Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa drogi leśnej w Leśnictwie Żabikowo gm. Szumowo - odcinek 3 (km 1 + 520 – 2+473,83)
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: NADLEŚNICTWO ŁOMŻA
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 450017970
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Nowogrodzka 60
1.5.2.) Miejscowość: Łomża
1.5.3.) Kod pocztowy: 18-400
1.5.4.) Województwo: podlaskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL842 - Łomżyński
1.5.7.) Numer telefonu: 862165494
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: lomza@bialystok.lasy.gob.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://lomza.bialystok.lasy.gov.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa drogi leśnej w Leśnictwie Żabikowo gm. Szumowo - odcinek 3 (km 1 + 520 – 2+473,83)
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-5c048bac-e006-11ec-9a86-f6f4c648a056
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00185161
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-05-30
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00171424/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.3 Budowa drogi leśnej w leśnictwie Żabikowo
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_lomza
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_lomza
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Rozszerzenia plików wykorzystywanych przez Wykonawców powinny być zgodne z Załącznikiem nr 2
do “Rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych
wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych
wymagań dla systemów teleinformatycznych”, zwanego dalej Rozporządzeniem KRI.Zamawiający
rekomenduje wykorzystanie formatów: .pdf .doc .docx .xls .xlsx .jpg (.jpeg) ze szczególnym
wskazaniem na .pdf
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i
Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z
przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia
dyrektywy 95/46/WE (RODO) przedstawiamy Państwu następujące informacje:1. Administratorem
Państwa danych osobowych przetwarzanych w związku z prowadzeniem postępowania o udzielenie
zamówienia publicznego jest Nadleśnictwo Łomża, ul. Nowogrodzka 60, 18-400 Łomża, +48 (86) 216-
54-94, lomza@bialystok.lasy.gov.pl, zwane dalej Administratorem.2. Wyznaczyliśmy inspektoradotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem
danych. W sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych proszę kontaktować się z
Inspektorem Ochrony Danych Osobowych pod adresem e-mail: lomza@bialystok.lasy.gov.pl3.
Państwa dane będą przetwarzane w celu związanym z postępowaniem o udzielenie
zamówieniapublicznego. Podstawą prawną ich przetwarzania jest art. 6 ust 1 lit c) RODO (obowiązek
prawny) oraz
następujące przepisy prawa:1) ustawa z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych,2)
ustawa o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach. 4. Państwa dane pozyskane w związku z
postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego przetwarzane będą przez okres 5 lat: od dnia
zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia.5. Przekazywanie danych: Państwa dane
pozyskane w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego przekazywane będą
wszystkim zainteresowanym podmiotom i osobom, gdyż co do zasady postępowanie o udzielenie
zamówienia publicznego jest jawne. Ograniczenie dostępu do Państwa danych o których mowa wyżej
może wystąpić jedynie w szczególnych przypadkach.Ponadto odbiorcą danych zawartych w
dokumentach związanych z postępowaniem o zamówienie publiczne mogą być podmioty z którymi
administrator zawarł umowy na obsługę techniczną, prawną itp.6. W związku z jawnością
postępowania o udzielenie zamówienia publicznego Państwa dane nie są przekazywane poza EOG.7.
W odniesieniu do danych pozyskanych w związku z prowadzonym postępowaniem o udzielenie
zamówienia publicznego przysługują Państwu następujące uprawnienia:1) Prawo dostępu do danych.
Zamawiający żąda od osoby występującej z żądaniem wskazania dodatkowych informacji, mających
na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia.2)
Sprostowania lub uzupełnienia danych. Skorzystanie przez osobę nie może naruszać integralności
protokołu postępowania oraz jego załączników, skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie
zamówienia ani zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie
niezgodnym z ustawą.3) Ograniczenia przetwarzania. W postępowaniu o udzielenie zamówienia
zgłoszenie żądania nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tego
postępowania.4) Prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul.
Stawki 2, 00-193 Warszawa).8. Podanie danych osobowych w związku z udziałem w postępowaniu o
zamówienia publiczne nie jest obowiązkowe, ale może być warunkiem niezbędnym do wzięcia w nim
udziału.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Nie przewiduje się
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: SA.270.1.1.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 739139,81 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane pod nazwą: "Budowa drogi leśnej w Leśnictwie Żabikowo gm. Szumowo – odcinek 3 (km 1+520 – 2+473,83)” na działkach o nr geod.: 482, 483, 102/2, 103/2, 480 (obręb Głębocz Wielki, gmina Szumowo, powiat Zambrowski).
Lokalizacja inwestycji: Leśnictwo Żabikowo gm. Szumowo.
Określenie przedmiotu i zakresu zamówienia: przedmiotem zamówienia jest budowa odcinka drogi leśnej, gruntowej wraz z mijankami i zjazdami na drogi boczne zgodnie z dokumentacją projektową i pozwoleniem na budowę wydanym przez Starostwo Powiatowe w Zambrowie.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45000000-7 - Roboty budowlane
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45233140-2 - Roboty drogowe
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 90 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty stosowane będą
następujące kryteria:
1) cena brutto za realizację całego przedmiotu zamówienia – waga 60%
2) gwarancja jakości – waga 40
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja jakości
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu. Warunki udziału w postępowaniu dotyczą sytuacji ekonomicznej lub finansowej oraz zdolności technicznej lub zawodowej Wykonawcy.
2. W zakresie sytuacji ekonomicznej lub finansowej warunek w odniesieniu do sytuacji finansowej, zostanie spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że dysponuje środkami finansowymi lub zdolnością kredytową nie mniejszą niż 200 000,00 zł.
3. W zakresie zdolności technicznej lub zawodowej Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli:
Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie), zrealizował co najmniej dwie odrębne roboty budowlane polegające na budowie, przebudowie lub remoncie co najmniej dwóch dróg. Wartość każdej z wymaganych robót – nie może być mniejsza niż 200 000,00 złotych brutto. Wykonawca nie może sumować wartości kilku robót o mniejszym zakresie dla uzyskania wymaganej wartości porównywalnej.
oraz
Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował zdolnością techniczną lub zawodową tj.:
1. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dysponował co najmniej jedną osobą, która będzie pełnić funkcję kierownika budowy z wykształceniem wyższym technicznym, posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej, co najmniej w ograniczonym zakresie lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, a także dopuszcza się również odpowiadające im uprawnienia, wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane (Dz.U z 2020 r. poz. 1333) oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U z 2016 r., poz. 65).
Wykonawca musi wskazać osoby, którymi dysponuje i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, legitymujące się kwalifikacjami i doświadczeniem odpowiednimi do funkcji, jakie zostaną im powierzone. W oświadczeniu należy wskazać imię i nazwisko pracownika, pracodawcę, okres zatrudnienia, stanowisko.
2. Wykonawca oświadcza, że posiada zasoby infrastrukturalne, doświadczenie, wiedzę oraz wykwalifikowany personel, w zakresie umożliwiającym udział w postępowaniu, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. W szczególności Wykonawca oświadcza, że znane mu są zasady przetwarzania i zabezpieczenia danych osobowych wynikające z RODO.
4. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
5. W przypadku, o którym mowa w ust. 4, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mają obowiązek dołączenia do oferty oświadczenia, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
6. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.
7. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają roboty budowlane do realizacji których te zdolności są wymagane.
8. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa, wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
9. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w ust. 8, potwierdza, że stosunek łączący wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności:
1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
2) sposób i okres udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
3) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane, których wskazane zdolności dotyczą.
10. Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy przez podmioty udostępniające zasoby zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu, a także bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane względem wykonawcy.
11. Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, odpowiada solidarnie z wykonawcą, który polega na jego sytuacji finansowej lub ekonomicznej, za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów podmiot ten nie ponosi winy.
12. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe, sytuacja ekonomiczna lub finansowa podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu.
13. Wykonawca nie może, po upływie terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 2) w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia - oświadczenie wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Do oferty każdy Wykonawca zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu – zgodnie z Załącznikiem nr 2 do SWZ. Oświadczenie stanowi dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia i spełnianie warunków udziału w postępowaniu, na dzień składania ofert, tymczasowo zastępujący wymagane przez zamawiającego podmiotowe środki dowodowe.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
5. Podmiotowe środki dowodowe wymagane od wykonawcy obejmują:
1) w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:
a) wykaz robót budowlanych (zgodnie z załącznikiem nr 6 do SWZ) wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat (od dnia, w którym upływa termin składania ofert), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy robota została wykonana zgodnie z przepisami praca budowlanego i prawidłowo ukończona, przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest wstanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty, z których wynikać będzie wykonanie co najmniej dwóch robót budowlanych polegających na budowie, przebudowie lub remoncie drogi o wartości wykonanych robót co najmniej 200.000,00zł brutto.
Jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz o którym mowa powyżej, dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył;
b) wykaz osób (zgodnie z załącznikiem nr 7 do SWZ), które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia publicznego
Na potwierdzenie niniejszego warunku należy złożyć wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje n/w osobami:
Kierownikiem budowy posiadającym uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej, posiadającym doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy lub kierownika robót, na co najmniej 1 inwestycji związanej z budową lub przebudową lub remontem drogi/dróg.
Do wykazu osób należy dołączyć oświadczenie Wykonawcy, że zaproponowane osoby posiadają wymagane uprawnienia i przynależą do właściwej izby samorządu zawodowego jeżeli taki wymóg na te osoby nakłada Prawo budowlane.
c) Informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej potwierdzająca wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytowa Wykonawcy, wystawiona nie wcześniej niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert albo składnia wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wadium w wysokości:
5000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100)
należy wnieść przed upływem terminu składania ofert.
2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 299 ze zm.).
3. Dowód wniesienia wadium w oryginale należy załączyć do oferty jeżeli wadium zostało wniesione w formie niepieniężnej.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w ust. 1, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści
oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w przypadku wystąpienia co najmniej
jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podawanych warunków ich
wprowadzenia:
a) Zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy:
1. Zmiany spowodowane warunkami geologicznymi, terenowymi, archeologicznymi, wodnymi w
szczególności:
1) Istotne odmienne od przyjętych warunki geologiczne (kategorie gruntów, skał itp.),
2) Istotne odmienne od przyjętych warunki terenowe w szczególności istnienie podziemnych
urządzeń, instalacji lub obiektów infrastrukturalnych,
3) Niewypały i niewybuchy, zagrożenie tąpnięciami, wybuchem,
4) Wykopaliska archeologiczne nieprzewidywane w SWZ,
5) Konieczność wykonania robót zamiennych, jeżeli maja wpływ na termin zakończenia
realizacji,
6) Długotrwałe opady uniemożliwiające prowadzenie robót.
2. Zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego w
szczególności:
1) Wstrzymanie realizacji umowy przez Zamawiającego,
2) Konieczność usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji załączonej do SWZ,
3) Zmiana dokumentacji dostarczonej przez Zamawiającego.
3. Zmiany będące następstwem działania organów administracji w szczególności:
1) Przekroczenie zakreślonych przez prawo terminów wydania przez organy administracji
decyzji, zezwoleń, itp.,
2) Wydanie postanowienia o wstrzymaniu robót budowlanych z przyczyn innych niż zawinione
przez wykonawcę w przypadku, o którym mowa w art. 50 ust. 1 pkt. 4 Prawa budowlanego,
3) Konieczność uzyskania wyroku sądu lub innego orzeczenia sądu lub organy, którego
konieczności nie przewidywano przy zawieraniu umowy.
4. W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w literze a) pkt. 1 – 3
termin wykonania umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu o czas niezbędny do
zakończenia wykonania jej przedmiotu w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o okres trwania
tych okoliczności. Każda taka zmiana wprowadzona będzie w trybach i procedurach opisanych
w umowie.
b) Pozostałe zmiany opisane we wzorze umowy będącej załącznikiem do SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-06-14 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_lomza
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-06-14 10:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-07-13