BUDOWA PARKU AKTYWNEJ REHABILITACJI (ETAP I) PRZY WOJEWÓDZKIM SZPITALU REHABILITACYJNYM...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
BUDOWA PARKU AKTYWNEJ REHABILITACJI (ETAP I) PRZY WOJEWÓDZKIM SZPITALU REHABILITACYJNYM W JANOWICACH WIELKICH
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoJanowice Wielkie
  • WojewództwoDolnośląskie
  • Rodzaj zamówieniaRoboty budowlane
  • Rodzaj zamawiającegoPodmiot prawa publicznego
  • Termin składania wniosków2019-07-19
  • Tryb udzielenia zamówieniaPrzetarg nieograniczony
  • ZamawiającyWojewódzki Szpital Rehabilitacyjny w Janowicach Wielkich
  • Data publikacji ogłoszenia2019-07-01
  • Numer ogłoszenia567123-N-2019
TREŚĆ PRZETARGU


Ogłoszenie nr 567123-N-2019 z dnia 2019-07-01 r.

Wojewódzki Szpital Rehabilitacyjny w Janowicach Wielkich : BUDOWA PARKU AKTYWNEJ REHABILITACJI (ETAP I) PRZY WOJEWÓDZKIM SZPITALU REHABILITACYJNYM W JANOWICACH WIELKICH
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Nie

Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania: nie
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych: nie
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Wojewódzki Szpital Rehabilitacyjny w Janowicach Wielkich , krajowy numer identyfikacyjny 10650629000000, ul. Sudecka  15 , 58-520  Janowice Wielkie, woj. dolnośląskie, państwo Polska, tel. 75 7547500, , e-mail t.szkaradek@ zpir.pl, , faks 75 7547503.
Adres strony internetowej (URL): www.zpir.pl
Adres profilu nabywcy: nie
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne Nie
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
Nie
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Nie
Nie

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
www.zpir.pl zakładka:przetargi

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie
Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres
Nie

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:
Nie
Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:
Tak. w formie pisemnej
Adres:
Wojewódzki Szpital Rehabilitacyjny w Janowicach Wielkich, ul. Sudecka 15, 58-520 Janowice Wielkie lub można złożyć bezpośrednio w sekretariacie Dyrektora - I piętro - Administracja, adres jw.

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
Nie
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: BUDOWA PARKU AKTYWNEJ REHABILITACJI (ETAP I) PRZY WOJEWÓDZKIM SZPITALU REHABILITACYJNYM W JANOWICACH WIELKICH
Numer referencyjny: ZP.PN.381II.1.2019
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:

Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 1. Przedmiotem zamówienia jest utworzenie Parku Aktywnej Rehabilitacji (I ETAP ) przy Wojewódzkim Szpitalu Rehabilitacyjnym w Janowicach Wielkich na działce nr 90/1 w Janowicach Wielkich wraz z elementami małej architektury.Utworzenie Parku Aktywnej Rehabilitacji ma na celu podniesienie walorów użytkowych oraz estetycznych istniejącego terenu przy szpitalu. Inwestycja zakłada wykonanie ciągów komunikacji pieszej,ścieżkę zdrowia,miejsca odpoczynku, altany ogrodowej oraz remont istniejących schodów terenowych,budowę nowych schodów terenowych, rampę,remont istniejącego oczka wodnego,wraz z montażem elementów małej architektury, ławek ,koszy na odpady stałe, tablic informacyjnych,latarni parkowych solarnych jak również wykonanie nowych nasadzeń zieleni reprezentacyjnej. Park Aktywnej Rehabilitacji ma być dostosowany do osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich.2. Istniejący stan zagospodarowania terenu.Przedmiotowa działka nr 90/1 znajduje się w północnej części miejscowości Janowice Wielkie. Obszar objęty inwestycją w chwili obecnej jest zagospodarowany i uzbrojony w infrastrukturę techniczna, na przedmiotowym terenie zlokalizowany jest budynek Wojewódzkiego Szpitala Rehabilitacyjnego. Opracowywany obszar posiada zróżnicowane wysokości terenu. Przewiduje się rozbiórkę i demontaż muru oporowego przy skarpie,murów w terenie,schodów terenowych wraz z murami, murów kamiennych latarni, ogrodzenia.3. Zestawienie powierzchni zagospodarowania terenu. Całkowita powierzchnia działki 90/1 - 65 700,00 m2 w tym do wykonania: powierzchnia komunikacji - 1 445,97 m2; powierzchnia rampy betonowej 99,67 m2; powierzchnia chodnika betonowego -200,22 m2; powierzchnia płyty betonowej - 98,00 m2;powierzchnia ścieżek HanseGrand - 865,52 m2; powierzchnia granitowa – kostka 182,56m2;obrzeża granitowe -510,74 mb;;oporniki granitowe - 65,10 mb;powierzchnia terenu obsianego trawą - 1721,24 m2. 4.Układ komunikacyjny Rozmieszczenie placów tematycznych z urządzeniami do ćwiczeń w całym terenie wymaga komunikacji pieszej . Z racji różnic terenowych o znacznej różnicy terenu należy wykonać rampy, aby osoby niepełnosprawne mogły korzystać z placów. Rampa ma być ze spadkiem 6% natomiast chodnik ze spadkiem 5%. Wszystkie ścieżki i place posiadają spadki od 0,5% do 2% w celu odprowadzenia wód opadowych. Ścieżki o zróżnicowanej nawierzchni komunikacyjnej. Należy wykonać następujące rodzaje nawierzchni: nawierzchnia betonowa szczotkowana (rampa i chodnik), nawierzchnia z kostki granitowej, granit Strzegomski jasnoszary gruboziarnisty kostka 8x8cm wysokości 6cm (powierzchnie pomiędzy biegami schodowymi, na niektórych placach), nawierzchnia HanseGrand Chopin, nawierzchnia mineralna, wodoprzepuszczalna naturalnie stabilizowana (ścieżki i niektóre place). Nawierzchnie HanseGrand zakończone obrzeżem z dwóch rzędów kostki granitowej wielkości 10x10x10cm. Projekt przewiduje jeszcze komunikację z płyty betonowej (na jednym z placów). Przekrój konstrukcyjny poszczególnych rodzajów nawierzchni komunikacyjnych: Nawierzchnia betonowa szczotkowana:o warstwa wierzchnia - 15 cm betonu szczotkowanego C30/37;o warstwa odsączająca - 20 cm kruszywa łamanego o frakcji 0/31,5mm;o podbudowa - 20 cm z kruszywa łamanego frakcji 31,5/63mm;o grunt stabilizowany. Nawierzchnia z kostki granitowej:o 6 cm kostki granitowej szarej płomieniowanej gładkiej, gruboziarnisty o rozmiarach 8x8 cm (granit Strzegomski);o 3 cm podsypki cementowo – piaskowej; o warstwa nośna - 15 cm z tłucznia frakcji 0/31,5mm stabilizowana mechanicznie; o grunt stabilizowany.. Nawierzchnia HanseGrand Chopin mineralna wodoprzepuszczalna naturalnie stabilizowana: o warstwa wierzchnia - 3 cm kamienia naturalnego frakcji 0/8 mm; o warstwa dynamiczna - 5 cm z kamienia naturalnego frakcji 0/16 mm o warstwa nośna - 15 cm tłucznia frakcji 0/31,5 mm stabilizowana mechanicznie; Nawierzchnia ta powinna być zakończona obrzeżem składającym się z dwóch kostek granitowych szarych płomieniowanych o wymiarze 10x10x10 cm osadzonych na ławie betonowej z oporem z betonu C12/15.5. Sieci i uzbrojenie terenu.Na całym terenie rozmieszczenie terenowych skrzynek elektrycznych (1 sztuka) oraz punktów czerpalnych wody (2 punkty)..Projektowaną skrzynkę elektryczne planuje się włączyć do istniejącej infrastruktury elektrycznej, natomiast punkty czerpalne do istniejącej infrastruktury sanitarnej terenu. 6. Mury oporowe; donice murowane; donice prefabrykowane. Rożnicę terenu powinny być zaakcentowane koszami gabionowymi lub budową muru oporowego. Kosze gabionowe należny posadowić na warstwie chudego betonu o grubości15cm. Szczegóły układania koszy według wskazówek wybranego producenta koszy gabinowych. Donice murowane z kamienia granitowego szarego wielkości 24x24 cm. Poszczególne kamienie granitowe mocowane na klej i ułożone na betonowym fundamencie, który opierać się będzie na warstwie chudego betonu grubości 10cm. Donice prefabrykowane posadowione na fundamencie betonowym spoczywającym na 10 cm warstwie chudego betonu.7. Schody terenowe; Rożnica wysokości terenu wynikająca z topografii,pokonana zostanie poprzez schody terenowe. Schody należy wykonać ze stopni granitowych szarych o wymiarach 15x35cm montowanych na klej, posadowione na fundamencie betonowym. Ściany boczne biegów pod stopniami wyłożone kamieniem granitowym wielkości ok. 24x24cm w dwóch warstwach montowanych na klej ułożonych na betonowej ścianie fundamentowej posadowionej na warsy chudego betonu grubości 15 cm. Na schodach zamontować balustradę ze stali kwasoodpornej Ø42,2mm.. Oczko wodne i kładka. Należy wykonać remont istniejącego oczka wodnego, który będzie polegał na przegłębieniu i powiększeniu istniejącego oczka wodnego wraz z przejściem nad lustrem wody. Warstwy oczka wodnego: warstwę otoczaków i żwiru płukanego frakcji 32/60 mm, folia EPDM, podkład z geowłókniny, warstwa piasku grubości 10 cm oraz grunt stabilizowany. Przejście nad lustrem wody będzie stanowiła płyta żelbetowa grubości 30 cm oparta na żelbetowych fundamentach. Góra płyty powierzchnia szczotkowana. Do boków płyty należy zamontować słupki drewniane stanowiące poręcz kładki. Aby zapewnić poprawne funkcjonowanie oczka wodnego należny zainstalować system do napowietrzania i filtrowania wody. System będzie wyposażony w dwie studnie, jedna w której będzie zainstalowany osprzęt do filtrowania wody i druga gdzie będzie odprowadzony odpływ z filtra. Szczegóły działania i montażu systemu według wytycznych producenta wybranego systemu.9.Rampa.Rożnica wysokości terenu wynikająca z topografii, pokonana zostanie poprze rampę. Obrzeża rampy stanowić będą prefabrykowane oporniki betonowe typu "L" o rozmiarze 10x40x30x37cm, posadowione na ławach z oporem z betonu C12/15. Pomiędzy opornikami ma być wylana płyta betonowa grubości 15cm z betonu C30/37 szczotkowana. Pod wierzchnią warstwą płyty należy wykonać warstwę odsączającą z kruszywa łamanego frakcji 0/31,5mm grubości 20cm, warstwę podbudowy z kruszywa łamanego frakcji 31,5/63mm grubości 20cm oraz grunt stabilizowany. Rampa ma być wyposażona w balustrady z dwoma pochwytami na dwóch wysokościach 78 i 93cm ze stali kwasoodpornej O42,2mm. Słupki balustrady również ze stali kwasoodpornej O42,2mm będą montowane do prefabrykowanych oporników betonowych typu "L".10. Elementy małej architektury. Rozmieszczenie na całym terenie małej architektury tj. ławki, kosze na odpady stałe, urządzenia ścieżki zdrowia, prefabrykowane donice betonowe oraz solarne lampy parkowe. Lokalizacja poszczególnych elementów małej architektury zgodnie z projektem. Posadowienie poszczególnych elementów małej architektury według zaleceń wybranego producenta.10.1. Zestawienie element małej architektury. Ławka z oparciem - 23 szt.; Ławka bez oparcia - 6 szt.; Kosz na odpady - 10 szt.; Lampa parkowa solarna - 21 szt.; Stół do gry - 1 szt;.11. Ukształtowanie terenu. Rożnicę poziomów należy wykonać poprzez kosze gabionowe. Komunikacja posiada spadki, pozwalające na swobodny spływ wody opadowej. Na obszarze działki nr 90/1 w Janowicach Wielkich, znajduje się istniejąca zieleń wysoka. Należy nasadzić drzewa liściaste i iglaste w ramach zieleni wysokiej, krzewy oraz byliny, które zlokalizowane będą przy ciągach pieszych, pod grupami drzew oraz w ważniejszych miejscach wypoczynku dla podwyższenia walorów estetycznych. Należy wykonać nasadzenia na skarpach w celu umocnienia gruntu oraz aby uniknąć terenów trawników uciążliwych do utrzymania na ternach o mocnym kącie nachylenia. Na terenie parku należny wymianie trawniki pod kątem ich użytkowego przeznaczenia. Zakładając, iż całość terenu przeznaczona będzie do intensywnego użytkowania, dlatego też należy zastosować mieszanki traw odpornych na deptanie.12 Wykaz nasadzeń - rodzaj i ilość roślinności:Abies x arnoldiana (jodła Arnolda) ‘Jan Paweł II’C45 lub z bryłą korzeniową wys. 250- 300cm-8szt.; Acer platanoides (klon zwyczajny) ‘Royal Red’ C47 lub z bryłą korzeniową wys. min. 220-250cm min. obwód pnia 12cm – 4 zt.; Miscanthus sinensis (miskant chiński) ‘Zebrinus’ min. C2 / 50-70 = 12,6m2 (3szt/m2);Miscanthus sinensis (miskant chiński) ‘Malepartus ’ min. C2 / 50-70=21,5m2 (4szt/m2); Miscanthus sinensis (miskant chiński) ‘Silberfeder ’ min. C2 / 50-70 =6,5m2 (4szt/m2); Imperata cylindrica (imperata cylindryczna) “Red Baron’min. C1,5= 7m2 (4szt/m2); Hakonechloa macra (hakonechloa smukła) ‘Aureola’ min. C2=8,3m2 (9szt/m2; Pulsatilla vulgaris (sasanka zwyczajnamin. C2 3,2m2 (9szt/m2) ; Asarum europaeum (kopytnik pospolity) min. C23,6m2 (16szt/m2) ; Bergenia cordifolia (Bergenia sercowata) min. C2 3,2m2 (9szt/m2;; Stachys byzantina (czyściec wełnisty min. C2 4,4m2 (12szt/m2); Salvia nemerosa (szałwia omszona) min. C2= 7,9m2 (9szt/m2); Eryngium planum (mikołajek płaskolistny) min. C2=3,5m2 (5szt/m2); Lavandula angustifolia (lawenda wąskolistmin. C2na) ‘Dwarf Blue’=min. C1,5 = 3,5m2 (5szt/m2); Berberis thunbergii (berberis Thunberga) ‘Atropurpurea Nan min. C2=64,7m2 (4szt/m2); Pennisetum alopecuroides (rozpylnica japoniska)=min. C2=2,3m2 (3szt/m2 Euonymus fortunei (trzmielina Fortune’a) Coloratus’= min. C1,5=129,6m2 (4szt/1m2); Pinus mugo var. pumilio (sosna gorska) min. C5=279,9m2 (3szt/1m2); Spiraea japonica (tawuła japońska) ‘Candlelight’ =min. C2=316,2m2 (3szt/1m2; Juniperus x pfitzeriana (jałowiec Pfitzera) ‘Wilhelm Pfitzer’ min. C2= 744,2m2;Taxus x media (cis pośredni) ‘Hicksii’ min. C7,5 wys. min. 80-100cm= 23mb (3szt/1mb;Cornus alba (dereń biały) BATONE ROUGE ‘Mnbat’ min. C3wys. min. 80-100cm - 154,5m2 (1szt/1,5m2.13. Ścieżka Zdrowia/ogród aktywności fizycznej. Wyposażenie : Zestaw podwojny ławka z rowerkiem - 1szt; Zestaw podwojny ławka z ruchomymi platformami 3 - 1 szt.; Zestaw podwojny ławka z ruchomymi platformami zawierającymi labirynty - 1 szt.; Zestaw podwojny ławka z ruchomymi platformami 2 - szt.; Zestaw podwojny ławka z ruchomymi platformami 1 - 1 szt. 14. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Rozdziale III. Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia pn. Opis przedmiotu zamówienia, ogólnie zwanym Dokumentacją projektową.

II.5) Główny kod CPV: 45212120-3
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
45111300-1
45111000-8
45262300-4
45262510-9
45212120-3
45233200-1
45233000-9
45233161-5
45262310-7
45112700-2
45233161-5
45112710-5
45112710-5
45111291-4
45223800-4
45310000-3
77310000-6
77314100-5
37440000-4


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:    lub dniach:
lub
data rozpoczęcia: 2019-08-01   lub zakończenia: 2019-12-20
Okres w miesiącach Okres w dniach Data rozpoczęcia Data zakończenia
2019-08-01 2019-12-20

II.9) Informacje dodatkowe: Za dochowanie terminu zakończenia całego zakresu rzeczowego zadania uważa się datę pisemnego zgłoszenia gotowości do rozpoczęcia czynności odbiorowych. Zgłoszenie dokonuje wykonawca.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: Działalność zawodowa prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zmówienia nie wymaga posiadania specjalnych kompetencji lub uprawnień. Zamawiający nie stawia warunku
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: - wymagane jest dysponowanie środkami finansowymi lub posiadaną zdolnością kredytową (lub środkami finansowymi i zdolnością kredytową) - w wysokości co najmniej 80  000 PLN. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże dysponowanie ww. środkami finansowymi.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: c1) wymagane jest od wykonawcy dysponowanie: Kierownikiem Budowy - posiadającym uprawnienia budowlane do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie kierowania robotami budowlanymi o specjalności konstrukcyjno-budowlanej, zgodne z przepisami ustawy z 07.07.1994 r. Prawo budowlane ( t. j. Dz. U. z 2018r. poz.1202 z późn.zm) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art.12a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. z 2016 r. poz.65) mającym co najmniej 24miesięczne doświadczenie zawodowe na stanowisku kierownika budowy. Kierownika robót , majstra robót lub co najmniej jedną osobę do kierowania robotami przy kształtowaniu i pielęgnacji zieleni posiadającego tytuł zawodowy uzyskany po ukończeniu wyższych studiów lub szkoły średniej obejmujących wiadomości w zakresie kształtowania i pielęgnacji zieleni, doświadczenie zawodowe w zakresie kształtowania i pielęgnacji zieleni , w tym wykazanie się co najmniej dwoma (2) realizacjami w zakresie kształtowania i pielęgnacji zieleni parkowej każda na powierzchni co najmniej 1 ha oraz odbytą po ukończeniu tych studiów lub szkoły średniej co najmniej 12-miesięczną praktykę zawodową przy konserwacji i pielęgnacji zieleni parkowej. c2 wymagane jest od wykonawcy należyte zrealizowanie nie wcześniej niż w okresie ostatnich 10 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy-to w tym czasie, co najmniej jednego zamówienia realizowanego w ramach jednej umowy polegającego na założeniu i pielęgnacji bądź renowacji i pielęgnacji terenów zielonych o powierzchni co najmniej 1 h
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Tak
Informacje dodatkowe: 1 Zamawiający może, na każdym etapie postępowania uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności realizacyjnych, jeżeli zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia. 2 Wykonawca może, w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w punkcie 2, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej Podmiotów udostępniających zasoby, zwanych też „innymi podmiotami”, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.3 „Stosowna sytuacja”, o której mowa w punkcie 2 wystąpi wyłącznie w przypadku kiedy: a) wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów udowodni Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Zobowiązanie musi mieć formę pisemną, być dołączone do oferty w oryginale i podpisane przez podmiot udostępniający zasoby,b) zamawiający oceni, czy udostępniane wykonawcy przez „inne podmioty” zdolności techniczne, zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art.24 ust.1 pkt 13-22, art.24 ust.5 pkt 2) i pkt 8.c) w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia (patrz: zdolności techniczne lub zawodowe), wykonawcy mogą polegać na zdolnościach „innych podmiotów”, jeśli podmioty te będą realizować roboty/usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane d) zobowiązania Podmiotu udostępniającego zasoby lub innych dokumentów potwierdzających udostępnianie zasobów musi bezspornie i jednoznacznie wynikać w szczególności: - zakres dostępnych wykonawcy zasobów „innego podmiotu”, - sposób wykorzystania przez wykonawcę zasobów „innego podmiotu” przy wykonywaniu zamówienia, - zakres i okres udziału „innego podmiotu” przy wykonywaniu zamówienia, - że „inny podmiot”, na zdolnościach którego wykonawca polega, w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty/ usługi, których wskazane zdolności dotyczą,e) jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja finansowa lub ekonomiczna, Podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec niego podstawy wykluczenia, Zamawiający żądać będzie, aby wykonawca w określonym terminie zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniego zakresu zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o których mowa w punkcie 2. f) wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotu udostępniającego zasoby, odpowiada solidarnie z tym Podmiotem, za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnione zasoby nie ponosi winy.3. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo w formie pisemnej (oryginał lub kopia potwierdzona „za zgodność z oryginałem” przez notariusza) musi być dołączone do oferty. 4. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w punkcie 2. musi spełniać co najmniej jeden wykonawca samodzielnie lub wszyscy wykonawcy łącznie, z wyłączeniem warunku, o którym mowa w punkcie 2. c2). Warunek, o którym mowa punkcie 2.c2) musi spełniać jeden wykonawca samodzielnie.
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)






III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
- wykaz osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie dysponowania osobami wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 4.wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 10 lat przed upływem termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonywania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
- zaświadczenie Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo inny dokument potwierdzający, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne zdrowotne, wystawiony nie wcześniej niż trzy(3) miesiące przed upływem terminu składania ofert lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonywania decyzji właściwego organu, - oświadczenie wykonawcy o nie zaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z 12.01.1991 o podatkach i opłatach lokalnych ( t. j. Dz. U. z 2018 r. poz.1445 z późn.zm.), wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 8
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
1.Jeżeli wykonawca korzysta z "Podmiotu udostępniającego zasoby celem wykazania spełnienia warunku udziału w postępowaniu- stosowne zobowiązanie tego podmiotu udostępniającego. W oryginale należy dołączyć do Oferty. W terminie 3 dni od dnia przekazania, na stronie internetowej Zamawiającego, informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art.86 ust.5 upzp., wykonawca musi przekazać Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej z wykonawcami , którzy złożyli oferty w postępowaniu - wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 7. Wraz z oświadczeniem, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą/mi nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówieni
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
1. Każdy wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć składaną ofertę wadium, w kwocie 10 000zł (słownie złotych: dziesięć tysięcy i 00/100).2. Wadium może być wniesione w następujących formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z 09.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości ( tekst jednolity Dz. U. z 2018 r. poz.110 z póź.zm.). 3. Polisa, gwarancja, poręczenie lub inny dokument stanowiący formę wadium winno zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty kwoty wadium zgodnie z warunkami SIWZ, następuje jego bezwarunkowa wypłata w pełnej wysokości bez jakichkolwiek zastrzeżeń ze strony gwaranta/poręczyciela. Koniecznym jest, żeby dokument ten obejmował odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę, określone w art. 46 ust.4a i 5 upzp. 4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić - przelewem na rachunek Zamawiającego, otwarty w PLN : Łużycki Bank Spółdzielczy w Lubaniu nr konta : 05 8392 0004 8401 0272 2000 0050 z adnotacją w tytule wpłaty : Wadium – Budowa Parku Aktywnej Rehabilitacji. 5. W przypadku wnoszenia wadium w innej formie niż pieniężna- wykonawca dołącza do oferty oryginalny dokument wadialny. Wniesione wadium w takiej formie winno obowiązywać od dnia składania oferty ( a nie od dnia następnego) przez cały okres związania ofertą zgodnie z art.85 upzp, 6. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego, Zamawiający będzie uważał za skuteczne wówczas, gdy Bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew najpóźniej przed upływem terminu składania ofert. Dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu wystawionego przez wykonawcę jest nie wystarczającym warunkiem do stwierdzenia terminowego wniesienia wadium przez wykonawcę. 7. W przypadku, kiedy wnoszone wadium w postaci gwarancji bankowych bądź ubezpieczeniowych dotyczy zabezpieczenia oferty składanej przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia – w treści gwarancji bankowych bądź ubezpieczeniowych muszą znajdować się wszystkie podmioty (członkowie konsorcjum, wspólnicy spółki cywilnej, partnerzy spółki joint venture) wymienieni jako wykonawcy. 8. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium według zasad określonych w art. 46 ust.1 do ust.4 upzp. 9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art.26 ust.3 i ust.3a upzp., z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, których mowa w art.25 ust.1 upzp., oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust.1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art.87 ust.2 pkt.3 (patrz: punkt XI.5 c) i d) ), co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej.10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.11. W zakresie wadium obowiązują uregulowania zawarte w art.45 i art.46 upzp.

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:

IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
Nie

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:

IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria Znaczenie
Umowna Cena 60,00
Walory ludzkie- doświadczenie kier.budowy ponad warunek 15,00
Walory ludzkie-za zobowiązanie się do zatrudnienia bezrobotnego skierowanego z Urzędu Pracy w ramach umowy o pracę na czas realizacji zadania 15,00
Kary umowne -za podniesienie kar umownych z tytułu nieterminowej realizacji zamówienia o minimum 1 000zł 10,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w formie pisemnej, pod rygorem nieważności, w przypadku : 1) termin, o którym mowa w punkcie IV. ulega przedłużeniu w przypadku wystąpienia zdarzeń: a) siły wyższej, b) zjawisk atmosferycznych, za które uznaje się: deszcz, śnieg, grad, zamieć śnieżną, pyłową, mgłę, gołoledź, dymy, huragan lub inny wiatr o sile huraganu, powodzie. c) zamieszek, d) ataku terrorystycznego, e) mobilizacji lub innego nieprzewidzianego zarządzenia wojskowego f) ograniczeń wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawa lub decyzji organów administracji samorządowej lub rządowej ; - jeżeli termin wystąpienia i czas trwania tych zdarzeń lub siła, natężenie lub temperatura, zjawisk atmosferycznych uniemożliwi Wykonawcy wykonanie przedmiotu umowy w tym terminie. Termin, o którym mowa wyżej ulega przedłużeniu, o czas, w którym zdarzenia, o których mowa wyżej uniemożliwiają wykonawcy wykonanie przedmiotu umowy. 2) zmiany kluczowego personelu wykonawcy wskazanego w ofercie do realizacji przedmiotu zamówienia na osobę (y) spełniającą (e) co najmniej warunki podmiotowe określone w Rozdz. I IDW, 3) zmiany lub konieczności dodatkowego wprowadzenia na plac budowy– podwykonawcy lub dalszego podwykonawcy, 4) rezygnacji z wykonania pełnego zakresu rzeczowego objętego zamówieniem w przypadku zaistnienia okoliczności, w których zbędne będzie wykonanie danej części zamówienia wraz z jednoczesnym związanym z tym obniżeniem wynagrodzenia, w oparciu o dostarczony przed podpisaniem umowy kosztorys ofertowy lub kalkulację wyceny, 5) wprowadzenia robót zamiennych podczas realizacji umowy wynikających z rzeczywistych warunków występujących w trakcie realizacji prac, których zakres rzeczowy nie wykracza poza zakres opisany w Dokumentacji projektowej, nie powodujących zmiany umownej ceny.6) zastosowania innych rozwiązań technicznych, technologicznych lub materiałów, ze względu na zmiany w przepisach prawa powszechnie obowiązującego, czego nie można było wcześniej przewidzieć, 7) zmiany terminów określonych w Harmonogramie rzeczowo-finansowym, gdy niedotrzymanie terminu wynika z udokumentowanego działania Siły Wyższej; zawieszenia Robót; zmiany Przepisów Prawa, wpływającej w sposób istotny i bezpośredni na wykonywanie Robót, których nie można było przewidzieć w chwili składania oferty wykonawcy, pomimo dołożenia należytej staranności; 2. Jeżeli zmiany, o których mowa wyżej będą prowadzić do zwiększenia wynagrodzenia, Wykonawca przedstawia. Zamawiającemu uzasadnione koszty zmiany, mające wpływ na to zwiększenie.3.Zmiany, o których mowa wyżej : 1) nie mogą wprowadzać warunków, które, gdyby były postawione w postępowaniu o udzielenie zamówienia, to w tym postępowaniu wzięliby lub mogliby wziąć udział inni wykonawcy lub przyjęto by oferty innej treści, 2) nie mogą naruszać równowagi ekonomicznej umowy na korzyść wykonawcy w sposób nieprzewidziany pierwotnie w umowie, 3) nie mogą zmieniać ogólnego charakteru umowy, w stosunku do charakteru umowy w pierwotnym brzmieniu.4 Przez pojęcie „siła wyższa” należy rozumieć zdarzenie, bądź połączenie zdarzeń obiektywnie niezależnych od całości zobowiązań wynikających z Umowy, których Zamawiający lub wykonawca nie mógł przewidzieć i którym nie mogły zapobiec, ani ich przezwyciężyć i im przeciwdziałać poprzez działanie z należytą starannością ogólnie przewidzianą dla stosunków zobowiązaniowych. Na okres działania siły wyższej obowiązki wykonawcy i Zamawiającego ulegają zawieszeniu w zakresie uniemożliwionym przez działanie siły wyższej.5.Sporządzenia aneksu do umowy nie wymaga : zmiana danych teleadresowych, zmiana osób wskazanych do kontaktów między stronami umowy, zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy (np. zmiana rachunku bankowego), zmiana kluczowego personelu wykonawcy wskazanego w ofercie do realizacji przedmiotu w przypadku pisemnego wyrażenia zgody przez Zamawiającego.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2019-07-19, godzina: 10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH






NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę klejenie opasek i elementów ozdobnych wokół okien - Wrocław - Karłowice
  • Lokalizacja zleceniadolnośląskie
  • Data dodania23-11-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę klejenie opasek i elementów ozdobnych wokół okien Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI