III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełniania tego warunku.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia ten warunek, jeżeli wykaże, iż posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, związanej z przedmiotem zamówienia, o wartości min. 2.000.000,00 zł. Ocena spełniania warunku nastąpi na podstawie złożonego w ofercie oświadczenia, o którym mowa w rozdziale VIII.A pkt 4 ppkt 1) SIWZ (załącznik nr 2 do SIWZ) Następnie na podstawie dokumentu o którym mowa w rozdziale VIII.B pkt 1 ppkt 3 SIWZ, złożonego przez Wykonawcę na wezwanie Zamawiającego.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków:
1. doświadczenie: Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia ten warunek, jeżeli Wykonawca wykaże, iż w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie - wykonał co najmniej: jedno zadanie o charakterze podobnym do przedmiotu zamówienia, tj. jedną robotę budowlaną , polegającą na budowie, rozbudowie lub przebudowie mechaniczno - biologicznej oczyszczalni ścieków tj. wykonanie kompletnych reaktorów biologicznych wraz z wyposażeniem technologicznym z zastosowaniem technologii osadu czynnego w układzie przepływowym ciągłym z pionowymi osadnikami wtórnymi, o przepustowości nie mniejszej niż Qd,śr = 300 m3/dobę i wartości nie mniejszej niż 2.000.000,00 zł brutto. Wykonawca winien złożyć dowody potwierdzające, że roboty te zostały wykonane należycie i prawidłowo zakończone. Ocena spełniania warunku nastąpi na podstawie złożonego w ofercie oświadczenia, o którym mowa w rozdziale VIII.A pkt 4 ppkt 1) SIWZ (załącznik nr 2 Do SIWZ). Następnie na podstawie dokumentu, o którym mowa w w rozdziale VIII.B pkt 1 ppkt 1) SIWZ, złożonego przez Wykonawcę na wezwanie Zamawiającego (załącznik nr 6 Do SIWZ). 2. osoby skierowane do realizacji zamówienia: Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia ten warunek, jeżeli wykaże, iż dysponuje następującymi osobami, pełniącymi samodzielne funkcje techniczne w budownictwie: 1) Kierownik budowy, posiadający co najmniej: a) od 5 lat uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń lub inne odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz jest zrzeszony we właściwej Izbie Inżynierów (kopię posiadanych uprawnień należy dostarczyć przed podpisaniem umowy) b) doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy lub kierownika robót lub inspektora nadzoru inwestorskiego branży sanitarnej w okresie ostatnich 10 lat przed upływem terminu składania ofert na co najmniej: - jednej inwestycji obejmującej: budowę lub/i przebudowę lub/i rozbudowę lub/i modernizację oczyszczalni ścieków o przepustowości co najmniej 300 m3/dobę lub - dwóch inwestycji ogółno-budowlanych obejmujących budowę lub / i przebudowę lub / i rozbudowę lub / i modernizację pompowni, stacji uzdatniania wody wg kategorii XXX określonej w ustawie Prawo budowlane, o koszcie co najmniej 100.000,00 zł brutto każda; 2) Kierownik robót budowlanych, posiadający co najmniej: a) od 5 lat uprawnienia do wykonywania samodzielnej funkcji w budownictwie w specjalności konstrukcyjno – budowlanej bez ograniczeń, wydane na podstawie aktualnie obowiązujących przepisów ustawy Prawo Budowlane lub ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz jest zrzeszony we właściwej Izbie Inżynierów (kopię posiadanych uprawnień należy dostarczyć przed podpisaniem umowy) b) doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy lub kierownika robót lub inspektora nadzoru inwestorskiego branży konstrukcyjno-budowlanej w okresie ostatnich 10 lat przed upływem terminu składania ofert na co najmniej: - jednej inwestycji obejmującej: budowę lub/i przebudowę lub/i rozbudowę lub/i modernizację oczyszczalni ścieków o przepustowości co najmniej 300 m3/dobę lub - dwóch inwestycji ogółno-budowlanych obejmujących budowę lub / i przebudowę lub / i rozbudowę lub / i modernizację pompowni, stacji uzdatniania wody wg kategorii XXX określonej w ustawie Prawo budowlane, o koszcie co najmniej 100.000,00 zł brutto każda; 3) Kierownik robót elektrycznych, posiadający co najmniej: a) od 5 lat uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń lub inne odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie obowiązujących przepisów ustawy Prawo Budowlane lub ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz jest zrzeszony we właściwej Izbie Inżynierów (kopię posiadanych uprawnień należy dostarczyć przed podpisaniem umowy) b) doświadczenie w pełnieniu funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego lub kierownika budowy lub kierownika robót elektrycznych i AKPiA w okresie ostatnich 10 lat przed upływem terminu składania ofert na co najmniej: - jednej inwestycji obejmującą budowę sieci kabli zewnętrznych, instalacji technologicznych wewnętrznych lub zewnętrznych, automatyki i układów AKPiA podczas budowy lub/i modernizacji lub/i rozbudowy lub/i przebudowy oczyszczalni ścieków lub stacji uzdatniania wody, lub - dwóch inwestycjach ogólnobudowlanych obejmujących budowę lub / i przebudowę lub / i rozbudowę lub / i modernizację pompowni, stacji uzdatniania wody wg kategorii XXX określonej w ustawie Prawo budowlane, o koszcie co najmniej 100.000,00 zł brutto każda. Wykonawca przedstawi datę uzyskania uprawnień oraz wykaże, przy jakich robotach zdobył doświadczenie zawodowe. Ocena spełniania warunku nastąpi na podstawie złożonego w ofercie oświadczenia, o którym mowa w rozdziale VIII.A pkt 4 ppkt 1) SIWZ (załącznik nr 2 Do SIWZ). Następnie na podstawie dokumentu o którym mowa w w rozdziale VIII.B pkt 1 ppkt 2 SIWZ, złożonego przez Wykonawcę na wezwanie Zamawiającego (załącznik nr 7 Do SIWZ).
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
Tak
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
1) zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 2) zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 3) odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
1. wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty – wzór wykazu zrealizowanych robót stanowi załącznik nr 6 do SIWZ, Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia ten warunek, jeżeli Wykonawca wykaże, iż w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie - wykonał co najmniej: jedno zadanie o charakterze podobnym do przedmiotu zamówienia, tj. jedną robotę budowlaną , polegającą na budowie, rozbudowie lub przebudowie mechaniczno - biologicznej oczyszczalni ścieków tj. wykonanie kompletnych reaktorów biologicznych wraz z wyposażeniem technologicznym z zastosowaniem technologii osadu czynnego w układzie przepływowym ciągłym z pionowymi osadnikami wtórnymi, o przepustowości nie mniejszej niż Qd,śr = 300 m3/d i wartości nie mniejszej niż 2.000.000,00 zł brutto. Informacje dodatkowe: a) wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia (np. konsorcja, spółki cywilne) spełnią powyższy warunek, jeżeli wykażą, że: - co najmniej jeden z partnerów spełnia powyższy warunek, lub - wszyscy partnerzy łącznie spełniają powyższy warunek, b) wykonawcy składają również dokumenty (dowody), potwierdzające że roboty budowlane zostały wykonane należycie i prawidłowo ukończone. Dokumentami (dowodami), o których mowa w podpunkcie b) mogą być: poświadczenie lub inne dokumenty – jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia. 2 wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - wzór wykazu osób stanowi załącznik nr 7 do SIWZ, Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia ten warunek, jeżeli wykaże, iż dysponuje następującymi osobami, pełniącymi samodzielne funkcje techniczne w budownictwie: 1) Kierownik budowy, posiadający co najmniej: a) od 5 lat uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń lub inne odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz jest zrzeszony we właściwej Izbie Inżynierów (kopię posiadanych uprawnień należy dostarczyć przed podpisaniem umowy) b) doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy lub kierownika robót lub inspektora nadzoru inwestorskiego branży sanitarnej w okresie ostatnich 10 lat przed upływem terminu składania ofert na co najmniej: - jednej inwestycji obejmującej: budowę lub/i przebudowę lub/i rozbudowę lub/i modernizację oczyszczalni ścieków o przepustowości nie mniejszej niż 300 m3/dobę lub - dwóch inwestycji ogółno-budowlanych obejmujących budowę lub / i przebudowę lub / i rozbudowę lub / i modernizację pompowni, stacji uzdatniania wody wg kategorii XXX określonej w ustawie Prawo budowlane, o koszcie co najmniej 100.000,00 zł brutto każda; 2) Kierownik robót budowlanych, posiadający co najmniej: a) od 5 lat uprawnienia do wykonywania samodzielnej funkcji w budownictwie w specjalności konstrukcyjno – budowlanej bez ograniczeń, wydane na podstawie aktualnie obowiązujących przepisów ustawy Prawo Budowlane lub ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz jest zrzeszony we właściwej Izbie Inżynierów (kopię posiadanych uprawnień należy dostarczyć przed podpisaniem umowy) b) doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy lub kierownika robót lub inspektora nadzoru inwestorskiego branży konstrukcyjno-budowlanej w okresie ostatnich 10 lat przed upływem terminu składania ofert na co najmniej: - jednej inwestycji obejmującej: budowę lub/i przebudowę lub/i rozbudowę lub/i modernizację oczyszczalni ścieków o przepustowości nie mniejszej niż 300 m3/dobę lub - dwóch inwestycji ogółno-budowlanych obejmujących budowę lub / i przebudowę lub / i rozbudowę lub / i modernizację pompowni, stacji uzdatniania wody wg kategorii XXX określonej w ustawie Prawo budowlane, o koszcie co najmniej 100.000,00 zł brutto każda; 3) Kierownik robót elektrycznych, posiadający co najmniej: a) od 5 lat uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń lub inne odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie obowiązujących przepisów ustawy Prawo Budowlane lub ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz jest zrzeszony we właściwej Izbie Inżynierów (kopię posiadanych uprawnień należy dostarczyć przed podpisaniem umowy) b) doświadczenie w pełnieniu funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego lub kierownika budowy lub kierownika robót elektrycznych i AKPiA w okresie ostatnich 10 lat przed upływem terminu składania ofert na co najmniej: - jednej inwestycji obejmującą budowę sieci kabli zewnętrznych, instalacji technologicznych wewnętrznych lub zewnętrznych, automatyki i układów AKPiA podczas budowy lub/i modernizacji lub/i rozbudowy lub/i przebudowy oczyszczalni ścieków lub stacji uzdatniania wody, lub - dwóch inwestycjach ogólnobudowlanych obejmujących budowę lub / i przebudowę lub / i rozbudowę lub / i modernizację pompowni, stacji uzdatniania wody wg kategorii XXX określonej w ustawie Prawo budowlane, o koszcie co najmniej 100.000,00 zł brutto każda. Wykonawca przedstawi datę uzyskania uprawnień oraz wykaże, przy jakich robotach zdobył doświadczenie zawodowe. Informacje dodatkowe: Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia (np. konsorcja, spółki cywilne) spełnią powyższy warunek, jeżeli wykażą, że: - co najmniej jeden z partnerów spełnia powyższy warunek, lub - wszyscy partnerzy łącznie spełniają powyższy warunek. 3. Dokumenty potwierdzające, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez zamawiającego. Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia ten warunek, jeżeli wykaże, iż posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, związanej z przedmiotem zamówienia, o wartości min. 2.000.000,00 zł.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
1. Zobowiązanie podmiotu trzeciego do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia - jeżeli dotyczy; 2. Pełnomocnictwo osób podpisujących ofertę - jeżeli dotyczy; 3.Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do grupy kapitałowej; 4. Potwierdzenie wniesienia wadium; 5. Wykaz elementów jakich użyje Wykonawca do realizacji zamówienia (wraz z kartami katalogowymi); 6.Tabela zbiorcza wartości kosztorysów ofertowych; 7. Wykaz doświadczenia osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, niezbędnego do przyznania punktacji w pozacenowych kryteriach oceny ofert.