Budowa kanalizacji deszczowej w Zębowie – ulica Długa

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Budowa kanalizacji deszczowej w Zębowie – ulica Długa
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoLwówek
  • WojewództwoWielkopolskie
  • Rodzaj zamówieniaRoboty budowlane
  • Rodzaj zamawiającegoAdministracja samorządowa
  • Termin składania wniosków2019-10-07
  • Tryb udzielenia zamówieniaPrzetarg nieograniczony
  • ZamawiającyGmina Lwówek
  • Data publikacji ogłoszenia2019-09-20
  • Numer ogłoszenia600129-N-2019
TREŚĆ PRZETARGU


Ogłoszenie nr 600129-N-2019 z dnia 2019-09-20 r.

Gmina Lwówek: Budowa kanalizacji deszczowej w Zębowie – ulica Długa
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Nie

Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
30%
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Lwówek, krajowy numer identyfikacyjny 53041300000000, ul. ul. Ratuszowa  2 , 64-310  Lwówek, woj. wielkopolskie, państwo Polska, tel. 614 414 024, e-mail urzad@lwowek.com.pl, faks 614 414 212.
Adres strony internetowej (URL): www.bip.lwowek.com.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Nie
www.bip.lwowek.com.pl w zakładce przetargi

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Nie
www.bip.lwowek.com.pl w zakładce przetargi

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
Oferty pod rygorem nieważności należy dostarczyć z zachowaniem formy pisemnej; osobiście, za pośrednictwem operatora pocztowego, kurierem lub przez posłańca w zamkniętej kopercie (opakowaniu)
Adres:
Urząd Miasta i Gminy w Lwówku, ul. Ratuszowa 2, 64-310 Lwówek - sekretariat, pokój nr 5

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa kanalizacji deszczowej w Zębowie – ulica Długa
Numer referencyjny: RG.271.09.00.2019.ZJ
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:
tylko jednej części
Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest budowa sieci kanalizacji deszczowej w Zębowie dla odprowadzenia wód opadowych z ulicy Długiej (ul. Długa od skrzyżowania z ul. Szkolną do skrzyżowania z ul. Szkolną i Kwiatową). Przedmiot zamówienia obejmuje jedną część – jedno zadanie, polegające na budowie rurociągu deszczowego, separatora substancji ropopochodnych wraz z odprowadzeniem wód opadowych do gruntu za pomocą zbiornika retencyjno - rozsączającego. Zamawiający określa przedmiot zamówienia obejmujący roboty budowlane z branży instalacyjnej za pomocą dokumentacji projektowej – projektu budowlanego oraz za pomocą specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót (stwior), roboty wykonywane będą na podstawie zgłoszenia zamiaru wykonania robót budowlanych nie wymagających pozwolenia na budowę, zgodnie z art. 29, na podstawie art. 30 ustawy Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2019r., poz. 1186. 1309) do Starostwa Powiatowego w Nowym Tomyślu. W obrębie inwestycji dominuje zabudowa jednorodzinna. Uzbrojenie w trasie projektowanej sieci stanowi sieć kanalizacji sanitarnej, sieć wodociągowa i kable światłowodowe. Nawierzchnia ul. Długiej asfaltowa. Istniejące uzbrojenie terenu naniesiono na mapie zasadniczej, a miejsca ich skrzyżowań z projektowaną siecią pokazano na profilu podłużnym w projekcie budowlanym. 2. Zamawiający nie przewiduje określenia w opisie przedmiotu zamówienia wymagań związanych z realizacją zamówienia, o których mowa w art. 29 ust. 4 ustawy Pzp. 3. Charakterystyka techniczna sieci kanalizacji deszczowej przewidzianej do wykonania 1) Przedmiot zamówienia obejmuje budowę sieci kanalizacji deszczowej z rur tworzywowych PVC-U ze ścianką litą, SN 8 kN/m2, łączonych na uszczelki gumowe, o długości sieci: - PVC-U Ø250 x 7,3 – 246,0 m - PVC-U Ø315 x 9,2 – 111,0 m Zastosowane rury tworzywowe, muszą pod względem technicznym być zgodne z normą PN-EN 1401-1. 2) Na trasie kanalizacji deszczowej w ciągu ulicy Długiej należy wbudować studnie rewizyjne kanalizacyjne z prefabrykowanych kręgów betonowych Ø1000 - 7 szt. Studnie betonowe prefabrykowane winny posiadać parametry techniczne o wytrzymałości nie niższej niż 40 MPa z betonu wibroprasowanego, klasy C35/45, wskaźnik w/c nie większy od 0.45, nasiąkliwość nie większa od 5%. Studzienki powinny być wyposażone w stopnie złazowe żeliwne. Włączenie rurociągów do studzienek betonowych za pomocą fabrycznie wklejonych w ścianki studzienek przejść szczelnych. Studnie należy przykryć włazami kanałowymi żeliwnymi klasy min. D400. Ponadto na odcinku budowanej sieci, w terenie zielonym należy zamontować studnie inspekcyjne niewłazowe o średnicy Ø600 -2 szt., z prefabrykowanych elementów wykonanych z tworzyw sztucznych. Kineta studzienki monolityczna z podwójnym, płaskim dnem, kątowa do wykonania zmiany kierunku. Króćce kinet w postaci kielichów zintegrowanych z kinetą, dostosowanych do łączenia rur gładkościennych. Wymagana głębokość kielichów połączeniowych – min. 20cm. Rura trzonowa karbowana z PP o sztywności obwodowej SN ≥ 4 kN/m2 zgodna z normą PN-EN 14982:2007. Zwieńczenia studzienek o konstrukcji „pływającej”, nieprzenoszące obciążeń na trzon studzienki i jej podłączenia, z teleskopowym adapterem do włazów. Włazy żeliwne o średnicy 600 mm klasy min. D400. 3) W skład budowanego systemu kanalizacyjnego wchodzą także przykanaliki kanalizacji deszczowej od wpustów ulicznych z rur PVC-U litych Ø160 x 4,7, SN 8 kN/m2 o łącznej długości L = 39,5 m, łączonych na uszczelki gumowe, pod względem technicznym zgodne z normą PN-EN 1401-1. Przykanaliki należy włączyć do studni rewizyjnych za pomocą wklejonych w ścianki studni przejść szczelnych. W celu przejęcia wód opadowych z dróg należy wykonać wpusty uliczne z prefabrykowanych elementów betonowych Ø500 - 14 szt. Studzienki ściekowe z osadnikiem o wysokości części osadowej 0,5 m z betonu wibroprasowanego klasy C35/45. Pozostałe wymagania materiałowe i montażowe jak dla studni rewizyjnych. Wpusty ściekowe żeliwne typowe – 620 x 420mm, klasy C250. 4. Charakterystyka techniczna separatora wód opadowych oraz roboty montażowe Na podstawie obliczeń ilości wód deszczowych dobrano separator substancji ropopochodnych z wkładem lamelowym, zintegrowany z osadnikiem Stejax-OZ 3/30-0,6 l/s. Separator wyposażony jest w 10-krotne obejście burzowe. Monolityczny zbiornik separatora wykonany jest z żelbetu w klasie betonu hydrotechnicznego C35/45. Parametry techniczne separatora przestawiono w załączonej do projektu budowlanego karcie katalogowej. Roboty związane z posadowieniem separatora ścieków prowadzić należy w szalunku punktowym słupowym. Separator posadowić na warstwie chudego betonu B10 o grubości 15 cm z podsypką piaskową o grubości 10 cm. Po ustawieniu, zbiornik obsypać piaskiem, zagęszczając go warstwami co 30-40cm do uzyskania wskaźnika zagęszczenia Is ≥ 0,98. Po zakończeniu robót nawierzchnię przywrócić do stanu pierwotnego. 5. Charakterystyka techniczna zbiornika retencyjno-rozsączającego Wody opadowe z objętego projektem budowlanym obszaru zlewni odprowadzane będą do zbiornika retencyjno-rozsączającego zbudowanego z modułowych skrzynek rozsączających. Parametry techniczne skrzynek przestawiono w załączonej karcie katalogowej. Dobrano 48 skrzynek rozsączających Q - BB ułożonych w 6 rzędach po 8 szt. w każdym rzędzie. Wymiary 9,6 x 3,6 x 0,6 [m] - (dł. x szer. x wys.). Pojemność netto zbiornika wynosi 19,82 m3. Podłączenie dwiema rurami PVC-U Ø250 wyprowadzonymi ze studni tworzywowej Ø600, Odpowietrzenie układu należy wykonać za pomocą rury wywiewnej Ø110 (podłączenie do skrzynek Ø160 w górnej części) i wyprowadzić nad teren min 0,5 m. Zbiornik należy osłonić geowłókniną PP i wykonać min. 0,4m podsypkę i obsypkę żwirową o granulacji 16-32 mm. Zbiornik przysypać 0,2 m warstwą piasku, całkowita głębokość przykrycia 0,35 m.

II.5) Główny kod CPV: 45232410-9
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
45232411-6
45231300-8
45100000-8
45111200-0
45233222-1
45233220-7


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Tak
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Zamawiający dopuszcza możliwość udzielenia dotychczasowemu wykonawcy zamówień polegających na powtórzeniu podobnych usług lub robót budowlanych w zakresie do 25% wartości zamówienia podstawowego. 1) Ewentualne zamówienia polegające na powtórzeniu podobnych usług lub robót budowlanych (dopuszcza się wykonanie tych robót także w innym miejscu na terenie Gminy Lwówek) zostaną udzielone w trybie przewidzianym w art. 67 ust. 1 pkt. 6) ustawy Pzp, jeżeli spełnione zostaną przesłanki tam określone. 2) Zamawiający informuje, że przewiduje możliwość udzielenia zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6) ustawy Pzp, jeżeli: a) będzie posiadał środki zabezpieczone w budżecie Gminy Lwówek na 2019r. i będzie posiadał potrzebę wykonania zamówienia polegające na powtórzeniu podobnych usług lub robót budowlanych w zakresie wykonania budowy sieci kanalizacji deszczowej, w miejscu wykonania przedmiotowych robót, lub w innym miejscu na terenie gminy Lwówek, lub kiedy wartość zabezpieczonych środków na realizację przedmiotowego przedsięwzięcia będzie wyższa od wartości wybranej oferty najkorzystniejszej, b) w trakcie realizacji umowy i wykonywania robót budowlanych w przedmiotowym zamówieniu wystąpią zmiany rozwiązań technicznych równorzędne, lub polepszające funkcjonowanie budowanego układu sieci kanalizacji deszczowej, lub kiedy wystąpią zmiany technologii wykonania przedmiotowych robót, a wartość najkorzystniejszej wybranej oferty do realizacji zamówienia będzie niższa, niż wartość środków zabezpieczonych w budżecie Gminy Lwówek na to zadanie, a zamówienie będzie polegało na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień, 2) Wystąpią roboty dodatkowe niezawinione przez Wykonawcę, które nie dają się przewidzieć przed rozpoczęciem robót oraz na etapie projektowania i wymagają dodatkowego wynagrodzenia. 3) Jeżeli zaistnieje niezbędna potrzeba wykonania zamówień o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6) lub 7) ustawy Pzp, w zakresie do 25% wartości zamówienia podstawowego to Wykonawca wykona te zamówienia jedynie na wyraźne polecenie Zamawiającego, na podstawie oddzielnego dodatkowego zamówienia – dodatkowej umowy realizowanej zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt. 6) lub 7), dla którego zostanie sporządzona przez Wykonawcę dodatkowa wycena w oparciu o obowiązujące katalogi nakładów rzeczowych i faktycznie przewidziane do wykonania ilości robót potwierdzone przez inspektora nadzoru inwestorskiego przedmiotowego zamówienia, na warunkach wynikających z przeprowadzenia negocjacji w celu ustalenia istotnych postanowień dotyczących realizacji zamówienia.
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:    lub dniach:
lub
data rozpoczęcia:   lub zakończenia: 2019-12-10

II.9) Informacje dodatkowe: 1) Wykonawca udzieli co najmniej 36 miesięcznej gwarancji i rękojmi (ale nie dłużej niż 60 miesięcy) okres gwarancji jakości i rękojmi stanowi jedno z kryterium oceny oferty) na wykonane przez siebie roboty obejmujące wszystkie grupy realizacji przedmiotu zamówienia z dokumentacji projektowej – projektu budowlanego, (okres gwarancji jest zrównany z okresem rękojmi), 2) termin gwarancji i rękojmi rozpoczyna swój bieg od dnia podpisania pozytywnego, końcowego protokołu odbioru robót i przekazania gotowego obiektu - przedmiotu zamówienia Zamawiającemu, 3) Wykonawca przekaże dokumenty gwarancyjne producentów wbudowanych przez siebie materiałów i urządzeń technicznych oraz zamontowanego osprzętu (jeżeli takie występują).
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: działalność zawodowa prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia nie wymaga posiadania specjalnych kompetencji lub uprawnień; warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1b. pkt. 1) zostaną przez zamawiającego uznane za spełnione na podstawie oświadczenia złożonego przez wykonawcę wg. zał. nr 3 do siwz.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: zamawiający nie określa szczegółowych warunków w zakresie, o którym mowa w art. 22 ust. 1b. pkt. 2) ustawy Pzp; warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1b. pkt. 2) zostaną przez zamawiającego uznane za spełnione na podstawie oświadczenia złożonego przez wykonawcę wg. zał. nr 3 do siwz.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: zamawiający wymaga aby wykonawcy spełniając warunek zdolności technicznej o którym mowa w art. 22 ust. 1b. pkt. 3) ustawy Pzp wykazali; - że w okresie ostatnich pięciu lat przed wszczęciem postępowania (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie) przed upływem terminu składania ofert, wykonali (zakończyli) w sposób należyty oraz zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończyli, co najmniej dwie (2) roboty budowlane, odpowiadające swoim rodzajem i zakresem robotom stanowiącym przedmiot zamówienia, (polegające na budowie, lub przebudowie systemów (lub sieci) kanalizacji deszczowej, kanalizacji sanitarnej, odwodnień drenarskich itp. - określenia budowa bądź przebudowa lub modernizacja są rozumiane znaczeniowo przez zamawiającego jako tożsame) i posiadają dokumenty potwierdzające, że roboty te zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone. Uwaga: Wykonawca w wykazie robót budowlanych jest zobowiązany zwrócić uwagę na wykazywany zakres rzeczowy wykonanej roboty - w jednej robocie budowlanej, długość wykazywanej – wybudowanej sieci kanalizacyjnej nie mniejsza niż długość wykonania sieci kanalizacji deszczowej z przedmiotowego postępowania, - zamawiający wymaga także aby wykonawcy spełniając warunek zdolności zawodowej wykazali: że dysponują lub będą dysponowali minimum jedną osobą (kierownikiem budowy) posiadającą uprawnienia budowlane w zakresie i specjalności objętej zamówieniem (specjalność instalacyjno – inżynieryjna, w zakresie sieci, instalacji sanitarnych, kanalizacyjnych) odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, o których mowa w art. 14 ust. 1 pkt. 2) ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku - Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2019r., poz. 1186. 1309), kierownik budowy winien posiadać aktualne zaświadczenie o przynależności do Izby Samorządu Zawodowego. Zamawiający określając wymogi dla osób w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2016r., poz. 65), wówczas Wykonawca na własny koszt zapewni tłumacza języka polskiego, który zapewni stałe i biegłe tłumaczenie (zagadnień technicznych, ekonomicznych i prawnych) w kontaktach pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą. Zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane, samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, m. in. kierowanie budową lub innymi robotami budowlanymi, mogą wykonywać wyłącznie osoby posiadające odpowiednie uprawnienia budowlane, będące członkami właściwych terytorialnie okręgowych izb samorządu zawodowego (tj. Dz. U. z 2019r., poz. 1186. 1309).
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Tak
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)

Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)




III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
na wezwanie zamawiającego, pod rygorem wykluczenia z postępowania, złożyć w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie następujące oświadczenia i dokumenty; 1) odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt. 1 ustawy, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 6 ustawy Pzp, 2) dotyczące podmiotu trzeciego, w celu wykazania braku istnienia wobec niego podstaw wykluczenia oraz spełnienia warunków udziału w postępowaniu, w zakresie w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby, jeżeli Wykonawca polega na zasobach podmiotu trzeciego. Postanowienia dotyczące składania dokumentów przez Wykonawców mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej 1) Wykonawca, który ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, zamiast dokumentu – odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej), składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt. 1 ustawy. 2) Dokumenty, o których mowa w pkt. 1) powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 3) Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 1), zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sadowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis pkt. 2) stosuje się odpowiednio. 4) W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
na wezwanie zamawiającego, pod rygorem wykluczenia z postępowania, złożyć w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie następujące oświadczenia i dokumenty; 1) wykaz robót budowlanych wykonanych (zakończonych) nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania i podmiotów na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym, czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty, potwierdzające że Wykonawcy wykonali w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończyli; - co najmniej dwie (2) roboty budowlane, odpowiadające swoim rodzajem i zakresem robotom stanowiącym przedmiot zamówienia, (polegające na budowie, lub przebudowie systemów (lub sieci) kanalizacji deszczowej, kanalizacji sanitarnej, odwodnień drenarskich itp. - określenia budowa bądź przebudowa lub modernizacja są rozumiane znaczeniowo przez zamawiającego jako tożsame), wg wzoru - załącznik nr 10 do siwz. Uwaga: Wykonawca w wykazie robót budowlanych jest zobowiązany zwrócić uwagę na wykazywany zakres rzeczowy wykonanej roboty - w jednej robocie budowlanej, długość wykazywanej – wybudowanej sieci kanalizacyjnej nie mniejsza niż długość wykonania sieci kanalizacji deszczowej z przedmiotowego postępowania, 2) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zam. publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (wg wzoru - załącznik nr 11 do siwz). Zamawiający wymaga aby wykonawcy spełniając warunek zdolności zawodowej wykazali, że dysponują lub będą dysponowali minimum jedną osobą (kierownikiem budowy) posiadającym uprawnienia budowlane w zakresie i specjalności objętej zamówieniem (specjalność instalacyjna, instalacyjno - inżynieryjna) odpowiedzialnym za kierowanie robotami budowlanymi, o których mowa w art. 14 ust. 1 pkt. 2) ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku - Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2019r., poz. 1186, 1309), kierownik budowy winien posiadać aktualne zaświadczenie o przynależności do Izby Samorządu Zawodowego. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia (lub jego części) polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 1) Wykonawca, który polega na zdolnościach innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji przedmiotowego zamówienia. 2) W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane. 3) Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe innego podmiotu nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego lub zastąpił ten podmiot innym podmiotem/ami. 4) W celu oceny, czy Wykonawca polegając na zdolnościach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Zamawiający żąda dokumentów, które określają w szczególności: a) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego, c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, d) czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane, których wskazane zdolności dotyczą. (o ile informacje te nie wynikają z dokumentu, o którym mowa w powyżej).
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia informacji o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp (informacji o treści złożonych ofert), przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w niniejszym postępowaniu, (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 12 do siwz) Oświadczenia i dokumenty składane wraz z ofertą: 1. Formularz ofertowy - wypełniony i podpisany przez wykonawcę (wg wzoru - załącznik nr 1 do siwz), 2. Zamawiający żąda złożenia wraz z ofertą aktualnego na dzień składania ofert Oświadczenia Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu oraz o nie podleganiu wykluczeniu - wypełnione i podpisane przez wykonawcę, które stanowić będzie wstępne potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw wykluczenia (wg wzoru - załącznik nr 2 i załącznik nr 3 do siwz). 3. Wzór (projekt) umowy - parafowany przez wykonawcę (wg wzoru - załącznik nr 9 do siwz), 4. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, zamieszcza informacje o tych podmiotach w informacji wg wzoru – załącznik nr 5 do siwz oraz składa oświadczenie wg wzoru – załącznik nr 6 do siwz w celu: - wykazania braku istnienia wobec innych podmiotów podstaw wykluczenia oraz - spełniania warunków udziału w postępowaniu, w zakresie w jakim Wykonawca powołuje się na zasoby innych podmiotów. 5. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów składa zobowiązanie podmiotu do oddania do dyspozycji wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – wg wzoru załącznik nr 7 do siwz. 6. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ośw., o którym mowa w ust. 2. składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 7. Oświadczenie dotyczące podanych informacji wg wzoru – załącznik nr 8 do siwz
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Nie
Informacja na temat wadium

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:

IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
Nie

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:

IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria Znaczenie
cena 60,00
gwarancja jakości i rękojmia 40,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
1. Umowa w sprawie realizacji zamówienia publicznego zawarta zostanie z uwzględnieniem postanowień wynikających z treści niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz danych zawartych w ofercie. 2. Postanowienia umowy zawarto w wzorze (projekcie) umowy, który stanowi załącznik nr 9 do siwz. 3. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w przypadkach określonych w projekcie umowy § 14. 4. Szczegółowe wymagania dotyczące obowiązków związanych z wykonaniem umowy o zamówienie publiczne w przypadku powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy są określone w projekcie umowy stanowiącym załącznik nr 9 do siwz, w § 9 Podwykonawcy, oraz w § 10 Zabezpieczenie płatności podwykonawców.

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
1. Zamawiający przewiduje wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy, które służyć będzie pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego umowy. 2. Od wykonawcy, którego oferta zostanie uznana jako najkorzystniejsza wymagane będzie wniesienie, w określonym terminie, przed podpisaniem umowy zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości: 10% ceny całkowitej brutto podanej w ofercie przedstawionej przez wykonawcę za wykonanie zamówienia. 3. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy wnoszone jest w jednej lub kilku następujących formach: 1) w pieniądzu, przelewem na wyodrębniony rachunek bankowy Zamawiającego w PKO BP O/ Nowy Tomyśl o nr 76 1020 4144 0000 6902 0138 5426 z adnotacją; zabezpieczenie należytego wykonania umowy nr ………... z dnia ……………………..…, Wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego będzie skuteczne z chwilą uznania tego rachunku bankowego kwotą zabezpieczenia (wpływ środków pieniężnych na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego musi nastąpić przed podpisaniem umowy w sprawie zamówienia publicznego). Zabezpieczenie wniesione w pieniądzu, Zamawiający przechowuje je na oprocentowanym rachunku bankowym. 2) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że zobowiązanie kasy jest zobowiązaniem pieniężnym, 3) w gwarancjach bankowych, 4) w gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopa2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007r. Nr 42, poz. 275 ze zm.). 4. Sposób przekazania zabezpieczenia w formie innej niż pieniądz: 1) W przypadku składania zabezpieczeń w formie innej niż w pieniądzu przed podpisaniem umowy Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia do akceptacji draftu zabezpieczenia (wzoru zabezpieczenia). 2) W przypadku, gdy wykonawca wnosi zabezpieczenie w formie gwarancji bankowej lub gwarancji ubezpieczeniowej, z treści tych gwarancji musi w szczególności jednoznacznie wynikać: a) zobowiązanie gwaranta (banku, zakładu ubezpieczeń) do zapłaty do wysokości określonej w gwarancji kwoty, nieodwołalnie, bezwarunkowo i na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego zawierające oświadczenie, że zaistniały okoliczności związane z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem umowy, b) termin obowiązywania gwarancji, c) miejsce i termin zwrotu gwarancji. 3) Jeżeli okres na jaki ma zostać wniesione zabezpieczenie przekracza 5 lat, zabezpieczenie w pieniądzu wnosi się na cały ten okres, a zabezpieczenie w innej formie wnosi się na okres nie krótszy niż 5 lat, z jednoczesnym zobowiązaniem się wykonawcy do przedłużenia zabezpieczenia lub wniesienia nowego zabezpiecz. na kolejne okresy. 4) W przypadku nieprzedłużenia lub niewniesienia nowego zabezpieczenia najpóźniej na 30 dni przed upływem terminu ważności dotychczasowego zabezpieczenia wniesionego w innej formie niż w pieniądzu, zamawiający zmienia formę na zabezpieczenie w pieniądzu, poprzez wypłatę kwoty z dotychczasowego zabezpieczenia. 5) Wypłata, o której mowa w pkt. 5, następuje nie później niż w ostatnim dniu ważności dotychczasowego zabezp. 6) Do zmiany formy zabezpieczenia umowy w trakcie realizacji umowy stosuje się art. 149 Pzp. 5. Zwrot zabezpieczenia należytego wykonania umowy nastąpi w terminie 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania przez zamawiającego za należycie wykonane, z zastrzeżeniem kwoty 30% wysokości zabezpieczenia, która pozostawiona zostanie na zabezpieczenie roszczeń z tytułu rękojmi za wady. Pozostawiona kwota zostanie zwrócona nie później niż 15 dni po upływie rękojmi za wady. 6. Jeżeli o udzielenie zamówienia ubiegają się wykonawcy występujący wspólnie, ponoszą oni solidarną odpowiedzialność za wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 7. Jeżeli wyłoniony wykonawca nie wniesie w określonym terminie zabezpieczenia należytego wykonania umowy zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, bez przeprowadzania ich ponownej oceny, chyba, że zachodzi jedna z przesłanek unieważnienia postępowania. 8. W zakresie zabezpieczenia należytego wykonania umowy obowiązują uregulowania Prawa zamówień publicznych zawarte w art. od 147 do 151.

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Zamawiający dopuszcza – jeżeli uzna za uzasadnione – możliwość zmiany ustaleń zawartej umowy w stosunku do treści oferty Wykonawcy, o których mowa w art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, w następujących przypadkach: 1) zmiany wynagrodzenia Wykonawcy, spowodowanej zmianą przepisów prawa podatkowego mającą wpływ na wysokość podatku VAT. 2) zmiany terminu realizacji zamówienia, w przypadku zaistnienia jednej z następujących okoliczności: a) braku rozwiązań projektowych, konieczności wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej, na podstawie której realizowany jest przedmiot umowy, zmian powodujących wstrzymanie lub przerwanie robót budowlanych stanowiących przedmiot zamówienia, przy czym przedłużenie terminu realizacji zamówienia nastąpi o liczbę dni niezbędną do wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej oraz do przeprowadzenia uzgodnień (ustaleń) z właściwymi organami, uzyskania opinii właściwych organów oraz wydania decyzji przez właściwe organy, b) koniecznością wykonania dodatkowych badań lub ekspertyz, o czas niezbędny do wykonania dodatkowych badań lub ekspertyz lub do uzyskania wymaganych decyzji bądź uzgodnień związanych z uzyskanymi wynikami badań lub ekspertyz, c) wystąpieniem niekorzystnych warunków atmosferycznych, przy których niedopuszczalne jest prowadzenie prac zgodnie z dobrą sztuką budowlaną, o ile Wykonawca wykaże, że okoliczności te mogą mieć bezpośredni wpływa na niemożliwość prawidłowej i należytej realizacji świadczenia, a potwierdzi je inspektor nadzoru inwestorskiego, d) wystąpieniem nieprzewidzianymi w siwz warunkami geologicznymi, archeologicznymi lub terenowymi, które spowodowały niezawinione i niemożliwe do uniknięcia przez Wykonawcę opóźnienie, w szczególności: - konieczność wykonania wykopalisk archeologicznych, - wystąpienie odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków geologicznych, - wystąpienie odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków terenowych, w szczególności istnienie niezinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych obiektów budowlanych lub podziemnych urządzeń, instalacji lub obiektów infrastrukturalnych. e) potrzeby wykonania prac zamiennych lub odstąpienia od realizacji części prac, f) zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, które spowodowały niezawinione i niemożliwe do uniknięcia przez Wykonawcę opóźnienie, w szczególności: - wstrzymania robót przez Zamawiającego, - wystąpienia zdarzeń wymuszających przerwę w realizacji zamówienia niezależnych od Wykonawcy, g) w przypadku wystąpienia konieczności wykonania zamówień dodatkowych, które będą niezbędne do prawidłowego i należytego wykonania oraz zakończenia robót objętych umową, h) inne przyczyny zewnętrzne niezależne od Zamawiającego oraz Wykonawcy skutkujące brakiem możliwości prowadzenia robót lub prac lub wykonywania innych czynności przewidzianych umowa, które spowodowały niezawinione i niemożliwe do uniknięcia przez Wykonawcę opóźnienie, W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych wyżej termin wykonania umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu o czas niezbędny do zakończenia wykonywania jej przedmiotu w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności. 3) Zmiany technologiczne spowodowane w szczególności następującymi okolicznościami: a) zmiany technologii wykonania robót, w szczególności poprzez zastosowanie innych rozwiązań, gdyby zastosowanie przewidzianych w dokumentacji projektowej rozwiązań groziło niewykonaniem lub wykonaniem nienależytym przedmiotu umowy, b) konieczność zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa. 2. Zmianę postanowień zawartych w umowie uznaje się za istotną, jeżeli: 1) zmienia ogólny charakter umowy w stosunku do charakteru umowy w pierwotnym brzmieniu, 2) nie zmienia ogólnego charakteru umowy i zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności; a) zmiana wprowadza warunki, które gdyby były postawione w postępowaniu o udzielenie zamówienia, to w tym postępowaniu wzięliby lub mogliby wziąć udział inni wykonawcy lub przyjęto by oferty innej treści, b) zmiana narusza równowagę ekonomiczną umowy na korzyść wykonawcy w sposób nieprzewidziany pierwotnie w umowie, c) zmiana znacznie rozszerza lub zmniejsza zakres świadczeń i zobowiązań wynikający z umowy, d) polega na zastąpieniu wykonawcy, któremu zamawiający udzielił zamówienia, nowym wykonawcą, w przypadkach innych niż wymienione w art. 144 ust. 1 pkt 4 ustawy PZP. 3. Nie stanowią istotnej zmiany umowy, postanowienia: 1) zmiany danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy (np. zmiana numeru rachunku bankowego), 2) zmiany danych teleadresowych, zmiany osób reprezentujących strony, 3) zmiany danych rejestrowych, 4) zmiany kluczowego personelu zamawiającego oraz personelu wykonawcy, z wyłączeniem kierownika budowy - osoby (wskazanej w ofercie) odpowiedzialnej za kontrolę jakości i kierowanie robotami budowlanymi, 4. Wszelkie zmiany umowy wymagają uprzedniej pisemnej akceptacji stron przez umocowanych do tego przedstawicieli obu stron i jeżeli dotyczą one istotnych zmian umowy muszą być sporządzone w formie pisemnego aneksu, pod rygorem nieważności.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2019-10-07, godzina: 10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> język polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH






NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę prace projektowe i budowę instalacji fotowoltaicznej - Stęszew
  • Lokalizacja zleceniawielkopolskie
  • Data dodania22-11-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę prace projektowe, uzyskanie pozwoleń i uzgodnień oraz dostawa materiałów i robót budowlanych związanych z budową instalacji fotowoltaicznej do wytwarzania energii elektrycznej z energii słonecznej o mocy nie mniejszej niż ok. 409 kWp (408,76 kWp wg audytu efektywności energetycznej). Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI