Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Kłyżów – etap III”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA PYSZNICA
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 830409117
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Wolności 322
1.5.2.) Miejscowość: Pysznica
1.5.3.) Kod pocztowy: 37-403
1.5.4.) Województwo: podkarpackie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL824 - Tarnobrzeski
1.5.7.) Numer telefonu: +48 158410004
1.5.8.) Numer faksu: +48 158410017
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ug@pysznica.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://pysznica.bip.gmina.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Kłyżów – etap III”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-069f8231-8bcf-11eb-86b1-a64936a8669f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00021634
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-03-23
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00003774/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.2 Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Kłyżów – etap III
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://miniportal.uzp.gov.pl/3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://pysznica.bip.gmina.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania korespondencjielektronicznej przekazywanej przy ich użyciu, opisane zostały w Regulaminie korzystania z miniPortalu dostępnym pod adresem https://miniportal.uzp.gov.pl/WarunkiUslugi.aspx oraz Regulaminie ePUAP.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zamawiający informuje, że administratoremdanychosobowych jestWójt Gminy Pysznica ul. Wolności 322 37-403 Pysznica 2. Kontakt zinspektoremochrony danych osobowych adres e-mail: iod@pysznica.pl3. Dane osobowe będąprzetwarzanezgodnie z przepisami RODO, tzn. będą przetwarzane w celu/celach przygotowania iprzeprowadzeniapostępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz realizacji tego zamówienia;4. Podstawąprawną przetwarzania danych osobowych jest ustawa z dnia 11 września 2019 roku Prawozamówieńpublicznych; 5. Dane osobowe będą przechowywane przez okres wynikający z przepisówprawa, wszczególności: z dnia 11 września 2019 roku Prawo zamówień publicznych, ustawy z dnia 14lipca1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach, rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów zdnia18 stycznia 2011r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt orazinstrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych. 6. Odbiorcamidanychosobowych mogą być podmioty uprawnione na podstawie przepisów prawa w szczególnościosoby lubpodmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18, 19oraz art.74 i 75 ustawy z dnia 11 września 2019 roku Prawo zamówień publicznych lub umowypowierzeniaprzetwarzania danych.7. Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowychbezpośrednioPani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawyPzp, związanymz udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencjeniepodaniaokreślonych danych wynikają z ustawy Pzp.8. W odniesieniu do Pani/Pana danychosobowych decyzjenie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22RODO.9. PosiadaPani/Pan:− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowychPani/Pana dotyczących;− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danychosobowych ;− na podstawieart. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzaniadanych osobowych zzastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;− prawo downiesienia skargi doPrezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, żeprzetwarzanie danychosobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;10. Nie przysługujePani/Panu:− wzwiązku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;−prawo doprzenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;− na podstawie art. 21RODOprawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawnąprzetwarzaniaPani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RI.III.271.4.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Tematem niniejszego postępowania przetargowego jest budowa sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowości Kłyżów gm. Pysznica – etap III.Roboty budowlane należy wykonać na podstawie projektów budowlanych będących załącznikiem do SWZ. W zakres niniejszego postepowania wchodzi wykonanie etapu III w następującym zakresie:a) Budowa kanalizacji od ul. Błońskiej do zrzutu ścieków do studzienki 1.106 + uzupełnienia przy ul. Mickiewicza i Podkorzeniec - wg „8.1. Zadanie A Projekt budowlany – Kłyżów”. Załączony projekt budowlany, dokumenty formalne, specyfikacje techniczne obejmują swym zakresem całość robót kanalizacyjnych dla miejscowości Kłyżów. Zakres robót do wykonania w tym etapie pokazano w formie graficznej w pliku „A - Zakres robót”. Zakres zaznaczono kolorem czerwonym i niebieskim.b) Budowa kanalizacji sanitarnej, od budynków przy ul. Mickiewicza i Strażackiej, z odprowadzeniem ścieków do pompowni sieciowej P1 na dz. nr ewid. 1987/2.c) Budowa kanalizacji sanitarnej, od budynków przy ul. Konopnickiej i Zagorskiej, do projektowanej pompowni na działce nr ewid. 2022/39.d) Budowa kanalizacji sanitarnej, od budynków przy ul. Błońskiej i Mickiewicza, do studni istniejącej S0 na dz. nr ewid. 1941/56.e) Budowa kanalizacji sanitarnej, od budynków przy ul. Błońskiej z odprowadzeniem ścieków do studni S1.f) Budowa kanalizacji sanitarnej, od budynków przy ul. Mickiewicza z odprowadzeniem ścieków do pompowni sieciowej P na dz. nr ewid. 1071/3.4. Celem inwestycji jest:· Poprawa komfortu mieszkańców,· Poprawa stanu gospodarki wodno – ściekowej na terenie gminy Pysznica.5. Lokalizacja robót: Gmina Pysznica, miejscowość Kłyżów. Lokalizację można również ustalić korzystając z systemu informacji publicznej gminy Pysznica: http://pysznica.e-mapa.net .6. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia w tym zakres prac niezbędnych do wykonania zamówienia z wyszczególnieniem pozycji tworzących zamówienie oraz wymagania Zamawiającego dotyczące parametrów technicznych określają: Dokumentacje projektowe, Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót oraz Przedmiary robót załączone do niniejszej SWZ – załączniki nr 8 i 9 do SIWZ.7. Realizacja zamówienia podlega prawu polskiemu, a w szczególności ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U.2020.1333 t. j. z dnia 2020.08.03), ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz.U.2020.1740 t. j. z dnia 2020.10.08) oraz ustawie z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r., poz. 2019 z dnia 2020.09.11).Wykonawca robót musi zapewnić wykonanie robót zgodnie z prawem polskim, w szczególności z przepisami techniczno-budowlanymi, przepisami dotyczącymi samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie oraz przepisami dotyczącymi wyrobów, materiałów stosowanych w budownictwie. 8. W przypadku gdy Zamawiający dokonał opisu przedmiotu zamówienia w dokumentacji będącej załącznikiem do SWZ przez wskazanie przykładowych nazw, znaków towarowych lub pochodzenia, dopuszcza się zastosowanie rozwiązań równoważnych opisywanym. Wszystkie wskazane z nazwy materiały i przyjęte technologie użyte w dokumentacji projektowej należy rozumieć jako określenie wymaganych parametrów technicznych lub standardów jakościowych. Materiały równoważne muszą być w ofercie wymienione z nazwy, a ciężar udowodnienia, że posiadają parametry wymagane przez Zamawiającego leży po stronie Wykonawcy. Użyte materiały muszą mieć aktualne dokumenty, dopuszczające do stosowania w budownictwie, zgodnie z obowiązującymi przepisami.9. Zakres rzeczowy zamówienia obejmuje również wszystkie czynności i koszty wynikające z dokumentacji projektowej, sztuki budowlanej, koszt prac geodezyjnych w tym inwentaryzacji powykonawczej oraz koszty związane z urządzeniem, utrzymaniem i zabezpieczeniem terenu budowy. Wykonawca robót zobowiązany jest do wykonania wszystkich robót/wymagań określonych w szczegółowych specyfikacjach technicznych, które nie mają odzwierciedlenia w przedmiarze robót. Zamawiający nie dopuszcza możliwości roszczeń Wykonawcy z tytułu błędnego oszacowania ceny lub pominięcia kosztów i innych czynników mających lub mogących mieć wpływ na cenę.10. Wykonawca robót zobowiązany jest do usuwania na bieżąco z terenu budowy nadmiaru urobku po wykonaniu sieci kanalizacji i studzienek. Uzyskany urobek ziemny i asfaltowy Wykonawca wywiezie w miejsce wskazane przez Zamawiającego. Ziemię przeznaczoną do zasypki składować w miarę możliwości wzdłuż wykopów. Po zakończeniu robót należy przywrócić nieruchomości na których były prowadzone prace w stanie niepogorszonym jak przed rozpoczęciem robót. 11. Ilości robót odwodnieniowych podano w przedmiarach robót orientacyjnie i mogą się znacząco różnić od stanu faktycznego w momencie prowadzenia robót. Wykonawca powinien prawidłowo wycenić koszt tych robót mając na uwadze własne doświadczenie, uwarunkowania terenowe oraz czas w jakim będą prowadzone roboty.12. Ilości robót rozbiórkowych i odtworzeniowych na trasie kanalizacji wyliczono w przedmiarach robót orientacyjnie. Wykonawca powinien prawidłowo wycenić koszt tych robót mając na uwadze własne doświadczenie przy wykonywani tego typu robót w tym w szczególności ilości robot odtworzeniowych nawierzchni asfaltowych i nawierzchni z kruszywa naturalnego.13. Wykonawca jest zobowiązany do utrzymania ruchu publicznego na terenie budowy, w okresie trwania realizacji umowy, aż do zakończenia i odbioru robót.14. Wykonawca jest zobowiązany podczas realizacji robót w pasie dróg powiatowych do stosowania się do warunków wskazanych w decyzjach zezwalających na lokalizację urządzeń w pasie drogowym. Wykonawca przed rozpoczęciem robót jest zobowiązany do wystąpienia do Zarządu Dróg Powiatowych w Stalowej Woli o wydanie decyzji zezwalających na zajecie pasa drogowego. Koszty opłat za zajęcie Pasa drogowego ponosi Wykonawca. Stosowne decyzje są częścią załączonej do SWZ dokumentacji projektowej.15. Wizja lokalna:1) Zamawiający dopuszcza możliwość odbycia przez wykonawcę wizji lokalnej oraz sprawdzenia przez wykonawcę dokumentów niezbędnych do realizacji zamówienia dostępnych na miejscu u Zamawiającego.2) Termin i zasady udziału w wizji lokalnej lub sprawdzenia przez wykonawcę dokumentów niezbędnych do realizacji zamówienia dostępnych na miejscu u Zamawiającego:- Wizji lokalnej lub sprawdzenia przez wykonawcę dokumentów można dokonać najpóźniej na jeden dzień przed upływem terminu składania ofert, po dokonaniu zgłoszenia u Zamawiającego.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45111240-2 - Roboty w zakresie odwadniania gruntu
45231100-6 - Ogólne roboty budowlane związane z budową rurociągów
45233142-6 - Roboty w zakresie naprawy dróg
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 336 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający będzie oceniał oferty według następujących kryteriów:Cena za przedmiot zamówienia 60 %. Okres rękojmi i gwarancji jakości 40 %
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres rękojmi i gwarancji jakości
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7