Budowa, przebudowa kanalizacji deszczowej i sieci wodociągowej w ulicy Bohaterów

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Budowa, przebudowa kanalizacji deszczowej i sieci wodociągowej w ulicy Bohaterów Września
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoBielsk Podlaski
  • WojewództwoPodlaskie
  • Rodzaj zamówieniaRoboty budowlane
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
  • Termin składania wniosków2022-07-07
  • ZamawiającyMIASTO BIELSK PODLASKI
  • Data publikacji ogłoszenia2022-06-22
  • Numer ogłoszenia2022/BZP 00219702
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa, przebudowa kanalizacji deszczowej i sieci wodociągowej w ulicy Bohaterów Września

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzą zamawiający działający wspólnie

1.2.) Nazwa zamawiającego: MIASTO BIELSK PODLASKI

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 050658982

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Mikołaja Kopernika 1

1.5.2.) Miejscowość: Bielsk Podlaski

1.5.3.) Kod pocztowy: 17-100

1.5.4.) Województwo: podlaskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL842 - Łomżyński

1.5.7.) Numer telefonu: 857318100

1.5.8.) Numer faksu: 857318150

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: um@bielsk-podlaski.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bielsk-podlaski.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

1.8.) Informacje o pozostałych zamawiających działających wspólnie

Zamawiający 2

1.2.) Nazwa zamawiającego: Przedsiębiorstwo Komunalne Sp. z o.o.

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5430200431

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Studziwodzka 37

1.5.2.) Miejscowość: Bielsk Podlaski

1.5.3.) Kod pocztowy: 17-100

1.5.4.) Województwo: podlaskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL842 - Łomżyński

1.5.7.) Numer telefonu: 857318211

1.5.8.) Numer faksu: 857318210

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@pkbielsk.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.pkbielsk.pl

1.9.) Podział obowiązków – zamówienie wspólne

Zamawiający na podstawie zawartego porozumienia realizują wspólnie projekt pn. "Uporządkowanie gospodarki wodno - ściekowej na terenie miasta Bielsk Podlaski" współfinansowanego ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, Oś priorytetowa II Ochrona środowiska, w tym adaptacja do zmian klimatu działanie 2.3 Gospodarka wodno-ściekowa w aglomeracjach, Typ projektu 1. Projekty dotyczące gospodarki wodno-ściekowej. Miasto Bielsk Podlaski jest Beneficjentem Projektu, natomiast Przedsiębiorstwo Komunalne Sp. z o.o. jest podmiotem upoważnionym do ponoszenia wydatków.

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Budowa, przebudowa kanalizacji deszczowej i sieci wodociągowej w ulicy Bohaterów Września

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-682d1bc2-f21e-11ec-9a86-f6f4c648a056

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00219702

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-06-22

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00020816/05/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.8 Budowa, przebudowa kanalizacji deszczowej i sieci wodociągowej w ulicy Bohaterów Września

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.15.) Nazwa projektu lub programu

Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 w ramach działania 2.3 Gospodarka wodno – ściekowa w aglomeracjach, oś priorytetowa II „ Ochrona Środowiska w tym adaptacja do zmian klimatu”, nr umowy o dofinansowanie: POIS.02.03.00-00-0082/17-00 z dnia 19.12.2017 r.

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://platformazakupowa.pl/pn/umbielskpodlaski

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Postępowanie prowadzone jest w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy. W celu skrócenia czasu udzielenia odpowiedzi na pytania preferuje się, aby komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w tym wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje, przekazywane były w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy i formularza „Wyślij wiadomość do zamawiającego”. Zamawiający będzie przekazywał Wykonawcom informacje w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy. Informacje dotyczące odpowiedzi na pytania, zmiany specyfikacji, zmiany terminu składania i otwarcia ofert Zamawiający będzie zamieszczał na platformie w sekcji „Komunikaty”. Postępowanie prowadzone jest w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy pod adresem:
https://platformazakupowa.pl/pn/umbielskpodlaski

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Zamawiający, zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 31 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r. poz. 2452), określa niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie, tj.: 1.1. stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s, 1.2. komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje, 1.3. zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10 0., 1.4. włączona obsługa JavaScript, 1.5. zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf, 1.6. Szyfrowanie na Platformie odbywa się za pomocą protokołu TLS 1.3. 1.7. Oznaczenie czasu odbioru danych przez Platformę stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar. 2. Oferta składana jest w formie elektronicznej opatrzonej podpisem kwalifikowanym lub w postaci elektronicznej opatrzonej odpisem zaufanym lub podpisem osobistym. 3. W procesie składania oferty na Platformie, kwalifikowany podpis elektroniczny lub podpis zaufany lub podpis osobisty Wykonawca może złożyć bezpośrednio na dokumencie, który następnie przesyła do systemu (opcja rekomendowana przez Platformę) oraz dodatkowo dla całego pakietu dokumentów w kroku 2 Formularza składania oferty (po kliknięciu w przycisk Przejdź do podsumowania). 4. Zamawiający będzie przekazywał Wykonawcom informacje w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy. Informacje dotyczące odpowiedzi na pytania, zmiany specyfikacji, zmiany terminu składania i otwarcia ofert Zamawiający będzie zamieszczał na platformie w sekcji „Komunikaty”. Korespondencja, której zgodnie z obowiązującymi przepisami adresatem jest konkretny Wykonawca, będzie przekazywana w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy do konkretnego Wykonawcy.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o danych) (Dz. U. UE L119 z dnia 4 maja 2016 r., sprost. Dz. Urz. UE L127 str. 2 z 2018 r.; zwanym dalej „RODO”) informujemy, że: 1. administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Burmistrz Miasta Bielsk Podlaski, ul. Kopernika 1, 17-100 Bielsk Podlaski, tel. 857318100, fax: 857318150, e-mail: um@bielsk-podlaski.pl; 2. administrator wyznaczył Inspektora Danych Osobowych, z którym można się kontaktować pod adresem e-mail: iod@bielsk-podlaski.pl, tel. 857318139; 3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego; 4. odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 74 ustawy PZP; 5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 PZP przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy; 6. obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy PZP, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; 7. w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO; 8. posiada Pani/Pan: 8.1. na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących (w przypadku, gdy skorzystanie z tego prawa wymagałoby po stronie administratora niewspółmiernie dużego wysiłku może zostać Pani/Pan zobowiązana do wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia); 8.2. na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą PZP oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników); 8.3. na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem okresu trwania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego); 8.4. prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO; 9. nie przysługuje Pani/Panu: 9.1. w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; 9.2. prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; 9.3. na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO; 10. przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora. Organem właściwym dla przedmiotowej skargi jest Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: Izp.271.21.2022

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych z projektowaniem w ul. Bohaterów Września w zakresie: budowa, przebudowa kanalizacji deszczowej, sieci wodociągowej i odcinków bocznych kanalizacji sanitarnej z odtworzeniem nawierzchni po zrealizowanych robotach w ramach rozbudowy infrastruktury ochrony środowiska w ulicach w Bielsku Podlaskim w systemie „zaprojektuj i wybuduj”.
Przewiduje się zaprojektowanie oraz wykonanie:
1.1. budowy i przebudowy kanalizacji deszczowej sieci DN 300-400 mm odwadniającej nawierzchnie w pasie drogowym ulicy o długości ok. 500 m, tj. na odcinku od ul. Dubiażyńskiej do ul. Strzelniczej wraz ze skrzyżowaniem. Istniejące odcinki kanalizacji deszczowej wraz z urządzeniami należy zdemontować.
1.2. budowy i przebudowy sieci wodociągowej z rur PVC lub PE PN 10 o średnicy od 80 mm do 160 mm, wykonanie sieci bocznej do wszystkich przyległych działek w granicach pasa drogowego, w tym też do działek, pełniących rolę dróg dojazdowych, zlokalizowanych po stronie południowej ulicy z rur PE Ø32-63 mm, a także z rur PVC lub PE PN 10 o średnicy od 80 mm do 110 mm oraz hydranty z podpięciem, na długości ok. 380 m pasa drogowego ulicy Bohaterów Września, tj. na odcinku od posesji nr 13 do skrzyżowania z ul. Strzelniczą. Istniejące sieci wodociągowe z rur żeliwnych zdemontować lub zamulić. Roboty zaprojektować zgodnie z technicznymi warunkami użytkownika sieci wodociągowej.
1.3. budowy odcinków kanalizacji sanitarnej bocznej o łącznej długości ok. 75 m o średnicy rur Ø160-200 mm do granic przyległych do ulicy działek, w tym też do działek, pełniących rolę dróg dojazdowych od strony południowej poszerzonego (uregulowanego prawnie) pasa drogowego, jako przedłużenie wcześniej wykonanych odcinków kanalizacji.
1.4. odtworzenie nawierzchni jezdni po wykonanych, w ramach przedmiotowego zadania, robotach oraz po wykonanej uprzednio kanalizacji sanitarnej w jezdni (łącznie pełnej szerokości jezdni wraz z podbudową, wynoszącej 6,0 m oraz z obustronnymi krawężnikami ulicznymi), dowiązanych sytuacyjnie i wysokościowo do już przyjętych rozwiązań, wg opracowanej odrębnie dokumentacji projektowej w ul. Strzelniczej.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Załączniku nr 7 – Opis przedmiotu zamówienia – Program Funkcjonalno-Użytkowy
2. W celu zapewnienia odpowiedniej ochrony pracownikom Wykonawcy oraz Zamawiającego przed, w trakcie oraz po zakończeniu wykonywania robót, Wykonawca na własny koszt zobowiązany jest stosować następujące środki bezpieczeństwa:
2.1. Wszystkie prace winny być zrealizowane zgodnie z przepisami, obowiązującymi normami, warunkami technicznymi i sztuką budowlaną, przepisami bhp, ppoż., przepisami i wytycznymi odnoszącymi się do zapobiegania pandemii wirusa SARS-CoV-2 lub choroby wywołanej tym wirusem (COVID-19) oraz zgodnie z zaleceniami inspektora nadzoru.
2.2. Roboty należy prowadzić zgodnie z wymogami określonymi w Programie funkcjonalno-użytkowym oraz pozostałymi opracowaniami stanowiącymi opis przedmiotu zamówienia oraz wymogami niniejszej SWZ.
2.3. Użyte materiały i urządzenia powinny być w pierwszym gatunku jakościowym i wymiarowym, mieć odpowiednie dopuszczenia do stosowania w budownictwie i zapewniać sprawność eksploatacyjną.
3. Zamawiający nie wyraża zgody aby zaproponowane urządzenia lub materiały były prototypami. Zamawiający wymaga aby zaproponowane urządzenia lub materiały były fabrycznie nowe.
4. Wykonawca odpowiedzialny będzie za całokształt, w tym za przebieg oraz terminowe wykonanie zamówienia, za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi określonymi dla przedmiotu zamówienia. Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zamówienia, rozumiana jako staranność profesjonalisty w działalności objętej przedmiotem niniejszego zamówienia.
5. Rozwiązania równoważne:
5.1. W przypadku, gdy w opisie przedmiotu zamówienia zawarto znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę, Zamawiający wskazuje kryteria stosowane w celu oceny równoważności w programie funkcjonalno-użytkowym.
5.2. W przypadku, gdy opis przedmiotu zamówienia odnosi się do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art.101 ust.1 pkt 2 oraz ust.3 ustawy PZP, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym.
5.3. Wykonawca zobowiązany jest udowodnić w ofercie, w szczególności za pomocą przedmiotowych środków dowodowych, o których mowa w art.104-106 ustawy PZP, że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia.
5.4. W przypadku, gdy opis przedmiotu zamówienia odnosi się do wymagań dotyczących wydajności lub funkcjonalności, o których mowa w art.101 ust.1 pkt 1 ustawy PZP, Wykonawca zobowiązany jest udowodnić w ofercie, w szczególności za pomocą przedmiotowych środków dowodowych, o których mowa w art.104-106 ustawy PZP, że obiekt budowlany, dostawa lub usługa spełniają wymagania dotyczące wydajności lub funkcjonalności określone przez Zamawiającego.
6. Wymagania w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy:
Zamawiający na podstawie art.95 ustawy PZP wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności związane z realizacją zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art.22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2020 r. poz. 1320 ze zm.).
1) Zamawiający wymaga, aby przy realizacji zamówienia Wykonawca zatrudnił na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2020 r. poz.1320 ze zm.) osoby, które będą wykonywać czynności dotyczące robót budowlanych wymienionych w SWZ (z wyjątkiem czynności wykonywanych przez osoby pełniące samodzielne funkcje techniczne w budownictwie w rozumieniu przepisów ustawy Prawo Budowlane).
2) Wykonawca obowiązany jest udokumentować zatrudnienie osób, o których mowa w pkt 4.6 ppkt 1 powyżej. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w terminie przez niego wskazanym w wezwaniu, Wykonawca przedłoży zamawiającemu:
a) oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności o których mowa w ppkt 1 powyżej. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę ze wskazaniem imienia i nazwiska zatrudnionego pracownika, daty zawarcia umowy o pracę, rodzaju umowy o pracę, zakresu obowiązków pracownika oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy albo
b) poświadczone za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub podwykonawcę kopie umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy. Kopie umów powinny zawierać informacje, w tym dane osobowe, niezbędne do weryfikacji zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, w szczególności imię i nazwisko zatrudnionego pracownika, datę zawarcia umowy o pracę, rodzaj umowy o pracę oraz zakres obowiązków pracownika, albo
c) oświadczenie zatrudnionego pracownika zawierające imię i nazwisko zatrudnionego pracownika, datę zawarcia umowy o pracę, rodzaj umowy o pracę, zakres obowiązków pracownika oraz podpis pracownika.
3) Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w ppkt. 1 czynności, Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej we wzorze umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 1 czynności.
4) Zamawiający zastrzega sobie prawo przeprowadzenia kontroli w celu zweryfikowania faktu czy osoby wykonujące określone w ppkt 1 czynności są zatrudnione na podstawie umowy o pracę, w szczególności:
a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny,
b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów.
7. Projekt jest dofinansowany z Unii Europejskiej z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 w ramach działania 2.3 Gospodarka wodno-ściekowa w aglomeracjach, oś priorytetowa II „Ochrona Środowiska, w tym adaptacja do zmian klimatu”.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe

45232400-6 - Roboty budowlane w zakresie kanałów ściekowych

45232130-2 - Roboty budowlane w zakresie rurociągów do odprowadzania wody burzowej

45232150-8 - Roboty w zakresie rurociągów do przesyłu wody

45233252-0 - Roboty w zakresie nawierzchni ulic

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-11-30

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiający stosować będzie następujące kryteria oceny ofert:
(C) Cena – 60%
(D) Doświadczenie osoby wyznaczonej do realizacji zamówienia – Kierownika Budowy – 20%
(G) Okres gwarancji – 20%
1.1. Kryterium „Cena” (C):
Kryterium „Cena (C)” będzie rozpatrywana na podstawie ceny brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia podanej przez Wykonawcę w formularzu ofertowym.
Zamawiający ofercie o najniższej cenie spośród ofert ocenianych przyzna 60 punktów, a każdej następnej zostanie przyporządkowana liczba punktów proporcjonalnie mniejsza, według wzoru:
C = ( Cmin / Cb ) x 100 x 60%
gdzie:
C – ilość punktów przyznana w kryterium „Cena”
Cmin – najniższa cena w złożonych ofertach
Cb – cena badanej oferty
100 – wskaźnik stały
60% – procentowe znaczenie kryterium „Cena”
Oferta w kryterium „Cena” może otrzymać maksymalnie 60 punktów.
1.2. Kryterium „Doświadczenie osoby wyznaczonej do realizacji zamówienia – Kierownika Budowy” (D) – maksymalna liczba punktów w kryterium doświadczenie: 20 pkt
Oceniane będzie doświadczenie zawodowe osób wskazanych przez Wykonawcę w formularzu oferty przewidzianych do wykonywania obowiązków Kierownika Budowy.
Punkty w kryterium Doświadczenie Kierownika Budowy (kierownika robót budowlanych) zostaną przyznane w następujący sposób:
a) za wykazane nadzorowanie lub kierowanie robotami na 1 (jednym) prawidłowo zakończonym zadaniu, którego przedmiotem była budowa/przebudowa sieci kanalizacji deszczowej i/lub sieci wodociągowej – 0 pkt
b) za wykazane nadzorowanie lub kierowanie robotami na 2 (dwóch) prawidłowo zakończonych zadaniach, których przedmiotem była budowa/przebudowa sieci kanalizacji deszczowej i/lub sieci wodociągowej – 5 pkt
c) za wykazane nadzorowanie lub kierowanie robotami na co najmniej 3 prawidłowo zakończonych zadaniach, których przedmiotem była budowa/przebudowa sieci kanalizacji deszczowej i/lub sieci wodociągowej – 10 pkt
d) za wykazane nadzorowanie lub kierowanie robotami co najmniej 4 i więcej prawidłowo zakończonych zadaniach, których przedmiotem była budowa/przebudowa sieci kanalizacji deszczowej i/lub sieci wodociągowej – 20 pkt
Przy ocenie Zamawiający będzie brał pod uwagę informacje wpisane do odpowiednich pozycji Formularza oferty (Załącznik nr 1 do SWZ), a szczegółowo określone w Informacji dotyczącej doświadczenia Kierownika Budowy, stanowiącej integralną część oferty (Załącznik nr 1A do SWZ).
W przypadku niekompletnych informacji w zakresie wymaganego doświadczenia, uniemożliwiających jednoznaczną ocenę, czy doświadczenie wskazanych osób spełnia wszystkie opisane wyżej wymagania, Wykonawca otrzyma 0 punktów.
1.3. Kryterium „Okres gwarancji” (G):
W kryterium „Okres gwarancji” (G) Zamawiający przyjmuje do oceny okres gwarancji wskazany przez Wykonawcę w formularzu oferty i wyrażony w miesiącach, według wzoru:
G = ( Gb / Gmax ) x 100 x 20%
gdzie:
G – ilość punktów przyznana w kryterium „Okres gwarancji”
Gb – okres gwarancji w badanej ofercie
Gmax – najwyższy okres gwarancji w złożonych ofertach
100 – wskaźnik stały
20% – procentowe znaczenie kryterium „Okres gwarancji”
Wykonawca zobowiązany jest w formularzu ofertowym określić okres gwarancji w miesiącach w zakresie od 36 do 60 miesięcy. Jeżeli Wykonawca wskaże okres gwarancji dłuższy niż 60 miesięcy, w celu obliczenia punktacji w niniejszym kryterium zostanie przyjęty okres 60 miesięcy. W przypadku braku wskazania powyższej informacji w formularzu ofertowym Zamawiający uzna, że Wykonawca zaoferuje minimalny termin gwarancji, tj. 36 miesięcy.
Oferta nie może być opatrzona okresem gwarancji krótszy niż 36 mcy, gdyż będzie niezgodna z SWZ.
Oferta w kryterium „Okres gwarancji” (G) może otrzymać maksymalnie 20 punktów.
2. Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która spełnia wszystkie wymagania Zamawiającego oraz uzyska największą łączną ilość punktów w kryteriach oceny ofert spośród ofert niepodlegających odrzuceniu.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osoby wyznaczonej do realizacji zamówienia – Kierownika Budowy

4.3.6.) Waga: 20

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji

4.3.6.) Waga: 20

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej:
1) Minimalne warunki dotyczące doświadczenia:
W celu potwierdzenia warunku Wykonawca winien wykazać wykonanie nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie – co najmniej:
a) jednej roboty budowlanej polegającej na budowie lub przebudowie sieci kanalizacji deszczowej i/lub sieci wodociągowej i/lub sieci kanalizacji sanitarnej o długości co najmniej 300 mb;
b) jednej usługi polegającej na opracowaniu projektu budowlanego, którego przedmiotem była sieć kanalizacji deszczowej i/lub sieci wodociągowej i/lub sieci kanalizacji sanitarnej;
c) jednej roboty budowlanej polegającej na odtworzeniu i/lub budowie i/lub przebudowie dróg o nawierzchni asfaltowej;
Wykonawca zobowiązany jest do wykazania spełnienia wszystkich powyższych warunków („a”, „b” oraz „c”, przy czym warunki te mogą być spełnione łącznie w ramach jednej umowy lub kilku umów (np. jednej spełniającej warunki określone w ww. pkt „a”, drugą spełniającą warunki określone w pkt „b”, trzecią spełniającą warunki określone w pkt „c”, itp.).
Pod użytymi w SWZ pojęciami:
⮚ „budowa” – należy przez to rozumieć wykonywanie obiektu budowlanego w określonym miejscu, a także odbudowę, rozbudowę, nadbudowę obiektu budowlanego;
⮚ „przebudowa” należy rozumieć definicję określoną w art.3 pkt 7a Prawa Budowlanego.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek udziału w postępowaniu w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej określony w pkt 6.2.4. ppkt 1) SWZ – zostanie uznany za spełniony jeżeli jeden z członków konsorcjum wykaże się wykonaniem wymaganych zamówień (zapis stosuje się odpowiednio w przypadku polegania na podmiotach udostępniających zasoby), Doświadczenie Wykonawcy będzie uznawane, gdy Wykonawca wykaże roboty zakończone.
Jako wykonanie (zakończenie) zadania należy rozumieć podpisanie protokołu odbioru końcowego robót i/lub Świadectwa Przejęcia lub równoważnego dokumentu bez uwag i uzyskanie decyzji w sprawie pozwolenia na użytkowanie obiektu (jeśli była wymagana).
2) Minimalne warunki dotyczące osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia:
W celu potwierdzenia spełnienia warunku Wykonawca powinien wykazać, że dysponuje lub będzie dysponować odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj.:
a) Kierownik Budowy/Kierownik robót sanitarnych (1 osoba), wymagane:
- uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2021 r. poz. 2351 ze zm.) lub odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów albo uprawnioną do sprawowania samodzielnej funkcji technicznej w budownictwie na podstawie odrębnych przepisów prawa, w tym także posiadającą uprawnienia równoważne według przepisów kraju ich uzyskania;
- co najmniej 3 (trzy) lata doświadczenia zawodowego jako kierownik budowy lub kierownik robót lub inspektor nadzoru w ramach zadań z zakresu gospodarki wodno-ściekowej (sieci kanalizacji sanitarnej i/lub wodociągowej itp.), w tym co najmniej 1 (jednego) zakończonego zadania (robót budowlanych) w których przedmiotem była budowa/przebudowa sieci kanalizacji deszczowej i/lub sieci wodociągowej;
b) Kierownik robót w branży drogowej (1 osoba), wymagane:
- uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2021 r. poz. 2351 z późn. zm.) lub odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów albo uprawnioną do sprawowania samodzielnej funkcji technicznej w budownictwie na podstawie odrębnych przepisów prawa, w tym także posiadającą uprawnienia równoważne według przepisów kraju ich uzyskania;
c) Projektant w branży sanitarnej (1 osoba), wymagane:
- minimum 3-letnie doświadczenie w projektowaniu sieci kanalizacyjnych i/lub wodociągowych, w tym 1 zadania, którego przedmiotem była sieć kanalizacyjna i/lub deszczowa i/lub wodociągowa o długości co najmniej 250 mb;
- uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń, w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2021 r. poz. 2351 ze zm.) lub odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów albo uprawnioną do sprawowania samodzielnej funkcji technicznej w budownictwie na podstawie odrębnych przepisów prawa, w tym także posiadającą uprawnienia równoważne według przepisów kraju ich uzyskania.
d) Projektant w branży drogowej (1 osoba), wymagane:
- minimum 3-letnie doświadczenie w projektowaniu dróg, w tym 1 zadania, którego przedmiotem była budowa, przebudowa, rozbudowa lub remont drogi o długości co najmniej 250 mb;
- uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności drogowej, w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2021 r. poz. 2351 ze zm.) lub odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów albo uprawnioną do sprawowania samodzielnej funkcji technicznej w budownictwie na podstawie odrębnych przepisów prawa, w tym także posiadającą uprawnienia równoważne według przepisów kraju ich uzyskania.
W przypadku, gdy wymienione wyżej osoby nie będą posługiwały się biegle językiem polskim, Wykonawca na własny koszt zapewni tłumacza języka polskiego, który zapewni stałe i biegłe tłumaczenie w kontaktach pomiędzy Zamawiającym a personelem Wykonawcy, a także zapewni tłumaczenie na bieżąco wszystkich dokumentów związanych z realizacją przedmiotowego zamówienia, stworzonych zarówno przez Wykonawcę, jak i dostarczonych przez Zamawiającego. Wykonawca zatrudniając tłumacza winien wziąć pod uwagę, iż z uwagi na złożony zakres przedmiotu zamówienia, tłumacz ten winien być biegły w bezbłędnym i jednoznacznym tłumaczeniu zagadnień technicznych, ekonomicznych i prawnych.
Oceniając zdolność techniczną lub zawodową, Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Wykonawca składa oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art.125 ust.1 ustawy PZP, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego – zgodnie z Załącznikiem nr 2C do SWZ.
2. Zamawiający żąda od Wykonawcy, który polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych w art.118 ustawy PZP, przedstawienia oświadczenia wymienionego w pkt 9.1, dotyczącego tych podmiotów, potwierdzającego, że nie zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia z postępowania.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy warz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane (wg Załącznika nr 3 do SWZ) oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.
2. Wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich uprawnień, doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (wg Załącznika nr 4 do SWZ)

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

nie dotyczy

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

W przypadku, gdy Wykonawca w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu polega na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, zobowiązany jest dołączyć do oferty:
1. oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw do wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby, o którym mowa w art.125 ust.1 ustawy PZP (wg Załącznika nr 2A do SWZ),
2. oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania, o których mowa w art.7 ust.1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2022 r., poz.835) (wg Załącznika nr 2B do SWZ),
3. zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia (wg Załącznika nr 5 do SWZ) lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienia, będzie dysponował zasobami tych podmiotów. Zobowiązanie to określa w szczególności:
a) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
b) sposób i okres udostępnienia Wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
c) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.
Treść oferty musi być zgodna z wymaganiami Zamawiającego określonymi w dokumentach zamówienia.
Ofertę sporządza się w języku polskim na formularzu oferty (wg Załącznika nr 1 do SWZ).
KOMPLETNA OFERTA WYKONAWCY POWINNA ZAWIERAĆ:
1) formularz oferty – wg Załącznika nr 1 do SWZ wraz z Informacją dot. doświadczenia Kierownika Budowy wg Załącznika nr 1A do SWZ oraz Dane kontraktowe wg Załącznika nr 1B do SWZ;
2) pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający uprawnienie do podpisania oferty (np. KRS, CEiDG, uchwała zgromadzenia wspólników),
3) oświadczenia Wykonawcy, o których mowa w rozdz. 8 (wg Załącznika nr 2A i 2B do SWZ),
4) oświadczenie, z którego wynika, które roboty wykonają poszczególni Wykonawcy, o którym mowa w rozdz. 12 ust. 12.1.2 (jeżeli dotyczy) – zgodnie z Załącznikiem nr 2D do SWZ,
5) dokumenty dotyczące podmiotu udostępniającego zasoby (jeżeli dotyczy):
− oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w rozdz.12 pkt 12.2.1 SWZ – wg Załącznika nr 2A do SWZ,
− oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania, o których mowa w art.7 ust.1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2022 r., poz.835) – wg Załącznika nr 2B do SWZ,
− dokumenty, o których mowa w rozdz.12 pkt 12.2.3 SWZ.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w celu potwierdzenia, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu winien złożyć:
1. oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu: Załącznik nr 2A do SWZ – składa każdy Wykonawca do oferty,
2. oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania, o których mowa w art.7 ust.1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2022 r., poz.835) Załącznik nr 2B do SWZ – składa każdy Wykonawca do oferty,
3. oświadczenie, z którego wynika, które roboty wykonają poszczególni Wykonawcy w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienia – składa każdy z Wykonawców do oferty – zgodnie z Załącznikiem nr 2D do SWZ,
4. oświadczenie, o którym mowa w rozdz.9 pkt 1 SWZ – składa każdy z Wykonawców na wezwanie Zamawiającego,
5. dokumenty, o których mowa w rozdz.10 SWZ – składa odpowiednio Wykonawca, który wykazuje spełnienie warunku, w zakresie i na zasadach opisanych odpowiednio w rozdz.6 SWZ – na wezwanie Zamawiającego.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej Umowy w stosunku do treści Oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy.
2. Na podstawie art. 455 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający dopuszcza możliwość zmian postanowień zawartej Umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy Robót, w następującym zakresie:
2.1. Wszelkie zmiany nieistotne,
2.2. Zmiana wszelkich postanowień Umowy wynikających ze zmiany przepisów prawa, które weszły w życie po podpisaniu niniejszej Umowy, a które powodują konieczność zmiany Umowy,
2.3. Zmiana podwykonawcy lub rezygnacja z udziału podwykonawcy przy realizacji przedmiotu zamówienia. Zmiana lub rezygnacja z podwykonawcy może nastąpić wyłącznie po przedstawieniu przez Wykonawcę oświadczenia podwykonawcy o jego rezygnacji z udziału w realizacji przedmiotu zamówienia oraz o braku roszczeń wobec Wykonawcy z tytułu realizacji umowy, w tym w szczególności potwierdzenia rozliczenia należnego, wymagalnego wynagrodzenia.
2.4. Zmiana wynagrodzenia umownego Wykonawcy w przypadku:
a) zmiany wynagrodzenia na wniosek Wykonawcy – w przypadku zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę – ewentualna zmiana może nastąpić w odniesieniu do niezrealizowanej części zamówienia, jeżeli zmiana ta będzie miała wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę, co zobowiązany jest on wykazać, także w przypadku obniżenia tych kosztów; zmiana wynagrodzenia Wykonawcy może nastąpić jedynie w przypadku zmiany wynagrodzenia osób zatrudnionych u Wykonawcy w oparciu o umowę o pracę, które bezpośrednio wykonują zamówienie,
b) zmiany wynagrodzenia na wniosek Wykonawcy – w przypadku zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne – ewentualna zmiana może nastąpić w odniesieniu do niezrealizowanej części zamówienia, jeżeli zmiana ta będzie miała wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę, co zobowiązany jest on wykazać, także w przypadku obniżenia tych kosztów. We wniosku, o zmianę treści umowy w przypadkach wskazanych powyżej w pkt a i b Strona wnioskująca o zmianę ma obowiązek szczegółowo uzasadnić wpływ zmiany na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę. Druga Strona ma prawo do weryfikacji zasadności wniosku. Wniosek musi być złożony w terminie 30 dni od wejścia w życie przepisów powodujących zmianę. Wykonawca wraz z wnioskiem, o którym mowa powyżej, winien przedłożyć ostatni dostępny imienny raport miesięczny o należnych składkach i wypłaconych świadczeniach (ZUS RCA), dla każdej osoby, dla której Wykonawca składa wniosek o zmianę. Wynagrodzenie będzie podlegało zmianie, od dnia, w którym weszły w życie przepisy dokonujące te zmiany,
c) ustawowej zmiany stawki podatku VAT od towarów i usług – w odniesieniu do niezrealizowanej części zamówienia zmienia się stosownie do ceny brutto wynikającej z nowej stawki począwszy od dnia wejścia w życie przepisów wprowadzających zmianę, w takim wypadku cena brutto zostanie dostosowana do zmienionej stawki VAT, cena netto Umowy pozostaje bez zmian. W razie wejścia w życie zmian, o których mowa powyżej w trakcie okresu rozliczeniowego Wykonawca wystawi fakturę uwzględniającą dwie różne stawki wynagrodzenia,
d) Zmiana wynagrodzenia na wniosek Wykonawcy – w przypadku zmiany zasad gromadzenia i wysokości wypłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych,

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2022-07-07 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę wraz z wymaganymi w SWZ dokumentami należy umieścić na Platformie pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/umbielskpodlaski w myśl ustawy PZP na stronie internetowej prowadzonego postępowania.

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-07-07 10:30

8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-08-05

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

Ciąg dalszy: Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia
f) w przypadku ograniczenia zakresu prac przez Zamawiającego jednak nie więcej niż do 20 % wartości Zatwierdzonej Kwoty kontraktowej oraz odstąpienia od Umowy. W przypadku zaistnienie wyżej opisanej sytuacji podstawą do wyliczenia kwoty obniżenia wynagrodzenia ryczałtowego będzie inwentaryzacja wykonanych i odebranych robót co do rodzaju i ilości przy zastosowaniu zasad określonych w pkt 3 niniejszej klauzuli.
Roszczenia Wykonawcy o dokonanie zmian w Kontrakcie na podstawie przesłanek opisanych w pkt 2.4. lit. a) do d) powyżej wygasa, jeżeli nie zostanie zgłoszone łącznie z wykazem wpływu zmiany na koszty wykonania zamówienia w terminie 30 dni od wejścia w życie przepisów wprowadzających zmiany. Zmiany wynagrodzenia Wykonawcy w razie zajścia okoliczności o których mowa w niniejszym ppkt. zostaną wprowadzone aneksem do Aktu Umowy.
2.5. Zmiana Czasu na Ukończenie w przypadku opisanych w projekcie umowy stanowiącym Załącznik nr 6 do SWZ.
2.6. Okoliczności mogące mieć wpływ na zmianę postanowień Umowy w zakresie zmiany sposobu spełnienia świadczenia, w szczególności poprzez zmianę sposobu wykonania, materiałów i technologii robót, jak również poprzez zmianę lokalizacji budowanych urządzeń:
a) niedostępność na rynku materiałów lub urządzeń wskazanych w dokumentacji;
b) przedstawienie przez Wykonawcę materiałów lub urządzeń nowszej generacji pozwalających na zaoszczędzenie kosztów realizacji przedmiotu umowy lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy, lub umożliwiające uzyskanie lepszej jakości robót;
c) zaproponowanie przez Wykonawcę technologii wykonania zaprojektowanych robót pozwalającej na zaoszczędzenie czasu realizacji inwestycji lub kosztów wykonywanych prac, jak również kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy;
d) konieczność zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w dokumentacji np. zmiana materiału;
e) konieczność zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa;
f) zaistnienie innej okoliczności prawnej, ekonomicznej lub technicznej, skutkującej niemożliwością wykonania lub należytego wykonania umowy zgodnie z SWZ.
2.7. Postanowienia z pkt 2.1. do 2.6. stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę, jednocześnie nie stanowią one zobowiązania Zamawiającego na ich wprowadzenie.
3. Wysokość wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku akceptacji wniosku o jego zmianę zostanie ustalona na podstawie:
3.1. cen określonych w Kosztorysie Szczegółowym
3.2. w przypadku braku możliwości określenia cen na podstawie Kosztorysie Szczegółowym (w szczególności z uwagi na zbyt ogólny podział cen), wynagrodzenie Wykonawcy zostanie ustalone na podstawie cenników SEKOCENBUD dla województwa podlaskiego wydanych dla ostatniego kwartału przed dniem złożenia wniosku o zmianę Umowy;
3.3. w przypadku braku możliwości ustalenia wynagrodzenia Wykonawcy na podstawie ppkt. 3.1 lub w przypadku nierynkowych cen wynikających z ppkt. 24.0, Wykonawca jest uprawniony do złożenia wniosku o ustalenie wynagrodzenia na podstawie cen rynkowych. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest do wykazania rzeczywistych kosztów związanych ze zmianą Umowy. Jako rzeczywisty koszt należy rozumieć koszty wykonania robót (bez uwzględnienia kosztów pośrednich, takich jak koszty ogólne zarządu Wykonawcy). Inżynier jest uprawniony do weryfikacji propozycji Wykonawcy i przekazania rekomendacji Zamawiającemu.
4. Wszelkie postanowienia umowne zawiera projekt umowy stanowiący Załącznik nr 6 do SWZ.
NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę wykonanie elewacji - Białystok
  • Lokalizacja zleceniapodlaskie
  • Data dodania22-11-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Witam. Poszukuje ekip, firm podwykonawczych do elewacji. Inwestycje to budynki mieszkalne. Termin rozpoczęcia prac do uzgodnienia. Lokalizacja: Białystok i okolice. Zainteresowanych proszę o kontakt telefoniczny. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI