Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa podziemnego zbiornika retencyjnego w m. Wierzbinek przy strażnicy OSP w formule zaprojektuj i wybuduj.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA WIERZBINEK
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 311019332
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Plac Powstańców Styczniowych 110
1.5.2.) Miejscowość: Wierzbinek
1.5.3.) Kod pocztowy: 62-619
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL414 - Koniński
1.5.7.) Numer telefonu: 63 2611380
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@wierzbinek.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.wierzbinek.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa podziemnego zbiornika retencyjnego w m. Wierzbinek przy strażnicy OSP w formule zaprojektuj i wybuduj.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-36647d83-9d94-11ee-948d-82b0c04ef850
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00558068
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-12-18
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00051356/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.3 Budowa zbiornika wód deszczowych w m. Wierzbinek
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/wierzbinek
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/wierzbinek
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: amawiający, zgodnie z
Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 31 grudnia 2020r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji
oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020r. poz. 2452), określa niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne
umożliwiające pracę na platformazakupowa.pl, tj.:
2.5.1. stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
2.5.2. komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza
wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
2.5.3. zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10.0,
2.5.4. włączona obsługa JavaScript,
2.5.5. zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
2.5.6. Szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa się za pomocą protokołu TLS 1.3.
2.5.7. Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg.
czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Wierzbinek, ul. Plac Powstańców Styczniowych 110, Wierzbinek, 62-619 Sadlno
2. Inspektorem ochrony danych osobowych w Urzędzie Gminy w Wierzbinku jest Pan Andrzej Andrzejewski, kontakt: adres e-mail: andrzej.andrzejewski-iod8@wp.pll, telefon: 503906669;
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego Budowa podziemnego zbiornika retencyjnego w m. Wierzbinek przy remizie OSP w formule zaprojektuj i wybuduj. prowadzonym w trybie podstawowym z możliwością przeprowadzenia negocjacji;
4. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 ze zm.), dalej „ustawa Pzp”;
5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 i 4 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
6. Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
7. W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: OŚiZP.271.15.2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 460000 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedsięwzięcie obejmuje wykonanie zadania pt. „Budowa podziemnego zbiornika retencyjnego w m. Wierzbinek przy strażnicy OSP w formule zaprojektuj i wybuduj” kod CPV 45200000-9, w tym:
- opracowanie kompletnej pełnobranżowej dokumentacji projektowej budowlano-wykonawczej (w tym kosztorysów, szczegółowych specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót) oraz budowę w oparciu o tę dokumentację stacji uzdatniania wraz infrastrukturą zgodnie z załączonym Programem Funkcjonalno-Użytkowym.
- uzyskanie wszelkich pozwoleń i decyzji w tym decyzji pozwolenia na budowę ,
- wykonanie przedmiotu inwestycji,
- uzyskanie dla wybudowanego obiektu wszelkich wymaganych decyzji administracyjnych ,pozwolenie na użytkowane/zgłoszenie zakończenia robót.
2. W skład inwestycji wchodzą m.in. następujące elementy:
- Roboty pomiarowe i przygotowawcze;
- Roboty ziemne- pod kanalizację deszczową i zbiornik;
- Roboty konstrukcyjne- pod kanalizację deszczową i zbiornik;
- Roboty wykończeniowe;
3. Opracowanie koncepcji projektowej i przedłożenie jej do akceptacji przez Zamawiającego.
4. Rzeczywiste zakresy rzeczowe określi dokumentacja techniczna wykonana przez Wykonawcę
i uzgodniona z Zamawiającym oraz odpowiednimi instytucjami. Dane określone w dokumentacji projektowej będą uważane za wartości do realizacji robót.
5. Szczegółowy zakres prac i robót oraz opis zamówienia zawarty został w:
- Programie funkcjonalno-użytkowym – załącznik nr 10 SWZ
6. Przedmiotowa inwestycja będzie realizowana na nieruchomościach: dz. nr ewid. 41/17 obręb Chlebowo.
7. Na etapie opracowywania dokumentacji projektowej Wykonawca jest zobowiązany konsultować przyjęte rozwiązania z Zamawiającym.
8. W ramach opracowywania dokumentacji (na podstawie zatwierdzonej koncepcji i programu funkcjonalno-użytkowego) należy:
8.1. Wykonać projekty: branży sanitarnej.
8.2.Wykonać obmiar i kosztorysy robót metodą szczegółową,
8.3. Wykonać specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót (STWiORB),
8.4. sporządzić plan bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (BIOZ)
8.4. Uzyskać wszelkie niezbędne uzgodnienia i pozwolenia.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 8 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Wydłużenie terminu gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
) Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał (zakończył) co najmniej: 1 zadanie polegające na budowie: kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz robót w zakresie inżynierii lądowej i wodnej: o wartości zadania nie mniejszej niż 300 000,00 zł brutto. Wykonawca zobowiązany jest przedstawić dokumenty od zleceniodawców potwierdzające, że wymienione roboty zostały wykonane należycie, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
2) Wykonawca wykaże, że dysponuje osobami, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, posiadające następujące kwalifikacje i doświadczenie do pełnienia funkcji:
a. Kierownika budowy / robót branży sanitarnej - co najmniej 1 osoba posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności w zakresie sieci instalacji i urządzeń cieplnych , wentylacyjnych , gazowych , wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń lub inne ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów – w zakresie wystarczającym do kierowania robotami, dla ww. przedmiotu zamówienia, oraz należącą do Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa, oraz posiadającą doświadczenie zawodowe gwarantujące należyte wykonanie przedmiotu zamówienia tj. min 3 lata doświadczenia licząc od daty uzyskania uprawnień budowlanych
Ocena spełniania przez wykonawcę warunku udziału w postępowaniu w zakresie dotyczącym warunków udziału w postępowania będzie dokonana w oparciu o oświadczenia wykonawcy stanowiące Załącznik nr 4 SWZ.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający na podstawie art. 274 ust. 1 Ustawy Pzp, wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w
wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, następujących podmiotowych środków dowodowych aktualnych na
dzień składania:
1. Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w
rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2021 r. poz. 275 ze zm.), z innym
wykonawcą, który złożył odrębną ofertę albo oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub
informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej –
oświadczenie należy złożyć według wzoru formularza stanowiącego Załącznik nr 6 do SWZ;
2. Wykaz osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego odpowiedzialnych za kontrolę jakości i
kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i uprawnień niezbędnych do wykonania
zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi
osobami.
(Przez dysponowanie bezpośrednie należy rozumieć samodzielne dysponowanie przez wykonawcę daną osobą fizyczną na
podstawie różnych stosunków prawnych (np. umowy cywilnoprawnej lub umowy o pracę), jeżeli osoba ta będzie wykonywała
wyłącznie osobiście, uzgodnione z wykonawcą czynności związane z realizacją zamówienia np. pełniła funkcję kierownika budowy,
kierownika robót budowlanych. Przez dysponowanie pośrednie należy rozumieć natomiast powoływanie się przez wykonawcę na
zasoby podmiotu trzeciego poprzez udostępnienie wykonawcy danej osoby przez inny podmiot w trybie art. 118 Ustawy Pzp)
3. Wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest
krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te
zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym
dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane
zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne
odpowiednie dokumenty;
Wykonawca przedkłada w/w wykazy przygotowane na podstawie wzorów przekazanych przez Zamawiającego wraz z wezwaniem
do ich złożenia.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu, którego wzór stanowi Załącznik nr 3 do SWZ;
2. Aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o spełnianiu warunku udziału w postępowaniu, którego wzór stanowi
Załącznik nr 4 do SWZ;
Informacje zawarte w ww. oświadczeniach stanowią dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie
warunku udziału w postępowaniu na dzień składania ofert, stanowi dowód tymczasowo zastępujący wymagane przez
zamawiającego podmiotowe środki dowodowe.
UWAGA: W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców (konsorcja, spółki cywilne),
oświadczenia, o których mowa w pkt 1 i 2 składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają, brak podstaw
wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje
spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3.Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby na zasadach
określonych w art. 118 Ustawy Pzp, przedstawia, wraz z oświadczeniami, o których mowa w pkt 1 i 2, także oświadczenie
Ogłoszenie nr 2023/BZP 00557834/01 z dnia 2023-12-18
2023-12-18 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy - Roboty budowlane
podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz spełnianie warunku
udziału w postępowaniu, w zakresie , w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby, według wzoru formularza
stanowiącego Załącznik nr 5 do SWZ.
PONADTO, WRAZ Z OFERTĄ NALEŻY ZŁOŻYĆ:
Wraz z ofertą (formularz ofertowy – Załącznik nr 2 ) każdy wykonawca składa:
1) odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub
innego właściwego rejestru sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem – w celu potwierdzenia, że
osoba działająca w imieniu wykonawcy jest umocowana do reprezentowania wykonawcy w postępowaniu;
UWAGA: Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia dokumentów, o których mowa powyżej, jeżeli zamawiający może je
uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych , o ile wykonawca wskaże w formularzu ofertowym dane
umożliwiające dostęp do tych dokumentów.
2) pełnomocnictwo – jeżeli w imieniu wykonawcy działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z
właściwych dokumentów rejestrowych, o których mowa w pkt 1) lub ofertę składają wykonawcy wspólnie ubiegający się o
udzielenie zamówienia (dotyczy również wspólników spółki cywilnej, chyba że upoważnienie/pełnomocnictwo do
występowania w imieniu spółki cywilnej wynikać będzie z dołączonej do oferty umowy spółki cywilnej, bądź wszyscy
wspólnicy spółki podpiszą ofertę) ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego – wymagana
forma:
Pełnomocnictwo powinno zostać złożone w oryginale w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem
elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Dopuszcza się
również złożenie elektronicznej kopii dokumentu pełnomocnictwa sporządzonego uprzednio w formie pisemnej w formie
elektronicznego poświadczenia sporządzonego stosownie z przepisami ustawy z dnia 14 lutego
1991 r. Prawo o notariacie, które to poświadczenie notariusz opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym bądź też
opatrzenie skanu pełnomocnictwa sporządzonego uprzednio w formie pisemnej kwalifikowanym podpisem elektronicznym,
podpisem zaufanym lub podpisem osobistym mocodawcy. Elektroniczna kopia pełnomocnictwa nie może być
uwierzytelniona przez upełnomocnionego;
3) oryginalny dokument wniesienia wymaganego wadium w formie poręczenia lub gwarancji
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
4000PLN
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu, którego wzór stanowi Załącznik nr 3 do
SWZ;
2. Aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o spełnianiu warunku udziału w postępowaniu, którego wzór stanowi
Załącznik nr 4 do SWZ;
Informacje zawarte w ww. oświadczeniach stanowią dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie
warunku udziału w postępowaniu na dzień składania ofert, stanowi dowód tymczasowo zastępujący wymagane przez
zamawiającego podmiotowe środki dowodowe.
UWAGA: W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców (konsorcja, spółki cywilne),
oświadczenia, o których mowa w pkt 1 i 2 składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają, brak podstaw
wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje
spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3.Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby na zasadach
określonych w art. 118 Ustawy Pzp, przedstawia, wraz z oświadczeniami, o których mowa w pkt 1 i 2, także oświadczenie
podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz spełnianie warunku
udziału w postępowaniu, w zakresie , w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby, według wzoru formularza
stanowiącego Załącznik nr 5 do SWZ
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Oprócz przypadków, o których mowa w art. 455 ust. 1 pkt 2-4 oraz ust. 2 ustawy pzp i innych przypadków wskazanych w
niniejszej umowie, Zamawiający dopuszcza możliwość wprowadzania zmiany umowy w stosunku do treści oferty, na
podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy.
2. Zmiana sposobu spełnienia świadczenia jest dopuszczalna w przypadku wystąpienia niżej wymienionych okoliczności:
2.1. Zmiany w zakresie robót wynikające z błędów w dokumentacji niemożliwych do stwierdzenia przy założeniu
dochowania należytej staranności Zamawiającego.
2.2. Katalog zmian umowy w zakresie wielkości zakresu przedmiotu zamówienia na podstawie art. 455 ust. 1 pkt. 1 ustawy
Prawo zamówień publicznych,:
a) w sytuacjach, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, Zamawiający dopuszcza możliwość
niezrealizowania pełnego zakresu przedmiotu zamówienia wraz z odpowiednim zmniejszeniem wynagrodzenia umownego,
jednak nie przekraczającego 30% wartości zamówienia podstawowego .
b) w sytuacjach, w których nastąpi konieczność wykonania dodatkowych robót budowlanych, Zamawiający dopuszcza
możliwość zrealizowania większego zakresu przedmiotu zamówienia wraz z odpowiednim zwiększeniem wynagrodzenia
umownego, jednak nie przekraczającego 30% wartości zamówienia podstawowego.
3. Katalog zmian umowy w zakresie wysokości wynagrodzenia
3.1. Strony postanawiają ponadto, iż w przypadku wystąpienia jednej ze zmian przepisów wskazanych w art. 436 pkt 4 lit. b
ustawy, tj. zmiany:
a) stawki podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego,
b) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie
ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,
c) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na
ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne,
d) zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4
października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych,
Strony dokonają stosownej zmiany wynagrodzenia, o ile powyższe okoliczności będą miały wpływ na koszty wykonania
Przedmiotu Umowy przez Wykonawcę.
3.2. W przypadku zmiany, o której mowa w ust. 3 wynagrodzenie ulegnie zmianie o sumę wzrostu kosztów wykonania
zamówienia przez Wykonawcę wynikających z tych zmian.
3.3. Wprowadzenie zmian wysokości wynagrodzenia wymaga uprzedniego złożenia przez Wykonawcę oświadczenia o
wysokości dodatkowych kosztów wynikających z wprowadzenia zmian, o których mowa w ust. 3. Obowiązek wykazania, iż
zmiany określone w ust. 3 mają wpływ na koszt wykonania Przedmiotu Umowy spoczywa na Wykonawcy, który w
szczególności powinien przedłożyć dokument zawierający:
a) wyliczenie wysokości dodatkowych kosztów wynikających z wprowadzonych zmian, o których mowa w ust. 3 i propozycję
zmian wynagrodzenia Wykonawcy,
b) wyjaśnienie wpływu zmian określonych w ust. 3 na koszty wykonywania Przedmiotu Umowy.
4. Postanowienia ust. 3 stosuje się odpowiednio, gdy z wnioskiem o zmianę (obniżenie) wynagrodzenia z przyczyn
wskazanych w ust. 3 wystąpi Zamawiający.
5. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku zmiany cen materiałów związanych
z realizacją zamówienia (waloryzacja) wskazanych w art. 439 ustawy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-01-05 11:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/wierzbinek
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-01-05 11:15
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak