Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa kanalizacji sanitarnej w południowej części Łabiszyna
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Łabiszyn
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 092351200
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Plac 1000-lecia
1.5.2.) Miejscowość: Łabiszyn
1.5.3.) Kod pocztowy: 89-210
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL617 - Inowrocławski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@labiszyn.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.bip.labiszyn.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa kanalizacji sanitarnej w południowej części Łabiszyna
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-80edbaab-99f3-11ee-ba3b-4e891c384685
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00552766
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-12-14
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00063480/07/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.7 Budowa kanalizacji sanitarnej w południowej części Łabiszyna
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://josephine.proebiz.com/pl/tender/50641/summary
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://josephine.proebiz.com/pl/tender/50641/summary
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Informacje dotyczące wymagań technicznych i organizacyjnych dot. korespondencji elektronicznej dostępne opisane zostały w Specyfikacji Warunków Zamówienia dostępnych na stronie prowadzonego postępowania pod adresem https://josephine.proebiz.com/pl/tender/50641/summary
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
administratorem zbieranych i przetwarzanych przez Gminę Łabiszyn danych osobowych jest Burmistrz Łabiszyna, z siedzibą w Łabiszynie, ul. Plac 1000-lecia 1 , mail: urzad@labiszyn.pl
administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można kontaktować się we wszystkich sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych: email: inspektor@cbi24.pl*;
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego na: Budowa kanalizacji sanitarnej w południowej części Łabiszyna
. znak sprawy: IGM.271.12.2023, prowadzonym w trybie podstawowym art. 275 pkt 2 Pzp;
odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o ustawę z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych zwaną dalej „ustawa Pzp”;
Dane osobowe od momentu pozyskania będą przechowywane przez okres wynikający z regulacji prawnych (kategorii archiwalnej dokumentacji, określonej w jednolitym rzeczowym wykazie akt dla organów gmin i związków międzygminnych; umowy o dofinansowanie zawartej między beneficjentem a określoną instytucją; trwałości danego projektu i konieczności zachowania dokumentacji projektu do celów kontrolnych, ustawą Prawo zamówień publicznych itp.). Kryteria okresu przechowywania ustala się w oparciu o klasyfikację i kwalifikację dokumentacji w jednolitym rzeczowym wykazie akt.
obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
posiada Pani/Pan:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych **;
− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ***;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
nie przysługuje Pani/Panu:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: IGM.271.12.2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1.Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i budowa kanalizacji sanitarnej w ramach zadania pn.: „Budowa kanalizacji sanitarnej w południowej części Łabiszyna” w obszarze ulic Konwaliowej, Spokojnej, Fiołkowej, Wrzosowej i Liliowej w Łabiszynie.
2.W ramach zamówienia przewiduje się wykonanie:
a)kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej o długości ok. 2,00 km
b)kanalizacji sanitarnej tłocznej o długości ok. 0,01 km
c)ok. 70 przyłączy kanalizacyjnych zakończonych studzienkami połączeniowymi PVC 315, długości ok. 420 m
d)wykonanie przepompowni typu tłocznia z włączeniem do istniejącej sieci kanalizacyjnej tłocznej o średnicy PE 110 mm w ul. Żnińskiej.
3.W ramach przedmiotowego zadania Wykonawca przyjmuje do wykonania:
a)opracowanie dokumentacji projektowej polegającej na Budowie kanalizacji sanitarnej w południowej części Łabiszyna (zwanej dalej „Dokumentacją projektową”) wraz z uzyskaniem ostatecznej i prawomocnej decyzji o pozwoleniu na budowę – Etap I;
b)wykonanie robót budowlanych polegających na budowie kanalizacji sanitarnej na podstawie zatwierdzonej przez Zamawiającego Dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie wybudowanego Obiektu – Etap II.
4.W ramach przedmiotu Umowy (Etap I), Wykonawca zobowiązany jest w szczególności do:
a)wykonania projektu budowlanego (zwanego dalej „Projektem budowlanym”) wraz ze wszystkimi niezbędnymi opiniami, uzgodnieniami i innymi dokumentami wymaganymi przepisami prawa oraz uzyskania ostatecznej decyzji administracyjnej o pozwoleniu na budowę Obiektu;
b)wykonania Dokumentacji projektowej w pozostałym zakresie, obejmującej w szczególności:
- projekty wykonawcze (wszystkie branże) stanowiące uszczegółowienie Projektu budowlanego,
- Specyfikację Techniczną Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (STWiORB),
- Plan Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia (BIOZ),
- kosztorysy uproszczone i szczegółowe,
5.W ramach przedmiotu Umowy (Etap II), Wykonawca zobowiązany jest w szczególności do:
a)wykonania robót budowlanych na podstawie zatwierdzonej Dokumentacji projektowej w zakresie budowy Obiektu;
b)wykonania dokumentacji powykonawczej z wykonanych robót budowlanych;
c)uzyskania ostatecznej decyzji administracyjnej o pozwoleniu na użytkowanie Obiektu.
6.Wykonawca zobowiązuje się również wykonać inne opracowania, nie wymienione wyżej, a niezbędne do realizacji przedmiotu Umowy lub wymagane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
7.Wykonawca zobowiązuje się ponadto do uzyskania warunków technicznych oraz wszelkich niezbędnych pozwoleń, uzgodnień, opinii, zgód, sprawdzeń, zatwierdzeń i innych dokumentów lub decyzji niewymienionych wyżej, a niezbędnych do realizacji przedmiotu Umowy lub wymaganych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
8.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera:
a)Program Funkcjonalno-Użytkowy, zwany dalej także „Programem” - stanowiący załącznik do Specyfikacji Warunków Zamówienia
b)Opinia geotechniczna - stanowiąca załącznik do Specyfikacji Warunków Zamówienia
c)Miejscowy Plan Zagospodarowania Terenu – stanowiący załącznik do Specyfikacji Warunków Zamówienia
4.2.6.) Główny kod CPV: 45232400-6 - Roboty budowlane w zakresie kanałów ściekowych
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
71322000-1 - Usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
71242000-6 - Przygotowanie przedsięwzięcia i projektu, oszacowanie kosztów
71245000-7 - Plany zatwierdzające, rysunki robocze i specyfikacje
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
1. Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania z prawa opcji w przypadku:
1) zwiększenia zakresu robót budowlanych dla następujących pozycji:
a) budowa kanalizacji sanitarnej tłocznej do długości max. 100 m,
b) budowa przyłączy kanalizacyjnych do długości max. 500 m,
c) budowa studzienek przyłączeniowych PVC 315 do ilości max. 80 szt.
2) zmniejszenia zakresu robót budowlanych – zastosowanie tzw. ujemnego prawa opcji polegającego na maksymalnym ograniczeniu robót budowlanych w ramach przedmiotowego zadania a tym samym maksymalnym ograniczeniu świadczenia Wykonawcy o:
a) wykonanie minimum 1 000 mb kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej,
b) wykonanie minimum 240 mb przyłączy kanalizacyjnych,
c) wykonanie minimum 40 szt. studzienek połączeniowych PVC 315.
2. Dokumentacja projektowa nie podlega prawu opcji. Wykonawca zobligowany jest wykonać projekt dla pełnego zakresu przedmiotu zamówienia opisanego w SWZ a opisany zakres projektu może ulec zmianie na etapie przygotowywania koncepcji projektowej po wyrażeniu zgody przez Zamawiającego.
3. Okoliczności skorzystania z prawa opcji.
1) Zamawiający skorzysta ze zwiększenia zakresu robót budowlanych z wykorzystaniem prawa opcji:
a) jeżeli przygotowana dokumentacja projektowa i uzgodnienia z Zamawiający potwierdzą potrzebę zwiększenia zakresu zadania, a środki finansowe pozwolą na realizację przedmiotowego zadania,
b) Jeżeli dotujący zaakceptuje zakres zmian w ramach przyznanego dofinansowania,
2) Zamawiający skorzysta ze zmniejszenia zakresu robót budowlanych z wykorzystaniem ujemnego prawa opcji:
a) Jeżeli wartość zamówienia przewyższa środki jakie Zamawiający jest w stanie przeznaczyć na realizację przedmiotu zamówienia,
b) Jeżeli dotujący zaakceptuje zakres zmian w ramach przyznanego dofinansowania,
3) Zamawiający poinformuje Wykonawcę o zwiększeniu lub zmniejszeniu zakresu robót budowlanych przez złożenie oświadczenia woli za pośrednictwem przedstawicieli uprawnionych do reprezentowania Zamawiającego lub osobiście w sposób wskazany w Umowie z Wykonawcą w terminie najpóźniej do dnia zgłoszenia Wykonawcy o rozpoczęciu robót budowlanych.
4) Brak złożenia oświadczenia w terminie określonym powyżej jest jednoznaczne z wykonaniem przedmiotu zamówienia w pełnym zakresie określonym dokumentacji projektowej.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 13 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za najkorzystniejszą Zamawiający uzna ofertę, która nie podlega odrzuceniu oraz uzyska największą liczbę punktów w kryteriach wyboru ofert. Maksymalna liczba punktów jaką może uzyskać Wykonawca wynosi 100 pkt.
Zamawiający dokona oceny ofert z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku zgodnie z zasadami zaokrąglania.
K = KC + KD + KR+ TP
Gdzie:
K- suma kryteriów na podstawie który dokonano oceny poszczególnych wykonawców którzy złożyli oferty niepodlegające odrzuceniu
KC – kryterium: cena
KD – kryterium: doświadczenie
KR – kryterium: rękojmia
TP – kryterium: termin płatności
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 50
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie kluczowego personelu
4.3.6.) Waga: 30
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Rękojmia
4.3.6.) Waga: 15
Kryterium 4
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin płatności
4.3.6.) Waga: 5
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit a
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit b
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit c
Art. 109 ust. 1 pkt 3
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 6
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału dotyczące:
1) sytuacja ekonomiczna lub finansowa:
a) Dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia: tj. potwierdzenie, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną w wysokości min. 2 500 000 zł, (słownie: dwa miliony pięćset tysięcy złotych 00/100)
Uwagi:
Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może złożyć wymaganych przez zamawiającego podmiotowych środków dowodowych, o których mowa w ust. 1, wykonawca składa inne podmiotowe środki dowodowe, które w wystarczający sposób potwierdzają spełnianie opisanego przez zamawiającego warunku udziału w postępowaniu
2) zdolności techniczna lub zawodowa:
a) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie:
- wykonał co najmniej dwie roboty budowlane polegające na budowie, lub budowie i przebudowie sieci kanalizacyjnej (lub kanalizacyjnej i wodociągowej) o wartości min. 2 500 000 zł brutto każda z robót budowlanych wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty;
b) wykaz osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje:
- Kierownikiem budowy posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji, urządzeń kanalizacyjnych oraz doświadczeniem, jako kierownik budowy lub kierownik robót w okresie ostatnich 7 lat przed upływem terminu składania ofert, na co najmniej jednej inwestycji związanej z budową, lub budową i przebudową kanalizacji sanitarnej (lub kanalizacji sanitarnej i wodociągowej) o wartości min. 2 500 000,00 zł brutto.
Zgodnie z art. 104 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz.U. z 2020 r. poz. 1333, z późn. zm.) osoby, które, przed dniem wejścia w życie ustawy, uzyskały uprawnienia budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, zachowują uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie, jak również wymagane uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi nabyte w innych niż Rzeczpospolita Polska państwach członkowskich Unii Europejskiej, państwach członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stronach umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, Konfederacji Szwajcarskiej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2020 r., poz. 220 i z 2021 r. poz. 78).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) Informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie:
a) art. 108 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych, zwanej dalej "ustawą",
b) art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy, dotyczącej orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka karnego,
c) art. 109 ust. 1 pkt 2 lit. a ustawy,
d) art. 109 ust. 1 pkt 2 lit. b ustawy, dotyczącej ukarania za wykroczenie, za które wymierzono karę aresztu,
e) art. 109 ust. 1 pkt 3 ustawy, dotyczącej skazania za przestępstwo lub ukarania za wykroczenie, za które wymierzono karę aresztu
- sporządzonej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed jej złożeniem;
2) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem podatków lub opłat wraz z zaświadczeniem zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych podatków lub opłat wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;
3) zaświadczenia albo innego dokumentu właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń
Społecznych lub właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z zaświadczeniem albo innym dokumentem zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;
4) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
Dokumenty składane przez Wykonawców mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza RP
5) oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego – wzór stanowi załącznik do SWZ
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie:
- wykonał co najmniej dwie roboty budowlane polegające na budowie, lub budowie i przebudowie sieci kanalizacyjnej (lub kanalizacyjnej i wodociągowej) o wartości min. 2 500 000 zł brutto każda z robót budowlanych wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty;
b) wykaz osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi,
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje
- Kierownikiem budowy posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania budowami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji, urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych oraz doświadczeniem, jako kierownik budowy lub kierownik robót w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, na co najmniej jednej inwestycji związanej z budową, lub budową i przebudową kanalizacji sanitarnej (lub kanalizacji sanitarnej i wodociągowej) o wartości min. 2 500 000,00 zł brutto
c) Dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia: tj. potwierdzenie, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną w wysokości min. 2 500 000 zł, (słownie: dwa miliony pięćset tysięcy złotych 00/100)
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Na potwierdzenie dysponowania doświadczeniem kierownika budowy w branży kanalizacyjnej Zamawiający żąda złożenia wraz z ofertą stanowiącą załącznik nr1a do SWZ następujących dokumentów:
- załącznik nr 1b
- dokumenty potwierdzające prawdziwości złożonych danych w załączniku nr 1b np.: referencje, poświadczenia bądź inne dokumenty (np. protokoły odbioru robót) wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane potwierdzające wymagane doświadczenie opisane w Specyfikacji Warunków Zamówienia (Rozdział 9 SWZ)
Nie złożenie wskazanego załącznika, bądź nie wskazanie którejkolwiek z wymaganych informacji (w tym poświadczenia przedłożonych informacji) będzie skutkowało nie przyznaniem punktów w niniejszym kryterium oceny ofert. Bark złożenia formularza 1b i wymaganych informacji nie powoduje odrzucenia oferty w postępowaniu.
Wymienione dokumenty nie podlegają wyjaśnieniom lub uzupełnieniom w postępowaniu na podstawie przepisów Pzp.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. OFERTĘ składa się:
a) na Formularzu Ofertowym - zgodnie z Załącznikiem do SWZ.
b) Zgodnie z art. 106, 107 ust. 3 ustawy Pzp doświadczenie kluczowego personelu stanowi przedmiotowy środek dowodowy stanowiący podstawę oceny w kryterium oceny ofert opisanych w Rozdziale 9 SWZ.
Na potwierdzenie dysponowania doświadczeniem kierownika budowy w branży kanalizacyjnej Zamawiający żąda złożenia:
- załącznika nr 1b,
- dokumentów potwierdzających prawdziwości złożonych danych w załączniku nr 1b np.: referencje, poświadczenia bądź inne dokumenty (np. protokoły odbioru robót) wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane.
Nie złożenie wskazanego załącznika, bądź nie wskazanie którejkolwiek z wymaganych informacji (w tym poświadczenia przedłożonych informacji) będzie skutkowało nie przyznaniem punktów w niniejszym kryterium oceny ofert.
Wymienione dokumenty nie podlegają wyjaśnieniom lub uzupełnieniom w postępowaniu na podstawie przepisów Pzp.
c) Wraz z OFERTĄ Wykonawca jest zobowiązany złożyć:
- oświadczenia, o którym mowa w Rozdziale 5 SWZ;
- oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w Rozdziale 5 SWZ (jeżeli dotyczy);
- zobowiązanie innego podmiotu, o którym mowa w Rozdziale 5 SWZ (jeżeli dotyczy);
- oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane/dostawy/usługi wykonają poszczególni wykonawcy konsorcjum (jeżeli dotyczy)
- odpowiednie pełnomocnictwa (jeżeli dotyczy),
- wadium (jeżeli dotyczy – na warunkach opisanych w rozdziale 10 SWZ)
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w kwocie 30 000,00 PLN. (słownie: trzydzieści tysięcy złotych 00/100)
2. Zgodnie z art. 97 ust. 7 Pzp wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299).
3. Szczegółowy opis wymagań dot. złożenia WADIUM zawarte są w rozdziale 10 SWZ dostępnym na stronie prowadzonego postępowania.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w Rozdziale 5 SWZ, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego, w okolicznościach gdy Zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
a) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o którym mowa w art. 112 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp opisane w Rozdziale 5 SWZ,
b) warunki dotyczące wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia opisanych w Rozdziale 5 SWZ,
zobowiązani są do dołączenia do oferty oświadczenia, z którego wynika, które roboty budowlane/dostawy/usługi wykonają poszczególni wykonawcy (wzór oświadczenia stanowi załącznik do SWZ).
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia zawarte zostały w załączniku nr 4 do SWZ dostępnym na stronie prowadzonego postępowania przetargowego
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-01-11 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://josephine.proebiz.com/pl/tender/50641/summary
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-01-11 11:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-02-09
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak
8.6.) Maksymalna liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do negocjacji: 3
8.7) Kryteria oceny ofert, które zamawiający zamierza stosować w celu ograniczenia liczby wykonawców:
a) Na podstawie art. 288 ust. 1 Pzp Zamawiający ograniczy liczbę Wykonawców zaproszonych do negocjacji do 3 Wykonawców (niepodlegających odrzuceniu) którzy przedstawią najkorzystniejszą ofertę w kryteriach oceny ofert opisanych w Rozdziale 9 SWZ, chyba że w odpowiedzi na ogłoszenie w przedmiotowym postępowaniu wpłyną mniej niż 3 oferty niepodlegające odrzuceniu