Budowa łącznika drogi ekspresowej S-19 – drogi powiatowej na odcinku od węzła Rzeszów...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Budowa łącznika drogi ekspresowej S-19 – drogi powiatowej na odcinku od węzła Rzeszów – Południe do drogi krajowej Nr 19 – Etap I
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoRzeszów
  • WojewództwoPodkarpackie
  • Rodzaj zamówieniaRoboty budowlane
  • Rodzaj zamawiającegoAdministracja samorządowa
  • Termin składania wniosków2021-02-16
  • Tryb udzielenia zamówieniaPrzetarg nieograniczony
  • ZamawiającyPowiat Rzeszowski
  • Data publikacji ogłoszenia2020-12-29
  • Numer ogłoszenia771007-N-2020
TREŚĆ PRZETARGU


Ogłoszenie nr 771007-N-2020 z dnia 29.12.2020 r.

Powiat Rzeszowski: Budowa łącznika drogi ekspresowej S-19 – drogi powiatowej na odcinku od węzła Rzeszów – Południe do drogi krajowej Nr 19 – Etap I
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Tak

Nazwa projektu lub programu
Regionalny Program Operacyjny Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat Rzeszowski, krajowy numer identyfikacyjny 69058141300000, ul. ul. Grunwaldzka  15 , 35-959  Rzeszów, woj. podkarpackie, państwo Polska, tel. 178 671 463, e-mail zampubliczne@powiat.rzeszow.pl, faks 178 671 964.
Adres strony internetowej (URL): www.powiat.rzeszow.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Tak
http://zdp.rzeszow.pl/?c=mdTresc-cmPokaz-19

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
http://zdp.rzeszow.pl/?c=mdTresc-cmPokaz-19

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe, osobiście lub za pośrednictwem posłańca.
Adres:
Zarząd Dróg Powiatowych w Rzeszowie, 35-317 Rzeszów, ul. Budziwojska 149

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa łącznika drogi ekspresowej S-19 – drogi powiatowej na odcinku od węzła Rzeszów – Południe do drogi krajowej Nr 19 – Etap I
Numer referencyjny: ZDP-6-DZ/RPO-2/2020
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:

Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 1. Zakres zamówienia obejmuje:• Budowę jednojezdniowej drogi powiatowej o długości ok. 0,6 km;• Rozbudowę jednojezdniowych dróg powiatowych nr 1388R i nr 1409R na długości ok. 1,4 km;• Rozbudowę dróg powiatowych i gminnych na odcinkach dowiązania w niezbędnym zakresie;• Budowę trzech jednopoziomowych skrzyżowań typu rondo;• Rozbudowę jednego skrzyżowania jednopoziomowego na skrzyżowanie skanalizowane; • Przebudowę lub budowę zjazdów publicznych i indywidualnych, umożliwiających dostęp do terenów zlokalizowanych przy drodze;• Budowę i przebudowę chodników i ciągów pieszo-rowerowych na długości ok. 3 km;• Budowę ścieżek rowerowych na długości ok. 1,5 km;• Budowę siedmiu zatok autobusowych w uzgodnionych lokalizacjach;• Budowę oświetlenia drogowego oraz innych urządzeń i instalacji zapewniających prawidłowe użytkowanie drogi;• Budowę urządzeń ochrony środowiska (ogrodzenie drogi na długości ok. 0,3 km; płotki ochronno-naprowadzające na długości ok. 0,6 km);• Budowę przepustów drogowych (pod zjazdami);• Rozbiórkę istniejącego mostu zespolonego stalowo-żelbetowego na potoku Lubcza;• Budowę nowego mostu na potoku Lubcza w km 1+629,78;• Przeniesienie kolidującej z inwestycją istniejącej kapliczki przydrożnej;• Przebudowę i budowę układu odwodnienia drogi odpowiadającego uwarunkowaniom terenowym w tym:- budowa i przebudowa rowów drogowych,- budowa i przebudowa odcinków kanalizacji deszczowej,- budowa odcinków rowów krytych, - budowa i przebudowa wylotów kanalizacyjnych dla wód opadowo – roztopowych do cieków wodnych i rowów drogowych,- budowa urządzeń oczyszczających wody opadowo – roztopowe przed wprowadzeniem do potoku Lubcza,• Przebudowę istniejącej infrastruktury zewnętrznej kolidującej z budową drogi (sieci elektroenergetycznych, teletechnicznych, wodociągowych, kanalizacji sanitarnej, gazociągów);• Wykonanie oznakowania drogi oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego;• Rozbiórkę urządzeń budowlanych i elementów zagospodarowania terenu kolidujących z projektowaną inwestycją (m.in. elementy dróg, przepusty, ogrodzenia, fundamenty);• Inne prace o charakterze przygotowawczym, pomocniczym i porządkującym, takie jak wycinka i nasadzenia zieleni, zdjęcie warstwy ziemi urodzajnej, wzmocnienie podłoża gruntowego, rozbiórki wiat przystankowych itp.2. Zamawiający opisując przedmiot zamówienia przy pomocy określonych norm, aprobat czy specyfikacji technicznych i systemów odniesienia o których mowa w art. 30 ust. 1-3 ustawy, zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy dopuszcza rozwiązania równoważne w poniżej określonym zakresie.Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany technologii wzmocnienia podłoża gruntowego w obrębie obiektu i dojazdów do obiektu mostowego na rzece Lubcza oraz zmiany sposobu posadowienia obiektu mostowego, przy której nie będzie konieczności prowadzenia prac w bezpośrednim zbliżeniu do linii napowietrznej wysokiego napięcia. Wykonawca powinien przewidzieć zastosowanie technologii, która pozwoli uzyskać efekt wzmocnienia podłoża oraz posadowienia obiektu nie gorszy niż określono w dokumentacji projektowej i nie spowoduje ona zwiększenia kosztów inwestycji.3. Wskutek wprowadzenia zmian dopuszcza się możliwość zmiany ostatecznej decyzji ZRID (będącej w posiadaniu Inwestora), jednakże wszelkie opinie, uzgodnienia i decyzje niezbędne do przeprowadzenia procedury zmiany decyzji ZRID Wykonawca wykona własnym kosztem i staraniem. Zaproponowane rozwiązania równoważne nie mogą wpłynąć na ostateczny termin realizacji inwestycji. Zaproponowane rozwiązania równoważne nie mogą wpłynąć na ostateczny termin realizacji inwestycji.Wykonawca, który zaproponuje rozwiązanie równoważne wycenia to rozwiązanie w kosztorysie ofertowym.4. Jeżeli rozwiązanie zaproponowane przez Wykonawcę nie będzie spełniało wymagań Zamawiającego, oferta zostanie odrzucona w oparciu o art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy.

II.5) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
45220000-5
45221100-3
45230000-8
45233000-9
45233141-2
45233141-9
45233142-6
45233220-7
45233222-1
45111000-8
45111200-0
45112740-5
45316110-9


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:    lub dniach:
lub
data rozpoczęcia:   lub zakończenia: 15.06.2023

II.9) Informacje dodatkowe: I. PODWYKONAWSTWO.1. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia. 2. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć Podwykonawcom i podania przez Wykonawcę, firm Podwykonawców.Wykonawca wskazuje w ofercie tylko te części zamówienia, które zamierza powierzyć Podwykonawcom - dla których znane są firmy Podwykonawców. Wykonawca nie wskazuje podwykonawstwa, gdy na etapie składania oferty nie jest jeszcze znana firma Podwykonawcy.3. W trakcie realizacji zamówienia Wykonawca może:- wskazać innych niż w ofercie Podwykonawców; - zrezygnować z podwykonawstwa;- wskazać inny niż w ofercie zakres podwykonawstwa;- wykonać zamówienie przy udziale Podwykonawców, chociaż w ofercie zadeklarował samodzielne wykonanie zamówienia.4. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z Podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca zobowiązany jest wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny Podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż Podwykonawca, na którego zasoby Wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia.II. ZATRUDNIENIE OSÓB NA PODSTAWIE UMOWY O PRACĘ.1. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę i Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności:- rozbieranie elementów dróg i ulic;- rozbieranie elementów obiektów inżynierskich;- rozbieranie elementów małej architektury i ogrodzeń;- rozbieranie innych elementów kolidujących z inwestycją;- przebudowywanie sieci uzbrojenia terenu kolidujących z inwestycją;- przebudowywanie ogrodzeń, bram i furtek oraz innych elementów kolidujących z inwestycją;- budowanie i rozbudowywanie drogi;- budowanie i rozbudowywanie jednopoziomowych skrzyżowań z drogami przecinającymi;- budowanie obiektu mostowego wraz z infrastrukturą techniczną;- budowanie przepustów drogowych;- budowanie i przebudowywanie odwodnienia drogi;- budowanie i przebudowywanie chodników;- budowanie ścieżek rowerowych;- budowanie i przebudowywanie zjazdów publicznych i indywidualnych;- budowanie zatok autobusowych;- budowanie oświetlenia drogowego oraz innych niezbędnych urządzeń i instalacji;- budowanie ogrodzenia drogi;- przeniesienie istniejącej kapliczki przydrożnej;- budowanie urządzeń ochrony środowiska;- montowanie urządzeń bezpieczeństwa ruchu;- montowanie elementów oznakowania poziomego i pionowego;- usuwanie istniejącej zieleni kolidującej z inwestycją;- usuwanie warstwy ziemi urodzajnej;- sadzenie zieleni przydrożnej;- wzmacnianie podłoża gruntowego,jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks Pracy (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1320 ze zm.).III. OPIS SPOSOBU OBLICZENIA CENY.1. Wykonawca określi cenę za wykonanie zamówienia poprzez wskazanie w formularzu oferty ceny netto, kwoty należnego podatku VAT oraz ceny brutto oferty. Cena oferty musi być podana w PLN cyfrowo z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku (do jednego grosza), a cena oferty brutto dodatkowo słownie. 2. Kosztorys ofertowy powinien być sporządzony:1) metodą kalkulacji uproszczonej z określeniem cen jednostkowych oraz wartości dla wszystkich pozycji kosztorysu;2) zgodnie ze wzorem stanowiącym Rozdział 3 SIWZ, co do treści oraz opisu kolumn i wierszy, za wyjątkiem poz. 1.1. w części A.2 i poz. 3.1 w części B, w przypadku rozwiązań równoważnych. Należy wówczas opisać i wycenić rozwiązanie równoważne.3. Ceny jednostkowe określone przez Wykonawcę zostaną ustalone na okres ważności umowy i nie będą podlegały zmianom.4. Ceny jednostkowe powinny uwzględniać wszystkie wymagania niniejszej SIWZ w szczególności Kosztorysu ofertowego, Dokumentacji Projektowej, Decyzji ZRID, Decyzji środowiskowej, Decyzji pozwolenia wodno-prawnego, Specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiORB) oraz obejmować wszelkie koszty, jakie poniesie Wykonawca z tytułu należytej oraz zgodnej z obowiązującymi przepisami realizacji przedmiotu zamówienia.5. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.6. Wszelkie rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą prowadzone będą wyłącznie w PLN.7. Za realizację przedmiotu umowy Wykonawca otrzyma wynagrodzenie kosztorysowe określone na podstawie cen jednostkowych zawartych w sporządzonym kosztorysie ofertowym oraz ilości faktycznie zrealizowanych robót.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:1. Spełniają n/w warunki:1) dysponują osobą przewidzianą do kierowania robotami budowlanymi, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności inżynieryjnej - drogowej, która pełniła funkcję Kierownika Budowy/Kierownika robót, na min. 3 robotach budowlanych, których przedmiotem była budowa lub odbudowa lub rozbudowa drogi publicznej kategorii powiatowej lub wojewódzkiej lub krajowej o wartości min. 5 mln PLN brutto każda robota budowlana.Wartości w/w robót budowlanych w walutach obcych należy przeliczyć na PLN wg średniego kursu NBP (tabela A średnich walut obcych) na dzień ogłoszenia niniejszego zamówienia. 2) dysponują osobą przewidzianą do kierowania robotami budowlanymi, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności inżynieryjnej - mostowej, która pełniła funkcję Kierownika budowy/Kierownika Robót, na min. 3 robotach budowlanych, których przedmiotem była budowa lub przebudowa lub rozbudowa mostu w ciągu publicznej kategorii powiatowej lub wojewódzkiej lub krajowej o wartości min. 500 tys. PLN brutto każda robota budowlana.Wartości w/w robót budowlanych w walutach obcych należy przeliczyć na PLN wg średniego kursu NBP (tabela A średnich walut obcych) na dzień ogłoszenia niniejszego zamówienia. UWAGA!Wykonawca może wskazać jedną osobę do kierowania robotami branży drogowej i branży mostowej, o ile posiada ona uprawnienia i doświadczenie określone w pkt 1 i 2 łącznie. 3) zrealizowali w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 5 zamówień, których przedmiotem była budowa lub odbudowa lub rozbudowa lub przebudowa drogi publicznej kategorii powiatowej lub wojewódzkiej lub krajowej o wartości min. 5 mln PLN brutto każde zamówienie oraz przedstawią dowody określające, czy roboty te zostały wykonane należycie, w szczególności będą zawierać informacje o tym, czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone. Wartości w/w zamówień w walutach obcych należy przeliczyć na PLN wg średniego kursu NBP (tabela A średnich walut obcych) na dzień ogłoszenia niniejszego zamówienia. 4) zrealizowali w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 5 zamówień, których przedmiotem była budowa lub przebudowa lub rozbudowa obiektu mostowego w ciągu publicznej kategorii powiatowej lub wojewódzkiej lub krajowej o wartości min. 500 tys. PLN brutto każda robota budowlana oraz przedstawią dowody określające, czy roboty te zostały wykonane należycie, w szczególności będą zawierać informacje o tym, czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone. Wartości w/w zamówień w walutach obcych należy przeliczyć na PLN wg średniego kursu NBP na dzień ogłoszenia niniejszego zamówienia.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Nie
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)







III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
1. Na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia:1) Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy.Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt. 1 składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzające że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości.Dokumenty powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się w/w dokumentów, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert 2. Jeżeli wykonawca, polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy: w celu wykazania braku podstaw wykluczenia w stosunku do tych podmiotów, Wykonawca składa dokumenty i oświadczenia potwierdzające brak podstaw wykluczenia z postępowania określone w ust. 1. 3. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia w/w dokumentów, jeżeli: - wskaże dostępność w/w oświadczeń lub dokumentów w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych – Zamawiający wówczas pobierze samodzielnie wskazane przez Wykonawcę oświadczenia lub dokumenty;- wskaże, że w/w oświadczenia lub dokumenty znajdują się w posiadaniu Zamawiającego – Zamawiający skorzysta z tych oświadczeń lub dokumentów, o ile będą aktualne. 4. W przypadku wątpliwości, co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 6. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu z postępowania, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
1. W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej, Wykonawca zobowiązany jest do złożenia:1) Na potwierdzenie spełniania warunku określonego w sekcji III.1.3) 1 pkt 1 i pkt 2:Oświadczenia zawierającego imię i nazwisko osoby przewidzianej do pełnienia funkcji :- Kierownika budowy (branża drogowa),- Kierownika robót (branża mostowa),doświadczenie tych osób (nazwa zadania, pełniona funkcja, wartość i podmiot, na rzecz którego zamówienie zostało wykonane) oraz informację o podstawie dysponowania tymi osobami.Wartości w/w zamówień w walutach obcych należy przeliczyć na PLN wg średniego kursu NBP (tabela A średnich walut obcych) na dzień ogłoszenia niniejszego zamówienia) 2) Na potwierdzenie spełniania warunku określonego w sekcji III.1.3) 1 pkt 3 i pkt 4: Oświadczenia zawierającego wykaz robót zrealizowanych przez Wykonawcę w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym, czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone. Dowodami są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty.Wartości w/w zamówień w walutach obcych należy przeliczyć na PLN wg średniego kursu NBP (tabela A średnich walut obcych) na dzień ogłoszenia niniejszego zamówienia.2. Jeżeli wykonawca, polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy: 1) w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu składa zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia określające w szczególności: zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia; zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą.3. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia w/w dokumentów, jeżeli: - wskaże dostępność w/w oświadczeń lub dokumentów w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych – Zamawiający wówczas pobierze samodzielnie wskazane przez Wykonawcę oświadczenia lub dokumenty;- wskaże, że w/w oświadczenia lub dokumenty znajdują się w posiadaniu Zamawiającego – Zamawiający skorzysta z tych oświadczeń lub dokumentów, o ile będą aktualne. 4. Jeżeli wykaz, oświadczenia lub inne złożone przez Wykonawcę dokumenty budzą wątpliwości Zamawiającego, może on zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane o dodatkowe informacje lub dokumenty w tym zakresie. 6. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
WYKAZ OŚWIADCZEŃ WSTĘPNIE, POTWIERDZAJĄCYCH BRAK PODSTAW DO WYKLUCZENIA Z POSTĘPOWANIA ORAZ SPEŁNIANIE WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU SKŁADANYCH WRAZ Z OFERTĄ.1. Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia i spełniania warunków udziału w postępowaniu przez Wykonawcę aktualne na dzień składania ofert.2. Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia i spełniania warunków udziału w postępowaniu przez inne podmioty, w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na ich zasoby (jeśli dotyczy). W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia.3. Kosztorys ofertowy.W przypadku rozwiązań równoważnych Wykonawca w kosztorysie wycenia zaproponowane rozwiązanie równoważne. 4. Jeżeli wykonawca, zaproponuje rozwiązanie równoważne:Oświadczenie, że zaproponowane rozwiązanie jest równoważne z rozwiązaniem Zamawiającego oraz:- opis techniczny,- niezbędne rysunki,- specyfikacje techniczne.5. Jeżeli wykonawca, polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy: Zobowiązanie podmiotu trzeciego do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia określające w szczególności: zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia; zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą,6. Dokument, z którego będzie wynikać umocowanie do reprezentowania Wykonawcy - należy dołączyć odpowiedni dokument lub wskazać dostępność dokumentu pod określonym adresem internetowym ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, skąd Zamawiający pobierze dokument samodzielnie. W przypadku reprezentowania Wykonawcy przez Pełnomocnika, dodatkowo należy dołączyć Pełnomocnictwo w formie papierowej w oryginale lub kopii sporządzonej w formie papierowej potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez notariusza.7. Pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zgodnie z art. 23 ustawy – oryginał w formie papierowej lub kopia sporządzona w formie papierowej potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza.8. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, dotyczącej:- kwoty, jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia;- firm oraz adresów Wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie;- ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 369 ze zm.). Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie publiczne oświadczenie składa każdy z Wykonawców.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
Zamawiający wymaga od Wykonawców wniesienia wadium, w wysokości: 100 000,00 PLN, słownie: sto tysięcy złotych 00/100.

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:

IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
Nie

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:

IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria Znaczenie
cena 60,00
okres gwarancji i rękojmi 40,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania następujących zmian umowy: 1) sposobu realizacji przedmiotu umowy w stosunku do Dokumentacji Projektowej oraz Specyfikacji Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, zwanych dalej dokumentacją, w przypadku: a) wystąpienia konieczności usunięcia błędów w dokumentacji albo niezbędne będzie przeprojektowanie określonych zakresów robót, w celu prawidłowego wykonania przedmiotu umowy,b) wystąpienia konieczności zrealizowania części umowy przy zastosowaniu innych materiałów, rozwiązań technicznych lub technologicznych, niż wskazane w dokumentacji, wynikającej z wad dokumentacji lub zmiany stanu prawnego w oparciu, o który ją opracowano, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań zagrażało należytemu wykonaniu przedmiotu umowy, 2) Zmiany ceny określonej w §13 ust.1 Istotnych postanowień umowy w przypadku: a) zmiany zakresu robót określonego w kosztorysie ofertowym, na zasadach określonych w §11 umowy,b) urzędowych zmian podatku od towarów i usług (VAT) o wskaźnik zmiany stawki podatku,c) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, d) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, - jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę. 3) Zmiany terminu realizacji zamówienia w przypadku: a) zwiększenia zakresu robót o wartość do 15% wartości zamówienia podstawowego - termin będzie wydłużony w proporcji – 1 dzień za każdy 1% zwiększenia zakresu robót w zaokrągleniu do 1 dnia w górę,b) wystąpienia wstrzymania robót przez Zamawiającego z przyczyn niezależnych od Wykonawcy o okres na jaki roboty zostały wstrzymane,c) wystąpienia siły wyższej w rozumieniu Kodeksu Cywilnego uniemożliwiającej wykonanie zamówienia, o okres trwania siły wyższej i czasu niezbędnego na usunięcie jej skutków, 4) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację zamówienia lub świadczenia jednej lub obu stron, o okres niezbędny na wprowadzenie tych zmian; 5) Zmiany na stanowisku Kierownika budowy/Kierownika robót/Inspektora Nadzoru w przypadku niemożliwości pełnienia przez nich powierzonych im funkcji na zasadach określonych w §5 i § 6 umowy.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 16.02.2021, godzina: 10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):

Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków, które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Tak
IV.6.5) Informacje dodatkowe:
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH






NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę dostawę i montaż basenu flotacyjnego - Wapowce
  • Lokalizacja zleceniapodkarpackie
  • Data dodania25-11-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę dostawę i montaż basenu flotacyjnego. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
Poprzednie ogłoszenie o zamówieniu: Budowa oświetlenia dróg Gminy Lubenia
Poprzednie ogłoszenie o zamówieniu z miasta Rzeszów: Zakup i dostawy sprzętu do odsysania i zbiórki wydzielin
Poprzednie ogłoszenie o zamówieniu z kategorii Budowa, dom, ogród: Budowa oświetlenia dróg Gminy Lubenia
Następne ogłoszenie o zamówieniu z kategorii Budowa, dom, ogród: Opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej wraz z budową ul. Miedza w Toruniu
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI