Budowa Muzeum w Sobiborze (III etap realizacji: roboty budowlane, instalacyjne i zagospodarowania...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Budowa Muzeum w Sobiborze (III etap realizacji: roboty budowlane, instalacyjne i zagospodarowania terenu)
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoLublin
  • WojewództwoLubelskie
  • Rodzaj zamówieniaRoboty budowlane
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - państwowe i samorządowe instytucje kultury
  • Termin składania wniosków2021-06-24
  • ZamawiającyPaństwowe Muzeum na Majdanku
  • Data publikacji ogłoszenia2021-06-07
  • Numer ogłoszenia2021/BZP 00074217
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa Muzeum w Sobiborze (III etap realizacji: roboty budowlane, instalacyjne i
zagospodarowania terenu)

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Państwowe Muzeum na Majdanku

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000276096

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Droga Męczenników Majdanka 67

1.5.2.) Miejscowość: Lublin

1.5.3.) Kod pocztowy: 20-325

1.5.4.) Województwo: lubelskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL814 - Lubelski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@majdanek.eu

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.majdanek.eu/bip

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - państwowe i samorządowe instytucje kultury

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Budowa Muzeum w Sobiborze (III etap realizacji: roboty budowlane, instalacyjne i
zagospodarowania terenu)

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3b820755-c76a-11eb-911f-9ad5f74c2a25

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00074217

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-06-07

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00006809/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.1 Budowa Muzeum w Sobiborze (III etap realizacji: roboty budowlane, instalacyjne i zagospodarowania terenu)

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

http://www.majdanek.eu/bip

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: miniPortalu
https://miniportal.uzp.gov.pl/, ePUAPu https://epuap.gov.pl/wps/portal

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej
przekazywanej przy ich użyciu, opisane zostały w regulaminie korzystania z miniPortalu dostępnym
pod adresem https://miniportal.uzp.gov.pl/WarunkiUslugi oraz regulaminie ePUAP. Sposób
sporządzenia dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub
oświadczeń musi być zgody z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z
dnia 31 grudnia 2020 roku w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań
technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w
postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie.(Informacje w tym zakresie
określono w Rozdziale IX SWZ)

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula informacyjna RODO została zawarta w Rozdziale
XX SWZ

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Klauzula informacyjna RODO została zawarta w Rozdziale
XX SWZ

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: Znak sprawy: ZP. IIb - III- 241- 02/2021

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych dla zadania pn.: Budowa Muzeum w Sobiborze (III etap realizacji: roboty budowlane, instalacyjne i zagospodarowania terenu) na terenie Muzeum i Miejsca Pamięci w Sobiborze. Niemiecki nazistowski obóz zagłady (1942-1943). Oddziału Państwowego Muzeum na Majdanku, Żłobek 101, 22-200 Włodawa (działki nr: 584/2, 310/1, 316/9, 316/1).
2. Zakres prac obejmuje w szczególności:
1) Roboty rozbiórkowe i przygotowawcze:
a) Wycinka wskazanych drzew i krzewów kolidujących z elementami upamiętnienia,
b) Rozbiórka obelisku i fundamentów po wieży obserwacyjnej,
c) Rozbiórka wierzchniej nawierzchni drogi z betonu asfaltowego oraz istniejącej alei pamięci.
2) Roboty ziemne i geodezyjne:
a) Wytyczenie w terenie przebiegu muru, komór gazowych i innych elementów upamiętnienia,
b) Wykonanie ręcznych robót ziemnych w obrębie polany mogił masowych,
c) Wykonanie pozostałych robót ziemnych,
3) Roboty konstrukcyjne:
a) Wykonanie fundamentów liniowych i punktowych,
b) Ustalenie docelowej receptury betonu oraz próbki muru o długości 5,6m w celu zaakceptowania jakości dostarczanego betonu architektonicznego przez nadzór inwestycji,
c) Wykonanie muru żelbetowego z betonu architektonicznego zgodnie z zaprojektowanym przebiegiem,
d) Wykonanie systemu odprowadzania wód opadowych z polany,
e) Wykonanie gablot ekspozycyjnych ruin fundamentów komór gazowych,
f) Wykonanie studni grzebalnych,
g) Wykonanie i montaż żelbetowych tablic informacyjnych,
h) Wykonanie cokołu oraz przetransportowanie i posadowienie na nim pomnika,
i) Wykonanie izolacji przeciwwilgociowej,
j) Zabezpieczenie antygraffiti powierzchni muru.
4) Roboty drogowe:
a) Wykonanie drogi ofiar z odcinkiem do terenu po byłym baraku fryzjerskim z wykorzystaniem łamanego marmuru,
b) Wykonanie placu komór gazowych z wykorzystaniem łamanego marmuru,
c) Wykonanie ciągów pieszych z systemową, wodoprzepuszczalną nawierzchnią mineralną: alei pamięci w śladzie chodnika asfaltowego, ciągu prowadzącego od budynku głównego do reliktów komór gazowych, ciągu prowadzącego od budynku głównego do placu wybuchu powstania,
d) Wykonanie placów z systemową, wodoprzepuszczalną nawierzchnią mineralną: w obszarze komór gazowych, w rejonie byłego baraku Sonderkommando, w miejscu wybuchu powstania,
e) Wykonanie trawników.
5) Roboty konserwacyjne związane z osłonięciem reliktów fundamentów komór gazowych wraz z wykonaniem gablot ekspozycyjnych (konstrukcja przeszklenia, wentylacji i instalacji elektrycznej w gablotach).
6) Roboty elektryczne:
a) Montaż i wyposażenie rozdzielnic elektrycznych,
b) Wykonanie instalacji zewnętrznych oświetleniowych,
c) Wykonanie i montaż słupów oświetleniowych polany grobów masowych,
d) Zasilenie i montaż szlabanu,
e) Wykonanie monitoringu,
f) Wykonanie pomiarów instalacji elektrycznej.
7) Wykonanie robót wykończeniowych zagospodarowania terenu (ławki, kosze na śmieci).
3. Roboty będą wykonywane na terenie, który podlega ochronie prawnej w aspekcie przepisów ustawy z dnia 23 lipca 2003r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, na podstawie wpisu do gminnej ewidencji zabytków gminy Włodawa oraz wojewódzkiej ewidencji zabytków województwa lubelskiego.
4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia (sopz) znajduje się w załączniku nr 1 do niniejszej specyfikacji warunków zamówienia (SWZ) oraz w wyszczególnionej w nim dokumentacji i stanowi jej integralną część. Zamawiający wymaga aby realizacja przedmiotu zamówienia nastąpiła na warunkach i zasadach określonych w projekcie umowy stanowiącym załącznik nr 8 do SWZ, oraz zgodnie ze Szczegółowym opisem przedmiotu zamówienia przy uwzględnieniu, że za roboty wykonane od dnia zawarcia umowy do dnia 15 grudnia 2021 r. zgodnie z Harmonogramem rzeczowo - finansowym Zamawiający zapłaci Wykonawcy nie więcej niż 7 528 047,00 zł brutto.
5. Zamawiający wymaga udzielenia przez Wykonawcę pełnej gwarancji na przedmiot zamówienia na okres minimum 36 miesięcy licząc od daty odbioru końcowego. Niezależnie od uprawnień z tytułu gwarancji, Zamawiający może wykonywać uprawnienia z tytułu rękojmi na zasadach ogólnych. W przypadku, gdy okres gwarancji jest krótszy niż 5 lat, to okres rękojmi wynosi nie mniej niż 5 lat, licząc od daty odbioru końcowego. Zamawiający wymaga gwarancji w formie pisemnej.
6. Zamawiający, zgodnie z art. 99 ust. 5 ustawy Pzp, dopuszcza oferowanie produktów równoważnych. W przypadku, gdy w opisie przedmiotu zamówienia technologia robót lub zastosowane produkty przy realizacji przedmiotu zamówienia zostają opisane poprzez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty dostarczane przez konkretnego wykonawcę, Zamawiający informuje, iż zapis ten jest jedynie przykładowym i stanowi wskazanie dla Wykonawcy jakie minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe powinny posiadać produkty użyte do realizacji przedmiotu zamówienia, aby zostały spełnione wymagania stawiane przez Zamawiającego.
Opisując przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2) oraz ust. 3 ustawy Pzp, zgodnie z art. 101 ust. 4 ustawy Pzp Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym.
Zgodnie z art. 101 ust. 5 ustawy Pzp – Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone przez Zamawiającego w opisie przedmiotu zamówienia.
W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających rozwiązania równoważne. Wykonawca może, przy pomocy innych dokumentów wykazać, że oferowane przez niego rozwiązania równoważne spełniają wymogi wynikające ze wskazanych norm lub odpowiednich specyfikacji technicznych.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne

45212313-3 - Roboty budowlane w zakresie muzeów

45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni

45261000-4 - Wykonywanie pokryć i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty

45262690-4 - Remont starych budynków

45262700-8 - Przebudowa budynków

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

45320000-6 - Roboty izolacyjne

45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne

45421000-4 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej

45422000-1 - Roboty ciesielskie

45453100-8 - Roboty renowacyjne

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający dokona oceny ofert w oparciu o podane kryteria oceny ofert
przyznając punkty zgodnie z zasadami określonymi w Rozdziale XVI SWZ. Za najkorzystniejszą
zostanie uznana oferta która uzyska najwyższą łączną ilość punktów.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w
postępowaniu dotyczące: 1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym: Zamawiający
nie określa warunków w tym zakresie2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności
zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: Zamawiający nie określa warunków w tym
zakresie3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Zamawiający nie określa warunków w tym
zakresie 4) zdolności technicznej lub zawodowej (art. 112 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp): 4.1)
Wykonawca spełni warunek, jeśli wykaże, że w okresie ostatnich 5-ciu lat przed upływem
terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie
wykonał należycie, co najmniej 2 roboty budowlane, z których: a) co najmniej jedna robota
budowlana obejmowała swoim zakresem wykonanie pionowych elementów obiektu z
konstrukcyjnego betonu architektonicznego wylewanego na budowie o powierzchni tych
elementów co najmniej 200 m2, oraz b) co najmniej jedna robota budowlana obejmowała swoim
zakresem wykonanie robót w branży drogowej (drogi i/lub place i/lub ciągi piesze wykonane z
wodoprzepuszczalnej nawierzchni mineralnej), o powierzchni co najmniej 1000 m2, 4.2)
Wykonawca spełni warunek, jeśli wykaże, iż dysponuje i skieruje do realizacji zamówienia co
najmniej: a) jedną osobą do pełnienia funkcji kierownika budowy posiadającą: a1) uprawnienia
budowlane do kierowania robotami budowlanymi o specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez
ograniczeń oraz a2) odbytą co najmniej 18 miesięczną praktykę zawodową na budowie przy
zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków lub innego właściwego rejestru,
oraza3) co najmniej 5 letnie (licząc od momentu uzyskania uprawnień do kierowania robotami)
doświadczenie zawodowe (rozumiane jako suma przepracowanych miesięcy) w kierowaniu
robotami budowlanymi z zastrzeżeniem, że doświadczenie to obejmuje w okresie ostatnich
trzech lat przed upływem terminu do składania ofert co najmniej 6 miesięczną aktywność
zawodową w opisanym powyżej zakresie; b) jedną osobą do pełnienia funkcji kierownika robót
posiadającą:b1) uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń o
specjalności drogowej, orazb2) co najmniej 3 letnie (licząc od momentu uzyskania uprawnień do
kierowania robotami) doświadczenie zawodowe (rozumiane jako suma przepracowanych
miesięcy) w kierowaniu robotami budowlanymi o specjalności drogowej z zastrzeżeniem, że
doświadczenie to obejmuje w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu do składania
ofert co najmniej 6 miesięczną aktywność zawodową w opisanym powyżej zakresie; c) jedną
osobą do pełnienia funkcji kierownika robót posiadającą:c1) uprawnienia budowlane do
kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń o specjalności instalacyjnej (elektrycznej),
orazc2) co najmniej 3 letnie (licząc od momentu uzyskania uprawnień do kierowania robotami)
doświadczenie zawodowe (rozumiane jako suma przepracowanych miesięcy) w kierowaniu
robotami budowlanymi o specjalności elektrycznej z zastrzeżeniem, że doświadczenie to
obejmuje w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu do składania ofert co najmniej 6
miesięczną aktywność zawodową w opisanym powyżej zakresie; d) jedną osobą –
konserwatorem posiadającym:d1) tytuł zawodowy magistra uzyskany po ukończeniu studiów
wyższych na kierunku konserwacja i restauracja dzieł sztuki, orazd2) co najmniej 3 letnie (licząc
od momentu uzyskania tytułu zawodowego magistra po ukończeniu właściwych studiów
wyższych) doświadczenie zawodowe (rozumiane jako suma przepracowanych miesięcy) w
wykonywaniu prac konserwatorskich w obiektach wpisanych do rejestru zabytków lub innego
właściwego rejestru, z zastrzeżeniem, że doświadczenie to obejmuje aktywność zawodową w
zakresie dotyczącym konserwacji murów ceglanych; e) jedną osobą do pełnienia funkcji
koordynatora ds. betonu architektonicznego posiadającą:e1) uprawnienia budowlane o
specjalności konstrukcyjno-budowlanej lub architektonicznej, oraz e2) doświadczenie w
wykonywaniu lub nadzorowaniu co najmniej jednej roboty budowlanej obejmującej swoim
zakresem wykonanie pionowych elementów obiektu z konstrukcyjnego betonu
architektonicznego wylewanego na budowie o powierzchni tych elementów co najmniej 200
m2. Zamawiający nie dopuszcza jednoczesnego łączenia funkcji Kierowników. Zamawiający
dopuszcza łączenie funkcji Kierownika i koordynatora ds. betonu architektonicznego. Kierownik
budowy i kierownik robót powinien posiadać uprawnienia budowlane zgodnie z ustawą z dnia 07
lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz.U. 2020 poz. 1333 z późn. zm.) oraz rozporządzeniem
Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego
do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U z 2019 r. poz. 831)
lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie
wcześniej obowiązujących przepisów. Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne
funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 mogą również wykonywać osoby,
których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w
przepisach odrębnych. Regulację odrębną stanowią przepisy ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o
zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii
Europejskiej ( Dz. U. z 2020r. poz. 220 z późn. zm.).Przez inny właściwy rejestr Zamawiający
rozumie każdy, tak w Europie, jak i na świecie rejestr bądź wykaz zabytków będący
odpowiednikiem rejestru zabytków w rozumieniu ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie
zabytków i opiece nad zabytkami (Dz.U. z 2020 r. poz. 282 z późn. zm.), w tym inwentarz
muzealny.2. W przypadku, gdy Wykonawcy wspólnie ubiegają się o zamówienie warunki udziału
w postępowaniu, o których mowa w Rozdziale VI ust. 1 pkt 4 SWZ, powinien spełnić, co
najmniej jeden Wykonawca lub wszyscy Wykonawcy wspólnie. W odniesieniu do warunków
dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie
ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców,
którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. W
takim przypadku, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do
oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają
poszczególni wykonawcy.3. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków, o
których mowa w Rozdziale VI ust. 1 pkt 4 SWZ w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do
konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub
zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim
stosunków prawnych na zasadach i warunkach tożsamych jak określono to powyżej dla
wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 4. Zamawiający jednocześnie
informuje, iż „stosowna sytuacja” o której mowa w Rozdziale VI ust. 3 SWZ wystąpi wyłącznie w
przypadku kiedy: 1) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów
udowodni Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi
zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do
oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia; 2)
Zamawiający oceni, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub
zawodowe, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w
postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o
których mowa w art. 108 ust 1 pkt 1 ustawy Pzp;3) W odniesieniu do warunków dotyczących
wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na
zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do
realizacji których te zdolności są wymagane.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zgodnie z art. 274 ustawy Pzp Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej
oceniona, do złożenia w terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków
dowodowych aktualnych na dzień ich złożenia potwierdzających brak podstaw wykluczenia tj.: a)
Odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli
odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw
wykluczenia na podstawie art. 109 ust 1 pkt 4 ustawy Pzp. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce
zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast przedmiotowego dokumentu składa
dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce
zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości; b)
Oświadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust 1 pkt 5 ustawy Pzp o braku przynależności do tej
samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007r. o ochronie konkurencji i
konsumentów, z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu (według wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SWZ), albo
oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami
potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zgodnie z art. 274 ustawy Pzp Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego
oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania,
podmiotowych środków dowodowych aktualnych na dzień ich złożenia potwierdzających spełnianie
warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej i zawodowej tj.: a) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane (według wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do SWZ), z załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty; b) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (według wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do SWZ).

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

1. W celu wykazania braku podstaw wykluczenia oraz wykazania spełnienia warunków udziału w
postępowaniu Wykonawca składa wraz z ofertą:1) Oświadczenie o braku podstaw wykluczenia z
postępowania opisanych w Rozdziale V ust 1 SWZ - zgodnie z formularzem stanowiącym
załącznik nr 3 do SWZ;2) Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
opisanych w Rozdziale VI ust. 1 pkt 4 SWZ - zgodnie z formularzem stanowiącym załącznik nr 4
do SWZ; 2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie, oświadczenia, o których
mowa w Rozdziale VII ust.1 SWZ, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o
zamówienie, w zakresie w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w
postępowaniu.3. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu
wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia - w zakresie, w
jakim powołuje się na ich zasoby - warunków udziału w postępowaniu składa także
oświadczenia o którym mowa w Rozdziale VII ust. 1 SWZ dotyczące tych podmiotów. 4. W
odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub
doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na
zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji
których te zdolności są wymagane. W takim przypadku, wykonawcy wspólnie ubiegający się o
udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty
budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy.5. Wykonawca, który polega
na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów udowodni Zamawiającemu, że realizując
zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności
przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych
zasobów na potrzeby realizacji zamówienia

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 50.000,00 zł (słownie: pięćdziesiąt
tysięcy złotych) przed upływem terminu składania ofert określonego w niniejszej SWZ.2.
Wadium może być wnoszone w jednej lub w kilku następujących formach:1) pieniądzu;2)
gwarancjach bankowych;3) gwarancjach ubezpieczeniowych;4) poręczeniach udzielanych przez
podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu
Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019r. poz. 130 z późn. zm.).3. Wadium
wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego o
numerze: 58 1130 1206 0028 9173 9790 0001 z dopiskiem: „Wadium w postępowaniu pn.:
„Budowa Muzeum w Sobiborze (III etap realizacji: roboty budowlane, instalacyjne i
zagospodarowania terenu)” Znak sprawy: ZP.IIb-III-241-02/2021”. 4. Skuteczne wniesienie
wadium w pieniądzu następuje z chwilą wpływu środków pieniężnych na rachunek bankowy, o
którym mowa w Rozdziale X ust. 3 SWZ, przed upływem terminu składania ofert. Wadium
uważa się za wniesione w terminie, jeżeli kwota wadium znajdzie się na rachunku
Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.5. Wadium wnoszone w formach
określonych w Rozdziale X ust. 2 pkt 2 - 4, musi zawierać zobowiązanie gwaranta lub
poręczyciela z tytułu wystąpienia zdarzeń, o których mowa w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp, przy
czym: 1) dokumenty te będą zawierały klauzule zapłaty sumy wadialnej na rzecz
zamawiającego bezwarunkowo i na pierwsze żądanie,2) dokumenty te zostaną złożone w
oryginale. 3) wadium będzie obejmowało cały okres związania ofertą, poczynając od daty
składania ofert.6. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób
nieprawidłowy zostanie odrzucona.7. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz
zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa ustawa
Pzp.8. Wadium wniesione przez jednego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia uważa się za wniesione prawidłowo.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia (np. Spółki cywilne, konsorcja),
zgodnie z art. 58 ust. 2 ustawy Pzp, zobowiązani są ustanowić pełnomocnika. Z treści
pełnomocnictwa winno jednoznacznie wynikać prawo pełnomocnika do reprezentowania
Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo do reprezentowania w
postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego w imieniu Wykonawcy.
Dokument ten winien być podpisany przez osobę/osoby uprawnioną(-e) do jego udzielenia tj.
Zgodnie z formą reprezentacji każdego z wykonawców (podpisany kwalifikowanym podpisem
elektronicznym lub profilem zaufanym lub podpisem osobistym). W przypadku wspólników spółki
cywilnej dopuszczalne jest przedłożenie umowy spółki cywilnej, z której wynika zakres i sposób
reprezentacji, a w przypadku konsorcjum przedłożenie umowy konsorcjum.2. W przypadku
wspólnego ubiegania się o zamówienie, oświadczenia, o których mowa w Rozdziale VII ust.1
SWZ, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, w zakresie w
jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu. W
przypadku, gdy Wykonawcy wspólnie ubiegają się o zamówienie warunki udziału w
postępowaniu, o których mowa w Rozdziale VI ust. 1 pkt 4 SWZ, powinien spełnić, co najmniej
jeden Wykonawca lub wszyscy Wykonawcy wspólnie. 3. W odniesieniu do warunków
dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie
ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców,
którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. W
takim przypadku, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do
oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają
poszczególni wykonawcy.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zmiana umowy w sprawie zamówienia publicznego może nastąpić w formie pisemnego aneksu
pod rygorem nieważności. Zmiana umowy może nastąpić w przypadkach określonych w § 18
projektu umowy stanowiącego załącznik nr 8 do SWZ.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2021-06-24 11:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem formularza do złożenia lub wycofania oferty dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu. Sposób złożenia oferty opisany został w instrukcji użytkownika dostępnej na miniPortalu.

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-06-24 11:30

8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-07-23

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

Zamawiający stosownie do art. 95 ust. 1 ustawy Pzp, wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz.U. z 2020r. poz. 1320 z późn. zm.) zgodnie z poniższym:
1) Zamawiający określa obowiązek zatrudnienia przez Wykonawcę na podstawie umowy o pracę wszystkich osób, które będą wykonywać niżej wskazane czynności związane z realizacją zamówienia, jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w rozumieniu przepisów kodeksu pracy tj.:
a) robót rozbiórkowych,
b) robót ziemnych,
c) robót zbrojarskich,
d) robót betoniarskich,
e) robót ciesielskich,
f) robót murarskich,
g) robót izolacyjnych,
h) robót instalacyjnych,
i) robót drogowych i nawierzchniowych.
2) Wykonawca nie później niż w ciągu 7 dni od dnia zawarcia umowy przedstawi Zamawiającemu oświadczenie o zatrudnieniu osób na podstawie umowy o pracę. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że czynności w zakresie wymagań Zamawiającego wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem danych osobowych, niezbędnych do weryfikacji zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, w szczególności imienia i nazwiska zatrudnionych pracowników, dat zawarcia umów o pracę, rodzaju umowy o pracę i zakresu obowiązków pracowników, liczby tych osób oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy. Zamawiający zastrzega sobie prawo przeprowadzenia kontroli na miejscu wykonywania przedmiotu umowy w celu zweryfikowania, czy osoby wykonujące czynności przy realizacji zamówienia są osobami zatrudnionymi na podstawie umowy o pracę.
2021-06-07 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Roboty budowlane
NAJNOWSZE ZLECENIE
Poszukuję ekipy do prac wykończeniowych - Lublin
  • Lokalizacja zlecenialubelskie
  • Data dodania22-11-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Witam. W związku z prowadzonymi inwestycjami poszukuję pracowników lub brygady do prac wykończeniowych. Szczegóły do uzgodnienia po kontakcie. Realizujemy inwestycje na terenie Lublina i okolic. Budynki mieszkalne oraz zamówienia publiczne. Czekam na kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI