Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
˜Budowa ogrodu zimowego przy Bielskim Centrum Psychiatrii -Olszówka w Bielsku-Białej
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: ˜BIELSKIE CENTRUM PSYCHIATRII - OLSZÓWKA W BIELSKU-BIAŁEJ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: ˜REGON 001270180
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ˜ul. Olszówka
1.5.2.) Miejscowość: ˜Bielsko-Biała
1.5.3.) Kod pocztowy: ˜43-309
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL225 - Bielski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ˜i.pach@psychiatria.bielsko.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: ˜www.psychiatria.bielsko.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
˜Budowa ogrodu zimowego przy Bielskim Centrum Psychiatrii -Olszówka w Bielsku-Białej
2.4.) Identyfikator postępowania: ˜ocds-148610-8562350c-cd9c-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00082613
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-06-15
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: ˜2021/BZP 00002310/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Budowa ogrodu zimowego przy BCP-Olszówka
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
˜www.bip.psychiatria.bielsko.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: ˜Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, przy użyciu miniPortalu, który dostępny jest pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl, ePUAPu, dostępnegopodadresem: https://epuap.gov.pl/wps/portal oraz poczty elektronicznej i.pach@psychiatria.bielsko.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: ˜Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu zostały opisane w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług administracji [publicznej (ePUAP). Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem poczty elektronicznej wynosi 150 MB. Złożenie oferty wymagaod wykonawcy zarejestrowania się i zalogowania na miniportal zamawiającego dostępnej pod adresem www.miniportal.gov.pl. Oferta wraz z załącznikami musi zostać sporządzona w języku polskim, w formatach danych: .pdf., .doc, .docx, .rtf, .xps, .odt złożona w postaci elektronicznej oraz podpisana kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem osobistym lub podpisem zaufanym pod rygorem nieważności. W postepowaniu o udzielenie zamówienia korespondencja elektroniczna inna niż oferta. Wykonawcy i załączniki do oferty) odbywa się elektronicznie za pośrednictwem dedykowanego formularza” formularz do komunikacji dostępnego na ePUAP oraz udostępnionego przez miniPortal.Korespondencja przesłana za pomocą tego formularz nie może być szyfrowana. We wszelkiej korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem Zamawiający i Wykonawca posługuje się numerem ogłoszenia. Zamawiający może również komunikować się z Wykonawcą za pomocą poczty elektronicznej email: i.pach@psychiatria.bielsko.pl.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): ˜Zamawiający oświadcza, że jako Administratorem danych osobowych spełnia wymogi określone w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz. UE L 119 z 4 maja 2016 r. str. 1 z późn. zmian.), dalej: RODO, tym samym dane osobowe podane przez wykonawcę będą przetwarzane zgodnie z RODO oraz zgodnie z przepisami krajowymi. b) Inspektorem Ochrony Danychosobowych zamawiającego jest Jacek Kozłowski, e-mail: iod@psychiatria.bielsko.pl c) Dane osobowe wykonawcy będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn.: „Budowa ogrodu zimowego przy BCP-Olszówka” znak sprawy: ZP-5/RB/2021 prowadzonym w trybie podstawowym na podstawie art.275 pkt. 1 ustawy Pzp. d) Podanie przez wykonawcę swoich danych osobowych jest wymogiemustawowym określonym w przepisach ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2029 poz. 2019r. ze zm.), dalej „ustawa Pzp”, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Konsekwencje niepodania określonych danychwynikają z ustawy Pzp. e) Odbiorcami przekazanych przez wykonawcę danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym zostanie udostępniona dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art.74 ustawy Pzp, a także art. 6 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej. f) Zamawiający nie planuje przetwarzania danych osobowych wykonawcy w celu innym niż cel określony w lit. c powyżej. Jeżeli administrator będzie planował przetwarzać dane osobowe w celu innym niż cel,w którym dane osobowe zostały zebrane (tj. cel określony w lit. c powyżej), przed takim dalszym przetwarzaniem poinformuje on osobę, której dane dotyczą, o tym innym celu oraz udzieli jej wszelkich innych stosownych informacji, o których mowa w art. 13 ust. 2 RODO. g) Wykonawca jest zobowiązany,w związku z udziałem w przedmiotowym postępowaniu, do wypełnienia wszystkich obowiązków formalno-prawnych wymaganych przez RODO i związanych z udziałem w przedmiotowym postępowaniu o udzielenie zamówienia. Do obowiązków tych należą: - obowiązek informacyjny przewidziany w art. 13 RODO względem osób fizycznych, których dane osobowe dotyczą i od których dane te wykonawca bezpośrednio pozyskał i przekazał zamawiającemu w treści oferty lub dokumentów składanych na żądanie zamawiającego; - obowiązek informacyjny wynikający z art.14RODO względem osób fizycznych, których dane wykonawca pozyskał w sposób pośredni, a które to dane wykonawca przekazuje zamawiającemu w treści oferty lub dokumentów składanych na żądaniezamawiającego. h) W celu zapewnienia, że wykonawca wypełnił ww. obowiązki informacyjne oraz ochrony prawnie uzasadnionych interesów osoby trzeciej, której dane zostały przekazane w związku z udziałem w postępowaniu, wykonawca składa oświadczenia o wypełnieniu przez niego obowiązkówinformacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art. 14 RODO – treść oświadczenia została zawarta w załączniku nr 1 do SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ˜ZP-5/RB/2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
˜Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających na budowie ogrodu zimowego przy Bielskim Centrum Psychiatrii – Olszówka w Bielsku-Białej” w ramach realizacji zadania pn.: „Remont i modernizacja Warsztatów Terapii Zajęciowej „Dworek” przy Bielskim Centrum Psychiatrii – Olszówka w Bielsku-Białej” dofinansowane ze środków PFRON w ramach Programu wyrównywania różnic między regionami III, obejmujących w szczególności: • Roboty rozbiórkowe i demontażowe,• Robot ziemne,• Roboty betonowe,• Roboty zbrojarskie,• Roboty blacharsko-dekarskie,• Izolacja przeciwwilgociowa i cieplna,• Stolarska i ślusarka – ogród zimowy,• Roboty malarskie,• Roboty posadzkowe,• Nawierzchnia z kostki brukowej betonowej
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
45261210-9 - Wykonywanie pokryć dachowych
45262300-4 - Betonowanie
45320000-6 - Roboty izolacyjne
45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: ˜90 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: ˜Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: ˜Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
˜Zamawiający wymaga wykazania przez wykonawcę spełnienia warunku określonego w art. 112 ust. 2 ustawy Pzp tj. sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia przy czym suma ubezpieczenia na jedno zdarzenie nie może być niższa niż 140 tys. zł. zdolności technicznej lubzawodowej: Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje osobą, która będzie pełnić funkcję:• kierownika budowy, posiadającą uprawnienia w zakresie kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
˜Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego. Wszelka korespondencja będzie prowadzona przez zamawiającego wyłącznie z pełnomocnikiem. Jeżeli została wybrana oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zamawiający może żądaćprzed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych wykonawców. Oświadczenie o niepodleganiu oraz spełnieniu warunków udziału w postepowaniu składają odrębnie wykonawca/każdy spośród wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku oświadczenie potwierdza brakpodstaw wykluczenia wykonawcy oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu. W przypadku składania oferty przez Wykonawców ubiegających się wspólnie (np. spółka cywilna, konsorcjum) o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych wykonawców, którzy wykonują roboty budowlane do realizacji których te zdolności są wymagane. W takim przypadku wykonawcy są zobowiązani dołączyć do oferty oświadczenie – (zg. z załącznikiem nr 6 do SWZ), z którego wynika, które roboty budowlane, wykonają poszczególni współwykonawcy.6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
˜1. Zamawiający zgodnie z art. 455 ustawy Pzp, przewiduje możliwość zmian umowy bez przeprowadzonego nowego postępowania o udzielenie zamówienia w przypadku: 1) konieczności wykonania robót zamiennych, dodatkowych, których wykonanie ma na celu prawidłowe zrealizowanie przedmiotu zamówienia, które nie zostały przewidziane w dokumentacji projektowej przekazanej przez Zamawiającego, z zastrzeżeniem ust. 3 i podwarunkiem spełnienia przesłanek z art. 455 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp, 2) wystąpienia wyjątkowo nieprzyjaznych warunków atmosferycznych uniemożliwiających realizację przedmiotu umowy zgodnie z obowiązującą technologią i zasadami współczesnej wiedzy technicznej; poprzezniemożliwe do przewidzenia warunki atmosferyczne należy rozumieć utrzymujące się przez dłuższy czas warunki odmienne od warunków atmosferycznych występujących na terenie budowy w danym miesiącu w ostatnich dwóch latach liczonych od dnia upływu terminu składaniaofert – zmianie ulegnie termin realizacji przedmiotu umowy o czas wystąpienia wyjątkowo nieprzyjaznych warunków atmosferycznych, 3) jeżeli konieczność zmiany umowy spowodowana jest okolicznościami, których Zamawiający działając z należytą starannością nie mógł przewidzieć o ile zmiana nie modyfikuje ogólnego charakteru umowy, a wzrost ceny spowodowany każdą kolejną zmiana nie przekracza 50% wartości pierwotnej umowy. 2.Dopuszczalna jest zmiana technologii wykonania robót lub materiałów przewidzianych w dokumentacji projektowej w przypadku niedostępności odpowiednich surowców lub materiałów na rynku budowlanym albo zaniechaniu produkcji materiałów przewidzianych w dokumentacji projektowej co utrudni możliwość wykonania przedmiotu umowy tj. w szczególności powodujeopóźnienie w postępie robót, a Wykonawca pomimo zachowania należytej staranności nie mógł temu zapobiec. W przypadku zlecenia Wykonawcy przez Zamawiającego realizacji robót, prac czy czynności nieujętych wprost w niniejszej SWZ i dołączonej do niej dokumentacji projektowo przedmiarowej,a niezbędnych dla właściwego i należytego wykonania przedmiotu niniejszegozamówienia, a także spowodowanych okolicznościami, których Zamawiający nie mógł przewidzieć na dzień wszczęcia niniejszego zamówienia publicznego, rozliczenie za takie roboty, prace czy czynności zostanie dokonane w oparciu o składniki cenotwórcze podane w kosztorysie ofertowym. W tym celu niezbędnym jest, aby kosztorys ofertowy zawierał informacje o stawce roboczogodziny zgodnej z właściwymi przepisami o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, kosztach pośrednich i zysku.3. Dopuszczalna jest zmiana umowy, których łączna wartość jest mniejsza niż progi unijne oraz jest niższa niż 15% wartości pierwotnej umowy, a zmiany te nie powodują ogólnego charakteru umowy. 4. Powyższe zmiany do umowy wymagają formypisemnej w postaci aneksu pod rygorem nieważności.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy