III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków:
W przypadku składania oferty na część 1 : V.7.3) a)Wykonawcy Minimalne warunki dotyczące doświadczenia wykonawcy: Zamawiający uzna, że wykonawca zdolny do należytego wykonania udzielanego zamówienia to taki, który wykaże wykonanie: - co najmniej dwóch robót budowlanych, każda polegająca na/obejmująca swym zakresem budowie/ę (odbudowie/ę, rozbudowie/ę) oświetlenia ulicznego lub/i drogowego lub/i parkowego o wartości minimum 200.000,00 zł brutto, oraz - co najmniej jednej roboty budowlanej polegającej na/obejmującej swym zakresem budowie/ę (odbudowie/ę, rozbudowie/ę) rurociągów kanalizacji grawitacyjnej o długości minimum 250,00 mb. oraz - co najmniej dwóch robót budowlanych, każda z nich obejmująca swym zakresem/polegająca na wykonaniu nawierzchni bitumicznej/ych na powierzchni minimum 3.500,00 m2. Każda wykazana robota budowlana może jednocześnie potwierdzać spełnienie pierwszego i/lub drugiego i/lub trzeciego z opisanych powyżej warunków dot. doświadczenia wykonawcy. Do wskazania wielkości powierzchni nawierzchni należy przyjąć tylko wielkość powierzchni warstwy „wierzchniej”, tzn. co do zasady będzie to warstwa ścieralna Zamawiający będzie brał pod uwagę wyłącznie roboty wykonane w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, które zostaną poparte dowodami określającymi, że te roboty zostały wykonane należycie, w szczególności zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone. W przypadku, gdy wartość zrealizowanej roboty budowlanej została określona w innej walucie niż PLN, to należy ją przeliczyć na zł wg średniego kursu NBP z dnia podpisania umowy dot. wykazanej roboty V.7.3) b) Osób Minimalne warunki dotyczące kwalifikacji osób skierowanych do realizacji zamówienia: Wykonawca musi wykazać dysponowanie podczas realizacji zamówienia minimum po jednej osobie mogącej wykonywać samodzielną funkcję techniczną w budownictwie polegającą na: - kierowaniu budową (w branży drogowej), - kierowaniu robotami budowlanymi (w branży sanitarnej), - kierowaniu budową (w branży elektrycznej) na przedmiotowej inwestycji. Zamawiający dopuszcza łączenie ww. funkcji. W związku z powyższym osoba/osoby ta/te zobowiązana/e jest/są posiadać odpowiednie do przedmiotu zamówienia uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi, określone przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2018 r., poz 1202 z późn. zm.) w specjalności: - inżynieryjnej drogowej (bez ograniczeń lub w ograniczonym zakresie); - instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych (bez ograniczeń); - instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych ( bez ograniczeń); lub odpowiadające im (tzn. umożliwiające pełnienie ww. samodzielnej funkcji technicznej w budownictwie na przedmiotowym zadaniu), ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa; lub być osobą/osobami mogącą/ymi pełnić samodzielną funkcję techniczną w budownictwie, o której mowa powyżej na zasadach określonych w art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2018 r., poz 1202 z późn. zm). Ponadto osoba/y ta/te powinna/y zostać skierowana do realizacji zamówienia. W przypadku składania oferty na część 2 : V.7.3)^ a)Wykonawcy - „nie określa się” V.7.3)^ b) Osób Minimalne warunki dotyczące kwalifikacji osób skierowanych do realizacji zamówienia: Wykonawca musi wykazać dysponowanie podczas realizacji zamówienia minimum po jednej osobie mogącej wykonywać samodzielną funkcję techniczną w budownictwie polegającą na: - kierowaniu budową (w branży drogowej), - kierowaniu robotami budowlanymi (w branży sanitarnej), na przedmiotowej inwestycji. Zamawiający dopuszcza łączenie funkcji kierownika budowy i kierownika robót w/w branżach przez jedną osobę jeżeli posiada ona stosowne uprawnienia. W związku z powyższym osoba/osoby ta/te zobowiązana/e jest/są posiadać odpowiednie do przedmiotu zamówienia uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi, określone przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2018 r., poz 1202 z późn. zm.) w specjalności: - inżynieryjnej drogowej (bez ograniczeń lub w ograniczonym zakresie); - instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych ( bez ograniczeń); lub odpowiadające im (tzn. umożliwiające pełnienie ww. samodzielnej funkcji technicznej w budownictwie na przedmiotowym zadaniu), ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa; lub być osobą/osobami mogącą/ymi pełnić samodzielną funkcję techniczną w budownictwie, o której mowa powyżej na zasadach określonych w art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2018 r., poz 1202 z późn. zm). Ponadto osoba/y ta/te powinna/y zostać skierowana do realizacji zamówienia. UWAGA: W celu wykazania spełnienia powyższych warunków Wykonawca może wskazać te/tą same/ą osoby/osobę zarówno na część 1 jak i 2 zamówienia.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
Nie
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
Nie Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
- wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów- inne dokumenty (dotyczy wykonawców składających oferty na części I zamówienia); - wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia (biorąc pod uwagę treść warunków udziału w postępowaniu nie wymaga się podawania informacji na temat doświadczenia i wykształcenia) niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (dotyczy wykonawców składających oferty na części I i/lub II zamówienia).
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
1. Formularz ofertowy 2. Pełnomocnictwo, o którym mowa w art. 23 ust 2 ustawy PZP (jeżeli dotyczy) 3. Pełnomocnictwo do podpisania oferty, względnie do podpisania innych oświadczeń lub dokumentów składanych wraz z ofertą (jeżeli dotyczy) 4. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa wart. 86 ust. 5, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia; 5. Zobowiązanie/dowód, w przypadku gdy Wykonawca polega na zdolnościach innych podmiotów w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu (jeżeli dotyczy);
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
1. Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości: Część 1 zamówienia pn. „Budowa drogi Pianowo-Kościan, ul. Czempińska ( odcinek od km 0+381,20 do km 0+966,28) - 20.000,00 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych). Część 2 zamówienia pn. „Przebudowa drogi gminnej nr 576018P w m. Pianowo na długości ok. 250 m” – 3.000,00 zł (słownie: trzy tysiące złotych) 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: - pieniądzu, - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; - gwarancjach bankowych; - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 poz. 359 i 2260 oraz z 2017 poz. 1089). 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek zamawiającego: BS Kościan 08 8666 0004 0106 1997 2000 0006 z dopiskiem „Wadium – Budowa drogi Pianowo- Kościan, ul. Czempińska – część 1 lub/i 2 zamówienia” w takim czasie, aby pieniądze znalazły się na rachunku zamawiającego najpóźniej przed upływem terminu składania ofert. 4. Jeżeli wadium wnoszone jest w innej formie niż pieniądz, oryginał odpowiedniego dokumentu wraz z jego kopią (potwierdzoną za zgodność) dołączany jest do oferty lub deponowany w Kasie Urzędu Gminy Kościan. W przypadku załączania oryginału wadium do oferty, prosimy o jego załączenie w taki sposób aby umożliwić zamawiającemu jego wyjęcie i zwrot bez uszkadzania oferty. Zamawiającym (beneficjentem) jest: Gmina Kościan, ul. Młyńska 15, 64-000 Kościan 5. Zamawiający odrzuci ofertę wykonawcy, który nie wniósł wadium lub wniósł wadium w sposób nieprawidłowy – zgodnie z art. 89 ust. 1 pkt 7a ustawy PZP. 6 Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi obejmować cały okres związania ofertą. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia, koniecznym jest, aby gwarancja lub poręczenie obejmowały odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez wykonawcę, określone w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. Gwarancja lub poręczenie musi zawierać w swojej treści nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie wystawcy dokumentu do zapłaty na rzecz zamawiającego kwoty wadium. 7.Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art. 46 ust. 1-4 ustawy Pzp. 8. Zgodnie z art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, w przypadku gdy: 1) wykonawca, którego oferta zostanie wybrana: a) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 2) wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
Nie
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Nie
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej
(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data:
godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Szczegóły zawarte są w SIWZ - załącznik nr 5a i 5b
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym
(jeżeli dotyczy):
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data:
2019-05-22, godzina:
10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do:
okres w dniach:
30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane
Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
Część nr: |
1 |
Nazwa: |
Budowa drogi Pianowo-Kościan, ul. Czempińska ( odcinek od km 0+381,20 do km 0+966,28) |
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań)
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Przyjęto następujące parametry techniczne dla budowanych dróg: 1.1 Droga gminna nr 576018P – przekrój uliczny - klasa drogi - D - kategoria obciążenia ruchem - KR2 - prędkość projektowa - 30 km/h - proj. szerokość jezdni (ze ściekiem) - 6,00 m - pochylenie poprzeczne jezdni - ˄ 2% - ściek przykrawężnikowy - 2 x 0,20 m - szerokość ciągu pieszo-rowerowego - 3,00 m - pochylenie poprzeczne ciągu p-r. – 2,0 % 1.2 Droga gminna nr 576018P – przekrój drogowy - klasa drogi - D - kategoria obciążenia ruchem - KR2 - prędkość projektowa - 30 km/h - proj. szerokość jezdni (ze ściekiem) - 5,00 m - pochylenie poprzeczne jezdni - ˄ 2% - pobocza - 2 x 1,0 m - pochylenie poprzeczne poboczy - 8 % - szerokość ciągu pieszo-rowerowego - 2,50 m - pochylenie poprzeczne ciągu p-r. – 1,6 % - pobocza ciągu p-r - 2 x 0,30 m - pochylenie poprzeczne poboczy ciągu p-r - 8 % - odsunięcie ciągu p-r od jezdni – 2.0 m z wykorzystaniem na odwodnienie drogi - ( kanalizacja deszczowa) Dla KR2 przyjęto następujące konstrukcje nawierzchni dróg gminnych: A. jezdnia bitumiczna: - proj. warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC11S, gr. 4,0 cm - proj. warstwa podbudowy z betonu asfaltowego AC22P, gr. 8,0 cm - proj. warstwa podbudowy z mieszanki niezwiązanej z kruszywa łamanego 0/31,5 stabilizowanego mechanicznie, gr. 20,0 cm - proj. warstwa wzmacniająca podłoże z mieszanek związanych cementem C3/4 o grubości dla poszczególnych odcinków drogi B. jezdnia bitumiczna: - proj. warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC11S, gr. 4,0 cm - proj. warstwa wiążąca/wyrównawcza z betonu asfaltowego AC16W, gr. 4 cm/0-6 cm, - istniejąca konstrukcja jezdni (po frezowaniu warstw bitumicznych) C. jezdnia z kostki brukowej betonowej ( nawierzchnia progu płytowego zwalniającego): - proj. nawierzchnia z kostki betonowej brukowej, grub. 8,0 cm, wypełnienie szczelin piaskiem - proj. podsypka cementowo-piaskowa, grub. 5,0 cm - proj. warstwa podbudowy z mieszanki związanej cementem C12/15, grub. 20,0 cm - proj. warstwa podbudowy z mieszanki niezwiązanej z kruszywa łamanego 0/31,5, stabilizowanego mechanicznie, grub. 9 cm, ( odcinek najazdowy 0-9 cm), D. zatoka postojowa z płyt betonowych ażurowych - proj. nawierzchnia z płyt betonowych ażurowych o wym. 40x60x10 cm, wypełnienie szczelin piaskiem - proj. podsypka z klińca 5/25 mm, gr. 3,0 cm, - proj. warstwa podbudowy z mieszanki niezwiązanej z kruszywa łamanego 0/31,5, stabilizowanego mechanicznie, grub. 24,0 cm, - proj. geotkanina PP o wytrzymałości na rozciąganie powyżej 30 kN/m w obu kierunkach E. chodnik/ciąg pieszo – rowerowy( nawierzchnia z kostki brukowej): - proj. nawierzchnia z kostki betonowej brukowej, grub. 8,0 cm (mikrofaza), wypełnieni szczelin piaskiem, - proj. podsypka cementowo-piaskowa, grub. 5,0 cm - proj. warstwa podbudowy z mieszanki związanej cementem C3/4, grub. 12,0 cm, F. ciąg pieszo – rowerowy ( nawierzchnia bitumiczna) : - proj. warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC8S, gr. 5,0 cm - proj. warstwa podbudowy z mieszanki niezwiązanej z kruszywa łamanego 0/31,5 stabilizowanego mechanicznie, grub. 20,0 cm, - proj. geotkanina PP o wytrzymałości na rozciąganie powyżej 30 kN/m w obu kierunkach G. zjazdy do posesji, na teren ogródków działkowych ( nawierzchnia z kostki brukowej): - proj. nawierzchnia z kostki betonowej brukowej, grub. 8,0 cm, wypełnienie szczelin piaskiem - proj. podsypka cementowo-piaskowa, grub. 5,0 cm - proj. warstwa podbudowy z mieszanki związanej cementem C12/15, grub. 20,0 cm H. zjazdy na pole( nawierzchnia z płyt betonowych ażurowych): - proj. nawierzchnia z płyt betonowych ażurowych o wym. 40x60x10 cm, - proj. podsypka z klińca 5/25 mm, gr. 3,0 cm, - proj. warstwa podbudowy z mieszanki niezwiązanej z kruszywa łamanego 0/31,5, stabilizowanego mechanicznie, grub. 24,0 cm, - proj. geotkanina PP o wytrzymałości na rozciąganie powyżej 30 kN/m w obu kierunkach H-2 zjazd w km 0+470,70 str. Prawa ( dla części pomiędzy jezdnią a ciągiem p-r.): - proj. warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC11S, gr. 4,0 cm - proj. warstwa wiążąca/wyrównawcza z betonu asfaltowego AC22P, gr. 8 cm, - projektowana warstwa podbudowy z mieszanki niezwiązanej z kruszywa łamanego 0/31,5, stabilizowanego mechanicznie, grub. 20,0 cm, - proj. warstwa wzmacniająca podłoże z mieszanek związanych cementem C3/4 o grub. 10 cm I. krawężnik betonowy 15 x 30 lub 15 x 22 ( najazdowy, w tym skośny najazdowy): - proj. krawężnik betonowy 15 x 30 cm lub 15 x 22 cm na ławie betonowej z oporem z betonu C12/15 wg rysunku szczegółu ( krawężnik łukowy dla R ≤ 12 m – nie dot. krawężnika najazdowego). J. obrzeże betonowe 8 x 30 - proj. obrzeże betonowe 8 x 30 cm na ławie betonowej z oporem z betonu C12/15 wg rysunku szczegółu K. opornik betonowy10 x 25 - proj. opornik betonowy 10 x 25 cm na ławie betonowej z oporem z betonu C12/15 wg rysunku szczegółu L. ściek z kostki betonowej szer. 0,20 m: - proj. nawierzchnia ścieku z kostki betonowej brukowej, grub. 8,0 cm, wypełnienie szczelin piaskiem, - proj. podsypka cementowo-piaskowa, grub. 5,0 cm, - proj. ława betonowa z betonu C12/15, grub. 20,0 cm Ł. ściek korytkowy betonowy 60x50x15 cm: - proj. nawierzchnia ścieku z kostki betonowej brukowej, grub. 8,0 cm, wypełnienie szczelin piaskiem, - proj. podsypka cementowo-piaskowa, grub. 5,0 cm, - proj. ława betonowa z betonu C12/15, grub. 20,0 cm M. drenaż – rów infiltracyjny o szer. 60 cm: - proj. warstwa nawierzchniowa z kruszywa łamanego 5/31,5 grub. 7-9 cm, - proj. rura drenarska 160 mm otoczona kruszywem łamanym 5/31,5 w otulinie z geowłókniny. Budowa kanalizacji deszczowej: W ramach inwestycji przewiduje się wykonanie nowej grawitacyjnej kanalizacji deszczowej . Łączna długość rurociągów 315,13 mb. Odbiornikiem wód opadowych i roztopowych będzie istniejąca kanalizacja deszczowa oraz istniejący rów melioracji wodnej szczegółowej nr 9. Do projektowanej kanalizacji deszczowej projektuje się przepięcie istniejącej ( remontowanej ) kanalizacji deszczowej dla dalszego odcinka drogi gminnej oraz włączenie kanalizacji deszczowej z ul. Kwiatowej. Na istniejących i projektowanych rowach, z których dopływ wód opadowych i roztopowych jest przejmowany przez projektowaną kanalizacje deszczową projektuje się studnie DN 1500 z osadnikiem 1,0 m oraz osadnikiem na dopływie wg KPED 01.14. Do projektowanej kanalizacji deszczowej podłączone również zostaną drenaże zlokalizowane wzdłuż drogi. Przyjęto następujące rozwiązania projektowe – materiałowe: - studzienki ściekowe ( wpusty deszczowe), betonowe 500 mm, z osadnikiem gł. 1,0 m, pierścieniem odciążającym i dwoma rodzajami wpustów: z żeliwnym wpustem krawężnikowo – jezdniowym , oraz wpustem ściekowym ulicznym z uchylną krata na zawiasach - studzienki rewizyjne prefabrykowane betonowe, zwieńczone włazem żeliwnym z wypełnieniem betonowym, 600 mm, klasa D400 - sieć kanalizacyjna z rur PVC-U klasy „S’, SN8, SDR 34, ze ścianką litą - wylot do rowu projektuje się zgodnie z „Katalogiem Powtarzalnych Elementów Drogowych” Transprojektu – Kanalizacja Deszczowa – KPED 02.16. Wylot Kolektora. Budowa oświetlenia ulicznego. Projektuje się budowę nowego oświetlenia ulicznego realizowanego za pomocą opraw LED. Planowana długość linii kablowej oświetleniowej YAKY 4x35 mm2 o łącznej dł. 696 m i ilości opraw – 19kpl. – dla odcinka budowy drogi, oraz o łącznej dł. 316 m i ilości opraw – 8 kpl. – dla odcinka przebudowywanego. Dodatkowo należy doprowadzić przewód YAKY 4x25 mm2 do obu przejść dla pieszych, oraz do wysokości znaku D-42 – teren zabudowany., w celu późniejszego podłączenia aktywnego podświetlenia oraz znaku z wyświetleniem dynamicznej prędkości pojazdu. Łączna długość przewodów do znaków aktywnych ok. 500 mb. PRZEBUDOWA I ZABEZPIECZENIE URZĄDZEŃ TELEKOMUNIKACYJNYCH 1. Zabezpieczenie kabla światłowodowego Orange Polska OKZ84045A typu Z-XOTKtsd 48J. Kabel prowadzony jest jako doziemny w rurociągu 2-rurowym RHDPE 2x40/3,7, lewa stroną a na wysokości istn. przepompowni ścieków – km )+566 przechodzi na druga stronę i do końca prowadzony jest prawą stroną. Wbudowany jest w pasie drogi jednakże nie koliduje z planowanymi robotami. Jedynie w miejscach budowy wzmocnionych wjazdów na posesje i na pola, rurociąg z kablem należy zabezpieczyć dodatkowa rurą osłonową dzieloną typu RHDPE-D 119. Ponadto słupy projektowanego oświetlenia ulicznego zaprojektowano w znacznym zbliżeniu do rurociągu. Miejsca te również zabezpieczyć dodatkowa rura osłonową nakładana na rurociąg. W trakcie montażu rury osłonowej należy postępować ostrożnie zwracając szczególna uwagę na kabel lokalizacyjny, przebiegający równolegle na dnie wykopu. Kabel również umieścić w rurze osłonowej rurociągu. 2. Zabezpieczenie kabli światłowodowego Operator WSS nr 0802.01/144J i INEA nr K04599. Wzdłuż planowanych robót przebiegają kable światłowodowe typu Z-XOTKtd 144J. Kabel początkowo przebiega w kanalizacji kablowej Orange Polska, prowadzony jest doziemnie w rurociągu 2-rurowym RHDPE 2x40/3,7 lewą stroną do km 0+370 a następnie przechodzi na drugą stronę i do końca prowadzony jest prawa stroną. Rurociąg wbudowany jest w pasie drogi jednakże nie koliduje z planowanymi robotami. Wymaga jedynie dodatkowego zabezpieczenia przed uszkodzeniami w miejscach spodziewanych zagrożeń jak: zjazdy na posesje i pola, przy ul. Okrężnej, na skrzyżowaniu z remontowanym przepustem, w miejscach zbliżenia ze słupami projektowanego oświetlenia. W miejscach tych rurociąg z kablem należy zabezpieczyć dodatkową rurą osłonowa dzieloną typu A 120 PS. PRZEBUDOWA ISTNIEJĄCYCH ODCINKÓW LINII KABLOWEJ SN i nn. Zgodnie z warunkami likwidacji kolizji z projektowaną nową drogą istniejącej linii kablowej SN i nn projektuje się przebudowę linii kablowych w sposób nie kolidujący z projektowana drogą. W tym celu projektuje się na odcinku przy istniejącej przepompowni ścieków przecięcie i odkopanie odcinka linii kablowej SN 15 kV typu 3xYHAKXS 1 x 120 i ułożenie go w trasie nie kolidującej z nową drogą. Kabel na nowym odcinku należy ułożyć w rurze ochronnej 16- mm, dla ponownego połączenia z kablem istniejącym należy zastosować mufę kablową przelotową dla kabli jednożyłowych z tworzywa 3 x 120.Wykopy związane z przebudową kabla SN wykonać wyłącznie przy użyciu narzędzi ręcznych. Dodatkowo w projektowanych wjazdach na w/w kablu projektuje się zabudowę rur ochronnych dwudzielnych 160 mm. Dla likwidacji kolizji istniejących linii kablowych nn 0,4 kV projektuje się pobudowanie nowego odcinka linii kablowej NAY2Y-J 4 x 150 poza obszarem nowej jezdni o łącznej długości 438 m, od miejsca zmufowania z istniejącym kablem YAKY 4x120 poprzez istniejące złącze kablowe ZK-3 zlokalizowane w nowym miejscu do istniejącej szafki kablowej 08-5128. Następnie od szafki kablowej 08-5128 należy ułożyć kabel poza projektowana jezdnią w kierunku złącza kablowego ZKP 10/1B przy dz. Nr 10/15. Istniejące przyłącze kablowe YAKY 4x35 dzo dz. Nr 269/14 i 269/16 należy skrócić i połączyć poprzez mufę odgałęźną z nowym kablem NAY2Y-J 4x150. Istn. złącze kablowe SPP należy przestawić w nowe miejsce ( przy ZK-3) i zasilić ponownie przez istniejący kabel ze złącza ZK-3. Zabudować uziemienie robocze. Dodatkowo na istniejącym kablunn YAKY 4 x120 na wjeździe do działki nr 271/11 projektuje się zabudowę rury ochronnej dwudzielnej 110 mm. REGULACJA URZĄDZEŃ NA ISTNIEJĄCEJ SIECI - wymiana istniejącego węzła hydrantowego podziemnego, poprzez demontaż istniejącego hydrantu i w miejscu demontowanego hydrantu zamontować: trójnik kołnierzowy 100/80/100 z żeliwa sferoidalnego, na trójniku zamontować króciec FF 80 – 500 mm, a następnie zabudować nowy hydrant nadziemny, na kolanie stopowym DN 80 z żeliwa sferoidalnego; hydrant wyposażyć w zasuwę żeliwną DN 80 mm z żeliwa sferoidalnego , obudowę teleskopową i skrzynkę uliczną żeliwną do zasuw kpl. Na trójniku zamontować kołnierz ślepy DN 100, hydrant oznaczyć tabliczkami informacyjnymi „H” i „Z” – 1 kpl - wymiana zasuw wodociągowych i opasek wraz z regulacją wysokościową obudowy, opaski do nawiercania 110/40 + zasuwa do przyłączy domowych DN 32 + tabliczka informacyjna „D” – 6kpl - regulacja wysokościowa studni kanalizacyjnych DN 1000 wraz z wymianą włazu – montaż włazu naprawczego, [ właz naprawczy w obudowie betonowej (kwadratowa ok. 950x950 mm) wykonana z betonu C35/45, spełniający wymagania normy PE-EN 124:2000]. – 4szt - regulacja wysokościowa studni kanalizacyjnych DN 400 z wymianą teleskopu – 2szt - regulacja wysokościowa studni kanalizacyjnych DN 400 wraz z wymianą włazu, montaż włazu naprawczego – 4szt
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 45233140-2, 45100000-8, 45111200-0, 45233000-9, 45233220-7, 45232130-2, 45232411-6, 45231000-5, 45231400-9, 45316110-9, 45232300-5
3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 2019-10-31
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium |
Znaczenie |
Cena |
60,00 |
Przedłużony okres gwarancji jakości i rękojmi za wady na wykonane Roboty |
40,00 |
6) INFORMACJE DODATKOWE:
Część nr: |
2 |
Nazwa: |
Przebudowa drogi gminnej nr 576018P w m. Pianowo na długości ok. 250 m |
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań)
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Planowana przebudowa obejmuje wykonanie na odcinku drogi gminnej o dł. ok. 250 m w m. Pianowo następujących prac: - budowa chodnika ( ciągu pieszo – rowerowego) po stronie lewej od początku odcinka drogi do przejścia dla pieszych zlokalizowanego przed skrzyżowaniem z ul. Kwiatową, - przebudowa chodnika po stronie prawej drogi na odcinku końcowym od przejścia dla pieszych do zjazdu na teren Spółdzielni Pianowo, - remont istniejącej kanalizacji deszczowej zlokalizowanej po stronie lewej na całym odcinku drogi. Remont kanalizacji obejmuje wymianę istniejącego kolektora z rur betonowych oraz wymianę betonowych studni rewizyjnych. Do wykonanych nowych studni rewizyjnych podłączone zostaną studnie ściekowe znajdujące się po obu stronach drogi za pomocą przykanalików z rur PVC - na odcinku jezdni od km 0+167,82 do skrzyżowania z ul. Kwiatową wykonanie remontu przez wykonanie frezowania profilującego jezdni na głębokość 0 do 3 cm oraz ułożenie nowej warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego grubości 4 cm. - na odcinku jezdni od km 0+167,82 na długości ok. 25 m po stronie lewej jezdni przez wykonanie remontu konstrukcji jezdni – przez wykonanie nowych warstw jej konstrukcji - na odcinku drogi od km 0+167,82 do skrzyżowania z ul. Kwiatową obustronnie ułożenie nowego krawężnika betonowego 15 x 30 cm na ławie betonowej z oporem, Do przebudowy przyjęto następujące parametry techniczne dróg: Droga gminna nr 576018P – w m. Pianowo - klasa drogi - D - kategoria obciążenia ruchem - KR2 - prędkość projektowa - 30 km/h - istn. szerokość jezdni - 6,00 m - pochylenie poprzeczne jezdni - ˄ 2% - szerokość chodnika - 3,00 m lokalnie do 2,50 m, - pochylenie poprzeczne chodnika – 2,0 % (lokalnie 1-3 %) Przyjęto następujące konstrukcje nawierzchni dróg gminnych: A. Chodnik (nawierzchnia z kostki brukowej): - proj. nawierzchnia z kostki betonowej brukowej, grub. 8,0 cm, wypełnienie szczelin piaskiem, - proj. podsypka cementowo-piaskowa, grub. 5,0 cm - proj. warstwa podbudowy z mieszanki związanej cementem C3/4, grub. 12,0 cm, B. Zjazdy do posesji ( nawierzchnia z kostki brukowej): - proj. nawierzchnia z kostki betonowej brukowej, grub. 8,0 cm, wypełnienie szczelin piaskiem, - proj. podsypka cementowo-piaskowa, grub. 5,0 cm - proj. warstwa podbudowy z mieszanki związanej cementem C3/4, grub. 12,0 cm, C. W-wa ścieralna z betonu asfaltowego ( remont istn. nawierzchni): - proj. warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC11S, gr. 4,0 cm D. Jezdnia bitumiczna ( pełny remont istn. nawierzchni) : - proj. warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC11S, gr. 4,0 cm - proj. warstwa podbudowy z betonu asfaltowego AC22P, grub. 8,0 cm - proj. warstwa podbudowy z mieszanki niezwiązanej z kruszywa łamanego 0/31,5 stabilizowanego mechanicznie, grub. 20,0 cm - proj. warstwa wzmacniająca podłoże z mieszanek związanych cementem C3/4 o grubości 10 cm, E. krawężnik betonowy 15 x 30 lub 15 x 22 ( najazdowy, w tym skośny najazdowy): - proj. krawężnik betonowy 15 x 30 cm lub 15 x 22 cm na ławie betonowej z oporem z betonu C12/15 F. obrzeże betonowe 8 x 30 - proj. obrzeże betonowe 8 x 30 cm na ławie betonowej z oporem z betonu C12/15 G. opornik betonowy10 x 25 - proj. opornik betonowy 10 x 25 cm na ławie betonowej z oporem z betonu C12/15 Remont istniejącej kanalizacji deszczowej: Na odcinku od km 0+956 do km 1+215 projektuje się wymianę istniejącej sieci kanalizacji deszczowej wraz z przykanalikami i studzienkami ściekowymi z wpustami deszczowymi. Łączna długość rurociągów 307,80 mb. Studzienki ściekowe ( wpusty deszczowe), betonowe 500 mm, z osadnikiem gł. 1,0 m, pierścieniem odciążającym, z wpustem ściekowym ulicznym , żeliwnym, z uchylną krata na zawiasach. Studzienki rewizyjne prefabrykowane betonowe, zwieńczone włazem żeliwnym z wypełnieniem betonowym, 600 mm, klasa D400 Sieć kanalizacyjna z rur PVC-U klasy „S’, SN8, SDR 34, ze ścianką litą. REGULACJA URZĄDZEŃ NA ISTNIEJĄCEJ SIECI - wymiana zasuw wodociągowych i opasek wraz z regulacją wysokościową obudowy, opaski do nawiercania 110/40 + zasuwa do przyłączy domowych DN 32 + tabliczka informacyjna „D” – 6kpl - regulacja wysokościowa studni kanalizacyjnych DN 1000 wraz z wymianą włazu – montaż włazu naprawczego, [ właz naprawczy w obudowie betonowej (kwadratowa ok. 950x950 mm) wykonana z betonu C35/45, spełniający wymagania normy PE-EN 124:2000]. – 2szt - regulacja wysokościowa studni kanalizacyjnych DN 400 z wymianą teleskopu – 4szt - regulacja wysokościowa studni kanalizacyjnych DN 400 wraz z wymianą włazu, montaż włazu naprawczego – 7szt
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 45233140-2, 45100000-8, 45111200-0, 45233000-9, 45233220-7, 45232130-2, 45232411-6
3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 2019-10-31
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium |
Znaczenie |
cena |
60,00 |
Przedłużony okres gwarancji jakości i rękojmi za wady na wykonane Roboty |
40,00 |
6) INFORMACJE DODATKOWE: