Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa oczyszczalni ścieków (etap I) w Nowym Borku wraz z rozbudową kanalizacji sanitarnej na terenie gminy Błażowa
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Błażowa
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 690581991
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Plac Jana Pawła II 1
1.5.2.) Miejscowość: Błażowa
1.5.3.) Kod pocztowy: 36-030
1.5.4.) Województwo: podkarpackie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL823 - Rzeszowski
1.5.7.) Numer telefonu: 172297119
1.5.8.) Numer faksu: 172297077
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gmina@blazowa.com.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://blazowa.com.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa oczyszczalni ścieków (etap I) w Nowym Borku wraz z rozbudową kanalizacji sanitarnej na terenie gminy Błażowa
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-36f5d94e-544a-43b0-a1b5-c155d30dc805
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00407230
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-07-11
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00071223/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Budowa oczyszczalni ścieków (etap I) w Nowym Borku wraz z rozbudową kanalizacji sanitarnej na terenie Gminy Błażowa (Polski Ład-wkład własny)
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://pzp.blazowa.com.pl/
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://pzp.blazowa.com.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w szczególności składanie ofert, dokumentów oraz oświadczeń, odbywa się elektronicznie przy użyciu:
Platformy Zamówień Publicznych ZetoPZP: https://pzp.blazowa.com.pl.
2. We wszelkiej korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem Zamawiający i Wykonawcy posługują się nadanym przez Zamawiającego numerem postępowania lub numerem ogłoszenia (BZP, TED) lub identyfikatorem postępowania wygenerowanym przez ZETOPZP: https://pzp.blazowa.com.pl.
3. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń musi być zgody z wymaganiami określonymi w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30.12.2020r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz
wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postepowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r., poz. 2452) oraz w Rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23.12.2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz. U. z 2020 r., poz. 2415).
4. Wykonawca przystępując do postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, tj. bezpłatnie rejestrując się lub logując, w przypadku posiadania konta w Platformie Zamówień Publicznych ZETOPZP, akceptuje warunki korzystania z Platformy, określone w Regulaminie zamieszczonym na
stronie internetowej https://pzp.blazowa.com.pl oraz uznaje go za wiążący.
5.Ofertę należy złożyć, pod rygorem nieważności w formie elektronicznej, tj. w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): TOŻSAMOŚĆ ADMINISTRATORA Gmina Błażowa mająca siedzibę pod adresem: 36-030 Błażowa, Plac Jana Pawła II 1. Numer telefonu: 17 229 71 19, adres email: gmina@blazowa.com.pl.
W imieniu Gminy Błażowa obowiązki administratora sprawuje Burmistrz Błażowej
INSPEKTOR OCHRONY DANYCH Imię i nazwisko: Tomasz Mielech, adres email:
daneosobowe@blazowa.com.pl.
CELE PRZETWARZANIA I PODSTAWY PRAWNE Dane osobowe będą przetwarzane w celu przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Podstawę prawną przetwarzania stanowi art. 6 ust. 1 lit. c) i e) Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych oraz przepisy Ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych.
ODBIORCY DANYCH Dane osobowe mogą być przekazywane tylko takim podmiotom, które są do tego uprawnione na podstawie przepisów prawa i tylko w takim zakresie, jaki jest niezbędny do realizacji ich uprawnienia.
Każdy wniosek o udostępnienie danych podlega weryfikacji pod względem jego legalności oraz adekwatności żądanego zakresu danych.
OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH Dane osobowe Wykonawcy, któremu udzielono zamówienia publicznego będą przechowywane przez 4 lata, a jeżeli umowa zawarta została na dłużej: do czasu wygaśnięcia umowy - po tym okresie zostaną wybrakowane. Zasada ta wynika z art. 78 Ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych. Dane osobowe pozostałych Wykonawców będą przechowywane przez 4 lata - po tym okresie zostaną wybrakowane. Zasada ta wynika z Ustawy z dnia z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie
archiwalnym i archiwach oraz Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
PRAWA PODMIOTÓW DANYCH Na warunkach Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych podmiotom danych przysługują następujące prawa:
- dostępu do treści swoich danych (art. 15 RODO);
- do sprostowania danych (art. 16. RODO);
- do ograniczenia przetwarzania danych (art. 18 RODO) z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
- prawo do niepodlegania procesom zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania (art. 22 RODO).
Wykonawcy nie przysługuje prawo:
- do usunięcia danych (art. 17 RODO);
- do przenoszenia danych (art. 20 RODO);
- do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych (art. 21 RODO).
W przypadku, gdy realizacja prawa dostępu do danych wymagałaby niewspółmiernie dużego wysiłku, zamawiający może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie
zamówienia publicznego lub konkursu.
PRAWO WNIESIENIA SKARGI DO ORGANU NADZORCZEGO Podmiotom danych przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych w państwie członkowskim ich zwykłego pobytu, miejsca pracy lub miejsca popełnienia domniemanego naruszenia.
Polskim organem nadzoru jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą pod adresem 00-193 Warszawa, ul. Stawki 2, adres email: kancelaria@uodo.gov.pl.
ŹRÓDŁO POCHODZENIA DANYCH OSOBOWYCH Dane osobowe pochodzą z ofert złożonych w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz z przedłożonych, na żądanie zamawiającego, oświadczeń lub dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania.
INFORMACJA O DOWOLNOŚCI LUB OBOWIĄZKU PODANIA DANYCH Podanie treści danych osobowych jest warunkiem koniecznym do wzięcia udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Niepodanie treści danych osobowych może skutkować wezwaniem do złożenia oświadczeń lub dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania lub wykluczeniem z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
INFORMACJA O ZAUTOMATYZOWANYM PODEJMOWANIU DECYZJI ORAZ PROFILOWANIU Państwa dane osobowe nie będą przedmiotem zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Skorzystanie z prawa do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Prawo zamówień publicznych, zaś skorzystanie z prawa do ograniczenia przetwarzania nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: GiB.271.50.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
4. Przedmiot zamówienia obejmuje realizację następujących zadań:
1) Zadanie nr 1: Opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej budowy Oczyszczalni ścieków w Nowym Borku,
2) Zadanie nr 2: Opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej budowy sieci kanalizacji sanitarnej DN315 (tranzyt) na odcinku od Oczyszczalni ścieków w Błażowej do Oczyszczalni ścieków w Nowym Borku,
3) Zadanie nr 3: Opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej budowy sieci kanalizacji sanitarnej DN200 (zlewnie) na odcinku od Oczyszczalni ścieków w Błażowej – Błażowa Dolna – Nowy Borek – do Oczyszczalni ścieków w Nowym Borku,
4) Zadanie nr 4: Budowa sieci kanalizacji sanitarnej DN315 (tranzyt) w miejscowości Błażowa, Błażowa Dolna, Nowy Borek.
5. W ramach zamówienia zostaną:
1) zaprojektowane:
a) Zadanie nr 1: Opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej budowy Oczyszczalni ścieków w Nowym Borku – kompletna dokumentacja projektowa budowy oczyszczalni ścieków w Nowym Borku w wielkości 12 547 RLM i o przepływie hydraulicznym średniodobowym Qśd = 1510 m3/d.
b) Zadanie nr 2: Opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej budowy sieci kanalizacji sanitarnej (tranzyt) na odcinku od Oczyszczalni ścieków w Błażowej do Oczyszczalni ścieków w Nowym Borku – kompletna dokumentacja projektowa budowy rurociągu głównego (tranzyt) składającego się z sieci kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej DN315 o długości ok 6,5 km, sieci kanalizacji sanitarnej tłocznej DN200 o długości ok 2,5 km, ok. 9 szt. przepompowni ścieków, wraz z przyłączami domowymi, uwzględniającego przyłączenie pozostałych zlewni kanalizacji sanitarnej objętych Zadaniem nr 3.
c) Zadanie nr 3: Opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej budowy sieci kanalizacji sanitarnej DN200 (zlewnie) na odcinku od Oczyszczalni ścieków w Błażowej – Błażowa Dolna – Nowy Borek – do Oczyszczalni ścieków w Nowym Borku – kompletna dokumentacja projektowa budowy sieci kanalizacji sanitarnej (zlewnie) składającej się z sieci kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej DN200 o długości ok. 50,0 km, sieci kanalizacji sanitarnej tłocznej DN90 o długości ok 2,5 km wraz z przyłączami domowymi oraz ok. 16 szt. przepompowni ścieków.
2) wybudowane:
a) Zadanie nr 4: Budowa sieci kanalizacji sanitarnej DN315 (tranzyt) w miejscowości Błażowa, Błażowa Dolna, Nowy Borek – budowa sieci kanalizacji sanitarnej zaprojektowanej w ramach Zadania nr 2 wraz z przepompowniami ścieków, bez budowy przyłączy kanalizacyjnych domowych oraz bez montażu pomp w przepompowniach ścieków.
6. Przedmiotem zamówienia jest robota budowlana w rozumieniu przepisów ustawy Pzp. Roboty budowlane należy przeprowadzić w formule „zaprojektuj i wybuduj”. Zakres rzeczowy zadania obejmuje przygotowane niezbędnej, kompletnej i uzgodnionej z Zamawiającym dokumentacji technicznej tj. projektowo-kosztorysowej (Zadanie nr 1, 2, 3) i na jej podstawie wykonanie robót budowlanych (Zadanie nr 4).
7. Wykonawca zobowiązuje się do uzyskania wszelkich zgód, zezwoleń, dokumentów, uzgodnień, decyzji administracyjnych w zakresie niezbędnym do uzyskania pozwolenia na budowę/przyjęcia zgłoszenia bez sprzeciwu, a także wszelkich innych czynności koniecznych do należytego wykonania przedmiotu umowy.
8. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególności:
1) opracowanie kompletnej dokumentacji projektowo-kosztorysowej budowy oczyszczalni ścieków i sieci kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami do budynków oraz z uzyskaniem prawomocnego pozwolenia na budowę lub zgłoszenia bez sprzeciwu,
2) opracowanie projektów czasowej organizacji ruchu oraz pozyskanie decyzji na zajęcie pasa drogowego – jeśli dotyczy,
3) wykonanie robót budowlanych budowy sieci kanalizacji sanitarnej – Zadanie nr 4,
4) zapewnienie obsługi geodezyjnej, wykonanie inwentaryzacji powykonawczej,
5) wykonanie dokumentacji powykonawczej z naniesionymi zmianami nieistotnymi przez projektanta.
9. Kompletna dokumentacja projektowa musi zostać zaakceptowana przez Zamawiającego oraz po uzyskaniu akceptacji musi zostać przedłożona wraz z wnioskiem do odpowiedniej instytucji celem uzyskania decyzji pozwolenia na budowę lub zgłoszenia. Dokumentacja musi zostać opracowana zgodnie ustawą Prawo budowlane oraz m.in. z :
1) Rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. z 2021 r. poz. 2454),
2) Rozporządzeniem Ministra Rozwoju I Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz. U. z 2021 r., poz. 2458).
10. Informacja o decyzjach administracyjnych:
1) dla Zadania nr 1 została wydana:
a) ostateczna Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach znak BiG.6220.1.2021 z dnia 2023-02-01,
b) ostateczna Decyzja o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego o znaczeniu lokalnym znak BiG.6733.12.23 z dnia 2023-07-25,
c) ostateczna Decyzja o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego o znaczeniu lokalnym znak BiG.6733.13.23 z dnia 2023-07-25.
2) dla Zadania nr 2 i 3 została wydana:
a) ostateczna Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach znak BiG.6220.10.20 z dnia 2021-06-07.
11. W ramach Zadania nr 1 należy opracować dokumentację projektową „Budowa Oczyszczalni ścieków w miejscowości Nowy Borek” oraz dokumentację projektową „Zmiany sposobu użytkowania istniejącej Oczyszczalni ścieków w Błażowej na zbiornik retencyjny”.
12. W ramach Zadania nr 2 i 3:
1) Należy opracować dokumentację projektową budowy sieci kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami obejmującej wszystkie budynki (istniejące, w trakcie budowy, projektowane) objęte zakresem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach oraz zakresem Programu Funkcjonalno-Użytkowego.
2) Zaprojektowana sieć kanalizacji sanitarnej (w szczególności w ramach Zadania nr 2) musi zapewniać możliwość przepływu ilości ścieków które powstaną w ramach przyszłej rozbudowy sieci kanalizacji sanitarnej w gminie Błażowa, a w szczególności w miejscowościach Białka, Lecka, Kąkolówka, Futoma, Piątkowa.
3) Sieć kanalizacji sanitarnej w ramach Zadania nr 2 należy projektować łącznie z częścią zlewni Zadania nr 3 (wschodnia strona potoku Ryjak) w taki sposób aby zagłębienie rurociągu tranzytowego pozwalało minimalizować ilość przepompowni ścieków niezbędnych do włączenia poszczególnych bocznych zlewni.
13. Dokumentacje projektowe opracowane w ramach Zadań nr 1, 2 i 3 muszą być wzajemnie powiązane i spójne, umożliwiać prawidłową realizację robót budowlanych.
14. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie wszelkich podstawowych i towarzyszących robót budowlanych, usług i dostaw, związanych z wykonaniem zamówienia na obiekty gotowe do użytkowania z punktu widzenia celu któremu mają służyć, opisane w SWZ, wynikające z obowiązujących przepisów prawa i opracowanej dokumentacji projektowej.
15. Powyżej podane długości sieci mają charakter orientacyjny i zostały one przyjęte przez Strony jako podstawa do wyceny ofertowej przedmiotu umowy i jako takie nie mogą stać się podstawą roszczenia Wykonawcy o wykonanie tak przyjętego zakresu robót czy zapłatę dodatkowego wynagrodzenia w przypadku kiedy wykonana długość sieci przekroczy przyjęty w umowie zakres robót.
16. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określają następujące załączniki do SWZ:
1) Załącznik nr 9 – Program Funkcjonalno-Użytkowy – Oczyszczalnia ścieków w Nowym Borku,
2) Załącznik nr 10 – Program Funkcjonalno-Użytkowy – Sieć kanalizacji sanitarnej w miejscowościach Błażowa, Błażowa Dolna, Nowy Borek,
3) Załącznik nr 11 – Decyzje administracyjne.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg
77000000-0 - Usługi rolnicze, leśne, ogrodnicze, hydroponiczne i pszczelarskie
71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
71321000-4 - Usługi inżynierii projektowej dla mechanicznych i elektrycznych instalacji budowlanych
71322000-1 - Usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
71330000-0 - Różne usługi inżynieryjne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 33 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: 1. Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp do wysokości 50% wartości zamówienia podstawowego.
2. Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia będzie wykonanie podobnych robót budowlanych jak roboty budowlane znajdujące się w zakresie przedmiotowego zadania.
3. Zakres robót budowlanych:
Zamówienia te będą dotyczyć przedmiotu zamówienia i polegać będą na powtórzeniu podobnych robót budowanych, zgodnych z przedmiotem zamówienia podstawowego.
4. Warunki, na jakich zostanie udzielone zamówienie, o którym mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy PZP:
Warunkiem udzielenia zamówienia będzie zarezerwowanie środków na ten cel w budżecie Gminy Błażowa.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. O wyborze najkorzystniejszej oferty decydować będą kryteria:
1) Cena – 60%
2) Okres gwarancji – 40%
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1) nie podlegają wykluczeniu,
2) spełniają warunki udziału w postępowaniu i wymagania określone w niniejszej SWZ.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki:
1) Zdolność do występowania w obrocie gospodarczym
Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.
2) Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.
3) Sytuacja ekonomiczna lub finansowa
Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że:
a) posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej zawodowej (OC zawodowa projektanta / biura projektowego) w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną o wartości co najmniej 1.500.000,00 zł,
Jeżeli Wykonawca przedłoży polisę, w której termin płatności składki upłynął, należy wraz z polisą złożyć potwierdzenie opłacenia polisy.
Jeżeli z treści polisy wynikać będzie powiązanie powstania ochrony ubezpieczeniowej z momentem uiszczenia składki ubezpieczeniowej, należy wraz z polisą złożyć potwierdzenie opłacenia polisy.
b) posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną o wartości co najmniej 4.000.000,00 zł,
Jeżeli Wykonawca przedłoży polisę, w której termin płatności składki upłynął, należy wraz z polisą złożyć potwierdzenie opłacenia polisy.
Jeżeli z treści polisy wynikać będzie powiązanie powstania ochrony ubezpieczeniowej z momentem uiszczenia składki ubezpieczeniowej, należy wraz z polisą złożyć potwierdzenie opłacenia polisy.
c) posiada środki finansowe lub/i zdolność kredytową w łącznej wysokości co najmniej 4.000.000,00 zł.
W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniana będzie ich łączna sytuacja ekonomiczna i finansowa – w tym celu dokumenty ma obowiązek złożyć ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywać będą spełnianie tego warunku.
Wartości podane w dokumentach w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego należy przeliczyć dla posiadanych „środków finansowych/zdolności kredytowej” wg średniego kursu NBP na dzień wystawienia dokumentu.
4) Zdolność techniczna lub zawodowa
Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że:
a) dysponuje lub będzie dysponował osobami:
Projektant branży instalacyjnej sanitarnej – osoba posiadająca:
uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych,
doświadczenie zawodowe polegające na zaprojektowaniu (projekty budowlane i wykonawcze lub zagospodarowania, architektoniczno-budowlane i techniczne) co najmniej jednej budowy lub/i rozbudowy lub/i przebudowy oczyszczalni ścieków o wydajności co najmniej Qśr = 1200 m3/d dla której uzyskano prawomocne pozwolenie na budowę nie wcześniej niż w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert oraz o wartości zaprojektowanych robót stanowiącej równowartość co najmniej 20.000.000,00 zł netto.
Projektant branży instalacyjnej sanitarnej – osoba posiadająca:
uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych,
doświadczenie zawodowe polegające na zaprojektowaniu (projekty budowlane i wykonawcze lub zagospodarowania, architektoniczno-budowlane i techniczne) co najmniej jednej budowy kanalizacji sanitarnej o łącznej długości co najmniej 20000 m, w tym budowę kanalizacji grawitacyjnej o średnicy co najmniej DN200 i długości wynoszącej co najmniej 3000 m oraz budowę ciśnieniowej kanalizacji sanitarnej o średnicy co najmniej DN200 i długości wynoszącej co najmniej 1000 m.
Kierownik budowy – osoba posiadająca:
uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych,
doświadczenie zawodowe polegające na pełnieniu funkcji kierownika budowy przy co najmniej jednej budowie kanalizacji sanitarnej o łącznej długości co najmniej 20000 m, w tym budowie kanalizacji grawitacyjnej o średnicy co najmniej DN200 i długości wynoszącej co najmniej 3000 m oraz budowie ciśnieniowej kanalizacji sanitarnej o średnicy co najmniej DN200 i długości wynoszącej co najmniej 1000 m.
– wg Załącznika nr 5 do SWZ.
Przez uprawnienia budowlane należy rozumieć uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 roku - Prawo budowlane, przepisach wykonawczych do ustawy Prawo budowlane, a także odpowiadające im, uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących, przepisów prawa oraz odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem przepisów ustawy Prawo budowlane oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej.
Zamawiający zaznacza, iż zgodnie z art. 12a - ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku - Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1, mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych.
Zamawiający dopuszcza połączenie wyżej wskazanych funkcji pod warunkiem spełnienia przez osobę łączącą te funkcje wszystkich warunków wymaganych dla poszczególnych funkcji.
b) posiada doświadczenie zawodowe rozumiane jako należyte wykonanie w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie):
co najmniej 1 (jedną) robotę budowlaną (umowę) w ramach której wykonano łącznie budowę grawitacyjnej kanalizacji sanitarnej o średnicy co najmniej DN200 i długości wynoszącej co najmniej 3000 m oraz budowę ciśnieniowej kanalizacji sanitarnej o średnicy co najmniej DN200 i długości wynoszącej co najmniej 1000 m oraz o wartości wykonanych robót (umowy) stanowiącej równowartość co najmniej 3.600.000,00 zł netto - wg Załącznika nr 6 do SWZ.
Przez 1 robotę budowlaną Zamawiający rozumie wykonanie roboty w ramach jednej umowy.
Przez roboty budowlane wykonane należy rozumieć:
1) roboty budowlane rozpoczęte i zakończone w w/w okresie
2) roboty budowlane zakończone w w/w okresie, których rozpoczęcie mogło nastąpić wcześniej niż w w/w okresie.
Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych wspólnie z innymi wykonawcami powyższy wykaz musi dotyczyć robót budowlanych, w których wykonaniu ten wykonawca bezpośrednio uczestniczył.
W przypadku gdy Wykonawca wykonał w ramach jednego zamówienia, zlecenia, kontraktu większy zakres prac (robót), dla potrzeb niniejszego postępowania (zamówienia) powinien on w Załączniku nr 6 do SWZ wyodrębnić i podać ilość/wartość robót o których mowa powyżej.
c) posiada doświadczenie zawodowe rozumiane jako należyte wykonanie w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie):
co najmniej 1 (jedną) usługę (umowę) w ramach której sporządzono projekt lub projekty (budowlane, i wykonawcze lub zagospodarowania, architektoniczno-budowlane i techniczne) dla inwestycji z zakresu gospodarki wodno-ściekowej (oczyszczalnia ścieków lub kanalizacja sanitarna) o wartości wykonanej usługi stanowiącej równowartość co najmniej 1.500.000,00 zł netto, z zastrzeżeniem, że na podstawie projektu / projektów uzyskano prawomocną decyzję o pozwoleniu na budowę dla tej/tych inwestycji – wg Załącznika nr 8 do SWZ.
W przypadku gdy Wykonawca wykonał w ramach jednego zamówienia, zlecenia, kontraktu większy zakres prac (usług), dla potrzeb niniejszego postępowania (zamówienia) powinien on w Załączniku nr 8 do SWZ wyodrębnić i podać ilość/wartość prac o których mowa powyżej.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: nie dotyczy
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 3) Sytuacja ekonomiczna lub finansowa - Zamawiający wymaga podmiotowe środki dowodowe:
a) dokumenty potwierdzające, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia,
b) informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem.
4) Zdolność techniczna lub zawodowa - Zamawiający wymaga podmiotowe środki dowodowe:
a) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 5 do SWZ,
b) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty – wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 6 do SWZ,
c) wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy – wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 8 do SWZ
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Nie dotyczy
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
4. Oferta musi zawierać:
1) wypełniony formularz OFERTA,
2) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o braku podstaw wykluczenia w zakresie wskazanym przez Zamawiającego w SWZ – wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 2 do SWZ,
3) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby lub inny dokument (jeśli dotyczy) – wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 3 do SWZ;
4) oświadczenie, (jeśli dotyczy) o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, z którego będzie wynikać, które roboty budowlane wykonają poszczególni wykonawcy - wzór zgodny z załącznikiem 4 do SWZ,
5) dokument/y potwierdzający/e umocowanie do reprezentowania Wykonawcy i/lub podmiotu udostepniającego zasoby w celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy i/lub podmiotu udostepniającego zasoby jest umocowana do jego reprezentowania:
a) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia w/w dokumentów jeżeli Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile Wykonawca i/lub podmiot udostepniający zasoby wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów (w formularzu OFERTA i/lub druku zobowiązania podmiotu udostępniającego zasoby) oraz z zastrzeżeniem ppkt. b);
b) jeżeli w imieniu wykonawcy i/lub podmiotu udostepniającego zasoby działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa w ppkt. a), Zamawiający żąda od Wykonawcy pełnomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzającego umocowanie do reprezentowania wykonawcy i/lub podmiotu udostepniającego zasoby;
c) pełnomocnictwo – jeśli wymagane do reprezentowania Wykonawcy/ów w przypadku, gdy:
Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik,
ofertę składają Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia publicznego o treści wymaganej w art. 58 ust. 2 ustawy Pzp (dotyczy również wspólników spółki cywilnej),
umocowanie nie wynika z ppkt. 5 a) i b),
musi być złożone w formie elektronicznej tj. przekazane w postaci elektronicznej i opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
Dokument/y potwierdzający/e umocowanie do reprezentowania Wykonawcy i/lub podmiotu udostepniającego zasoby muszą być złożone zgodnie z zasadami wskazanymi w pkt. 5-15 w niniejszym Rozdziale.
Dokument/y potwierdzający/e umocowanie do reprezentowania podmiotu udostepniającego zasoby składane są tylko w przypadku korzystania z jego zasobów w celu potwierdzenia spełniania warunków.
6) wadium wniesione w innej formie niż pieniądz.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości: 50.000,00 zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych 0/100).
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
2) W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
3) Wszelka korespondencja będzie prowadzona wyłącznie z pełnomocnikiem.
4) W formularzu OFERTA w miejscu „nazwa i adres wykonawcy” należy wpisać dane dotyczące wszystkich podmiotów wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienie, a nie tylko pełnomocnika.
5) Przed podpisaniem umowy od Wykonawców ubiegających się wspólnie o zamówienie publiczne, których oferta została wybrana Zamawiający będzie żądać umowy regulującej ich współpracę.
6) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które elementy zamówienia wykonają poszczególni wykonawcy – wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 4 do SWZ.
7) Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie – wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 2 do SWZ.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Z uwagi na ograniczoną ilość znaków rodzaj i zakres zmian określono w Załączniku nr 7 do SWZ wzór umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-07-26 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę należy złożyć na Platformie Zamówień Publicznych ZetoPZP pod adresem: https://pzp.blazowa.com.pl.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-07-26 10:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-08-24
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Z uwagi na ograniczoną ilość znaków możliwych do wpisania w ogłoszeniu o zamówieniu w niektórych miejscach zastosowano odniesienie do pełnych zapisów w SWZ.
Zamówienie jest realizowane w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych – edycja ósma.