Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie Gminy Błaszki

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie Gminy Błaszki
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoBłaszki
  • WojewództwoŁódzkie
  • Rodzaj zamówieniaRoboty budowlane
  • Rodzaj zamawiającegoAdministracja samorządowa
  • Termin składania wniosków2020-08-03
  • Tryb udzielenia zamówieniaPrzetarg nieograniczony
  • ZamawiającyGmina Błaszki
  • Data publikacji ogłoszenia2020-07-13
  • Numer ogłoszenia560382-N-2020
TREŚĆ PRZETARGU


Ogłoszenie nr 560382-N-2020 z dnia 2020-07-13 r.

Gmina Błaszki: Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie Gminy Błaszki
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Tak

Nazwa projektu lub programu
Zadanie współfinansowane jest ze środków PROW na lata 2014-2020 w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszeniem lub rozbudową wszystkich rodzajów małej infrastruktury, w tym inwestycji w energię odnawialną i w oszczędzanie energii” w ramach działania „Podstawowe usługi i odnowa wsi na obszarach wiejskich” dla operacji typu „Gospodarka wodno-ściekowa”.
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Błaszki, krajowy numer identyfikacyjny 73093435800000, ul. pl. Niepodległości  13 , 98-235  Błaszki, woj. łódzkie, państwo Polska, tel. 438 292 491, e-mail urzad@blaszki.pl, faks 438 290 932.
Adres strony internetowej (URL): www.blaszki.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Nie

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
www.bip.blaszki.pl

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
pisemnie za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe ( tj. Dz. U z 2017 r. poz. 1481 z późn. zm.), osobiście lub za pośrednictwem posłańca.
Adres:
Urząd Miejski w Błaszkach Plac Niepodległości 13, 98-235 Błaszki

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie Gminy Błaszki
Numer referencyjny: RIZ.271.3.POŚ.2020
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:

Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 4.1 Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane, projektowane przez Wykonawcę, polegające na zaprojektowaniu, dostawie, montażu i uruchomieniu przydomowych biologicznych oczyszczalni ścieków (PBOŚ) spełniających wymogi normy PN-EN12566-3:+A2:2013 . Dostarczane urządzenia mają być kompletnymi, fabrycznie nowymi produktami. Przedmiot zamówienia realizowany będzie na terenie Gminy Błaszki w ilości 149 sztuk wg wykazu stanowiącego załącznik nr 2a do Programu funkcjonalno - użytkowego.4.2 W ramach przedmiotu zamówienia planuje się realizację:a) 111 przydomowych oczyszczalni o minimalnej przepustowości 0,75 m3/d i 0,28 m3/h – do obsługi 1 -5 osób – Typ Ib) 38 przydomowe oczyszczalnie o minimalnej przepustowości 1,30 m3/d i 0,38 m3/h – do obsługi 6 - 10 osób – Typ II4.3. Zamawiający zastrzega, iż wielkość zamówienia ( liczba instalowanych oczyszczalni ścieków) może ulec zmniejszeniu - do 5% całego zakresu, z uwagi na następujące okoliczności:a) możliwość rezygnacji części mieszkańców z budowy przydomowych oczyszczalni ścieków w trakcie realizacji zadania z przyczyn niezależnych od Zamawiającego,b) wystąpienia innych prawnych lub technicznych okoliczności uniemożliwiających w sposób obiektywny wykonanie robót budowlanych stanowiących przedmiot zamówienia4.4. W przypadkach, o których mowa w pkt. 4.3 lit a) – b) i niewskazania przez Zamawiającego innej lokalizacji, wartość zamówienia zostanie pomniejszona o kwotę, na jaką została wyceniona oczyszczalnia zgodnie z zestawieniem kosztów w formularzu ofertowym. 4.5. W związku z sytuacją opisaną w pkt 4.3. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wskazania lokalizacji zastępczych. 4.6. Całe zadanie inwestycyjne, począwszy od projektowania, a skończywszy na odbiorach gwarancyjnych i eksploatacyjnych, winno być wykonane w oparciu o obowiązujące w kraju akty formalnoprawne i normatywne oraz wymagania Zamawiającego, określone w umowie zawartej z Wykonawcą.4.7. Roboty muszą być zaprojektowane i wykonane zgodnie z wymaganiami obowiązujących polskich przepisów, norm i instrukcji. Niewyszczególnienie w niniejszych wymaganiach Zamawiającego jakichkolwiek obowiązujących aktów prawnych nie zwalnia Wykonawcy od ich stosowania. W uzasadnionych przypadkach (brak polskich unormowań) dopuszcza się stosowanie aktualnych norm Unii Europejskiej. 4.8. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia robót zgodnie z opracowanym we własnym zakresie ( na podstawie PFU), projektem oczyszczalni i organizacji bezpiecznego prowadzenia robót, planem BIOZ i Oceną Ryzyka Zawodowego. 4.9 Wymaga się, aby oczyszczalnie posiadały pełne raporty z badań wystawionych przez laboratorium notyfikowane przez Komisję Europejską zgodnie z wykazem dostępnym na stronie http://ec.europa.eu/ według procedur określonych w normie PN EN 12566-3:+A2:2013: a) raport wodoszczelności dla całego typoszeregu oferowanych oczyszczalni, a nie poszczególnych zbiorników lub oczyszczalni z innego typoszeregu, wykonanego przez laboratorium notyfikowane, zgodnie z załącznikiem „A” normy PN EN 12566-3:2005+A2:2013, a w szczególności tablicą „A.1” przedmiotowej normy w warunkach mokrych WET;b) raport wytrzymałości konstrukcyjnej dla oferowanych oczyszczalni (największa oczyszczalnia z typoszeregu a nie największy pojedynczy zbiornik). W tym zakresie Zamawiający wymaga dostarczenia raportu wytrzymałości konstrukcyjnej wykonanego przez laboratorium notyfikowane, zgodnie z załącznikiem „C6” normy PN EN 12566-3:2005+A2:2013 dla warunków suchych i mokrych, rozdział 6.2.1 , 6.2.2 wyrażona jako maksymalna dopuszczalna wysokość zasypki (M) oraz możliwości instalacji urządzenia w mokrym lub suchym miejscu, wyrażona jako WET ze wskazaniem maksymalnej wysokości lustra wody mierzonej od dna zbiornika - lub metodą obliczeniową obejmującą najbardziej niekorzystne warunki pracy urządzenia wykonanej przez laboratorium notyfikowane zgodnie z normą PN-EN 12566-3:2005+A2:2013 rozdział 6.2.1 c) raport efektywności oczyszczania dla parametrów: BZT5 lub BZT7, ChZT, zawiesina. Uwaga : w badaniach zgodnie z rozporządzeniem trzeba podawać stężenia zanieczyszczeń ścieków surowych i oczyszczonych oraz wartość procentową. Zamawiający wymaga, aby badanie efektywności oczyszczania było wykonane przez laboratorium notyfikowane zgodnie z załącznikiem „B” normy PN EN 12566-3:2005+A2:2013 zgodnie z procedurami zawartymi w punktach od B.1 do B.5;d) raport trwałości materiału (badanie materiału) - badanie wykonane zgodnie z rozdziałem 6.5 normy PN-EN 12566-3:2005+A2:2013, określające właściwość materiału, z którego wykonana jest oczyszczalnia, wystawiony przez jednostkę notyfikowaną w Komisji Europejskiej .4.9. Wymaga się , by oczyszczalnie posiadały dodatkowo dokumenty, wynikające z przepisów Normy PN-EN 12566-3:2005+A2:2013 w zakresie reakcji na ogień oraz wydzielania substancji niebezpiecznych.4.10. Dokumentacja Techniczno-Ruchowa musi zawierać między innymi:a) dokumentację konstrukcyjną w postaci opisów, rysunków ogólnych i szczegółowych przedstawiających układ komór oczyszczania oraz zachodzący proces oczyszczania,b) dokumentację instalacji w postaci opisów, rysunków przedstawiających sposób montażu urządzenia w różnych warunkach gruntowych i wodnych,c) dokumentację rozruchu i eksploatacji w postaci opisów zawierającą wytyczne rozruchu i eksploatacjid) warunki gwarancji, postępowania w przypadku awarii,e) informacje o spełnieniu wymagań norm i przepisów.4.11. Wymaga się , aby złożona przez Wykonawcę DTR- Dokumentacja Techniczno-Ruchowa, była potwierdzona przez laboratorium notyfikowane w zakresie jej zgodności z procedurami określonymi w punkcie B.2.1 do B.2.3 normy PN EN 12566-3:2005+A2:2013.4.12. W przypadku braku potwierdzenia przez laboratorium notyfikowane, dopuszcza się DTR potwierdzoną i zaparafowaną przez Producenta w zakresie jej zgodności z procedurami określonymi w punkcie B.2.1 do B.2.3 normy PN EN 12566-3:2005+A2:2013.4.13. Zakres prac obejmuje:a) Wykonanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem pozwoleń na wykonanie robót poprzez złożenie zgłoszeń wraz z wymaganymi załącznikami stosownie do art. 29 ust.1 pkt 3 oraz art. 30 ust.1 pkt 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane z późniejszymi zmianami do Starosty Sieradzkiego.b) Dostawę, montaż i uruchomienie 149 sztuk przydomowych oczyszczalni ścieków oraz pompowni ścieków, o ile będzie to niezbędne dla prawidłowej pracy oczyszczalni . c) Wykonanie dokumentacji powykonawczej. d) Pełnienie nadzorów autorskich w ramach opracowanej dokumentacji projektowej. e) Przeprowadzenie prób końcowych (w tym rozruchu technologicznego) i nadzór nad próbami eksploatacyjnymi.f) Wykonanie badań ścieków oczyszczonych dla 10 % wykonanych PBOŚ. Badania muszą być zlecone do laboratorium posiadającego odpowiednią akredytację. g) Przeprowadzenie szkolenia dla wszystkich użytkowników przydomowych oczyszczalni w zakresie obsługi i eksploatacji urządzeń.h) Przygotowanie i przekazanie szczegółowej instrukcji obsługi użytkownikom przydomowych oczyszczalni.i) Po zakończeniu realizacji zadania, wykonanie Raportu, w którym zaprezentowane zostaną przez Wykonawcę wyniki w zakresie pozwalającym na stwierdzenie dotrzymania parametrów oczyszczenia ścieków.j) Wszystkie roboty powinny być zgodne z obowiązującymi przepisami prawnymi oraz dokumentacją zgłoszeniową. Wykonawca udzieli na wykonane roboty gwarancji na okres minimum 60 miesięcy, licząc od dnia przyjęcia protokołu odbioru robót. Na zbiornik oczyszczalni Wykonawca udzieli gwarancji minimum 15 lat .Uwaga: okres gwarancji na wykonane roboty stanowi jedno z kryteriów oceny ofertk) W okresie gwarancji na roboty budowlane , Wykonawca zrealizuje jeden raz na 12 miesięcy przegląd wszystkich zamontowanych PBOŚ. Przegląd musi być udokumentowany w formie raportów i przedstawiony Zamawiającemu.4.14. Wymagany sposób oczyszczania ściekówa) Praca oczyszczalni oparta jest na technologii niskoobciążonego osadu czynnego i zanurzonego złoża biologicznego, polegającego na oczyszczaniu ścieków poprzez bakterie tlenowe i mikroorganizmy, przy równoczesnym intensywnym napowietrzaniu ścieków. W komorze napowietrzania unoszące się ku górze pęcherzyki powietrza powodują analogiczny przepływ cieczy, znajdującej się w rurze, a tym samym porywanie cząstek stałych z dna zbiornika. Umożliwia to wytworzenie się odpowiedniej grupy mikroorganizmów, niezbędnych do prowadzenia procesu oczyszczania w warunkach tlenowych na złożu. b) Oczyszczone ścieki odprowadzane są w sposób grawitacyjny rurą PVC. Tworzący się w procesie oczyszczania osad czynny mieszany jest w sposób ciągły ze świeżymi ściekami, doprowadzanymi do komory napowietrzania.Procesowi oczyszczania ścieków towarzyszy tlenowa stabilizacja osadu, pozostającego w reaktorze. Niedociążenia osadu ładunkiem zanieczyszczeń, wynikające z dobowej nierównomierności przepływu, przy wyżej opisanym procesie nie wpływają negatywnie na końcowy efekt oczyszczania.c) Przydomowa oczyszczalnia musi spełniać wymagania normy EN 12566 „Małe oczyszczalnie ścieków dla obliczeniowej liczby mieszkańców (OLM) do 50, Część 3: Kontenerowe i/lub montowane na miejscu przydomowe oczyszczalnie ścieków", być oznakowane znakiem CE oraz posiadają deklarację właściwości użytkowych, wydaną zgodnie z rozporządzeniem UE nr 305/2011.d) Układ technologiczny oczyszczalni składa się z następujących urządzeń: Przewody kanalizacyjne, Studzienki kanalizacyjne (rewizyjne), Oczyszczalnia biologiczna ścieków, Przepompownia ścieków oczyszczonych, Studnia chłonna .e) Oczyszczalnia ścieków składa się ze zbiornika w kształcie stożka, wykonanego z włókna szklanego i żywicy poliestrowej, stanowiącej obudowę zewnętrzną. Wewnątrz obudowy znajduje się drugi zbiornik bez dna umieszczony, mimośrodowo o mniejszej średnicy, zwężający się ku dołowi. Pierwsza z nich, znajdująca się w środku zbiornika wewnętrznego, to komora napowietrzania. Druga, zawarta w przestrzeni pomiędzy zbiornikami, to strefa klarowania cieczy, działająca jako osadnik wtórny. Konstrukcja urządzenia pozwala obsługiwać gospodarstwa do 18 RLM.f) Zamawiający wymaga, aby oczyszczalnie posiadały Deklarację zgodności WE, spełniającą wymagania normy PN-EN 12566 , były oznakowane Znakiem CE. 4.15. Wymagane parametry techniczne a) wysoka redukcja zanieczyszczeń (do 94 % eliminacji BZT),b) duża odporność na nierównomierności w dopływie ścieków,c) brak elementów ruchomych, które wymagałyby stałego nadzoru i kontroli,d) oczyszczalnia ścieków musi być wyposażona w sygnalizację alarmową (dźwiękową lub świetlną) informującą użytkownika o wystąpieniu awarii. Wymóg wynika z zapisów zawartych w treści normy PN-EN 12566-3+A2:2013 e) W związku z występowaniem dwa razy w ciągu dnia dużego jednostkowego zrzutu ścieków do oczyszczalni, które mogą spowodować wymywanie osadu, zachwianie równowagi biologicznej, a także zanieczyszczenie odbiorników ścieków oczyszczonych, wymaga się zastosowanie urządzeń z minimalną wydajnością dobową i godzinową określoną w tabeli poniżej . Bilans ilości ścieków został szczegółowo określony w PFU.4.16. Podstawowe wymagania ( parametry ) techniczne dotyczące przydomowych oczyszczalni ścieków: Lp. Parametr Wymagania1. Technologia oczyszczania ścieków Niskoobciążony osad czynny z zanurzonym złożem biologicznym,2. Minimalna przepustowość dobowa a) 0,75 m3/d – do obsługi 1 -5 osób – Typ Ib) 1,30 m3/d – do obsługi 6 - 10 osób – Typ II3. Minimalna przepustowość godzinowa a) 0,28 m3/h do obsługi 1-5 osób Typ I b) 0,38 m3/h do obsługi 6-10 osób Typ II4. Ilość zbiorników oczyszczalni 1. 5. Ilość komór oczyszczalni ścieków  minimum 2, brak osadnika wstępnego, komory wstępnej, komory defosfatacji i innych komór w których dochodzi do procesów fermentacji beztlenowej, flotacji i gromadzenia osadów wstępnych6. Przeznaczenie Odbiór i oczyszczenie ścieków socjalno – bytowych.7. Sterowanie cyklem napowietrzania Wymuszony, ciągły, bez możliwości ręcznego lub automatycznego sterowania. Nie dopuszcza się stosowania automatyki w postaci procesorów lub komputerów sterujących pracą oczyszczalni . Nie dopuszcza się stosowania elektrozaworów Nie dopuszcza się sterowników , zegarów sterujących, elektrozaworów, zaworów ręcznych, podnośników powietrznych typu np. pompa mamutowa, itp.Dopuszcza się zastosowanie wyłącznie sprężarek i dyfuzorów. 8. Niezbędny minimalny stopień oczyszczania ścieków Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki Morskiej I Żeglugi Śródlądowej z dnia 12 lipca 2019r.wsprawie substancji szczególnie szkodliwych dla środowiska wodnego oraz warunków, jakie należy spełnić przy wprowadzaniu do wód lub do ziemi ścieków, a także przy odprowadzaniu wód opadowych lub roztopowych do wód lub do urządzeń wodnych (Dz. U. 2019 poz. 1311)9. Napowietrzanie Mechaniczne, dmuchawą membranową umieszczoną w skrzynce o klasie odporności min. IP 44.10. Możliwość wyjęcia dyfuzora bez konieczności opróżniania zbiornika TAK11. Wymagana gwarancja na bioreaktor Minimum 15 lat 12. Zbiornik oczyszczalni musi posiadać możliwość wykonania wylotu ścieku oczyszczonego pod dowolnym kątem do wlotu ścieku surowego. Cecha ta musi być potwierdzona za pomocą rzeczywistych zdjęć lub szkicu technicznego rzutu poziomego oczyszczalni.13. W celu ograniczenia kosztów montażu zbiorniki oczyszczalni muszą posiadać wytrzymałość, gwarantującą prawidłową pracę oczyszczalni z posadowieniem wlotu minimum 1,2 m p.p.t. bez dodatkowych zabezpieczeń w postaci np. płyt betonowych odciążających lub podobnych zabezpieczeń. Wymaga się , aby parametr techniczny był potwierdzony w Raporcie z badań PBOŚ, zgodnym z Normą PN EN 12566-3+A2:2013. ub w DTR ( Dokumentacji Techniczno-Ruchowej).Podane w dokumentacji nazwy (znaki towarowe) mają charakter przykładowy, a ich wskazanie ma na celu określenie oczekiwanego standardu. Zamawiający nie ogranicza możliwości zastosowania przez Wykonawcę urządzeń i materiałów równoważnych, o parametrach nie gorszych od opisanych w PFU. W przypadku zastosowania rozwiązania równoważnego Wykonawca jest zobowiązany wykazać w ofercie, na podstawie art. 30 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, że oferowane przez niego roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.4.17. RównoważnośćZamawiający dopuszcza składanie ofert z użyciem materiałów równoważnych do materiałów określonych w PFU, pod warunkiem zachowania technologii oczyszczania ścieków i wszystkich parametrów technicznych, jakościowych i funkcjonalnych przydomowych oczyszczalni ścieków . Udokumentowanie równoważności leży po stronie Wykonawcy. W tym celu wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą w szczególności: karty katalogowez rysunkami i opisem technicznym, certyfikaty lub aprobaty zastosowania materiałów lub urządzeń. Wykonawca proponujący rozwiązania równoważne, niezależnie od innych dokumentów, powinien przedstawić wraz z ofertą opis rozwiązań równoważnych (zawierający zestawienie równoważnych materiałów z podaniem ich typu, modelu i producenta) oraz wykazać, że proponowane rozwiązania charakteryzują się nie gorszymi parametrami od przyjętych w PFU.4.18. Na potwierdzenie, zgodności zaproponowanych równoważnych urządzeń zgodnych z wymaganiami Zamawiającego, Wykonawca jest zobowiązany do przedstawienia łącznie z ofertą kompletnych (pełnych) raportów z badań wykonanych przez laboratorium notyfikowane ze wszystkimi załącznikami i raportami cząstkowymi wyszczególnionymi w treści raportów głównych w tym :a) raport wodoszczelności dla całego typoszeregu oferowanych oczyszczalni, a nie poszczególnych zbiorników lub oczyszczalni z innego typoszeregu, wykonanego przez laboratorium notyfikowane, zgodnie z załącznikiem „A” normy PN EN 12566-3:2005+A2:2013, a w szczególności tablicą „A.1” przedmiotowej normy w warunkach mokrych WET;b) raport wytrzymałości konstrukcyjnej dla oferowanych oczyszczalni (największa oczyszczalnia z typoszeregu a nie największy pojedynczy zbiornik). W tym zakresie Zamawiający wymaga dostarczenia raportu wytrzymałości konstrukcyjnej wykonanego przez laboratorium notyfikowane, zgodnie z załącznikiem „C6” normy PN EN 12566-3:2005+A2:2013 dla warunków suchych i mokrych, rozdział 6.2.1 , 6.2.2 wyrażona jako maksymalna dopuszczalna wysokość zasypki (M) oraz możliwości instalacji urządzenia w mokrym lub suchym miejscu, wyrażona jako WET ze wskazaniem maksymalnej wysokości lustra wody mierzonej od dna zbiornika - lub metodą obliczeniową obejmującą najbardziej niekorzystne warunki pracy urządzenia wykonanej przez laboratorium notyfikowane zgodnie z normą PN-EN 12566-3:2005+A2:2013 rozdział 6.2.1 c) raport efektywności oczyszczania dla parametrów: BZT5 lub BZT7, ChZT, zawiesina. Uwaga : w badaniach zgodnie z rozporządzeniem trzeba podawać stężenia zanieczyszczeń ścieków surowych i oczyszczonych oraz wartość procentową. Zamawiający wymaga, aby badanie efektywności oczyszczania było wykonane przez laboratorium notyfikowane zgodnie z załącznikiem „B” normy PN EN 12566-3:2005+A2:2013 zgodnie z procedurami zawartymi w punktach od B.1 do B.5;d) raport trwałości materiału (badanie materiału) - badanie wykonane zgodnie z rozdziałem 6.5 normy PN-EN 12566-3:2005+A2:2013, określające właściwość materiału, z którego wykonana jest oczyszczalnia, wystawiony przez jednostkę notyfikowaną w Komisji Europejskiej .4.19. Wymaga się , by oczyszczalnie posiadały dodatkowo dokumenty, wynikające z przepisów Normy PN-EN 12566-3:2005+A2:2013 w zakresie reakcji na ogień oraz wydzielanie substancji niebezpiecznych.4.20. Wymaga się , aby złożona przez Wykonawcę DTR- Dokumentacja Techniczno-Ruchowa, była potwierdzona przez laboratorium notyfikowane w zakresie jej zgodności z procedurami określonymi w punkcie B.2.1 do B.2.3 normy PN EN 12566-3:2005+A2:2013.4.21. W przypadku braku potwierdzenia przez laboratorium notyfikowane, dopuszcza się DTR potwierdzoną i zaparafowaną przez Producenta w zakresie jej zgodności z procedurami określonymi w punkcie B.2.1 do B.2.3 normy PN EN 12566-3:2005+A2:2013.4.22. Dokumentacja Techniczno-Ruchowa musi być zgodna z warunkami określonymi w rozdziale ogólny opis przedmiotu zamówienia Zamawiający zastrzega sobie możliwość wystąpienia do laboratorium notyfikowanego o udostępnienie kopii dokumentów złożonych przez producenta PBOŚ do procedury badawczej zgodności z normą PN-EN 12566-3 w celu potwierdzenia autentyczności złożonych załączników.Podstawowe parametry dotyczące równoważności przydomowych oczyszczalni ścieków: 1. Technologia oczyszczania ścieków technologia osadu czynnego i zanurzonego złoża biologicznego2. Materiał wykonania zbiornika (bioreaktora)  stal nierdzewna,  włókno szklane,  PEHD metodą rozdmuchu lub rotomuldingu 3. Ilość zbiorników oczyszczalni 14. Kształt zbiornika  na planie koła, cylindryczny, pionowy  pożądany kształt w postaci leja Inhoffa.5. Gromadzenie i usuwanie osadu nadmiernego  za pomocą wozu asenizacyjnego6. Sterowanie cyklem napowietrzania - wymuszony, ciągły bez możliwości ręcznego lub automatycznego sterowania,- dopuszcza się zastosowanie dyfuzorów talerzowych bądź rurowych7. Materiał wykonania studni chłonnej Kręgi betonowe lub polietylen wysokiej gęstości (PEHD) 4.23. Zasady wykonania dokumentacji projektowej Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia w zakresie 1. wykonania dokumentacji projektowej 2. przekazania dokumentacji projektowej 3. przeniesienia praw autorskich określa Program Funkcjonalno-Użytkowy4.24. Wykonanie robót budowlanych. a) Wykonawca jest zobowiązany do kompleksowego wykonania robót budowlanych stanowiących przedmiot zamówienia, a szczegółowo opisany w PFU. b) Zamawiający wymaga, aby przy wykonywaniu robót budowlanych zostały zastosowane wyroby (urządzenia, materiały budowlane, odczynniki), które zostały dopuszczone do obrotu zgodnie z art. 10 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane Dz.U. 2019.1186 oraz przepisami ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych - Dz.U.2020.215 oraz rozporządzeń wykonawczych do w/w ustaw.c) Na wszystkie materiały użyte do realizacji przedmiotu Umowy, Wykonawca przedłoży orzeczenia lub atesty oraz uzyska akceptację przedstawicieli Zamawiającego przed ich wbudowaniem.d) Na zmianę materiałów użytych do realizacji przedmiotu Umowy w stosunku do Programu funkcjonalno-użytkowego, wymagana jest uprzednia, pisemna zgoda Zamawiającego.4.25. Zakres robót - roboty budowlano-montażowea) wykonanie wykopów, b) montaż PBOŚ w wybranej lokalizacji. Prace montażowe należy wykonać zgodnie z instrukcją montażu dostarczoną przez producenta urządzenia.c) wykonanie studni chłonnej. Przy montażu przepompowni należy postępować zgodnie z instrukcją montażową producenta.d) poprowadzenie rurociągów i kabli przyłączeniowych, e) wpięcie do instalacji kanalizacji budynku, f) wpięcie do instalacji elektrycznej, montaż zabezpieczeń, g) odpowiednie zasypanie wykopów i wyrównanie terenu, h) płukanie i przeprowadzenie prób szczelności całej instalacji, i) napełnianie instalacji, j) wykończenie zgodnie ze stanem pierwotnym okolic przejść instalacji (tynk/ocieplenie , elewacji, przejścia przez ściany/stropy/dach), k) wykonanie ochrony przeciwporażeniowej i instalacji uziemiającej, niezbędnej dla prawidłowej pracy PBOŚ, l) rozruch próbny, m) poinformowanie użytkownika o zasadach obsługi PBOŚ i przekazanie instrukcji w języku polskim, co potwierdza się stosownym protokołem.4.26. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia w zakresiea) Wykonanie robót budowlanych,b) Wymagań w zakresie urządzeń i materiałów,c) Kontroli jakości robót,d) Odbioru robót i dokumentów niezbędnych od odbioru robót , e) Odbioru pogwarancyjnego,f) Serwisu urządzeń,g) Uwarunkowań środowiskowych,h) Dokumentów potwierdzających spełnienie wymagań Zamawiającego,i) Wymagań Zamawiającego dotyczących gwarancji jakości robót.określa Program Funkcjonalno-Użytkowy4.27. Nazwy i kody CPV:Główny przedmiot zamówienia:CPV – 45 25 12 50 Projekt i budowaUsługi i roboty:71320000-7 Usługi Inżynieryjne w zakresie projektowania45000000-7 Roboty budowlane45300000-0 Roboty instalacyjne w budynkach45310000-3 Roboty w zakresie instalacji elektrycznych45320000-6 Roboty izolacyjne45111200-0 Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne45232421-9 Roboty w zakresie oczyszczania ścieków45232410-9 Roboty w zakresie kanalizacji ściekowej45232423-3 Roboty budowlane w zakresie przepompowni ścieków45255600-5 Roboty w zakresie kładzenia rur w kanalizacji45232400-6 Roboty budowlane w zakresie kanałów ściekowych45231300-8 Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzenia ścieków45350000-5 Instalacje mechaniczne4.28. Przedmiot umowy musi byś wykonany zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami, warunkami technicznymi i sztuką budowlaną, przepisami bhp, ppoż. oraz wymogami niniejszej SIWZ. 4.29. Prace będące przedmiotem zamówienia wykonane muszą być przy użyciu materiałów i urządzeń własnych. 4.30. Zamawiający zaleca, aby Wykonawcy dokonali wizji lokalnej w celu dokonania oceny dokumentów i informacji przekazywanych w ramach niniejszego postępowania przez Zamawiającego. Koszty wizji lokalnej ponosi Wykonawca.4.31. Wymagania, o których mowa w art. 29 ust. 3a Pzp – obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę.4.31.1. Stosownie do treści art. 29 ust. 3a ustawy Pzp Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w trakcie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy ( Dz. Uz. z 2019 r. poz. 1040, 1043 i 1495) tj.:4.31.1.1. Pracownicy fizyczni wykonujący roboty budowlane w przedmiotowym zamówieniu4.31.2. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 4.32.1.1. czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do :4.31.2.1. Żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny,4.31.2.2. żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów,4.31.2.3. Przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia,4.31.3. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie nie krótszym niż 10 dni – wykonawca przedłoży zamawiającemu w szczególności podane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w pkt. 4.32.1.1. czynności w trakcie realizacji zamówienia:4.31.3.1. Oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy,4.31.3.2. Poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez imion, nazwisk, adresów nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania,4.31.3.3. Poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych,4.31.4. Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o prace osób wykonujących wskazane w pkt. 4.32.1.1.czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej wysokości określonej w umowie stanowiącej załącznik Nr 9 do niniejszego SIWZ. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 4.32.1.1. czynności traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 4.32.1.1. czynności.4.32.5.W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może również zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.

II.5) Główny kod CPV: 45251250-0
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
71320000-7
45000000-7
45300000-0
45310000-3
45320000-6
45111200-0
45232421-9
45232410-9
45232423-3
45255600-5
45232400-6
45231300-8
45350000-5


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:    lub dniach:
lub
data rozpoczęcia:   lub zakończenia: 2021-09-30

II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: Zamawiający nie ustanawia szczegółowego warunku w tym zakresie
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca posiada:1) środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 1 500 000,00 zł (słownie: jeden milion pięćset tysięcy złotych 00/100) w okresie nie wcześniejszym niż 1( jeden) miesiąc przed upływem terminu składania ofert;2) ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną w wysokości nie mniejszej niż 500 000,00 zł (słownie: pięćset tysięcy złotych 00/100). Wraz z dokumentem potwierdzającym ubezpieczenie Wykonawca zobowiązany jest przedstawić dowód opłacenia składek, jeżeli nie wynika to wprost z przedstawionego dokumentu.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że:1) dysponuje lub będzie dysponował w trakcie realizacji zamówienia co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, określone przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane ( t.j. Dz. U. Z 2018 r., poz. 1202 ze zm.) i Rozporządzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r. poz. 831) lub odpowiadające im zakresem uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, która pełnić będzie funkcję projektanta branży sanitarnej.Osoba wyznaczona na projektanta musi posiadać aktualne zaświadczenie o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego.2) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie: wykonał co najmniej 2 roboty budowlane polegające na budowie biologicznych oczyszczalni ścieków w ilości nie mniejszej niż 50 szt każda robota w ramach jednego kontraktu;3) dysponuje lub będzie dysponował co najmniej jedną osobą, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, określone przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane ( t.j. Dz. U. Z 2018 r., poz. 1202 ze zm.) i Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r. poz. 831) lub odpowiadające im zakresem uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, która pełnić będzie funkcje kierownika budowy.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Tak
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)







III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
Zamawiający przed udzieleniem zamówienia wezwie wykonawcę którego oferta została najwyżej oceniona do złożenia w wyznaczonym terminie – nie krótszym niż 5 dni – aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 8.6.1. Dotyczących zdolności ekonomicznej i finansowej:8.6.1.1. informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert,8.6.1.2. potwierdzających, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez Zamawiającego. Wraz z dokumentem potwierdzającym ubezpieczenie Wykonawca zobowiązany jest przedstawić dowód opłacenia składek, jeżeli nie wynika to wprost z przedstawionego dokumentu.8.6.2. Dotyczących zdolności technicznej i zawodowej:8.6.2.1. wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie wraz z podaniem rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty zostały wykonane z załączeniem dowodów określających czy roboty te zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty. Wzór dokumentu stanowi załącznik nr 7 do SIWZ.8.6.2.2. Wykaz osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi. Wzór dokumentu stanowi załącznik nr 8 do SIWZ.8.6.2.3. Wykaz osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego posiadających wymagane przez Zamawiającego uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, określone przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane ( t.j. Dz. U. Z 2018 r., poz. 1202 ze zm.) i Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r. poz. 831) lub odpowiadające im zakresem uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, , która pełnić będzie funkcję projektanta branży sanitarnej. Informacje należy zawrzeć w dokumencie, którego wzór stanowi załącznik nr 8 do SIWZ.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
Na potwierdzenie, że oferowane przydomowe oczyszczalnie ścieków spełniają wymagania określone przez Zamawiającego należy wraz z ofertą Wykonawca musi przedłożyć:9.1. Pełne raporty z badań przydomowych oczyszczalni wystawione przez laboratorium notyfikowane przez Komisję Europejską zgodnie z wykazem dostępnym na stronie http://ec.europa.eu/ według procedur określonych w normie PN EN 12566-3:+A2:2013 lub równoważnych norm innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących normy europejskie.9.2. Dokumentację Techniczno-Ruchowa, instrukcja montażu i eksploatacji , zgodnie z wymaganiami opisanymi w SIWZ9.3. Zdjęcia lub szkice technicznego rzutu poziomego oczyszczalni, potwierdzające spełnienie parametru nr 13 wymienionego w tabeli Podstawowe wymagania ( parametry ) techniczne dotyczące przydomowych oczyszczalni ścieków ( pkt 4.22. SIWZ).
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
8.8.1. Formularz oferty stanowiący załącznik nr 3 do SIWZ wraz z wypełnioną tabelą nr 1( Załącznik 3a) i tabelą nr 2 ( Załącznik 3b)8.8.2.Jeżeli upoważnienie do podpisania i złożenia oferty nie wynika ze złożonych dokumentów, do oferty należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej notarialnie. Brak podpisu na ofercie lub podpisanie oferty przez osobę nieupoważnioną spowoduje konieczność odrzucenia oferty,8.8.3. Pełnomocnictwo ustanawiające Pełnomocnika – gdy ofertę składają wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie – w formie oryginału albo kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza, ustanawiające pełnomocnika do reprezentowania wykonawców w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia albo reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Treść pełnomocnictwa powinna wskazywać rodzaj uprawnień, do których upoważniony jest Pełnomocnik.8.8.4. Zobowiązanie podmiotu trzeciego do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – jeżeli wykonawca dla wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu powołuje się na zasoby innych podmiotów (zobowiązanie należy złożyć wraz z ofertą- w oryginale)8.8.5. Dokumenty, o których mowa w pkt. 4.17 jeżeli Wykonawca oferuje rozwiązania równoważne.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
11.1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości: 30 000,00 zł ( słownie: trzydzieści tysięcy złotych 00/100)11.2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku formach określonych w art. 45 ust. 6.11.3. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.11.4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazanyprzez Zamawiającego:Bank Spółdzielczy w Błaszkachnr konta: 20 9245 0002 0000 0202 2000 0090 Kserokopię wpłaty należy dołączyć do oferty przetargowej. 11.5. Wadium wniesione w formie innej niż pieniądz należy złożyć w formie oryginału , najpóźniej w terminie składania ofert.

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:

IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:

Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej

Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:

IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria Znaczenie
cena 60,00
okres gwarancji 40,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
19.1. Wzór umowy stanowi załącznik nr 9 do SIWZ. 19.2. Z Wykonawcą, którego oferta zostanie oceniona jako najkorzystniejsza, zostanie zawarta umowa, o której mowa w pkt 19.1.19.3. Zamawiający przewiduje możliwości wprowadzenia zmian do zawartej umowy , na podstawie art. 144 ustawy Pzp, w sposób i na warunkach szczegółowo opisanych we wzorze umowy.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2020-08-03, godzina: 10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków, które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Informacje dodatkowe:
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:  administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Błaszki reprezentowana przez Burmistrza Błaszek z siedzibą Błaszki Plac Niepodległości 13 98-235 Błaszki, inspektorem ochrony danych osobowych w Urzędzie Miejskim w Błaszkach jest Pani/Pani Magdalena Kuszmider tel. +48 ( 43) 829 09 39, e-mail: iod@blaszki.pl, Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego na: ,,Budowę przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie gminy Błaszki”nr RIZ.271.3.2020 prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego; odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 i 2018), dalej „ustawa Pzp”;  Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy; obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;  w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO; posiada Pani/Pan:− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych **;− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ***; − prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO; nie przysługuje Pani/Panu:− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. * Wyjaśnienie: informacja w tym zakresie jest wymagana, jeżeli w odniesieniu do danego administratora lub podmiotu przetwarzającego istnieje obowiązek wyznaczenia inspektora ochrony danych osobowych.** Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowaniao udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.*** Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH






NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę dostawę i instalację oświetlenia w budynku produkcyjnym - Rogowiec
  • Lokalizacja zleceniałódzkie
  • Data dodania07-05-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę dostawę i instalację oświetlenia w budynku produkcyjnym (wymiana istniejącego oświetlenia). Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI