Część nr: |
1 |
Nazwa: |
Budowa kanalizacji sanitarnej dla rejonu ulic: Ogrodowa, Młyńska, Wiejska, Podwale, Piastowska i Limanowskiego, oraz sieci wodociągowej dla rejonu ulicy Młyńskiej w Toszku |
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań)
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Zadanie 1 - obejmuje projekt budowy sieci kanalizacji sanitarnej umożliwiającej podłączenie budynków mieszkalnych oraz działek budowlanych zlokalizowanych w Toszku w rejonie następujących ulic: Ogrodowa, Młyńska, Wiejska, Podwale. Projektowana kanalizacja sanitarna zostanie połączona z kanalizacją istniejącą. Ścieki z budynków oraz działek odprowadzane będą grawitacyjnie rurami kanalizacyjnymi do lokalnej przepompowni, a następnie ciśnieniowo poprzez studnie rozprężne do istniejącej kanalizacji grawitacyjnej. Projekt swym zakresem obejmuje lokalizację i rozwiązania techniczne budowy sieci kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej oraz odcinków tłocznych sieci kanalizacyjnej ciśnieniowej wraz z obiektami inżynierskimi. Projekt swym zakresem obejmuje wykonanie: Dla ulic Ogrodowa, Młyńska, Wiejska, Podwale: - sieci kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej PVC-U Ø 160 o długości – 679 mb - sieci kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej PVC-U Ø 200 o długości – 318 mb - sieci kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej PVC-U Ø 250 o długości - 408 mb - sieci kanalizacji sanitarnej ciśnieniowej PE Ø 50 o długości - 77 mb - studni typowych kanalizacyjnych Ø 1200 - 48 szt. - studzienek inspekcyjnych Ø 315 - 31 szt. - przepompowni ścieków Ø 1200 - 1 szt. Dla rejonu ul. Młyńskiej: - sieci kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej PVC-U Ø 160 o długości – 138 mb - studni typowych kanalizacyjnych Ø 1200 – 6 szt - studzienek inspekcyjnych Ø 315 – 5 szt - sieci wodociągowej z rur PE Ø 110x10,0 SDR11 - 323 m - hydrant podziemny DN80 - 2 szt - hydrant ogrodowy DN50 - 1szt Dla projektu zamiennego w rejonie ul. Wiejskiej -Oracze: - sieci kanalizacji sanitarnej PVC-U Ø 200 o długości - 90 mb - studni typowych kanalizacyjnych Ø 1000 – 3 szt - studzienek inspekcyjnych Ø 425 – 1 szt W celu odprowadzenia ścieków sanitarnych z poszczególnych działek, zostały zaprojektowane przyłącza kanalizacyjne z rur PVC-U Ø 160, które zostaną połączone z projektowaną siecią kanalizacji sanitarnej. Zakończenie przyłączy przewidziano na terenie działek z wykorzystaniem studni prefabrykowanych PVC Ø 315. Ścieki projektowanymi rurami sieci grawitacyjnej o średnicach Ø 160, Ø 200 i Ø 250 doprowadzone zostaną do lokalnej projektowanej przepompowni ścieków. Z przepompowni ścieki tłoczone będą przewodami tłocznymi PE 050 do istniejącej studni zabudowanej na istniejącej kanalizacji, która stanowić będzie jednocześnie studnię rozprężeniową. Kanalizację grawitacyjną zaprojektowano z rur kanalizacyjnych kielichowych litych PVC-U Ø 160, PVC-U Ø 200 i PVC-U Ø 250x7,3 klasy S (SDR 34; SN8), łączonych na wcisk z uszczelką wargowa z elastomeru. Studnie typowe zlokalizowane w drogach, zaprojektowano z elementów prefabrykowanych - kręgów betonowych Ø1,2 m wykonanych wg normy PN-EN 1917:2002; przykrytych włazami żeliwnymi klasy D400. Studnie zlokalizowane w ciągach pieszych zaprojektowano z włazami klasy A15. Jako zakończenia projektowanych przyłączy Ø 160 do działek budowlanych, zaprojektowano studnie kanalizacyjne wąskogabarytowe z rur karbowanych typu Ø 315 z prefabrykowanymi kinetami. Zwieńczenia studni wykonać z wykorzystaniem pokryw betonowych. Jako studnia rozprężna wykorzystana zostanie istniejąca studnia zabudowana na istniejącej kanalizacji. W celu wytłumienia ciśnienia ścieków wpływających do studni wyloty rur tłocznych zakończone zostaną deflektorami. Sieć kanalizacji sanitarnej ciśnieniowej zaprojektowano z rur PE Ø 50x3,0 SDR17 z polietylenu o dużej gęstości. Rury łączyć przez elektrozgrzewanie oraz za pomocą kształtek przejściowych skręcanych. Na wszystkich węzłach i załamaniach o połączeniu kołnierzowym wykonać bloki oporowe z betonu B-15. Przepompownię ścieków zaprojektowano jako dwupompową, bezobsługową, typową, zbiornikową przepompownię ścieków. Podany zakres zadania został zmieniony w stosunku do załączonej dokumentacji technicznej ze względu na projekt zamienny dotyczący rejonu ul. Wiejskiej-Oracze. Projekt zamienny dotyczy: - rezygnacji z budowy przepompowni ścieków PP1 w pierwotnej lokalizacji na działce nr 24 przy ul. Wiejskiej w Toszku z jednoczesną lokalizacją w tym samym miejscu typowej studni kanalizacyjnej S24 wg projektu pn.: „Budowa kanalizacji dla rejonu ulic: Ogrodowa, Młyńska, Wiejska Podwale oraz Eichendorfa, Curie-Skłodowskiej i Reymonta w Toszku”, - rezygnacji z budowy odcinka kanalizacji sanitarnej ciśnieniowej pomiędzy PP1 a studnią k108 wzdłuż ul. Wiejskiej w Toszku o długości 43 mb. wg projektu pn.: „Budowa kanalizacji dla rejonu ulic: Ogrodowa, Młyńska, Wiejska Podwale oraz Eichendorfa, Curie-Skłodowskiej i Reymonta w Toszku”, - budowy nowego odcinka kanalizacji sanitarnej od istniejącej studzienki k zlokalizowanej na działce nr 358/13 do projektowanej studni S24 na działce nr 24. Budowę sieci wodociągowej w rejonie ulicy Młyńskiej w Toszku projektuje się jako budowę sieci wodociągowej z rur PE Ø 110x10,0 SDR11 o łącznej długości 323 m, zabudowę dwóch hydrantów podziemnych DN80 na sieci oraz hydrantu ogrodowego DN50, służącego do odpowietrzenia odgałęzienia sieci. Włączenie W do istniejącego wodociągu stalowego DN100 w ul. Młyńskiej zaprojektowano z wykorzystaniem trójnika kołnierzowego równoprzelotowego. Na trasie projektowanego wodociągu, zaprojektowano odpowietrzenia sieci poprzez hydranty podziemne H i H2 oraz hydrant ogrodowy. Końcówki zaworów zabudowane będą obok projektowanej sieci, w żeliwnych skrzynkach hydrantowych. Jako armaturę odcinającą zaprojektowano zasuwy kołnierzowe, bezdławikowe PN16. Do zewnętrznego gaszenia pożarów oraz odpowietrzania wodociągów zaprojektowano hydranty podziemne DN80. Przed hydrantami w odległości min. 0,5m zostaną zamontowane zasuwy odcinające kołnierzowe DN 80. Pod hydrantami cokoliki betonowe zabezpieczające przed osiadaniem. Ponadto do odpowietrzenia odgałęzienia sieci zaprojektowano hydrant ogrodowy kołnierzowy DN50. Jako zabezpieczenie przed siłą wyporu wody dla magistrali DN315 zaprojektowano betonowe bloki oporowe z betonu B20 z zastosowaniem izolacji folii PE w miejscach styku z rurociągiem. I. Dodatkowe informacje: 1. Lokalizacja kanalizacji sanitarnej prowadzona jest w pasach dróg powiatowych, gminnych, na terenach należących do Gminy Toszek oraz poprzez tereny prywatne. Właściciele posesji wyrazili zgodę na wykorzystanie ich nieruchomości do celów zabudowy infrastruktury sieci kanalizacyjnej. 2. Przed przystąpieniem do realizacji robót ziemnych Wykonawca powinien: • spełnić warunki określone w Opinii ZUDP, • wystąpić do właścicieli sieci, z którymi będą krzyżowały się projektowane przyłącza o prowadzenie nadzoru technicznego, • zawiadomić właścicieli gruntów o planowanym wejściu na ich teren, • zawiadomić użytkowników istniejącego uzbrojenia terenu o przystąpieniu do robót w pobliżu tego uzbrojenia, • wykonać tzw. przekopy kontrolne celem dokładnego zlokalizowania istniejącego uzbrojenia. 3. Roboty należy prowadzić zgodnie z „Warunkami technicznymi wykonania i odbioru sieci wodociągowych” oraz „Warunkami technicznymi wykonania i odbioru rurociągów z tworzyw sztucznych”. 4. W przypadku prowadzenia robót zanikowych przed zasypaniem wykopów Wykonawca zobowiązany jest na bieżąco dokonywać pomiarów geodezyjnych poprzez uprawnionego geodetę. Do odbioru końcowego Wykonawca zobowiązany jest przedstawić całościową inwentaryzację geodezyjną wykonanych prac z potwierdzeniem zgłoszenia wykonanej pracy geodezyjnej w miejscowym ośrodku dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej w Starostwie Powiatowym w Gliwicach. Po wykonaniu robót ziemnych naruszony teren należy przywrócić do stanu pierwotnego z uwzględnieniem: odbudowy nawierzchni drogowej, ułożenia nowych chodników, a w terenach zielonych wierzchniej warstwy humusu, uprzednio zdjętej. 5. Podczas prowadzenia prac w pasie drogowym należy przywrócić pas drogowy do stanu pierwotnego poprzez odtworzenie elementów pasa zgodnie z dokumentacją projektową i warunkami wydanymi przez zarządców dróg. 6. Roboty ziemne prowadzić metodą wykopu otwartego, jako wąskoprzestrzenne, a pod drogami o nawierzchni bitumicznej metodą bezwykopową. W przypadku konieczności wykonania przewiertu sterowanego przewierty wykonywać należy w technologii płucząco-wiercącej. Przejścia pod drogami o nawierzchni bitumicznej wykonać przeciskiem lub przewiertem w rurze ochronnej PE. Dno wykopów nie powinno być przekopane, a głębokość jego głębokość powinna uwzględniać jedynie podsypkę piaskową i ewentualnie drenaż. Sieć i obiekty stanowiące jej uzbrojenie należy posadowić na gruntach nośnych. Układanie rurociągów wykonać należy w oparciu o opracowana dokumentację techniczną, a po zakończeniu robót montażowych i ziemnych wykonać próbę szczelności. W przypadku zbierania się wody w większych ilościach należy dokonać odwodnienia wykopów. 7. Wykonawca w ramach realizacji prac zobowiązany jest do podłączenia energii elektrycznej do wykonanej przepompowni zgodnie z warunkami technicznymi, które stanowią załącznik do dokumentacji technicznej. Wykonawca na podstawie wydanego upoważnienia zobowiązany jest do załatwienia wszelkich formalności z tym związanych włącznie z przedłożeniem Zamawiającemu do podpisu umowy o dostawę energii. 8. Wykonane prace budowlane winny umożliwić użytkowanie wykonanych sieci kanalizacyjnych i wodociągowych w pełnej funkcjonalności, czyli winny być wyposażone we wszelką wymaganą dokumentacją techniczną infrastrukturę techniczną. W przypadku konieczności dostępu do energii elektrycznej urządzenia winny być podłączone wraz z uprzednim wykonaniem niezbędnych pomiarów elektrycznych. Protokoły pomiarów winny zostać przekazane Zamawiającemu w trakcie odbioru końcowego. 9. Wykonawca zobowiązany jest wykonywać przedmiot umowy zgodnie z dokumentacją projektową, szczegółową specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót i zasadami wiedzy technicznej, przestrzegając przepisów BHP, w sposób powodujący minimalne niedogodności dla mieszkańców oraz zapewniając stałą możliwość dojazdu do swoich posesji. II. Obowiązki Wykonawcy w związku z realizacją przedmiotu zamówienia: 1. dostarczenie zamawiającemu w terminie nie później niż 5 dni przed podpisaniem umowy kalkulacji zaoferowanej ceny przedstawionej w formularzu ofertowym w formie kosztorysu ofertowego, sporządzonego metodą uproszczoną, zawierającego wszystkie roboty wymienione w SIWZ, załączonych do SIWZ przedmiarach robót, dokumentacji jak również inne roboty określone i wycenione indywidualnie przez Wykonawcę na podstawie SIWZ, załączonej dokumentacji, jak i osobistego doświadczenia i wiedzy wykonawcy nabytej w trakcie realizacji robót o zbliżonym lub tożsamym z przedmiotem zamówienia charakterze. Przedstawiona kalkulacja winna określać ilość, cenę jednostkową i wartość dla wszystkich pozycji. Cena ryczałtowa to cena za całokształt zadań określonych w dokumentacji projektowej, a kosztorys ma znaczenie pomocnicze. W przypadku wynagrodzenia ryczałtowego o zakresie świadczenia decyduje szczegółowy opis przedmiotu zamówienia. "W konsekwencji nawet w przypadku gdy wykonawca pominął jakieś roboty w kosztorysie ofertowym, to brak wyceny ich wartości nie zwalnia wykonawcy z obowiązku ich wykonania" (wyrok z 15 stycznia 2010 r. Sądu Okręgowego w Kielcach VII Ga). 2. wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i wiedzy technicznej, wymaganiami technicznymi określonymi w dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych z zachowaniem norm oraz zgodnie z uzyskanymi decyzjami, z materiałów własnych i przy użyciu własnego sprzętu. 3. przejęcie terenu robót od Zamawiającego w terminie do 7 dni kalendarzowych po podpisaniu umowy, 4. prowadzenie przez Kierownika budowy dzienników budowy, 5. zabezpieczenie i wygrodzenie terenu prowadzenia robót, 6. organizacja terenu i zaplecza prowadzonych prac (socjalnego i magazynowego), 7. zapewnienie dozoru mienia na terenie prowadzonych robót na własny koszt, 8. zapewnienie obsługi geodezyjnej wraz z wykonaniem geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej na własny koszt, 9. w przypadku konieczności zajęcia terenów obcych, uzyskanie stosownych pozwoleń na czasowe zajęcie terenu i ponoszenie opłat z tym związanych, 10. uzyskanie zgody Zarządu Dróg Powiatowych w Gliwicach na prowadzenie robót w pasie drogowym drogi powiatowej, zgodnie z warunkami zawartymi w dokumentacji projektowej, dokonanie napraw na koszt własny wszystkich elementów pasa drogowego drogi powiatowej które ulegną uszkodzeniu w czasie prowadzenia robót oraz zachowanie czystości dróg 11. wykonanie dokumentacji fotograficznej wykonanych robót, 12. wykonanie przedmiotu umowy z materiałów odpowiadających wymaganiom określonym w art. 10 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1332 z późn. zm.), okazania, na każde żądanie Zamawiającego lub Inspektora nadzoru inwestorskiego, certyfikatów zgodności z polską normą lub aprobatą techniczną każdego wyrobu używanego w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia, 13. posiadanie i przedłożenie Inspektorowi nadzoru dokumentów potwierdzających dopuszczenie do obrotu i stosowania w budownictwie materiałów planowanych do zastosowania przy realizacji zadania, przed ich zabudową (do 3 dni przed planowanym wbudowaniem), 14. prowadzenie robót z uwzględnieniem konieczności zapewnienia poruszania się i przejazdu przez teren działek sąsiednich, 15. dostarczanie niezbędnych dokumentów potwierdzających parametry techniczne oraz wymagane normy stosowanych materiałów i urządzeń, w tym np. certyfikatów, wyników oraz protokołów badań, sprawozdań i prób dotyczących realizowanego przedmiotu niniejszej umowy, 16. zapewnienie na własny koszt transportu odpadów do miejsc ich wykorzystania lub utylizacji, łącznie z kosztami utylizacji, 17. jako wytwarzający odpady - do przestrzegania przepisów prawnych wynikających z następujących ustaw: ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 519 z późn. zm.), ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1987 z późn. zm.) - powołane przepisy prawne Wykonawca zobowiązuje się stosować z uwzględnieniem ewentualnych zmian stanu prawnego w tym zakresie, 18. ponoszenie pełnej odpowiedzialności za stan i przestrzeganie przepisów bhp, ochronę p.poż. i dozór mienia na terenie prowadzenia prac, jak i za wszelkie szkody powstałe w trakcie trwania robót na terenie prowadzenia prac mające związek z prowadzonymi robotami, 19. ponoszenie pełnej odpowiedzialności za stosowanie i bezpieczeństwo wszelkich działań prowadzonych na terenie prowadzenie robót i poza nim, a związanych z wykonywaniem przedmiotu umowy, 20. zabezpieczenie instalacji i istniejących urządzeń na terenie prowadzenia prac i w jego bezpośrednim otoczeniu, przed ich zniszczeniem lub uszkodzeniem w trakcie wykonywania robót, 21. ponoszenie pełnej odpowiedzialności za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków pracowników i osób trzecich, powstałe w związku z prowadzonymi robotami, 22. ponoszenie wyłącznej odpowiedzialności za wszelkie szkody będące następstwem niewykonania lub nienależytego wykonania przedmiotu umowy, które to szkody Wykonawca zobowiązuje się pokryć w pełnej wysokości; Zamawiający nie będzie ponosił odpowiedzialności za materiały i sprzęt Wykonawcy pozostawiony na terenie prowadzenia robót lub w jego sąsiedztwie, 23. posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności z tytułu odpowiedzialności cywilnej, o wartości nie niższej niż wynagrodzenie za wykonanie przedmiotu niniejszej umowy, 24. koordynacja prac realizowanych przez podwykonawców, 25. przygotowanie obiektów i wymaganych dokumentów we wszystkich branżach łącznie z dokumentacją powykonawczą do dokonania odbioru przez Zamawiającego wraz z instrukcją konserwacji i użytkowania wykonanych instalacji (protokoły, certyfikaty, atesty, karty techniczne i serwisowe), 26. usunięcie wszelkich wad i usterek stwierdzonych przez nadzór inwestorski w trakcie trwania robót w terminie nie dłuższym niż termin technicznie uzasadniony i konieczny do ich usunięcia, 27. terminowe wykonanie i przekazanie do eksploatacji przedmiotu umowy oraz oświadczenie, że roboty ukończone przez niego są całkowicie zgodne z umową i odpowiadają potrzebom, dla których są przewidziane według umowy, 28. uporządkowanie terenu budowy po zakończeniu robót, zaplecza technicznego, jak również dokonania na własny koszt wszelkich robót odtworzeniowych w przypadku wystąpienia konieczności ich wykonania, 29. zapewnienie na budowie zespołu osób gwarantujących kompleksowe wykonanie przedmiotu umowy, posiadających stosowne kwalifikacje zawodowe, doświadczenie i uprawnienia budowlane, 30. niezwłoczne pisemne informowanie Zamawiającego (Inspektora nadzoru inwestorskiego) o problemach technicznych lub okolicznościach, które mogą wpłynąć na jakość robót lub termin zakończenia robót, 31. umożliwienie wstępu na teren prowadzenia prac pracownikom organów Państwowego Nadzoru Budowlanego, do których należy wykonywanie zadań określonych ustawa Prawo budowlane, oraz do udostępnienia im danych i informacji wymaganych tą ustawą, 32. sporządzenie i przekazanie zamawiającemu w momencie zakończenia robót i zgłoszenia do odbioru końcowego pełnej dokumentacji powykonawczej zgodnie z obowiązującymi przepisami Prawa budowlanego, 33. bezpłatne uczestniczenie w przeglądach gwarancyjnych w okresie gwarancji i rękojmi, 34. wykonywanie innych czynności wyżej nie wyszczególnionych związanych z pełnieniem funkcji wykonawcy celem właściwego wykonania przedmiotu umowy, 35. poniesienie w trakcie realizacji zadania kosztów eksploatacyjnych związanych z realizowanym przedmiotem zamówienia, 36. zapewnienie potrzebnego oprzyrządowania, potencjału ludzkiego, materiałów wymaganych do zbadania na żądanie zamawiającego jakości robót wykonanych z materiałów Wykonawcy na terenie budowy, a także do sprawdzenie ciężaru i ilości zużytych materiałów; badania, o których mowa powyżej będą realizowane przez Wykonawcę na własny koszt, 37. na żądanie Zamawiającego przeprowadzenie badań, które nie były przewidziane niniejszą umową; jeżeli w rezultacie przeprowadzenia tych badań okaże się, ze zastosowane materiały, bądź wykonanie robót jest niezgodne z umową, to koszty badań dodatkowych obciążają Wykonawcę, zaś gdy wyniki badań wykażą, że materiały bądź wykonanie robót są zgodne z umową, to koszty tych badań obciążają Zamawiającego, 38. uzyskanie dostępu do mediów koniecznych do realizacji przedmiotu zamówienia oraz poniesienie kosztów eksploatacyjnych z tytułu ich zużycia w trakcie trwania robót, 39. poinformowanie Zamawiającego o wadach w dokumentacji projektowej natychmiast po ich stwierdzeniu i dokonanie uzgodnień ewentualnych zmian projektowych w trakcie realizacji przedmiotu umowy, III. Plan sytuacyjny wraz z lokalizacją projektowanych sieci przedstawiono w Projektach dla poszczególnych zadań, będących integralną częścią Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (siwz) IV. Sposób wykonania robót opisano w Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót, dla poszczególnych zadań, stanowiących integralną część Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (siwz) V. Wykonawca dla wypełnienia swoich zobowiązań powinien zapewnić doświadczone i wykwalifikowane osoby zdolne do prowadzenia wszelkich powierzonych zadań, uprawnione do kierowania robotami budowlanymi, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i w zgodzie z postanowieniami odpowiednich decyzji, uzgodnieniami i opiniami, warunkującymi prawidłową realizację zamówienia. Wykonawca powinien zapewnić swoim specjalistom niezbędne wsparcie i pomoc techniczną ze strony innych specjalistów, którzy mogą być niezbędni do właściwego wykonania umowy (np. dodatkowi kierownicy danej branży, uprawniony geodeta, archeolog, radca prawny, ekspert ppoż., inżynier materiałowy, specjalista ochrony placu budowy, administrator etc.). Wykonawca uwzględni w ofercie każdą konieczność uzupełnienia zespołu specjalistów wynikającą z przepisów prawa, decyzji, uzgodnień i porozumień, które są niezbędne do kompleksowej realizacji zamówienia. Kompletne wynagrodzenie całego personelu oraz wszelkie koszty związane z obsługą muszą być zawarte w cenie oferty Wykonawcy”.
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 45232410-9, 45232440-8, 44130000-0, 44130000-0, 45111200-0, 45310000-3, 45421160-3, 45332200-5, 45231000-5, 45111230-9, 45111300-1, 45233120-6
3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 2020-08-28
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium |
Znaczenie |
cena |
60,00 |
Okres gwarancji oraz rękojmi na roboty budowlane |
40,00 |
6) INFORMACJE DODATKOWE:I. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 1) nie podlegają wykluczeniu, o których mowa w art. 24 ust. 1 Pzp (pkt 14 SIWZ); 2) spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące: A. KOMPETENCJI LUB UPRAWNIEŃ DO PROWADZENIA OKREŚLONEJ DZIAŁALNOŚCI ZAWODOWEJ, O ILE WYNIKA TO Z ODRĘBNYCH PRZEPISÓW. - Zamawiający nie określa warunków w tym zakresie. B. SYTUACJI EKONOMICZNEJ LUB FINANSOWEJ. WYKONAWCA SPEŁNI WARUNEK JEŻELI WYKAŻE, ŻE BĘDZIE: Zadanie I - Budowa kanalizacji sanitarnej dla rejonu ulic: Ogrodowa, Młyńska, Wiejska, Podwale, Piastowska i Limanowskiego, oraz sieci wodociągowej dla rejonu ulicy Młyńskiej w Toszku 1) Posiadał środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie niższej niż 1 000 000,00 (słownie: jeden milion 00/100) złotych. C. ZDOLNOŚCI TECHNICZNEJ LUB ZAWODOWEJ. 1) minimalne warunki dotyczące doświadczenia: Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie: Zadanie I - Budowa kanalizacji sanitarnej dla rejonu ulic: Ogrodowa, Młyńska, Wiejska, Podwale, Piastowska i Limanowskiego, oraz sieci wodociągowej dla rejonu ulicy Młyńskiej w Toszku, a) co najmniej 1 robotę budowlaną polegającą na budowie lub/i przebudowie lub/i rozbudowie , sieci kanalizacyjnej sanitarnej lub/i sieci kanalizacyjnej wodociągowej lub/i sieci kanalizacyjnej deszczowej o wartości łącznej min.1 000.000,00 zł brutto (słownie: jeden milion 00/100 zł), Jako wykonanie (zakończenie) zadania należy rozumieć podpisanie Protokołu odbioru końcowego robót lub równoważnego dokumentu bez uwag. 2) minimalne warunki dotyczące osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia: Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że osoby skierowane przez wykonawcę do realizacji zamówienia posiadają: Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował następującymi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia: Zadanie I - Budowa kanalizacji sanitarnej dla rejonu ulic: Ogrodowa, Młyńska, Wiejska, Podwale, Piastowska i Limanowskiego, oraz sieci wodociągowej dla rejonu ulicy Młyńskiej w Toszku, 1) Przynajmniej 1 osoba – posiadająca uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 06 maja 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie Dz. U. z 2019 r. poz.831 z póz. zmianami) lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej lub innych obowiązujących przepisów; – osobie tej powierzona będzie funkcja Kierownika Budowy Ze względu na brak w dokumentacji projektowej sieci i instalacji, cieplnych, wentylacji i klimatyzacji, Zamawiający nie wymaga uprawnień w tym zakresie. 2) Przynajmniej 1 osoba posiadająca uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej drogowej bez ograniczeń (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 06 maja 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie Dz. U. z 2019 r. poz.831 z póz. zmianami) lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej lub innych obowiązujących przepisów; osobie tej powierzona będzie funkcja Kierownika robót. 3) Przynajmniej 1 osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych w ograniczonym zakresie, (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 06 maja 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie Dz. U. z 2019 r. poz.831 z póz. zmianami) lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej lub innych obowiązujących przepisów; osobie tej powierzona będzie funkcja Kierownika robót. II. WYKAZ DOKUMENTÓW I OŚWIADCZEŃ, KTÓRE WYKONAWCA SKŁADA NA WEZWANIE ZAMAWIAJĄCEGO W POSTĘPOWANIU NA POTWIERDZENIE OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP: 1) Dotyczące kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów. Zamawiający nie określił warunków udziału w postepowaniu w powyższym zakresie tym samym nie żąda złożenia dokumentu. 2) Dotyczące sytuacji ekonomicznej lub finansowej zamawiający żąda następujących dokumentów: DLA ZADANIA 1,2 oraz 3 1) informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu; 3) Dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej zamawiający żąda następujących dokumentów: DLA ZADANIA 1,2 oraz 3 A. wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty. Wzór wykazu robót stanowi załącznik nr 4 do SIWZ. B. wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego wraz z informacją na temat ich uprawnień, kwalifikacji zawodowych oraz doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wzór wykazu osób stanowi załącznik nr 5 do SIWZ.
Część nr: |
2 |
Nazwa: |
Budowa kanalizacji sanitarnej dla rejonu ulic: Tarnogórska, Gliwicka, Gustawa Morcinka w Toszku |
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań)
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Zadanie 2 - obejmuje budowę kanalizacji sanitarnej w rejonie ul. Tarnogórskiej, Gliwickiej i Gustawa Morcinka w Toszku - PVC Ø 200 o długości 98 m oraz PVC Ø 160 o 110m długości. Projektowane trasy kanalizacji przebiegają głownie przez tereny Gminy Toszek oraz przez tereny prywatne i Spółdzielni Mieszkaniowej „Łabędy”. Kanalizację grawitacyjną zaprojektowano z rur kanalizacyjnych kielichowych litych PVC-U Ø 160, PVC-U Ø 200 klasy S, łączonych na wcisk z uszczelką wargowa z elastomeru. Włączenie projektowanej kanalizacji sanitarnej PVC Ø 200 do istniejącego ciągu kanalizacyjnego Ø 250 w ul. G. Morcinka należy wykonać poprzez projektowaną studnię betonową s Ø 1200 wykonaną z elementów prefabrykowanych, którą należy zabudować na istniejącym kanale. Budowę kanalizacji przewidziano w istniejącym ciągu pieszym, w terenach utwardzonych oraz w terenach zielonych. Studnie typowe zlokalizowane w drogach, zaprojektowano z elementów prefabrykowanych - kręgów betonowych Ø 1,2 m przykrytych włazami żeliwnymi klasy D400. Studnie zlokalizowane w terenach nie obciążonych ruchem zaprojektowano z włazami klasy A15. Jako zakończenie projektowanego przykanalika do dz. nr 1507/200 oraz na ciągu do budynku położonym na wspomnianej działce, zaprojektowano studzienki kanalizacyjne wąskogabarytowe z rur karbowanych typu Ø 315 z prefabrykowanymi kinetami. Zwieńczenia studni wykonać z wykorzystaniem pokryw żeliwnych. I. Dodatkowe informacje: 1. Lokalizacja kanalizacji sanitarnej prowadzona jest w pasach dróg powiatowych, gminnych, na terenach należących do Gminy Toszek oraz poprzez tereny prywatne. Właściciele posesji wyrazili zgodę na wykorzystanie ich nieruchomości do celów zabudowy infrastruktury sieci kanalizacyjnej. 2. Przed przystąpieniem do realizacji robót ziemnych Wykonawca powinien: • spełnić warunki określone w Opinii ZUDP, • wystąpić do właścicieli sieci, z którymi będą krzyżowały się projektowane przyłącza o prowadzenie nadzoru technicznego, • zawiadomić właścicieli gruntów o planowanym wejściu na ich teren, • zawiadomić użytkowników istniejącego uzbrojenia terenu o przystąpieniu do robót w pobliżu tego uzbrojenia, • wykonać tzw. przekopy kontrolne celem dokładnego zlokalizowania istniejącego uzbrojenia. 3. Roboty należy prowadzić zgodnie z „Warunkami technicznymi wykonania i odbioru sieci wodociągowych” oraz „Warunkami technicznymi wykonania i odbioru rurociągów z tworzyw sztucznych”. 4. W przypadku prowadzenia robót zanikowych przed zasypaniem wykopów Wykonawca zobowiązany jest na bieżąco dokonywać pomiarów geodezyjnych poprzez uprawnionego geodetę. Do odbioru końcowego Wykonawca zobowiązany jest przedstawić całościową inwentaryzację geodezyjną wykonanych prac z potwierdzeniem zgłoszenia wykonanej pracy geodezyjnej w miejscowym ośrodku dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej w Starostwie Powiatowym w Gliwicach. Po wykonaniu robót ziemnych naruszony teren należy przywrócić do stanu pierwotnego z uwzględnieniem: odbudowy nawierzchni drogowej, ułożenia nowych chodników, a w terenach zielonych wierzchniej warstwy humusu, uprzednio zdjętej. 5. Podczas prowadzenia prac w pasie drogowym należy przywrócić pas drogowy do stanu pierwotnego poprzez odtworzenie elementów pasa zgodnie z dokumentacją projektową i warunkami wydanymi przez zarządców dróg. 6. Roboty ziemne prowadzić metodą wykopu otwartego, jako wąskoprzestrzenne, a pod drogami o nawierzchni bitumicznej metodą bezwykopową. W przypadku konieczności wykonania przewiertu sterowanego przewierty wykonywać należy w technologii płucząco-wiercącej. Przejścia pod drogami o nawierzchni bitumicznej wykonać przeciskiem lub przewiertem w rurze ochronnej PE. Dno wykopów nie powinno być przekopane, a głębokość jego głębokość powinna uwzględniać jedynie podsypkę piaskową i ewentualnie drenaż. Sieć i obiekty stanowiące jej uzbrojenie należy posadowić na gruntach nośnych. Układanie rurociągów wykonać należy w oparciu o opracowana dokumentację techniczną, a po zakończeniu robót montażowych i ziemnych wykonać próbę szczelności. W przypadku zbierania się wody w większych ilościach należy dokonać odwodnienia wykopów. 7. Wykonawca w ramach realizacji prac zobowiązany jest do podłączenia energii elektrycznej do wykonanej przepompowni zgodnie z warunkami technicznymi, które stanowią załącznik do dokumentacji technicznej. Wykonawca na podstawie wydanego upoważnienia zobowiązany jest do załatwienia wszelkich formalności z tym związanych włącznie z przedłożeniem Zamawiającemu do podpisu umowy o dostawę energii. 8. Wykonane prace budowlane winny umożliwić użytkowanie wykonanych sieci kanalizacyjnych i wodociągowych w pełnej funkcjonalności, czyli winny być wyposażone we wszelką wymaganą dokumentacją techniczną infrastrukturę techniczną. W przypadku konieczności dostępu do energii elektrycznej urządzenia winny być podłączone wraz z uprzednim wykonaniem niezbędnych pomiarów elektrycznych. Protokoły pomiarów winny zostać przekazane Zamawiającemu w trakcie odbioru końcowego. 9. Wykonawca zobowiązany jest wykonywać przedmiot umowy zgodnie z dokumentacją projektową, szczegółową specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót i zasadami wiedzy technicznej, przestrzegając przepisów BHP, w sposób powodujący minimalne niedogodności dla mieszkańców oraz zapewniając stałą możliwość dojazdu do swoich posesji. II. Obowiązki Wykonawcy w związku z realizacją przedmiotu zamówienia: 1. dostarczenie zamawiającemu w terminie nie później niż 5 dni przed podpisaniem umowy kalkulacji zaoferowanej ceny przedstawionej w formularzu ofertowym w formie kosztorysu ofertowego, sporządzonego metodą uproszczoną, zawierającego wszystkie roboty wymienione w SIWZ, załączonych do SIWZ przedmiarach robót, dokumentacji jak również inne roboty określone i wycenione indywidualnie przez Wykonawcę na podstawie SIWZ, załączonej dokumentacji, jak i osobistego doświadczenia i wiedzy wykonawcy nabytej w trakcie realizacji robót o zbliżonym lub tożsamym z przedmiotem zamówienia charakterze. Przedstawiona kalkulacja winna określać ilość, cenę jednostkową i wartość dla wszystkich pozycji. Cena ryczałtowa to cena za całokształt zadań określonych w dokumentacji projektowej, a kosztorys ma znaczenie pomocnicze. W przypadku wynagrodzenia ryczałtowego o zakresie świadczenia decyduje szczegółowy opis przedmiotu zamówienia. "W konsekwencji nawet w przypadku gdy wykonawca pominął jakieś roboty w kosztorysie ofertowym, to brak wyceny ich wartości nie zwalnia wykonawcy z obowiązku ich wykonania" (wyrok z 15 stycznia 2010 r. Sądu Okręgowego w Kielcach VII Ga). 2. wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i wiedzy technicznej, wymaganiami technicznymi określonymi w dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych z zachowaniem norm oraz zgodnie z uzyskanymi decyzjami, z materiałów własnych i przy użyciu własnego sprzętu. 3. przejęcie terenu robót od Zamawiającego w terminie do 7 dni kalendarzowych po podpisaniu umowy, 4. prowadzenie przez Kierownika budowy dzienników budowy, 5. zabezpieczenie i wygrodzenie terenu prowadzenia robót, 6. organizacja terenu i zaplecza prowadzonych prac (socjalnego i magazynowego), 7. zapewnienie dozoru mienia na terenie prowadzonych robót na własny koszt, 8. zapewnienie obsługi geodezyjnej wraz z wykonaniem geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej na własny koszt, 9. w przypadku konieczności zajęcia terenów obcych, uzyskanie stosownych pozwoleń na czasowe zajęcie terenu i ponoszenie opłat z tym związanych, 10. uzyskanie zgody Zarządu Dróg Powiatowych w Gliwicach na prowadzenie robót w pasie drogowym drogi powiatowej, zgodnie z warunkami zawartymi w dokumentacji projektowej, dokonanie napraw na koszt własny wszystkich elementów pasa drogowego drogi powiatowej które ulegną uszkodzeniu w czasie prowadzenia robót oraz zachowanie czystości dróg 11. wykonanie dokumentacji fotograficznej wykonanych robót, 12. wykonanie przedmiotu umowy z materiałów odpowiadających wymaganiom określonym w art. 10 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1332 z późn. zm.), okazania, na każde żądanie Zamawiającego lub Inspektora nadzoru inwestorskiego, certyfikatów zgodności z polską normą lub aprobatą techniczną każdego wyrobu używanego w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia, 13. posiadanie i przedłożenie Inspektorowi nadzoru dokumentów potwierdzających dopuszczenie do obrotu i stosowania w budownictwie materiałów planowanych do zastosowania przy realizacji zadania, przed ich zabudową (do 3 dni przed planowanym wbudowaniem), 14. prowadzenie robót z uwzględnieniem konieczności zapewnienia poruszania się i przejazdu przez teren działek sąsiednich, 15. dostarczanie niezbędnych dokumentów potwierdzających parametry techniczne oraz wymagane normy stosowanych materiałów i urządzeń, w tym np. certyfikatów, wyników oraz protokołów badań, sprawozdań i prób dotyczących realizowanego przedmiotu niniejszej umowy, 16. zapewnienie na własny koszt transportu odpadów do miejsc ich wykorzystania lub utylizacji, łącznie z kosztami utylizacji, 17. jako wytwarzający odpady - do przestrzegania przepisów prawnych wynikających z następujących ustaw: ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 519 z późn. zm.), ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1987 z późn. zm.) - powołane przepisy prawne Wykonawca zobowiązuje się stosować z uwzględnieniem ewentualnych zmian stanu prawnego w tym zakresie, 18. ponoszenie pełnej odpowiedzialności za stan i przestrzeganie przepisów bhp, ochronę p.poż. i dozór mienia na terenie prowadzenia prac, jak i za wszelkie szkody powstałe w trakcie trwania robót na terenie prowadzenia prac mające związek z prowadzonymi robotami, 19. ponoszenie pełnej odpowiedzialności za stosowanie i bezpieczeństwo wszelkich działań prowadzonych na terenie prowadzenie robót i poza nim, a związanych z wykonywaniem przedmiotu umowy, 20. zabezpieczenie instalacji i istniejących urządzeń na terenie prowadzenia prac i w jego bezpośrednim otoczeniu, przed ich zniszczeniem lub uszkodzeniem w trakcie wykonywania robót, 21. ponoszenie pełnej odpowiedzialności za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków pracowników i osób trzecich, powstałe w związku z prowadzonymi robotami, 22. ponoszenie wyłącznej odpowiedzialności za wszelkie szkody będące następstwem niewykonania lub nienależytego wykonania przedmiotu umowy, które to szkody Wykonawca zobowiązuje się pokryć w pełnej wysokości; Zamawiający nie będzie ponosił odpowiedzialności za materiały i sprzęt Wykonawcy pozostawiony na terenie prowadzenia robót lub w jego sąsiedztwie, 23. posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności z tytułu odpowiedzialności cywilnej, o wartości nie niższej niż wynagrodzenie za wykonanie przedmiotu niniejszej umowy, 24. koordynacja prac realizowanych przez podwykonawców, 25. przygotowanie obiektów i wymaganych dokumentów we wszystkich branżach łącznie z dokumentacją powykonawczą do dokonania odbioru przez Zamawiającego wraz z instrukcją konserwacji i użytkowania wykonanych instalacji (protokoły, certyfikaty, atesty, karty techniczne i serwisowe), 26. usunięcie wszelkich wad i usterek stwierdzonych przez nadzór inwestorski w trakcie trwania robót w terminie nie dłuższym niż termin technicznie uzasadniony i konieczny do ich usunięcia, 27. terminowe wykonanie i przekazanie do eksploatacji przedmiotu umowy oraz oświadczenie, że roboty ukończone przez niego są całkowicie zgodne z umową i odpowiadają potrzebom, dla których są przewidziane według umowy, 28. uporządkowanie terenu budowy po zakończeniu robót, zaplecza technicznego, jak również dokonania na własny koszt wszelkich robót odtworzeniowych w przypadku wystąpienia konieczności ich wykonania, 29. zapewnienie na budowie zespołu osób gwarantujących kompleksowe wykonanie przedmiotu umowy, posiadających stosowne kwalifikacje zawodowe, doświadczenie i uprawnienia budowlane, 30. niezwłoczne pisemne informowanie Zamawiającego (Inspektora nadzoru inwestorskiego) o problemach technicznych lub okolicznościach, które mogą wpłynąć na jakość robót lub termin zakończenia robót, 31. umożliwienie wstępu na teren prowadzenia prac pracownikom organów Państwowego Nadzoru Budowlanego, do których należy wykonywanie zadań określonych ustawa Prawo budowlane, oraz do udostępnienia im danych i informacji wymaganych tą ustawą, 32. sporządzenie i przekazanie zamawiającemu w momencie zakończenia robót i zgłoszenia do odbioru końcowego pełnej dokumentacji powykonawczej zgodnie z obowiązującymi przepisami Prawa budowlanego, 33. bezpłatne uczestniczenie w przeglądach gwarancyjnych w okresie gwarancji i rękojmi, 34. wykonywanie innych czynności wyżej nie wyszczególnionych związanych z pełnieniem funkcji wykonawcy celem właściwego wykonania przedmiotu umowy, 35. poniesienie w trakcie realizacji zadania kosztów eksploatacyjnych związanych z realizowanym przedmiotem zamówienia, 36. zapewnienie potrzebnego oprzyrządowania, potencjału ludzkiego, materiałów wymaganych do zbadania na żądanie zamawiającego jakości robót wykonanych z materiałów Wykonawcy na terenie budowy, a także do sprawdzenie ciężaru i ilości zużytych materiałów; badania, o których mowa powyżej będą realizowane przez Wykonawcę na własny koszt, 37. na żądanie Zamawiającego przeprowadzenie badań, które nie były przewidziane niniejszą umową; jeżeli w rezultacie przeprowadzenia tych badań okaże się, ze zastosowane materiały, bądź wykonanie robót jest niezgodne z umową, to koszty badań dodatkowych obciążają Wykonawcę, zaś gdy wyniki badań wykażą, że materiały bądź wykonanie robót są zgodne z umową, to koszty tych badań obciążają Zamawiającego, 38. uzyskanie dostępu do mediów koniecznych do realizacji przedmiotu zamówienia oraz poniesienie kosztów eksploatacyjnych z tytułu ich zużycia w trakcie trwania robót, 39. poinformowanie Zamawiającego o wadach w dokumentacji projektowej natychmiast po ich stwierdzeniu i dokonanie uzgodnień ewentualnych zmian projektowych w trakcie realizacji przedmiotu umowy, III. Plan sytuacyjny wraz z lokalizacją projektowanych sieci przedstawiono w Projektach dla poszczególnych zadań, będących integralną częścią Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (siwz) IV. Sposób wykonania robót opisano w Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót, dla poszczególnych zadań, stanowiących integralną część Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (siwz) V. Wykonawca dla wypełnienia swoich zobowiązań powinien zapewnić doświadczone i wykwalifikowane osoby zdolne do prowadzenia wszelkich powierzonych zadań, uprawnione do kierowania robotami budowlanymi, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i w zgodzie z postanowieniami odpowiednich decyzji, uzgodnieniami i opiniami, warunkującymi prawidłową realizację zamówienia. Wykonawca powinien zapewnić swoim specjalistom niezbędne wsparcie i pomoc techniczną ze strony innych specjalistów, którzy mogą być niezbędni do właściwego wykonania umowy (np. dodatkowi kierownicy danej branży, uprawniony geodeta, archeolog, radca prawny, ekspert ppoż., inżynier materiałowy, specjalista ochrony placu budowy, administrator etc.). Wykonawca uwzględni w ofercie każdą konieczność uzupełnienia zespołu specjalistów wynikającą z przepisów prawa, decyzji, uzgodnień i porozumień, które są niezbędne do kompleksowej realizacji zamówienia. Kompletne wynagrodzenie całego personelu oraz wszelkie koszty związane z obsługą muszą być zawarte w cenie oferty Wykonawcy”.
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 45232410-9, 45232440-8, 44130000-0, 45332300-6, 45111200-0, 45310000-3, 45421160-3, 45332200-5, 45231000-5, 45111230-9, 45111300-1, 45233120-6
3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 2020-08-28
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium |
Znaczenie |
Cena |
60,00 |
Okres gwarancji oraz rękojmi na roboty budowlane |
40,00 |
6) INFORMACJE DODATKOWE:I. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 1) nie podlegają wykluczeniu, o których mowa w art. 24 ust. 1 Pzp (pkt 14 SIWZ); 2) spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące: A. KOMPETENCJI LUB UPRAWNIEŃ DO PROWADZENIA OKREŚLONEJ DZIAŁALNOŚCI ZAWODOWEJ, O ILE WYNIKA TO Z ODRĘBNYCH PRZEPISÓW. - Zamawiający nie określa warunków w tym zakresie. B. SYTUACJI EKONOMICZNEJ LUB FINANSOWEJ. WYKONAWCA SPEŁNI WARUNEK JEŻELI WYKAŻE, ŻE BĘDZIE: Zadanie II- Budowa kanalizacji sanitarnej dla rejonu ulic: Tarnogórska, Gliwicka, Gustawa Morcinka w Toszku 1) Posiadał środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie niższej niż 150 000 (słownie: sto pięćdziesiąt tysięcy 00/100) złotych. C. ZDOLNOŚCI TECHNICZNEJ LUB ZAWODOWEJ. 1) minimalne warunki dotyczące doświadczenia: Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie: Zadanie II- Budowa kanalizacji sanitarnej dla rejonu ulic: Tarnogórska, Gliwicka, Gustawa Morcinka w Toszku a) co najmniej 1 robotę budowlaną polegającą na budowie lub/i przebudowie lub/i rozbudowie , sieci kanalizacyjnej sanitarnej lub/i sieci kanalizacyjnej wodociągowej lub/i sieci kanalizacyjnej deszczowej o wartości łącznej min. 150.000,00 zł brutto (słownie: sto pięćdziesiąt tysięcy 00/100 zł). Jako wykonanie (zakończenie) zadania należy rozumieć podpisanie Protokołu odbioru końcowego robót lub równoważnego dokumentu bez uwag. 2) minimalne warunki dotyczące osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia: Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że osoby skierowane przez wykonawcę do realizacji zamówienia posiadają: Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował następującymi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia: Zadanie II- Budowa kanalizacji sanitarnej dla rejonu ulic: Tarnogórska, Gliwicka, Gustawa Morcinka w Toszku. 1) Przynajmniej 1 osoba – posiadająca uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 06 maja 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie Dz. U. z 2019 r. poz.831 z póz. zmianami) lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej lub innych obowiązujących przepisów; – osobie tej powierzona będzie funkcja Kierownika Budowy Ze względu na brak w dokumentacji projektowej sieci i instalacji, cieplnych, wentylacji i klimatyzacji, Zamawiający nie wymaga uprawnień w tym zakresie. 2) Przynajmniej 1 osoba posiadająca uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej drogowej w ograniczonym zakresie (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 06 maja 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie Dz. U. z 2019 r. poz.831 z póz. zmianami) lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej lub innych obowiązujących przepisów; osobie tej powierzona będzie funkcja Kierownika robót. II. WYKAZ DOKUMENTÓW I OŚWIADCZEŃ, KTÓRE WYKONAWCA SKŁADA NA WEZWANIE ZAMAWIAJĄCEGO W POSTĘPOWANIU NA POTWIERDZENIE OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP: 1) Dotyczące kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów. Zamawiający nie określił warunków udziału w postepowaniu w powyższym zakresie tym samym nie żąda złożenia dokumentu. 2) Dotyczące sytuacji ekonomicznej lub finansowej zamawiający żąda następujących dokumentów: DLA ZADANIA 1,2 oraz 3 1) informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu; 3) Dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej zamawiający żąda następujących dokumentów: DLA ZADANIA 1,2 oraz 3 A. wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty. Wzór wykazu robót stanowi załącznik nr 4 do SIWZ. B. wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego wraz z informacją na temat ich uprawnień, kwalifikacji zawodowych oraz doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wzór wykazu osób stanowi załącznik nr 5 do SIWZ.
Część nr: |
3 |
Nazwa: |
Budowa kanalizacji sanitarnej i deszczowej dla rejonu ulic: Eichendorffa, Curie-Skłodowskiej i Reymonta w Toszku |
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań)
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Zadanie 3 – obejmuje budowę sieci kanalizacji sanitarnej umożliwiającej podłączenie budynków mieszkalnych oraz działek budowlanych zlokalizowanych w Toszku w rejonie ulic: Eichendorffa, Curie-Skłodowskiej i Reymonta oraz budowę sieci kanalizacji deszczowej wraz z przykanalikami w pasach drogowych tych dróg. Projektowana kanalizacja sanitarna zostanie połączona z kanalizacją istniejącą poprzez studnię S zabudowaną na kanale w ul. Reymonta. Projekt swym zakresem obejmuje wykonanie: - sieci kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej PVC-U Ø 160 o długości – 205 mb - sieci kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej PVC-U Ø 200 o długości – 33 mb - studni typowych kanalizacyjnych Ø 1200 – 9 szt - studzienek inspekcyjnych Ø 315 – 9 szt Kanalizację grawitacyjną zaprojektowano z rur kanalizacyjnych kielichowych litych PVC-U Ø 160, PVC-U Ø 200 lasy S (SDR 34; SN8), łączonych na wcisk z uszczelką wargowa z elastomeru. Studnie typowe zlokalizowane w drogach, zaprojektowano z elementów prefabrykowanych - kręgów betonowych Ø1,2 m wykonanych wg normy PN-EN 1917:2002; przykrytych włazami żeliwnymi klasy D400. Studnie zlokalizowane w ciągach pieszych zaprojektowano z włazami klasy A15. Jako zakończenia projektowanych przyłączy Ø 160 do działek budowlanych, zaprojektowano studnie kanalizacyjne wąskogabarytowe z rur karbowanych typu Ø 315 z prefabrykowanymi kinetami. Zwieńczenia studni wykonać z wykorzystaniem pokryw betonowych. W zakresie kanalizacji deszczowej projekt obejmuje budowę sieci kanalizacji deszczowej dla odwodnienia dróg gminnych oraz zabudowy mieszkaniowej przy ul. Eichendorffa, Curie-Skłodowskiej i Reymonta w Toszku. Odbiornikiem wód opadowych z projektowanego terenu będzie istniejąca sieć kanalizacji deszczowej Ø 400 znajdująca się po zachodniej stronie ul. Reymonta w Toszku. Włączenie do istniejącej sieci zaprojektowano poprzez istniejącą studnię k zabudowaną na ww. kanale. Projekt swym zakresem obejmuje wykonanie: - kanalizacji deszczowej PVC-U Ø 160 o długości - 132 mb - kanalizacji deszczowej PVC-U Ø 200 o długości - 155 mb - kanalizacji deszczowej PVC-U Ø 250 o długości - 66 mb - kanalizacji deszczowej PVC-U Ø 315 o długości - 96 mb - studni typowych kanalizacyjnych Ø 1200 - 18 szt. - studzienek inspekcyjnych Ø 315 - 15 szt. - wpust uliczny Ø 500 - 2 szt. Kanalizację grawitacyjną zaprojektowano z rur kanalizacyjnych kielichowych litych PVC-U Ø 160x4,7, PVC-U Ø 200x5,9, PVC-U Ø 250x7,3 i PVC-U Ø 315x9,2 klasy S łączonych na wcisk z uszczelką wargowa z elastomeru. Przykanaliki zaprojektowano z rur PVC-U Ø 160x4,7 klasy S zakończonych studzienkami inspekcyjnymi PVC Ø 315. Lokalizacja studzienek z godnie z wytycznymi znajdowała się będzie na terenie pasa drogowego w najbliższym sąsiedztwie działek budowlanych. W ciągu ulicy Curie- Skłodowskiej dwa wpusty uliczne z osadnikiem Ø 500. Włączenie przykanalików z wpustów przewidziano do projektowanej kanalizacji poprzez projektowaną studzienkę K16. Studnie typowe zlokalizowane w drogach, zaprojektowano z elementów prefabrykowanych - kręgów betonowych Ø 1,2 m przykrytych włazami żeliwnymi klasy D400. Studnie zlokalizowane w ciągach pieszych zaprojektowano z włazami klasy A15. Jako zakończenia projektowanych przyłączy Ø 160 do działek budowlanych, zaprojektowano studnie kanalizacyjne wąskogabarytowe z rur karbowanych typu Ø 315 z prefabrykowanymi kinetami. Zwieńczenia studni wykonać z wykorzystaniem włazów klasy A15. I. Dodatkowe informacje: 1. Lokalizacja kanalizacji sanitarnej prowadzona jest w pasach dróg powiatowych, gminnych, na terenach należących do Gminy Toszek oraz poprzez tereny prywatne. Właściciele posesji wyrazili zgodę na wykorzystanie ich nieruchomości do celów zabudowy infrastruktury sieci kanalizacyjnej. 2. Przed przystąpieniem do realizacji robót ziemnych Wykonawca powinien: • spełnić warunki określone w Opinii ZUDP, • wystąpić do właścicieli sieci, z którymi będą krzyżowały się projektowane przyłącza o prowadzenie nadzoru technicznego, • zawiadomić właścicieli gruntów o planowanym wejściu na ich teren, • zawiadomić użytkowników istniejącego uzbrojenia terenu o przystąpieniu do robót w pobliżu tego uzbrojenia, • wykonać tzw. przekopy kontrolne celem dokładnego zlokalizowania istniejącego uzbrojenia. 3. Roboty należy prowadzić zgodnie z „Warunkami technicznymi wykonania i odbioru sieci wodociągowych” oraz „Warunkami technicznymi wykonania i odbioru rurociągów z tworzyw sztucznych”. 4. W przypadku prowadzenia robót zanikowych przed zasypaniem wykopów Wykonawca zobowiązany jest na bieżąco dokonywać pomiarów geodezyjnych poprzez uprawnionego geodetę. Do odbioru końcowego Wykonawca zobowiązany jest przedstawić całościową inwentaryzację geodezyjną wykonanych prac z potwierdzeniem zgłoszenia wykonanej pracy geodezyjnej w miejscowym ośrodku dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej w Starostwie Powiatowym w Gliwicach. Po wykonaniu robót ziemnych naruszony teren należy przywrócić do stanu pierwotnego z uwzględnieniem: odbudowy nawierzchni drogowej, ułożenia nowych chodników, a w terenach zielonych wierzchniej warstwy humusu, uprzednio zdjętej. 5. Podczas prowadzenia prac w pasie drogowym należy przywrócić pas drogowy do stanu pierwotnego poprzez odtworzenie elementów pasa zgodnie z dokumentacją projektową i warunkami wydanymi przez zarządców dróg. 6. Roboty ziemne prowadzić metodą wykopu otwartego, jako wąskoprzestrzenne, a pod drogami o nawierzchni bitumicznej metodą bezwykopową. W przypadku konieczności wykonania przewiertu sterowanego przewierty wykonywać należy w technologii płucząco-wiercącej. Przejścia pod drogami o nawierzchni bitumicznej wykonać przeciskiem lub przewiertem w rurze ochronnej PE. Dno wykopów nie powinno być przekopane, a głębokość jego głębokość powinna uwzględniać jedynie podsypkę piaskową i ewentualnie drenaż. Sieć i obiekty stanowiące jej uzbrojenie należy posadowić na gruntach nośnych. Układanie rurociągów wykonać należy w oparciu o opracowana dokumentację techniczną, a po zakończeniu robót montażowych i ziemnych wykonać próbę szczelności. W przypadku zbierania się wody w większych ilościach należy dokonać odwodnienia wykopów. 7. Wykonawca w ramach realizacji prac zobowiązany jest do podłączenia energii elektrycznej do wykonanej przepompowni zgodnie z warunkami technicznymi, które stanowią załącznik do dokumentacji technicznej. Wykonawca na podstawie wydanego upoważnienia zobowiązany jest do załatwienia wszelkich formalności z tym związanych włącznie z przedłożeniem Zamawiającemu do podpisu umowy o dostawę energii. 8. Wykonane prace budowlane winny umożliwić użytkowanie wykonanych sieci kanalizacyjnych i wodociągowych w pełnej funkcjonalności, czyli winny być wyposażone we wszelką wymaganą dokumentacją techniczną infrastrukturę techniczną. W przypadku konieczności dostępu do energii elektrycznej urządzenia winny być podłączone wraz z uprzednim wykonaniem niezbędnych pomiarów elektrycznych. Protokoły pomiarów winny zostać przekazane Zamawiającemu w trakcie odbioru końcowego. 9. Wykonawca zobowiązany jest wykonywać przedmiot umowy zgodnie z dokumentacją projektową, szczegółową specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót i zasadami wiedzy technicznej, przestrzegając przepisów BHP, w sposób powodujący minimalne niedogodności dla mieszkańców oraz zapewniając stałą możliwość dojazdu do swoich posesji. II. Obowiązki Wykonawcy w związku z realizacją przedmiotu zamówienia: 1. dostarczenie zamawiającemu w terminie nie później niż 5 dni przed podpisaniem umowy kalkulacji zaoferowanej ceny przedstawionej w formularzu ofertowym w formie kosztorysu ofertowego, sporządzonego metodą uproszczoną, zawierającego wszystkie roboty wymienione w SIWZ, załączonych do SIWZ przedmiarach robót, dokumentacji jak również inne roboty określone i wycenione indywidualnie przez Wykonawcę na podstawie SIWZ, załączonej dokumentacji, jak i osobistego doświadczenia i wiedzy wykonawcy nabytej w trakcie realizacji robót o zbliżonym lub tożsamym z przedmiotem zamówienia charakterze. Przedstawiona kalkulacja winna określać ilość, cenę jednostkową i wartość dla wszystkich pozycji. Cena ryczałtowa to cena za całokształt zadań określonych w dokumentacji projektowej, a kosztorys ma znaczenie pomocnicze. W przypadku wynagrodzenia ryczałtowego o zakresie świadczenia decyduje szczegółowy opis przedmiotu zamówienia. "W konsekwencji nawet w przypadku gdy wykonawca pominął jakieś roboty w kosztorysie ofertowym, to brak wyceny ich wartości nie zwalnia wykonawcy z obowiązku ich wykonania" (wyrok z 15 stycznia 2010 r. Sądu Okręgowego w Kielcach VII Ga). 2. wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i wiedzy technicznej, wymaganiami technicznymi określonymi w dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych z zachowaniem norm oraz zgodnie z uzyskanymi decyzjami, z materiałów własnych i przy użyciu własnego sprzętu. 3. przejęcie terenu robót od Zamawiającego w terminie do 7 dni kalendarzowych po podpisaniu umowy, 4. prowadzenie przez Kierownika budowy dzienników budowy, 5. zabezpieczenie i wygrodzenie terenu prowadzenia robót, 6. organizacja terenu i zaplecza prowadzonych prac (socjalnego i magazynowego), 7. zapewnienie dozoru mienia na terenie prowadzonych robót na własny koszt, 8. zapewnienie obsługi geodezyjnej wraz z wykonaniem geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej na własny koszt, 9. w przypadku konieczności zajęcia terenów obcych, uzyskanie stosownych pozwoleń na czasowe zajęcie terenu i ponoszenie opłat z tym związanych, 10. uzyskanie zgody Zarządu Dróg Powiatowych w Gliwicach na prowadzenie robót w pasie drogowym drogi powiatowej, zgodnie z warunkami zawartymi w dokumentacji projektowej, dokonanie napraw na koszt własny wszystkich elementów pasa drogowego drogi powiatowej które ulegną uszkodzeniu w czasie prowadzenia robót oraz zachowanie czystości dróg 11. wykonanie dokumentacji fotograficznej wykonanych robót, 12. wykonanie przedmiotu umowy z materiałów odpowiadających wymaganiom określonym w art. 10 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1332 z późn. zm.), okazania, na każde żądanie Zamawiającego lub Inspektora nadzoru inwestorskiego, certyfikatów zgodności z polską normą lub aprobatą techniczną każdego wyrobu używanego w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia, 13. posiadanie i przedłożenie Inspektorowi nadzoru dokumentów potwierdzających dopuszczenie do obrotu i stosowania w budownictwie materiałów planowanych do zastosowania przy realizacji zadania, przed ich zabudową (do 3 dni przed planowanym wbudowaniem), 14. prowadzenie robót z uwzględnieniem konieczności zapewnienia poruszania się i przejazdu przez teren działek sąsiednich, 15. dostarczanie niezbędnych dokumentów potwierdzających parametry techniczne oraz wymagane normy stosowanych materiałów i urządzeń, w tym np. certyfikatów, wyników oraz protokołów badań, sprawozdań i prób dotyczących realizowanego przedmiotu niniejszej umowy, 16. zapewnienie na własny koszt transportu odpadów do miejsc ich wykorzystania lub utylizacji, łącznie z kosztami utylizacji, 17. jako wytwarzający odpady - do przestrzegania przepisów prawnych wynikających z następujących ustaw: ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 519 z późn. zm.), ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1987 z późn. zm.) - powołane przepisy prawne Wykonawca zobowiązuje się stosować z uwzględnieniem ewentualnych zmian stanu prawnego w tym zakresie, 18. ponoszenie pełnej odpowiedzialności za stan i przestrzeganie przepisów bhp, ochronę p.poż. i dozór mienia na terenie prowadzenia prac, jak i za wszelkie szkody powstałe w trakcie trwania robót na terenie prowadzenia prac mające związek z prowadzonymi robotami, 19. ponoszenie pełnej odpowiedzialności za stosowanie i bezpieczeństwo wszelkich działań prowadzonych na terenie prowadzenie robót i poza nim, a związanych z wykonywaniem przedmiotu umowy, 20. zabezpieczenie instalacji i istniejących urządzeń na terenie prowadzenia prac i w jego bezpośrednim otoczeniu, przed ich zniszczeniem lub uszkodzeniem w trakcie wykonywania robót, 21. ponoszenie pełnej odpowiedzialności za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków pracowników i osób trzecich, powstałe w związku z prowadzonymi robotami, 22. ponoszenie wyłącznej odpowiedzialności za wszelkie szkody będące następstwem niewykonania lub nienależytego wykonania przedmiotu umowy, które to szkody Wykonawca zobowiązuje się pokryć w pełnej wysokości; Zamawiający nie będzie ponosił odpowiedzialności za materiały i sprzęt Wykonawcy pozostawiony na terenie prowadzenia robót lub w jego sąsiedztwie, 23. posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności z tytułu odpowiedzialności cywilnej, o wartości nie niższej niż wynagrodzenie za wykonanie przedmiotu niniejszej umowy, 24. koordynacja prac realizowanych przez podwykonawców, 25. przygotowanie obiektów i wymaganych dokumentów we wszystkich branżach łącznie z dokumentacją powykonawczą do dokonania odbioru przez Zamawiającego wraz z instrukcją konserwacji i użytkowania wykonanych instalacji (protokoły, certyfikaty, atesty, karty techniczne i serwisowe), 26. usunięcie wszelkich wad i usterek stwierdzonych przez nadzór inwestorski w trakcie trwania robót w terminie nie dłuższym niż termin technicznie uzasadniony i konieczny do ich usunięcia, 27. terminowe wykonanie i przekazanie do eksploatacji przedmiotu umowy oraz oświadczenie, że roboty ukończone przez niego są całkowicie zgodne z umową i odpowiadają potrzebom, dla których są przewidziane według umowy, 28. uporządkowanie terenu budowy po zakończeniu robót, zaplecza technicznego, jak również dokonania na własny koszt wszelkich robót odtworzeniowych w przypadku wystąpienia konieczności ich wykonania, 29. zapewnienie na budowie zespołu osób gwarantujących kompleksowe wykonanie przedmiotu umowy, posiadających stosowne kwalifikacje zawodowe, doświadczenie i uprawnienia budowlane, 30. niezwłoczne pisemne informowanie Zamawiającego (Inspektora nadzoru inwestorskiego) o problemach technicznych lub okolicznościach, które mogą wpłynąć na jakość robót lub termin zakończenia robót, 31. umożliwienie wstępu na teren prowadzenia prac pracownikom organów Państwowego Nadzoru Budowlanego, do których należy wykonywanie zadań określonych ustawa Prawo budowlane, oraz do udostępnienia im danych i informacji wymaganych tą ustawą, 32. sporządzenie i przekazanie zamawiającemu w momencie zakończenia robót i zgłoszenia do odbioru końcowego pełnej dokumentacji powykonawczej zgodnie z obowiązującymi przepisami Prawa budowlanego, 33. bezpłatne uczestniczenie w przeglądach gwarancyjnych w okresie gwarancji i rękojmi, 34. wykonywanie innych czynności wyżej nie wyszczególnionych związanych z pełnieniem funkcji wykonawcy celem właściwego wykonania przedmiotu umowy, 35. poniesienie w trakcie realizacji zadania kosztów eksploatacyjnych związanych z realizowanym przedmiotem zamówienia, 36. zapewnienie potrzebnego oprzyrządowania, potencjału ludzkiego, materiałów wymaganych do zbadania na żądanie zamawiającego jakości robót wykonanych z materiałów Wykonawcy na terenie budowy, a także do sprawdzenie ciężaru i ilości zużytych materiałów; badania, o których mowa powyżej będą realizowane przez Wykonawcę na własny koszt, 37. na żądanie Zamawiającego przeprowadzenie badań, które nie były przewidziane niniejszą umową; jeżeli w rezultacie przeprowadzenia tych badań okaże się, ze zastosowane materiały, bądź wykonanie robót jest niezgodne z umową, to koszty badań dodatkowych obciążają Wykonawcę, zaś gdy wyniki badań wykażą, że materiały bądź wykonanie robót są zgodne z umową, to koszty tych badań obciążają Zamawiającego, 38. uzyskanie dostępu do mediów koniecznych do realizacji przedmiotu zamówienia oraz poniesienie kosztów eksploatacyjnych z tytułu ich zużycia w trakcie trwania robót, 39. poinformowanie Zamawiającego o wadach w dokumentacji projektowej natychmiast po ich stwierdzeniu i dokonanie uzgodnień ewentualnych zmian projektowych w trakcie realizacji przedmiotu umowy, III. Plan sytuacyjny wraz z lokalizacją projektowanych sieci przedstawiono w Projektach dla poszczególnych zadań, będących integralną częścią Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (siwz) IV. Sposób wykonania robót opisano w Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót, dla poszczególnych zadań, stanowiących integralną część Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (siwz) V. Wykonawca dla wypełnienia swoich zobowiązań powinien zapewnić doświadczone i wykwalifikowane osoby zdolne do prowadzenia wszelkich powierzonych zadań, uprawnione do kierowania robotami budowlanymi, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i w zgodzie z postanowieniami odpowiednich decyzji, uzgodnieniami i opiniami, warunkującymi prawidłową realizację zamówienia. Wykonawca powinien zapewnić swoim specjalistom niezbędne wsparcie i pomoc techniczną ze strony innych specjalistów, którzy mogą być niezbędni do właściwego wykonania umowy (np. dodatkowi kierownicy danej branży, uprawniony geodeta, archeolog, radca prawny, ekspert ppoż., inżynier materiałowy, specjalista ochrony placu budowy, administrator etc.). Wykonawca uwzględni w ofercie każdą konieczność uzupełnienia zespołu specjalistów wynikającą z przepisów prawa, decyzji, uzgodnień i porozumień, które są niezbędne do kompleksowej realizacji zamówienia. Kompletne wynagrodzenie całego personelu oraz wszelkie koszty związane z obsługą muszą być zawarte w cenie oferty Wykonawcy”.
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 45232410-9, 45232440-8, 45232130-2, 44130000-0, 45332300-6, 45111200-0, 45310000-3, 45421160-3, 45231000-5, 45111230-9, 45111300-1, 45233120-6
3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 2020-08-28
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium |
Znaczenie |
cena |
60,00 |
Okres gwarancji oraz rękojmi na roboty budowlane |
40,00 |
6) INFORMACJE DODATKOWE:I. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 1) nie podlegają wykluczeniu, o których mowa w art. 24 ust. 1 Pzp (pkt 14 SIWZ); 2) spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące: A. KOMPETENCJI LUB UPRAWNIEŃ DO PROWADZENIA OKREŚLONEJ DZIAŁALNOŚCI ZAWODOWEJ, O ILE WYNIKA TO Z ODRĘBNYCH PRZEPISÓW. - Zamawiający nie określa warunków w tym zakresie. B. SYTUACJI EKONOMICZNEJ LUB FINANSOWEJ. WYKONAWCA SPEŁNI WARUNEK JEŻELI WYKAŻE, ŻE BĘDZIE: Zadanie III- Budowa kanalizacji sanitarnej i deszczowej dla rejonu ulic: Eichendorffa, Curie-Skłodowskiej i Reymonta w Toszku. 1) Posiadał środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie niższej niż 300 000 (słownie: trzysta tysięcy 00/100) złotych. C. ZDOLNOŚCI TECHNICZNEJ LUB ZAWODOWEJ. 1) minimalne warunki dotyczące doświadczenia: Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie: Zadanie III- Budowa kanalizacji sanitarnej i deszczowej dla rejonu ulic: Eichendorffa, Curie-Skłodowskiej i Reymonta w Toszku. a) co najmniej 1 robotę budowlaną polegającą na budowie lub/i przebudowie lub/i rozbudowie , sieci kanalizacyjnej sanitarnej lub/i sieci kanalizacyjnej wodociągowej lub/i sieci kanalizacyjnej deszczowej o wartości łącznej min. 300.000,00 zł brutto (słownie: trzysta tysięcy 00/100 zł), Jako wykonanie (zakończenie) zadania należy rozumieć podpisanie Protokołu odbioru końcowego robót lub równoważnego dokumentu bez uwag. 2) minimalne warunki dotyczące osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia: Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że osoby skierowane przez wykonawcę do realizacji zamówienia posiadają: Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował następującymi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia: Zadanie III- Budowa kanalizacji sanitarnej i deszczowej dla rejonu ulic: Eichendorffa, Curie-Skłodowskiej i Reymonta w Toszku. 1) Przynajmniej 1 osoba – posiadająca uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 06 maja 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie Dz. U. z 2019 r. poz.831 z póz. zmianami) lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej lub innych obowiązujących przepisów; – osobie tej powierzona będzie funkcja Kierownika Budowy Ze względu na brak w dokumentacji projektowej sieci i instalacji, cieplnych, wentylacji i klimatyzacji, Zamawiający nie wymaga uprawnień w tym zakresie. 2) Przynajmniej 1 osoba posiadająca uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej drogowej w ograniczonym zakresie (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 06 maja 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie Dz. U. z 2019 r. poz.831 z póz. zmianami) lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej lub innych obowiązujących przepisów; osobie tej powierzona będzie funkcja Kierownika robót.