Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa nowej oczyszczalni ścieków wraz z adaptacją istniejącego budynku oczyszczalni w miejscowości Rusinowice gmina Koszęcin
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Koszęcin
1.3.) Oddział zamawiającego: UG Koszęcin
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 151398468
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Powstańców 10
1.5.2.) Miejscowość: Koszęcin
1.5.3.) Kod pocztowy: 42-286
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL228 - Bytomski
1.5.7.) Numer telefonu: 343576100
1.5.8.) Numer faksu: 343576108
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: koszecin@koszecin.p
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.koszecin.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Kierowanie podstawowymi rodzajami działalności gospodarczej
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa nowej oczyszczalni ścieków wraz z adaptacją istniejącego budynku oczyszczalni w miejscowości Rusinowice gmina Koszęcin
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d097c415-b972-11ec-97c7-b646b0ba23df
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00117351
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-04-11
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00025624/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.5 Budowa nowej oczyszczalni ścieków wraz z adaptacją istniejącego budynku oczyszczalni w miejscowości Rusinowice gmina Koszęcin
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://miniportal.uzp.gov.pl/
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się przy użyciu miniPortalu, który dostępny jest pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/, ePUAPu, dostępnego pod adresem: https://epuap.gov.pl/wps/portal oraz poczty elektronicznej [adres mailowy do kontaktu z Zamawiającym: koszecin@koszecin.pl].
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP). Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy: „Formularz złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” i „Formularza do komunikacji” wynosi 150 MB. Za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na ePUAP. Zamawiający przekazuje link do postępowania oraz ID postępowania jako załącznik do niniejszej SWZ. Dane postępowanie można wyszukać również na Liście wszystkich postępowań w miniPortalu klikając wcześniej opcję „Dla Wykonawców” lub ze strony głównej z zakładki Postępowania.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
- Administratorem danych osobowych jest Gmina Koszęcin, ul. Powstańców Śl. 10, 42-286 Koszęcin.
- Z Inspektorem Ochrony Danych Cezarym Nowickim można kontaktować się mailowo, pod adresem: inspektor@odocn.pl, nr tel. 602762036, a także pocztą tradycyjną pod adresem: Urząd Gminy w Koszęcinie, ul. Powstańców Śl. 10, 42-286 Koszęcin, z dopiskiem „do Inspektora Ochrony Danych”;
- Dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego „Budowa nowej oczyszczalni ścieków wraz z adaptacją istniejącego budynku oczyszczalni w miejscowości Rusinowice gmina Koszęcin”.
- Odbiorcami danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1129 tj.), dalej „ustawa Pzp”;
- Dane osobowe będą przechowywane przez okres, który wyznaczony zostanie przede wszystkim na podstawie rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie działania archiwów zakładowych, chyba że przepisy szczególne stanowią inaczej;
- Obowiązek podania danych osobowych bezpośrednio dotyczących Wykonawcy jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
- W odniesieniu do danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany i dane nie będą profilowane;
Wykonawca posiada :
• na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych ;
• na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania danych osobowych*;
• na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO **;
• prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna , że przetwarzanie danych osobowych dotyczących Wykonawcy narusza przepisy RODO;
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Wykonawcy nie przysługuje:
• w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
• prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: GKZ.271.6.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 6385927,40 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Budowa od podstaw następujących, nowych obiektów:
a) Budynek techniczno-technologiczny - z uwagi na słabą stabilność podłoża budynek techniczno-technologiczny został zaprojektowany jako konstrukcja szkieletowa, z poszyciem ścian oraz dachu wykonanym z płyty warstwowej. Posadzki są zaprojektowane jako żelbet powlekany poliuretanowymi lub epoksydowymi powłokami o antypoślizgowej powierzchni. Budynek, przystosowany do montażu wielkogabarytowych urządzeń technologicznych składał się będzie z następujących pomieszczeń:
- pomieszczenie 0.1 - pomieszczenie sterownicze, przeznaczone do umieszczenia w nim szaf sterujących, zasilających, skrzynek krosowych oraz panelu wizualizacyjnego,
- pomieszczenie 0.2 - pomieszczenie gospodarcze, przeznaczone do przechowywani w nim sprzętów podręcznych, używanych przy obsłudze oczyszczalni,
- pomieszczenie 0.3 - pomieszczenie na reagenty chemiczne,
- pomieszczenie 0.4 - pomieszczenie komunikacyjne,
- pomieszczenie 0.5 - pomieszczenie na agregat prądotwórczy,
- pomieszczenie 0.6 - pomieszczenie dmuchaw, łącznie w pomieszczeniu znajdować się będą 3 dmuchawy, dwie zasadnicze oraz zastępcza na wypadek awarii,
- pomieszczenie 0.7 - pomieszczenie piaskownika lub sito-piaskownika – w pomieszczeniu ma zostać posadowione urządzenie oddzielające zanieczyszczenia stałe ze ścieków (piaskownik lub sito-piaskownik) oraz urządzenie do odwadniania osadów biologicznych nadmiernych (prasa szczelinowa, prasa taśmowa lub wirówka dekantacyjna) zintegrowane z podajnikiem typu ślimakowego, przenoszącym odwodniony osad na przyczepę rolniczą ustawiona w pomieszczeniu 0.9,
- pomieszczenie 0.8 – pomieszczenie techniczne, zaprojektowane do umieszczenia w nim wentylatorów wyciągowych dla zużytego powietrza technologicznego, zawierającego bioaerozole,
- pomieszczenie 0.9 - pomieszczenie techniczne, zaprojektowane do częstego wjazdu i wyjazdu pojazdów kołowych. W pomieszczeniu odbywać się będzie rozładunek ścieków dowożonych oraz znajdować się będzie boks na przyczepę do gromadzenia osadów odwodnionych w pomieszczeniu 0.7. Pod posadzką zaprojektowano dwa zbiorniki żelbetowe podziemne, jeden do ścieków dowożonych, pod stanowiskiem zrzutu oraz drugi do gromadzenia wody technologicznej.
b) Bioreaktory typu SBR nr 1 i 2 - część biologiczna została zaprojektowana w oparciu o dwa monolityczne dwukomorowe zbiorniki żelbetowe, radialne, o wysokości całkowitej 4,0 m i średnicy wewnętrznej 15,28 m przykryte stropem żelbetowym. Wewnątrz zbiorników bioreaktorów, pod wspólna pokrywą, znajdować się będą zbiorniki na osady biologiczne nadmierne. Każdy z bioreaktorów zostanie zaopatrzony w mieszadło wolnoobrotowe,
dwie pompy osadu biologicznego nadmiernego oraz zespól dyfuzorów do napowietrzania drobnopęcherzykowego.
c) Tunel foliowy - poletko odciekowe przeznaczone dla zrzutu awaryjnego dla pojazdów typu WUKO, do rozładunku płynnego ścieków i odpadów syntetycznych z czyszczenia i usuwania awarii.
Urządzenia do fizyko-mechanicznego i biologicznego oczyszczania ścieków:
a) Zbiornik technologiczny do montażu automatycznej kraty hakowej - komora lub studnia w postaci zbiornika DN 2000 mm zlokalizowanego w pomieszczeniu 0.9. Automatyczna krata hakowo-taśmowa o wolnym prześwicie 2 – 4 mm (w zależności czy na dalszym etapie oczyszczania zastosowany zostanie piaskownik czy sito-piaskownik),
b) Zbiornik przepompowni ścieków surowych pierwszego stopnia - zbiornik monolityczny, żelbetowy DN 2500 mm i głębokości 4,8 m, zlokalizowany pod posadzką pomieszczenia 0.7 zasilany kolektorem DN 315 PCV ze zbiornika kraty hakowej wyposażony w zestaw dwóch identycznych pomp zatapialnych o mocy znamionowej 3,7 – 3,8 kw. W dalszej kolejności ścieki będą oczyszczane mechanicznie za pomocą piaskownika lub sito-piaskownika,
c) Piaskownik lub sito-piaskownik napowietrzany - o cechach użytkowych: przepustowość od 0 do 140 m³/h i separacji piasku powyżej 95% przy przepływie maksymalnym urządzenia,
d) Zbiornik przepompowni ścieków surowych drugiego stopnia - zbiornik i pompy zaprojektowano w sposób analogiczny do przepompowni pierwszego stopnia. Na kolektorze odpływowym z przepompowni zaprojektowano przepływomierz elektromagnetyczny DN 160 mm do pomiaru napływu ścieku surowego. Zadaniem pompowni jest podawanie ścieków surowych (oczyszczone mechaniczne ścieki sanitarne + dowożone + ocieki z prasy) do bioreaktorów,
e) Punkt rozdziału ścieków oczyszczonych mechanicznie na bioreaktory – ścieki będą tłoczone na bioreaktor SBR nr 1 lub 2, za ich rozdział odpowiedzialny będzie układ działających naprzemiennie zasuw (lub przepustnic) automatycznych, wspartych zasuwami ręcznymi. Trasę kanalizacji tłocznej doprowadzającej ścieki z pompowni drugiego stopnia zaprojektowano pod posadzką budynku technologicznego, w z wylotem umieszczonym pod sufitem bioreaktorów,
f) Stacja dmuchaw - do napowietrzania bioreaktorów zaprojektowano dmuchawy typu śrubowego zintegrowane z własnym sterownikiem i falownikiem. Planowany jest zakup i montaż trzech identycznych jednostek, po jednej na każdy bioreaktor oraz jedna jednostka zapasowa,
g) Stacja odwadniania osadu biologicznego nadmiernego – do odwadniania osadu biologicznego nadmiernego, gromadzonego w komorze centralnej bioreaktora, zaprojektowano urządzenie odwadniające, tzw. prasę talerzową lub szczelinową. Prasa zostanie posadowiona w budynku technicznym pomiędzy zbiornikiem pompowni pierwszego i drugiego stopnia. Urządzenie powinno być fabrycznie wyposażone w system mieszania flokulantu i podajnik ślimakowy do transportu odwodnionego osadu na przyczepę rolniczą oraz posiadać własny układ zasilająco-sterowniczy do automatycznej lub półautomatycznej pracy,
h) Przepływomierz elektromagnetyczny - oczyszczone ścieki z bioreaktorów odprowadzane będą grawitacyjnie wspólnym kolektorem DN 250, poprzez przepływomierz elektromagnetyczny (Studnia S5),
i) Biofiltry - przewidziany jest montaż czterech biofiltrów biologicznych zaprojektowanych z rury dwuściennej PEHD, DN 2000 mm, z wypełnieniem z grubej kory sosnowej podpartej na ruszcie z kratownicy wykonanej z materiałów syntetycznych.
Adaptacja istniejącego budynku oczyszczalni BOS:
a) Przebudowa na wiatę istniejącego budynku w części bioreaktora - część ta (techniczno-technologiczna) zostanie zaadaptowana na nowe pomieszczenia w technologii szkieletowej,
b) Część socjalna istniejącego budynku - część ta wraz z węzłem sanitarnym zostanie zachowana bez znaczących zmian, zachowa również swój charakter. Pomieszczenia te zostaną jedynie odcięte od przebudowanej części techniczno-technologicznej i zaczną stanowić dwa odrębne budynki. W części socjalnej przewiduje się stanowisko wizualno-sterujące do obsługi programu sterującego.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
44220000-8 - Stolarka budowlana
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45111291-4 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu
45223200-8 - Roboty konstrukcyjne
45223820-0 - Gotowe elementy i części składowe
45260000-7 - Roboty w zakresie wykonywania pokryć i konstrukcji dachowych i inne podobne roboty specjalistycze
45261320-3 - Kładzenie rynien
45262300-4 - Betonowanie
45262310-7 - Zbrojenie
45262500-6 - Roboty murarskie i murowe
45320000-6 - Roboty izolacyjne
45410000-4 - Tynkowanie
45440000-3 - Roboty malarskie i szklarskie
45442200-9 - Nakładanie powłok antykorozyjnych
77211600-8 - Sadzenie drzew
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 8 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: W celu wyboru najkorzystniejszej oferty zamawiający przyjął następujące kryteria - przypisując im odpowiednio wagę procentową:
- cena ofertowa - 60 %
- okres gwarancji i rękojmi za wady na przedmiot zamówienia - 20 %
- obsługa gwarancyjna - 20%
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji i rękojmi za wady na przedmiot zamówienia
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: obsługa gwarancyjna
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Za minimalny poziom zdolności uznane zostanie, wykazanie przez Wykonawcę, że: wykonał lub w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonuje w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie zamówienia zgodne z zakresem niniejszego zamówienia tj. co najmniej jedną robotę budowlaną o wartości minimum 3 000.000,00 zł netto, polegającą na budowie lub przebudowie lub rozbudowie oczyszczalni ścieków komunalnych wraz z jej wyposażeniem technologicznym, odebrane protokołem częściowym lub końcowym.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Wykonawca dołącza do oferty oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w zakresie wskazanym w pkt. 7.1 i 7.2 SWZ. Oświadczenie to stanowi dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu na dzień składania ofert, tymczasowo zastępujący wymagane podmiotowe środki dowodowe, wskazane w pkt. 8.3 . Wykonawca jest zobowiązany udowodnić, że wykonał lub w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonuje w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie zamówienia zgodne z zakresem niniejszego zamówienia tj. co najmniej jedną robotę budowlaną o wartości minimum 3 000.000,00 zł netto, polegającą na budowie lub przebudowie lub rozbudowie oczyszczalni ścieków komunalnych wraz z jej wyposażeniem technologicznym, odebrane protokołem częściowym lub końcowym.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca dołącza do oferty oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w zakresie wskazanym w pkt. 7.1 i 7.2 SWZ. Oświadczenie to stanowi dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu na dzień składania ofert, tymczasowo zastępujący wymagane podmiotowe środki dowodowe, wskazane w pkt. 8.3.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości 65 000,00 zł (słownie: sześćdziesiąt pięć tysięcy zł 00/100)
Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert i utrzymywać nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w niniejszym rozdziale SWZ.
Formy wnoszenia wadium: wadium może być wniesione według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
a) pieniądzu;
b) gwarancjach bankowych;
c) gwarancjach ubezpieczeniowych;
d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tj. Dz.U. z 2020r. poz. 299).
Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacać przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego. Wadium wnoszone w postaci niepieniężnej należy złożyć wraz z ofertą. Należy przekazać oryginał gwarancji lub poręczenia w formie elektronicznej.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego – nie dotyczy spółki cywilnej, o ile upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do oferty umowy spółki bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, zobowiązani są złożyć wraz z ofertą stosowne pełnomocnictwo – zgodnie z pkt. 8.2.1 – nie dotyczy spółki cywilnej, o ile upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do oferty umowy spółki bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę.
W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienie przez Wykonawców oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ustawy (pkt. 8.1.2 SWZ) składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w którym Wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu, oraz brak podstaw wykluczenia - każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia nie może podlegać wykluczeniu z postępowania w oparciu o wskazane w SWZ podstawy wykluczenia. Powyższe oznacza, iż:
Oświadczenie w zakresie braku podstaw wykluczenia musi złożyć każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału składa podmiot, który w odniesieniu do danego warunku udziału w postępowaniu potwierdza jego spełnianie; dopuszcza się oświadczenie złożone łącznie, tj. podpisane przez wszystkie podmioty wspólnie składające ofertę lub przez pełnomocnika występującego w imieniu wszystkich podmiotów.
Warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej jest spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje dostawy, roboty budowlane lub usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane (ar. 117 ust. 2 Pzp).
W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają dostawy, roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. Zatem ten spośród wykonawców, który posiada zdolności do realizacji zamówienia, tj. spełnia warunki udziału w postępowaniu, powinien zrealizować zamówienie w zakresie, do wykonania którego niezbędne są te zdolności.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, składane na podstawie art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, z którego musi jednoznacznie wynikać, które dostawy, roboty budowlane lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
Dopuszcza się, aby wadium zostało wniesione przez pełnomocnika (lidera) lub jednego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, z zastrzeżeniem pkt. 15.9.1. SWZ
W przypadku wniesienia wadium w postaci niepieniężnej, treść dokumentu wadialnego musi zapewniać możliwość zaspokojenia interesów Zamawiającego co oznacza, że uzyskanie zagwarantowanej zapłaty wadium musi obejmować wszystkie wskazane w ustawie przesłanki zatrzymania wadium, o których mowa w art. 98 ust. 6 ustawy, tj. działania lub zaniechania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z podmiotem występującym jako pełnomocnik Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Tak
7.2.) Informacje na temat zaliczek:
Zamawiający przewiduje udzielenie Wykonawcy zaliczki na poczet wykonania przedmiotu Umowy w łącznej wysokości 5 % kwoty brutto, o której mowa w § 7 ust. 2 Umowy na realizację zadania.
Wniesie zabezpieczenia zaliczki, o którym mowa w art. 442 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, nie jest wymagane.
Wykonawca, w terminie do 14 dni licząc od dnia zawarcia Umowy, wystawi i doręczy Zamawiającemu fakturę zaliczkową, stanowiącą podstawę do wypłaty zaliczki przez Zamawiającego. Zamawiający zobowiązuje wypłacić zaliczkę w wysokości wskazanej w ust. 6 w terminie do 21 (słownie: dwudziestu jeden) dni, licząc od daty dostarczenia Zamawiającemu prawidłowo wystawionej faktury zaliczkowej.
Za dzień zapłaty zaliczki, o której mowa w ust. 1 Strony przyjmują dzień obciążenia kwotą zaliczki rachunku bankowego Zamawiającego.
Wykonawca zobowiązany jest do zwrotu zaliczki w terminie wskazanym przez Zamawiającego i na jego pisemne wezwanie, jeżeli:
- Wykonawca, z przyczyn nieleżących po stronie Zamawiającego, nie przystąpił do realizacji przedmiotu umowy przez okres co najmniej 21 dni, licząc od dnia podpisania Umowy,
- Zamawiający odstąpił od Umowy w całości z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej Umowy w stosunku do treści złożonej Oferty na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia:
1) zmiany w zakresie terminu realizacji zamówienia:
a) będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności: wstrzymanie robót z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, konieczność usunięcia błędów lub wprowadzenie zmian w dokumentacji projektowej, dodatkowe roboty nieobjęte pierwotną dokumentacją projektową,
b) inne przyczyny zewnętrzne niezależne od Zamawiającego oraz Wykonawcy skutkujące niemożnością prowadzenia prac (np. brak uzgodnień).
W przypadku wystąpienia którejkolwiek okoliczności wymienionej powyżej, termin wykonania Umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu o czas niezbędny do zakończenia wykonania jej przedmiotu w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności,
2) zmiany sposobu spełniania świadczenia może nastąpić w sytuacji gdy wystąpi:
a) niedostępność na rynku materiałów lub urządzeń wskazanych w dokumentacji projektowej spowodowana zaprzestaniem produkcji, przejściowym brakiem produktu z przyczyn leżących po stronie producenta lub wycofaniem z rynku tych materiałów lub urządzeń,
b) konieczność zastosowania innej technologii wykonania zaprojektowanych robót, innych rozwiązań technicznych lub technologicznych lub materiałowych niż wskazane w dokumentacji projektowej, w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziłoby niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu Umowy lub jego części lub konieczność zmiany wynika z ze zmiany obowiązujących przepisów prawa.
2. Strona występująca o zmianę postanowień Umowy zobowiązana jest do udokumentowania zaistnienia okoliczności, o których mowa w niniejszym paragrafie. Wniosek o zmianę postanowień zawartej Umowy musi być wyrażony na piśmie.
3. Zmiana postanowień niniejszej Umowy może wystąpić wyłącznie za zgodą obu Stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-04-26 11:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://miniportal.uzp.gov.pl/
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-04-26 11:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-05-25