Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa kompleksu naturalnych tras rowerowych w Solcu Kujawskim
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Solec Kujawski
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 092350702
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: 23 Stycznia 7
1.5.2.) Miejscowość: Solec Kujawski
1.5.3.) Kod pocztowy: 86-050
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL613 - Bydgosko-toruński
1.5.7.) Numer telefonu: 523870104
1.5.8.) Numer faksu: 523871253
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: solec@soleckujawski.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://mst-solec-kujawski.rbip.mojregion.info
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa kompleksu naturalnych tras rowerowych w Solcu Kujawskim
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a73a846c-eacc-11eb-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00123510
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-07-22
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00001586/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.10 Budowa kompleksu naturalnych tras rowerowych w Solcu Kujawskim
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/soleckujawski3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/soleckujawski
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Komunikacja między zamawiającym a wykonawcami, w tym wszelkie oświadczenia, wnioski,
zawiadomienia oraz informacje, przekazywane są w formie elektronicznej za pośrednictwem
platformazakupowa.pl i formularza „Wyślij wiadomość do zamawiającego”. Za datę przekazania
(wpływu) oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich przesłania za
pośrednictwem platformazakupowa.pl poprzez kliknięcie przycisku „Wyślij wiadomość do
zamawiającego” po których pojawi się komunikat, że wiadomość została wysłana do zamawiającego.
2. Zamawiający będzie przekazywał wykonawcom informacje w formie elektronicznej za
pośrednictwem platformazakupowa.pl. Informacje dotyczące odpowiedzi na pytania, zmiany SWZ,
zmiany terminu składania i otwarcia ofert Zamawiający będzie zamieszczał na platformie w sekcji
“Komunikaty”.
Korespondencja, której zgodnie z obowiązującymi przepisami adresatem jest konkretny wykonawca,
będzie przekazywana w formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl do konkretnego
wykonawcy.
3. Wykonawca jako podmiot profesjonalny ma obowiązek sprawdzania komunikatów i wiadomości
bezpośrednio na platformazakupowa.pl przesłanych przez zamawiającego, gdyż system powiadomień
może ulec awarii lub powiadomienie może trafić do folderu SPAM.4. Zamawiający,
zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020r. w sprawie sposobu
sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych
oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub
konkursie (Dz. U. z 2020r. poz. 2452), określa niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne
umożliwiające pracę na platformazakupowa.pl, tj.:
1) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
2) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji:
pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów
operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
3) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja
10 0.,
4) włączona obsługa
JavaScript,
5) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
6) Platformazakupowa.pl działa według standardu przyjętego w komunikacji sieciowej - kodowanie
UTF8,Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas
(hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego
Urzędu Miar.
5. Wykonawca, przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
1) akceptuje warunki korzystania z platformazakupowa.pl określone w Regulaminie zamieszczonym na
stronie internetowej w zakładce „Regulamin" oraz uznaje go za wiążący,
2) zapoznał i stosuje się do Instrukcji składania ofert/wniosków dostępnej na platformazakupowa.pl .
6. Zamawiający informuje, że instrukcje korzystania z platformazakupowa.pl dotyczące w
szczególności logowania, składania wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, składania ofert oraz innych
czynności podejmowanych w niniejszym postępowaniu przy użyciu platformazakupowa.pl znajdują się
w zakładce
„Instrukcje dla Wykonawców" na stronie internetowej pod adresem:
https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): klauzula informacyjna została zawarta w rozdziale II SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): klauzula informacyjna została zawarta w rozdziale II SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: WIPP.ZP.271.9.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych, obejmujących:
- budowę zaplecza dla rowerzystów składającego się z wiaty dla rowerzystów o konstrukcji
drewnianej, stojaka dla rowerów na 6 stanowisk, kosza na śmieci – 1 szt., ogólnej tablicy
informacyjnej z opisem lokalizacją tras rowerowych – 1 kpl.,
- dostawę i montaż tablic regulaminowych na trasach rowerowych – 3 kpl., tabliczek informacyjnych (informacje o zakrętach/przeszkodach/kierunku jazdy na trasie itp.) – 20 szt.
- wytyczenie 3 tras rowerowych o różnych stopniach trudności: trasa łatwa, średnio trudna i
trudna o łącznej długości 2,7 km
- wykonanie przeszkód terenowych na trasach rowerowych: „hopki”, górki, „stoliki”, „gapy”,
„kamienie na trasie”,
- wyprofilowanie zakrętów oraz przygotowanie prostych odcinków tras poprzez oczyszczenie,
ubicie oraz niwelację terenu.
Zakres prac objętych zamówieniem określa szczegółowo projekt budowlany (załącznik nr 9 do
SWZ) opracowany przez biuro projektowe DOBRY PROJEKT Marcin Żołnowski z Solca
Kujawskiego wraz z załącznikiem nr 9.1 – korektą zakresu robót oraz Specyfikacje Techniczne
Wykonania i Odbioru Robót (załącznik nr 8 do SWZ)
UWAGA:
Jeżeli opracowania projektowe lub warunki wykonania i odbioru robót budowlanych załączone
do SWZ , wskazywałyby w odniesieniu do niektórych materiałów lub urządzeń znaki towarowe,
patenty lub pochodzenie, źródła lub wskazanie norm, aprobat, specyfikacji technicznych i
systemów odniesień, o których mowa w art. 101 ust. 4 Pzp, Zamawiający dopuszcza oferowanie
materiałów, urządzeń lub rozwiązań równoważnych. Materiały lub urządzenia pochodzące od
konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim
muszą odpowiadać materiały lub urządzenia oferowane przez Wykonawcę, aby spełnione
zostały wymagania stawiane przez Zamawiającego. Materiały lub urządzenia pochodzące od
konkretnych producentów stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Pod
pojęciem „minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe” Zamawiający rozumie wymagania
dotyczące materiałów lub urządzeń zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach,
stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma
jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego, w stosunku do
określonego rozwiązania. Posługiwanie się nazwami producentów/produktów ma wyłącznie
charakter przykładowy. Zamawiający, wskazując oznaczenie konkretnego producenta
(dostawcy) lub konkretny produkt przy opisie przedmiotu zamówienia, dopuszcza jednocześnie
produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych co najmniej na
poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych
lub lepszych parametrach. Wykazanie równoważności zaoferowanego rozwiązania lub
rozwiązań równoważnych spoczywa na Wykonawcy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 3 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze oferty Zamawiający kierował się będzie kryteriami
1. Kryterium: cena „C” oferty brutto z wagą 60%.
2. Kryterium: okres gwarancji „G” z wagą 40%
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu nazasadach określonych w Rozdziale IX SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego
warunki udziału w postępowaniu.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika
to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w
zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną
minimum 50.000,00 zł.
Ocena spełniania tego warunku zostanie dokonana na podstawie dokumentów dołączonych
przez wykonawcę do oferty, określonych w Rozdziale X SWZ.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że:
a) Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, iż w ciągu ostatnich pięciu lat licząc wstecz od
dnia, w którym upływa termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy
– w tym okresie, wykonał co najmniej dwa zadania obejmujące swym zakresem roboty
budowlane w zakresie budowy alejek parkowych lub budowy ścieżek rowerowych o wartości
minimalnej 100 000,00 zł brutto każde;
b) dysponuje osobami odpowiedzialnymi za świadczenie usługi, gwarantującymi właściwą
jakość wykonania robót budowlanych legitymującymi się odpowiednimi kwalifikacjami
zawodowymi, posiadającymi uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych
w budownictwie, tj. wpisanymi na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego i
dysponujących ważnym zaświadczeniem wydanym przez tę izbę.
Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że będzie dysponował co najmniej kierownikiem
robót drogowych (1 osoba) posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami
budowlanymi w specjalności inżynieryjnej drogowej, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca
1994 r. Prawo budowlane [t.j. - Dz. U.
z 2020 r. poz. 1333 ze zm.) oraz zgodnie z rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia
29.04.2019 r w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji
technicznych w budownictwie [Dz.U. z 2019 r., poz. 831].
UWAGA:
Zamawiający określając wymogi dla osób w zakresie posiadania przez nich uprawnień
budowlanych w danej specjalności, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia (kwalifikacje)
równoważne wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa oraz
odpowiadające im uprawnienia (kwalifikacje) wydane obywatelom państw Europejskiego
Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art.12a oraz innych
przepisów ustawy Prawo budowlane oraz ustawy z dn. 22.12.2015 r.
o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii
Europejskiej (Dz. U. z 2020 r. poz.220).
3. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu, zostanie dokonana wg formuły
„spełnia/nie spełnia”, w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach i dokumentach
złożonych przez Wykonawcę.
4. Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia, w odniesieniu do warunków dotyczącego zdolności ekonomicznej lub finansowej
(ust. 2 pkt 3 niniejszego rozdziału) oraz dysponowania kadrą techniczną (ust. 2 pkt 4 lit. b
niniejszego rozdziału) – dopuszcza łączne spełnienie warunków przez Wykonawców, a w
przypadku warunku dotyczącego doświadczenia w wykonywaniu robót (ust. 2 pkt 4 lit. a
niniejszego rozdziału) – przez co najmniej jednego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o
udzielenie zamówienia.
5. Wykonawca może polegać na zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od
charakteru prawnego łączących go z nim stosunków.
6. Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada
wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów,
w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy
w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację
zamówienia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta zostanie najwyżej
oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania,
podmiotowych środków dowodowych, o których mowa w ust. 4 niniejszego rozdziału SWZ, aktualnych
na dzień ich złożenia.
2. Podmiotowe środki dowodowe wymagane od wykonawcy obejmują:
1) dokumenty potwierdzające, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w
zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy
gwarancyjnej tego ubezpieczenia;
2) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie
ostatnich 5 lat, licząc wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert, a jeżeli okres
prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i
miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem
dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o
których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego
roboty budowlane zostały wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest
w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty - załącznik nr 4 do SWZ; jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych wykonywanych wspólnie z
innymi Wykonawcami, wykaz, o którym mowa w niniejszym punkcie, dotyczy robót budowlanych, w
których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył;
3) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w
szczególności odpowiedzialnych za kierowanie
robotami budowlanymi wraz z informacją na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień,
doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu
wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie dysponowania tymi osobami (wzór
wykazu osób stanowi załącznik nr 5 do SWZ).
3. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia podmiotowych środków dowodowych, które
zamawiający posiada, jeżeli wykonawca wskaże te środki
oraz potwierdzi ich prawidłowość i aktualność.4. W zakresie nieuregulowanym Pzp lub niniejszą SWZ
do oświadczeń i dokumentów składanych przez Wykonawcę w postępowaniu zastosowanie mają w
szczególności przepisy rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r.
w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może
żądać zamawiający od wykonawcy (Dz. U. poz. 2415) oraz rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z
dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań
technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w
postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. poz. 2452).
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadkuwykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do
reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty. Wykonawcy (wszyscy) występujący wspólnie
muszą upoważnić na piśmie pod rygorem nieważności (art. 99 § 2 K.C.) swojego
przedstawiciela jako przedstawiciela pozostałych, a jego upoważnienie musi być
udokumentowane pełnomocnictwem przez upełnomocnionych przedstawicieli wszystkich
Wykonawców. Z pełnomocnictwa jw. wynikać musi wprost, że zostało ono udzielone przez
wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia jednemu z nich lub
innej osobie – do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo
do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia
umowy w sprawie zamówienia publicznego.2. W przypadku wykonawców wspólnie
ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w Rozdziale X ust. 1
SWZ, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia
oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie
warunków udziału w postępowaniu.3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie
zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane
wykonają poszczególni wykonawcy.4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw
do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o
zamówienie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranejoferty w zakresie uregulowanym w art. 454-455 Pzp oraz wskazanym w Projekcie Umowy,
stanowiącym Załącznik nr 6 do SWZ. Zmiana umowy wymaga dla swej ważności, pod rygorem
nieważności, zachowania formy pisemnej.