Budowa oraz utrzymanie letnie i zimowe dróg lokalnych, tj. ul. Bursztynowej, Brylantowej...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Budowa oraz utrzymanie letnie i zimowe dróg lokalnych, tj. ul. Bursztynowej, Brylantowej i części ulic Szmaragdowej i Chrząstkowo oraz ul. Wilczej w Mieście Wałcz, wraz z infrastrukturą podziemną (kanalizacją deszczową) w formule partnerstwa publiczno – prywatnego
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoWałcz
  • WojewództwoZachodniopomorskie
  • Rodzaj zamówieniaRoboty budowlane
  • Rodzaj zamawiającegoAdministracja samorządowa
  • Termin składania wniosków2020-12-11
  • Tryb udzielenia zamówieniaDialog konkurencyjny
  • ZamawiającyGmina Miejska
  • Data publikacji ogłoszenia2020-11-13
  • Numer ogłoszenia610047-N-2020
TREŚĆ PRZETARGU


Ogłoszenie nr 610047-N-2020 z dnia 2020-11-13 r.

Gmina Miejska: Budowa oraz utrzymanie letnie i zimowe dróg lokalnych, tj. ul. Bursztynowej, Brylantowej i części ulic Szmaragdowej i Chrząstkowo oraz ul. Wilczej w Mieście Wałcz, wraz z infrastrukturą podziemną (kanalizacją deszczową) w formule partnerstwa publiczno – prywatnego
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Nie

Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miejska, krajowy numer identyfikacyjny 52712100000000, ul. Plac Wolności  1 , 78-600  Wałcz, woj. zachodniopomorskie, państwo Polska, tel. 672 584 471, , e-mail kontakt@umwalcz.pl, , faks 672 582 618.
Adres strony internetowej (URL): www.bip.walcz.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Tak
www.bip.walcz.pl

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Nie

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
pisemnie - wersja papierowa
Adres:
Urząd Miasta Wałcz, Plac Wolności 1 78-600 Wałcz, kancelaria ogłona budynek A pok. nr 7

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa oraz utrzymanie letnie i zimowe dróg lokalnych, tj. ul. Bursztynowej, Brylantowej i części ulic Szmaragdowej i Chrząstkowo oraz ul. Wilczej w Mieście Wałcz, wraz z infrastrukturą podziemną (kanalizacją deszczową) w formule partnerstwa publiczno – prywatnego
Numer referencyjny: IRP.271.28.2020
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:

Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 1. Przedmiotem partnerstwa jest wspólna realizacja przez Gminę Miejską Wałcz oraz wybranego partnera prywatnego przedsięwzięcia polegającego na: wykonaniu nowych dróg lokalnych, tj. ul. Bursztynowej, Brylantowej i części ulic Szmaragdowej i Chrząstkowo oraz ul. Wilczej, położonych na terenie Miasta Wałcz, wraz z infrastrukturą podziemną (kanalizacją deszczową) i stawem chłonnym. Przedmiot zamówienia obejmuje również usunięcie 32 drzew oraz nasadzenia zastępcze 24 drzew.Przybliżone parametry planowanego przedsięwzięcia:1.1.Ul. Bursztynowaa. Długość planowanych dróg - 0,36 kmb. Długość kanalizacji deszczowej - 0,27 km1.2. Ul. Brylantowa:a. Długość planowanych dróg - 0,34 kmb. Długość kanalizacji deszczowej - 0,35 km1.3. Ul. Szmaragdowaa. Długość planowanych dróg - 0,25 kmb. Długość kanalizacji deszczowej - 0,25 km1.4. Ul. Chrząstkowo do stawu chłonnegoa. Długość planowanych dróg - 0,49 km b. Długość kanalizacji deszczowej - 0,49 km 1.5. Ul. Wilczaa. Długość planowanych dróg - 0,84 kmb. Długość kanalizacji deszczowej - 0,31 kmRoboty budowlane dotyczące pełnego zakresu przedsięwzięcia zostaną zrealizowane na podstawie Dokumentacji Projektowej przekazanej przez Podmiot Publiczny. Podmiot Publiczny dopuszcza zastosowanie alternatywnych rozwiązań technicznych. Podmiot Publiczny dopuszcza realizacje robót z zastosowaniem innego rodzaju nawierzchni niż zdefiniowano w dokumentacji projektowej. Partner prywatny zobowiązany będzie do kompleksowej realizacji przedmiotu przedsięwzięcia, w tym w szczególności do: wykonania robót budowlanych oraz poniesienia w całości albo w części wydatków na jego realizację lub poniesienia ich przez osobę trzecią. W okresie trwania partnerstwa Partner prywatny będzie zobowiązany do utrzymywania i zarządzania drogami objętymi przedsięwzięciem, zapewnienia ich ciągłej dostępności w szczególności poprzez ich utrzymywanie w stanie niepogorszonym ponad normalne zużycie na poziomie zapewniającym możliwość niezakłóconego korzystania z nich w sposób zgodny z przeznaczeniem określonym w umowie, oraz poprzez bieżące dokonywanie niezbędnych napraw i remontów. 2. Podmiot Publiczny zobowiązany będzie do współdziałania w osiągnięciu celu przedsięwzięcia, w szczególności przez wniesienie do przedsięwzięcia składnika majątkowego poprzez użyczenie lub dzierżawę nieruchomości, na których ma być realizowane przedsięwzięcie oraz wydanie ich partnerowi prywatnemu, przekazanie Partnerowi Prywatnemu Dokumentacji Projektowej dotyczącej realizacji przedsięwzięcia, oraz przeniesienie na niego pozwoleń na budowę. 3. Wynagrodzeniem partnera prywatnego będzie płatność zryczałtowana w formie opłaty za dostępność. Wysokość płatności podmiotu publicznego będzie uzależniona od rzeczywistej Dostępności przedmiotu partnerstwa. 4. Partner prywatny ponosić będzie większość ryzyka budowy oraz większość ryzyka dostępności. 5. Szczegółowe wymagania związane z realizacją przedsięwzięciem zostaną zdefiniowane po etapie dialogu konkurencyjnego. 6. Zakładany okres trwania partnerstwa ok. 8-12 lat. 7. Zakładany termin realizacji robót budowlanych objętych partnerstwem określono w sekcji II.8) niniejszego ogłoszenia. 8. Podmiot publiczny wyraża zgodę na zawarcie i wykonanie umowy o partnerstwie publiczno-prywatnym z zawiązaną po wyborze najkorzystniejszej oferty w celu realizacji przedsięwzięcia jednoosobową spółką partnera prywatnego albo spółką kapitałową, której jedynymi wspólnikami są partnerzy prywatni. Przepisy ustawy z dnia 19 grudnia 2008 r o partnerstwie publiczno prywatnym oraz przepisy odrębne dotyczące partnera prywatnego, z wyjątkiem ust. 4 i art. 7b ust. 3 ustawy oraz art. 7782 ustawy z dnia 17 listopada 1964 r. - Kodeks postępowania cywilnego (Dz. U. z 2019 r. poz. 1469, z późn. zm.), z chwilą zawarcia umowy o partnerstwie publiczno-prywatnym, stosuje się do spółki, o której mowa w zdaniu pierwszym. Partner prywatny odpowiada solidarnie ze spółką, o której mowa w tym przepisie, za szkodę wyrządzoną podmiotowi publicznemu w skutek nieudostępnienia spółce zasobów, które wskazał w ofercie, chyba że za nieudostępnienie tych zasobów nie ponosi winy. Jeżeli partner prywatny, w toku postępowania w sprawie wyboru partnera prywatnego, polegał na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, podmioty te odpowiadają za szkodę wyrządzoną podmiotowi publicznemu przez nieudostępnienie tych zasobów spółce, o której mowa w zdaniu pierwszym, na zasadach określonych w art. 22a ust. 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych albo art. 36 ust. 3 ustawy z dnia 21 października 2016 r. o umowie koncesji na roboty budowlane lub usługi. 9. Podmiot publiczny może zawrzeć umowę z osobą trzecią finansującą przedsięwzięcie w całości lub w części, na mocy której, w przypadku poważnego zagrożenia realizacji przedsięwzięcia, będzie mógł przenieść na tę osobę trzecią całość lub część obowiązków partnera prywatnego, wraz ze związanymi z nimi prawami. Osoba trzecia, o której mowa w zdaniu poprzedzającym, może powierzyć realizację przedsięwzięcia innemu podmiotowi lub podmiotom tylko za zgodą podmiotu publicznego. Przez poważne zagrożenie realizacji przedsięwzięcia, o którym mowa w zdaniu pierwszym rozumie się każdą sytuację, w której Podmiot Publiczny lub PartnerPrywatny jest uprawniony, na mocy postanowień niniejszej umowy, do odstąpienia od całości lub części niniejszej umowy, lub do jej wypowiedzenia w całości lub części, jak równieżsytuację, w której Partner Prywatny spełnia przesłanki do złożenia wniosku o ogłoszenie upadłości lub wszczęcia wobec niego postępowania restrukturyzacyjnego. Umowa bezpośrednia może zostać zawarta przez Partnera Prywatnego, Podmiot Publiczny oraz osobą trzecią, która spełnia łącznie następujące warunki: i. jest instytucją finansującą w rozumieniu § 4 ust. 1 pkt. 7 Kodeksu Spółek Handlowych, ii. na mocy zobowiązań łączących ją z Partnerem Prywatnym zobowiązana jest do zapewnienia finansowania Przedsięwzięcia w zakresie przynajmniej 30% łącznych kosztów i wydatków związanych z Fazą Budowy, iii. nie ogłoszono w stosunku do niej upadłości, ani nie została objęta postępowaniem restrukturyzacyjnym lub przymusową restrukturyzacją, iv. nie jest podmiotem, w stosunku do którego Komisja Nadzoru Bankowego wydała ostrzeżenie na podstawie przepisów o nadzorze nad rynkiem finansowym. Umowa bezpośrednia może przewidywać następujące regulacje: i. obowiązek Podmiotu Publicznego informowania Instytucji Finansującej o istotnych okolicznościach, dotyczących realizacji niniejszej umowy; ii. obowiązek Podmiotu Publicznego informowania Instytucji Finansującej o istotnych sprawach dotyczących wykonywania niniejszej umowy, w tym o poważnym zagrożeniu realizacji niniejszej umowy; iii. obowiązek Podmiotu Publicznego informowania Instytucji Finansującej o zamiarze odstąpienia lub wypowiedzenia niniejszej umowy przez którąkolwiek ze stron; iv. obowiązek wstrzymania się przez Podmiot Publiczny ze złożeniem oświadczenia o odstąpieniu lub wypowiedzeniu niniejszej umowy do dnia, w którym minie wskazany w Umowie Bezpośredniej termin na złożenie przez Instytucję Finansującą oświadczenia o wykonaniu Prawa Interwencji, o którym mowa w ust. 6-8 niniejszego paragrafu; v. prawo Instytucji Finansującej do wykonania Prawa Interwencji, o którym mowa w ust. 6-8 niniejszego paragrafu. Umowa bezpośrednia może przewidywać, że Instytucja Finansująca uprawniona będzie do wykonania, za zgodą Podmiotu Publicznego, Prawa Interwencji, polegającego na prawie przejęcia całości lub części obowiązków Partnera Prywatnego, wykonywanych zarówno w Fazie Budowy jak i w Fazie Utrzymania i Zarządzania, wraz ze związanymi z nimi prawami. Prawo Interwencji może polegać na: i. czasowym lub trwałym powierzeniu zarządzenia przedsiębiorstwem Partnera Prywatnego lub wybranemu przez siebie i zaakceptowanemu przez Podmiot Publiczny podmiotowi trzeciemu, ii. przejęciu części lub całości własności przedsiębiorstwa (lub formy prawnej przedsiębiorstwa) Partnera Prywatnego lub w spółce powołanej przez podmioty wchodzące w skład konsorcjum będącego Partnerem Prywatnym. iii. Bezpośrednim wykonywaniu części lub całości obowiązków lub praw określonych umową przez Instytucję Finansującą; iv. powierzeniu, za zgodą Podmiotu Publicznego, realizacji Przedsięwzięcia w całości lub w części innemu podmiotowi lub podmiotom. Podmiot Publiczny może wyrazić zgodę na powierzenie realizacji przez inny podmiot lub podmioty całości lub części Przedsięwzięcia pod ustalonymi przez siebie warunkami, w tym w szczególności pod warunkiem, że podmiot ten lub podmioty: i. spełnia/spełniają – na dzień ustalony w Umowie Bezpośredniej – warunki udziału w postępowaniu o zawarcie niniejszej umowy zawarcie niniejszej umowy i nie podlegał/podlegają wykluczeniu z tego postępowania, a w celu wykazania tych okoliczności – przedstawi/przedstawią Podmiotowi Publicznemu stosowne dokumenty określone w tym postępowaniu; ii. zobowiąże/zobowiążą się do ponoszenia solidarnej odpowiedzialność z Partnerem Prywatnym za niewykonanie lub nienależyte wykonanie obowiązków wynikających z niniejszej umowy. Umowa Bezpośrednia może zostać zawarta na wniosek Partnera Prywatnego. Do wniosku Partner Prywatny będzie zobowiązany dołączyć wszelkie umowy dotyczące finansowania lub realizacji Przedsięwzięcia, jakie łączą go z Instytucją Finansującą. Podmiot Publiczny może uzależnić zawarcie Umowy Bezpośredniej od wprowadzenia do niej odpowiednich zmian. Zawarta z Partnerem Prywatnym umowa o partnerstwie publiczno-prywatnym może uszczegóławiać wymienione wyżej warunki.

II.5) Główny kod CPV: 45233120-6
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
45233140-2
45233141-9
45233142-6
45233200-1
45232460-4
45310000-3


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Tak
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 oraz ust. 1a P.z.p., polegających na powtórzeniu zamówień podobnych do przedmiotu zamówienia podstawowego i zgodnych z nim, których całkowita, łączna wartość nie przekroczy 50% wartości zamówienia podstawowego. Zakres możliwych do udzielenia zamówień uzupełniających, może polegać na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień, zgodnych z przedmiotem zamówienia podstawowego, w szczególności na wykonaniu robót budowlanych dla tego samego wykonywanego obiektu lub jego otoczenia, w obszarze zakładanego jego oddziaływania, zwłaszcza z zakresu robót drogowych, robót z zakresu instalacji sanitarnych i innych związanych bezpośrednio z robotami drogowymi. Warunki umowne na jakich zostaną udzielone ewentualne zamówienia uzupełniające: podstawą do negocjacji warunków udzielania zamówienia będzie wzór umowy nie odbiegający istotnie od postanowień umowy o partnerstwie publiczno – prywatnym zawartej z Partnerem Prywatnym.
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:  24   lub dniach:
lub
data rozpoczęcia:   lub zakończenia:

II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: Zamawiający nie stawia warunku
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: a) posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej w wysokości co najmniej 4 000 000,00 PLN ( cztery miliony złotych) (w przypadku kwot w walutach obcych liczonej według średniego kursu NBP z dnia ogłoszenia o zamówieniu dla przedmiotowego postępowania)b) osiągnięcie przychodów ze sprzedaży netto za dwa ostatnie lata obrotowe w łącznej wysokości co najmniej 4 000 000,00 PLN ( cztery miliony złotych) (w przypadku kwot w walutach obcych liczonej według średniego kursu NBP z ostatniego dnia danego roku obrotowego),
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: 1. Posiadanie wiedzy i doświadczenia wyrażających się: zrealizowaniem w ciągu ostatnich 5 (pięciu) lat przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu roboty budowlanej lub robót budowlanych w zakresie dróg o łącznej wartości nie mniejszej niż 3 000 000,00 PLN (trzy miliony złotych), z zastrzeżeniem, że każda z robót przedstawionych do oceny nie może być mniejsza niż 500 000,00 PLN (pięćset tysięcy złotych). W przypadku kwot w walutach obcych dla potwierdzenia spełnienia warunku Podmiot publiczny dokona przeliczenia tej waluty na PLN wg średniego bieżącego kursu wyliczonego i ogłoszonego przez Narodowy Bank Polski z zakończenia tych robót. Kursy walut dostępne są pod następującym adresem internetowym: http://www.nbp.pl 2. Dysponowanie co najmniej: a) 1 osobą – Kierownikiem budowy – posiadającym uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń;b) 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń; c) 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych ikanalizacyjnych bez ograniczeń; W odniesieniu do powyższych wymagań stawianych kierownikowi budowy i kierownikom branżowym właściwe są uprawnienia budowlane wydawane po 1994 roku (tj. zgodne z wymogami ustawy Prawo budowlane (Dz.2020 poz. 1333)Funkcje kierownika budowy i kierowników branżowym mogą również wykonywać osoby posiadające ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie obowiązujących przed 01.01.1995r właściwych przepisów jeżeli uprawnienia te, z punktu widzenia pełnionej przy realizacji przedmiotu zamówienia funkcji, odpowiadają uprawnieniom wskazanym w punktach 1.2.2. Funkcje kierownika budowy i kierowników branżowych mogą równieżwykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U.2020 poz. 220). Wszystkie wymienione powyżej, osoby winny posiadać biegłą znajomość języka polskiego. Zamawiający dopuszcza zmianę tego wymogu wyłącznie w przypadku, gdy Wykonawca na własny koszt zapewni tłumacza języka polskiego, który zapewni stałe i biegłe tłumaczenie w kontaktach pomiędzy Zamawiającym, a personelem Wykonawcy, a także zapewnitłumaczenie na bieżąco wszystkich dokumentów związanych z realizacją przedmiotowego zamówienia, stworzonych zarówno przez Wykonawcę, jak i dostarczonych przez Zamawiającego. Wykonawca zatrudniając tłumacza winien wziąć pod uwagę, iż z uwagi na złożony zakres przedmiotu zamówienia, tłumacz ten winien być biegły w bezbłędnym i jednoznacznym tłumaczeniu zagadnień technicznych oraz zagadnień ekonomicznych iprawnych w zakresie niezbędnym do prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia;
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Tak
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)

Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)



Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Tak
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
• odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia• zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;• zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
• wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionejprzyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty;• wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;• oświadczenia na temat wykształcenia i kwalifikacji zawodowych wykonawcy lub kadry kierowniczej wykonawcy• informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytowąwykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu -sprawozdanie finansowe w części, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości, również opinię odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku podmiotów niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego, innych dokumentów określających obroty oraz zobowiązania i należności – za okres nie dłuższy niż ostatnie 2 lata obrotowe, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – za ten okres;
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
• wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te robotybudowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty;• informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przedupływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniupostępowaniu• sprawozdanie finansowe w części, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości, również opinię odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku podmiotów niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego, innych dokumentów określających obroty oraz zobowiązania i należności – za okres nie dłuższy niż ostatnie 2 lata obrotowe, a jeżeli okresprowadzenia działalności jest krótszy – za ten okres.
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
Do wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu Wykonawca dołączyć ma aktualnena dzień składania ofert oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu orazoświadczenie dotyczące podstaw do wykluczenia oraz spełniania kryteriów selekcji – wzoryoświadczeń stanowią odpowiednio załączniki nr 2 oraz nr 3 do ogłoszenia Informacjezawarte w oświadczeniach stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlegawykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu oraz kryteria selekcji.Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania brakuistnienia wobec nich podstaw do wykluczenia oraz spełniania, w zakresie w jakim powołujesię na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, zamieszcza informację o tychpodmiotach w oświadczeniach o których mowa wyżej. Wykonawca w terminie 3 dni oddnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5ustawy pzp, przekaże zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub brakuprzynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawyp.z.p. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, żepowiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu.
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Dialog konkurencyjny
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium, na cały czas związania z oferta, w wysokości 200 000,00 zł. (słownie: dwieście tysięcy złotych) Wadium będzie wymagane na etapie składania ostatecznej oferty, po przeprowadzonym dialogu.

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:

IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców   5
Kryteria selekcji wykonawców:
1) W przypadku, gdy warunki określone w ogłoszeniu spełni więcej niż 5 (pięciu) wykonawców, do składania ofert zaproszeni zostaną ci wykonawcy, którzy uzyskają najwyższą ocenę ich spełnienia. W takim przypadkuwarunkiem, który pełnić będzie rolę pierwszego kryterium kwalifikacyjnego, stanie się doświadczenie zawodowe wykonawcy, rozumiane jako największa łączna wartość brutto zrealizowanych robót budowlanych (przyjętych do oceny zgodnie z zasadami określonymi w sekcji dotyczącej doświadczenia zawodowego wykonawcy niniejszego ogłoszenia). 2) W przypadku, gdy liczba wniosków spełniających warunki będzie mniejsza lub równa 5 (pięciu), do składania ofert zostaną zaproszeni wszyscy wykonawcy, którzy w wymaganym terminie złożyli kompletne (nie odrzucone) wnioski.3) W przypadku, gdy nie będzie można wyłonić 5 (pięciu) wykonawców zgodnie z punktem powyżej, ponieważ dwóch lub więcej wykonawców uzyska taką samą ilość punktów, o kolejności tych wykonawców, którzy uzyskali tę samą ilość punktów zdecyduje drugie kryterium. Warunkiem który pełnić będzie rolę drugiego kryterium kwalifikacyjnego, stanie się przychód ze sprzedaży netto – największy łączny przychód ze sprzedaży netto za dwa ostatnie lata obrotowe – zgodnie z zasadami określonymi w sekcji dotyczącej zdolności finansowej i ekonomicznej niniejszego ogłoszenia. W zakresie spełnienia opisanych powyżej kryteriów selekcji (dotyczy torównież spełniania warunków udziału w postępowaniu) Zamawiający dopuszcza możliwość polegania przez wykonawców na zdolnościach innych podmiotów (tzw. podmiotów trzecich). W takiej sytuacji wykonawca będzie zobowiązany: — udowodnić Zamawiającemu, że podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których ich zdolności będą przedstawione na potrzeby spełnienia kryteriów selekcji, — do wniosku dołączyć (i) zobowiązanie podmiotu trzeciego, (ii) dokumenty wykazujące umocowanie osób podpisujących zobowiązanie w imieniu podmiotu trzeciego, (iii) oświadczenie podmiotu trzeciego zgodnie ze wzorem standardowego formularza określonego w rozporządzeniu wykonawczym Komisji Europejskiej wydanym na podstawie art. 59 ust. 2 dyrektywy 2014/24/UE aktualne na dzień złożenia wniosku o dopuszczenie do udziału stanowiące wstępne potwierdzenie, że podmiot trzeci nie podlega wykluczeniu z postępowania oraz spełnia wskazane kryteria selekcji, — w dalszej kolejności (po wezwaniu ze strony Zamawiającego) złożyć oświadczenia lub dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia oraz spełnienie wskazanych kryteriów selekcji, — jeżeli zajdzie potrzeba zmiany albo rezygnacji z podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na potrzeby kryteriów selekcji w postępowaniu, wykonawca będzie obowiązany wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny podmiot lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podmiot, na którego zasoby wykonawca powoływał się na potrzeby kryteriów selekcji w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Jednocześnie, jeżeli przedstawione przez wykonawcę zdolności innych podmiotów na potrzeby kryteriów selekcji nie będą potwierdzały spełnienia kryteriów selekcji, Zamawiający nie będzie wzywał wykonawcy do uzupełnień lub zastąpienia tych podmiotów innymi podmiotami.

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:

IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria Znaczenie
cena 1,00
Podział zadań i ryzyk związanych z przedsięwzięciem pomiędzy podmiotem publicznym a partnerem prywatnym 2,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)

IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego został określony w sekcji II.4) ogłoszenia
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:
Rozpoczęcie dialogu konkurencyjnego (I rudna dialogu) przewidywane jest wstępnie na GRUDZIEŃ 2020r. II rudna dialogu przewidywane jest wstępnie na styczeń 2021 Zamawiający zakładawstępnie, że dialog konkurencyjny będzie obejmował II rundy spotkań, po których nastąpi przekazanie SIWZ wraz z zaproszeniem do składnia ofert. Przekazanie SIWZ wraz z zaproszeniem do składnia ofert przewidywane jest wstępnie na drugą połowę lutego 2021r.
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań: Nie
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Katalog wskazujący okoliczności w których możliwe będą istotne zmian postanowień zawartej umowy oraz warunki takich zmian w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy zostanie wskazany w specyfikacji istotnych warunków zamówienia - może zostać zmodyfikowany po etapie dialogu konkurencyjnego
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2020-12-11, godzina: 12:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków, które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
IV.6.5) Informacje dodatkowe:
A) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia: 1. Wykonawcy mogą ubiegać się wspólnie o udzielenie niniejszego zamówienia. 2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 3. W przypadku wspólnego ubiegania się wykonawców o udzielenie zamówienia, do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo sporządzone w formie pisemnej, określające osobę pełnomocnika, zakres reprezentacji oraz zawierające wskazanie postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia.4. Sposób składania oświadczeń i dokumentów przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:4.1. oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia składane są przez każdego z wykonawców wspólnie ubiegających się oudzielenie zamówienia; 4.2. dokumenty dotyczące spełnienia postawionych przez zamawiającego warunków, składają ci z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, którzy odpowiadają za ich spełnienie; 4.3. Oświadczenia i dokumenty składane łącznie przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:4.3.1. Wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu składa (podpisuje) pełnomocnik w imieniu wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub wszyscy wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia na zasadach ogólnych;4.3.2. oświadczenie dotyczące warunków udziału w postępowaniu składają (podpisują) wszyscy wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia na zasadach ogólnych lub pełnomocnik; B) 1. Wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu wraz z pozostałymi załącznikami, musi być podpisany przez osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy. Upoważnienie do podpisania wniosku musi być do niego dołączone, chyba że wynika to z odpowiednich dokumentów złożonych przez wykonawcę wraz z wnioskiem. 2. Wniosek należy złożyć w nieprzejrzystej i trwale zamkniętej kopercie lub opakowaniu. Na kopercie lub opakowaniu należy umieścić informację określające zamawiającego oraz nazwę postępowania o udzielenie zamówienia do którego wniosek się odnosi.3. W przypadku, składania wraz z wnioskiem kopii jakiegoś dokumentu, wykonawca poświadcza za zgodność z oryginałem przez złożenie własnoręcznego podpisu z dopiskiem „za zgodność z oryginałem”. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku podmiotów, na zasobach których polega wykonawca wykazują spełnianie warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22a p.z.p., kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem przez wykonawcę lub te podmioty. 4. Wzory wniosków, oświadczeń i wykazówprzeznaczonych do złożenia w przedmiotowym postępowaniu udostępnione są na stronie www.bip.walcz.pl 5. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. C) 1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lubzawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 2. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. W celu oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Zamawiający żąda dokumentów, które określają w szczególności: a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; d) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 3. Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 i ust. 5 pkt. 1,2,4,8 p.z.p. . 4. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 5. Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy D) Jeżeli dla potrzeby oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu, Zamawiający będzie dokonywał przeliczenia na PLN kwot w walutach obcych wg średniego bieżącego kursu wyliczonego i ogłoszonego przez Narodowy Bank Polski, jeżeli na którykolwiek z dni wskazanych wyżej jako moment dokonania przeliczenia, kurs stanowiący podstawę przeliczenia nie zostanie przez NBP opublikowany,podstawą przeliczenia będzie kurs NPB opublikowany w dniu najbliższej publikacji mającej miejsce po którymś z odpowiednich dni wskazanych wyżej (w pkt. III.3.2) i III.3.5)) niniejszego ogłoszenia. E) Przez cenę, o której mowa w sekcji IV.2.2) niniejszego ogłoszenia rozumie się terminy i wysokość przewidywanych płatności podmiotu publicznego. F) Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu lub kryteria selekcji, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów. G) Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów o których mowa w sekcji III.4) niniejszego ogłoszenia przedkłada dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że: • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;• nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału wpostępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH






NAJNOWSZE ZLECENIE
Szukam fachowca do ustawienia i wymiany uszczelek w oknach plastikowych - Stargard
  • Lokalizacja zleceniazachodniopomorskie
  • Data dodania27-04-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Szukam fachowca do ustawienia i wymiany uszczelek w oknach plastikowych. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI