Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa instalacji fotowoltaicznych dla obiektów Miejskiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. przy ul. Wołyńskiej 57 w Chełmie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: MIEJSKIE PRZEDSIĘBIORSTWO GOSPODARKI KOMUNALNEJ SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 110052871
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Wołyńska 57
1.5.2.) Miejscowość: Chełm
1.5.3.) Kod pocztowy: 22-100
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL812 - Chełmsko-zamojski
1.5.7.) Numer telefonu: (82) 563-14-61 do 63
1.5.8.) Numer faksu: (82) 563-04-50
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: mpgk@mpgk.chelm.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://mpgk.chelm.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
Przedsiębiorstwo komunalne
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Usługi komunalne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa instalacji fotowoltaicznych dla obiektów Miejskiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. przy ul. Wołyńskiej 57 w Chełmie
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ed8ffe95-bebf-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00068392
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-05-28
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Zadanie realizowane jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020, Oś priorytetowa: 4 Energia Przyjazna Środowisku, Działanie: 4.2. Nr projektu: RPLU.04.02.00-06-0256/20-00
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://mpgk-chelm.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Adres strony internetowej: https://mpgk-chelm.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
Komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy dostępnej pod adresem:
https://mpgk-chelm.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html w wierszu oznaczonym tytułem oraz znakiem sprawy zgodnym z niniejszym postępowaniem.
Zamawiający dopuszcza komunikację i składanie dokumentów (za wyjątkiem oferty i dokumentów składanych wraz z ofertą, które powinny być złożone przez Platformę zgodnie z Rozdziałem XIX SWZ) za pomocą poczty elektronicznej na adres email: zamowienia@mpgkchelm.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Korzystanie z Platformy przez Wykonawcę jest bezpłatne. Wymagania techniczne, jakim muszą odpowiadać urządzenia informatyczne Wykonawcy, aby mógł on korzystać z Platformy szczegółowo zostały opisane na stronie: https://mpgkchelm.logintrade.net/reg,info,wymaganiatechniczne.html):
a) dopuszczalne przeglądarki internetowe: Internet Explorer 8, Internet Explorer 9, Internet Explorer 10, Internet Explorer 11, Google Chrome 31, Mozilla Firefox 26, Opera 18. b) pozostałe wymagania: dostęp do sieci internet; obsługa przez przeglądarkę protokołu XMLHttpRequest – ajax; włączona obsługa JavaScript; zalecana szybkość łącza internetowego powyżej 500 KB/s; zainstalowany Acrobat Reader; zainstalowane środowisko uruchomieniowe Java - Java SE Runtime Environment 6 Update 24 lub nowszy. Zamawiający wskazuje na format przesyłanych przez Wykonawcę środkiem komunikacji elektronicznej oświadczeń lub dokumentów: .pdf. Jednak Wykonawca może przygotować oświadczenia lub dokumenty w każdym innym formacie określonym treścią Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie.
Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów i informacji przy użyciu Platformy opisane zostały w instrukcjach zawartych w zakładce „Instrukcje” dostępnej na Platformie. Zamawiający dopuszcza komunikację i składanie dokumentów (za wyjątkiem oferty i dokumentów składanych wraz z ofertą, które powinny być złożone przez Platformę zgodnie z Rozdziałem XIX) za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: zamowienia@mpgkchelm.pl . Ofertę, oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 pzp, składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Podmiotowe środki dowodowe, oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 pzp, oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 5 pzp, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, przedmiotowe środki dowodowe, potwierdzania zgodności cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej, przekazuje się w postaci elektronicznej i opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Pełnomocnictwo do złożenia oferty musi być złożone w oryginale w takiej samej formie, jak składana oferta (t.j. w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym). Dopuszcza się także złożenie elektronicznej kopii (skanu) pełnomocnictwa sporządzonego uprzednio w formie pisemnej, w formie elektronicznego poświadczenia sporządzonego stosownie do art. 97 § 2 ustawy z dnia 14 lutego 1991 r. - Prawo o notariacie, które to poświadczenie notariusz opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, bądź też poprzez opatrzenie skanu pełnomocnictwa sporządzonego uprzednio w formie pisemnej kwalifikowanym podpisem lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym mocodawcy. Szczegółowe zasady uwierzytelniania dokumentów Wykonawcy wskazano w Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie oraz Rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacje z zakresu RODO ujęto w Rozdziale XXVIII SWZ.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Informacje z zakresu RODO ujęto w Rozdziale XXVIII SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP/09/2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających na budowie dwóch, nowych instalacji fotowoltaicznych o mocy 49,5 kWp i 39,6 kWp zgodnie z Załącznikiem nr 1 oraz warunkami umowy.
Zgodnie z umową o dofinansowanie, zawartą z Województwem Lubelskim (Lubelską Agencją Wspierania Przedsiębiorczości w Lublinie), Zamawiający – dzięki realizacji niniejszego zamówienia – powinien osiągnąć niżej wyliczone wskaźniki:
Wskaźnik produktu:
Liczba wybudowanych jednostek wytwarzania energii elektrycznej z Odnawialnych Źródeł Energii zwanych dalej „OZE” – 2
Wskaźniki rezultatu:
- produkcja energii elektrycznej z nowo wybudowanych instalacji wykorzystujących OZE (MWhe/rok)/rozliczeniowy – 94,67;
- dodatkowa zdolność wytwarzania energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych(MWe)/rozliczeniowy - 0,08;
- szacowany roczny spadek emisji gazów cieplarnianych (CI34) (tony równoważnika CO2/rok)/rozliczeniowy - 31,91;
- dodatkowa zdolność wytwarzania energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych (kWe)/rozliczeniowy - 89,10.
Instalacja fotowoltaiczna powinna mieć możliwość monitoringu pracy, tj. umożliwiać podgląd wielkości chwilowej produkcji energii elektrycznej oraz określenie zakumulowanej produkcji energii elektrycznej w ustalonym okresie. Podgląd ten winien być zapewniony przez usługę internetową bądź aplikację mobilną dostarczoną przez producenta urządzenia. Falownik powinien mieć możliwość komunikacji z modemem internetowym Zamawiającego poprzez połączenie kablowe LAN lub sieć bezprzewodową WiFi.
Użyte w instalacji materiały powinny być fabrycznie nowe i nie starsze niż 2020r.
Miejsce wykonania instalacji: budynki zlokalizowane przy ul. Wołyńskiej 57 w Chełmie (22-100) zgodnie z Załącznikiem nr 1 do SWZ. Szczegółowy zakres zamówienia określa dokumentacja projektowa stanowiąca Załącznik nr 1 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
09331200-0 - Słoneczne moduły fotoelektryczne
09332000-5 - Instalacje słoneczne
45223100-7 - Montaż konstrukcji metalowych
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 90 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Zamawiający wybierze ofertę, która uzyska największą liczbę punktów.
2. Ocenie będą podlegać wyłącznie oferty nie podlegające odrzuceniu.
3. Jeżeli nie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny lub kosztu i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiający wybiera spośród tych ofert ofertę, która otrzymała najwyższą ocenę w kryterium o najwyższej wadze.
4. Przy obliczaniu punktacji w kryterium: oferowana cena „C” Zamawiający będzie brał pod uwagę cenę brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia, wskazaną w ofercie Wykonawcy. Liczba punktów zdobyta w tym kryterium będzie obliczona wg wzoru: C = (najniższa zaoferowana cena brutto /cena w badanej ofercie ) x 100 x 80 % (waga kryterium), 5. Przy obliczaniu punktacji w kryterium: okres gwarancji „G” Zmawiający będzie brał pod uwagę deklarację Wykonawcy złożoną w ofercie co do okresu gwarancji na całość robót budowlanych oraz dostarczonych i wbudowanych materiałów. Gwarancja nie może być krótsza niż 60 miesięcy na cały przedmiot zamówienia. Termin maksymalny jaki uznawał będzie Zamawiający wynosi 144 miesiące.
Liczba punktów zdobyta w tym kryterium będzie obliczona wg wzoru:
G =( okres gwarancji w badanej ofercie w miesiącach/najdłuższy zaoferowany okres gwarancji w miesiącach) x 100 x 10 % (waga kryterium). 6. Przy obliczaniu punktacji w tym kryterium: Termin realizacji zamówienia „T” Zamawiający będzie brał pod uwagę deklarację Wykonawcy złożoną w ofercie co do terminu wykonania zamówienia. Termin ten nie może być dłuższy niż 90 dni. Oferty będą oceniane według następującego wzoru:
T = ilość punktów za termin realizacji zamówienia
Termin realizacji zamówienia po zawarciu umowy (dni kalendarzowe): do 70 dni - Liczba pkt. 10; Termin realizacji zamówienia po zawarciu umowy (dni kalendarzowe): od 71 dni do 80 dni- Liczba pkt. 5; Termin realizacji zamówienia po zawarciu umowy (dni kalendarzowe): od 81 dni do 90 dni- Liczba pkt. 0; 7. Łączna liczba punktów uzyskanych przez ofertę będzie liczona wg. wzoru:
P = C + G + T
gdzie:
P - ilość uzyskanych punktów;
C - ilość punktów uzyskana w kryterium oferowana cena;
G - ilość punktów uzyskana w kryterium okres gwarancji;
T - ilość punktów uzyskana w kryterium termin realizacji zmówienia;
Punkty zostaną obliczone w zaokrągleniu do drugiego miejsca po przecinku.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 80,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 10,00
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin realizacji zamówienia
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1.Zamawiający określa warunek udziału w postępowaniu w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej.2.Zamawiający uzna wskazany w pkt. 1 warunek udziału za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że:
2.1. w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na wykonaniu jednej instalacji fotowoltaicznej na dachu/ach budynku/ów o wartości netto nie niższej niż 120 000,00 zł.
Przez budynek należy rozumieć pojęcie zgodnie z definicją zawartą w ustawie z dnia 7.07.1994r. Prawo budowlane (tj. Dz. U. 2020r. poz. 1333 ze zm)
2.2. realizując zamówienie Wykonawca będzie dysponował:
a) kierownikiem budowy: posiadającym uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi, posiadającym co najmniej 2 lata doświadczenia na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót lub inspektora nadzoru przy realizacji robót branży konstrukcyjno – budowlanej;
b) kierownikiem robót elektrycznych: posiadającym uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi,
posiadającym co najmniej 2 lata doświadczenia na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót lub inspektora nadzoru przy realizacji robót branży elektrycznej;
c) osobą która posiada ważny Certyfikat Instalatora Odnawialnych Źródeł Energii wydany przez Urząd Dozoru Technicznego, który potwierdza posiadanie kalifikacji do instalowania mikro i małych instalacji odnawialnego źródła energii – systemów fotowoltaicznych.
Zamawiający dopuszcza skierowanie do realizacji przedmiotu zamówienia jednej lub dwóch osób pod warunkiem spełnienia warunków określonych w pkt. 2.2. (np. jedna osoba posiada kwalifikacje określone w pkt. 2.2. a), a druga osoba posiada łącznie kwalifikacje określone w pkt. 2.2. b) i c) lub jedna osoba posiada łącznie kwalifikacje określone w pkt. 2.2. a), b),c) )
3. Uprawnienia budowlane, o których mowa powyżej, powinny być zgodne z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2020 r., poz. 1333 ze zm.), Rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. 2019 poz. 831) lub ważne odpowiadające im uprawnienia nadane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. W przypadku Wykonawców zagranicznych, dopuszcza się równoważne kwalifikacje, zdobyte w innych państwach, na zasadach określonych w art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, z uwzględnieniem postanowień ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 220 ze zm.) lub art. 20 a ustawy z dnia 15 grudnia 2000r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (t.j. Dz.U. z 2019r., poz. 1117).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, Zamawiający żąda następujących podmiotowych środków dowodowych:
1. odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 pzp, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
2. oświadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 i 1086), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 9 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej, Zamawiający żąda następujących podmiotowych środków dowodowych:
1. wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty. Wzór wykazu robót stanowi Załącznik nr 7 do SWZ.
2. wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w zakresie wskazanym w Rozdziale X pkt. 2.2. SWZ, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wzór wykazu osób skierowanych przez Wykonawcę do realizację zamówienia stanowi Załącznik nr 8 do SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający wymaga w postępowaniu przedłożenia przedmiotowych środków dowodowych. Przedmiotowymi środkami dowodowymi mogą być dokumenty wystawione przez producentów lub jednostki certyfikujące. Zamawiający akceptuje równoważne przedmiotowe środki dowodowe, jeżeli potwierdzają, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają określone przez Zamawiającego wymagania, cechy lub kryteria. Szczegóły dotyczące przedmiotowych środków dowodowych zawarto w Rozdziale V SWZ.5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
Dokumenty wystawione przez producentów lub jednostki certyfikujące. Zamawiający akceptuje równoważne przedmiotowe środki dowodowe, jeżeli potwierdzają, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają określone przez Zamawiającego wymagania, cechy lub kryteria.5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane.2. W przypadku, o którym mowa w zdaniu poprzednim, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie (zgodnie z Załącznikiem nr 5 do SWZ), z którego wynika, które roboty budowlane, wykonają poszczególni Wykonawcy. 3. Oferta. 4. Oświadczenie dotyczące przesłanek wykluczenia i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - Wykonawca - wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 4 do SWZ.
5. Oświadczenie dotyczące przesłanek wykluczenia i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu – Podmiot udostępniający zasoby - wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 4a do SWZ – o ile dotyczy. 6. Pełnomocnictwo upoważniające do złożenia oferty, o ile ofertę składa pełnomocnik. 7. Pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - dotyczy ofert składanych przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – o ile dotyczy. 8. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów - Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby - wzór oświadczenia w przypadku składania zobowiązania z jego wykorzystaniem stanowi Załącznik nr 6 do SWZ. 9. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast odpisu albo informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury. Dokument lub dokumenty powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem. 10. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w zdaniu poprzednim, zastępuje się je odpowiednio w całości lub w części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą, lub, jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie ma przepisów o oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorządu zawodowego lub gospodarczego, właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy. Dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem. 11. Zamawiający żąda od Wykonawcy, który polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych w art. 118 pzp, przedstawienia podmiotowych środków dowodowych, o których mowa w Rozdziale XIII SWZ pkt. 2.1, dotyczących tych podmiotów, potwierdzających, że nie zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia z postępowania. 12. Do podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych w art. 118 pzp, mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, pkt. 2.3. i 2.4. Rozdziału XIII SWZ stosuje się odpowiednio.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Zamawiający żąda od Wykonawcy(ców) wniesienia wadium w wysokości: 5 000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100).2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 oraz ust. 2 pzp.
3. Wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach: pieniądzu, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2020r. poz. 299).
4. Szczegółowe informacje z zakresu wadium zawarto w Rozdziale XXIV SWZ
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:1.1. warunek określony w pkt. 2.1. Rozdziału X powyżej powinien być spełniony w całości przez co najmniej jednego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie (jeden lub każdy z podmiotów powinien posiadać samodzielnie wymagane doświadczenie),
1.2. warunek określony w pkt. 2.2. Rozdziału X powyżej zostanie spełniony jeżeli co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie potwierdzi, iż spełnia warunek albo Wykonawcy łącznie wykażą dysponowanie osobami.
2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
3. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez poszczególnych Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia kluczowych zadań dotyczących zamówień na roboty budowlane.
4. Jeżeli została wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
5. Przepisy pzp dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
6. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
7. Pozostałe informacje zawarto w SWZ.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje również następujące możliwości dokonania istotnej zmiany zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej:1) zmiany zakresu zamówienia spowodowane zmianą dokumentacji technicznej, skorygowanej przez projektanta i zaakceptowanej przez Zamawiającego,
2) zmiana sposobu wykonania przedmiotu umowy, technologii, materiałów budowlanych, sprzętu, urządzeń, gdy wykorzystanie materiałów budowlanych, sprzętu urządzeń wskazanych w dokumentacji technicznej lub w ofercie stanie się niemożliwe z przyczyn niezależnych od Wykonawcy co Wykonawca skutecznie udowodni, a wykonanie ich nie będzie zmieniało w sposób istotny charakteru i przedmiotu umowy i oferty Wykonawcy, w granicach uzasadnionego interesu Zamawiającego tj. bez zwiększenia wartości umowy,
3) zmiana realizacji przedmiotu zamówienia, w przypadku:
a) działania siły wyższej, umożliwiającego wykonanie przedmiotu umowy w określonym pierwotnie terminie, o czas działania siły wyższej oraz czas potrzebny do usunięcia skutków tego działania,
Siła wyższa jest to zdarzenie, którego strony nie mogły przewidzieć, któremu nie mogły zapobiec, ani któremu nie mogą przeciwdziałać, a które uniemożliwia wykonanie w części lub w całości jego zobowiązań.
Siła wyższa obejmuje w szczególności, następujące zdarzenia: wojna, działania wojenne, działania wrogów zewnętrznych, terroryzm, rewolucja, przewrót wojskowy lub cywilny, wojna domowa, skutki zastosowania amunicji wojskowej, materiałów wybuchowych, skażenie radioaktywne, z wyjątkiem tych, które mogą być spowodowane użyciem przez Wykonawcę, klęski żywiołowe, jak huragany, powodzie, trzęsienie ziemi, bunty, niepokoje, strajki, okupacje budowy przez osoby inne niż pracownicy Wykonawcy i jego podwykonawców, epidemie inne wydarzenia losowe.
b) zaistnienia niesprzyjających warunków atmosferycznych, uniemożliwiających wykonanie prac budowlanych ze względów technologicznych, jeżeli konieczność wykonania prac w tym okresie nie jest następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność, o czas trwania niesprzyjających warunków atmosferycznych, które uniemożliwiają wykonanie umowy,
c) błędów w dokumentacji technicznej, których usunięcie będzie poprzedzać konieczność naniesienia przez projektanta poprawek lub zmian w projekcie, które wystąpiły mimo należytej staranności wykonania dokumentacji w zakresie terminu, o czas wykonania poprawy,
d) konieczność uzyskania decyzji lub uzgodnień, mogących spowodować wstrzymanie wykonania przedmiotu umowy, wystąpienie opóźnień w wykonaniu określonych czynności lub ich zaniechanie przez właściwe organy administracji publicznej, które nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność lub wystąpienie opóźnienia w wydawaniu decyzji, zezwoleń, uzgodnień, do wydania których właściwe organy administracji publicznej są zobowiązane na mocy powszechnie obowiązujących przepisów prawa, jeżeli opóźnienie to przekroczy terminy przewidziane w przepisach prawa do wydania w/w decyzji, zezwoleń czy uzgodnień oraz gdy te opóźnienia nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność, o czas niezbędny do usunięcia przeszkody w realizacji przedmiotu umowy
e) w przypadku zmiany zakresu przedmiotu zamówienia, o czas niezbędny do wykonania zmian,
f) konieczności wykonania dodatkowych badań i ekspertyz, o czas niezbędny do usunięcia przeszkody w realizacji przedmiotu umowy,
g) jakiekolwiek opóźnienia, utrudnienia lub przeszkody spowodowanej przez lub dające się przypisać Zamawiającemu, personelowi Zamawiającego lub kontrahentowi Zamawiającego na terenie budowy, o czas zawiniony przez Zamawiającego,
h) jeżeli zgodnie z obowiązującymi przepisami konieczne będzie dostosowanie treści niniejszej umowy do aktualnego stanu prawnego w tym zmiana podatku VAT, o wysokość zmian.
Zmiany zawarto w Załączniku 2 do SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-06-15 11:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę wraz z wymaganymi dokumentami za pośrednictwem Platformy pod adresem: https://mpgk-chelm.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-06-15 11:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-07-14
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować przedmiot zamówienia w terminie do 90 dni (kalendarzowych) od daty zawarcia umowy. 2. Postępowanie prowadzone jest w języku polskim. Wszystkie dokumenty lub oświadczenia składane przez Wykonawców sporządzone w języku obcym składane są wraz z tłumaczeniem na język polski poświadczonym przez Wykonawcę. W razie wątpliwości uznaje się, iż wersja polskojęzyczna jest wersją wiążącą. 3. Zamawiający przewiduje możliwość odbycia wizji lokalnej w miejscu realizacji przedmiotu zamówienia przez Wykonawcę. Wizję można odbyć do upływu terminu składania ofert w dni robocze od godziny 7.00 do 15.00.Gotowość wizji należy zgłosić zgodnie z zasadami komunikacji wskazanymi w Rozdziale XVI SWZ. Brak odbycia wizji lokalnej nie będzie podstawą odrzucenia oferty Wykonawcy. 4. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana, zobowiązany jest przed zawarciem Umowy wnieść zabezpieczenie należytego wykonania Umowy w wysokości 5% wartości całkowitej ceny oferty. 5. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. Zamawiający wymaga wskazania w ofercie części zamówienia, której wykonanie powierzone zostanie podwykonawcom oraz podania nazw podwykonawców o ile są znane wraz z przedmiotem umów o podwykonawstwo, dla których są oni proponowani. 6. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 118 ust. 1 pzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby Wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. Przepis art. 122 pzp stosuje się odpowiednio.