Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa instalacji fotowoltaicznych na obiektach gminnych
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Czchów
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 851660737
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Rynek 12
1.5.2.) Miejscowość: Czchów
1.5.3.) Kod pocztowy: 32-860
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL217 - Tarnowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: www.gmina@czchow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.czchow.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa instalacji fotowoltaicznych na obiektach gminnych
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f430805e-1ccc-11ef-bfd3-e6cc5d6d04e5
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00345936
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-05-29
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00005393/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.3 Budowa instalacji fotowoltaicznych na obiektach gminnych
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-f430805e-1ccc-11ef-bfd3-e6cc5d6d04e5
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamówienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: . W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcą odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która dostępna jest pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl/ oraz poczty elektronicznej. Korzystanie z Platformy e- Zamówienia jest bezpłatne.Postępowanie można wyszukać również ze strony głównej Platformy e-Zamówienia (przycisk „Przeglądaj postępowania/konkursy”).
9.1.5. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Wykonawca posiadający konto na e-zamówienia ma dostęp do następujących formularzy: Podstawowe informacje, Formularze, Komunikacja oraz oferty/wnioski. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej: https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
9.1.6. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych musi być zgody z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 poz. 2452) oraz rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz. U. z 2020 poz.2415).
9.1.7. Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”). W przypadku załączników, które są zgodnie z ustawą PZP lub rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, mogą być opatrzone, zgodnie z wyborem wykonawcy/wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia/podmiotu udostępniającego zasoby, podpisem zewnętrznym lub wewnętrznym. W zależności od rodzaju podpisu i jego typu (zewnętrzny, wewnętrzny) dodaje się do przesyłanej wiadomości uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnętrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnętrzny).
9.1.8. Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania Konta Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia.
9.1.9. Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie postępowania w zakładce „Komunikacja”.
9.1.10. Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia: https://eza-mowienia.gov.pl/regulamin/#regulamin-serwisu.
9.1.11. W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia użytkownicy mogą skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego pod numerem telefonu (32) 77 88 999 lub drogą elektroniczną poprzez formularz udostępniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zakładce „Zgłoś problem”.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Szczegółowa klauzula zawarta w SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Szczegółowa klauzula RODO zawarta w SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ITI.271.5.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
3.3. Przedmiotem zamówienia jest „Budowa instalacji fotowoltaicznych na obiektach gminnych" realizowanej w trybie „zaprojektuj i wybuduj” oraz stanowi podstawę zamówienia w trybie przetargu publicznego w oparciu o Ustawę z dnia 11 września 2019 r. Prawo Zamówień Publicznych (tj.Dz. U. z 2023 r. poz. 1605) na realizację zadania obejmującego wykonanie dokumentacji projektowej wraz ze wszystkimi wymaganymi prawem uzgodnieniami, jak również wszelkie prace budowlano – montażowe dotyczące robót opisanych w niniejszym opracowaniu. Spodziewane prace budowlano-montażowe nie będą stanowiły zagrożenia dla ochrony środowiska i nie będą przedsięwzięciem mającym szkodliwy wpływ na środowisko naturalne. PFU jest stosowany jako dokument przetargowy. Oferta dostarczona przez Wykonawcę powinna obejmować całość dostaw i usług koniecznych do przeprowadzenia przedsięwzięcia aż do momentu przekazania Zamawiającemu. Oferta powinna być zgodna z niniejszą specyfikacją. Wykonawca, w swoim zakresie, ujmie także te prace dodatkowe i elementy instalacji, które nie zostały wyszczególnione, lecz są ważne bądź niezbędne dla poprawnego funkcjonowania i stabilnego działania oraz wymaganych prac konserwacyjnych, jak również dla uzyskania gwarancji sprawnego i bezawaryjnego działania.
3.4. Zadanie polega na: opracowanie dokumentacji projektowej oraz dostawę, montaż i uruchomienie instalacji fotowoltaicznych wytwarzających energię elektryczną o rozmiarze wskazanym w projekcie wykonawczym na potrzeby własne dziesięciu obiektów zlokalizowanych na terenie Gminy Czchów wraz z uzyskaniem wymaganych prawem decyzji, pozwoleń na budowę/braku sprzeciwu do realizacji robót budowlanych.
Obiekty objęte przedmiotem zamówienia:
1. Hala Sportowa w Czchowie
ul. Sądecka 185, 32-860 Czchów
dz. nr 1026/15, obręb 0001 Czchów
2. Zespół Szkół i Przedszkola im. ks. prof. Józefa Tischnera w Domosławicach
Domosławice 24, 32-860 Czchów
dz. nr 211/6, obręb 0010 Domosławice
3. Publiczna Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Jurkowie
Jurków 150, 32-860 Czchów
dz. nr 352, obręb 0004 Jurków
4. Publiczna Szkoła Podstawowa w Czchowie
ul. Szkolna 2, 32-860 Czchów
dz. nr 591/2, 591/3, obręb 0001 Czchów
5. Publiczna Szkoła Podstawowa im. Św. Urszuli Ledóchowskiej w Tymowej
Tymowa 376, 32-863 Tymowa dz. nr 938/3, 413/6, 413/8, obręb 0007 Tymowa
6. Zespół Szkoły i Przedszkola w Złotej
Złota 50, 32-859 Złota
dz. nr 743, obręb 0009 Złota
7. Urząd Miejski w Czchowie
ul. Rynek 12, 32-860 Czchów
dz. nr 520, obręb 0001 Czchów
8. Oczyszczalnia Ścieków w Jurkowie
Jurków, dz. nr 701/2 obręb 0004 Jurków
9. Ujęcie Wody w Czchowie
Czchów, dz. nr 722/3, obręb 0001 Czchów
10. Samodzielny Publiczny Gminny Zakład Opieki Zdrowotnej w Czchowie
ul. Sądecka 183, 32-860 Czchów
dz. nr 1221, obręb 0001 Czchów
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został określony w załącznikach nr 1 do SWZ – PFU (tj. w programie funkcjonalno-użytkowym i załącznikach).
4.2.6.) Główny kod CPV: 45261215-4 - Pokrywanie dachów panelami ogniw słonecznych
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
09331200-0 - Słoneczne moduły fotoelektryczne
09332000-5 - Instalacje słoneczne
45315300-1 - Instalacje zasilania elektrycznego
71334000-8 - Mechaniczne i elektryczne usługi inżynieryjne
71314100-3 - Usługi elektryczne
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
71321000-4 - Usługi inżynierii projektowej dla mechanicznych i elektrycznych instalacji budowlanych
71323100-9 - Usługi projektowania systemów zasilania energią elektryczną
71326000-9 - Dodatkowe usługi budowlane
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych
45315700-5 - Instalowanie stacji rozdzielczych
45312310-3 - Ochrona odgromowa
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 13 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Ocenie podlegają oferty nieodrzucone
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Przedłużony okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
6.1. O udzielenie zamówienia może ubiegać się wykonawca który:
6.1.1. spełnia warunki dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej tj:
6.1.1.1. posiada doświadczenie niezbędne do realizacji zamówienia tzn.:
Roboty budowlane:
a) w ciągu ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) wykonał co najmniej trzy roboty budowlane polegające na budowie, przebudowie, rozbudowie, odbudowie, modernizacji lub remoncie budynku, w zakres której weszło wykonanie instalacji fotowoltaicznych o wartości min. 500 000,00 zł brutto;
Usługi projektowe:
b) w ciągu ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) wykonał co najmniej 1 usługę polegającą na opracowaniu dokumentacji projektowej o wartości co najmniej
100 000,00 zł brutto, której przedmiotem były roboty budowlane polegające na wykonaniu instalacji fotowoltaicznych o wielkości min. 50 kW.
6.1.1.2. dysponuje osobami niezbędnymi do realizacji zamówienia tzn.:
Roboty budowlane:
a) dysponuje co najmniej jednym kierownikiem budowy, który będzie skierowany do realizacji zamówienia, posiadającym:
• uprawnienia konstrukcyjno-budowlane bez ograniczeń lub
• odpowiadające im równoważne uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, lub
• równoważne uprawnieniom konstrukcyjno-budowlanym uprawienia wydane w innym państwie UE, przy jednoczesnym spełnieniu wymagań określonych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej,
b) dysponuje co najmniej jednym kierownikiem robót, który będzie skierowany do realizacji zamówienia, posiadającym:
• uprawnienia instalacyjne w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń lub
• odpowiadające im równoważne uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, lub
• równoważne uprawnieniom instalacyjnym w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych uprawienia wydane w innym państwie UE, przy jednoczesnym spełnieniu wymagań określonych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej,
Usługi projektowe:
c) dysponuje co najmniej jednym pracownikiem/projektantem, który będzie skierowany do realizacji zamówienia, posiadającym:
• uprawnienia konstrukcyjno-budowlane bez ograniczeń lub
• odpowiadające im równoważne uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, lub
• równoważne uprawnieniom konstrukcyjno-budowlanym uprawienia wydane w innym państwie UE, przy jednoczesnym spełnieniu wymagań określonych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej,
d) dysponuje co najmniej jednym pracownikiem/projektantem, który będzie skierowany do realizacji zamówienia, posiadającym:
• uprawnienia instalacyjne w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń lub
• odpowiadające im równoważne uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, lub
• równoważne uprawnieniom instalacyjnym w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych uprawienia wydane w innym państwie UE, przy jednoczesnym spełnieniu wymagań określonych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej,
UWAGA: Dopuszcza się łącznie kilku funkcji przez jedną osobę w przypadku posiadania kilku rodzajów uprawnień lub kwalifikacji.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 7.2.1. spełniania warunków udziału w postępowaniu:
a) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty – na potwierdzenie spełniania warunku o którym mowa w pkt. 6.1.1.1. a) SWZ.
b) wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert – w celu potwierdzenia spełniania warunku, o którym mowa w pkt 6.1.1.1. b)SWZ
c) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – na potwierdzenie spełniania warunku, o którym mowa w pkt. 6.1.1.2. a), b), c),d) SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Nie dotyczy
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
7.1. Do oferty każdy wykonawca zobowiązany jest dołączyć:
7.1.1. Dokumenty, z których wynika umocowanie do składania oświadczeń woli w imieniu wykonawcy (przynajmniej do złożenia oferty) – np. odpis z Krajowego Rejestru Sądowego lub CEIDG (o ile dotyczy). Jeżeli wykonawca działa przez pełnomocnika należy dodatkowo załączyć stosowne pełnomocnictwo dla danej osoby.
7.1.2. Wypełniony formularz ofertowy - stanowiący załącznik nr 2 do SWZ wraz z harmonogramem rzeczowo finansowym stanowiącym załącznikiem nr 2a do SWZ oraz z załącznikiem nr 2b do SWZ zestawienie szacunkowych kosztów inwestycji.
7.1.3. Aktualne na dzień składania ofert oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 PZP:
7.1.3.1. o niepodleganiu wykluczeniu w zakresie określonym w pkt. 5.1.1 SWZ;
7.1.3.2. spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w zakresie określonym w pkt 6.1.1. SWZ;
7.1.4. Wzór oświadczenia, o których mowa w pkt 7.1.3. SWZ do ewentualnego wykorzystania znajdują się w załączniku nr 4 do SWZ oraz (załącznik nr 4a do SWZ do wykorzystania – jeżeli dotyczy).
7.1.5. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w pkt 7.1.3. składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
7.1.6. Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia, wraz z oświadczeniem także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji, w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby.
7.1.7. W przypadku, o którym mowa w pkt 6.2.4. SWZ Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonują poszczególni wykonawcy (oświadczenia z art. 117 ust. 4 PZP).Wzór oświadczenia stanowi załącznik Nr 5 do SWZ.
7.2. Zamawiający żąda podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie:
7.2.1. spełniania warunków udziału w postępowaniu:
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
10.1. Oferta powinna być zabezpieczona wadium w wysokości: – 20 000,00 zł (dwadzieścia tysięcy złotych 00/100).
10.2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 PZP.
10.3. Wadium wnosi się w następujących formach:
10.3.1. pieniądzu,
10.3.2. gwarancjach bankowych,
10.3.3. gwarancjach ubezpieczeniowych,
10.3.4. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku – o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 r. poz. 310, 836, 1572).
10.4. Uwaga: Wadium wnoszone w formie gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej, poręczenia bankowego powinno zawierać następujące elementy:
10.4.1. określenie terminu obowiązywania poręczenia lub gwarancji przez cały okres związania ofertą;
10.4.2. określenie kwoty poręczenia lub gwarancji;
10.4.3. wskazanie gwaranta poręczenia lub gwarancji;
10.4.4. wskazanie beneficjenta poręczenia lub gwarancji;
10.4.5. zapis, iż poręczyciel / gwarant zobowiązuje się bezwarunkowo tj. na pierwsze żądanie, do zapłaty pełnej kwoty zabezpieczenia na rzecz beneficjenta,
10.4.6. nieodwołalność poręczenia lub gwarancji,
10.5. W przypadku wniesienia wadium w formie pieniężnej należy je wpłacić przelewem na konto Zamawiającego:
Nazwa banku: BSR Kraków o/Czchów
Numer konta: 21 85890006 0040 0000 0156 0003
powołując się na nazwę postępowania, nr sprawy oraz podając nazwę banku i numer swojego konta, na które należy zwrócić wadium.
10.6. Za skuteczne wniesione wadium w pieniądzu, Zamawiający uważa wadium, które w oznaczonym terminie (przed upływem terminu składania ofert lub wniosków) znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego (decyduje data uznania rachunku Zamawiającego).
10.7. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, Wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.
10.8. Zamawiający dopuszcza złożenie wadium w kilku formach przy jednoczesnym spełnieniu powyższych obowiązków.
10.9. Zasady zwrotu i zatrzymania wadium określa ustawa PZP.
10.10. Złożenie przez Wykonawcę wniosku o zwrot wadium, o którym mowa w art. 98 ust. 2 PZP powoduje rozwiązanie stosunku prawnego z Wykonawcą wraz z utratą przez niego prawa do korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w dziale IX PZP.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
6.1.3. Szczególny sposób spełniania zamówienia warunków udziału w postępowaniu w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia - nie dotyczy.
6.1.4. Szczególny sposób określenia wymagań związanych z realizacją zamówienia w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia – nie dotyczy.
6.1.5. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
6.1.6. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
6.1.7. Do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia stosuje się odpowiednio przepisy dotyczące Wykonawcy.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzania znajdują się w § 14 DOPUSZCZALNOŚĆ ZMIANY UMOWY
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-06-17 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamówienia.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-06-17 11:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-07-16
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Zamawiający może kontaktować się z Wykonawcami również za pomocą poczty eletronicznej, e.kurek@czchow.pl