Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa oświetlenia parkowego terenu Fortu V Włochy – etap I
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: DZIELNICA WŁOCHY MIASTA STOŁECZNEGO WARSZAWY
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 01525966300179
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: al. Krakowska 257
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 02-133
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.7.) Numer telefonu: 224434200
1.5.8.) Numer faksu: 224434203
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: wlochy.wzp@um.warszawa.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://wlochy.um.warszawa.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa oświetlenia parkowego terenu Fortu V Włochy – etap I
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b4618730-fa9a-11eb-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00148721
2.6.) Wersja ogłoszenia: 02
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-08-13
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00001123/08/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.26 Budowa oświetlenia parkowego terenu Fortu V Włochy etap I
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://zamowienia.um.warszawa.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1) W niniejszym postępowaniu komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
2) Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów oraz informacji przekazywanych przy użyciu platformy zakupowej Zamawiającego, opisane zostały w Instrukcji korzystania dla Wykonawców.
Adres strony internetowej, na której dostępne są informacje
dotyczące przedmiotowego postępowania: https://zamowienia.um.warszawa.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 3) Wymagania dotyczące zasad rejestracji oraz minimalnych parametrów technicznych wymaganych od Wykonawcy przy wykorzystywaniu systemu do elektronicznej komunikacji z Wykonawcami udostępnianym pod adresem https://zamowienia.um.warszawa.pl (zwanym dalej Systemem)
4) Ofertę w postępowaniu o udzielenie zamówienia składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej (podpisanej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Przekazanie Oferty wymaga od Wykonawcy zarejestrowania się i zalogowania w Systemie, zgodnie z poniższą kolejnością.
Wykonawca po wybraniu opcji „przystąp do postępowania” zostanie przekierowany do strony https://oneplace.marketplanet.pl, gdzie zostanie powiadomiony o możliwości zalogowania lub założenia bezpłatnego konta. Rejestracja Wykonawcy w Systemie następuje automatycznie poprzez weryfikację adresu e-mail podanego przez Wykonawcę w Formularzu rejestracyjnym. W uzasadnionych przypadkach (np. wprowadzenie danych niezgodnych z danymi rejestrowymi) weryfikacja danych Wykonawcy może trwać maksymalnie do 2 dni roboczych. Mając to na uwadze, Zamawiający zaleca Wykonawcom uwzględnienie czasu niezbędnego na rejestrację w procesie złożenia Oferty w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej.
Pozostałą nie wskazaną wyżej w ppkt. 4) korespondencję można przekazywać drogą mailową na adres wlochy.wzp@um.warszawa.pl lub za pomocą platformy zakupowej https://zamowienia.um.warszawa.pl ze wskazaniem w tytule wiadomości numeru postępowania, którego dotyczy. Zamawiający informuje, iż wielkość pojedynczego pliku przekazywanego za pomocą poczty elektronicznej, ze względu na jej ograniczenia, nie może przekraczać 10 Mb.
5) Zamawiający w poniższej tabeli wskazuje informacje dotyczące Systemu, o których mowa w art. 67 ustawy Pzp:
Przekazywanie Ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
Niezbędne wymagania sprzętowo- aplikacyjne, które musi spełniać komputer Wykonawcy; • Stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s na komputer;
• komputer PC/MAC z aktualnym systemem operacyjnym wspieranym przez producenta;
• Zainstalowana przeglądarka wspierana przez producenta: MS Internet Explorer, Firefox, Google Chrome lub MS Edge;
• Zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obsługujący pliki w formacie .pdf;
Dopuszczalne wielkości i formaty przesyłanych danych;
• Wielkość pojedynczego pliku zamieszczanego w systemie nieprzekraczająca 100 MB;
• Dopuszczalne formaty plików: txt, rtf, pdf ,xps, odt, ods, odp, doc, xls, ppt, docx, xlsx, pptx, csv, jpg, jpeg, tif, tiff, geotiff, png, svg, wav, mp3, avi, mpg, mpeg, mp4, m4a, mpeg4, ogg, ogv, zip, tar, gz, gzip, 7z, html, xhtml, css, xml, xsd, gml, rng, xsl, xslt, TSL, XMLsig, XAdES, CAdES, ASIC, XMLenc;
Kodowanie i czas odbioru danych;
• Plik załączony i zapisany przez Wykonawcę, widoczny jest w Systemie, jako zaszyfrowany – format kodowania UTF8. Możliwość otworzenia pliku dostępna jest dopiero po odszyfrowaniu przez Zamawiającego po upływie terminu składania Ofert;
• Oznaczenie czasu odbioru danych przez Platformę stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego odpowiednim źródłem czasu - zegarem Głównego Urzędu Miar.
Pozostałe informacje dotyczące systemu (opis, wymagania) zostały zawarte w SWZ w cz. I pkt. 11.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH NA PODSTAWIE PRZEPISÓW PRAWA zawarta jest w Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ) w cz. VII pkt. 2.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH NA PODSTAWIE PRZEPISÓW PRAWA zawarta jest w Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ) w cz. VII pkt. 2.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: TPBN 19/2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.6.) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 120919,25 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1) Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających na budowie oświetlenia parkowego terenu Fortu V Włochy -etap I.
3) Obiekt: zabytkowy XIX w. Fort V Włochy położony pomiędzy: ulicami Na Krańcu, Dojazdową i Ryżową na dz. ew. nr 97 z obrębu 2-08-31 w Dzielnicy Włochy m. st. Warszawy.
4) Zakres robót i specyfikacje ich wykonania – teren przeznaczony do objęcia robotami zawiera się w obszarze oznaczonym w części graficznej opracowania pn.: Odrębne zadanie - projekt budowy oświetlenia w ramach zadania inwestycyjnego pn. Budowa małej architektury w miejscu publicznym, budowli ziemnych wraz z towarzyszącą infrastrukturą oraz rozbiórka fundamentów w ramach realizacji zadania pn. Wykonanie terenu zieleni o symbolice historycznej na terenie Fortu V Włochy wykonany przez AG-Complex Sp. z o. o. siedzibą w Warszawie przy ul. Płytowej 14.
5) Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie prac ziemnych w zakresie budowy oświetlenia parkowego. Powyższe prace polegać mają na: pracach geodezyjnych, przygotowawczych i towarzyszących, wykonaniu wykopów, ułożeniu rur osłonowych, montażu uziomów, wykonaniu zasypu piaskowego i zasypaniu wykopów z instalacją.
6) Zamawiający zobowiązuje Wykonawcę do przeprowadzenia obligatoryjnej wizji w terenie, przed złożeniem oferty, ze względu na specyfikę robót na terenie obiektu, którym jest zabytek budownictwa fortecznego z XIX w. wpisany do rejestru zabytków pod nr A-923. Wizja w terenie pozwoli także Wykonawcy na ustalenie aktualnego stanu zaawansowania prac wykonywanych przez przedsiębiorstwo AG-Complex sp. z o. o. i określeniu ewentualnych kolizji z robotami elektrycznymi.
7) Zamawiający informuje Wykonawcę, że na terenie objętym zamówieniem trwają prace budowlane prowadzone przez przedsiębiorstwo AG-Complex sp. z o. o. objęte tym samym pozwoleniem na budowę, zgodnie z którym będzie realizowany przedmiot niniejszego zamówienia. W związku z tym Kierownik robót powołany przez Wykonawcę będzie podlegał Kierownikowi budowy wyznaczonemu przez Ag-Complex sp. z o. o. Wykonawca jest zobowiązany do ścisłej współpracy z przedsiębiorstwem AG-Complex sp. z o. o. podczas realizacji zamówienia. Wykonawca jest zobowiązany do wspólnego koordynowania robót z przedsiębiorstwem Ag-Complex sp. z o. o. Wykonawca odpowiada za wszelkie szkody uczynione przedsiębiorstwu Ag-Complex sp. z o. o. podczas realizacji zamówienia i jest zobowiązany do ich niezwłocznego usunięcia. Przedsiębiorstwo AG-Complex Sp. z o. o. może żądać od Wykonawcy zadośćuczynienia za szkody na zasadach ogólnych.
8) W przypadku, gdy w dokumentach stanowiących Opis przedmiotu zamówienia użyto znaku towarowego Zamawiający informuje, iż w każdym takim przypadku dopuszcza się rozwiązania równoważne, a znak towarowy został zastosowany w celach informacyjnych.
2. Wymagania związane z realizacją zamówienia dotyczące zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób na podstawie stosunku pracy (art. 95 Prawa zamówień publicznych)
1) Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę do realizacji zamówienia, osób na podstawie stosunku pracy.
2) Wykonawca zobowiązuje się do zatrudnienia, na umowę o pracę, wszystkich osób, które wykonują czynności w zakresie realizacji przedmiotu Umowy polegające na: pracach przygotowawczych i pomiarowych, wykopaniu rowów pod instalacje, ułożeniu rur osłonowych, wykonaniu warstwy piasku, montażu uziomów i zasypaniu rowów, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy.
3) W przypadku gdy Wykonawca zamierza angażować podwykonawców to zobowiązuje podwykonawcę do zatrudnienia, na umowę o pracę, wszystkich osób, które w trakcie realizacji przedmiotu Umowy wykonują czynności wskazane w § 4 ust. 1 pkt 1 Umowy na zasadach określonych w § 3 ust. 3 Umowy
16. Informacje dotyczące przeprowadzenia przez Wykonawcę wizji lokalnej lub sprawdzenia przez niego dokumentów niezbędnych do realizacji zamówienia, o których mowa w art. 131 ust. 2 ustawy Pzp
1) Zamawiający informuje, że wymaga złożenia Oferty po odbyciu przez Wykonawcę wizji lokalnej. Zgodnie z art. 226 ust. 1 pkt 18) ustawy Pzp Oferta złożona bez odbycia wizji lokalnej zostanie odrzucona.
Ciąg dalszy zmian postanowień zawartej umowy w z ograniczoną liczbą znaków w sekcji VII pkt. 7.4.) ogłoszenia:
6. Zamawiający dopuszcza następujące zmiany do postanowień Umowy niepowodujące zmiany czasu jej realizacji:
1) Kierownika robót wskazanego w ofercie (np. śmierć, rozwiązanie stosunku pracy i inne). Nowy Kierownik robót musi spełniać wymagania określone dla Kierownika robót wymaganego przez Zamawiającego w SWZ (warunek dot. osób - kwalifikacje zawodowe i techniczne)
2) rzeczowego zakresu robót przewidzianych dla podwykonawcy wskazanego w formularzu oferty;
3) podwykonawcy wskazanego w ofercie. Wykonawca zawiadamia Zamawiającego o wszelkich zmianach danych, w trakcie realizacji zamówienia, a także przekazuje informacje na temat nowych podwykonawców, którym zamierza powierzyć realizację robót.
a) Zamawiający dopuszcza zmianę albo rezygnację z podwykonawcy. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 118 ust. 1 ustawy Pzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu. Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby Wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. Wykonawca na żądanie Zamawiającego przedstawi oświadczenia potwierdzające brak podstaw do wykluczenia wobec tego podwykonawcy (analogicznie jak wobec podmiotu na zasoby, którego powoływał się przy spełnieniu warunku udziału w postępowaniu), a jeżeli Zamawiający stwierdzi, że wobec danego podwykonawcy zachodzą podstawy wykluczenia. Wykonawca zobowiązany jest zastąpić tego podwykonawcę innym.
7. W przypadku gdy nowy wykonawca ma zastąpić dotychczasowego Wykonawcę:
1) w wyniku sukcesji, wstępując w prawa i obowiązki Wykonawcy, w następstwie przejęcia, połączenia, podziału, przekształcenia, upadłości, restrukturyzacji, dziedziczenia lub nabycia dotychczasowego Wykonawcy lub jego przedsiębiorstwa, o ile nowy wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, nie zachodzą wobec niego podstawy wykluczenia oraz nie pociąga to za sobą innych istotnych zmian Umowy, a także nie ma na celu uniknięcia stosowania przepisów ustawy, lub
2) w wyniku przejęcia przez Zamawiającego zobowiązań Wykonawcy względem jego podwykonawców, w przypadku, o którym mowa w art. 465 ust. 1 ustawy Pzp;
8. Zmiany Umowy wymagają formy pisemnej w postaci aneksu podpisanego przez Strony pod rygorem nieważności.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45231400-9 - Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2021-11-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zgodnie z zapisami SWZ
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Długość okresu gwarancyjnego na prace będące przedmiotem Umowy
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. Warunki udziału w stosunku do Wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia.
1) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.
2) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1)1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
1)2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
1)3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
1)4. zdolności technicznej lub zawodowej:
a) Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że wykonał należycie dwa zamówienia każde polegające na wykonaniu robót budowlanych obejmujących swoim zakresem oświetlenie zewnętrzne wraz z ułożeniem rur osłonowych oraz montażem uziomów, każde o łącznej kwocie co najmniej 50.000,00 zł brutto, w przypadku każdej z tych robót, wykonane w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania Ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie.
b) Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że na okres realizacji zamówienia będzie dysponował 1 osobą – kierownikiem robót budowlanych posiadającym uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych co najmniej w ograniczonym zakresie lub odpowiadającymi im ważnymi uprawnieniami wydanymi na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
W przypadku osób, które nabyły kwalifikacje zawodowe do wykonywania działalności w budownictwie poza terytorium RP, osoby te muszą posiadać decyzję o uznaniu kwalifikacji zawodowych w ww specjalności, zgodnie z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz.U.2020 r., poz. 220) lub posiadać prawo do świadczenia usług transgranicznych zgodnie z ustawą z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (t.j. Dz.U.2019 r., poz. 1117).
3) Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej określonej w pkt 4) lit b) powyżej uzna jeżeli co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia spełni ww. warunek, w stosunku do warunku określonego w pkt 4) lit a) powyżej Wykonawcy mogą wykazać łączne spełnienie warunku.
2. Podstawy wykluczenia Wykonawców
Podstawy wykluczenia – z postępowania o udzielenie zamówienia Zamawiający wykluczy Wykonawców, w stosunku do których zachodzą przesłanki wykluczenia wskazane w art. 108 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający nie określa podmiotowych środków dowodowych potwierdzających brak podstaw do wykluczenia z postępowania
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 3.3. SKŁADANE W WYZNACZONYM, NIE KRÓTSZYM NIŻ 5 DNI, TERMINIE ŚRODKÓW DOWODOWYCH POTWIERDZAJĄCYCH SPEŁNIANIE WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU I BRAKU PODSTAW DO WYKLUCZENIA Z POSTĘPOWANIA:
1) W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej Zamawiający żąda następujących podmiotowych środków dowodowych:
a) Wykazu robót budowlanych w których Wykonawca wykaże, że wykonał należycie dwa zamówienia każde polegające na wykonaniu robót budowlanych obejmujących swoim zakresem oświetlenie zewnętrzne wraz z ułożeniem rur osłonowych oraz montażem uziomów, każde o łącznej kwocie co najmniej 50.000,00 zł brutto, w przypadku każdej z tych robót, wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania Ofert w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty.
Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych, wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami, wykaz dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
b) Wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi w którym Wykonawca wykaże że na okres realizacji zamówienia będzie dysponował:
1 osobą –kierownikiem robót budowlanych posiadającym uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych co najmniej w ograniczonym zakresie lub odpowiadającymi im ważnymi uprawnieniami wydanymi na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
2) W postępowaniu Zamawiający nie określa podmiotowych środków dowodowych potwierdzających brak podstaw do wykluczenia z postępowania.
3) W zakresie nieuregulowanym ustawą Pzp lub niniejszą SWZ do oświadczeń i dokumentów składanych przez Wykonawcę w postępowaniu, zastosowanie mają przepisy rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy (Dz. U. z 2020 r. poz. 2415; zwanym dalej "r.p.ś.d.") oraz przepisy rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz.U. z 2020 r. poz. 2452 zwanym dalej "r.d.e.").
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
W postępowaniu zamawiający nie określa przedmiotowych środków dowodowych
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
3.2. SKŁADANE Z OFERTĄ W SYSTEMIE – NA PLATFORMIE ZAKUPOWEJ, O KTÓREJ MOWA W SWZ CZ. I PKT. 11:
a) Wypełniony i podpisany Formularz Oferty – wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SWZ.
b) załączenie do Oferty w systemie Oświadczenia Wykonawcy stanowiącego potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania (sporządzonego wg wzoru określonego w Załączniku nr 3 do SWZ),
c) załączenie do Oferty w systemie Oświadczenia Wykonawcy stanowiącego potwierdzenie, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu (sporządzonego wg wzoru określonego w Załączniku nr 4 do SWZ),
d) w przypadku, gdy Wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji innych Podmiotów, załączenie do Oferty w systemie:
– oświadczeń, o których mowa w lit. b) i c) dotyczących każdego Podmiotu,
– zobowiązanie Podmiotu udostępniającego zasoby potwierdzające, że stosunek łączący Wykonawcę z Podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określające w szczególności:
• zakres dostępnych Wykonawcy zasobów Podmiotu udostępniającego zasoby;
• sposób i okres udostępnienia Wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów Podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
• czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi/ roboty budowlane których wskazane zdolności dotyczą.
e) w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, załączenie do Oferty w systemie:
– oświadczeń, o których mowa w lit. b) i c) dotyczących każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie,
– oświadczenia z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni Wykonawcy (sporządzonego wg wzoru określonego w Załączniku nr 6 do SWZ),
f) ewentualnie pełnomocnictwo(-a) – w postaci pliku,
g) w przypadku, gdy Oferta zawiera informacje stanowiące tajemnice przedsiębiorstwa, Wykonawca musi załączyć dowody, o których mowa w SWZ cz. VII pkt. 1 ppkt. 5) SWZ,
h) w przypadku zastosowania materiałów / produktów równoważnych - Wykaz materiałów/produktów wraz z dokumentami potwierdzającymi równoważność.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
7. Zasady składania Ofert w rozumieniu przepisów przez podmioty występujące wspólnie:
1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia publicznego.
2) Przepisy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców występujących wspólnie.
3) W przypadku składania Oferty przez podmioty występujące wspólnie, wspólnicy ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy oraz wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
4) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
W tym celu do Oferty należy dołączyć pełnomocnictwo, które powinno:
jednoznacznie określać postępowanie, do którego się odnosi;
precyzować zakres umocowania;
wskazywać pełnomocnika;
wyliczać wszystkich Wykonawców, którzy wspólnie ubiegają się o zamówienie.
Każdy z Wykonawców ubiegających się wspólnie o zamówienie musi podpisać się na pełnomocnictwie, zgodnie z reprezentacją danego podmiotu.
Zasady sporządzenia i załączenia pełnomocnictwa do oferty zostały opisane w SWZ cz. III pkt. 3 ppkt. 3.1.
6) Jeżeli Oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający żąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy regulującej m.in. współpracę, płatności tych podmiotów, np. umowa spółki cywilnej, umowa konsorcjum.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
5. Zmiany postanowień zawartej umowy w sprawie zamówienia publicznego
Zgodnie z zapisami § 12 Projektowanych postanowień umowy, stanowiącymi załącznik do niniejszej SWZ Zamawiający przewiduje, w trakcie realizacji umowy możliwość wprowadzenia zmian.
1. Zgodnie z art.454 ustawy Pzp zakazuje się istotnych zmian postanowień Umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, z zastrzeżeniem zapisów zawartych w niniejszym paragrafie.
2. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian Umowy, w następujących okolicznościach:
1) w przypadku zmiany przepisów prawa bezpośrednio związanych z przedmiotem umowy - dopuszczalna jest taka zmiana Umowy, która umożliwi dostosowanie postanowień Umowy do nowych przepisów prawa,
2) w przypadku wystąpienia okoliczności wskazanych w art. 455 ust 1 pkt 3 ustawy Pzp dotyczących realizacji przez dotychczasowego Wykonawcę dodatkowych robót budowlanych, których nie uwzględniono w zamówieniu podstawowym, o ile stały się one niezbędne i zostały spełnione łącznie następujące warunki:
a) zmiana Wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych, w szczególności dotyczących zamienności lub interoperacyjności wyposażenia, usług lub instalacji zamówionych w ramach zamówienia podstawowego,
b) zmiana Wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność lub znaczne zwiększenie kosztów dla Zamawiającego,
c) wzrost ceny spowodowany każdą kolejną zmianą nie przekracza 50% pierwotnej wartości Umowy.
3. Dopuszcza się zmianę, której konieczność spowodowana jest okolicznościami, których Zamawiający, działając z należytą starannością nie mógł przewidzieć, o ile zmiana nie modyfikuje ogólnego charakteru Umowy a wzrost ceny spowodowany każdą kolejną zmianą nie przekracza 50% wartości pierwotnej Umowy.
4. Zgodnie z art. 455 ust 2 ustawy Pzp dopuszcza się również zmiany Umowy bez przeprowadzenia nowego postępowania o udzielenie zamówienia, których łączna wartość jest mniejsza niż progi unijne oraz jest niższa niż 15% wartości zawartej Umowy, a zmiany te nie powodują zmiany ogólnego charakteru Umowy.
5. Zgodnie z art. 455 ust. 1 pkt 1 Zamawiający dopuszcza zmianę terminu wykonania przedmiotu Umowy w przypadku opóźnień wynikających z:
1) wystąpienia warunków atmosferycznych (intensywne opady deszczu, gradu lub śniegu, ekstremalnie wysoka lub niska temperatura, gwałtowne wiatry oraz inne zjawiska atmosferyczne) oraz ich skutków, uniemożliwiających prowadzenie robót zgodnie ze specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych. Fakt wystąpienia tych okoliczności musi być niezwłocznie dokonany w dzienniku budowy wpisem Kierownika robót, potwierdzonym przez Inspektora nadzoru inwestorskiego,
2) wysokiego poziomu wód gruntowych,
3) wystąpienia innej siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu Umowy,
4) niedotrzymania terminów dostawy materiałów, niezbędnych do realizacji Umowy przez podmioty trzecie, w zakresie na jaki nie miał wpływu Wykonawca,
5) opóźnienia w dokonaniu określonych czynności lub ich zaniechanie przez właściwe organy lub inne podmioty, w zakresie na jaki nie miał wpływu Wykonawca,
6) nakazania wstrzymania robót lub niedopuszczania do ich wykonywania przez uprawniony organ z przyczyn niezależnych od Wykonawcy,
7) wystąpienia innych okoliczności, których Strony Umowy nie były w stanie przewidzieć w chwili zawarcia Umowy pomimo zachowania należytej staranności.
8) zlecenia Wykonawcy dodatkowych robót, o których mowa w ust. 2 pkt 2.
9) W przypadkach wymienionych w pkt od 1 do 8 Strony ustalają nowe terminy realizacji przedmiotu Umowy, z zastrzeżeniem, że minimalny okres przesunięcia tego terminu będzie równy przewidywanemu okresowi przerwy w wykonywaniu robót.
Ciąg dalszy zmian w Krótkim opisie przedmiotu zamówienia (Sekcja IV pkt. 4.2.2.) ogłoszenia) ze względu na ograniczoną liczbę znaków.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-09-02 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://zamowienia.um.warszawa.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-09-02 10:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-10-01
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Adres strony internetowej, na której została zamieszczona dokumentacja prowadzonego postępowania i jej zmiany to: https://zamowienia.um.warszawa.pl oraz http://wlochy.um.warszawa.pl