Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa przedszkola przy ul. Siemiatyckiej na terenie Dzielnicy Bemowo m.st. Warszawy
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: MIASTO STOŁECZNE WARSZAWA Dzielnica Bemowo
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 015259640
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Powstańców Śląskich 70
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 01-381
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: bemowo.wzp@um.warszawa.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bemowo.waw.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa przedszkola przy ul. Siemiatyckiej na terenie Dzielnicy Bemowo m.st. Warszawy
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-fa448fa6-e309-11eb-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00112132
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-07-13
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00002146/07/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.20 Budowa przedszkola przy ul. Siemiatyckiej na terenie Dzielnicy Bemowo m.st. Warszawy
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
http://zamowienia.um.warszawa.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://zamowienia.um.warszawa.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Stały
dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s na
komputer;•komputer PC/MAC z aktualnym systemem operacyjnym wspieranym przez producenta;•
Zainstalowanaprzeglądarka wspierana przez producenta: MS Internet Explorer, Firefox, Google
Chrome lub MS Edge;•Zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obsługujący pliki w formacie
.pdf;• Wielkośćpojedynczego pliku zamieszczanego w systemie nieprzekraczająca 100 MB;•
Dopuszczalne formatyplików: txt, rtf, pdf ,xps, odt, ods, odp, doc, xls, ppt, docx, xlsx, pptx, csv, jpg,
jpeg, tif, tiff, geotiff, png,svg, wav, mp3, avi, mpg, mpeg, mp4, m4a, mpeg4, ogg, ogv, zip, tar, gz, gzip,
7z, html, xhtml, css, xml,xsd, gml, rng, xsl, xslt, TSL, XMLsig, XAdES, CAdES, ASIC, XMLenc• Plik
załączony i zapisany przezWykonawcę, widoczny jest w Systemie, jako zaszyfrowany – format
kodowania UTF8. Możliwośćotworzenia pliku dostępna jest dopiero po odszyfrowaniu przez
Zamawiającego po upływie terminuskładania ofert;• Oznaczenie czasu odbioru danych przez Platformę
stanowi datę oraz dokładny czas(hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera
synchronizowanego odpowiednim źródłem czasu -zegarem Głównego Urzędu Miar.1. W przypadku
składania wniosku lub oferty w formie elektronicznej(podpisywania dokumentów kwalifikowanym
podpisem elektronicznym), Wykonawca musi posiadać:•Kwalifikowany podpis elektroniczny osoby
składającej wniosek lub ofertę w Systemie;• Włączona wprzeglądarce obsługa JavaScript;•
Zainstalowane na komputerze środowisko uruchomieniowe ORACLEJAVA (dla systemu Windows - w
wersji 32 oraz 64 bitowej – do pobrania ze strony producenta w sekcjiJava SE Runtime Environment
8u202 - Windows x86 Offline oraz Windowsx64, dla systemu Mac - dopobrania ze strony producenta w
sekcji Java SE Development Kit 8u202 - Mac OS X x64; alternatywniedo oprogramowania ORACLE -
JAVA w wersji OpenJDK)• Zainstalowana aplikacja Szafir Host•Podłączony lub wbudowany w
komputer czytnik kart podpisu elektronicznego. Prawidłowośćzainstalowania w/w komponentów można
zweryfikować po zalogowaniu do OnePlace, po kliknięciuprzycisku „SPRAWDŹ PODPIS”.2. W
przypadku składania wniosku lub oferty w postaci elektronicznej(podpisywania dokumentów podpisem
osobistym), wykonawca musi posiadać (dotyczy postępowań owartości mniejszej niż progi unijne):•
Edowód
osobisty osoby składającej wniosek lub ofertę wSystemie;• Włączona w przeglądarce opcja obsługi JavaScript;• Zainstalowane na komputerześrodowisko uruchomieniowe ORACLE JAVA (dla
systemu Windows - w wersji 32 oraz 64 bitowej – dopobrania ze strony producenta w sekcji Java SE
Runtime Environment 8u202 - Windows x86 Offline orazWindowsx64, dla systemu Mac - do pobrania
ze strony producenta w sekcji Java SE Development Kit8u202 - Mac OS X x64; alternatywnie do
oprogramowania ORACLE - JAVA w wersji OpenJDK)•Zainstalowana aplikacja Szafir Host;•
Zainstalowane oprogramowanie do obsługi e-dowodu E-dowódmenadżer dostępne na stronie
https://www.gov.pl/web/e-dowod; • Podłączony lub wbudowany wkomputer czytnik karty edowód.
Prawidłowość zainstalowania w/w komponentów można zweryfikowaćpo zalogowaniu do
OnePlace, po kliknięciu przycisku „SPRAWDŹ PODPIS”.3. W przypadku składaniawniosku lub oferty w
postaci elektronicznej (podpisywania dokumentów profilem zaufanym), wykonawcamusi posiadać
(dotyczy postępowań o wartości mniejszej niż progi unijne):• Profil zaufany osobyskładającej wniosek
lub ofertę w Systemie. • Dokumenty w formacie „pdf" zaleca się podpisywaćformatem PAdES;(....) c.d.
w Tabeli zamieszczonej w Rozdziale IX ust. 3 pkt 2 SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: UD-I-WZP.271.24.2021.APO
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest kompleksowe wykonanie robót budowlanych polegających na realizacji zadania inwestycyjnego pn. „Budowa przedszkola przy ul. Siemiatyckiej”, na terenie Dzielnicy Bemowo m.st. Warszawy. Roboty budowlane dotyczą rozbiórki istniejącego obiektu i budowy w jego miejsce nowego wraz z zagospodarowaniem terenu i przyłączami. Przedmiot zamówienia szczegółowo określa załącznik nr 1 do SWZ – Opis przedmiotu zamówienia.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45214100-1 - Roboty budowlane w zakresie budowy przedszkolnych obiektów budowlanych
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45111300-1 - Roboty rozbiórkowe
45214210-5 - Roboty budowlane w zakresie szkół podstawowych
45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych
45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 27 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Punkty będą liczone z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Punkty uzyskane we wszystkich kryteriach zostaną zsumowane zgodnie z poniższym wzorem:
P = P(C) + P(G)
Gdzie:
P – łączna liczba punktów,
P(C) – liczba punktów w kryterium „cena oferty brutto”,
P(G) – liczba punktów w kryterium „okres gwarancji na roboty budowlane”
Najwyższa liczba punktów wyznaczy najkorzystniejszą ofertę.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji na roboty budowlane
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia może wziąć udział Wykonawca, który spełnia warunek udziału w postępowaniu dotyczący zdolności zawodowej.2. Warunek udziału w postępowaniu, o którym mowa w ust. 1 zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca:
1) wykonał w sposób należyty w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej dwie roboty budowlane obejmujące swoim zakresem budowę budynku sklasyfikowanego zgodnie z PKOB: Sekcja I Dział 12 Grupa 126 Klasa 1263 – budynki szkół i instytucji badawczych (z wyłączeniem stacji meteorologicznych i hydrologicznych oraz budynków obserwatoriów) o kubaturze dla jednego obiektu co najmniej 7.000 m3.
(jako budowę należy przez to rozumieć wykonywanie obiektu budowlanego w określonym miejscu, a także odbudowę, rozbudowę, nadbudowę obiektu budowlanego, zgodnie z definicją budowy w ustawie Prawo budowlane Dz.U. z 2020 r. poz. 1333 z późn. zm.).
2) dysponuje osobami skierowanymi do realizacji zamówienia tj. co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń (zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane – t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1333 z późn. zm.):
w specjalnościach:
a) konstrukcyjno-budowlanej,
b) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych
(w przypadku posiadania przez osobę skierowaną do realizacji zamówienia uprawnień wydanych na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów dotyczących samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie Zamawiający uzna, że osoba ta spełnia powyższy warunek, jeżeli posiada uprawnienia odrębnie dla sieci sanitarnych i odrębnie dla instalacji sanitarnych),
c) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych
i elektroenergetycznych,
d) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych.
Zamawiający nie dopuszcza uprawnień w ograniczonym zakresie. Zamawiający dopuszcza posiadanie uprawnień w różnych specjalnościach przez tą samą osobę.
Osoba posiadająca wskazane powyżej uprawnienia musi być wpisana na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego w rozumieniu ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (j.t. Dz. U. z 2016 r. poz. 1725).
Wymagania dotyczące doświadczenia osób skierowanych do realizacji zamówienia i pełnienia funkcji kierownika robót:
1. Kierownik robót konstrukcyjno-budowlanych, który w okresie ostatnich 7 lat przed upływem terminu składania ofert:
a) posiada minimum 3-letnie doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy,
b) kierował budową co najmniej jednego budynku szkół i instytucji badawczych z wyłączeniem stacji meteorologicznych i hydrologicznych, budynków obserwatoriów (symbol PKOB: Sekcja 1, Dział 12, Grupa 126, Klasa 1263) zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 30.12.1999 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych (PKOB) o kubaturze nie mniejszej niż 5.000 m3, na stanowisku kierownika budowy.
2. Kierownik robót sanitarnych, który w okresie ostatnich 7 lat przed upływem terminu składania ofert:
a) posiada minimum 2-letnie doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika robót sanitarnych,
b) kierował robotami sanitarnymi przy realizacji co najmniej jednej budowy budynku szkół i instytucji badawczych z wyłączeniem stacji meteorologicznych i hydrologicznych, budynków obserwatoriów (symbol PKOB: Sekcja 1, Dział 12, Grupa 126, Klasa 1263) zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 30.12.1999 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych (PKOB) o wartości robót nie mniejszej niż 500.000,00 zł brutto, na stanowisku kierownika robót sanitarnych,
3. Kierownik robót elektrycznych, który w okresie ostatnich 7 lat przed upływem terminu składania ofert:
a) posiada minimum 2-letnie doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika robót elektrycznych,
b) kierował robotami elektrycznymi przy realizacji co najmniej jednej budowy budynku szkół i instytucji badawczych z wyłączeniem stacji meteorologicznych i hydrologicznych, budynków obserwatoriów (symbol PKOB: Sekcja 1, Dział 12, Grupa 126, Klasa 1263) zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 30.12.1999 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych (PKOB) o wartości robót nie mniejszej niż 300.000,00 zł brutto, na stanowisku kierownika robót elektrycznych,
4. Kierownik robót telekomunikacyjnych, który w okresie ostatnich 7 lat przed upływem terminu składania ofert:
a) posiada minimum 2-letnie doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika robót telekomunikacyjnych,
b) kierował co najmniej jedną robotą telekomunikacyjną o wartości robót nie mniejszej niż 200.000,00 zł brutto, na stanowisku kierownika robót telekomunikacyjnych.
3. Wykonawca wykazujący swoje zdolności oraz doświadczenie może uczynić to jedynie w zakresie, w którym sam je nabył. Jeśli doświadczenie zostało nabyte w ramach konsorcjum to przekazaniu podlegają zasoby powstałe jedynie
w granicach wykonania prac przez dany podmiot.
4. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek określony w ust. 2 pkt 1) będzie uznany za spełniony, jeżeli co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada wymagane doświadczenie zawodowe (co najmniej jeden z Wykonawców musi posiadać samodzielnie wymagane doświadczenie zawodowe w realizacji dwóch robót budowlanych, o których mowa w ust. 2).
5. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek określony w ust. 2 pkt 2) Wykonawcy mogą spełniać łącznie.
6. Wstępnym potwierdzeniem spełniania warunku udziału w postępowaniu będzie złożone wraz z ofertą oświadczenie stanowiące załącznik nr 3 do SWZ.
7. Warunek udziału w postępowaniu ma na celu zweryfikowanie zdolności Wykonawcy do należytego wykonania udzielanego zamówienia. Zamawiający dokona oceny spełniania przez Wykonawców warunku określonego w SWZ metodą „spełnia”/„nie spełnia” na podstawie oświadczeń i dokumentów określonych w SWZ. Niespełnienie warunku spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania.
8. W odniesieniu do warunków dotyczących doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane.
9. W przypadku, o którym mowa w ust. 8 SWZ, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni wykonawcy.
10. Wykonawca, który polega na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, składa, wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
11. W celu dokonania oceny, czy Wykonawca będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Zamawiający żąda dokumentów, z których wynikać będzie co najmniej:
1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
2) sposób i okres udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
3) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane, których wskazane zdolności dotyczą.
12. Zamawiający oceni, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności w zakresie doświadczenia, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu. Wzór zobowiązania stanowi załącznik nr 4 do SWZ.
13. W przypadku, gdy Wykonawca polega na zdolnościach zawodowych innych podmiotów, Zamawiający zbada czy nie zachodzą wobec innych podmiotów podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 108 ust. 1 ustawy.
14. Jeżeli zdolności zawodowe podmiotu, na potencjale którego Wykonawca polega, nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunku udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 108 ust. 1 ustawy, Zamawiający żąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego:
1) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub
2) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności zawodowe.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych:1) oświadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2019 r. poz. 369, 1571 i 1667 z późn. zm.), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – wg załącznika nr 7 do SWZ;
2) oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania określonych w przepisach art. 108 ust. 1 pkt 3, 4, 5 oraz 6 - wg załącznika nr 6 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu, spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, w zakresie wskazanym przez Zamawiającego. Oświadczenie składa się zgodnie z treścią załącznika nr 3 do SWZ. Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych:
1) W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunku udziału w postępowaniu dotyczącego zdolności zawodowej, Zamawiający żąda następującego podmiotowego środka dowodowego:
a) Wykazu robót budowlanych o których mowa w Rozdziale VII ust.2 pkt. 1 SWZ wykonanych w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy –w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty budowlane zostały wykonane - sporządzony na załączniku Nr 8 do SWZ. Do wykazu należy dołączyć dowody określające, czy ww. roboty budowlane zostały wykonane należycie i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane. Jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać ww. dowodów – oświadczenie wykonawcy,
b) Wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, wraz z informacjami na temat ich uprawień i doświadczenia niezbędnych
do wykonania zamówienia (opisanych w Rozdziale VII ust. 2 pkt 2 SWZ), a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (wzór wykazu stanowi załącznik nr 9 do SWZ).
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie żąda złożenia przedmiotowych środków dowodowych.5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Do oferty należy dołączyć:1) dokument lub dokumenty, z którego (ych) będzie wynikać zakres umocowania w przypadku, gdy ofertę w imieniu Wykonawcy podpisuje(ą) osoba(y) inna(e) niż ujawniona(e) w dokumentach rejestrowych;
2) pełnomocnictwo dla pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – dotyczy ofert składanych przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
UWAGA:
Oferta składana przez spółki cywilne (ustawowo zdefiniowane w Tytule XXXI Księgi Trzeciej kodeksu cywilnego (Dz. U. 1964 r. Nr 16 poz. 934 ze zm.) oraz zgodnie z art. 4 ust. 2 ustawy Prawo przedsiębiorców (j.t. Dz. U. z 2018 r. poz. 646 ze zm.) jest traktowana, jako oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego (art. 58 ustawy Pzp) i solidarnie za nie odpowiadających.
3) oświadczenie Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania, spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 3 do SWZ;
4) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – wymóg złożenia w przypadku, gdy Wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby - wzór zobowiązania stanowi załącznik nr 4 do SWZ;
5) oświadczenie składane na podstawie art. 117 ust. 4 ustawy, z którego wynika, które roboty budowlane wykonują poszczególni wykonawcy – wymóg złożenia w przypadku, gdy Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia - wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 5 do SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 200 000,00 PLN (dwieście tysięcy złotych i 00/100).2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert (data i godzina), określonym w Rozdziale XIV ust. 5
3. Za wadium wniesione w terminie uważa się:
1) dla wadium wnoszonego w pieniądzu - uznanie rachunku bankowego przez bank Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert (data
i godzina);
2) dla wadium wnoszonego w formie innej niż pieniężna - złożenie razem
z ofertą na platformie zakupowej Zamawiającego (data i godzina).
4. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium na cały okres związania ofertą.
5. Wadium można wnieść w jednej lub kilku niżej wymienionych formach
(w zależności od wyboru Wykonawcy):
1) pieniądzu wpłaconym przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego:
Dzielnica Bemowo m.st. Warszawy, nr 03 1030 1508 0000 0005 5000 2043
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 09.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 poz. 319,836 i 1572), zwanej dalej PARP.
6. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia, koniecznym jest, aby gwarancja lub poręczenie:
1) obejmowały odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w art. 98 ust. 6 ustawy;
2) nie zawierały postanowień uzależniających jego dalsze obowiązywanie od zwrotu oryginału dokumentu gwarancyjnego do Gwaranta/Poręczyciela;
3) jednoznacznie wskazywały podmiot, który złożył ofertę.
Nieuwzględnienie powyższego w treści gwarancji/poręczenia spowoduje odrzucenie oferty na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy.
7. Wadium w formie gwarancji lub poręczenia powinno być wniesione w oryginale
w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez Gwaranta/Poręczyciela.
8. Wadium wnoszone w poręczeniach bankowych, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych i poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy o utworzeniu PARP musi zawierać stwierdzenie, że gwarant zobowiązuje się nieodwołalnie i bezwarunkowo pokryć wszelkie zobowiązania Wykonawcy wobec Zamawiającego wynikające z zapisów SWZ dotyczących wadium, do wysokości gwarantowanej kwoty, na pierwsze żądanie Zamawiającego przedstawione gwarantowi w formie pisemnej w okresie obowiązywania poręczenia (gwarancji).
9. Ww. gwarancje i poręczenia nie mogą wprowadzać żadnych dodatkowych warunków merytorycznych.
10. Przedłużenia ważności wadiów w formie innej niż pieniądz, w sytuacjach określonych w ustawie oraz z zachowaniem postanowień ust. 6-9 niniejszego Rozdziału, należy wnosić za pośrednictwem platformy https://zamowienia.um.warszawa.pl/servlet/HomeServlet.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
W odniesieniu do warunków dotyczących doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane. W przypadku, o którym mowa powyżej, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni wykonawcy. Do oferty należy dołączyć: pełnomocnictwo dla pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – dotyczy ofert składanych przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;UWAGA:
Oferta składana przez spółki cywilne (ustawowo zdefiniowane w Tytule XXXI Księgi Trzeciej kodeksu cywilnego (Dz. U. 1964 r. Nr 16 poz. 934 ze zm.) oraz zgodnie z art. 4 ust. 2 ustawy Prawo przedsiębiorców (j.t. Dz. U. z 2018 r. poz. 646 ze zm.) jest traktowana, jako oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego (art. 58 ustawy Pzp) i solidarnie za nie odpowiadających.