Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa oświetlenia typu LED na terenie gminy Kwidzyn – Etap I
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Kwidzyn
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 170747767
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Grudziądzka 30
1.5.2.) Miejscowość: Kwidzyn
1.5.3.) Kod pocztowy: 82-500
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL638 - Starogardzki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@gminakwidzyn.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.gminakwidzyn.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
administracja samorządowa
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa oświetlenia typu LED na terenie gminy Kwidzyn – Etap I
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-5d3e07f3-bbdf-11ec-b879-9a86e5ac3946
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00123931
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-04-15
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00013788/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.12 Modernizacja oświetlenia ulicznego na energooszczędną
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/gmina_kwidzyn
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się za pośrednictwem: platformazakupowa.pl pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/gmina_kwidzyn
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne znajdują się w SWZ i w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej: www.plaformazakupowa.pl w zakładce "Regulamin"
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Określono w SWZ - Rozdz. II OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Określono w SWZ - Rozdz. II OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.10.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest robota budowlana polegająca na budowie oświetlenia typu LED.
na terenie gminy Kwidzyn w miejscowościach Górki, Podzamcze, Tychnowy.
2. Zadanie realizowane w ramach jednorocznych środków funduszu sołeckiego, gdzie całkowity termin wykonania przedmiotu umowy wraz z odbiorem końcowym i wypłatą należności nastąpić powinny nie później niż w bieżącym roku kalendarzowym. Zmiana terminu realizacji zadania przekraczająca powyższy termin nie jest możliwa.
3. Zakres przedmiotu zamówienia:
a) Zadanie I – Oświetlenie wiaty w miejscowości Górki, gm. Kwidzyn, dz. nr 61/12.
W zakresie szczegółowym prace będą obejmowały kontynuację robót wykonywanych na ww. obiekcie, tj. Wykonano montaż słupa i oprawy wraz z szafką SO. Roboty dotyczyć będą:
• Ułożenia kabla YKXS 3x2,5mm2 od SO w kierunku słupa L2,
• Montaż słupa L2 ocynkowanego stalowego, wys. 4m w kolorze oprawy
do fundamentu,
• Montaż oprawy na słupie L2 o mocy 33W na wysięgniku będącym w komplecie z oprawą po uprzednim zamontowaniu słupa w gruncie,
• Podłączenie zasilania lampy L2 do lampy L1,
• Ułożenia kabla YKXS 3x2,5mm2 od SO do złącza ZKP,
• Zasilanie układać w wykopie na głębokości 0,7m. Kable układać na 10cm podsypce piaskowej linią falistą z zapasem. Na kabel nasypać 10cm warstwę piasku i 15cm warstwę ziemi rodzimej. Ułożyć w wykopie folię koloru niebieskiego, na dnie wykopu ułożyć bednarkę FeZn 25x4. Przed zasypaniem kabla w odstępach co 10m umocować na kablu opaski opisowe oraz przy wejściach do rur ochronnych.
Szczegółowy zakres robót przedstawia wykonana dokumentacja projektowa.
Roboty budowlane będzie należało wykonać w oparciu o opracowaną we wrześniu 2020r. przez ELGRU Michał Gruźlewski dokumentację projektową pt. Budowa zasilania i oświetlenia wiaty w miejscowości Górki, dz. nr 61/12.
b) Zadanie II – Wykonanie przyłącza elektrycznego na terenie rekreacyjno- sportowym w Podzamczu, gm. Kwidzyn, dz. nr 104
W zakresie szczegółowym prace będą obejmowały:
• Ułożenie kabli zasilających 0,4 kV układanych na podsypce piaskowej
o grubości 10 cm w wykopie o głębokości 0,7m,
• Ułożenie linii kablowej typu YAKY 4x16 mm2 od szafki rozdzielczej do lokalizacji ZKP,
• Montaż szafki rozdzielczej w obudowie z tworzywa na fundamencie z wyposażeniem wg schematu,
• Przysypanie kabla 10cm warstwą piasku, następnie 15cm warstwą gruntu rodzimego, przykrycie niebieską folią,
• Wykonanie prętowego uziemienia szafki o rezystancji poniżej 30Ω.
Zamówienie nie obejmuje montażu słupa i oprawy, nie obejmuje również pozostałych elementów małej architektury, wchodzących w skład dokumentacji.
Szczegółowy zakres robót przedstawia wykonana dokumentacja projektowa.
Roboty budowlane będzie należało wykonać w oparciu o opracowaną w maju 2020 r. przez Biuro Obsługi Inwestycji Daniel Łukiańczyk dokumentację projektową pt. Rozbudowa terenu rekreacyjno- sportowego w miejscowości Podzamcze, dz. nr 104, Gmina Kwidzyn.
c) Zadanie III – Oświetlenie drogowe, Tychnowy, gm. Kwidzyn, dz. nr 249/1
W zakresie szczegółowym prace będą obejmowały:
• Montaż szafki oświetleniowej sterowanej załączaniem oświetlenia terenu
za pomocą zegara astronomicznego z możliwością załączania ręcznego oraz
za pomocą przekaźnika zmierzchowego, szafka w obudowie z tworzywa termoutwardzalnego na fundamencie,
• Wykonanie uziemienia o rezystancji poniżej 10 Ω,
• Ułożenie zasilania oświetlenia linią kablową 0,4kV typu YAKXs 4x16mm2 z ZKP do szafki SO i jeden obwód YAKXs 4x25mm2 do słupa nr 3, następnie
do słupów nr 1,2 i 4 na głębokości 0,7m (pod drogą 1,0m) linią falistą na 10cm podsypce z piasku,
• Założenie opasek na kablach w odległości co 10m,
• Przysypanie kabli 10cm warstwą piasku, następnie 15cm warstwą gruntu rodzimego, przykrycie kabli niebieską folią i zasypanie rowów kablowych,
• Zabezpieczenie kabli rurami ochronnymi AROT,
• Montaż słupów kompozytowych (4szt.) wysokość słupów 6m, wkopanych bezpośrednio w grunt na głębokość 1m,
• Montaż (4szt.) opraw LED 77W na wysięgnikach przymocowanych do słupów,
• Wykonanie łączeń prądowych w słupach złączami typu IZK, zaś zabezpieczenia poszczególnych opraw wykonać poprzez zastosowanie bezpieczników instalacyjnych BiWts 6A.
Zamawiający dopuszcza możliwość zamontowania slupów z materiałów innych niż ujęto w projekcie budowlanym dla zadania III. Materiały zamienne dopuszczone przez Zamawiającego to:
• słupy stalowe
• słupy aluminiowe
• słupy kompozytowe
Szczegółowy zakres robót przedstawia wykonana dokumentacja projektowa.
Roboty budowlane będzie należało wykonać w oparciu o opracowaną w czerwcu 2021 r. przez mgr. inż. Marka Gulgowskiego dokumentację projektową pt. Oświetlenie wybranych miejsc drogi Tychnowy, ul. Jesionowa, gm. Kwidzyn, dz. nr 249/1.
Dla wszystkich obiektów objętych zamówieniem należy:
• w szafkach oświetleniowych umieścić dokumentację dla szafki ze schematem sterowania i zasilania oraz z schematem jednokreskowym oświetlenia,
• oznaczyć w szafce wszystkie aparaty zgodnie ze schematem,
• opisać w szafce wszystkie żyły adresem pod jaki aparat zostały wpięte,
• umieścić oznaczenie szafki w formie tabliczki grawerowanej zawierającej czarne tło oraz białe napisy lub odwrotnie,
• każdy ze słupów oznaczyć tabliczką grawerowaną zgodnie ze schematem jednokreskowym.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45316110-9 - Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Sposób oceny ofert został opisany w Rozdziale XIX SWZ. Punkty będą przyznawane wg następujących
zasad 1% = 1 punkt. Maksymalna łączna liczba punktów, jaką może osiągnąć oferta, wynosi 100 punktów.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale IX SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące: zdolności technicznej lub zawodowej :
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie co najmniej dwie roboty budowlane polegające na budowie oświetlenia drogowego lub parkowego typu LED o wartości 15 000 zł brutto każda.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16.02.2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2021 r. poz. 275 ze zm.), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej - załącznik nr 4 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, porównywalnych z robotami budowlanymi stanowiącymi przedmiot zamówienia, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty - załącznik nr 5 do SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie wymaga złożenia przedmiotowych środków dowodowych.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysokości: 850,00 zł (słownie: osiemset pięćdziesiąt złotych 00/100 złotych);
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.
3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy
z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości
(Dz. U. z 2020 r. poz. 299).
4. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto w Powiślańskim Banku Spółdzielczym w Kwidzynie nr 78 8300 0009 0008 2123 2000 0060 z dopiskiem "Wadium -
Budowa oświetlenia typu LED na terenie gminy Kwidzyn- Etap I".
UWAGA: Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego.
5. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być złożone jako oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej i spełniać co najmniej poniższe wymagania:
1) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w ustawie p.z.p.
2) z jej treści powinno jednoznacznej wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium;
3) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie;
4) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert);
5) w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania;
6) beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest: Gmina Kwidzyn.
7) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 p.z.p.), Zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum);
6. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 p.z.p. zostanie odrzucona .
7. Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa art. 98 p.z.p.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w Rozdziale X ust. 1 SWZ, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni Wykonawcy.
4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zmiana warunków umowy została opisana w § 17 wzoru umowy (załącznika nr 6 do SWZ) .
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-05-06 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/gmina_kwidzyn
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-05-06 09:05
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-06-04
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak