Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa kanalizacji sanitarnej i sieci wodociągowej w ul. Bliskiej - III etap
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Miasto Chełmno
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 871118483
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Dworcowa 1
1.5.2.) Miejscowość: Chełmno
1.5.3.) Kod pocztowy: 86-200
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL616 - Grudziądzki
1.5.7.) Numer telefonu: 566771742
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: wti@chelmno.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://chelmno.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa kanalizacji sanitarnej i sieci wodociągowej w ul. Bliskiej - III etap
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-7f17afd4-1d15-11ec-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00191675
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-09-24
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00006701/08/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.3 Budowa kanalizacji sanitarnej i sieci wodociągowej w ul. Bliskiej - III etap.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/chelmno
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/chelmno
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Informacje o sposobie porozumiewania się zamawiającego z wykonawcami oraz przekazywania
oświadczeń lub dokumentów opisano w rozdziale XI SWZ. Opis sposobu przygotowania ofert oraz
dokumentów wymaganych przez zamawiającego w SWZ opisano w rozdziale XIV. Sposób oraz termin
i miejsce składania ofert opisano w rozdziale XV SWZ
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://platformazakupowa.pl/pn/chelmno
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w
związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz
uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z
04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że: 1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jestGmina Miasto Chełmno przy ul. Dworcowej 1 20, 86 – 200 Chełmno 2) inspektorem ochrony danych
osobowych w Gminie Miasto Chełmno przy ul. Dworcowej 1, 86 – 200 Chełmno jest osoba o adresie
email
– iod.um@chelmno.pl3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit.
c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w
trybie podstawowym.4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym
udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11
września 2019 roku - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 poz. 2019 ze zm.), dalej „ustawa
Pzp”; 5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez
okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy
przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;6) obowiązek podania
przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem
ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o
udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy
Pzp; 7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób
zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;8) posiada Pani/Pan:− na podstawie art. 15 RODO
prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;− na podstawie art. 16 RODO prawo do
sprostowania Pani/Pana danych osobowych *;− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od
administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których
mowa w art. 18 ust. 2 RODO **; − prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych
Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza
przepisy RODO;9) nie przysługuje Pani/Panu:− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do
usunięcia danych osobowych;− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20
RODO;− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż
podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.Dodatkowe
informacje znajdują się w załączniku nr 4 do SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: TI.271.21.2021.AM
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia są: Roboty budowlane związane z realizacją zadania pn. „Budowa kanalizacji sanitarnej i sieci wodociągowej w ul. Bliskiej - III etap”
2. Zakres robót obejmuje:
1) Roboty ziemne – sieci kanalizacji sanitarnej
2) Roboty montażowe – sieci kanalizacji sanitarnej
3) Roboty ziemne – sieć wodociągowa
4) Roboty montażowe – sieci wodociągowej
5) Odtworzenie nawierzchni
6) Wykonanie badań zagęszczenia gruntu w miejscach wskazanych przez Zamawiającego – 20 szt.
Szczegółowy zakres rzeczowy zamówienia zawarty jest w Dokumentacji budowlanej - załącznik nr 5 do SWZ oraz przedmiarze robót (materiał pomocniczy) – załącznik nr 6 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45111300-1 - Roboty rozbiórkowe
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych
45231100-6 - Ogólne roboty budowlane związane z budową rurociągów
45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2021-12-15
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający oceni i porówna oferty niepodlegające odrzuceniu.
Zamawiający dokona wyboru najkorzystniejszej oferty z ofert spełniających wymagania co do treści
SWZ przy zastosowaniu kryteriów przyjętych w przedmiotowym postępowaniu tj. cena oferty i termin
wykonania.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Wydłużony okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. [Warunki udziału w postepowaniu] O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. w art. 108 ust. 1 pkt 1, 2, 5 lub 6 ustawy Pzp oraz spełniają warunki określone w art. 112 ustawy Pzp dotyczące:
1.1 Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym. Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek jeżeli jest wpisany do jednego z rejestrów zawodowych lub handlowych, prowadzonych w kraju w którym ma swoją siedzibę (KRS, CEiDG).
1.2 Uprawnień do prowadzenia w danym zakresie określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów. Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań.
1.3 Sytuacji ekonomicznej lub finansowej. Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań.
1.4 Zdolności technicznej lub zawodowej. Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek w tym zakresie jeżeli:
1.4.1 [Zdolność techniczna]
-w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie:
-co najmniej 1 robotę budowlaną odpowiadającą przedmiotowi zamówienia o wartości minimum 150.000,00 zł brutto.
Jako dowód spełnienia powyższego warunku Wykonawca musi przedstawić dokumenty potwierdzające, że roboty budowlane (odpowiadające przedmiotowi zamówienia) zostały wykonane należycie i prawidłowo ukończone.
Dowodami, o których mowa powyżej, mogą być:
a)referencje, protokoły odbioru bądź inne dokumenty, wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi były wykonywane,
b)oświadczenie Wykonawcy w formie wykazu wykonanych robót - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać dokumentów, o których mowa w lit a). Z przedstawionego wykazu wykonanych robót ma jasno wynikać czy wykonane roboty spełniają wymagania określone w punkcie 1.4.1 SWZ dot. zdolności technicznych.
1.4.2 [Zdolność zawodowa]
Kierownik Budowy – posiadający następujące kwalifikacje:
a)uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności sanitarnej lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów;
b)aktualny wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego wydane przez tę izbę.
Prawo do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, określone wyżej mogą również wykazać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych tj.: m.in. w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznania kwalifikacji zawodowych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2021 r. poz. 1646) oraz ustawie z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (Dz. U z dnia 2019r., poz. 1117).
Dowodami, o których mowa powyżej, mogą być:
a)kserokopia poświadczona za zgodność z oryginałem uprawnień budowlanych w odpowiedniej specjalności (zgodne z postawionym warunkiem w części VII pkt 1.4.2 SWZ);
b)aktualny wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego wydany przez tę izbę.
Zamawiający wzywa wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania podmiotowych środków dowodowych, jeżeli wymagał ich złożenia w ogłoszeniu o zamówieniu lub dokumentach zamówienia, aktualnych na dzień składania, chyba, że Zamawiający jest w posiadaniu lub ma dostęp do tych podmiotowych środków dowodowych.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Dowodami, o których mowa powyżej, mogą być:
a)referencje, protokoły odbioru bądź inne dokumenty, wystawione przez podmiot, na rzecz którego
dostawy lub usługi były wykonywane,
b)oświadczenie Wykonawcy w formie wykazu wykonanych robót - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o
obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać dokumentów, o których mowa w lit a).
Z przedstawionego wykazu wykonanych robót ma jasno wynikać czy wykonane roboty spełniają
wymagania określone w punkcie 1.4.1 SWZ dot. zdolności technicznych.
c)kserokopia poświadczona za zgodność z oryginałem uprawnień budowlanych w odpowiedniej
specjalności (zgodne z postawionym warunkiem w części VII pkt 1.4.2 SWZ);
d)aktualny wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego wydany przez tę izbę.
Zamawiający wzywa wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona do złożenia w
wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania podmiotowych środków dowodowych,
jeżeli wymagał ich złożenia w ogłoszeniu o zamówieniu lub dokumentach zamówienia, aktualnych na
dzień składania, chyba, że Zamawiający jest w posiadaniu lub ma dostęp do tych podmiotowych
środków dowodowych.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Oświadczenie Wykonawcy składane na podstawie art. 125 ust. 1 z dnia 11 września 2019r. Prawo
Zamówień Publicznych Dotyczące podstaw wykluczenia z postępowania - załącznik nr 3 do SWZ
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Zamawiający wymaga wpłacenia wadium w kwocie 1500,00 zł
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawca dołącza do oferty oświadczenia o niepodleganiu wykluczeniu (załącznik nr 3 do
SWZ) oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w zakresie wskazanym w rozdziale VI i
VII SWZ. Oświadczenie to stanowi dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia oraz
spełnianie warunków udziału w postępowaniu, na dzień składania ofert. Oświadczenie
składane jest pod rygorem nieważności w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej lub
w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
Oświadczenie składają odrębnie: Wykonawca/każdy spośród wykonawców wspólnie
ubiegających się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku oświadczenie potwierdza brak
podstaw wykluczenia wykonawcy oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie
w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postepowaniu;
Podmiot trzeci, na którego potencjał powołuje się wykonawca celem potwierdzenia spełniania
warunków udziału w postępowaniu. W takim przypadku oświadczenie potwierdza brak podstaw wykluczenia podmiotu oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim
podmiot udostępnia swoje zasoby wykonawcy- podwykonawcy, na których zasobach
wykonawca nie polega przy wykazaniu spełnienia warunków udziału w postepowaniu. W takim
przypadku oświadczenie potwierdza brak podstaw wykluczenia podwykonawcy. W
przypadku, o którym mowa w Art. 117 ust. 2 i 3 Ustawy „Prawo Zamówień Publicznych” z dnia 19
września 2019r., wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają
odpowiednio do wniosku o dopuszczenie do udziału w postepowaniu albo do oferty
oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają
poszczególni wykonawcy. Do oferty dołącza się również pełnomocnictwo: Gdy umocowanie
osoby składającej ofertę nie wynika z dokumentów rejestrowych, wykonawca, który składa ofertę
za pomocą pełnomocnika, powinien dołączyć do oferty dokument pełnomocnictwa obejmujący
swym zakresem umocowanie do złożenia oferty lub złożenia oferty i podpisania umowy.
Pełnomocnictwo do złożenia oferty musi być złożone w oryginale w takiej samej formie, jak
składana oferta (tj. w formie elektronicznej lub postaci elektronicznej opatrzonej podpisem
zaufanym lub podpisem osobistym). Dopuszcza się także złożenie elektronicznej kopii (skanu)
pełnomocnictwa sporządzonego uprzednio w formie pisemnej, w formie elektronicznego
poświadczenia sporządzanego stosownie do art. 97 § 2 ustawy z dnia 14 lutego 1991 r. - Prawo
o notariacie, które to poświadczenie notariusz opatruje kwalifikowanym podpisem
elektronicznym, bądź też poprzez opatrzenie skanu pełnomocnictwa sporządzonego uprzednio
w formie pisemnej kwalifikowanym podpisem, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym
mocodawcy. Elektroniczna kopia pełnomocnictwa nie może być uwierzytelniona przez
upełnomocnionego.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Dokonanie istotnych zmian postanowień Umowy w stosunku do treści Oferty Wykonawcy jest
możliwe w następujących przypadkach:
1) zmiany terminu wykonania Umowy lub terminu realizacji poszczególnych etapów Umowy,
jeżeli jej/ich wykonanie w terminach określonych w § 3 Umowy jest niemożliwe z przyczyn
niezawinionych przez Wykonawcę, w tym w szczególności:
a. konieczności synchronizacji terminów realizacji innych umów, zadań (projektów), w tym
realizowanych, prowadzonych lub planowanych przez Zamawiającego, a powiązanych z
realizacją przedmiotu Umowy lub mających wpływ na realizacje przedmiotu Umowy,
b. ustalenia przez Strony zmiany sposobu realizacji przedmiotu Umowy w postaci konieczności
wykonania prac dodatkowych lub zamiennych, w szczególności w oparciu o protokół
konieczności zatwierdzony przez Zamawiającego,
c. wywołanych treścią decyzji administracyjnych lub orzeczeń sądowych;
d. w przypadkach wskazanych w § 3 ust. 4 Umowy;
2) zmiany sposobu wykonania przedmiotu Umowy (np. zmiany technologii wykonania
przedmiotu Umowy, zmiany rodzaju, technologii lub ilości prac, zmiany sposobu realizacji prac),
spowodowanej m. in., choć niewyłącznie:
a. okolicznościami, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia Umowy (w tym siły
wyższej),
b. zmianą obowiązujących przepisów prawa lub odpowiednich norm branżowych,
c. treścią decyzji administracyjnych lub orzeczeń sądowych,
d. wystąpieniem kolizji z realizacją innych zadań (projektów), w tym prowadzonych lub planowanych przez Zamawiającego, a powiązanych z realizacją przedmiotu Umowy lub
mających wpływ na realizacje przedmiotu Umowy;
3) zmiany wynagrodzenia:
a. w przypadkach zmian Umowy dokonywanych na podstawie pkt. 1) lub 2) powyżej – jako
bezpośredni skutek tych zmian, lub
b. w przypadku zmiany obowiązującej stawki podatku od towarów i usług (VAT):
• jeśli zmiana stawki VAT będzie powodować zwiększenie kosztów wykonania umowy po stronie
Wykonawcy, Zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia wynagrodzenia o kwotę równą
różnicy w kwocie podatku VAT zapłaconego przez wykonawcę,
• jeśli zmiana stawki VAT będzie powodować zmniejszenie kosztów wykonania umowy po
stronie Wykonawcy, Zamawiający dopuszcza możliwość zmniejszenia wynagrodzenia o kwotę
stanowiącą różnicę kwoty podatku VAT do zapłacenia przez wykonawcę,
c. w przypadku rezygnacji przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy. W takim
przypadku wynagrodzenie przysługujące Wykonawcy zostanie pomniejszone, przy czym
Zamawiający zapłaci za wszystkie spełnione świadczenia oraz udokumentowane koszty, które
Wykonawca poniósł w związku z wynikającymi z umowy planowanymi świadczeniami.
Rozliczenie tych robót odbędzie się na podstawie cen z kosztorysu ofertowego stanowiącego
załącznik do niniejszej umowy.
2. W celu uniknięcia wątpliwości określa się, że nie stanowią zmiany Umowy w rozumieniu art.
455 ustawy Prawo zamówień publicznych wprowadzanie zmian nie modyfikujących Umowy w
sposób istotny, a w szczególności:
1) zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną Umowy (np. zmiana
numeru rachunku bankowego),
2) zmiany danych teleadresowych, zmiany osób wskazanych do kontaktów między Stronami.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
obejmujące, zgodnie z art. 96 ustawy: - aspekty społeczne
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-10-08 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: platformazakupowa.pl/pn/chelmno
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-10-08 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-11-06