Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa dwóch komunalnych budynków mieszkalnych wielorodzinnych przy ul. Powstańców Wielkopolskich w Trzciance
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Trzcianka
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 570791129
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Sikorskiego 7
1.5.2.) Miejscowość: Trzcianka
1.5.3.) Kod pocztowy: 64-980
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL411 - Pilski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ratusz@trzcianka.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.trzcianka.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa dwóch komunalnych budynków mieszkalnych wielorodzinnych przy ul. Powstańców Wielkopolskich w Trzciance
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-48258153-dba8-11ee-8305-7e4937eb936d
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00234655
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-03-07
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00046448/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.8 Budowa dwóch komunalnych budynków mieszkalnych wielorodzinnych przy ul. Powstańców Wielkopolskich w Trzciance
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/trzcianka
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/trzcianka
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 9.1. Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzi się pisemnie, w języku polskim.
9.2. Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między Zamawiającym a wykonawcą, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, za pośrednictwem platformy zakupowej Open Nexus.
9.3. Ilekroć w SWZ jest mowa o środkach komunikacji elektronicznej należy przez to rozumieć środki komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344).
9.4. Postepowanie prowadzone jest za pośrednictwem pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/trzcianka
9.5. Korzystanie przez wykonawcę z platformy zakupowej Open Nexus jest bezpłatne.
9.6. Ogólne warunki, zasady oraz sposób świadczenia przez Open Nexus sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, usług nieodpłatnych dla konta użytkownika drogą elektroniczną, za pośrednictwem platformazakupowa.pl opisane zostały w Regulaminie platformazakupowa.pl dla użytkowników (wykonawców), dostępnym na stronie internetowej https://platformazakupowa.pl
9.7. Wykonawca, przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
9.7.1. akceptuje warunki korzystania z platformazakupowa.pl określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej platformazakupowa.pl w zakładce „Regulamin" oraz uznaje go za wiążący;
9.7.2. zapoznał i stosuje się do Instrukcji składania ofert dostępnej na stronie internetowej platformazakupowa.pl.
9.8. Maksymalny rozmiar jednego pliku przesyłanego za pośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia, zmiany, wycofania oferty wynosi 150 MB natomiast przy komunikacji wielkość pliku to maksymalnie 500 MB.
9.9. Formaty plików wykorzystywanych przez wykonawców powinny być zgodne z rozporządzeniem Rady Ministrów z 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 2247):
szczegóły rozdz. 9 SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): rozdz. 26 SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): rozdz. 26 SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RI.271.21.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
5.1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja robót budowlanych w ramach zadania inwestycyjnego – „Budowa dwóch komunalnych budynków mieszkalnych wielorodzinnych przy ul. Powstańców Wielkopolskich w Trzciance” wraz z uzyskaniem ostatecznego i bezwarunkowego pozwolenia na użytkowanie budynków.
5.2. Podstawowe dane dotyczące budynków, o których mowa w punkcie 5.1, (opis dotyczy jednego budynku, drugi jest bliźniaczy):
5.2.1. ilość kondygnacji nadziemnych IV;
5.2.2. podpiwniczenie I;
5.2.3. ilość mieszkań 24;
5.2.4. powierzchnia użytkowa podstawowa 1 370,64 m2;
5.2.5. powierzchnia użytkowa pomocnicza 246,90 m2;
5.2.6. powierzchnia usługowa 40,42 m2;
5.2.7. powierzchnia ruchu 426,20 m2;
5.2.8. powierzchnia netto 2 084,16 m2;
5.2.9. powierzchnia całkowita 2 704,33 m2;
5.2.10. powierzchnia zabudowy 575,58 m2;
5.2.11. kubatura brutto 8 623,41 m3;
5.2.12. budynek dwuklatkowy;
5.2.13. na wszystkie kondygnacje dostęp za pośrednictwem dźwigów osobowych;
5.2.14. budynek wyposażony w podstawowe instalacje:
5.2.14.1. wodociągową;
5.2.14.2. kanalizacji sanitarnej;
5.2.14.3. centralnego ogrzewania;
5.2.14.4. elektryczną;
5.2.14.5. wentylacji mechanicznej wyciągowej;
5.2.14.6. antenową, telewizji kablowej, domofonową;
5.2.15. Ogrzewanie oraz przygotowanie ciepłej wody realizowane będzie przez pompę ciepła i centralnej, zlokalizowanej na parterze kotłowni gazowej;
5.2.16. Na dachu budynku zaprojektowana instalacja fotowoltaiczna o łącznej mocy 26,04 kWp.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45262300-4 - Betonowanie
45262500-6 - Roboty murarskie i murowe
45421000-4 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej
45443000-4 - Roboty elewacyjne
45111291-4 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 18 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: przedłużenie okresu rękojmi
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
18.1. O udzielenie zamówienia może ubiegać się wykonawca, który posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 4.000.000,00 zł (cztery miliony złotych).
18.2. O udzielenie zamówienia może się ubiegać wykonawca, który nie wcześniej niż w okresie ostatnich siedmiu (7) lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie co najmniej dwa budynki z kategorii budynków:
18.2.1. mieszkalnych wielorodzinnych;
18.2.2. zamieszkania zbiorowego;
18.2.3. użyteczności publicznej,
w rozumieniu rozporządzenia ministra infrastruktury z 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie.
18.3. Przez określenie „dwa budynki”, o którym mowa w punkcie 18.2, należy rozumieć dwa budyni z kategorii określonych w punktach 18.2.1 – 18.2.3, w dowolnej konfiguracji.
18.4. Każdy z budynków, o których mowa w punkcie 18.2, musi spełniać następujące wymagania minimalne:
18.4.1. powierzchnia całkowita 2 500 m2;
18.4.2. wartość kontraktu 10 000 000,00 zł brutto (słownie: dziesięć milionów złotych)
18.4.3. każdy wraz z infrastrukturą techniczną, drogami, chodnikami i parkingami.
18.5. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia wykonawców lub powoływania się na zasoby podmiotów trzecich w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, wymaga się, by warunek określony w punktach 18.2 – 18.4, spełniał samodzielnie co najmniej jeden z tych wykonawców lub tych podmiotów.
18.6. Wykazując spełnianie warunku, o którym mowa w punktach 18.2 – 18.4, gdy wykonawca powołuje się na doświadczenie nabyte w ramach zamówienia zrealizowanego przez wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienia (Konsorcjum), Zamawiający nie dopuszcza, by wykonawca wykazywał doświadczenie grupy wykonawców, której był członkiem, jeżeli bezpośrednio nie wykonywał danego zakresu czynności.
18.7. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy skierują do jego realizacji osoby posiadające prawo do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, tj. odpowiednie uprawnienia budowlane w zakresie kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń, w specjalności:
18.7.1. konstrukcyjno-budowlanej – kierownik budowy;
18.7.2. instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych – kierownik robót;
18.7.3. instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych – kierownik robót;
18.7.4. instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych – kierownik robót;
18.7.5. inżynieryjnej drogowej – kierownik robót.
18.8. Osoby, o których mowa w punkcie 18.7, muszą być członkami odpowiedniej izby samorządu zawodowego.
18.9. Zamawiający uzna za spełniony warunek, o którym mowa w punkcie 18.7, również w przypadku łącznego posiadania przez skierowaną do realizacji zamówienia osobę więcej niż jednego uprawnienia.
18.10. Osoba, o której mowa w punkcie 18.7.1 – kierownik budowy, musi posiadać co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe w kierowaniu robotami budowlanymi, licząc od momentu uzyskania uprawnień budowlanych, i w tym okresie zrealizował jako kierownik budowy co najmniej dwa budynki, o których mowa w punkcie 18.2, o powierzchni całkowitej nie mniejszej niż 2.500 m2 i wartości kontraktu nie mniej niż 10 000 000,00 zł brutto każdy.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 19.3.2. wykazu robót (załącznik nr 8 do SWZ) wykonanych w okresie ostatnich 7 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku opisanego w punktach 18.2 – 18.4 SWZ, wraz z podaniem dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje, protokoły bezusterkowego odbioru robót, bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy;
19.3.3. wykazu osób (załącznik nr 9 do SWZ) skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku opisanego w punkcie 18.7 oraz 18.10.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
8. Wymagania dotyczące wadium.
8.1. Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium w wysokości 200 000,00 zł (słownie: dwieście tysięcy złotych)
8.2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert i utrzymywać nieprzerwanie do dnia upływy terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.
8.3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:
8.3.1. pieniądzu;
8.3.2. gwarancjach bankowych;
8.3.3. gwarancjach ubezpieczeniowych;
8.3.4. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2023 r. poz. 462 ze zm.).
8.4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego Trzcianki w PeKaO S.A. I Oddział w Trzciance NR 36-1240-3741-1111-0000-4456-5295. Na przelewie należy umieścić informację „wadium – RI.271.21.2024.PP”.
8.5. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego, o którym mowa w punkcie 8.4, przed upływem terminu składania ofert (przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert).
8.6. Wadium wnoszone w formie gwarancji lub poręczeń musi być złożone w oryginale w formie elektronicznej podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcę gwarancji / poręczenia za pośrednictwem Platformy.
8.7. Wadium w formie gwarancji lub poręczenia należy wnieść jako osobny plik (w sposób pozwalający na jego zwrot bez dekompletowania oferty).
8.8. Z treści gwarancji lub poręczeń musi wynikać:
8.8.1. Nazwa zleceniodawcy (Wykonawcy);
8.8.2. Nazwa beneficjenta (Zamawiający – Gmina Trzcianka);
8.8.3. Określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona (że wadium zabezpiecza ofertę wykonawcy złożoną w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na: Budowę dwóch budynków mieszkalnych wielorodzinnych wraz z infrastrukturą techniczną na ul. Powstańców Wielkopolskich w Trzciance;
8.8.4. Kwota gwarancji/poręczenia;
8.8.5. Termin ważności gwarancji/poręczenia, obejmujący cały okres związania ofertą, począwszy od dnia wyznaczonego na dzień składania ofert;
8.8.6. Wadium musi być nieodwołalne i gwarantować Zamawiającemu bezwarunkową wypłatę na jego pierwsze pisemne żądanie kwoty wadium w przypadkach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp, bez jakichkolwiek dodatkowych zastrzeżeń i warunków. Wadium wniesione w formie gwarancji lub poręczenia musi mieć taką samą płynność jak wadium wniesione w pieniądzu – dochodzenie roszczenia z tytułu wadium nie może być utrudnione. W szczególności termin do wniesienia żądania wypłaty wadium, który upływa z chwilą upływu terminu związania ofertą, i który jest ostatnim dniem do złożenia takiego żądania zostanie zachowany, jeśli uprawniony wyśle gwarantowi pisemne żądanie wypłaty w tym dniu, przy czym liczyć się będzie data wysłania żądania (data stempla pocztowego), a nie data jego doręczenia gwarantowi. Jednocześnie Zamawiający informuje, że w przypadku braku takiego zapisu uzna gwarancję wadialną za wystarczającą, jeśli termin jej ważności będzie wydłużony o minimum 7 dni ponad termin związania ofertą.
8.9. Wadium, w przypadku wykonawców wspólnie ubiegający się o zamówienie, może być wniesione wspólnie przez te podmioty lub przez jednego z wykonawców, z tym że z treści dokumentu musi wynikać, że wadium dotyczy oferty składanej przez wszystkie podmioty występujące wspólnie.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
szczegóły §17 zał. nr 2 do SWZ istotne postanowienia umowy
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-03-25 11:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/trzcianka/proceedings
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-03-25 11:05
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-04-23
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak
8.6.) Maksymalna liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do negocjacji: 3