Budowa oczyszczalni ścieków dla Gminy Nędza w miejscowości Ciechowice

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Budowa oczyszczalni ścieków dla Gminy Nędza w miejscowości Ciechowice
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoNędza
  • WojewództwoŚląskie
  • Rodzaj zamówieniaRoboty budowlane
  • Rodzaj zamawiającegoAdministracja samorządowa
  • Termin składania wniosków2018-01-05
  • Tryb udzielenia zamówieniaPrzetarg nieograniczony
  • ZamawiającyGmina Nędza
  • Data publikacji ogłoszenia2017-12-13
  • Numer ogłoszenia632059-N-2017
TREŚĆ PRZETARGU


Ogłoszenie nr 632059-N-2017 z dnia 2017-12-13 r.

Gmina Nędza: Budowa oczyszczalni ścieków dla Gminy Nędza w miejscowości Ciechowice
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Tak

Nazwa projektu lub programu
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020 (dla działania: 5.1 Gospodarka wodno-ściekowa dla poddziałania: 5.1.2 Gospodarka wodno-ściekowa RIT Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Nędza, krajowy numer identyfikacyjny 27625847000000, ul. ul. Jana III Sobieskiego  5 , 47440   Nędza, woj. śląskie, państwo Polska, tel. 032 410-20-18, 410-20-93, e-mail ug@nedza.pl, faks .
Adres strony internetowej (URL): www.bip.nedza.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Tak
www.bip.nedza.pl

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
www.bip.nedza.pl

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
Pocztą, kurierem lub osobiście w formie pisemnej
Adres:
Urząd Gminy Nędza ul. Jana III Sobieskiego 5 47 - 440 Nędza SEKRETARIAT biuro nr 17

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa oczyszczalni ścieków dla Gminy Nędza w miejscowości Ciechowice
Numer referencyjny: ZPI.271.8.2017
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:

Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: Projekt polega na budowie oczyszczalni ścieków bytowych z terenu Gminy Nędza o przepustowości docelowej średnio-dobowej Qśred=720m3/d. Oczyszczanie ścieków będzie odbywało się za pomocą tlenowej metody osadu czynnego, polegającej na napowietrzaniu ścieków tzw. osadem czynnym ( zespół drobnoustrojów) oraz na oddzieleniu osadu od oczyszczonych ścieków. Oczyszczalnie zaprojektowano na maksymalną przepustowość, która wynika z przewidywanej średniej ilości ścieków wytworzonych w ciągu doby w aglomeracji, w ilości 720 m3/d, możliwości dowozu dodatkowych ścieków taborem sanitarnym, w ilości 30 – 40 m3/d oraz około 20 procentowego przyrostu ścieków w stosunku do średniej dobowej, w ilości 160 m3/d wynikającej z możliwych dodatkowych dopływów wynikających z infiltracji z terenu, poprawy standardu wyposażenia mieszkań, rozbudowy obszaru działania. Projekt oczyszczalni uwzględnia etapowość realizacji sieci kanalizacyjnej. Wyróżniono 2 etapy eksploatacji oczyszczalni: • 1 etap - budowa sieci kanalizacyjnej w miejscowości Ciechowice, dla której przepustowość oczyszczalni wynosi średnio 180 m3/dobę maksymalnie 220 m3/dobę, • 2 etap - rozbudowa sieci kanalizacyjnej dla całej aglomeracji gdzie średnia przepustowość oczyszczalni będzie wynosiła 720 m3/dobę, maksymalna 880 m3/dobę Etapowość realizowana będzie poprzez zmianę wydajności oczyszczalni, co zostanie umożliwione poprzez zastosowanie 2 reaktorów SBR pracujących w układzie 1 lub 2 cykle na dobę. Możliwa maksymalna ilość ścieków do oczyszczalnia w cyklu wynosi 220 m3/dobę średnio 180 m3/dobę. Kolejność przepływu ścieków i funkcje technologiczne urządzeń są zgodne z Opisem wykonanym w oparciu o schemat technologiczny. Ścieki sanitarne w procesie oczyszczania przechodzą następujące obiekty: - Sitopiaskownik PSP. Ścieki doprowadzane są z systemu kanalizacji do obiektu ciśnieniowo rurociągiem PE D 200 i wprowadzane do zespolonego urządzenia sitopiaskownika. Przed wlotem zainstalowany przepływomierz, który rejestruje przepływ bieżący i sumacyjny. W sitopiaskowniku następuję oddzielenie ze ścieków ciał stałych małych do wielkości 6 mm, tzw. skratek oraz piasku.Dla zmniejszenia objętości wydzielonych ze ścieków zanieczyszczeń oraz zmniejszeniu utraty związków organicznych potrzebnych w dalszym procesie oczyszczania skrzatki oraz odpad z piaskownika poddane zostają płukaniu i prasowaniu w prasopłuczce skratek oraz płuczce piasku. Skrzatki i odpad z piaskownika po przesypaniu warstwowym wapnem gromadzone są w kontenerach na odpady. Z sitopiaskownika Ścieki spływają grawitacyjnie do pompowni głównej - Pompownia główna PG. Pompownia główna PG Rys. stanowi prefabrykowany zbiornik żelbetowy zabudowanym pod poziomem terenu. Ścieki z sitopiaskownika dopływają grawitacyjnie rurociągiem D250. Wewnątrz zbiornika o średnicy Dw 2200 mm zamontowane są dwie pompy zatapialne sterowane sonda elektrostatyczna i kontrolowane ogólnym systemem AKPIA oczyszczalni. Pompy przepompowują Ścieki do zbiornika retencyjnego - Zbiornik retencyjny ZR. Zbiornik wykonany jest z prefabrykowanego żelbetu, posiada kształt walca o średnicy Dz/Dw 11, 92/11, 6 Hz= 6200 mm i objętość całkowita 630 m3. Wewnątrz zbiornika zamontowane jest wyposażenie podane w zestawieniu materiałów i urządzeń. Zadaniem zespołu pomp ścieków surowych jest podawanie ścieków do bioreaktorów. Polecenia włącz/wyłącz dla wszystkich urządzeń podawane są z centralnej sterowni. Zamontowany zespół 3 mieszadeł szybkoobrotowych powoduje ciągłe mieszanie znajdujących się w nim ścieków, co zapewnia uśrednienie składu oraz wstępną redukcje zanieczyszczeń. - Bioreaktory BRI, BRII. Zbiorniki bioreaktorów również wykonane sa z prefabrykowanego żelbetu, posiadają kształt walca o średnicy Dz/Dw 10,82/10,5m, Hz= 6200m i objętość całkowitą 536 m3 każdy. Wewnątrz zbiornika zamontowane jest wyposażenie podane w zestawieniu materiałów i urządzeń. Doprowadzone ze zbiornika retencyjnego Ścieki poddawane sa oczyszczaniu poprzez odpowiednia sekwencje włączeń zainstalowanych w nim urządzeń. Praca poszczególnych urządzeń realizuje poszczególne fazy procesu tj. napełnianie, napowietrzanie i mieszanie. Po skończonym procesie cała zawartość bioreaktora poddana jest sedymentacji. Sklarowane oczyszczone Ścieki podawane SA do zbiornika buforowego - Zbiornik buforowy ZB. Zbiornik wykonany jest z prefabrykowanego żelbetu, posiada kształt walca o średnicy Dz/Dw 8,32/8 m i Hz= 6200mm, objętość całkowita 301 m3. Zadaniem zbiornika buforowego jest magazynowanie oczyszczonych ścieków celem odprowadzenia ich do odbiornika z minimalna wydajnością w ciągu całej doby. - Układ pomiarowy. Układ rozprężno - pomiarowy stanowi studzienka, w której następuję: - pomiar ilości odprowadzanych ścieków, _ pomiar, Jakości odprowadzanych ścieków, _ po przejściu przez układ pomiarowy oczyszczone Ścieki odprowadzane są do potoku Łęgoń Układ technologiczny zawiera również instalację dla zapewnienia odpowiedniej ilości powietrza potrzebnej w procesie oczyszczania. Do zespołu napowietrzania w bioreaktorach dostarczane jest powietrze z pomieszczenia dmuchaw. Zaprojektowane pomieszczenie wyposażono w 3 dmuchawy sterowane falownikiem. Na każdy bioreaktor pracuje jedna dmuchawa. Na wypadek awarii zainstalowano dmuchawę rezerwowa. Dmuchawa rezerwowa włączana jest automatycznie. Na sygnał awarii poprzez system przepustnic sterowanych układ sterujący automatycznie przechodzi na prace z dmuchawa rezerwowa. Wydajność dmuchaw jest sterowana od 240 m3/h do 800 m3/h. Osad nadmierny powstający w procesie oczyszczania odprowadzany będzie za pomocą pomp osadu do zbiorników osadu nadmiernego umieszczonych wewnątrz bioreaktorów. W zbiornikach tych osad zostanie zagęszczony grawitacyjnie, po czym za pomocą pompy osadu umieszczonej w pomieszczeniu prasy podawany jest na taśmową prasę filtracyjna. Po przejściu przez prasę uwodnienie osadu wynosi 80%. Dla zneutralizowania możliwości zaistnienia w odprowadzanym osadzie procesów gnilnych przeprowadza się higienizacje osadu poprzez mieszanie go z wapnem. Mieszanie osadu z wapnem następuję w mieszalniku, po czym wymieszany osad odprowadzany jest do pojemnika z przeznaczeniem do wywozu na składowisko odpadów stałych. Innym sposobem zagospodarowanie osadu może być jego wykorzystywanie, jako nawozu naturalnego stosowanego przeważnie do nawożenia lasów, warunkiem jest negatywny wynik na obecność metali ciężkich. Zakres robót dla poszczególnych węzłów oczyszczalni • TECHNOLOGIA Roboty w zakresie technologii będą polegały na wykonaniu wszystkich połączeń mechanicznych, elektrycznych i sterowniczych pomiędzy poszczególnymi elementami oczyszczalni i urządzeniami zgodnie z dokumentacją – Tom I Ponadto zakres ten obejmuje biologiczny rozruch oczyszczalni poprzedzony rozruchem mechanicznym wszystkich urządzeń. Rozruch należy prowadzić w uzgodnieniu z realizowaną równolegle kanalizacją. Osad czynny przeznaczony do zaszczepu powinien być pobrany z oczyszczalni o podobnej wielkości. W okresie rozruchu powinno być prowadzone szkolenie przyszłej obsługi oczyszczalni. Częstym zjawiskiem towarzyszącym procesowi rozruchu jest powstawanie dużej ilości piany, dla ułatwienia pokonania tego zjawiska należy dozować ręcznie środki do gaszenia piany np. Spumol. Wielkość przyszłej załogi do obsługi oczyszczalni zostanie ustalona przez Inwestora, ze względu na proces technologiczny załoga oczyszczalni powinna wynosić minimum 4 osoby (2 na 1 zmianie po 1 na 2 i 3-ciej). Rozruch ten ma potwierdzić spełnienie przez oczyszczalnie wszystkich w tym zakresie obowiązujących uregulowań prawnych oraz być zgodny ze wszystkimi decyzjami administracyjnymi wydanymi na etapie jej projektowania. • RUROCIĄGI ŚCIEKÓW OCZYSZCZONYCH Należy wykonać rurociągi odprowadzające oczyszczone ścieki do odbiornika jakim jest potok Łęgoń. Rurociągi te należy ułożyć przez koronę wału przeciwpowodziowego rzeki Odry. Prace prowadzić w uzgodnieniu i pod nadzorem Śląskiego Zarządu Melioracji i Gospodarki Wodnej w Katowicach / oddział w Raciborzu. Rozwiązania techniczne zawiera Tom II dokumentacji. • INSTALACJE I SIECI SANITARNE Wewnętrzne instalacje sanitarne obejmują instalacje ciepłe i zimnej wody, instalacje kanalizacji sanitarnej oraz sieci kanalizacji sanitarnej i deszczowej oraz sieć wodociągową. Ujmowane w sieci wody opadowe przed zrzutem muszą być podczyszczane w separatorze ropopochodnych. Instalacje wody zimnej i ciepłej należy wykonać z rur PP lub PE/PEX, instalacje kanalizacji sanitarnej z rur PVC lite SN8 zaś sieci zewnętrzne kanalizacji sanitarnej i deszczowej z rur PVC lite SN 8 lub PP SN8. przewidziano montaż studni betonowych i tworzywowych. Roboty wykonać zgodnie z warunkami technicznymi . rozwiązania projektowe zawiera Tom III cz.1 i 2. • ARCHITEKTURA I KONSTRUKCJE Należy wybudować dwa niezależne budynki oraz zbiorniki nadziemne. Budynek od strony północno-wschodniej (oznaczony, jako „A”), jest budynkiem jednokondygnacyjnym z pomieszczeniami socjalnymi dla pracowników oczyszczalni oraz pomieszczeniami technicznymi takimi jak: rozdzielnia elektryczna, pom. agregatu, pom. sterowni, kotłownia, warsztat naprawczy i pom. dmuchaw. Poziom posadzki zaprojektowano na ± 0, 00 = 179, 00 m n.p.m. Wymiary zewnętrzne to 14, 21 x 19, 91 m Wysokość całkowita wynosi 5, 27 m Powierzchnia zabudowy – 251, 93 m2 Powierzchnia użytkowa – 204,05 m2 Budynek od strony północno-zachodniej (oznaczony, jako „B”), jest budynkiem jednokondygnacyjnym z pomieszczeniami: prasy i sito-piaskownika. Wszystkie Ścieki płynące z gminy będą doprowadzone do tego budynku i przejdą przez to urządzenie. Poziom posadzki zaprojektowano na ± 0,00 = 179,00 m n.p.m. Wymiary zewnętrzne to 12,71 x 14,86 m Wysokość całkowita wynosi 5,27 m Powierzchnia zabudowy – 122,00 m2 Powierzchnia użytkowa – 102,48 m2 Zastosowano następujące rozwiązania materiałowe: - ściany budynku – tynkowane tynkami mineralnymi w stonowanych kolorach, - stolarka drzwiowa PVC i stal, - stolarka okienna PVC szklona szkłem zespolonym komorowym, - dach pokryty membraną PVC, - rynny i rury spustowe PVC. Budowę przeprowadzić należy z zastosowaniem nowych materiałów budowlanych gwarantujących wysoką energooszczędność budynku oraz estetyczny i trwały wygląd dostosowany do otoczenia. Ściany zewnętrzne budynku zaprojektowano, jako dwuwarstwowe z pustaków ceramicznych 288/220 oraz 250/220, klasy „15” przy użyciu zaprawy zwykłej ocieplone styropianem gr. 7 i 10 cm. ściany wykończone zostaną tynkiem cementowo-wapiennym. Całkowity współczynnik przenikania ciepła wynosi Uk= 0,30 W/m2K. Przy układaniu warstw muru należy zwrócić uwagę, aby spoiny pionowe w poszczególnych warstwach mijały się, o co najmniej 100 mm. W ścianach pod dachem wykonany zostanie wieniec żelbetowy o przekroju 25 x 29 cm oraz 25 x 25 cm przy użyciu betonu klasy B25, i stali A-III o średnicy - f12 pręty główne, oraz stali A-I o średnicy f6 strzemiona. Układ nośny dachu zaprojektowano z krokwi i płatwi drewnianych z drewna klasy C27. Na krokwiach należy ułożyć płyty OSB gr. 25 mm i ocieplenie z wełny mineralnej gr. 15 cm. Jako izolacje przeciwwodną zastosowano membranę PVC układana na ociepleniu. Mocowanie pokrycia i termoizolacji dachu łącznikami mechanicznymi lub klejami systemowymi – należy stosować rozwiązania dostosowane do lokalnych warunków o zwiększonym obciążeniu wiatrem mogące wywoływać znaczne wartości sił odrywających od ssania wiatru. Obróbki blacharskie powinny być wykonane z blachy stalowej powlekanej, a rynny z PVC. Zaprojektowano stolarkę okienna PVC, szklenie szkłem zespolonym komorowym o współczynniku przenikania ciepła Uk = 1,1. Kolorystyka wg rys. zestawienia stolarki oraz rys. elewacji. Parapety zewnętrzne z blachy powlekanej w kolorze szarym RAL 7040, wewnętrzne PVC – w kolorze - szary RAL 7040. Drzwi zewnętrzne do poszczególnych pomieszczeń – pełne, bez przeszkleń. Kolorystyka wg rys. zestawienia stolarki oraz rys. elewacji. Bramy zewnętrzne 3,00 X 3,50 m segmentowe – 3 szt. (bud. „A” - 1 szt., bud. „B” – 2 szt.) lub inne mające taki same parametry techniczne (bramy zamontowane w budynku ,,B’’ powinny posiadać osprzęt wykonany ze stali 1H18N9T) Współczynnik izolacji cieplnej 1,0 W/m2K. W pomieszczeniu sito-piaskownika oraz prasy zaprojektowano posadzkę betonowa gr. 15 cm i wykończoną powłoką epoksydową - antypoślizgową. Zaprojektowano posadzki z fibrobetonu grubości 15,0 cm. Jako zbrojenie rozproszone w posadzce należy zastosować włókna stalowe w ilości 25 kg/m3 utwardzone powierzchniowo. Rozwiązania projektowe zawiera Tom IV dokumentacji. • FUNDAMENTY Ściany zewnętrzne budynku posadowione zostaną na ławach >żelbetowych o szerokości 50,0 cm i wysokości 30 cm, wykonanych przy użyciu betonu klasy B20 i stali >żebrowanej 34GS o średnicy f 12 - pręty główne, oraz f 8 - strzemiona (St3S-b). Na ławach fundamentowych należy ułożyć izolacje pozioma z dwóch warstw papy na lepiku. Ściany fundamentowe należy wykonać z bloczków betonowych, pełnych (38x25x12) klasy 15 o gr. 25 cm przy użyciu zaprawy cementowej klasy M8 (fm= 8.0MPa). Jako ocieplenie ścian fundamentowych należy zastosować izolacje termiczna w postaci styropianu ekstrudowanego XPS o grubości 5 cm do poziomu min. 30 cm ponad teren. Płyty można mocować do ścian „na placki” za pomocą kleju bitumicznego. Szczegóły techniczne zawiera Tom V dokumentacji. • INSTALACJE ELEKTRYCZNE Instalacje elektryczne na terenie oczyszczalni ścieków zasilane będą podstawowo z projektowanej słupowej stacji transformatorowej 15/0.4 kV z transformatorem 250 kVA. Transformator wraz z aparatura, rozłącznikiem zabezpieczeniami, przekładnikami prądowymi i napięciowymi zlokalizowany będzie na słupie. Układ pomiarowy, pośredni zlokalizowany zostanie w skrzynce dwupłaszczowej mocowanej do dolnej części słupa. W skrzynce zainstalowany będzie również wyłącznik główny zasilania oczyszczalni. Rozwiązanie takie podyktowane jest możliwością zalania powodziowego terenu. Zasilanie projektowanej stacji transformatorowej odbywać sie będzie za pomocą linii kablowej ziemnej kablem typu YHAKXS 3x(1x95mm2) z istniejącego słupa linii 15 kV zlokalizowanego w pobliżu działki, zgodnie z warunkami zasilania. Rezerwowo zasilanie instalacji elektrycznych na terenie oczyszczalni ścieków odbywać się będzie z projektowanego agregatu prądotwórczego 0.4 kV 200 kW. Agregat prądotwórczy ustawiony zostanie w pomieszczeniu agregatu przylegającego do pomieszczenia rozdzielni. Agregat ze względu na swoje ustawienie nie wymaga stosowania obudowy w przypadku, gdy spełnia wymogi normy dotyczące hałasu. Agregat wyposażony będzie we wszystkie niezbędne urządzenia potrzebne do jego automatycznego uruchomienia oraz wyposażony będzie w moduł umożliwiający transmisje danych (np. RS232) do systemu komputerowego. Szczegóły dotyczące agregatu zawarte sa w projekcie automatyki oczyszczalni Wszystkie urządzenia technologiczne zainstalowane na oczyszczalni zasilane będą bezpośrednio z rozdzielnicy RG-OS lub za pośrednictwem własnej szafy zasilająco sterowniczej. Ze względu na warunki zewnętrzne rozdzielnica RG-OS projektowana jest jako szafowa, przyścienna o stopniu ochrony IP 55. Wyprowadzenie kabli góra. W rozdzielnicy zabudowane zostaną zabezpieczenia obwodów, regulator wraz z bateria kondensatorów, automat SZR-u oraz analizator parametrów sieci dla wizualizacji parametrów zasilania w systemie. Sterowanie i monitoring stanu procesu technologicznego odbywać się będzie za pomocą systemu komputerowego. Napędy zasilane bezpośrednio z rozdzielnicy RG-OS będą miały dodatkowo możliwość sterowania z miejsca, po wcześniejszej zgodzie operatora. tzn. operator w systemie daje zgodę na możliwość ręcznego, remontowego załączenia danego napędu. Przy napędzie w skrzynce sterowania miejscowego zapala się lampka informująca o zgodzie na sterowanie miejscowe. Każda skrzynka wyposażona zostanie w przycisk awaryjnego wyłączenia napędu działający bezpośrednio na wyłączenie napędu z powiadomieniem systemu o awaryjnym jego wyłączeniu. Szczegóły rozwiązań technicznych zawiera Tom VI dokumentacji projektowej • APARATURA KONTROLNO - POMIAROWA I AUTOMATYKA System akpia będzie realizował następujące funkcje: - wizualizację procesu technologicznego, - pomiary analogowe procesów technologicznych, - sygnalizacje stanów pracy i awarii, - sterowanie dostępnych urządzeń, - archiwizowanie parametrów technologicznych, - tworzenie raportów i zestawień wybranych danych Szczegóły rozwiązań projektowych zawiera Tom VII dokumentacji • WENTYLACJA I KLIMATYZACJA W projekcie przewidziano system do neutralizacji odorów. Urządzenie to oczyszcza powietrze po procesach oczyszczania w fazie wstępnej i fazie samego procesu oczyszczania biologicznego. Na odory powstające w wyniku zagniwania ścieków składają się: siarkowodór, organiczne związki siarki, metan oraz kwasy tłuszczowe. Do opisanego biofitra podłączone zostaną następujące obiekty oczyszczalni: 1. Budynek sitopiaskownika i prasy. 2. Pompownia główna i pompownia stacji zlewnej. 3. Zbiornik retencyjny. 4. Bioreaktory I i II. Szczegóły techniczne i wykonawcze zawiera Tom VIII dokumentacji projektowej • OGRZEWANIE Instalacja centralnego ogrzewania oparta jest o pompę ciepła wykorzystująca ciepło ze ścieków. Szczegóły podaje Tom IX dokumentacji projektowej • MONITORING OBIEKTU W zakresie instalacji telewizji przemysłowej CCTV będzie wykonanie instalacji obejmującej swym zasięgiem obserwacje drogi wewnętrznej, parkingów, urządzeń technologicznych. System CCTV będzie składać sie z: _ Kamer zewnętrznych kolorowych, obrotowych, dzień noc. _ Rejestratora obrazu, cyfrowego. _ Stanowiska obserwatorskiego (monitor, klawiatura sterownicza). _ Okablowania. Szczegóły zawiera Tom X dokumentacji projektowej • WYPOSAŻENIE OBIEKTÓW W SPRZĘT DO OBSŁUGI OCZYSZCZALNI Oczyszczalnię należy wyposażyć w sprzęt i urządzenia eksploatacyjne, służące ochronie środowiska, bezpieczeństwa pożarowego i bezpieczeństwa użytkowania. Wykaz przewidywanego wyposażenia zawiera Tom XI dokumentacji projektowej • ZAGOSPODAROWANIE TERENU I DROGA DOJAZDOWA Na terenie Oczyszczalni zaprojektowano drogę wewnętrzną szerokości od 5,5m do 6,68m oraz place manewrowe szer. od 8,73m do 18,18m. Zaprojektowano łącznie 5 miejsc postojowych, usytuowanych prostopadle do jezdni manewrowej o wymiarach 2,5x5,0m dla samochodów osobowych. Od strony północnej zaprojektowano tace zlewna o spadkach podłużnych i poprzecznych wahających się od 1,5% do 3,3%. Pochylenia podłużne wewnętrznej drogi i placów postojowo-manewrowych wynoszą od 0,6% do 3,0% zaś pochylenia poprzeczne wynoszą od 1,0% do 2,0%. W rejonie wejść do budynku należy zachować min. 2cm próg od posadzki. Również w rejonie projektowanej studni wodomierzowej oraz przy studni na rurociągu zrzutu oczyszczonych ścieków należy wyprofilować krawężnik do poziomu nawierzchni jezdni. Natomiast w miejscach połączenia jezdni z ciągiem pieszych należy obniżyć krawężnik do wysokości 2cm. Przy granicy zachodniej i wschodniej powstały skarpy o wysokości dochodzącej do około 1,5m o pochyleniu 1:1 w wyniku projektowanego podniesienia terenu. Od projektowanych placów oddziela je ogrodzenie wysokości 1,5m. Na planie sytuacyjno-wysokościowym podano podstawowe wymiary przebiegu trasy samochodów, wielkości pochyleń podłużnych i poprzecznych, rzędne w miejscach charakterystycznych, kierunki pochyleń i spływu wód opadowych, lokalizacje wpustów deszczowych, poziomy włączenia projektowanego wjazdu, lokalizacje przekrojów konstrukcyjnych. Podano parametry projektowanych dróg, placów i chodników. Na rysunku nr ZT/3 wykonano plan warstwicowy nawierzchni projektowanych celem usytuowania wpustów deszczowych oraz pokazania docelowego ukształtowania wysokościowego projektowanych nawierzchni drogowych. Parametry geometryczne wg rys. nr ZT/3 – Plan sytuacyjno-wysokościowy. Rozwiązania projektowe zawiera Tom XII dokumentacji. W ramach realizacji przedmiotu zamówienia należy: 1. Wykonać wszelkie prace przygotowawcze – zorganizowanie placu budowy, zapewnienie dostawy niezbędnych mediów na plac budowy, zapewnienie bezpieczeństwa i ograniczenie dostępu osób trzecich, 2. Wszelkie prace pomocnicze i towarzyszące, które są konieczne do prawidłowego wykonania robót ujętych w przedmiarze robót; 3. Wykonać wszelkie inne roboty, prace, niezbędne badania (w tym laboratoryjne), sprawdzenia, pomiary, czynności, obowiązki i wymogi wynikające z niniejszej specyfikacji (umowy, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót, przedmiaru robót); 4. Zapewnić obsługę geodezyjną zadania. 5. Opracowanie dokumentacji powykonawczej, tj: a) Inwentaryzacji geodezyjnej, b) Protokołów pomiarów elektrycznych i branżowych, c) Protokołów z badania zagęszczenia gruntu, d) Kompletu instrukcji użytkowania obiektów, urządzeń; e) Kompletu kart gwarancyjnych urządzeń, f) Kompletu atestów, aprobat i dopuszczeń, g) Kompletu dokumentacji techniczno ruchowej dla zastosowanych urządzeń, h) Sprawozdania z rozruchu technologicznego, i) Kompletu schematów powykonawczych instalacji nisko i wysokoprądowej w wersji papierowej (5 egz.) i elektronicznej (3 egz), Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają: specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych , przedmiary robót pomocniczo , dokumentacja rysunkowa ).

II.5) Główny kod CPV: 45232410-9
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
45252200-0
45231300-8
45330000-9
45223500-1
45262520-2
45261000-4
45311200-2
38424000-3
45111291-4
45111200-0


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:    lub dniach:
lub
data rozpoczęcia:   lub zakończenia: 2020-04-30
Okres w miesiącach Okres w dniach Data rozpoczęcia Data zakończenia
2020-04-30

II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: Zamawiający w tym zakresie nie stawia żadnych wymagań.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Na potwierdzenie należy złożyć: a) Informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową w wysokości, co najmniej 500.000,00 zł, b) Potwierdzenie, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia to jest wykonywaniem robót budowlanych na kwotę nie mniejszą niż 5.000.000,00 PLN.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: a/ wykonanych robót 1) Na potwierdzenie niniejszego warunku należy złożyć wykaz robót budowlanych ( załącznik nr 4) wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone;. Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że w tym okresie wykonał: • 1 robotę budowlaną polegającą na budowie, przebudowie lub modernizacji oczyszczalni ścieków obejmującą branże: budowlaną technologiczną, elektryczną i AKPiA o przepustowości min 500 m3/d na kwotę 5.000.000,00 zł. brutto. Do każdej pozycji wykazu należy załączyć dowody określające, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone. Dowodami są referencje oraz inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonane a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty. b) wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia publicznego. Na potwierdzenie niniejszego warunku należy złożyć wykaz osób ( załącznik nr 5), które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami; Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje n/w osobami: • Kierownikiem budowy - Zamawiający wymaga, aby osoba wskazana na to stanowisko posiadała min. 5 letnie doświadczenie licząc od daty uzyskania uprawnień budowlanych, uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno- budowlanej bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi. • -Kierownik robót sanitarnych. Zamawiający wymaga, aby osoba wskazana na to stanowisko posiadała min. 5 letnie doświadczenie licząc od daty uzyskania uprawnień budowlanych, uprawnienia budowlane bez ograniczeń w zakresie sieci sanitarnych obejmujących sieci wodociągowe, kanalizacyjne, gazowe i cieplne. • Kierownik robót elektrycznych i AKPiA. Zamawiający wymaga, aby osoba wskazana na to stanowisko posiadała min. 5 letnie doświadczenie licząc od daty uzyskania uprawnień budowlanych, uprawnienia budowlane w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń. • Uprawnionym geodetą – posiadającym uprawnienia zawodowe. Na wezwanie zamawiającego należy dołączyć oświadczenie Wykonawcy, że zaproponowane osoby posiadają wymagane uprawnienia i przynależą do właściwej izby samorządu zawodowego jeżeli taki wymóg na te osoby nakłada Prawo budowlane - na załączniku nr 5. Zgodnie z art. 12a Prawa budowlanego który to odsyła do ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z dnia 17 kwietnia 2008 r. ze zm.) przynależność do właściwej izby samorządu zawodowego nie jest wymagana od obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) gdyż do posiadania uprawnień w wykonywaniu samodzielnych funkcji w budownictwie nie jest wymagana przynależności do izby samorządu zawodowego.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Tak
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)






Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
2. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcy Zamawiający żąda oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia według załącznika 2 do siwz. 3. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekaże Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Zamawiający zaleca złożenie oświadczenia zgodnie ze wzorem wskazanym w załączniku nr 3 do siwz. W przypadku składania oferty wspólnej ww. dokument składa każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną lub upoważniony przez mocodawcę pełnomocnik. 1) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy. W przypadku składania oferty wspólnej ww. dokument składa każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną; 2) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie odroczenie lub, rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, 3) zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. 4) . Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w rozdziale X ust. 5 pkt 1,2,3 składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości c) Dokumenty, o których mowa powyżej w pkt. a) powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, a w pkt. b) powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. d) Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania ma osoba której dokument dotyczy, których dotyczy nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. a) i b), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis pkt c) stosuje się odpowiednio. 5). Wykonawca mający siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w odniesieniu do osoby mającej miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej składa dokumenty określone w pkt 8 powyżej.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć oświadczenie o spełnianiu warunku udziału w postępowaniu według załącznika 2a do siwz.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
1) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy. W przypadku składania oferty wspólnej ww. dokument składa każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną; 2) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie odroczenie lub, rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, 3) zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. 4) Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy –w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami , o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane , a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty – potwierdzające opisany warunek zgodnie z pkt.IX ppkt.2.2a SIWZ - załącznik nr 4do SIWZ; 5) Wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonywania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie dysponowania tymi osobami – zgodnie z opisanych warunkiem w pkt. IX ppkt 2.2.b SIWZ– załącznik nr 5 do SIWZ ; 6) Potwierdzenie, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną w wysokości 5.000.000,00 PLN zgodnie z opisanym warunkiem w pkt. IX ppkt 2.3.1 b SIWZ ; 7) Informacji z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert zgodnie z opisanym warunkiem w pkt. IX ppkt 2.3.1 a
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
Oferta powinna składać się z: 1.formularza ofertowego - zgodnego z treścią załącznika nr 1 do SIWZ; 2.oświadczenia o spełnieniu warunków udziału i nie podleganiu wykluczeniu z postępowania (zwanego dalej Oświadczeniem) stanowiącego wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu; - zgodnego z treścią załącznika nr 2 i 2a do SIWZ; 3.zobowiązania innych podmiotów do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (art. 22a ust. 2 ustawy) - jeżeli dotyczy; 4.pełnomocnictwa - jeżeli dotyczy. Pełnomocnictwo złożone w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii w sytuacji: a) Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy, b) podpisania oferty względnie innych dokumentów składanych wraz z ofertą przez osobę, dla której prawo do ich podpisania nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą – pełnomocnictwo do podpisania oferty. 5. Potwierdzenie wniesienia wadium. Przed podpisaniem umowy, w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego, Wykonawca przedłoży Zamawiającemu : • Kopie stosownych uprawnień budowlanych wraz z aktualnymi zaświadczeniami o przynależności do właściwej izby samorządu, jeżeli wobec wskazanej osoby powstaje taki obowiązek; • Kosztorys ofertowy sporządzony metodą szczegółową w układzie zgodnym z przedmiarami robót ( Lp oraz pozycja katalogu z przedmiarów ). Należy wskazać nazwy materiałów, urządzeń i montowanego sprzętu , wskazując dla nich nazwy producentów oraz typ stosowany na rynku lub inne cechy podane dla tych produktów na rynku, które pozwolą w sposób jednoznaczny zidentyfikować materiał , urządzenie i sprzęt oraz dla każdego produktu należy wskazać cenę jednostkową netto. Wykaz będzie stanowił podstawę żądania od Wykonawcy użycia wskazanych materiałów, urządzeń i sprzętu na etapie realizacji inwestycji. • Harmonogram rzeczowo – finansowy zgodny z załącznikiem nr 4 do umowy • zabezpieczenie należytego wykonania umowy (najpóźniej w dniu podpisania umowy) w wysokości 5% ceny ofertowej brutto. • Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie , których oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą przed podpisaniem umowy o realizacji zamówienia zobowiązani są do przedłożenia umowy konsorcjum
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
1. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 150.000,00 zł (słownie: sto pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100). 2. Wadium musi obejmować okres związania ofertą, tj. 30 dni od upływu terminu składania ofert. 3. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert tj. do dnia 05.01.2018r. godz. 9.00. 4. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert, o którym mowa w rozdziale XIV SIWZ. 5. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu na konto Zamawiającego: ING BankŚląski o/Racibórz 23 1050 0099 6825 7777 7777 7777 z dopiskiem na przelewie: „Wadium do przetargu nr ZPI.271.8.2017 na zadanie Budowa oczyszczalni ścieków dla Gminy Nędza w miejscowości Ciechowice ” ; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancji bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2016r poz. 359 i 2260 oraz 2017r poz. 1089) 6. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert, w szczególności wadium w formie pieniężnej winno wpłynąć na konto Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 7. W przypadku wnoszenia wadium w innej formie niż pieniężna, Wykonawca dołącza do oferty oryginalny dokument wadialny. Z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wyklucza się Wykonawców, którzy nie wniosą wadium przed upływem terminu składania ofert. 8. Wadium wniesione w formie innej niż pieniężna winno obowiązywać od dnia składania ofert (a nie od dnia następnego) przez cały okres związania ofertą, zgodnie z art. 85 ustawy Pzp. 9. W przypadku, gdy Wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji bankowej lub gwarancji ubezpieczeniowej z treści tych gwarancji musi w szczególności jednoznacznie wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium zawierające oświadczenie, że zapłaci całą kwotę wadium w przypadku zaistnienia okoliczności, o którym mowa w art. 46 ust 4a i 5 ustawy Pzp. 10. Zamawiający zaznacza, iż Wykonawca powinien dochować należytej staranności, by jego oferta była zabezpieczona wadium przed upływem terminu składania ofert. Należy wziąć pod uwagę czas trwania realizacji przelewów pomiędzy różnymi bankami. 11. Zamawiający przypomina, iż Wykonawca, którego oferta nie jest zabezpieczona wadium w terminie, którym mowa pkt 3, podlega odrzuceniu na podstawie art. 89 ust.1 pkt 7b ustawy. 12. Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu, przelewem, Wykonawca dołącza do oferty kserokopie wpłaty wadium z potwierdzeniem dokonanego przelewu. Na poleceniu przelewu należy wpisać: Wadium do przetargu nr ZPI.271.8.2017 na zadanie Budowa oczyszczalni ścieków dla Gminy Nędza w miejscowości Ciechowice W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczenia, dokument powinien być sporządzony zgodnie z obowiązującym prawem i winien zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta/poręczyciela (instytucji udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancja/poręczeniem, c) kwotę gwarancji/poręczenia, d) termin ważności gwarancji/poręczenia, e) bezwarunkowe zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do: „zapłacenia kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Prawo zamówień publicznych”. f) jednocześnie Zamawiający wymaga, aby okres ważności gwarancji/poręczenia nie był krótszy niż okres związania ofertą. g) z treści dokumentu musi jednoznacznie wynikać, jaki jest sposób reprezentacji Gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego przedstawiciela Gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikacje np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). 13. Gwarancja bankowa lub ubezpieczeniowa może być wystawiona na wszystkich członków konsorcjum lub na jednego z nich np. na lidera. Brak podania w treści gwarancji partnera nie ma znaczenia dla oceny skutków prawnych udzielonej gwarancji. Dotyczy to równie_ wadium wniesionego w formie pieniężnej (wystarczy, że wniesie je jeden członek konsorcjum np. lider). 14. Wadium zostanie zwrócone w terminach unormowanych w art. 46 ustawy pzp. 15. Na pisemny wniosek Wykonawcy, Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, jeżeli: a) wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert, b) został wykluczony z postępowania, c) jego oferta została odrzucona. 16. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli zachodzą przesłanki określone w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp.

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:

IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
Nie

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Nie
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Nie
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
Nie

IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Nie
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu: Nie
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria Znaczenie
cena brutto 60,00
okres udzielonej gwarancji na wykonane roboty budowlane 20,00
Doświadczenie zawodowe kierownika budowy 20,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji Nie
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert: Nie
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań: Nie
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Nie
Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
1. Zamawiający żądać będzie od Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, wniesienia zabezpieczenia w wysokości 5% ceny ofertowej brutto. Wykonawca wniesie zabezpieczenie należytego wykonania umowy w jednej z poniższych form: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 2. Zamawiający nie wyraża zgody na wniesienie zabezpieczenia w formach określonych w art. 148 ust. 2 ustawy. 3. Termin ważności zabezpieczenia złożonego w formie innej niż pieniężna nie może upłynąć przed wygaśnięciem zobowiązania, którego należyte wykonanie zabezpiecza Wykonawca. 4. Zabezpieczenie wnoszone w pieniądzu wykonawca wpłaca przelewem na rachunek bankowy Zamawiającej. 5. Zamawiający zwraca zabezpieczenie w terminie 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania przez Zamawiającego za należycie wykonane. Kwota pozostawiona na zabezpieczenie roszczeń z tytułu rękojmi za wady nie może przekraczać 30% wysokości zabezpieczenia. Kwota o której mowa powyżej jest zwracana nie później niż w 15 dniu po upływie okresu rękojmi za wady. 6. Treść zabezpieczenia należytego wykonania umowy wniesionego w formie innej niż pieniądz, winna uzyskać akceptację Zamawiającego. 7. Jeżeli okres na jaki ma zostać wniesione zabezpieczenie przekracza 5 lat, zabezpieczenie w pieniądzu wnosi się na cały okres nie krótszy niż 5 lat, , a zabezpieczenie w innej formie wnosi się na okres nie krótszy niż 5 lat, z jednoczesnym zobowiązaniem się wykonawcy do przedłużenia zabezpieczenia lub wniesienia nowego zabezpieczenia na kolejne okresy. 8. W przypadku nieprzedłużenia lub nie wniesienia nowego zabezpieczenia najpóźniej na 30 dni przed upływem terminu ważności dotychczasowego zabezpieczenia wniesionego w innej formie niż w pieniądzu, Zamawiający zmienia formę na zabezpieczenie w pieniądzu, poprzez wypłatę kwoty z dotychczasowego zabezpieczenia. 9. Wypłata o której mowa powyżej, następuje nie później niż w ostatnim dniu ważności dotychczasowego zabezpieczenia. 10. W przypadku wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania w formie innej niż pieniądz oraz konieczności wprowadzenia zmiany terminu zakończenia inwestycji, Wykonawca zobowiązany będzie do przedłożenia Zamawiającemu, przed podpisaniem stosownego aneksu do umowy zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości określonej powyżej na wydłużony okres realizacji pod rygorem odstąpienia od umowy przez Zamawiającego zgodnie § 20 ust.1 pkt.g umowy będącej załącznikiem nr 6 oraz punktem XXI SIWZ. 11.Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania określone są we wzorze umowy stanowiącym zał. nr 6 do niniejszej siwz. 12. W przypadku wniesienia zabezpieczenia, o którym mowa w ust. 1, w formie gwarancji ubezpieczeniowej lub bankowej, przedmiotowe gwarancje muszą być bezwarunkowe. Zamawiający zastrzega sobie prawo przed dostarczeniem gwarancji zatwierdzić jej wzór. 13. Zapisy w gwarancji bankowej czy ubezpieczeniowej nie mogą uniemożliwiać Zamawiającemu prawidłowego skorzystania (zgodnie z art. 147 ust. 1 i 2 ustawy Pzp) z zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 14. W związku z tym zabezpieczenia muszą spełniać następujące warunki: 1) płatne na pierwsze żądanie Zamawiającego, 2) płatne bezwarunkowo (niedopuszczalne jest stawianie dodatkowych warunków np. załączenia potwierdzenia Wykonawcy o zasadności roszczenia albo opinii rzeczoznawców, czy weryfikacji gwaranta co do wysokości odszkodowania), 3) pokrywające wszystkie roszczenia Zamawiającego wynikające z zawartej umowy (odszkodowania i kary umowne) do wysokości kwoty wynikającej z postanowień umowy, 4) muszą mieć zapis, że są nieodwołalne w okresie, na który zostały wystawione, 5) wystawione na okres od dnia podpisania umowy do dnia wykonania przedmiotu umowy i uznania przez Zamawiającego za należycie wykonany, a dla części dotyczącej rękojmi: do upływu rękojmi, 6) sprawy sporne rozstrzygane zgodnie z siedzibą Zamawiającego, 7) wszelkie zmiany w treści gwarancji są niedopuszczalne bez zgody Beneficjenta wyrażonej na piśmie

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Zamawiający przewiduje możliwość oraz tryb dokonania zmian niniejszej umowy, w niżej wymienionych przypadkach: 1) Zmiany ogólne: A. Możliwa jest: a) zmiana adresu / siedziby Zamawiającego / Wykonawcy, b) zmiana osób występujących po stronie Zamawiającego / Wykonawcy, c) zmiana w kolejności i terminach robót, d) zmiana będąca skutkiem poprawy omyłki oczywistej. B. Nie jest dopuszczalna zmiana Wykonawcy, z wyjątkiem sukcesji generalnej, przekształcenia, dziedziczenia spółek handlowych zgodnie z ksh, sukcesji z mocy prawa. 2) Zmiany rzutujące na termin wykonania umowy: A. Możliwe jest przedłużenie terminu zakończenia umowy o czas opóźnienia, jeżeli opóźnienie to wynika z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego i jeżeli takie opóźnienie jest lub będzie miało wpływ na wykonanie przedmiotu umowy, w zakresie następujących obowiązków Zamawiającego: a) przekazanie terenu budowy, b) przekazanie dokumentów budowy. B. Możliwa jest zmiana terminu wykonania umowy, ewentualne wstrzymanie lub wznowienie ro-bót oraz zmiana wynagrodzenia, ze względu na: a) prace objęte umową zostały wstrzymane przez właściwe organy z przyczyn niezależnych od Wykonawcy co uniemożliwia terminowe zakończenie realizacji przedmiotu umowy; b) oczekiwanie Wykonawcy na niezbędne opinie, decyzje, zezwolenia, uzgodnienia itp. wymagane obowiązującymi przepisami prawa, o ile okres wyczekiwania Wykonawcy nie wynika z braku podjęcia niezwłocznie lub wadliwego wykonywania przez Wykonawcę czynności niezbędnych do zainicjowania oraz prawidłowego przeprowadzenia właściwego postępowania celem uzyskania wskazanych powyżej niezbędnych opinii, decyzji, zezwoleń, uzgodnień, itp., o okres oczeki-wania wykraczający poza termin wynikający z przepisów zobowiązanego do wydania opinii, decyzji, zezwoleń, uzgodnień, itp.; c) uwarunkowania społeczne np. protesty, petycje, itp. d) konieczność prowadzenia uzgodnień z właścicielami urządzeń obcych lub właścicielami nieruchomości, e) roboty dodatkowe niezbędne do realizacji zamówienia, f) zmianę zastosowanych materiałów i technologii wykonania robót, g) zmiany stanu prawnego, h) warunki geotechniczne, których nie można było przewidzieć, i) w wyniku wystąpienia konieczności wykonania prac archeologicznych na terenie budowy, za-mian wynikających z konieczności wykonania robót niezwiązanych bezpośrednio z przedmiotem umowy i nieprzewidywalnych, których brak wykonania uniemożliwia lub utrudnia prawidłowe wykonanie przedmiotu umowy; j) wystąpienia czynników zewnętrznych, typu: niemożliwe do przewidzenia zdarzenia losowe, jak np. pożar, powódź, huragan, itp., a także dłużej utrzymujące się niekorzystne warunki atmosfe-ryczne uniemożliwiające prowadzenie robót, działania sił natury, uznane za stan klęski żywioło-wej. k) z powodu działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie przedmiotu umowy, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze Stron. l) wprowadzenie zmian w dokumentacji projektowej, w szczególności tych, które wynikają z błę-dów projektowych lub niedostosowania projektu do faktycznych warunków terenowych, a tak-że zmian powodujących poprawę efektywności ekonomicznej inwestycji, m) zmianę stawki podatku od towarów i usług (VAT), 4. Określa się następujący tryb dokonywania zmian postanowień umowy: 1) Sposób inicjowania zmian: a) Wykonawca wnioskuje do Zamawiającego w sprawie możliwości dokonania wskazanej zmiany, b) Zamawiający wnioskuje do Wykonawcy w sprawie możliwości dokonania wskazanej zmiany. 5. Przyczyny dokonania zmian postanowień umowy oraz uzasadnienie takich zmian należy opisać w stosownych dokumentach takich jak notatka służbowa, pismo Wykonawcy, protokół konieczności itp. 6. W rezultacie dokonania czynności opisanych w pkt a i b może dojść do podpisania przez strony aneksu do umowy. Projekt aneksu przygotowuje Zamawiający.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2018-01-05, godzina: 09:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> Polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH






NAJNOWSZE ZLECENIE
Szukam podwykonawców, cieśli, zbrojarzy - Gdynia, Pyrzowice
  • Lokalizacja zleceniaśląskie
  • Data dodania23-11-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Szukam podwykonawców, cieśli, zbrojarzy płyty drogowe Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
Poprzednie ogłoszenie o zamówieniu: Remont budynku mieszkalnego Przyszowa 396
Poprzednie ogłoszenie o zamówieniu z kategorii Budowa, dom, ogród: Remont budynku mieszkalnego Przyszowa 396
Następne ogłoszenie o zamówieniu z kategorii Budowa, dom, ogród: zagospodarowanie terenu po lądowisku dla helikopterów na potrzeby rehabilitacji
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI