Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa oraz przebudowa dróg na terenie Gminy Jasionówka
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA JASIONÓWKA
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 050659332
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Rynek 19
1.5.2.) Miejscowość: Jasionówka
1.5.3.) Kod pocztowy: 19-122
1.5.4.) Województwo: podlaskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL843 - Suwalski
1.5.7.) Numer telefonu: 857278030
1.5.8.) Numer faksu: 857278031
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gmina@jasionowka.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.ug.jasionowka.wrotapodlasia.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa oraz przebudowa dróg na terenie Gminy Jasionówka
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b1f327b2-a916-11ec-baa2-b6d934483bfb
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00093011
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-03-21
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00033800/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.3 Przebudowa róg( drogi gminne: Krasne Folwarczne- Łękobudy, Kamionka - Krzywa, Kamionka- Romejki, ul. Knyszyńska w Jasionówce, drogi powiatowe: Łękobudy- wieś, Kujbiedy - wieś)
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
http://bip.ug.jasionowka.wrotapodlasia.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Komunikacja w postępowaniu, w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie
dokumentów lub oświadczeń między Zamawiającym w Wykonawcą, odbywać się będzie przy użyciu
środków komunikacji elektronicznej.
2. Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywać się będzie za pośrednictwem
portalu – https://miniportal.uzp.gov.pl/, a po otwarciu ofert Zamawiający dodatkowo dopuszcza
komunikację za pomocą poczty elektronicznej e-mail.
3. W celu wzięcia udziału w postępowaniu, Wykonawca musi posiadać konto na Platformie.
Rejestracja i utrzymywanie konta na Platformie, a także korzystnie z Platformy jest bezpłatne.
4. Wymagania techniczne i organizacyjne korzystania z Platformy, instrukcja korzystania z Platformy
znajdują się na stronie https://miniportal.uzp.gov.pl/.
5. Zamawiający dopuszcza przesyłanie plików w formatach danych określonych w rozporządzeniu
Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności,
minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej
oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 2247) –
w szczególności w formatach: .pdf, .doc, .docs, .rtf lub .odt, pades, xades.
Zamawiający zaleca przesyłanie plików w formacie .pdf .
6. Zalecenia Zamawiającego dotyczące kwalifikowanego podpisu elektronicznego:
1) dla dokumentów w formacie .pdf zaleca się zastosowanie podpisu w formacie PadES lub
XadEs,
2) dla dokumentów w formacie innym niż .pdf zaleca się zastosowanie podpisu wewnętrznego
w formacie XAdES. Wykonawca zobowiązany jest załączyć plik z dokumentem oraz plik
z podpisem, czyli dwa pliki.
7. Zamawiający nie przewiduje komunikowania się zamawiającego z wykonawcami w inny
4
sposób niż przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): zgodnie z klauzulą dołączoną do SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): zgodnie z klauzulą dołączoną do SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: Or.271.4.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 5
4.1.10.) Ofertę można składać na kilka części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przebudowa z rozbudową drogi gminnej Nr 104004B od drogi krajowej nr 8-
Krasne Folwarczne - do drogi powiatowej Nr 1401B w km 0+000-2+687 oraz przebudowa
z rozbudową drogi powiatowej Nr 1401B Łękobudy – Milewskie – Andrzejów – dr. Woj. Nr 671
w km 0+000 – 0+345.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45000000-7 - Roboty budowlane
45233140-2 - Roboty drogowe
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
45233252-0 - Roboty w zakresie nawierzchni ulic
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-09-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze oferty zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny
ofert i ich znaczeniem:
1) cena ofertowa - 60%
2) okres gwarancji – 40%
gdzie 1% = 1 pkt
Ad 1) ocena ofert w kryterium „cena ofertowa” (C) nastąpi wg następującego wzoru:
C = (Cmin ÷ Co) x 60 pkt
gdzie:
C – liczba punktów w kryterium ceny ofertowej
Cmin – najniższa cena spośród ofert nieodrzuconych
Co – cena oferty badanej
Oferta może uzyskać w zakresie kryterium ceny ofertowej (C) maksymalnie 60 punktów.
Ad 2) ocena ofert w kryterium „okres gwarancji” (G) nastąpi wg następującego sposobu:
do 60 m-cy – 0 pkt, za kolejne miesiące gwarancji powyżej 60-ciu (maksymalnie do 84) –
punkty przyznane będą proporcjonalnie do liczby tych miesięcy (maksymalnie 40 pkt),
wg wzoru:
G = (Go - 60) ÷ 0,6 pkt
gdzie:
G – liczba punktów w kryterium okres gwarancji Go – okres gwarancji zawarty w ofercie
np. gwarancja od 36 do 60 m-cy = 0 pkt
66 m-cy: (66-60) ÷ 0,6 pkt = 10 pkt
72 m-ce: (72-60) ÷ 0,6 pkt= 20 pkt,
78 m-cy: (78-60) ÷ 0,6 pkt = 30 pkt
84 m-ce: (84-60) ÷ 0,6 pkt = 40 pkt.
10
Przy czym minimalny okres gwarancji wynosi 36 m-cy, maksymalny 84 m-ce.
Wykonawca powinien zaoferować jeden z w/w okresów gwarancji. Podanie innego okresu
gwarancji spowoduje przyjęcie przez zamawiającego najbliższego z w/w okresów
z zaokrągleniem w dół. Podanie przez Wykonawcę krótszego niż 36 m-cy okresu gwarancji
spowoduje odrzucenie oferty na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp., jako niezgodnej z
warunkami zamówienia. Jeżeli Wykonawca nie wypełni w ofercie pola dotyczącego okresu
gwarancji, będzie to potraktowane jako zaoferowanie minimalnego wymaganego okresu
gwarancji (36 miesięcy). Podanie przez Wykonawcę dłuższego okresu niż 84 m-ce skutkować
będzie przyjęciem przeprzez Zamawiającego maksymalnego okresu gwarancji. Okres rękojmi
zgodnie z obowiązującymi przepisami – art. 568 Kodeksu cywilnego – wynosi 5 lat.
Oferta może uzyskać w zakresie kryterium okresu gwarancji (G) maksymalnie
40 punktów.
2. Za ofertę najkorzystniejszą uznana zostanie oferta, która otrzyma największą liczbę
punktów , obliczoną według poniższego wzoru:
W = C + G
gdzie:
W - wartość punktowa oferty,
C - ilość punktów za kryterium: cena ofertowa,
G- ilość punktów za kryterium: okres gwarancji,
Łącznie oferta może uzyskać maksymalnie 100 pkt.
3. Ilość punktów w poszczególnych kryteriach zostanie zaokrąglona do dwóch miejsc po
przecinku (jeśli to konieczne).
4. Jeżeli nie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert
przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, zamawiający wybiera spośród
tych ofert ofertę, która otrzymała najwyższą ocenę w kryterium o najwyższej wadze.
5. Jeżeli oferty otrzymały taką samą ocenę w kryterium o najwyższej wadze, zamawiający
wybiera ofertę z najniższą ceną.
6. Jeżeli nie można dokonać wyboru oferty w sposób, o którym mowa w ust. 5,
zamawiający wzywa wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym
przez zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę. Wykonawcy, składając
oferty dodatkowe, nie mogą oferować cen wyższych niż zaoferowane w uprzednio złożonych
przez nich ofertach.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przebudowa z rozbudową drogi gminnej w miejscowości Kujbiedy w km 0+811,9 –
1+019 oraz przebudowa z rozbudową drogi powiatowej Nr 1402 B Kujbiedy (od dr. 1401B)
w km 0+000- 0+811,9
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45000000-7 - Roboty budowlane
45233140-2 - Roboty drogowe
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
45233252-0 - Roboty w zakresie nawierzchni ulic
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-09-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze oferty zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny
ofert i ich znaczeniem:
1) cena ofertowa - 60%
2) okres gwarancji – 40%
gdzie 1% = 1 pkt
Ad 1) ocena ofert w kryterium „cena ofertowa” (C) nastąpi wg następującego wzoru:
C = (Cmin ÷ Co) x 60 pkt
gdzie:
C – liczba punktów w kryterium ceny ofertowej
Cmin – najniższa cena spośród ofert nieodrzuconych
Co – cena oferty badanej
Oferta może uzyskać w zakresie kryterium ceny ofertowej (C) maksymalnie 60 punktów.
Ad 2) ocena ofert w kryterium „okres gwarancji” (G) nastąpi wg następującego sposobu:
do 60 m-cy – 0 pkt, za kolejne miesiące gwarancji powyżej 60-ciu (maksymalnie do 84) –
punkty przyznane będą proporcjonalnie do liczby tych miesięcy (maksymalnie 40 pkt),
wg wzoru:
G = (Go - 60) ÷ 0,6 pkt
gdzie:
G – liczba punktów w kryterium okres gwarancji Go – okres gwarancji zawarty w ofercie
np. gwarancja od 36 do 60 m-cy = 0 pkt
66 m-cy: (66-60) ÷ 0,6 pkt = 10 pkt
72 m-ce: (72-60) ÷ 0,6 pkt= 20 pkt,
78 m-cy: (78-60) ÷ 0,6 pkt = 30 pkt
84 m-ce: (84-60) ÷ 0,6 pkt = 40 pkt.
10
Przy czym minimalny okres gwarancji wynosi 36 m-cy, maksymalny 84 m-ce.
Wykonawca powinien zaoferować jeden z w/w okresów gwarancji. Podanie innego okresu
gwarancji spowoduje przyjęcie przez zamawiającego najbliższego z w/w okresów
z zaokrągleniem w dół. Podanie przez Wykonawcę krótszego niż 36 m-cy okresu gwarancji
spowoduje odrzucenie oferty na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp., jako niezgodnej z
warunkami zamówienia. Jeżeli Wykonawca nie wypełni w ofercie pola dotyczącego okresu
gwarancji, będzie to potraktowane jako zaoferowanie minimalnego wymaganego okresu
gwarancji (36 miesięcy). Podanie przez Wykonawcę dłuższego okresu niż 84 m-ce skutkować
będzie przyjęciem przeprzez Zamawiającego maksymalnego okresu gwarancji. Okres rękojmi
zgodnie z obowiązującymi przepisami – art. 568 Kodeksu cywilnego – wynosi 5 lat.
Oferta może uzyskać w zakresie kryterium okresu gwarancji (G) maksymalnie
40 punktów.
2. Za ofertę najkorzystniejszą uznana zostanie oferta, która otrzyma największą liczbę
punktów , obliczoną według poniższego wzoru:
W = C + G
gdzie:
W - wartość punktowa oferty,
C - ilość punktów za kryterium: cena ofertowa,
G- ilość punktów za kryterium: okres gwarancji,
Łącznie oferta może uzyskać maksymalnie 100 pkt.
3. Ilość punktów w poszczególnych kryteriach zostanie zaokrąglona do dwóch miejsc po
przecinku (jeśli to konieczne).
4. Jeżeli nie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert
przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, zamawiający wybiera spośród
tych ofert ofertę, która otrzymała najwyższą ocenę w kryterium o najwyższej wadze.
5. Jeżeli oferty otrzymały taką samą ocenę w kryterium o najwyższej wadze, zamawiający
wybiera ofertę z najniższą ceną.
6. Jeżeli nie można dokonać wyboru oferty w sposób, o którym mowa w ust. 5,
zamawiający wzywa wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym
przez zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę. Wykonawcy, składając
oferty dodatkowe, nie mogą oferować cen wyższych niż zaoferowane w uprzednio złożonych
przez nich ofertach.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przebudowa z rozbudową drogi gminnej Nr 104002B od drogi powiatowej
Nr 1357B (Bobrówka-Kamionka)-Krzywa - do drogi powiatowej Nr 1357B (Kamionka – DW671) w km 0+000- 2+227,6
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45000000-7 - Roboty budowlane
45233140-2 - Roboty drogowe
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
45233252-0 - Roboty w zakresie nawierzchni ulic
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-09-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze oferty zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny
ofert i ich znaczeniem:
1) cena ofertowa - 60%
2) okres gwarancji – 40%
gdzie 1% = 1 pkt
Ad 1) ocena ofert w kryterium „cena ofertowa” (C) nastąpi wg następującego wzoru:
C = (Cmin ÷ Co) x 60 pkt
gdzie:
C – liczba punktów w kryterium ceny ofertowej
Cmin – najniższa cena spośród ofert nieodrzuconych
Co – cena oferty badanej
Oferta może uzyskać w zakresie kryterium ceny ofertowej (C) maksymalnie 60 punktów.
Ad 2) ocena ofert w kryterium „okres gwarancji” (G) nastąpi wg następującego sposobu:
do 60 m-cy – 0 pkt, za kolejne miesiące gwarancji powyżej 60-ciu (maksymalnie do 84) –
punkty przyznane będą proporcjonalnie do liczby tych miesięcy (maksymalnie 40 pkt),
wg wzoru:
G = (Go - 60) ÷ 0,6 pkt
gdzie:
G – liczba punktów w kryterium okres gwarancji Go – okres gwarancji zawarty w ofercie
np. gwarancja od 36 do 60 m-cy = 0 pkt
66 m-cy: (66-60) ÷ 0,6 pkt = 10 pkt
72 m-ce: (72-60) ÷ 0,6 pkt= 20 pkt,
78 m-cy: (78-60) ÷ 0,6 pkt = 30 pkt
84 m-ce: (84-60) ÷ 0,6 pkt = 40 pkt.
10
Przy czym minimalny okres gwarancji wynosi 36 m-cy, maksymalny 84 m-ce.
Wykonawca powinien zaoferować jeden z w/w okresów gwarancji. Podanie innego okresu
gwarancji spowoduje przyjęcie przez zamawiającego najbliższego z w/w okresów
z zaokrągleniem w dół. Podanie przez Wykonawcę krótszego niż 36 m-cy okresu gwarancji
spowoduje odrzucenie oferty na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp., jako niezgodnej z
warunkami zamówienia. Jeżeli Wykonawca nie wypełni w ofercie pola dotyczącego okresu
gwarancji, będzie to potraktowane jako zaoferowanie minimalnego wymaganego okresu
gwarancji (36 miesięcy). Podanie przez Wykonawcę dłuższego okresu niż 84 m-ce skutkować
będzie przyjęciem przeprzez Zamawiającego maksymalnego okresu gwarancji. Okres rękojmi
zgodnie z obowiązującymi przepisami – art. 568 Kodeksu cywilnego – wynosi 5 lat.
Oferta może uzyskać w zakresie kryterium okresu gwarancji (G) maksymalnie
40 punktów.
2. Za ofertę najkorzystniejszą uznana zostanie oferta, która otrzyma największą liczbę
punktów , obliczoną według poniższego wzoru:
W = C + G
gdzie:
W - wartość punktowa oferty,
C - ilość punktów za kryterium: cena ofertowa,
G- ilość punktów za kryterium: okres gwarancji,
Łącznie oferta może uzyskać maksymalnie 100 pkt.
3. Ilość punktów w poszczególnych kryteriach zostanie zaokrąglona do dwóch miejsc po
przecinku (jeśli to konieczne).
4. Jeżeli nie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert
przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, zamawiający wybiera spośród
tych ofert ofertę, która otrzymała najwyższą ocenę w kryterium o najwyższej wadze.
5. Jeżeli oferty otrzymały taką samą ocenę w kryterium o najwyższej wadze, zamawiający
wybiera ofertę z najniższą ceną.
6. Jeżeli nie można dokonać wyboru oferty w sposób, o którym mowa w ust. 5,
zamawiający wzywa wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym
przez zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę. Wykonawcy, składając
oferty dodatkowe, nie mogą oferować cen wyższych niż zaoferowane w uprzednio złożonych
przez nich ofertach.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 4
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przebudowa z rozbudową drogi gminnej Nr 103423B od granicy gminy (Romejki)-
Kamionka - Słomianka - do drogi wojewódzkiej Nr 671) w km 0+000 – 3+744,4.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45000000-7 - Roboty budowlane
45233140-2 - Roboty drogowe
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
45233252-0 - Roboty w zakresie nawierzchni ulic
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-09-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze oferty zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny
ofert i ich znaczeniem:
1) cena ofertowa - 60%
2) okres gwarancji – 40%
gdzie 1% = 1 pkt
Ad 1) ocena ofert w kryterium „cena ofertowa” (C) nastąpi wg następującego wzoru:
C = (Cmin ÷ Co) x 60 pkt
gdzie:
C – liczba punktów w kryterium ceny ofertowej
Cmin – najniższa cena spośród ofert nieodrzuconych
Co – cena oferty badanej
Oferta może uzyskać w zakresie kryterium ceny ofertowej (C) maksymalnie 60 punktów.
Ad 2) ocena ofert w kryterium „okres gwarancji” (G) nastąpi wg następującego sposobu:
do 60 m-cy – 0 pkt, za kolejne miesiące gwarancji powyżej 60-ciu (maksymalnie do 84) –
punkty przyznane będą proporcjonalnie do liczby tych miesięcy (maksymalnie 40 pkt),
wg wzoru:
G = (Go - 60) ÷ 0,6 pkt
gdzie:
G – liczba punktów w kryterium okres gwarancji Go – okres gwarancji zawarty w ofercie
np. gwarancja od 36 do 60 m-cy = 0 pkt
66 m-cy: (66-60) ÷ 0,6 pkt = 10 pkt
72 m-ce: (72-60) ÷ 0,6 pkt= 20 pkt,
78 m-cy: (78-60) ÷ 0,6 pkt = 30 pkt
84 m-ce: (84-60) ÷ 0,6 pkt = 40 pkt.
10
Przy czym minimalny okres gwarancji wynosi 36 m-cy, maksymalny 84 m-ce.
Wykonawca powinien zaoferować jeden z w/w okresów gwarancji. Podanie innego okresu
gwarancji spowoduje przyjęcie przez zamawiającego najbliższego z w/w okresów
z zaokrągleniem w dół. Podanie przez Wykonawcę krótszego niż 36 m-cy okresu gwarancji
spowoduje odrzucenie oferty na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp., jako niezgodnej z
warunkami zamówienia. Jeżeli Wykonawca nie wypełni w ofercie pola dotyczącego okresu
gwarancji, będzie to potraktowane jako zaoferowanie minimalnego wymaganego okresu
gwarancji (36 miesięcy). Podanie przez Wykonawcę dłuższego okresu niż 84 m-ce skutkować
będzie przyjęciem przeprzez Zamawiającego maksymalnego okresu gwarancji. Okres rękojmi
zgodnie z obowiązującymi przepisami – art. 568 Kodeksu cywilnego – wynosi 5 lat.
Oferta może uzyskać w zakresie kryterium okresu gwarancji (G) maksymalnie
40 punktów.
2. Za ofertę najkorzystniejszą uznana zostanie oferta, która otrzyma największą liczbę
punktów , obliczoną według poniższego wzoru:
W = C + G
gdzie:
W - wartość punktowa oferty,
C - ilość punktów za kryterium: cena ofertowa,
G- ilość punktów za kryterium: okres gwarancji,
Łącznie oferta może uzyskać maksymalnie 100 pkt.
3. Ilość punktów w poszczególnych kryteriach zostanie zaokrąglona do dwóch miejsc po
przecinku (jeśli to konieczne).
4. Jeżeli nie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert
przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, zamawiający wybiera spośród
tych ofert ofertę, która otrzymała najwyższą ocenę w kryterium o najwyższej wadze.
5. Jeżeli oferty otrzymały taką samą ocenę w kryterium o najwyższej wadze, zamawiający
wybiera ofertę z najniższą ceną.
6. Jeżeli nie można dokonać wyboru oferty w sposób, o którym mowa w ust. 5,
zamawiający wzywa wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym
przez zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę. Wykonawcy, składając
oferty dodatkowe, nie mogą oferować cen wyższych niż zaoferowane w uprzednio złożonych
przez nich ofertach.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 5
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przebudowa drogi wewnętrznej ul. Knyszyńska, usytuowanej na działce nr geod.682/6 w Jasionówce.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45000000-7 - Roboty budowlane
45233140-2 - Roboty drogowe
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
45233252-0 - Roboty w zakresie nawierzchni ulic
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-09-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze oferty zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny
ofert i ich znaczeniem:
1) cena ofertowa - 60%
2) okres gwarancji – 40%
gdzie 1% = 1 pkt
Ad 1) ocena ofert w kryterium „cena ofertowa” (C) nastąpi wg następującego wzoru:
C = (Cmin ÷ Co) x 60 pkt
gdzie:
C – liczba punktów w kryterium ceny ofertowej
Cmin – najniższa cena spośród ofert nieodrzuconych
Co – cena oferty badanej
Oferta może uzyskać w zakresie kryterium ceny ofertowej (C) maksymalnie 60 punktów.
Ad 2) ocena ofert w kryterium „okres gwarancji” (G) nastąpi wg następującego sposobu:
do 60 m-cy – 0 pkt, za kolejne miesiące gwarancji powyżej 60-ciu (maksymalnie do 84) –
punkty przyznane będą proporcjonalnie do liczby tych miesięcy (maksymalnie 40 pkt),
wg wzoru:
G = (Go - 60) ÷ 0,6 pkt
gdzie:
G – liczba punktów w kryterium okres gwarancji Go – okres gwarancji zawarty w ofercie
np. gwarancja od 36 do 60 m-cy = 0 pkt
66 m-cy: (66-60) ÷ 0,6 pkt = 10 pkt
72 m-ce: (72-60) ÷ 0,6 pkt= 20 pkt,
78 m-cy: (78-60) ÷ 0,6 pkt = 30 pkt
84 m-ce: (84-60) ÷ 0,6 pkt = 40 pkt.
10
Przy czym minimalny okres gwarancji wynosi 36 m-cy, maksymalny 84 m-ce.
Wykonawca powinien zaoferować jeden z w/w okresów gwarancji. Podanie innego okresu
gwarancji spowoduje przyjęcie przez zamawiającego najbliższego z w/w okresów
z zaokrągleniem w dół. Podanie przez Wykonawcę krótszego niż 36 m-cy okresu gwarancji
spowoduje odrzucenie oferty na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp., jako niezgodnej z
warunkami zamówienia. Jeżeli Wykonawca nie wypełni w ofercie pola dotyczącego okresu
gwarancji, będzie to potraktowane jako zaoferowanie minimalnego wymaganego okresu
gwarancji (36 miesięcy). Podanie przez Wykonawcę dłuższego okresu niż 84 m-ce skutkować
będzie przyjęciem przeprzez Zamawiającego maksymalnego okresu gwarancji. Okres rękojmi
zgodnie z obowiązującymi przepisami – art. 568 Kodeksu cywilnego – wynosi 5 lat.
Oferta może uzyskać w zakresie kryterium okresu gwarancji (G) maksymalnie
40 punktów.
2. Za ofertę najkorzystniejszą uznana zostanie oferta, która otrzyma największą liczbę
punktów , obliczoną według poniższego wzoru:
W = C + G
gdzie:
W - wartość punktowa oferty,
C - ilość punktów za kryterium: cena ofertowa,
G- ilość punktów za kryterium: okres gwarancji,
Łącznie oferta może uzyskać maksymalnie 100 pkt.
3. Ilość punktów w poszczególnych kryteriach zostanie zaokrąglona do dwóch miejsc po
przecinku (jeśli to konieczne).
4. Jeżeli nie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert
przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, zamawiający wybiera spośród
tych ofert ofertę, która otrzymała najwyższą ocenę w kryterium o najwyższej wadze.
5. Jeżeli oferty otrzymały taką samą ocenę w kryterium o najwyższej wadze, zamawiający
wybiera ofertę z najniższą ceną.
6. Jeżeli nie można dokonać wyboru oferty w sposób, o którym mowa w ust. 5,
zamawiający wzywa wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym
przez zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę. Wykonawcy, składając
oferty dodatkowe, nie mogą oferować cen wyższych niż zaoferowane w uprzednio złożonych
przez nich ofertach.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit b
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit c
Art. 109 ust. 1 pkt 3
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 6
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym – zamawiający wymaga, aby
wykonawcy prowadzący działalność gospodarczą lub zawodową byli wpisani do jednego
z rejestrów zawodowych lub handlowych prowadzonych w kraju, w którym mają siedzibę
lub miejsce zamieszkania (w szczególności CEIDG lub KRS)
13
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile
wynika to z odrębnych przepisów – nie dotyczy;
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej- nie dotyczy
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
a) doświadczenie zawodowe: Zamawiający wymaga aby wykonawca wykazał iż w okresie
ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności
jest krótszy – w tym okresie,
Część 1-4 - wykonał co najmniej 1 robotę budowlaną polegającą na przebudowie lub budowie
dróg o nawierzchni bitumicznej na odcinku co najmniej 1 km;
Część 5 - wykonał co najmniej 1 robotę budowlaną polegającą na przebudowie, budowie lub
wymianie nawierzchni z kostki brukowej o powierzchni co najmniej 500 m2;
b) kadra techniczna: Zamawiający wymaga aby Wykonawca wykazał, że będzie dysponował
następującymi osobami, które skieruje do realizacji zamówienia posiadającymi odpowiednie
uprawnienia lub równoważne tj.:
- kierownika robót branży drogowej – co najmniej jedna osoba posiadająca
uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi cd. rozdz. XVI SWZ
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: zgodnie z rozdz. XVII SWZ
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: zgodnie z rozdz. XVII SWZ
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zgodnie z rozdz. XVIII SWZ
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
Zgodnie z rozdz. XVIII SWZ
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
8. Zamawiający wymaga wniesienia wadium:
1) Zamawiający określa kwotę wadium w wysokości:
- Część 1-4 – 10000,00 zł dla każdej części zamówienia,
- Część 5 - 2000,00 zł;
2) Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do
dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98
ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 P.z.p.
3) Wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku
następujących formach:
a) pieniądzu;
b) gwarancjach bankowych;
c) gwarancjach ubezpieczeniowych;
d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z
dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z
2019 r. poz. 310, 836 i 1572).4) Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy nr 08 8076
0001 0000 1339 2000 0010
5) Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w pkt 3
lit. b-d, wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w
postaci elektronicznej.
6) Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od
dnia wystąpienia jednej z okoliczności:
a) upływu terminu związania ofertą;
b) zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego;
c) unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, z wyjątkiem sytuacji gdy nie
zostało rozstrzygnięte odwołanie na czynność unieważnienia albo nie upłynął termin do jego
wniesienia.7) Zamawiający, niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia złożenia
wniosku zwraca wadium wykonawcy:
a) który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert;
b) którego oferta została odrzucona;
c) po wyborze najkorzystniejszej oferty, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została
wybrana jako najkorzystniejsza;
d) po unieważnieniu postępowania, w przypadku gdy nie zostało rozstrzygnięte odwołanie
na czynność unieważnienia albo nie upłynął termin do jego wniesienia.
8) Złożenie wniosku o zwrot wadium, o którym mowa w pkt 7, powoduje rozwiązanie
stosunku prawnego z wykonawcą wraz z utratą przez niego prawa do korzystania ze
środków ochrony prawnej, o których mowa w dziale IX P.zp
9) Zamawiający zwraca wadium wniesione w pieniądzu wraz z odsetkami wynikającymi z
umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty
prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na
rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę
10) Zamawiający zwraca wadium wniesione w innej formie niż w pieniądzu poprzez
złożenie gwarantowi lub poręczycielowi oświadczenia o zwolnieniu wadium.
11) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, a w przypadku wadium
wniesionego w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt 2-4
Pzp, występuje odpowiednio do gwaranta lub poręczyciela z żądaniem zapłaty wadium,jeżeli:
a) wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 107 ust. 2 lub art. 128
ust. 1 Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył podmiotowych środków
dowodowych lub przedmiotowych środków dowodowych potwierdzających okoliczności, o
których mowa w art. 57 lub art. 106 ust. 1 Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust.
1 Pzp, innych dokumentów lub oświadczeń lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o
której mowa w art. 223 ust. 2 pkt 3 Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty
złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej;
b) wykonawca, którego oferta została wybrana:
- odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach
określonych w ofercie,
- nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn
leżących po stronie wykonawcy, którego oferta została wybrana.
9. Zamawiający nie przewiduje zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 i 8 ustawy
Pzp.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Składanie ofert przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia:
1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o zamówienie publiczne. W takim przypadku
Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie
zamówienia publicznego (pełnomocnictwo należy dołączyć do oferty).
2) Dokument pełnomocnictwa określający jego zakres powinien być przedłożony
w oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez notariusza i podpisany
przez mocodawcę (osobę fizyczną lub osoby reprezentujące osobę prawną).
3) Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z podmiotem
występującym jako reprezentant pozostałych – pełnomocnikiem.
4) Wypełniając formularz ofertowy oraz inne dokumenty powołujące się na
„Wykonawcę” w miejscu „nazwa i adres Wykonawcy” należy wpisać dane dotyczące
Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
5) Wykonawcy ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Tak
7.2.) Informacje na temat zaliczek:
Odbiory częściowe dokonywane będą po zgłoszeniu przez Wykonawcę/Wykonawców wszystkich części zamówienia wykonania łącznie 20% i 50% wartości robót, nie później jednak niż wg stanu robót na koniec października 2022 r. i czerwca 2023 r. Odbiór końcowy – po wykonaniu całości zadania. Rozliczenie za wykonany przedmiot umowy nastąpi w trzech transzach. Dwie transze każdorazowo po zakończeniu wydzielonego etapu prac w ramach realizacji inwestycji, trzecia po zakończeniu realizacji inwestycji:
a) pierwsza transza w wysokości nie wyższej niż 20% wynagrodzenia,
b) druga transza w wysokości nie wyższej niż 30 % wynagrodzenia,
c) trzecia transza w wysokości pozostałej do zapłaty kwoty wynagrodzenia, z uwzględnieniem sumy wypłaconych wcześniej kwot.
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają dla swej ważności, pod rygorem nieważności, formy pisemnego aneksu podpisanego przez każdą ze stron i będą dopuszczalne jedynie w granicach unormowanych art. 455 ustawy P.z.p.
2. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany ustaleń zawartej umowy, w stosunku do treści oferty Wykonawcy jeżeli wystąpiły następujące okoliczności:
1) wystąpiła zmiana dokonana na podstawie art. 23 pkt. 1 ustawy Prawo budowlane tj. zmiana w rozwiązaniach projektowych, jeżeli są one uzasadnione koniecznością zwiększenia bezpieczeństwa realizacji robót budowlanych lub usprawnienia procesu budowy;
2) wystąpiła zmiana dokonana na podstawie art. 20 ust. 1 pkt 4 lit. b ustawy Prawo budowlane tj. uzgodniono możliwość wprowadzenia rozwiązań zamiennych w stosunku do przewidzianych w projekcie, zgłoszonych przez kierownika budowy lub inspektora nadzoru inwestorskiego;
3) zmiany dokonane zostały podczas wykonywania robót i nie odstępują w sposób istotny od zatwierdzonego projektu lub warunków pozwolenia na budowę w ramach art. 36 a ust. 5 ustawy Prawo budowlane i dokonane zostały zgodnie z zapisami art. 36 a ust. 6 ustawy Prawo budowlane, spełniając zapisy art. 57 ust. 2 ustawy Prawo budowlane;
4) wystąpiła zmiana terminu zakończenia wykonania przedmiotu zamówienia, która wynikła z okoliczności, których Zamawiający i Wykonawca nie mogli przewidzieć przed terminem składania ofert i nie jest przez nich zawiniona, w następujących przypadkach:
a) wystąpienia konieczności wykonania dodatkowych i niemożliwych do przewidzenia robót, których realizacja wiąże się z potrzebą zmiany terminu wykonania przedmiotu umowy;
b) wystąpienia szczególnie niesprzyjających warunków atmosferycznych uniemożliwiających prowadzenie robót budowlanych zgodnie ze sztuką budowlaną i wiedzą techniczną ;
c) wystąpienia siły wyższej.
5) w przypadku nieuzyskania przez Zamawiającego stosownych pozwoleń na realizację inwestycji drogowej;
6) w przypadku zaistnienia okoliczności niezależnych od Wykonawcy, których nie można było przewidzieć na etapie składania ofert Zamawiający dopuszcza zawarcie umów o podwykonawstwo na etapie realizacji umowy;
7) gdy nowy wykonawca ma zastąpić dotychczasowego wykonawcę:
a) w wyniku sukcesji, wstępując w prawa i obowiązki wykonawcy, w następstwie przejęcia, połączenia, podziału, przekształcenia, upadłości, restrukturyzacji, dziedziczenia lub nabycia dotychczasowego wykonawcy lub jego przedsiębiorstwa, o ile nowy wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, nie zachodzą wobec niego podstawy wykluczenia oraz nie pociąga to za sobą innych istotnych zmian umowy, a także nie ma na celu uniknięcia stosowania przepisów ustawy, lub
b) w wyniku przejęcia przez zamawiającego zobowiązań wykonawcy względem jego podwykonawców, w przypadku, o którym mowa w art. 465 ust. 1
8) jeżeli dotyczy realizacji, przez dotychczasowego wykonawcę, dodatkowych dostaw, usług lub robót budowlanych, których nie uwzględniono w zamówieniu podstawowym, o ile stały się one niezbędne i zostały spełnione łącznie następujące warunki:
a) zmiana wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych, w szczególności dotyczących zamienności lub interoperacyjności wyposażenia, usług lub instalacji zamówionych w ramach zamówienia podstawowego,
b) zmiana wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność lub znaczne zwiększenie kosztów dla zamawiającego,
c) wzrost ceny spowodowany każdą kolejną zmianą nie przekracza 50% wartości pierwotnej umowy, z wyjątkiem należycie uzasadnionych przypadków;
9) jeżeli konieczność zmiany umowy spowodowana jest okolicznościami, których zamawiający, działając z należytą starannością, nie mógł przewidzieć, o ile zmiana nie modyfikuje ogólnego charakteru umowy a wzrost ceny spowodowany każdą kolejną zmianą nie przekracza 50% wartości pierwotnej umowy.
3. Postanowienia określone w ust. 2 stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią natomiast zobowiązania do wyrażenia takiej zgody
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-04-05 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę należy złożyć w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej jak opisano w rozdz. VIII SWZ, w terminie do dnia 05.04.2022 r. do godz. 10.00. Oferty złożona po terminie zostaną odrzucone przez Zamawiającego.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-04-05 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
zgodnie z rodz. XX