Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa i przebudowa ul. Bielawskiej i Okoniewskiego w m. Rożental wraz z przebudową skrzyżowania ul. Bielawskiej, Limanowskiego, Pasierba i ulicy KDL
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Pelplin
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 191675333
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Plac Grunwaldzki 4
1.5.2.) Miejscowość: Pelplin
1.5.3.) Kod pocztowy: 83-130
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL638 - Starogardzki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: erecka@pelplin.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.pelplin.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa i przebudowa ul. Bielawskiej i Okoniewskiego w m. Rożental wraz z przebudową skrzyżowania ul. Bielawskiej, Limanowskiego, Pasierba i ulicy KDL
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-82e8dc8a-90b2-11ec-94c8-de8df8ed9da1
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00071428
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-03-01
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00003418/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.6 Budowa i przebudowa ul. Bielawskiej i Okoniewskiego w Rożentalu
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/pelplin
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/pelplin
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Oferta, wniosek oraz przedmiotowe środki dowodowe (jeżeli były wymagane) składane elektronicznie muszą zostać podpisane elektronicznym kwalifikowanym podpisem lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. W procesie składania oferty, wniosku w tym przedmiotowych środków dowodowych na platformie, kwalifikowany podpis elektroniczny lub podpis zaufany lub podpis osobisty Wykonawca składa bezpośrednio na dokumencie, który następnie przesyła do systemu.
2. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio Wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. Poprzez oryginał należy rozumieć dokument podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez osobę/osoby upoważnioną/upoważnione. Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje w formie elektronicznej podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez osobę/osoby upoważnioną/upoważnione.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: SZP.271.1.3.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie kompleksowych robót budowlanych na podstawie dokumentacji projektowej pn.: Budowa i przebudowa ul. Bielawskiej i Okoniewskiego w m. Rożental wraz z przebudową skrzyżowania ul. Bielawskiej, Limanowskiego, Pasierba i ulicy KDL, oraz na podstawie decyzji nr 12.1.2020 z dnia 02.10.2020 r. o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej.
2. Zakres planowanych robót budowlanych obejmuje m. in. (szczegółowy zakres zawiera dokumentacja projektowa będąca załącznikiem do SWZ):
a) Przebudowę skrzyżowania ulic Bielawskiej, Limanowskiego i Pasierba. W miejscu istniejącego skrzyżowania wykonać należy skrzyżowanie typu mini rondo o parametrach:
- średnica zewnętrzna ronda 20m,
- szerokość jezdni – 5,0m
- średnica pierścienia przejezdnego – 10,0m,
- promień łuku wjazdowego na wlocie na rondo R=10m,
- promień łuku wyjazdowego na wylocie z ronda R=10m.
W celu naprowadzenia ulicy Limanowskiego, Pasierba i drogi KDL na rondo należy wykonać podgięcie osi tych ulic do środka ronda i wyokrąglenie łukami R=100m. Ulicę Limanowskiego należy przebudować na dł. 35,50m a ul. Pasierba na dł. 27,97m. Wlot ulicy KDL wykonać na długości 18,0m (dalszy przebieg drogi wykonany będzie w odrębnym zadaniu inwestycyjnym). Szerokość jezdni ulic 6,0 m.
b) Ulicę Bielawską wykonać na długości 516,67 m, o szerokości pasa ruchu 2,75 m. Całkowita szerokość jezdni 5,5 m.
Projekt przewiduje wykonanie ulicę o strefie ruchu uspokojonego - tempo 30. Oznacza to, że
dopuszczalna prędkość ruchu na przedmiotowej drodze wynosi 30km/h. W celu faktycznej
redukcji prędkości pojazdów przewidziano do wykonania progi zwalniające - wyniesione skrzyżowania z ulicą Słoneczną oraz z ul. Okoniewskiego. Wykonanie wlotów ulicy Słonecznej o szerokości 5,0m, na długości 11,84 m i 17,25 m.
c) Skrzyżowanie ulicy Bielawskiej i ul. Okoniewskiego wykonać jako zwykłe - wyniesione. Łuki wyokrąglające krawędzie dróg gminnych na skrzyżowaniu przewidziano o promieniach R=6m i R=8m.
d) Ulicę Okoniewskiego wykonać na długości 365,27 m licząc od osi ul. Bielawskiej. Długość projektowanej ulicy Okoniewskiego wynosi 362,45 m. Szerokość ulicy 5,0m z poszerzeniem do 6m na łuku R=60m - na wlocie na skrzyżowanie z ul. Bielawską. Ul. Okoniewskiego zaprojektowano jako ulicę o ruchu uspokojonym - objętą strefą tempo 30.
e) Wykonanie wzdłuż ulicy Bielawskiej po wschodniej stronie ciąg pieszo – rowerowego o szerokości 2,5m. Po stronie zachodniej – chodnika szerokości 2,0m.
Wykonanie wzdłuż ul. Okoniewskiego chodnika po stronie północnej i południowej o szerokości 2,0m - lewej do skrzyżowania z ul. Klonową. Za tym skrzyżowaniem po stronie północnej przewidziano opaskę o szerokości 1,5m.
Dodatkowo przewidziano do wykonania chodnik do przejścia dla pieszych przez ul. Pasierba.
Chodnik należy wykonać z kostki koloru szarego - z wyznaczeniem opaski przy jezdni o szerokości 0,5m (łącznie z krawężnikiem) z kostki koloru czerwonego.
f) Budowę kanalizacji deszczowej:
Kanalizacja deszczowa zbierająca wody opadowe z projektowanej jezdni. Wody opadowe z jezdni będą zbierane wpustami deszczowymi z prefabrykowanymi osadnikami betonowymi Dn500, przy krawędzi jezdni. Z wpustów będą przykanalikami Dn200 odprowadzane do kanału głównego który będzie odprowadzał wody opadowe do odbiornika. Na kanale głównym przewidziano studnie rewizyjne betonowe Dn1200 – Dn1500 z kręgów betonowych z osadnikami 0,5m na załamaniach i podłączeniach wpustów deszczowych.
g) Budowę kanalizacji sanitarnej:
Wykonanie nowego odcinka sieci kan. sanitarnej w ul. Bielawskiej, za skrzyżowanie z ul. Okoniewskiego.
Wykonanie przyłączy kan. sanitarnej ks 160 do wszystkich działek niezabudowanych.
Z zadania wyłączony jest ujęty w dokumentacji projektowej fragment sieci kan. sanitarnej w ul. Okoniewskiego. Odcinek ten jest już wybudowany. Znajdujące się dokumentacji projektowej przedmiary robót nie zawierają elementów tego odcinka. Fragment sieci kanalizacji sanitarnej wyłączony z przedmiotu zamówienia wskazany jest na załączniku do SWZ pn. „Fragment sieci kan. sanitarnej wyłączony z zadania”.
h) Przebudowa odcinków sieci wodociągowej:
Przewidziano przebudowę odcinków sieci wodociągowej w miejscach kolizji z drogą do przeniesienia poza projektowaną jezdnię.
Na cele ppoż. przewidziano do wykonania na sieci hydranty podziemne i nadziemne w zależności od lokalizacji.
i) Przebudowę sieci gazowych:
Przewidziano przebudowę odcinków sieci gazowej w miejscach kolizji z drogą do przeniesienia poza projektowaną jezdnię w chodniki lub w pasy zieleni.
j) Przebudowę sieci elektroenergetycznych:
Przebudowy napowietrznych i kablowych linii elektroenergetycznych niskiego napięcia kolidujących z budową i przebudową ulic.
k) Budowa oświetlenia drogowego:
- ułożenie linii kablowych oświetleniowych nN-0,4kV wraz z bednarką, oraz wprowadzenie końców do wnęk słupowych,
- montaż szafy oświetleniowej,
- montaż słupów oświetleniowych wraz z fundamentami i wysięgnikami wg wykazów montażowych,
- montaż opraw oświetleniowych z LED’owym źródłem światła wg wykazów montażowych,
- podłączenie linii kablowych do słupów oświetleniowych, pola odejściowego w szafce oświetleniowej,
- demontaż istniejących słupów, wysięgników i opraw oświetleniowych.
l) Przebudowa sieci teletechnicznych:
Przebudowa kolidujących z wykonywanym układem drogowym sieci telekomunikacyjnych.
m) Gospodarka drzewostanem:
W ramach zadania przewidziano drzewa do wycinki oraz wykonanie nasadzeń rekompensujących.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu
45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych
45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
45231400-9 - Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych
45232210-7 - Roboty budowlane zakresie budowy linii napowietrznych
45316110-9 - Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 15 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Dłogość okresu gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że:
1) w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane 1 (jedno) zamówienie na roboty budowlane polegające na budowie/przebudowie drogi o nawierzchni z betonu asfaltowego o długości nie mniejszej niż 300,0 mb wraz z kanalizacją deszczową o długości nie mniejszej niż 50 mb oraz oświetleniem drogowym o długości nie mniejszej niż 50 mb.
- załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty;
2) do realizacji zamówienia skieruje 1 (jedna) osoba na stanowisku Kierownika Budowy w specjalności drogowej:
- posiadający uprawnienia drogowe bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, w tym wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów - w zakresie wystarczającym do kierowania robotami budowlanymi w zakresie robót drogowych, wpisany na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego;
- posiadający łącznie co najmniej 4 letnie doświadczenie zawodowe w specjalności drogowej na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót;
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 3) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji
4) Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy PZP, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2019 r. poz. 369), z innym Wykonawca, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej - zgodnie Załącznikiem nr 8 do SWZ;
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Podmiotowe środki dowodowe wymagane od wykonawcy obejmują:
1) wykaz robót budowlanych – w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane 1 (jedno) zamówienie na roboty budowlane polegające na budowie/przebudowie drogi o nawierzchni z betonu asfaltowego o długości nie mniejszej niż 300,0 mb wraz z kanalizacją deszczową o długości nie mniejszej niż 50 mb oraz oświetleniem drogowym o długości nie mniejszej niż 50 mb.
załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty;
2) Wykaz osób, skierowanych do realizacji zamówienia- 1 (jedna) osoba na stanowisku Kierownika Budowy w specjalności drogowej:
posiadający uprawnienia drogowe bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, w tym wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów - w zakresie wystarczającym do kierowania robotami budowlanymi w zakresie robót drogowych, wpisany na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego;
posiadający łącznie co najmniej 4 letnie doświadczenie zawodowe w specjalności drogowej na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót;
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Wszelkie zmiany postanowień Umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
2. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmian treści zawartej umowy w przypadku, gdy konieczność ich wprowadzenia wyniknie z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia Umowy. Zmiany dotyczyć mogą okoliczności wynikających z przyczyn: technicznych, gospodarczych, finansowych, organizacyjnych, jeżeli będzie to konieczne dla uzyskania celu określonego w postanowieniach umowy zawartej z Wykonawcą.
Ze względu na ograniczoną ilość znaków w tej sekcji, zamawiający informuje że zakres zmian umowy przewiduje projekt umowy tj. załącznik nr 5 do SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-03-18 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/pelplin
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-03-18 09:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-04-16