Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„Budowa łącznika między segmentem dydaktycznym A i segmentem dydaktyczno-sportowym B Szkoły Podstawowej im. Józefa Piłsudskiego w Mełgwi”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA MEŁGIEW
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 431019589
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Partyzancka 2
1.5.2.) Miejscowość: Mełgiew
1.5.3.) Kod pocztowy: 21-007
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL814 - Lubelski
1.5.7.) Numer telefonu: (81) 46 05 710
1.5.8.) Numer faksu: (81) 460 57 90
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@melgiew.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://melgiew.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Budowa łącznika między segmentem dydaktycznym A i segmentem dydaktyczno-sportowym B Szkoły Podstawowej im. Józefa Piłsudskiego w Mełgwi”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d457de46-cf7a-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00086915
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-06-17
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00002054/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.12 Budowa łącznika między segmentem dydaktycznym A i segmentem dydaktyczno-sportowym B Szkoły Podstawowej im. Józefa Piłsudskiego w Mełgwi
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ugmelgiew.bip.lubelskie.pl/index.php?id=1463.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa
się za pośrednictwem miniPortalu https://miniportal.uzp.gov.pl ePUAPu https://epuap.gov.pl/wps/portal
oraz poczty elektronicznej adres e-mail Zamawiającego: zamowienia@melgiew.pl . Wnioski,
zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy przekazują za pośrednictwem
dedykowanego formularza dostępnego na ePUAP oraz udostępnionego przez miniPortal (Formularz
do komunikacji) lub poczty elektronicznej: zamowienia@melgiew.pl . Zamawiający może również
komunikować się z Wykonawcami za pomocą poczty elektronicznej, email: zamowienia@melgiew.pl
.We wszelkiej korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem należy posługiwać się numerem
referencyjnym: ZP.271.10.2021.Osobą uprawnioną do komunikowania się z Wykonawcami jest p.
Agnieszka Zajączkowska – pracownik Urzędu Gminy Mełgiew.Dane postępowanie można wyszukać
również na Liście wszystkich postępowań w miniPortalu klikając wcześniej opcję „Dla Wykonawców”
lub ze strony głównej z zakładki Postępowania.Dokumenty elektroniczne, oświadczenia lub
elektroniczne kopie dokumentów lub oświadczeń składane są przez Wykonawcę za pośrednictwem
Formularza do komunikacji jako załączniki. Zamawiający dopuszcza również możliwość składania
dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń za
pomocą poczty elektronicznej, na wskazany w pkt 11.3 adres email. Wykonawca zamierzający wziąć
udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na ePUAP.
Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do formularzy: złożenia, zmiany, wycofania oferty
lub wniosku oraz do formularza do komunikacji.Za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień,
dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz
innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na ePUAP. Maksymalny rozmiar plików
przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia, zmiany, wycofania oferty lub
wniosku oraz do komunikacji wynosi 150 MB. Zasady składania ofert oraz dokumentów składanych wraz z ofertą oraz wymagania techniczne i organizacyjne ich wysyłania opisane zostały w Instrukcji
użytkownika. Wykonawca zobowiązany jest zapoznać się z ww. Instrukcją i postępować wg zasad w
niej wskazanych. Wykonawca ubiegając się o udzielenie zamówienia w szczególności składając ofertę
akceptuje zasady korzystania z systemu miniPortal wskazane w Instrukcji użytkownika i
SWZ.Sporządzanie i przekazywanie informacji w tym dokumentów elektronicznych musi być zgodne z
wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w
sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla
dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego lub konkursie.W celu korzystania z systemu miniPortal konieczne jest
dysponowanie przez użytkownika urządzeniem teleinformatycznym z dostępem do sieci Internet.
Aplikacja działa tylko na platformie Windows i wymaga .NET Framework 4.5. W przypadku korzystania
z urządzeń mobilnych oraz Mac lub Linux, dostęp do wszystkich funkcjonalności systemu miniPortal
może być ograniczony. Ze względu na ograniczoną ilość znaków w tej tabeli Specyfikacja połączenia,
formatu przesyłanych danych oraz kodowania i oznaczania czasu odbioru danych a także wskazanie
przeglądarek internetowych jest opisane w Rozdziale 11 SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w
związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz
uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1),dalej „RODO”, Zamawiający
informuje, że:1) Jest administratorem danych osobowych Wykonawcy oraz osób, których dane
Wykonawca przekazał w niniejszym postępowaniu;2)dane osobowe Wykonawcy przetwarzane będą
na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia
publicznego na zadanie pn.: „Budowa łącznika między segmentem dydaktycznym A i segmentem
dydaktyczno-sportowym B Szkoły Podstawowej im. Józefa Piłsudskiego w Mełgwi” prowadzonym w
trybie podstawowym;3)odbiorcami danych osobowych Wykonawcy będą osoby lub podmioty, którym
udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia
29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 2019 z późn. zm.), dalej
„ustawa Pzp”; 4)dane osobowe Wykonawcy będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp,
przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania
umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;5)obowiązek
podania przez Wykonawcę danych osobowych bezpośrednio go dotyczących jest wymogiem
ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o
udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy
Pzp; 6)w odniesieniu do danych osobowych Wykonawcy decyzje nie będą podejmowane w sposób
zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;7)Wykonawca posiada:-na podstawie art. 15 RODO
prawo dostępu do danych osobowych dotyczących Wykonawcy; - na podstawie art. 16 RODO prawo
do sprostowania danych osobowych, o ile ich zmiana nie skutkuje zmianą wyniku postępowania o
udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą
Pzp oraz nie narusza integralności protokołu oraz jego załączników;- na podstawie art. 18 RODO
prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem
przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO; - prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu
Ochrony Danych Osobowych, gdy Wykonawca uzna, że przetwarzanie jego danych osobowych
narusza przepisy RODO;8)Wykonawcy nie przysługuje:- w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO
prawo do usunięcia danych osobowych;- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w
art. 20 RODO;- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych
osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych Wykonawcy jest art. 6 ust. 1 lit. c
RODO. W przypadku, gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 rozporządzenia 2016/679, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, Zamawiający może żądać od osoby, której
dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w
szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub
konkursu.Skorzystanie przez osobę, której dane dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub
uzupełnienia danych osobowych, o którym mowa w art. 16 rozporządzenia 2016/679, nie może
skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu ani
zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą.Wystąpienie z żądaniem, o którym
mowa w art. 18 ust. 1 rozporządzenia 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do
czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu.W przypadku
danych osobowych zamieszczonych przez Zamawiającego w Biuletynie Zamówień Publicznych,
prawa, o których mowa w art. 15 i art. 16 rozporządzenia 2016/679, są wykonywane w drodze żądania
skierowanego do Zamawiającego.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.10.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiot zamówienia obejmuje:realizację zadania inwestycyjnego pn. „Budowa łącznika
między segmentem dydaktycznym A i segmentem dydaktyczno-sportowym B Szkoły
Podstawowej im. Józefa Piłsudskiego w Mełgwi”.
Przedmiot zamówienia obejmuje budowę parterowego łącznika pomiędzy segmentem
dydaktycznym A i segmentem dydaktyczno-sportowym B budynku Szkoły Podstawowej im.
Józefa Piłsudskiego w Mełgwi, zlokalizowanego przy ul. Partyzanckiej 19 w Mełgwi na działce o
numerze ewidencyjnym 436.
W chwili obecnej oba segmenty Szkoły nie są połączone stałym łącznikiem (istnieje jedynie
częściowe zadaszenie przejścia między segmentami). Dlatego też, przeprowadzone roboty
budowlane mają zapewnić wykonanie stałego, parterowego łącznika pomiędzy dwoma
sąsiadującymi ze sobą segmentami Szkoły. Równocześnie, w ramach likwidacji barier
architektonicznych, przed wejściem głównym do Szkoły zostanie wykonany podjazd dla osób
niepełnosprawnych.
Zakres robót budowlanych obejmuje w branży budowlanej:
- rozbiórkę zadaszonego podjazdu dla osób niepełnosprawnych, istniejącego przed drzwiami
wejściowymi do segmentu dydaktyczno-sportowego B w ścianie pn. - zach.,
- rozbiórkę zewnętrznego wiatrołapu segmentu dydaktycznego A,
- wymianę jednoskrzydłowych drzwi zewnętrznych w ścianie pn.-zach. segmentu dydaktycznosportowego
B na drzwi dwuskrzydłowe D1, spełniające wymogi drzwi na drodze ewakuacji, wraz
z poszerzeniem otworu, wykonaniem nadproża i przebudową przylegającej doń ścianki
działowej,
- wymianę jednoskrzydłowych drzwi zewnętrznych w ścianie pn.-zach. segmentu dydaktycznego
A na drzwi dwuskrzydłowe D4, spełniające wymogi drzwi na drodze ewakuacji wraz z
poszerzeniem otworu, wykonaniem nadproża i przebudową schodów zewnętrznych,- wymianę dwuskrzydłowych drzwi zewnętrznych w ścianie pd.-wsch. segmentu dydaktycznego
A na drzwi dwuskrzydłowe D2, spełniające wymogi drzwi na drodze ewakuacji wraz z
przebudową fragmentu ściany i wykonaniem nadproża,
- wykonanie parterowego, stałego łącznika między segmentem dydaktycznym A i segmentem
dydaktyczno-sportowym B,
- wykonanie zadaszenia wejścia D3 w ścianie pn.-wsch. łącznika oraz zadaszenia wejścia D4 w
ścianie pn.-zach. segmentu dydaktycznego A,
- wykonanie podjazdu dla osób niepełnosprawnych przed wejściem głównym D5 do segmentu
dydaktyczno-sportowego B od strony pn.- wsch.,
- przebudowę wiatrołapu przed wejściem głównym do segmentu dydaktyczno-sportowego B od
strony pn.- wsch., wynikającą z konieczności poszerzenia istniejących otworów drzwiowych dla
spełnienia wymogów ewakuacji.
Zakres robót budowlanych obejmuje w branży sanitarnej:
− wykonanie instalacji centralnego ogrzewania i instalacji wentylacji hybrydowej w
projektowanym łączniku pomiędzy segmentem dydaktycznym A i segmentem dydaktycznosportowym
B budynku Szkoły Podstawowej im. Józefa Piłsudskiego w Mełgwi, zlokalizowanego
przy ul. Partyzanckiej 19 w Mełgwi.
− W projekcie budowlanym również ujęto przebudowę istniejącego przyłącza
kanalizacji sanitarnej, ponieważ projektowany łącznik zlokalizowano na w/w przyłączu kanalizacji
sanitarnej - odprowadzenie ścieków sanitarnych z segmentu dydaktycznosportowego B budynku
szkoły.
Zakres robót budowlanych obejmuje w branży elektrycznej:
− wykonanie instalacji elektrycznej: oświetlenia ogólnego, oświetlenia awaryjnego, oświetlenia
kierunkowego ewakuacyjnego.
− przełożenie istniejącego kabla ziemnego wlz kolidującego z fundamentem łącznika. Instalacje
elektryczne łącznika są powiązane z istniejącą instalacją w segmencie dydaktycznym A
budynku.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załączniku Nr 1a, 1b, 1c do SWZ.
Składają się na niego następujące dokumenty:
1) dokumentacja projektowa w branży: budowlanej, sanitarnej, elektrycznej.
2) specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiOR),
3) przedmiar robót w branży: budowlanej, sanitarnej, elektrycznej.
Z uwagi na to, że wynagrodzenie wykonawcy wskazane w ofercie będzie miało charakter
ryczałtowy, wykonawca przy wycenie oferty powinien opierać się na zakresie wskazanym w
dokumentacji projektowej o której mowa w pkt 1) oraz STWIORB. Przedmiary robót mają
charakter pomocniczy. Wystąpienie w trakcie realizacji umowy robót nieujętych w przedmiarze
lub robót w większej ilości w stosunku do przyjętej w przedmiarze nie będzie uprawniało
wykonawcy do żądania dodatkowego wynagrodzenia - jeżeli roboty te ujęte były w dokumentacji
projektowej o której mowa w pkt 1) lub STWIORB.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja projektowa i STWIORB.
Wykonawca zobowiązany jest do dokładnego sprawdzenia ilości robót z dokumentacją
projektową. Ewentualny brak w przedmiarze robót koniecznych do wykonania wynikających z
dokumentacji projektowej nie zwalnia Wykonawcy od obowiązku ich wykonania na podstawie
projektu w cenie umownej. Wykonawca ma prawo skorygować w przedmiarze ilości robót do
wielkości według własnych obliczeń na podstawie projektu oraz STWIORB.
W każdym przypadku użycia w opisie przedmiotu zamówienia norm, ocen technicznych,
specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1
pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp wykonawca powinien przyjąć, że odniesieniu takiemu towarzyszą
wyrazy „lub równoważne”.
Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia ujęto zapis wynikający z KNR lub KNNR wskazujący na
konieczność wykorzystywania przy realizacji zamówienia konkretnego sprzętu o konkretnych
parametrach Zamawiający dopuszcza używanie innego sprzętu o ile zapewni to osiągnięcie
zakładanych parametrów projektowych i nie spowoduje ryzyka niezgodności wykonanych prac z dokumentacją techniczną.
Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w
szczególności ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1333 ze
zm.) wraz z przepisami wykonawczymi, normami i instrukcjami producentów stosowanych
urządzeń i materiałów, zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, pod nadzorem
przedstawicieli Zamawiającego – Inspektora Nadzoru Inwestorskiego oraz samego
Zamawiającego.
Zamawiający nie wymaga w niniejszym postępowaniu przedmiotowych środków dowodowych.
Zamawiający nie dokonuje podziału zamówienia na części z następujących względów:
Wartość zamówienia jest niższa od tzw. progów unijnych które zobowiązują do implementacji
dyrektyw UE. Dyrektywa 2014/24/UE w treści motywu 78 wskazuje, że aby zwiększyć
konkurencję, instytucje zamawiające należy w szczególności zachęcać do dzielenia dużych
zamówień na części. Przedmiotowe zamówienie nie jest dużym zamówieniem w rozumieniu
motywu 78 powołanej dyrektywy UE (dyrektywy stosuje się od tzw. progów UE, a dyrektywa
posługuje się pojęciem dużego zamówienia na gruncie zamówień podlegających dyrektywie - a
więc zamówienia o wartości znacznie przewyższającej tzw. progi UE ). Zamówienie nie zostało
podzielone na części z następujących względów:
1) Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót funkcjonalnie ze sobą związanych.
Rozdzielenie robót groziłoby niedającymi się wyeliminować problemami organizacyjnymi
związanymi z odpowiedzialnością za poszczególne elementy robót wykonywanych przez
różnych wykonawców.
2) Przy tego typu robotach wykonywanych przez różnych wykonawców opóźnienie jednego z
wykonawców wpłynęłoby negatywnie na terminowość wykonania innych elementów inwestycji –
zależnych od terminowego wykonania prac przez innego wykonawcę.
Reasumując, zamawiający nie dokonał podziału zamówienia na części ze względu na to, że
podział taki groziłby nadmiernymi trudnościami technicznymi oraz nadmiernymi kosztami
wykonania zamówienia. Potrzeba skoordynowania działań różnych wykonawców realizujących
poszczególne części zamówienia mogłaby poważnie zagrozić właściwemu wykonaniu
zamówienia. Niedokonanie podziału zamówienia podyktowane było zatem względami
technicznymi, organizacyjnym oraz charakterem przedmiotu zamówienia. Zastosowany
ewentualnie podział zamówienia na części nie zwiększyłby konkurencyjności w sektorze małych
i średnich przedsiębiorstw – zakres zamówienia jest zakresem typowym, umożliwiającym
złożenie oferty wykonawcom z grupy małych lub średnich przedsiębiorstw. Zgodnie z treścią
motywu 78 dyrektywy, Instytucja zamawiająca powinna mieć obowiązek rozważenia celowości
podziału zamówień na części, jednocześnie zachowując swobodę autonomicznego
podejmowania decyzji na każdej podstawie, jaką uzna za stosowną, nie podlegając nadzorowi
administracyjnemu ani sądowemu.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45000000-7 - Roboty budowlane
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 120 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający wybierze ofertę, która otrzyma najwyższą liczbę punktów (P)
stanowiących sumę przyznanych w ramach każdego z podanych kryteriów, wyliczoną zgodnie z
poniższym wzorem: P = C + G gdzie: P- łączna ilość punktów oferty ocenianej, C- liczba punktów
uzyskanych w kryterium „Cena”, G- liczba punktów uzyskanych w kryterium „Długość okresu rękojmi i
gwarancji jakości"
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Długość okresu rękojmi i gwarancji jakości
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału wpostępowaniu dotyczące:
zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie:1) Zamawiający określa, że ww. warunek
zostanie spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że wykonał należycie nie wcześniej niż w okresie
ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności
jest krótszy - w tym okresie:
co najmniej dwie roboty budowlane polegające na budowie, remoncie bądź przebudowie obiektu
kubaturowego (budynku), o wartości każda co najmniej 100.000,00 złotych (sto tysięcy złotych brutto)
- Wykonawca powinien w wykazie robót wyraźnie określić zakres robót, aby można było ustalić,
czy spełnia warunek udziału w postępowaniu;
2) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy dysponują lub będą
dysponować w okresie wykonywania zamówienia i skierują do jego realizacji:
- co najmniej jedną osobę zdolną do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych na
stanowisku kierownika budowy, posiadającego uprawnienia bez ograniczeń w specjalności
konstrukcyjno-budowlanej,
- co najmniej jedną osobę zdolną do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych na
stanowisku kierownika robót sanitarnych posiadającą uprawnienia instalacyjno-sanitarne bez
ograniczeń w zakresie sieci i instalacji wewnętrznych,
- co najmniej jedną osobę zdolną do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych na
stanowisku kierownika robót elektrycznych, posiadającą uprawnienia bez ograniczeń w zakresie
sieci i instalacji elektrycznych
lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej
obowiązujących przepisów, a w przypadku Wykonawców zagranicznych – uprawnienia
budowlane do kierowania robotami równoważne do wyżej wskazanych.
Wykonawca w celu wykazania spełniania w/w warunku może wskazać osoby będące
obywatelem państwa członkowskiego UE, która nabyła kwalifikacje zawodowe do wykonywania
działalności w budownictwie, równoznaczne wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych
w budownictwie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej – zgodnie z właściwymi przepisami, w
szczególności z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji
zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2020 r. poz. 220
).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:
1) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres
prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i
miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem
dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o
których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego
roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w
stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty;
(sporządzony zgodnie z Załącznikiem Nr 9 do SWZ) – w odniesieniu do warunku określonego w pkt.
6.1.1. ppkt. 1) SWZ.
2) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności
odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji
zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia
publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do
dysponowania tymi osobami (sporządzony zgodnie z Załącznikiem Nr 10 do SWZ) – w odniesieniu do
warunku określonego w pkt. 6.1.1. ppkt. 2) SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z udziału w postępowaniu:
1) Oświadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej
samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i
konsumentów (Dz.U. z 2020 r. poz. 1076 i 1086), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę albo
oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami
potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej
grupy kapitałowej (sporządzonego zgodnie z Załącznikiem Nr 8 do SWZ) ;
2) Odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o
Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust.1 pkt 4 ustawy pzp, sporządzonych nie wcześniej
nic 3 miesiące przed ich złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
3) Oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art.
125 ust. 1 ustawy Pzp (załączniku nr 4 do SWZ), w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania, o
których mowa w art. 108 ust. 1 pkt 1, 2 i 4 ustawy Pzp (sporządzonego zgodnie z Załącznikiem Nr 7 do
SWZ);
4) Dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania, o których mowa w
rozdziale 8, dziale 8.3. pkt 8.3.2. ppkt 1-3 SWZ, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających
się o zamówienie.
5) Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych
podmiotów udostępniających zasoby, na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp, przedstawienia
podmiotowych środków dowodowych, o których mowa w rozdziale 8, dziale 8.3. pkt 8.3.2. ppkt 2-3
SWZ dotyczących tych podmiotów potwierdzających, że nie zachodzą wobec tych podmiotów
podstawy wykluczenia z postępowania.
6) Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
zamiast odpisu albo informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z centralnej Ewidencji i Informacji o
Działalności Gospodarczej, o którym mowa w pkt. 2) składa dokument lub dokumenty wystawione w
kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji,
nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd nie zawarł układu z
wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego
rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia
procedury. Dokumenty te powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem.
Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania
ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się ww. dokumentów, zastępuje się je dokumentem
zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą,
lub, jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie ma przepisów o
oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem,
organem samorządu zawodowego lub gospodarczego, właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce
zamieszkania wykonawcy, przy czym dokumenty te powinny być wystawione nie wcześniej niż 3
miesiące przed ich złożeniem.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
W przypadku, o którym mowa w rozdziale 6.3 SWZ wykonawcy wspólnie ubiegający się oudzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty
budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy. Oświadczenie należy złożyć
wg wymogów załącznika nr 6 do SWZ. Oświadczenie to jest podmiotowym środkiem
dowodowym. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w
postępowaniu lub kryteriów selekcji, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do
konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub
zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby,
niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych. Wykonawca nie
może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów
udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on w danym zakresie na
zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby. W odniesieniu do warunków
dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy mogą
polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają roboty
budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. Wykonawca, który polega
na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa wraz z ofertą,
zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych
zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy
potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi
zasobami tych podmiotów. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w
pkt 9.4 SWZ potwierdza, że stosunek łączący wykonawcę z podmiotami udostępniającymi
zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności: 1)zakres
dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby; 2) sposób i okres
udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te
zasoby przy wykonywaniu zamówienia; 3)czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby,
na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w
postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia,
zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. Wykonawca, w
przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia, wraz z oświadczeniami, o którym mowa w pkt 8.1 SWZ także oświadczenia
podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu
oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji, w
zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby. Wykonawca, który polega na
zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp,
przedstawia na wezwanie zamawiającego dokumenty wymienione w pkt. 8.3.2 SWZ dotyczące
tych podmiotów, potwierdzające, że nie zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia
z postępowania. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia: A) oświadczenia o których mowa w pkt. 8.1 SWZ składa z ofertą każdy z
Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. B) w przypadku, o którym mowa w
rozdziale 6.3 SWZ wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do
oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają
poszczególni wykonawcy. Oświadczenie należy złożyć wg wymogów załącznika nr 6 do SWZ..
C) zobowiązani są oni na wezwanie Zamawiającego, złożyć podmiotowe środki dowodowe, o
których mowa w pkt. 8.3 SWZ, przy czym podmiotowe środki dowodowe, o których mowa: - w
pkt. 8.3.1 SWZ składa odpowiednio Wykonawca/Wykonawcy, który/którzy wykazuje/-ą
spełnienie warunku; - w pkt. 8.3.2 SWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się
o udzielenie zamówienia.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku,wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia
publicznego.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia:a) oświadczenia o których mowa w pkt. 8.1 SWZ składa z ofertą każdy z
Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają brak
podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji w
zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu
lub kryteriów selekcji.b) w przypadku, o którym mowa w rozdziale 6.3 SWZ wykonawcy wspólnie
ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika,
które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy. Oświadczenie
należy złożyć wg wymogów załącznika nr 6 do SWZ. Oświadczenie to jest podmiotowym
środkiem dowodowym.c) zobowiązani są oni na wezwanie Zamawiającego, złożyć podmiotowe
środki dowodowe, o których mowa w pkt. 8.3 SWZ, przy czym podmiotowe środki dowodowe, o
których mowa:- w pkt. 8.3.1 SWZ składa odpowiednio Wykonawca/Wykonawcy, który/którzy
wykazuje/-ą spełnienie warunku- w pkt. 8.3.2 SWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie
ubiegających się o udzielenie zamówienia. 3.Jeżeli została wybrana oferta wykonawców
wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zamawiający może żądać przed zawarciem
umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych
wykonawców.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1.Zamawiający przewiduje możliwości wprowadzenia zmian do zawartej umowy, na podstawieart. 454-455 ustawy Pzp oraz postanowień Projektu Umowy. 2.Przewidywane zmiany do umowy
zawiera parg. 15 umowy, której projekt stanowi załącznik nr 2 do SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-07-02 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://miniportal.uzp.gov.pl Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-07-02 12:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-07-31
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Wykonawca, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, zobowiązany będzie downiesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 5 % ceny brutto oferty (z
podatkiem VAT).
2. Wykonawca, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą zobowiązany jest złożyć
Zamawiającemu przed podpisaniem umowy:
1) kosztorysy ofertowe z podziałem na zakres rzeczowy zamówienia.
2) harmonogram rzeczowo – finansowy zawierający elementy robót do wykonania w podziale
na: tygodnie wykonane siłami własnymi oraz roboty wykonane przez Podwykonawców.
3.Wykonawca przed zawarciem umowy musi przedstawić Zamawiającemu dokumenty osób,
skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia potwierdzające fakt posiadania przez
nich stosowanych uprawnień wskazanych w złożonym przez Wykonawcę wykazie osób
skierowanych do realizacji zamówienia.