Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa nowych linii oświetleniowych w Gminie Dębno.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA DĘBNO
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 210966993
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 5
1.5.2.) Miejscowość: Dębno
1.5.3.) Kod pocztowy: 74-400
1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL427 - Szczecinecko-pyrzycki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: bok@debno.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: bip.debno.com.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa nowych linii oświetleniowych w Gminie Dębno.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f49b51d9-e298-11ee-9fce-3adbe5eb3a3d
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00246043
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-03-15
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00037717/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Budowa nowych linii oświetleniowych na terenie gminy Dębno.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/um_debno/proceedings
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/um_debno/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1) Zamawiający będzie przekazywał Wykonawcom informacje w postaci elektronicznej za pośrednictwem platformy zakupowej. Informacje dotyczące odpowiedzi na pytania, zmiany SWZ, zmiany terminu składania i otwarcia ofert Zamawiający będzie zamieszczał na platformie zakupowej w sekcji „Komunikaty”.
Korespondencja, której zgodnie z obowiązującymi przepisami adresatem jest konkretny Wykonawca będzie przekazywana w postaci elektronicznej za pośrednictwem platformy zakupowej do konkretnego Wykonawcy.
2) Ofertę składa się pod rygorem nieważności w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, przez osobę upoważnioną. Zaleca się składanie podpisu bezpośrednio na każdym dokumencie.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RI/01.09
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
I. Przedmiotem zamówienia jest budowa:
1) Linii oświetleniowej na ul. Zalesie w Dębnie – na długości ok. 529m zawierającej 14 lamp ulicznych wraz z oprawą oświetleniową LED.
2) Linii oświetleniowej na ul. Wiosennej w Dębnie – na długości ok. 277m zawierającej 7 lamp ulicznych wraz z oprawą oświetleniową LED.
3) Linii oświetleniowej na ul. Lawendowej w Dębnie – na długości ok.62m zawierającej 2 lampy uliczne wraz z oprawą oświetleniową LED.
4) Linii oświetleniowej na ul. Szczęśliwej w Dębnie – na długości ok. 168m zawierającej 6 lamp ulicznych wraz z oprawą oświetleniową LED.
5) Linii oświetleniowej na ul. Rolniczej w Dębnie – na długości ok. 48m zawierającej 2 lampy uliczne wraz z oprawą oświetleniową LED.
6) Linii oświetleniowej na ul. Chabrowej w Dębnie – na długości ok. 35m zawierającej 1 lampę uliczną wraz z oprawą oświetleniową LED.
7) Linii oświetleniowej w Dolsku – na długości ok. 180m zawierającej 5 lamp ulicznych wraz z oprawą oświetleniową LED.
8) Linii oświetleniowej w Dolsku Turze – na długości ok.278m zawierającej 4 lampy uliczne wraz z oprawą oświetleniową LED.
9) Linii oświetleniowej w Ostrowcu – na długości ok. 37m zawierającej 1 lampę uliczną wraz z oprawą oświetleniową LED.
10) Oświetlenia ulicznego w Bogusławiu – zawierającego 2 lampy solarne wraz z oprawą drogową LED.
11) Linii oświetleniowej w Bogusławiu – na długości ok. 52m zawierającej 1 lampę uliczną wraz z oprawą oświetleniową LED.
12) Linii oświetleniowej w Smolnicy – na długości ok. 122m zawierającej 3 lampy uliczne wraz z oprawą oświetleniową LED.
13) Linii oświetleniowej w Barnówku – na długości ok.93m zawierającej 3 lampy uliczne wraz z oprawą oświetleniową LED.
Zamawiający informuje, że prace z pozycji 12) będą wykonywane na podstawie Decyzji nr 289/2023 z dn. 19.12 2023 r wydanej przez Starostę Myśliborskiego dotyczącej pozwolenia na budowę, natomiast pozostałe pozycje będą wykonywane na podstawie zgłoszeń niewymagających pozwolenia na budowę.
Wykonawca obowiązany jest w imieniu i na rzecz Zamawiającego dokonać zawiadomienia Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Myśliborzu o zakończeniu robót dla każdej z ww. linii.
II. W zakres przedmiotu zamówienia wchodzą następujące prace i obowiązki:
1) Roboty budowlane obejmujące:
a) roboty ziemne,
b) montaż linii kablowych wraz z właściwym zabezpieczeniem,
c) montaż kompletnych słupów oświetleniowych wraz z oprawami i wysięgnikami,
d) montaż kompletnych szafek oświetleniowych,
e) włączenia odpowiednio w projektowane szafki bądź w istniejące słupy oświetleniowe,
f) przepusty w rurze osłonowej do kabli, przeciski pod nawierzchnią utwardzoną,
g) odtworzenie istniejącej nawierzchni;
2) Nadzór wykonawczy nad robotami obejmujący kierownika robót branży elektrycznej.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45231400-9 - Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 7 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówienia, o którym mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp, w okresie 3 lat od dnia udzielenia niniejszego zamówienia, polegającego na powtórzeniu podobnych robót budowlanych stanowiących przedmiot niniejszego zamówienia, polegających na budowie oświetlenia drogowego linii kablowej z lampami ulicznymi, szafkami oświetleniowymi, złączami kablowopomiarowymi, a także dostawienie lamp solarnych oświetlenia drogowego wraz z konstrukcją, modułem fotowoltaicznym, oprawą drogową LED, akumulatorem.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: termin wykonania
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1) Wykonawca posiada zdolność do występowania w obrocie gospodarczym.
2) Sytuacja ekonomiczna lub finansowa Wykonawcy (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez Wykonawców oceniana będzie ich łączna sytuacja ekonomiczna i finansowa):
2.1) Wykonawca posiada ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w wysokości nie mniejszej niż 400 000,00 zł.,
2.2) Wykonawca posiada zdolność kredytową lub środki finansowe w wysokości 200 000,00 zł.
3) Wykonawca posiada zdolność techniczną lub zawodową tj.:
3.1) nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył:
a) co najmniej dwie budowy lub rozbudowy linii oświetlenia drogowego drogi publicznej liczącej łącznie min. 20 lamp,
b) montaż przynajmniej 2 lampy solarnej oświetlenia drogowego z modułem fotowoltaicznym.
3.2) narzędzia, wyposażenie zakładu lub urządzenia techniczne, jakie muszą być dostępne Wykonawcy w celu wykonania zamówienia: spawarka, młot udarowy elektryczny, agregat prądotwórczy a także odpowiedni sprzęt transportowy tj.; samochody samowyładowcze i dostawcze, żuraw samochodowy, podnośnik montażowy samochodowy, przyczepa do przewożenia kabli, samochód skrzyniowy oraz inne narzędzia umożliwiające należyte wykonanie przedmiotu zamówienia.
3.3) potencjał kadrowy: dysponuje lub będzie dysponować brygadą/ami, składającymi się z doświadczonych: monterów w ilości zapewniającej należyte wykonanie przedmiotu umowy w terminie umownym.
3.4) wykształcenie i kwalifikacje zawodowe: dysponuje lub będzie dysponować osobami, które posiadają wymagane uprawnienia do obsługi maszyn i sprzętu oraz posiadają niezbędne kwalifikacje do wykonywania prac związanych z przedmiotem zamówienia.
3.5) osoba skierowana do nadzoru: Wykonawca dysponuje lub będzie dysponować osobą, która będzie pełniła funkcję kierownika budowy posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych w zakresie odpowiadającym przedmiotowej inwestycji wraz z aktualnym wpisem do Izby Samorządu Zawodowego.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotu udostępniającego zasoby na zasadach określonych w art. 118 ust.1 ustawy Pzp, składa wraz z ofertą zobowiązanie podmiotu do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie wadium w wysokości 4000,00 zł. (słownie: cztery tysiące złotych).
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia:
1) W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. W związku z tym dołączają do oferty także oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy.
2) Ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w danym postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego i składają wraz z ofertą stosowne pełnomocnictwo. Wymóg powyższy nie dotyczy spółki cywilnej, o ile upoważnienie do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do oferty umowy spółki bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę i załączą do oferty umowę spółki cywilnej.
3) Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu składa każdy z Wykonawców w takim zakresie, w jakim spełnia poszczególne warunki, przy czym doświadczenie w wykonaniu robót budowlany, opisane w pkt 5.4. ppkt 3.1) w pełnym zakresie musi posiadać przynajmniej jeden z Wykonawców. Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania w pełnym zakresie każdy z Wykonawców składa odrębnie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Termin wykonania robót objętych niniejszą umową może ulec zmianie w przypadku:
1) opóźnień, przerw w realizacji robót, powstałych z przyczyn zależnych od Zamawiającego,
2) działania siły wyższej (na przykład klęski żywiołowej),
3) wystąpienia okoliczności, których strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności, jeżeli uniemożliwiają wykonanie zamówienia w terminie umownym,
4) zlecenia robót zamiennych jeżeli terminy ich zlecenia, rodzaj lub zakres, uniemożliwiają dotrzymanie pierwotnego terminu umownego,
5) potwierdzonego przez dostawców wydłużenia się okresu dostawy urządzeń lub materiałów w stosunku do terminów określonych w umowach pomiędzy Wykonawcą a dostawami, z przyczyn niezależnych od Wykonawcy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-04-02 12:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/um_debno/proceedings
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-04-02 12:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-05-01
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1) Wykonawca może powierzyć realizację elementów (części) przedmiotu zamówienia podwykonawcom. W przypadku zamiaru wykonywania przedmiotu zamówienia z udziałem podwykonawców wykonawca zobowiązany jest do wskazania w formularzu oferty części zamówienia, których wykonanie zamierza
powierzyć podwykonawcom i podania przez wykonawcę firm podwykonawców. W przypadku braku wskazania w ofercie podwykonawstwa wykonawca będzie mógł wprowadzić podwykonawcę wyłącznie na warunkach określonych w umowie.
2) Wykonawca musi wykonać osobiście kluczową część zadania tj. roboty związane z robotami montażowymi i instalacyjnymi instalacji elektrycznej.
3) Wykonawca lub podwykonawca jest zobowiązany zatrudnić na podstawie umowy o pracę osoby wykonujące prace budowlane roboty elektryczne, roboty ziemne, roboty montażowe i instalacyjne. Sposób dokumentowania zatrudnienia tych osób oraz uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę (podwykonawcę) wymagań, o których mowa w art. 95 ust. 1 ustawy Pzp a także sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań zawarte są we wzorze umowy.