Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
Zamówienia publicznego
Budowa i przebudowa dróg gminnych wraz z infrastrukturą towarzyszącą
w mieście Węgrów
1.1.1 Budowa i przebudowa dróg gminnych wraz z infrastrukturą towarzyszącą w mieście Węgrów
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
polski
Budowa drogi w północnej części rynku, łączącej ul. Gdańską z ul. S. Staszica w Węgrowie
Przedmiotem części 1 budowy drogi gminnej w północnej części rynku, łączącej ul. Gdańską z ul. S. Staszica wraz z budową drogi wewnętrznej i drogi dojazdowej.
Zakres do wykonania składa się z trzech odcinków:
Odcinek I (droga gminna) od skrzyżowaniu z droga gminną nr 420881W ul. Gdańska w km 0+000,00 natomiast koniec w km 0+203,64 na skrzyżowaniu z drogą powiatową nr 4223W ul. Staszica. Długość odcinka wynosi 203,64 m. Jezdnia do wykonania z kostki brukowej betonowej, o szerokości 5,0 m. Chodniki, zjazdy i zatoka postojowa również z kostki betonowej. Jezdnia obramowana krawężnikiem betonowym 15x30 cm i 15x22 cm, chodnik obrzeżem 8x30 cm, zakończenie zjazdów opornik 12x25 cm. Zatoka postojowa do parkowania na 20 miejsc o wymiarach 2,5x5,0 m.
Odcinek II (droga wewnętrzna) od skrzyżowania z nową projektowaną drogą gminna (odcinek I) w km 0+000,00, natomiast koniec na skrzyżowaniu z drogą powiatową nr 4258W ul. Piwna w km 0+062,14. Długość odcinka wynosi 62,14 m. Jezdnia z kostki betonowej szerokość 5,0 m. obramowana opornikiem 12x25 cm.
Odcinek III (droga dojazdowa) przyjęto na skrzyżowaniu z nową projektowaną drogą gminną (odcinek I) w km 0+000,00, natomiast koniec opracowania na skrzyżowaniu z nową projektowaną drogą gminną (odcinek I) w km 0+077,81. Długość odcinka wynosi 77,81 m. Jezdnia z kostki betonowej szerokość 5,0 m. Zjazdy i zatoka postojowa również z kostki betonowej. Jezdnia obramowana krawężnikiem betonowym 15x30 cm i 15x22 cm, zakończenie zjazdów opornik 12x25 cm. Zatoka postojowa do parkowania na 29 miejsc o wymiarach 2,5x5,0 m oraz 3 miejsca dla osób niepełnosprawnych o wymiarach 3,6x5,0 m.
W zakres prac wchodzi:
- Wycinka drzew;
- Roboty rozbiórkowe (rozbiórka niezamieszkałego budynku o konstrukcji murowano – drewnianej,
konstrukcja drogi, chodników)
- Budowa sieci kanalizacji deszczowej z rur strukturalnych PP SN8 Dn400 mm L=90,5 m i Dn300 mm L= 135,7 m., łączna długość kanałów deszczowych wynosi L=226,2 m. udowa studzienek rewizyjnych, wpustów deszczowych ulicznych;
- Budowa kanalizacji sanitarnej i sieci wodociągowej: siec wodociągowa z rur PE100 PN10 o średnicy fi 160x9,5 mm o długości 303 m, hydranty 3 kpl, 2 szt. Odgałęzień o śr. 50 dł. 9 mi śr fi 40 10 m; budowa kanału sanitarnego głównego PVC—U SN8 Dn 200 – dł. 179,6 m, odgałęzień bocznych śr. Dn 200 – dł. 35,7 i śr. Dn 35,7 m dł. 11,8m. Włazy studzienek kanalizacyjnych będą miały zamknięcie włazu rozwiązane za pomocą śrub, należy stosować wyłącznie śruby ze stali kwasoodpornej – odporne na działanie agresywnego środowiska ścieków ;
- Budowa kanału technologicznego: kanalizacji jednootworowa HDPE fi 110/6,3mm – dł. 243m, studnie kablowe SKR-1 – 15 szt., wprowadzenie proj. Kanału technologicznego do istniejącej studni Orange – 2 szt.
- Przebudowa kolizji z istniejąca infrastrukturą elektroenergetyczną;
- Budowa oświetlania ulicznego wykonać jako siec kablowa od istniejącego stanowiska kablem YKY 4x16 mm2 – dł. 205 m, słupy oświetleniowe 7 sztuk, oprawy LED – 10 sztuk.;
- Roboty ziemne pod warstwy konstrukcyjne;
- Zabezpieczanie istniejącej infrastruktury podziemnej rurami osłonowymi;
- Ustawienie krawężników, obrzeży, oporników;
- Wykonanie warstw konstrukcyjnych jezdni, chodników, zjazdów, zatoki parkingowej;
- Humusowanie i obsianie terenu
- Nasadzenie nowych drzew;
- Montaż urządzeń bezpieczeństwa ruchu;
- Wykonanie oznakowanie pionowego i poziomego.
- Wykonanie badań wykopaliskowych i zapewnienie nadzoru archeologicznego zgodnie z opinia DS.5152.174.2022.ZP z dnia 26.09.2022 Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków.
Dotyczy wszystkich części zamówienia:
Wykonawca zobowiązany jest do:
1) wykonania przedmiotu umowy zgodnie ze złożoną ofertą, dokumentacją projektową, STWiORB, przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (test jedn. Dz. U. z 2020 r., poz. 1333 ze zm.), przepisami wykonawczymi do tej ustawy, innymi obowiązującymi przepisami prawa, w tym dotyczącymi ochrony środowiska oraz zasadami rzetelnej wiedzy techniczno – budowlanej,
2) przejęcia placu budowy w zakresie przedmiotu zamówienia, jego zabezpieczenia i oznakowania, wykonania zaplecza budowy i usunięcia go po zakończeniu robót, wykonania elementów bezpieczeństwa i utrzymania ruchu, tablic budowy, wykonania robót przygotowawczych, niezbędnych do kompleksowej realizacji zadania, i innych wymagań (m.in. zabezpieczenie punktów osnowy geodezyjnej i odtworzenie ich na własny koszt w przypadku uszkodzenia wraz ze sporządzeniem dokumentacji),
3) analizy dokumentacji projektowej, STWiORB oraz dokonania uzgodnień i wypełnienia postanowień w zakresie realizowanego przedmiotu umowy na własny koszt, zakupu i dostarczenia materiałów, konstrukcji i urządzeń niezbędnych do wykonania przedmiotu umowy.
4) zabezpieczenia budowy przed dostępem osób nieupoważnionych, zapewnienia stałego dozoru nad robotami przez osobę z uprawnieniami, prowadzenia koordynacji i nadzorowania robót będących przedmiotem umowy, przestrzegania przepisów BHP i p. poż. oraz dbania o porządek wokół stanowisk pracy i na terenie budowy, przywrócenia terenów czasowo zajętych do stanu z dnia ich przejęcia oraz naprawy ewentualnych szkód spowodowanych realizacją robót na drogach dojazdowych do budowy oraz terenach i budynkach sąsiadujących z budową, prowadzenia i organizacji robót w sposób umożliwiający dostęp do posesji przyległych do miejsca prowadzenia robót. W przypadku zniszczenia lub uszkodzenia, przy wykonywaniu robót, mienia osób trzecich z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy lub Podwykonawców - Wykonawca zobowiązany jest do przywrócenia stanu poprzedniego i naprawienia wynikłej szkody,
5) dostarczania certyfikatów, aprobat technicznych, deklaracji zgodności i deklaracji właściwości użytkowych, dopuszczających do stosowania materiały/urządzenia przewidziane do wbudowania, w myśl prawa budowlanego i obowiązujących przepisów wyznaczonym inspektorom nadzoru inwestorskiego na 7 dni przed ich wbudowaniem/montażem,
6) wywozu i utylizacji wszelkich odpadów pochodzących z budowy w sposób wynikający z obowiązujących przepisów oraz ponoszenia kosztów z tym związanych,
7) wycinki drzew, wywozu drewna, usuwaniu skutków szkód powstałych w wyniku działania sił przyrody (np. wywrotów i złomów),
8) realizacji zaleceń Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego wpisanych do Dziennika budowy.
W ramach realizacji przedmiotu zamówienia należy wykonać również:
- wszelkie prace pomocnicze i towarzyszące, które są konieczne do prawidłowego wykonania robót ujętych w kosztorysie, w tym prace wynikające ze specyfikacji technicznych i dokumentacji projektowej,
- wszelkie inne roboty, prace, badania (laboratoryjne), czynności, obowiązki
i wymogi wynikające z niniejszej specyfikacji (umowy, specyfikacji technicznej, dokumentacji projektowej, przedmiaru robót), obsługa geodezyjna, powykonawcza inwentaryzacja geodezyjna, projekt organizacji robót.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszej specyfikacji należy stosować się do obowiązujących warunków technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, Polskich Norm oraz Norm Europejskich, o ile takie obowiązują w Polsce, przepisów prawa budowlanego.
Wykonawca zobowiązany jest do zdobycia wszelkich informacji, które mogą być konieczne do przygotowania oferty. Wykonawca poniesie wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.
Wykonawca zobowiązany jest do ponoszenia odpowiedzialności za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków dotyczących pracowników i osób trzecich a powstałych w związku z prowadzonymi robotami, w tym także ruchem pojazdów mechanicznych. W tym celu wskazane jest, aby wykonawca ubezpieczył prowadzoną działalność od odpowiedzialności cywilnej, zabezpieczył plac budowy oraz oznakował roboty w pasie drogowym zgodnie z Rozp. Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzeniem ( t.j. Dz. U. Nr 2017 poz. 784 z dnia 24 marca 2017 r.).
Uwaga
Wykonawca jest zobowiązany do:
1. Przedłożenia harmonogramu rzeczowo – finansowego wykonania robót (przed podpisaniem umowy),
2. Kosztorysu ofertowego w dwóch wersjach uproszczonego i szczegółowego przed podpisaniem umowy.
3. Wykonawca jest zobowiązany do ciągłego zapewnienia dostawy mediów do posesji zlokalizowanych w obrębie robót i uzgodnienia terminu przebudowy przyłączy z właścicielem tych posesji.
4. W czasie prowadzenia robót do umożliwienia tymczasowego dojazdu do posesji zlokalizowanych w obrębie robót.
Szczegółowy zakres wyznaczają:
Dla części 1: projekt budowlany, projekt techniczny, przedmiar robót (pomocniczo), specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych, projekt organizacji ruchu, stanowiące załącznik nr 1a,1b,1c,1d,1e do SWZ
45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
45111300-1 - Roboty rozbiórkowe
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
Budowa i przebudowa drogi gminnej nr 420868W – ulicy Ewangelickiej w Węgrowie
Przedmiotem części 2 jest wykonanie ulicy Ewangelickiej. Która składa się z dwóch części
Pierwsza realizowana jest jako „Budowa drogi gminnej 420868W - ulicy Ewangelickiej w Węgrowie wraz z infrastrukturą towarzyszącą”. Ulica Ewangelicka oznaczona jest w planie zagospodarowania przestrzennego strefy śródmiejskiej miasta Węgrów jako droga 4.KDD. Początek opracowania ulicy przyjęto za skrzyżowaniem od strony ulicy Narutowicza na końcu istniejącej nawierzchni z kostki brukowej kamiennej w km 0+010,90, natomiast koniec przed skrzyżowaniem z drogą powiatową nr 4264W – ulicą Wieniawskiego w km 0+094,65. Całkowita długość odcinka wynosi 83,75 m. Jezdnię należy wykonać z kostki brukowej kamiennej granitowej 8/10 cm koloru szarego o szerokości 5,0 m. Zjazdy również z kostki brukowej kamiennej granitowej 8/10 cm kolor szary. Jezdnie należy obramować obustronnie krawężnikami kamiennymi granitowymi, a zjazdy opornikami kamiennymi granitowymi. Po stronie wschodniej wykonać wyniesiony chodnik przyległy do jezdni o szerokości 2,0 m o nawierzchni z kostki brukowej kamiennej granitowej 6/8 cm kolor szaro-rudy obramowany obrzeżem kamiennym granitowym szarym 8x30 cm. Po stronie zachodniej należy wykonać opaskę z kostki kamiennej granitowej 6/8 cm kolor szaro-rudy o szerokości zmiennej od 1,25 m do 1,50 m oddzielona od jezdni krawężnikiem kamiennym granitowym najazdowym.
Druga część jest realizowana pn. „Przebudowa drogi gminnej nr 420868W – ulicy Ewangelickiej w Węgrowie”. Początek przyjęto na skrzyżowaniu z drogą powiatową nr 4264W – ulicą Wieniawskiego a koniec w km 0+108,50 Całkowita długość odcinka wynosi 108.5 m. Drogę należy wykonać po śladzie istniejącym, nawierzchnia ulicy, chodnika i zjazdów będzie wykonana z kostki brukowej betonowej. Jezdnia zostanie obramowana krawężnikiem betonowym wystającym o wymiarach 15x30 cm i najazdowym o wymiarach 15x22 cm Obramowanie zjazdów za lina chodnika zostanie wykonane z oporników betonowych o wymiarach 12x25 cm, a chodnika z obrzeży betonowych o wymiarach 8x30 cm.
W ramach zadania ponadto należy wykonać:
- wycinkę drzew i krzaków
- roboty rozbiórkowe (konstrukcja drogi, chodnika i zjazdów);
- przebudowę odcinka sieci wodociągowej kolidującej wykonać z rur PE100 PN10 o średnicy Ø110x6,6 i długości L=65 m,
- budowę oświetlenia ulicznego: istniejące oświetlenie na słupach ŻN i E należy zdemontować a następnie wykonać nowe oświetlenie w postaci linii kablowej YAKXS 4x25 mm2 – dł. 107 m, 4 szt nowych słupów stalowych i 3 oprawy LED 55W i 1 szt. 72 W LED,
- budowę kanalizacji deszczowej z rur PP SN 8 śr. Dn 300 mm – dł. 58,2 m, uzbrojenie kanału w dwie studnie rewizyjne fi 1000 mm oraz studzienki deszczowe fi 600 – szt. 4 podłączone rurą PVC – U SN8 Dn 200 – dł. 12,2m
- zabezpieczenie istniejącej infrastruktury podziemnej rurami osłonowymi;
- ustawienie elementów małej architektury miejskiej;
- humusowanie i obsianie terenu mieszanką traw;
- ustawienie oznakowania pionowego,
- zapewnienie nadzoru archeologicznego zgodnie z opinią konserwatorską DS.5152.90.2023.DO z dnia 19.05.2023 r.
Dotyczy wszystkich części zamówienia:
Wykonawca zobowiązany jest do:
1) wykonania przedmiotu umowy zgodnie ze złożoną ofertą, dokumentacją projektową, STWiORB, przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (test jedn. Dz. U. z 2020 r., poz. 1333 ze zm.), przepisami wykonawczymi do tej ustawy, innymi obowiązującymi przepisami prawa, w tym dotyczącymi ochrony środowiska oraz zasadami rzetelnej wiedzy techniczno – budowlanej,
2) przejęcia placu budowy w zakresie przedmiotu zamówienia, jego zabezpieczenia i oznakowania, wykonania zaplecza budowy i usunięcia go po zakończeniu robót, wykonania elementów bezpieczeństwa i utrzymania ruchu, tablic budowy, wykonania robót przygotowawczych, niezbędnych do kompleksowej realizacji zadania, i innych wymagań (m.in. zabezpieczenie punktów osnowy geodezyjnej i odtworzenie ich na własny koszt w przypadku uszkodzenia wraz ze sporządzeniem dokumentacji),
3) analizy dokumentacji projektowej, STWiORB oraz dokonania uzgodnień i wypełnienia postanowień w zakresie realizowanego przedmiotu umowy na własny koszt, zakupu i dostarczenia materiałów, konstrukcji i urządzeń niezbędnych do wykonania przedmiotu umowy.
4) zabezpieczenia budowy przed dostępem osób nieupoważnionych, zapewnienia stałego dozoru nad robotami przez osobę z uprawnieniami, prowadzenia koordynacji i nadzorowania robót będących przedmiotem umowy, przestrzegania przepisów BHP i p. poż. oraz dbania o porządek wokół stanowisk pracy i na terenie budowy, przywrócenia terenów czasowo zajętych do stanu z dnia ich przejęcia oraz naprawy ewentualnych szkód spowodowanych realizacją robót na drogach dojazdowych do budowy oraz terenach i budynkach sąsiadujących z budową, prowadzenia i organizacji robót w sposób umożliwiający dostęp do posesji przyległych do miejsca prowadzenia robót. W przypadku zniszczenia lub uszkodzenia, przy wykonywaniu robót, mienia osób trzecich z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy lub Podwykonawców - Wykonawca zobowiązany jest do przywrócenia stanu poprzedniego i naprawienia wynikłej szkody,
5) dostarczania certyfikatów, aprobat technicznych, deklaracji zgodności i deklaracji właściwości użytkowych, dopuszczających do stosowania materiały/urządzenia przewidziane do wbudowania, w myśl prawa budowlanego i obowiązujących przepisów wyznaczonym inspektorom nadzoru inwestorskiego na 7 dni przed ich wbudowaniem/montażem,
6) wywozu i utylizacji wszelkich odpadów pochodzących z budowy w sposób wynikający z obowiązujących przepisów oraz ponoszenia kosztów z tym związanych,
7) wycinki drzew, wywozu drewna, usuwaniu skutków szkód powstałych w wyniku działania sił przyrody (np. wywrotów i złomów),
8) realizacji zaleceń Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego wpisanych do Dziennika budowy.
W ramach realizacji przedmiotu zamówienia należy wykonać również:
- wszelkie prace pomocnicze i towarzyszące, które są konieczne do prawidłowego wykonania robót ujętych w kosztorysie, w tym prace wynikające ze specyfikacji technicznych i dokumentacji projektowej,
- wszelkie inne roboty, prace, badania (laboratoryjne), czynności, obowiązki
i wymogi wynikające z niniejszej specyfikacji (umowy, specyfikacji technicznej, dokumentacji projektowej, przedmiaru robót), obsługa geodezyjna, powykonawcza inwentaryzacja geodezyjna, projekt organizacji robót.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszej specyfikacji należy stosować się do obowiązujących warunków technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, Polskich Norm oraz Norm Europejskich, o ile takie obowiązują w Polsce, przepisów prawa budowlanego.
Wykonawca zobowiązany jest do zdobycia wszelkich informacji, które mogą być konieczne do przygotowania oferty. Wykonawca poniesie wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.
Wykonawca zobowiązany jest do ponoszenia odpowiedzialności za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków dotyczących pracowników i osób trzecich a powstałych w związku z prowadzonymi robotami, w tym także ruchem pojazdów mechanicznych. W tym celu wskazane jest, aby wykonawca ubezpieczył prowadzoną działalność od odpowiedzialności cywilnej, zabezpieczył plac budowy oraz oznakował roboty w pasie drogowym zgodnie z Rozp. Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzeniem ( t.j. Dz. U. Nr 2017 poz. 784 z dnia 24 marca 2017 r.).
Uwaga
Wykonawca jest zobowiązany do:
1. Przedłożenia harmonogramu rzeczowo – finansowego wykonania robót (przed podpisaniem umowy),
2. Kosztorysu ofertowego w dwóch wersjach uproszczonego i szczegółowego przed podpisaniem umowy.
3. Wykonawca jest zobowiązany do ciągłego zapewnienia dostawy mediów do posesji zlokalizowanych w obrębie robót i uzgodnienia terminu przebudowy przyłączy z właścicielem tych posesji.
4. W czasie prowadzenia robót do umożliwienia tymczasowego dojazdu do posesji zlokalizowanych w obrębie robót.
Szczegółowy zakres wyznaczają:
Dla części 2: materiały do zgłoszenia, projekt budowlany, projekt techniczny, przedmiar robót (pomocniczo), specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych, projekt stałej organizacji ruchu stanowiące załącznik nr 2a,2b,2c,2d,2e,2f do SWZ
45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
45111300-1 - Roboty rozbiórkowe
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych
Przebudowa drogi gminnej nr 420839W ul. Litewskiej w miejscowości Węgrów. Przedmiotem jest przebudowa drogi gminnej nr 420839W ul. Litewska w miejscowości Węgrów wraz z infrastrukturą techniczną. Inwestycja zlokalizowana będzie w Węgrowie na działkach nr 3554, 5879/1, 5888. Zakres cz. 3:
1. Gospodarka zielenią Na przedmiotowym odcinku wzdłuż pasa drogowego występuje zieleń wysoka, która odcinkowo koliduje z planowaną inwestycją. Na potrzeby wykonania zakresu zachodzi konieczność wycięcia drzew kolidujących z projektowanym zagospodarowaniem pasa drogowego. Po wytyczeniu projektowanego zakresu w terenie należy zaznaczyć i usunąć wszystkie kolidujące drzewa i krzaki. Zgodnie z ilością usuniętego drzewostanu należy wykonać nasadzenia kompensacyjne.
2. Zjazdy: Powierzchnie: - nawierzchnia jezdni – 956,17 m2 - nawierzchnia chodników – 412,17 m2 - nawierzchnia zjazdów – 282,50 m2 - zieleń – 478,73 m2
3. Uzbrojenie terenu: W obrębie i na obszarze inwestycji występuje infrastruktura techniczna w postaci: − sieci niskiego napięcia nN i SN; − sieci wodociągowej; - sieci gazowej; − sieci teletechnicznej; − kanalizacji deszczowej; − sieci kanalizacji sanitarnej. Ww. infrastruktura techniczna odcinkowo koliduje z projektowanym zamierzeniem. Słupy napowietrznej linii energetycznej kolidują z projektowanym zagospodarowaniem drogowym.
4. Rozwiązanie projektowe W ramach inwestycji przewiduje się przebudowę drogi gminnej nr 420839W ulica Litewska w Węgrowie. Projekt przewiduje jezdnię o szerokość od 4,0 do 6,0 m z kostki betonowej szarej oraz chodniki obustronne o szerokość 2,0 m. Wjazd od ulicy Piłsudskiego zostanie przebudowy do szerokość 4,0 m i łukach o promieniu 5,0 m. Zostanie ograniczony opornikiem betonowym w dalszej część droga będzie ograniczona krawężnikiem najazdowym. Wody opadowe i roztopowe zostaną odprowadzone powierzchniowo do kanalizacji deszczowej poprzez ukształtowane spadki w nawierzchni. Rozwiązania wysokościowe Projektowana niweleta drogi dojazdowej jest dostosowana do istniejącego terenu. Spadki poprzeczne zaprojektowano o wielkości 2,0% daszkowe. Wysokościowo nawiązano się do układu wysokościowego podanego na mapie do celów projektowych. Wszystkie spadki podłużne kształtują się powyżej spadków minimalnych i nie przekraczają wartości spadków maksymalnych.
Na przedmiotowym odcinku wzdłuż pasa drogowego występuje zieleń wysoka, która odcinkowo koliduje z planowaną inwestycją. Na potrzeby wykonania projektowanego zakresu zachodzi konieczność wycięcia drzew i usunięcia karp kolidujących z projektowanym zagospodarowaniem pasa drogowego. Projekt zakłada również wykonanie humusowania wraz z obsianiem mieszanką traw obszarów wskazanych na PZT.
5. Konstrukcja nawierzchni Jezdnia ulicy Litewskiej:
• kostka betonowa, szara gr. 8 cm, • cementowo-piaskowo 1:4 gr. 4 cm, • podbudowa zasadnicza z mieszanki niezwiązanej C90/3 z kruszywa łamanego frakcji 0/31,5 mm, gr. 20 cm • podbudowa pomocnicza z mieszanki związanej cementem CBGM 0/31,5 mm C3/4, gr. 15 cm • warstwa odcinająca z piasku, gr. 10 cm
Chodnik: • kostka betonowa, czerwona gr. 6 cm, •cementowo-piaskowo 1:4 gr. 4 cm, • podbudowa zasadnicza z mieszanki związanej cementem CBGM 0/31,5 mm C3/4, gr. 20 cm • warstwa odcinająca z piasku, gr. 10 cm
Zjazdy: • kostka betonowa, grafitowa gr. 8 cm, • cementowo-piaskowo 1:4 gr. 4 cm, • podbudowa zasadnicza z mieszanki niezwiązanej C90/3 z kruszywa łamanego frakcji 0/31,5 mm, gr. 20 cm • podbudowa pomocnicza z mieszanki związanej cementem CBGM 0/31,5 mm C3/4, gr. 15 cm • warstwa odcinająca z piasku, gr. 10 cm Obramowanie nawierzchni drogi krawężnikiem betonowym 15x22x100 cm i obrzeżem betonowym 12x25x100 cm. Krawężnik i obrzeże betonowe osadzone na ławie betonowej z oporem z betonu klasy C 12/15 na pospółce grubości 15 cm. Obramowanie chodnika obrzeżem betonowym 8x30x100. Podłoże gruntowe pod warstwy konstrukcyjne należy wyprofilować i zagęścić. Po wykonaniu koryta pod konstrukcję należy zbadać zagęszczenie podłoża w korycie.
6. Budowa kanalizacji deszczowej z rur PP SN 8 śr. Dn 300mm i dł. – 121,7 m, uzbrojona w studnie rewizyjne fi 1200 – szt. 1 i studnie fi 1000 – szt. 6 oraz studzienki deszczowe fi 600 – szt. 8 podłączone rurą PVC – U SN8 Dn 200 – dł. 24,3 m.7. Przebudowa sieci wodociągowej z przyłączami z rur PE 100 PN 10 SDR 17 o śr. 160 dł. 133 m. Przebudowa przyłączy śr. 50 mm i dł. 15,8 m – 1 szt., fi 40 dł. 64,7 m szt. 11. 8. Budowa kanalizacji teletechnicznej jednootworowej HDPE fi 110/6,3mm - 168 m, studnia kablowych SKR-1 z pokrywą lekką oraz ciężką - 9 szt., demontaż słupów telekomunikacyjnych - 2 szt., przełożenie istniejących przyłączy Orange Polska S.A. - 3 szt.
9. Przebudowa linii napowietrznej energetycznej kolidującej.
10. Planowana inwestycji jest zlokalizowana na stanowisku archeologicznym AZP 53-76 w związku z tym Wykonawca jest zobowiązany zapewnić nadzór archeologiczny.
Wykonawca zobowiązany jest do:
1) wykonania przedmiotu umowy zgodnie ze złożoną ofertą, dokumentacją projektową, STWiORB, przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (test jedn. Dz. U. z 2020 r., poz. 1333 ze zm.), przepisami wykonawczymi do tej ustawy, innymi obowiązującymi przepisami prawa, w tym dotyczącymi ochrony środowiska oraz zasadami rzetelnej wiedzy techniczno – budowlanej, 2) przejęcia placu budowy w zakresie przedmiotu zamówienia, jego zabezpieczenia i oznakowania, wykonania zaplecza budowy i usunięcia go po zakończeniu robót, wykonania elementów bezpieczeństwa i utrzymania ruchu, tablic budowy, wykonania robót przygotowawczych, niezbędnych do kompleksowej realizacji zadania, i innych wymagań (m.in. zabezpieczenie punktów osnowy geodezyjnej i odtworzenie ich na własny koszt w przypadku uszkodzenia wraz ze sporządzeniem dokumentacji),
3) analizy dokumentacji projektowej, STWiORB oraz dokonania uzgodnień i wypełnienia postanowień w zakresie realizowanego przedmiotu umowy na własny koszt, zakupu i dostarczenia materiałów, konstrukcji i urządzeń niezbędnych do wykonania przedmiotu umowy. 4) zabezpieczenia budowy przed dostępem osób nieupoważnionych, zapewnienia stałego dozoru nad robotami przez osobę z uprawnieniami, prowadzenia koordynacji i nadzorowania robót będących przedmiotem umowy, przestrzegania przepisów BHP i p. poż. oraz dbania o porządek wokół stanowisk pracy i na terenie budowy, przywrócenia terenów czasowo zajętych do stanu z dnia ich przejęcia oraz naprawy ewentualnych szkód spowodowanych realizacją robót na drogach dojazdowych do budowy oraz terenach i budynkach sąsiadujących z budową, prowadzenia i organizacji robót w sposób umożliwiający dostęp do posesji przyległych do miejsca prowadzenia robót. W przypadku zniszczenia lub uszkodzenia, przy wykonywaniu robót, mienia osób trzecich z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy lub Podwykonawców - Wykonawca zobowiązany jest do przywrócenia stanu poprzedniego i naprawienia wynikłej szkody, 5) dostarczania certyfikatów, aprobat technicznych, deklaracji zgodności i deklaracji właściwości użytkowych, dopuszczających do stosowania materiały/urządzenia przewidziane do wbudowania, w myśl prawa budowlanego i obowiązujących przepisów wyznaczonym inspektorom nadzoru inwestorskiego na 7 dni przed ich wbudowaniem/montażem,
6) wywozu i utylizacji wszelkich odpadów pochodzących z budowy w sposób wynikający z obowiązujących przepisów oraz ponoszenia kosztów z tym związanych,7) wycinki drzew, wywozu drewna, usuwaniu skutków szkód powstałych w wyniku działania sił przyrody (np. wywrotów i złomów),
8) realizacji zaleceń Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego wpisanych do Dziennika budowy.
W ramach realizacji przedmiotu zamówienia należy wykonać również:
-wszelkie prace pomocnicze i towarzyszące, które są konieczne do prawidłowego wykonania robót ujętych w kosztorysie, w tym prace wynikające ze specyfikacji technicznych i dokumentacji projektowej,
-wszelkie inne roboty, prace, badania (laboratoryjne), czynności, obowiązki
i wymogi wynikające z niniejszej specyfikacji (umowy, specyfikacji technicznej, dokumentacji projektowej, przedmiaru robót), obsługa geodezyjna, powykonawcza inwentaryzacja geodezyjna, projekt organizacji robót.
W sprawach nieuregulowanych w niniejszej specyfikacji należy stosować się do obowiązujących warunków technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, Polskich Norm oraz Norm Europejskich, o ile takie obowiązują w Polsce, przepisów prawa budowlanego.Wykonawca zobowiązany jest do zdobycia wszelkich informacji, które mogą być konieczne do przygotowania oferty. Wykonawca poniesie wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty. Wykonawca zobowiązany jest do ponoszenia odpowiedzialności za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków dotyczących pracowników i osób trzecich a powstałych w związku z prowadzonymi robotami, w tym także ruchem pojazdów mechanicznych. W tym celu wskazane jest, aby wykonawca ubezpieczył prowadzoną działalność od odpowiedzialności cywilnej, zabezpieczył plac budowy oraz oznakował roboty w pasie drogowym zgodnie z Rozp. Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzeniem ( t.j. Dz. U. Nr 2017 poz. 784 z dnia 24 marca 2017 r.). Wykonawca jest zobowiązany do:
1.Przedłożenia harmonogramu rzeczowo – finansowego wykonania robót (przed podpisaniem umowy), 2.Kosztorysu ofertowego w dwóch wersjach uproszczonego i szczegółowego przed podpisaniem umowy.
3.Wykonawca jest zobowiązany do ciągłego zapewnienia dostawy mediów do posesji zlokalizowanych w obrębie robót i uzgodnienia terminu przebudowy przyłączy z właścicielem tych posesji. 4.W czasie prowadzenia robót do umożliwienia tymczasowego dojazdu do posesji zlokalizowanych w obrębie robót.
Szczegółowy zakres wyznaczają: Dla części 3: materiały do zgłoszenia, projekt wykonawczy, przedmiar robót (pomocniczo), specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych,stanowiące załącznik nr 3a,3b,3c,3d do SWZ
45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
45111300-1 - Roboty rozbiórkowe
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Montaż serwis naprawa okien i drzwi
Ostrów Mazowiecka (mazowieckie)
Budowa domów jednorodzinnych
Warszawa, Piaseczno, Pruszków, Piastów, Sękocin (mazowieckie)
Instalacje Elektryczne teletechniczne Fotowoltaiczne Zasilanie awaryjn
Garwolin (mazowieckie)
Budowa tarasu
Ossów (mazowieckie)
Szukasz sprawdzonego wykonawcy do remontu, prac budowlanych lub stolar
Pruszków, Warszawa, Nadarzyn (mazowieckie)
Wykańczanie wnętrz
Siedlce (mazowieckie)
Zabudowy karton gips
Siedlce (mazowieckie)
Ścianki działowe
Siedlce (mazowieckie)
Gładzie gipsowe
Siedlce (mazowieckie)