Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie Gminy Bystra-Sidzina

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie Gminy Bystra-Sidzina
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoBystra Podhalańska
  • WojewództwoMałopolskie
  • Rodzaj zamówieniaRoboty budowlane
  • Rodzaj zamawiającegoAdministracja samorządowa
  • Termin składania wniosków2021-01-15
  • Tryb udzielenia zamówieniaPrzetarg nieograniczony
  • ZamawiającyGmina Bystra-Sidzina
  • Data publikacji ogłoszenia2020-12-30
  • Numer ogłoszenia771807-N-2020
TREŚĆ PRZETARGU


Ogłoszenie nr 771807-N-2020 z dnia 30.12.2020 r.

Gmina Bystra-Sidzina: Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie Gminy Bystra-Sidzina
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Tak

Nazwa projektu lub programu
Zamówienie jest współfinansowane przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rolnego w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Bystra-Sidzina, krajowy numer identyfikacyjny 00000000000000, ul. Bystra Podhalańska  373 , 34-235  Bystra Podhalańska, woj. małopolskie, państwo Polska, tel. , e-mail urzad_gminy@bystra-sidzina.pl, faks .
Adres strony internetowej (URL): https://www.bystra-sidzina.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Tak
Dokumenty postępowania znajdują się w siedzibie Zamawiającego, na stronie BIP w zakładce Zamówienia Publiczne udostępnia się dokumenty, których publikacja wynika z przepisów Prawa zamówień publicznych

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
https://bip.malopolska.pl/ugbystrasidzina

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
Składanie ofert wyłącznie w formie pisemnej
Adres:
Urząd Gminy Bystra-Sidzina, 34-235 Bystra Podhalańska 373 - sekretariat

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie Gminy Bystra-Sidzina
Numer referencyjny: RG.271.6.2020
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:

Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: Przedmiotem zamówienia jest budowa przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie Gminy Bystra-Sidzina.Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane dotyczące zadania pn. „Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie Gminy Bystra-Sidzina” związane z wykonaniem 122 szt. przydomowych oczyszczalni ścieków (dalej: POŚ).Klasyfikacja robót wg. Wspólnego Słownika Zamówień: KODY CPV:45232421-9 - Roboty w zakresie oczyszczania ścieków45232410-9 - Roboty w zakresie kanalizacji ściekowej45232423-3 - Roboty budowlane w zakresie przepompowni ścieków45255600-5 - Roboty w zakresie kładzenia rur w kanalizacji45232400-6 - Roboty budowlane w zakresie kanałów ściekowych45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ściekówZakres robót budowlanych obejmuje wykonanie przydomowych oczyszczalni ścieków wg. następującego podziału:3.1. Przydomowe oczyszczalnie ścieków (5RLM) – 59 szt. wraz z pozostałymi elementami infrastruktury technicznej.3.2. Przydomowe oczyszczalnie ścieków (7 RLM) – 50 szt. wraz z pozostałymi elementami infrastruktury technicznej.3.3. Przydomowe oczyszczalnie ścieków (9 RLM) – 12 szt. wraz z pozostałymi elementami infrastruktury technicznej.3.4. Przydomowe oczyszczalnie ścieków (18 RLM) – 1 kpl. wraz z pozostałymi elementami infrastruktury technicznej.4. Przydomowe oczyszczalnie ścieków muszą spełniać wymagania dotyczące efektywności oczyszczania określone w rozporządzeniu Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 12 lipca 2019 r. w sprawie substancji szczególnie szkodliwych dla środowiska wodnego oraz warunków, jakie należy spełnić przy wprowadzaniu do wód lub do ziemi ścieków, a także przy odprowadzaniu wód opadowych lub roztopowych do wód lub do urządzeń wodnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1311).5. Wszystkie pojedyncze systemy dla oczyszczonych ścieków muszą legitymować się najwyższymi dopuszczalnymi wartościami wskaźników zanieczyszczeń:a) pięciodobowe biochemiczne zapotrzebowanie tlenu (BZT5) – 40 mg O2/l.b) Chemiczne zapotrzebowanie tlenu (ChZTCr), - 150 mg O2/lc) Zawiesiny ogólne – 50 mg/l.d) Azot ogólny [suma azotu Kjeldahla (NNorg + NNH4), azotu azotynowego i azotu azotanowego] – 30 mg N/le) Fosfor ogólny – 5 mg P/l6. Pojedynczy system musi składać się z następujących elementów składowych:a) Przyłącze (rozumiane jako połączenie istniejącego zewnętrznego odcinka kanalizacji z budynku z reaktorem oczyszczalni).b) Reaktor oczyszczalni.c) Odprowadzenie ścieków oczyszczonych od reaktora oczyszczalni, poprzez punkt rewizyjny za reaktorem oczyszczalni aż do układu rozsączania ścieków oczyszczonych.d) System rozsączający ścieki oczyszczone.7. Reaktor oczyszczalni musi spełniać wymogi normy PN-EN 12566-3. Wymaga się, aby w odpowiedzi na wezwanie przedłożono pełny raport badań POŚ wykonany wyłącznie przez jednostki notyfikowane, które zostały wymienione w wykazie dostępnym na stronie Komisji Europejskiej oraz deklarację właściwości użytkowych na zgodność z normą PN-EN 12566-3+A2:2013.8. Za równoważną instalację Zamawiający uzna reaktor oczyszczalni wypełniający postanowienie normy PN EN 12566-1 i PN EN 12566-6 łącznie. W tym przypadku należy przedłożyć protokoły badań wykonane przez jednostki notyfikowane z obu norm.9. Na terenie Gminy Bystra-Sidzina obowiązuje III strefa przemarzania. Wszelkie instalacje i ich części muszą znajdować się poniżej 120cm pod powierzchnią terenu (przykrycie) albo być specjalnie zabezpieczone przed przemarzaniem. Niedopuszczalne jest stosowanie niesprawdzonych technologii zabezpieczeń, które nie zagwarantują odpowiedniej wytrzymałości.10. Zamawiający zaleca, aby Wykonawcy przed złożeniem oferty dokonali wizji przyszłego terenu budowy, przy czym wizje lokalne nie są obowiązkowe, a opis przedmiotu zamówienia jest możliwie najbardziej dokładny11. Wszystkie roboty powinny być zgodne z obowiązującymi przepisami prawnymi, normami oraz dokumentacją zgłoszeniową. Proces oczyszczania ścieków ma odbywać się automatycznie, a praca kompletnego urządzenia zarządzana ma być z jednostki sterującej. 12. Wymaga się, wykonania wszystkich instalacji wodno-kanalizacyjnych, wentylacyjnych od budynku przez POŚ, system rozsączania niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania oczyszczalni.13. Zamawiający wymaga, aby system umożliwiał pobór próbek ścieków surowego i oczyszczanego. Miejsce pomiarowo kontrolne poboru próbek może być zintegrowane z oczyszczalnią i znajdować się w jej wnętrzu.14. Wykonanie szafki sterującej w miejscu wykluczającym zalanie wodami. Szafki muszą być wykonane w wersji szczelnej. Należy przewidzieć sygnalizację wizualną pracy i stanu awarii.15. Zamawiający wymaga, aby zaoferowane urządzenia POŚ posiadały odporność na chwilowe przeciążenia hydrauliczne oraz miały możliwość pracy przy nierównomiernych dopływach, np. okresowy brak dopływu ścieków – tryb urlopowy/wakacyjny.16. Zamawiający wymaga, aby sterownik wyposażony był w rejestrator czasu pracy, zapewniający pełną automatykę pracy reaktora oczyszczalni.17. Zamawiający wymaga, aby urządzenie informowało (np. opcja w panelu sterowania) o zaistnieniu awarii systemu.Przedmiot zamówienia obejmuje również:18. Prace demontażowe, prace związane z posadowieniem pojedynczego systemu oczyszczania ścieków oraz wyrównaniem terenu.19. Rozruch technologiczny każdej przydomowej oczyszczalni ścieków (POŚ).20. Wykonanie pod każdym planowanym systemem testu perkolacyjnego oraz udokumentowane tego faktu stosownym dokumentem.21. Zapewnienie dozoru, a także właściwych warunków bezpieczeństwa i higieny pracy.22. Utrzymanie terenu budowy w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych oraz usuwania na bieżąco zbędnych materiałów, odpadów i śmieci, na koszt i ryzyko Wykonawcy.23. Ewentualną naprawę i doprowadzenie terenu budowy do stanu pierwotnego w przypadku wystąpienia jakichkolwiek zniszczeń lub uszkodzeń powstałych w toku realizacji.24. Przeprowadzenie indywidualnego szkolenia dla wszystkich użytkowników 122 szt. POŚ w zakresie sposobu ich użytkowania, potwierdzonych kartami szkoleń (Schemat karty szkolenia Wykonawca przygotuje i przekaże do zatwierdzenia Zamawiającemu).25. Przygotowanie i przekazanie każdemu użytkownikowi szczegółowej instrukcji obsługi w języku polskim (DTR) oraz szczegółowych zasad rękojmi i gwarancji.26. Przeprowadzenie prób końcowych i nadzór nad próbami eksploatacyjnymi.27. Dokonanie skutecznego zgłoszenia eksploatacji instalacji (wraz z kompletem dokumentów) zgodnie z art. 152 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska ( t. j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1219, 1378, 1565) – jeżeli dotyczy.28. Wykonanie tablicy informacyjnej o wymiarach: 120 x 80 cm, zgodnie z wytycznymi zawartymi w Księdze wizualizacji znaku PROW 2014-2020.29. Dokonanie nieodpłatnych serwisów gwarancyjnych przez okres gwarancji wraz z wykonaniem wszystkich prac (napraw, wymian) wymienionych w DTR.30. Wymaga się, aby częstotliwość wywozu osadów nadmiernych z oczyszczalni ścieków objętych zamówieniem była nie częściej niż jeden raz na dwanaście miesięcy. Zamawiający nie wymaga, aby Wykonawca dokonywał odmulania nadmiaru osadu z oczyszczalni na własny koszt w okresie trwania gwarancji. 31. Zamawiający wymaga od Wykonawcy udzielenia min. 60 miesięcznego okresu gwarancji oraz min. 60 miesięcznych okresów rękojmi na wszystkie elementów wchodzące w skład POŚ od momentu odbioru. Gwarancja i rękojmia stanowi dodatkowe kryterium oceny ofert.32. Wykonawca jest zobowiązany wykonać w ramach corocznych serwisów gwarancyjnych w celu utrzymania zaoferowanej gwarancji i rękojmi za wady, w tym wykonywania corocznych kolejnych 5 % badań instalacji pod względem skuteczności oczyszczania ścieków. Komplet wyników badań wykonawca przedstawi Zamawiającemu wraz z protokołem zakończenia kolejnego serwisu gwarancyjnego. Zamawiający ma prawo wskazać na 7 dni przed terminem przeglądu lokalizacje, które należy poddać badaniu.33. Sporządzenie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej po zrealizowaniu inwestycji w 3 egzemplarzach. Zamawiający zaleca się, aby inwentaryzacja wykonywana była na bieżąco w miarę wykonywania jednostkowych POŚ. Ponadto:34. Zamawiający zastrzega, że wszystkie ewentualnie podane w SIWZ i w załącznikach do SIWZ opisy nazw własnych materiałów (wyrobów), wyposażenia w sprzęt nie mają na celu naruszenia art. 29 i art. 7 Ustawy Pzp, a mają jedynie za zadanie sprecyzowanie minimalnych oczekiwań jakościowych i technologicznych Zamawiającego. Należy rozumieć to jako określenie wymaganych minimalnych parametrów użytkowych, funkcjonalnych i technicznych lub minimalnych standardów jakościowych. Oznacza to, że zgodnie z art. 29 ustawy Pzp, na wskazane z nazwy materiały (wyroby) i wyposażenie w sprzęt Zamawiający dopuszcza zastosowanie równoważnych materiałów i wyrobów o nie gorszych parametrach użytkowych, funkcjonalnych i technicznych niż opisane w niniejszej SIWZ. Ciężar udowodnienia, że materiał (wyrób) jest równoważny w stosunku do wymogu określonego przez Zamawiającego spoczywa na składającym ofertę.W takim przypadku Wykonawca musi przedłożyć odpowiednie dokumenty zgodnie z SIWZ opisujące parametry techniczne, wymagane prawem certyfikaty raporty i inne dokumenty dopuszczające dane materiały (wyroby) do użytkowania oraz pozwalające jednoznacznie stwierdzić, że są one rzeczywiście równoważne do urządzeń, których zakres został opisany w niniejszej SIWZ. 35. Zamówienie należy wykonać z należytą starannością, zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami, normami technicznymi i standardami jakościowymi.36. Wynagrodzenie Wykonawcy za wykonanie zamówienia przyjmuje się jako ryczałtowe, a wysokość wynagrodzenia ustala się na podstawie złożonej przez niego oferty. 37. Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za szkody powstałe i wynikłe na terenie budowy, od daty protokolarnego przejęcia placu budowy przez Wykonawcę, do daty protokolarnego oddania budowy.38. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa dokumentacja projektowa oraz specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, które są dostępne w wersji elektronicznej na stronie internetowej Zamawiającego.39. Zestawienie robót planowanych do wykonania w ramach niniejszego zamówienia określają pomocniczo przedmiary robót.40. Jeżeli dostarczona przez Zamawiającego dokumentacja projektowa i specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, będą zawierały wady, które uniemożliwią prawidłowe wykonanie robót, albo jeżeli zajdą inne okoliczności, niezależne od Wykonawcy, które mogą przeszkodzić prawidłowemu wykonaniu robót, Wykonawca niezwłocznie powiadomi o tym fakcie Zamawiającego. Zamawiający dokona wówczas analizy zaistniałego przypadku i po uzyskaniu stanowiska: projektanta, kierownika budowy oraz inspektora nadzoru będzie uprawniony do modyfikacji zakresu świadczenia wykonawcy, w taki sposób, aby był zrealizowany cel umowy z zachowaniem obowiązujących przepisów.41. W przypadku, gdy nastąpi konieczność istotnej modyfikacji zakresu świadczenia Wykonawcy, strony dokonają zmiany umowy w formie aneksu. Dokonując modyfikacji zakresu świadczenia Wykonawcy, strony wyodrębnią:42.1. ewentualne roboty zamienne, przez które rozumie się roboty niezbędne do prawidłowego wykonania w zamian za roboty zawarte w pierwotnej dokumentacji projektowej;42.2. roboty zaniechane, przez które rozumie się roboty objęte pierwotną dokumentacją projektową, a których wykonanie stało się zbędne.42. Do realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest stosować materiały i urządzenia posiadające obowiązujące świadectwa dopuszczenia do stosowania w budownictwie. Jakość materiałów powinna odpowiadać wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie. Wymaga się produktów fabrycznie nowych, nie regenerowanych, bez jakichkolwiek śladów użytkowania.43. Transport materiałów na plac budowy oraz dostarczenie i eksploatacja maszyn i urządzeń na budowie, w tym ich ochrona przed dewastacją obciążają Wykonawcę.44. Wszelkie roboty winny być prowadzone zgodnie ze sztuką budowlaną, przepisami prawa budowlanego, obowiązującymi polskimi normami oraz normami europejskimi o ile obowiązują w Polsce, przy zachowaniu przepisów BHP, przy maksymalnym ograniczeniu uciążliwości prowadzonych robót.45. Do obowiązków Wykonawcy należeć będzie również:1) organizowanie i zagospodarowanie terenu budowy,2) zagospodarowanie odpadów zgodnie z Ustawą o odpadach z dnia 27 kwietnia 2001 r. (t. j. Dz. U. z 2020 r. poz. 797, 875, ze zm.),3) zabezpieczenie pomieszczeń socjalnych dla personelu Wykonawcy i podwykonawców, w tym niezbędnych sanitariatów i umywalni,4) wykonanie niezbędnych prób, badań, odbiorów,5) zapewnienie ochrony terenu budowy oraz znajdującego się na nim mienia oraz warunków bezpieczeństwa,6) poniesienie kosztów odtworzenia uszkodzonych dróg, chodników, zieleni, koszty zużycia wody, gazu, energii elektrycznej na placu budowy,7) inne obowiązki wymienione w projekcie umowy,46. Pieczę nad realizacją zamówienia sprawuje w imieniu Zamawiającego Inspektor Nadzoru, który: - opiniuje zasadność wykonania zmian projektowych, - ocenia zgodność realizacji przedsięwzięcia z projektem,- kontroluje jakość i ilość robót, opiniuje zasadność wykonania i rozliczenie robót zamiennych, - dokonuje kontroli robót zamiennych i ulegających zakryciu, - kontroluje rozliczenie finansowe budowy.47. Realizacja zamówienia podlega prawu polskiemu, w tym w szczególności: ustawie Prawo budowlane z 7 lipca 1994 r. (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1333), ustawie z 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1740) i ustawie z 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1843 z późn. zm.)48. Informacja o przewidywanych zamówieniach uzupełniających – Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających. 49. Informacje uzupełniające związane z przedmiotem zamówienia:1). Zamówienie może być realizowane z udziałem podwykonawców. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowej części zamówienia o której mowa w art. 36a ust. 2 pkt. 1 ustawy Pzp. Wykonawca wskazuje w ofercie, którą część zamówienia (zakres rzeczowy zamówienia) zamierza powierzyć podwykonawcy (y/com) do wykonania, oraz podaje nazwy tych podwykonawców. Pozostałe roboty Wykonawca realizuje własnymi siłami.2). Wykonawca wskaże w ofercie części zamówienia, które zamierza powierzyć do wykonania podwykonawcom oraz poda nazwy tych podwykonawców, o ile są znane na etapie składania ofert. 3). Wykonawca, wykonujący przedmiot zamówienia przy udziale podwykonawcy/ców ponosi pełną odpowiedzialność za ich działanie lub zaniechanie działania, jak za swoje własne działania. Wykonywanie wszelkich robót przy pomocy Podwykonawców może odbywać się wyłącznie za zgodą Zamawiającego, na zasadach określonych w art.647¹ Kodeksu Cywilnego, niniejszej SIWZ oraz umowie.50. Wykonawca będzie również zobowiązany do:a. poniesienia wszelkich kosztów związanych z całodobowym dojściem i dojazdem mieszkańców do budynków mieszkalnych lokalizowanych w obrębie prowadzonych prac budowlanych, w tym osobom niepełnosprawnym,b. poniesienia wszelkich kosztów związanych z zajęciem pasa drogowego w trakcie wykonywania robót remontowo – budowlanych,c. wykonywania dokumentacji fotograficznej z postępu prac budowlanych wszystkich elementów i robót w tym robót ulegających zakryciu,d. dopilnowania, aby kierownik budowy przed rozpoczęciem robót opracował plan bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (BIOZ), zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 6 lutego 2003 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych (Dz. U. 2003 nr 47 poz. 401),e. prowadzenia dzienników budów,f. zapewnienia kierowników robót branżowych posiadających stosowne uprawnienia,g. w przypadku zajęcia terenu prywatnego (działek) przy prowadzeniu inwestycji wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z zajętym terenem,h. sporządzenia inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej. Inwentaryzacja powykonawcza z ewentualnie naniesionymi zmianami (wcześniej zaaprobowanymi przez Zamawiającego), winna być sporządzona w wersji papierowej – 3 egz. i. prowadzenia pomiarów kontrolnych i badań laboratoryjnych zgodnie z aktualnie obowiązującymi prawnie normami.51. W szczególnie uzasadnionych przypadkach wykonanie robót zamiennych może stanowić podstawę przedłużenia terminu zakończenia robót. Liczba dni przedłużających termin realizacji wymaga zgody Zamawiającego.52. Zamawiający nie przewiduje robót dodatkowych, z zastrzeżeniem art. 144 Ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1843, ze zm.).53. Stosownie do art. 29 ust. 3a Ustawy Pzp Zamawiający wymaga, aby osoby wykonujące czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1320) były zatrudnione przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę. Wykonawca lub Podwykonawca winien zatrudniać wyżej wymienione osoby przez cały okres realizacji zamówienia tj. od rozpoczęcia realizacji robót do daty odbioru końcowego robót. Rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wszystkich wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia: czynności polegające na bezpośrednim (fizycznym) wykonywaniu robót budowlanych związanych z realizacją przedmiotu zamówienia.54. Wymóg nie dotyczy kierownika budowy, kierowników robót, dostawców materiałów budowlanych oraz innych osób, w stosunku do których Wykonawca wykaże, że czynności przez nich realizowane nie polegają na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t. j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1320).55. Sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w punkcie 15:1) Wykonawca zobowiązany jest udokumentować zatrudnienie osób poprzez złożenie Zamawiającemu w terminie do 14 dni od dnia zawarcia umowy, oświadczenia, że osoby wykonujące czynności polegające na bezpośrednim (fizycznym) wykonywaniu robót budowlanych związanych z realizacją przedmiotu zamówienia, zatrudnione będą na podstawie umowy o pracę z uwzględnieniem minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3–5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę co najmniej od rozpoczęcia do końca prowadzenia robót budowlanych.2) W oświadczeniu Wykonawca zobowiązany jest podać liczbę pracowników przewidzianych do realizacji zamówienia. Do deklaracji Wykonawca zobowiązany jest dołączyć uwierzytelniony odpis ostatniej deklaracji ZUS DRA złożonej przed datą składania oświadczenia. Jeżeli podmiot ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, zamiast odpisu deklaracji ZUS - DRA, składa równoważny dokument wydany przez właściwy organ w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.3) Na żądanie Zamawiającego Wykonawca zobowiązany będzie składać aktualne oświadczenie, o którym mowa w lit. a wraz z aktualną deklaracją ZUSDRA w terminie do 5 dni od wezwania.4) W przypadku, gdy Zamawiający poweźmie wątpliwości, co do prawdziwości oświadczenia Wykonawcy, o którym mowa w lit. a i b Zamawiający zwróci się z wnioskiem do inspektoratu pracy o przeprowadzenie kontroli;5) Jeżeli czynności, których dotyczą wymagania zatrudnienia na umowę o pracę wykonywane są przez osoby zatrudnione przez Podwykonawcę, Wykonawca zobowiązany jest wprowadzić do umowy z Podwykonawcą zapisy odpowiadające treści lit. a – c, które umożliwią Wykonawcy skontrolowanie spełnienia przez Podwykonawcę obowiązku zatrudnienia na umowę o pracę.56. Zamawiający nie przewiduje udzielania zaliczek, o których mowa w art. 151a Ustawy.

II.5) Główny kod CPV: 45232421-9
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
45231110-9
45232410-9
45232423-3
45255600-5
45232400-6
45231300-8


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:    lub dniach:
lub
data rozpoczęcia:   lub zakończenia:
Okres w miesiącach Okres w dniach Data rozpoczęcia Data zakończenia
29.10.2021

II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Zamawiający wymaga, aby wykonawcy posiadali środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości, co najmniej 1.000.000,00 zł,
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: Zdolności zawodowej – zamawiający wymaga, aby wykonawcy nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali należycie (zakończyli; rozpoczęcie mogło nastąpić wcześniej), w szczególności zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończyli, co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na budowie co najmniej 80 sztuk przydomowych oczyszczalni ścieków (POŚ) W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zamawiający, na podstawie art. 23 ust. 5 ustawy, określa, iż dokonując oceny spełniania warunku udziału w postępowaniu dotyczącego zdolności zawodowej uzna, że warunek został spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wykaże samodzielne spełnianie tego warunku. Zamawiający tym samym nie dopuszcza łączenia (sumowania) doświadczenia zdobytego osobno przez każdego z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. W przypadku, gdy wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunku udziału postępowaniu dotyczącego zdolności zawodowej polega, na podstawie art. 22a ust. 1 ustawy, na zdolnościach zawodowych innych podmiotów, zamawiający określa, iż dokonując oceny spełniania warunku udziału w postępowaniu dotyczącego zdolności zawodowej uzna, że warunek został spełniony, jeżeli co najmniej jeden z tych podmiotów wykaże samodzielne spełnianie tego warunku. Zamawiający tym samym nie dopuszcza łączenia (sumowania) doświadczenia zdobytego osobno przez każdy z podmiotów, na których zdolnościach zawodowych polega wykonawca. Wykonawca musi się wykazać, że dysponuje lub dysponować będzie do realizacji zamówienia co najmniej 1 osobą: kierownikiem budowy posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji wodociągowych i kanalizacyjnych. Zamawiający, określając wymogi dla osoby w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej na zasadach określonych w art. 12 a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1333) oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t. j. Dz. U. z 2020 r. poz. 220).
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Nie
Informacje dodatkowe: Wymagania jakościowe dla oferowanego przedmiotu zamówienia:Reaktor przydomowej oczyszczalni ścieków (dalej: POŚ) musi spełniać wymogi normy PN-EN 12566-3+A2:2013 lub dla rozwiązania równoważnego spełnić wymagania postanowienia normy PN EN 12566-1 i normy PN EN 12566-6 łącznie.
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)






Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia na postawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp,Zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,Zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo inny dokument potwierdzający, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;Oświadczenie Wykonawcy o niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1170).
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
Wykaz wykonanych robót, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie Wykonawcy. W przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.Wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.Informację z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy w okresie nie wcześniejszej niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert, na co najmniej 1 000 000,00 zł,
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
Pełny raport z badań przydomowej oczyszczalni ścieków (POŚ) wykonany wyłącznie przez jednostki notyfikowane, które zostały wymienione w wykazie dostępnym na stronie Komisji Europejskiej zgodnie z wykazem dostępnym na stronie http://ec.europa.eu/ oraz deklarację właściwości użytkowych na zgodność z normą PN-EN 12566-3+A2:2013 lub dla rozwiązania równoważnego pełny raport z badań przydomowej oczyszczalni ścieków (POŚ) dla reaktora wypełniającego postanowienia normy PN EN 12566-1 i normy PN EN 12566-6 łącznie. W przypadku składania ofert równoważnych należy przedłożyć pełne raporty z badań przydomowych oczyszczalni ścieków (POŚ) wykonanych przez jednostki notyfikowane dla obu wskazanych norm, które zostały wymienione w wykazie dostępnym na stronie Komisji Europejskiej zgodnie z wykazem dostępnym na stronie http://ec.europa.eu/ oraz deklaracje właściwości użytkowych dla przydomowych oczyszczalni ścieków.
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na podstawie art. 22a ust. 1 ustawy, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w rozdziale VI ust. 2 pkt. 1-8 . Poleganie na potencjale innych podmiotów.Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 i ust. 5 pkt 1 i art. 24 ust. 5 pkt. 8 ustawy Pzp.W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa podmiotu, o którym mowa. nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego:Zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lubZobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną , o której mowa w pkt 4.1.W celu oceny czy wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art.22a ustawy, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający żąda następujących dokumentów:Zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu,Wykorzystania zasobów innego podmiotu przez wykonawcę przy wykonywaniu zamówienia publicznego,Zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego,Informacja czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą.Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach o spełnieniu warunków udziału i w oświadczeniu o braku podstaw wykluczenia (zwane dale oświadczeniami wstępnymi, składanymi wraz z ofertą).Wykonawca, który nie wykazał spełniania warunków udziału w postępowaniu lub nie wykazał braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 12-23 oraz art. 24 ust. 5 pkt. 1 i art. 24 ust. 5 pkt. 8 ustawy pzp zostanie wykluczony. Ofertę wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.Zamawiający może na każdym etapie postępowania uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.Inne dokumenty składane przez Wykonawców:Każdy z Wykonawców, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie Zamawiającego informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. W przypadku wskazania przez Wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, które znajdują się w posiadaniu Zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez Zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy Pzp, korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne.W przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w ust. 2 w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający pobierze samodzielnie z tych baz danych wskazane przez Wykonawcę oświadczenia lub dokumenty. W przypadku, gdy pobrane przez Zamawiającego dokumenty nie są w języku polskim Wykonawca zobowiązany jest złożyć tłumaczenie.WYKONAWCY ZAGRANICZNIJeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów wymienionych w rozdziale VI ust. 2 pkt. 1-4 składa odpowiednio:1) ust. 2 pkt. 1-4 składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 1 zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym z względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby - wystawione z odpowiednią datą wymaganą dla tych dokumentów.Wykonawca mający siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w odniesieniu do osoby mającej miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, której dotyczy dokument wskazany w ust. 2 składa informację z odpowiedniego rejestru, albo w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny, kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym art. 24 ust. 1 pkt 14 i 21 ustawy Pzp. Jeżeli w kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba której dokument miał dotyczyć, nie wydaje się takich dokumentów, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie tej osoby złożonym przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na miejsce zamieszkania tej osoby.Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski.WYKONAWCY WYSTĘPUJĄCY WSPÓLNIE LUB UŻYCZAJĄCY ZASOBYW przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te powinny potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w rozdz. VI ust. 2 pkt. 1-4.Jeżeli Wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, Zamawiający żąda przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w zdaniu poprzednim.Dokumenty lub oświadczenia, o których mowa w rozporządzeniu, składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem.Zamawiający może najpierw dokonać oceny ofert, a następnie zbadać, czy wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, tj. informacji dotyczącej kwoty, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, firm oraz adresów wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie, ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy, tj. grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (zamawiający zaleca wykorzystanie załącznika nr 5 do SIWZ – oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej). Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
Zamawiający wymaga wniesienia wadium. Wykonawca obowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości 40.000,00 zł (słownie: czterdzieści tysięcy złotych 00/100 PLN) w terminie wyznaczonym do dnia składania ofert. Wadium może być wniesione w formach określonych w art. 45 ust. 6 Ustawy Pzp.Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto: Bank Spółdzielczy w Jordanowie nr rachunku: 44 8799 0001 0000 0000 0462 0014 z dopiskiem na przelewie tytułem: „Wadium-RG.271.6.2020” Wadium musi znaleźć się na rachunku bankowym Zamawiającego nie później niż w dniu i w godzinie składania ofert. Dowód wniesienia wadium należy dołączyć do oferty. Jednocześnie Zamawiający informuje, iż przesądzającym o wniesieniu wadium jest zaksięgowanie kwoty wadium na koncie Zmawiającego, a nie dołączenie dowodu jego uiszczenia.W razie wyboru formy wniesienia wadium innej niż pieniądz oryginał dokumentu należy złożyć do dnia i godziny składania ofert – wraz z ofertą przetargową w oddzielnej kopercie oznaczonej ,,wadium”, natomiast kopię dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium dołączyć do oferty lub też oryginał załączyć do składanej oferty. Kopię Wykonawca poświadcza za zgodność z oryginałem.Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejszą, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a Ustawy Pzp.Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy.Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 Ustawy Pzp, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający zwróci wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz koszty prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana traci wadium wraz z odsetkami na rzecz Zamawiającego, w przypadkach określonych w art. 46 ust. 5 Ustawy Pzp.W przypadku wnoszenia wadium w formie pieniężnej zwraca się uwagę na fakt, aby wpłaty dokonać odpowiednio wcześniej, aby wpłacone wadium zostało zaksięgowane na koncie przez upływem terminu składania ofert.

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:

IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
Nie

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:

IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria Znaczenie
Cena oferty 60,00
Okres gwarancji i rękojmi 40,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
zawarto informacje w projekcie umowy, który stanowi załącznik nr 6 do SIWZ.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):
Realizując obowiązek prawny ciążący na administratorze, w szczególności mając na uwadze wymogi Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”), informujemy poniżej o zasadach przetwarzania Pani/Pana danych osobowych w Urzędzie Gminy Bystra-Sidzina w ww. celu oraz o przysługujących Pani/Panu prawach z tym związanych:Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Bystra-Sidzina, 34-235 Bystra Podhalańska 373Inspektorem ochrony danych osobowych w Gminie Bystra-Sidzina jest Pani Bożena Cempura, kontakt: iod@bystra-sidzina.pl Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego.Administrator przetwarza Pani/Pana dane osobowe na podstawie obowiązujących przepisów prawa (art. 6 ust. 1 lit. c RODO), tj, w szczególności ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity w Dz. U. z 2019 r. poz. 1843 z późn. zm.). Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (tt.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1843 z późn. zm.), dalej „ustawa Pzp”.Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy.Posiada Pani/Pan:• na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;• na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;• na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;Nie przysługuje Pani/Panu:• w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;• prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;• na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.Przysługuje Pani/Panu również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych w państwie członkowskim Pani / Pana zwykłego pobytu, miejsca pracy lub miejsca popełnienia domniemanego naruszenia.Pani/Pana dane osobowe zostały uzyskane przez Administratora bezpośrednio od Pani/Pana.Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp. Nie planuje się przekazywania Pani/Pana danych osobowych do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych.Pani/Pana dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 15.01.2021, godzina: 11:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> Język Polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków, które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Informacje dodatkowe:
Nie przewiduje się składania ofert częściowych.W postępowaniu zostanie zawarta jedna umowa z wybranym wykonawca.Nie przewiduje się udzielania zamówień, o których mowa w art. 76 ust. 1 pkt. 6 I 7 PZP.Nie dopuszcza się składania ofert wariantowych.Nie przewiduje się rozliczeń w walutach obcych. Rozliczenia tylko w złotówkach (pln).Nie przewiduje się aukcji I licytacji elektronicznej.Nie przewiduje się zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.Nie opisuje się standardów jakościowych o których mowa w art. 91 ust. 2a Pzp.Nie stawia się wymogu złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych.Ofertę stanowi wypełniony i podpisany formularz oferty. Zamawiający żąda wskazania przez wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, i podania przez wykonawcę, o ile jest to wiadome, firm podwykonawców. Pozostałe dokumenty, jakie należy złożyć wraz z ofertą: Oświadczenie o braku podstaw do wykluczeniaOświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu.Pełnomocnictwo, jeżeli dotyczy.Dowód wniesienia wadium.Zbiorcze zestawienie kosztów.Oryginał zobowiązania podmiotu trzeciego do udostępnienia zasobów (jeżeli dotyczy).
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH






NAJNOWSZE ZLECENIE
Szukam ekipy do budowy fundamentów - Laskówka Chorąska
  • Lokalizacja zleceniamałopolskie
  • Data dodania18-05-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Witam, Szukam ekipy do budowy fundamentów dom parterowy 11x8m fundamenty tradycyjne. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
Poprzednie ogłoszenie o zamówieniu z miasta Bystra Podhalańska: Remont dróg gminnych w Bystrej Podhalańskiej i Sidzinie w roku 2021
Następne ogłoszenie o zamówieniu z miasta Bystra Podhalańska: Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie gminy Bystra-Sidzina
Poprzednie ogłoszenie o zamówieniu z kategorii Budowa, dom, ogród: Budowa nawierzchni ulicy Jarzębinowej i Klonowej w Brzozie
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI