdzające, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną w rozdz. V pkt 2 ppkt. 2 SIWZ wraz z dowodem uiszczenia należnych składek. 5. W celu oceny spełnienia przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1b pkt. 3 ustawy Pzp, należy na wezwanie zamawiającego, pod rygorem wykluczenia z postępowania, złożyć w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie następujące oświadczenia i dokumenty: 1) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty, – wymagane jest wykazanie przez wykonawcę, że w okresie prowadzenia działalności wykonał należycie roboty budowlane w zakresie budowy magazynów i przemysłowych obiektów budowlanych o wartości tych robót co najmniej 800 000,00 zł brutto.( zał. nr 7 pkt II do SIWZ) 2) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. ( zał. nr 7 pkt 1 do SIWZ) - wymagane jest wykazanie przez wykonawcę uprawnień budowlanych wynikających z postanowień ustawy z dnia 7 lipca 1994r.-Prawo budowlane (jednolity tekst Dz. U. nr 75 z 2010r., poz. 474- z późn. zm.) zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz.U. nr 75, poz. 690- z późn. zm.), tj.: - co najmniej jednej osoby posiadającej uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi branży konstrukcyjno- budowlanej; (Zamawiający dopuszcza dysponowanie uprawnieniami do projektowania i kierowania robotami budowlanymi w w/w zakresie przez jedną bądź łącznie przez kilka osób) 6. Postanowienia dotyczące składania dokumentów przez Wykonawców mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej 1) Wykonawca, który ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w: a) rozdz. VII.2 ppkt. 1), składa wyciąg z innego odpowiedniego rejestru lub, w przypadku braku takiego rejestru w państwie, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, innego równoważnego dokumentu wydanego przez właściwy organ sądowy lub administracyjny państwa, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 oraz ust. 5 pkt 5 i 6 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem składania ofert, b) rozdz. VII.2 ppkt. 2) i 3) składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, c) rozdz. VII.2 ppkt. 4) składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem składania ofert, 2) Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub w kraju, w którym miejsce zamieszkania mają osoby, których dotyczą dokumenty, wskazane w ppkt. 1) a) nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ppkt. 1), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, odpowiednio wykonawcy, ze wskazaniem osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczeniem tych osób, złożonym przed notariuszem lub przed właściwym - ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tych osób - organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego. Dokument ten winien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem składania ofert. 3) Wykonawca mający siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w odniesieniu do osób, które mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, których dotyczą dokumenty wskazane w rozdz. VII.2 ppkt. 1), składa dokumenty, o których mowa w ppkt. 1) a) w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 14 i 21 oraz ust. 5 pkt 6 ustawy. W przypadku, gdy w państwie, w którym mają miejsce zamieszkania wskazane w zdaniu pierwszym osoby, nie wydaje się takich zaświadczeń - zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie tych osób złożonym przed notariuszem lub przed właściwym ze względu na miejsce zamieszkania tych osób organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego. Dokument ten winien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem składania ofert. 4) W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu. 7. W przypadku, kiedy ofertę składają wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia (konsorcjum / spółka cywilna), musi ona spełniać następujące warunki: 1) Oferta winna być podpisana przez ustanowionego pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu lub do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. 2) Stosowne pełnomocnictwo / upoważnienie wymaga podpisu prawnie upoważnionych przedstawicieli każdego z wykonawców występujących wspólnie - należy załączyć do oferty. Pełnomocnictwo należy złożyć w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii. 3) Oferta winna zawierać oświadczenie, o którym mowa w rozdz. VII.1. ppkt. .2) dla każdego wykonawcy z osobna, pozostałe dokumenty wymienione w rozdz. VII.1 składane są wspólnie. 4) Dokumenty i oświadczenia składane na wezwanie zamawiającego, o których mowa w pkt. VII.2 dotyczą każdego z wykonawców osobno. Natomiast dokumenty i oświadczenia, o których mowa w rozdz.. VII.3., VII.4, VII.5 składane są przez tego z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, który wykazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
Dokumenty wymagane w celu potwierdzenia, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, dotyczące: 1) Kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, ile wynika to z odrębnych przepisów: a) oświadczenie wykonawcy składane na podstawie art. 25a ust. 1 uPZP dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu (wzór ujęty w załączniku nr 4 do SIWZ); 2) Sytuacji ekonomicznej lub finansowej: a) oświadczenie wykonawcy składane na podstawie art. 25a ust. 1 uPZP dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu (wzór ujęty w załączniku nr 4 do SIWZ); b) informacja z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej potwierdzająca wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed terminem składania ofert dla potwierdzenia spełniania warunku określonego w pkt V.2.2) pkt a) SIWZ ;dokument potwierdzający objęcie wykonawcy ochroną ubezpieczeniową w ramach ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzonej działalności i posiadanego mienia o poziomie ochrony nie niższym niż określony w pkt V.2.2) pkt b) SIWZ wraz z dowodem uiszczenia należnych składek; 3) zdolności technicznej lub zawodowej: a) oświadczenie wykonawcy składane na podstawie art. 25a ust. 1 uPZP dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu (wzór ujęty w załączniku nr 4 do SIWZ). b) wykaz osób spełniających kryteria określone w pkt V.2.3) pkt a) SIWZ (wzór ujęty w pkt I załącznika nr 7 do SIWZ) wraz dokumentami potwierdzającymi posiadanie przez wskazane przez Wykonawcę osoby uprawnień budowlanych (np. decyzja o stwierdzeniu przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie / decyzja o nadaniu uprawnień budowlanych) oraz dokument potwierdzający członkostwo zainteresowanej osoby w samorządzie zawodowym inżynierów budownictwa oraz posiadanie wymaganego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej; c) wykaz robót budowlanych spełniających kryteria określone w pkt V.2.3) pkt b) SIWZ (wzór ujęty w pkt II załącznika nr 7 do SIWZ wraz z potwierdzeniem należytego wykonania tych umów przez Wykonawcę (referencje).
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
Dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu, wskazane w ogłoszeniu o zamówieniu oraz w pkt. VI. 1 niniejszej SIWZ. Wypełniony Formularz Oferty stanowiący załącznik nr 2 do SIWZ. Dowód wniesienia wadium. Stosowne pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawcy w przetargu udzielone dla osoby/osób podpisującej ofertę i wymagane oświadczenia, o ile osoba/osoby składająca i podpisująca ofertę nie jest ujawniona w wypisie z Wszystkie dodatkowe informacje dotyczące przedmiotu, sposobu, warunków zamówienia należy przedstawić w dodatkowym (-ych) załączniku (-lcach) do Formularza Oferty, o ile nie można ich wskazać w formularzu ofertowym.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium. 2. Ustala się wadium dla całości przedmiotu zamówienia w wysokości: 20 000,00 zł, słownie: dwadzieścia tysięcy złotych 00/100 3. Wykonawca wnosi wadium w wybranej przez siebie, wymienionej poniżej, formie: 1) w pieniądzu 2) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że zobowiązanie kasy jest zobowiązaniem pieniężnym, 3) w gwarancjach bankowych, 4) w gwarancjach ubezpieczeniowych 5) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r. poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240) 4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy: Bank Spółdzielczy w Toruniu Oddział Łysomice , Nr 35 9511 0000 2002 0032 0267 0003 z adnotacją: "wadium – Budowa punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych wraz z infrastrukturą towarzyszącą na terenie działki nr 83/7 w miejscowości Papowo Toruńskie, Gmina Łysomice”. 5. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 6. Wadium wniesione w pieniądzu należy złożyć z odpowiednim wyprzedzeniem, tak aby wpłynęło ono na rachunek bankowy Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. Powyższe zalecenie wynika z czasu trwania rozliczeń międzybankowych. Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania na rachunku bankowym Zamawiającego. 7. Wadium wniesione w pieniądzu, zostanie zwrócone wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 8. Wadium wniesione w formie innej niż pieniądz należy złożyć w formie oryginału, razem z ofertą w osobnej kopercie. 9. Polisa, poręczenie, gwarancja lub inny dokument stanowiący formę wadium winno zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty kwoty wadium zgodnie z warunkami specyfikacji istotnych warunków zamówienia, następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń ze strony gwaranta / poręczyciela. 10. W przypadku niezabezpieczenia oferty jedną z określonych w niniejszej specyfikacji form wadium (niewniesienie wadium lub wniesienie w sposób nieprawidłowy) oferta wykonawcy podlegać będzie odrzuceniu. 11. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium wszystkim wykonawcom po wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. 12. Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy. 13. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 14. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, w przypadku wystąpienia przesłanek określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 15. W zakresie wadium obowiązują uregulowania Prawa zamówień publicznych zawarte w art. 45 i 46 Prawa zamówień publicznych.

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:

IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
Nie

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Nie
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Nie
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Nie
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
Nie

IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Nie
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria Znaczenie
Łączna cena za realizację zamówienia 60,00
Termin realizacji zamówienia 30,00
Okres gwarancji i rękojmi 10,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji Nie
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert: Nie
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań: Nie
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Nie
Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian: 1. Postanowienia umowy zawarto we: wzorze umowy, który stanowi załącznik numer 1 do SIWZ. 2. Zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy PZP, Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia następujących zmian: 1) zmiana wynagrodzenia, wyłącznie w sytuacji, kiedy taka konieczność będzie wynikała ze zmian w obowiązującym prawie, w szczególności, gdy zmiana prawa prowadzi do zmiany stawki podatku od towarów i usług; w takim przypadku wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie zmianie wyłącznie w zakresie odpowiadającym zmianie wysokości podatku VAT; 2) ograniczenia zakresu robót i zmiany wynagrodzenia o wartość robót wyłączonych i / lub zaniechanych; 3) zaistnienia konieczności wykonania robót dodatkowych, których nie można było przewidzieć na etapie przygotowania postępowania i złożenia oferty, a ich wykonanie jest niezbędne dla prawidłowej realizacji niniejszego zamówienia; 4) zmiana podwykonawcy 5) zmiana zakresu zamówienia powierzonego podwykonawcy; 6) zmiany, które nie mają charakteru istotnego w rozumieniu art. 144 ust. le uPZP; 7) zmiany na zasadach określonych w art. 144 ust. 1 pkt 2-4 i 6 uPZP. 3. Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić wyłącznie za zgodą obu stron wyrażoną w formie pisemnego aneksu pod rygorem nieważności.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2018-01-12, godzina: 10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Tak
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH






NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę świadczenie usług nadzoru inwestorskiego - Latkowo
  • Lokalizacja zleceniakujawsko-pomorskie
  • Data dodania26-11-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę świadczenie usług nadzoru inwestorskiego na budowie gazociągu wysokiego ciśnienia. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
Poprzednie ogłoszenie o zamówieniu: Zadanie nr 1: Roboty remontowe ogólnobudowlane i instalacyjne w zakresie wod-kan, gaz, c.o., elektryczne Zadanie nr 2: Usuwanie usterek ogólnobudowlanych i instalacyjnych w zakresie wod-kan, gaz, c.o. w tym następujących części: Część 1: Roboty remontowe ogólnobudowlane i instalacyjne w zakresie wod-kan, gaz, c.o., elektryczne w budynkach mieszkalnych i mieszkaniach gminnych oraz w terenie wokół budynków mieszkalnych i/lub* Część 2: Roboty remontowe ogólnobudowlane i instalacyjne w zakresie wod.-kan, gaz, c.o. elektryczne w obiektach/budynkach i lokalach użytkowych gminnych oraz w terenie wokół budynków użytkowych i/lub* Część 3: Usuwanie usterek ogólnobudowlanych i instalacyjnych w zakresie wod-kan, gaz, c.o. w budynkach mieszkalnych i mieszkaniach gminnych oraz w terenie wokół budynków mieszkalnych i/lub* Część 4: Usuwanie usterek ogólnobudowlanych i instalacyjnych w zakresie wod.-kan., gaz, c.o. w obiektach/budynkach i lokalach użytkowych gminnych oraz w terenie wokół budynków użytkowych w ramach zadań budżetowych: 4270-340-10 Remonty ogólnobudowlane, przyłączy i instalacji gazowych, wod.-kan., c.o., wentylacji mechanicznej oraz deszczowej w gminnych budynkach mieszkalnych i na terenie wokół budynków wraz z remontem pustostanów 4270-342-14 Remonty ogólnobudowlane, przyłączy i instalacji gazowych, wod.-kan., c.o., wentylacji mechanicznej oraz deszczowej w budynkach i na terenach wokół budynków 4270-000-06-DT5 usuwanie usterek ogólnobudowlanych i instalacyjnych 4270-000-14-DT usuwanie usterek ogólnobudowlanych i instalacyjnych
Poprzednie ogłoszenie o zamówieniu z miasta Łysomice: Rozbudowa przedszkola publicznego Jelonek w Papowie Toruńskim, Gm. Łysomice
Poprzednie ogłoszenie o zamówieniu z kategorii Budowa, dom, ogród: Zadanie nr 1: Roboty remontowe ogólnobudowlane i instalacyjne w zakresie wod-kan, gaz, c.o., elektryczne Zadanie nr 2: Usuwanie usterek ogólnobudowlanych i instalacyjnych w zakresie wod-kan, gaz, c.o. w tym następujących części: Część 1: Roboty remontowe ogólnobudowlane i instalacyjne w zakresie wod-kan, gaz, c.o., elektryczne w budynkach mieszkalnych i mieszkaniach gminnych oraz w terenie wokół budynków mieszkalnych i/lub* Część 2: Roboty remontowe ogólnobudowlane i instalacyjne w zakresie wod.-kan, gaz, c.o. elektryczne w obiektach/budynkach i lokalach użytkowych gminnych oraz w terenie wokół budynków użytkowych i/lub* Część 3: Usuwanie usterek ogólnobudowlanych i instalacyjnych w zakresie wod-kan, gaz, c.o. w budynkach mieszkalnych i mieszkaniach gminnych oraz w terenie wokół budynków mieszkalnych i/lub* Część 4: Usuwanie usterek ogólnobudowlanych i instalacyjnych w zakresie wod.-kan., gaz, c.o. w obiektach/budynkach i lokalach użytkowych gminnych oraz w terenie wokół budynków użytkowych w ramach zadań budżetowych: 4270-340-10 Remonty ogólnobudowlane, przyłączy i instalacji gazowych, wod.-kan., c.o., wentylacji mechanicznej oraz deszczowej w gminnych budynkach mieszkalnych i na terenie wokół budynków wraz z remontem pustostanów 4270-342-14 Remonty ogólnobudowlane, przyłączy i instalacji gazowych, wod.-kan., c.o., wentylacji mechanicznej oraz deszczowej w budynkach i na terenach wokół budynków 4270-000-06-DT5 usuwanie usterek ogólnobudowlanych i instalacyjnych 4270-000-14-DT usuwanie usterek ogólnobudowlanych i instalacyjnych
Następne ogłoszenie o zamówieniu z kategorii Budowa, dom, ogród: Wykonanie przebudowy 37 pokoi w Sanatorium Uzdrowiskowym MEWA III w Kołobrzegu.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI