Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa drogi leśnej w Leśnictwie Wolski Bór - kompleks leśny Sosnowa Wola
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Skarb Państwa - PAŃSTWOWE GOSPODARSTWO LEŚNE LASY PAŃSTWOWE NADLEŚNICTWO KRAŚNIK
1.3.) Oddział zamawiającego: Nadleśnictwo Kraśnik
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 430516200
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Janowska 139
1.5.2.) Miejscowość: Kraśnik
1.5.3.) Kod pocztowy: 23-200
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL815 - Puławski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: krasnik@lublin.lasy.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.lublin.lasy.gov.pl/krasnik
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
gospodrka leśna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa drogi leśnej w Leśnictwie Wolski Bór - kompleks leśny Sosnowa Wola
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c513b917-3219-11ef-8a31-0e435a8a43bc
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00401510
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-07-08
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00302905/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Budowa drogi leśnej w Leśnictwie Wolski Bór – kompleks leśny Sosnowa Wola
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-c513b917-3219-11ef-8a31-0e435a8a43bc
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1.Postępowanie prowadzone jest w formie elektronicznej przy użyciu Platformy e-Zamówienia (dalej: Platforma) oraz poczty elektronicznej.
2. Złożenie oferty następuje wyłącznie przy użyciu Platformy, strona internetowa: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-c513b917-3219-11ef-8a31-0e435a8a43bc .
3. Komunikacja odbywa się drogą elektroniczną za pomocą Formularzy do komunikacji w zakładce „Formularze” oraz za pośrednictwem poczty elektronicznej: krasnik@lublin.lasy.gov.pl
4. Zamawiający nie posługuje się interaktywnym formularzem oferty przewidzianym przez Platformę.
5. Wykonawca przygotowuje ofertę przy pomocy Formularza ofertowego stanowiącym załącznik nr 2 do SWZ i składa za pośrednictwem zakładki „Oferty/wnioski”.
6. Szczegółowe informacje na temat komunikacji z wykonawcami i składania ofert opisane zostały w SWZ rozdziały 9 i 14.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Wykonawca musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie.
2. Informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy, w tym minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa „Regulamin korzystania z Platformy e-Zamówienia”, dostępny pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl/pl/regulamin/ oraz informacje w zakładce „Centrum Pomocy”.
3. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowanie) musi być zgody z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30.12.2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r., poz. 2452).
4. Dokumenty elektroniczne wymienione w SWZ, o których mowa w §2 ust. 1 rozporządzenia wskazanego powyżej, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 773), z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych i przekazuje się jako załączniki.
5. Wymagane w SWZ informacje, oświadczenia lub dokumenty, inne niż wymienione w §2 ust. 1 rozporządzenia wskazanego w pkt. 3 powyżej, przekazywane w postępowaniu sporządza się w postaci elektronicznej:
a) w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności (i przekazuje się jako załącznik), lub
b) jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (np. w treści wiadomości e-mail lub w treści „Formularza do komunikacji”).
6. Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań, zawiadomień i wniosków służących do zadawania pytań o wyjaśnienie treści SWZ. „Formularze do komunikacji” umożliwiają, również dołączenie załącznika do przesłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”). W przypadku załączników, które zgodnie z Pzp lub rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 30.12.2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r., poz. 2452) opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, mogą być opatrzone, zgodnie z wyborem wykonawcy/wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia/podmiotu udostępniającego zasoby, podpisem typu zewnętrznego lub wewnętrznego. W zależności od typu podpisu (wewnętrzny, zewnętrzny) dodaje się do przesyłanej wiadomości uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnętrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnętrzny).
7. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załącznik do jednego formularza).
8. W przypadku komunikacji za pośrednictwem poczty elektronicznej za datę przekazania wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub cyfrowych odwzorowań dokumentów w postaci papierowej (elektronicznych kopii dokumentów stworzonych w postaci papierowej) oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na adres poczty elektronicznej Zamawiającego, jak również na adres poczty elektronicznej Wykonawcy wskazanej w Formularzu Oferty.
9. Szczegółowe informacje dot. komunikacji i składania ofert opisane w SWZ rozdz. 9 i 14.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. W związku z rozpoczęciem obowiązywania z dniem 25 maja 2018 r. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej nazwa RODO), stosownie do wymogów wynikających z art.13 ust.1 i ust.2 tego aktu prawnego informujemy, że administratorem Państwa danych osobowych jest Nadleśnictwo Kraśnik, ul. Janowska 139, 23-200 Kraśnik; tel. 81 8252041; e-mail: krasnik@lublin.lasy.gov.pl .
2. Przetwarzanie Państwa danych osobowych jest dokonywane w celu prawidłowej realizacji obowiązków ustawowych, tj. przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego i zawarcia umowy z wybranym Wykonawcą. Dane osobowe są przetwarzane na podstawie prawnej art. 6 ust. 1 lit. b) i lit. c) RODO. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym, a następnie wymogiem umownym wynikającym z prowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia.
3. Odbiorcami Państwa danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 24 października 2019 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jedn.: Dz. U. z 2023 r. poz. 1605), dalej Pzp.
4. Państwa dane osobowe mogą być przekazywane do organów państwowych (np. Policja, prokuratura) prowadzących postępowania (np. karne, o wykroczenia). Dane mogą być również przekazywane kancelarii prawnej prowadzącej obsługę prawną Nadleśnictwa, jak również do jednostek nadrzędnych Lasów Państwowych w szczególności do RDLP w Lublinie oraz DGLP. Ponadto dane osobowe będą udostępniane łącznie z dokumentacją dotyczącą postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w przypadkach składania wniosków o udostępnienie informacji publicznej.
5. Państwa dane osobowe są przetwarzane ręcznie oraz elektronicznie za pomocą Systemu Informatycznego Lasów Państwowych. Dane osobowe są i będą przetwarzane przez okres czasu wyznaczony przepisami o rachunkowości – nie dłużej niż 6 lat licząc od wystawienia ostatniej faktury, jak również wyznaczony przepisami kodeksu cywilnego o przedawnieniu roszczeń –podstawowy termin 6 lat od wymagalności roszczenia, jak również przez okres czasu wyznaczony przepisami (w tym wewnętrznymi) o archiwizacji dokumentów – w zależności od tego, który z tych okresów będzie najdłuższy.
6. W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Państwu prawo do:
1) żądania od Administratora, na podstawie art.15 RODO, dostępu do Pani/Pana danych osobowych,
2) żądania od Administratora, na podstawie art.16 RODO, sprostowania Pani/Pana danych osobowych,
3) żądania od Administratora, na podstawie art. 18 RODO, ograniczenia przetwarzania Pani/Pana danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO,
4) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy Pani/Pan uzna, że przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy RODO.
7. W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Państwu nie przysługuje Państwu prawo do:
1) żądania od Administratora, na podstawie art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO, usunięcia Pani/Pana danych osobowych,
2) prawo do przenoszenia danych osobowych o którym mowa w art. 20 RODO,
3) prawo sprzeciwu, na podstawie art. 21 RODO, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 1. Stosownie do wymogów wynikających z przepisu art. 19 ust. 4 Pzp, Zamawiający informuje, że:
1) W przypadku gdy wniesienie żądania dotyczącego prawa, o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporządzenia 2016/679, spowoduje ograniczenie przetwarzania danych osobowych zawartych w protokole postępowania lub załącznikach do tego protokołu, od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia Zamawiający nie udostępnia tych danych, chyba że zachodzą przesłanki, o których mowa w art. 18 ust. 2 rozporządzenia 2016/679 (art. 74 ust. 3 Pzp),
2) Udostępnianie protokołu ma zastosowanie do wszystkich danych osobowych, z wyjątkiem danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 rozporządzenia 2016/679, zebranych w toku postępowania o udzielenie zamówienia. Ograniczenia zasady jawności, o których mowa w ust. 3 i art. 18 ust. 3–6, stosuje się odpowiednio (art. 74 ust. 4 Pzp),
3) W przypadku korzystania przez osobę, której dane osobowe są przetwarzane przez Zamawiającego, z uprawnienia, o którym mowa w art. 15 ust. 1–3 rozporządzenia 2016/679, Zamawiający może żądać od osoby występującej z żądaniem wskazania dodatkowych informacji, mających na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia (art. 75 Pzp),
4) Skorzystanie przez osobę, której dane osobowe są przetwarzane, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych, o którym mowa w art. 16 rozporządzenia 2016/679, nie może naruszać integralności protokołu postępowania oraz jego załączników (art. 76 Pzp),
5) Zgłoszenie żądania ograniczenia przetwarzania, o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporządzenia 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tego postępowania (art. 19 ust. 3 Pzp),
6) W przypadku danych osobowych zamieszczonych przez Zamawiającego w Biuletynie Zamówień Publicznych, prawa o których mowa w art. 15 i art. 16 rozporządzenia 2016/679, są wykonywane w drodze żądania skierowanego do Zamawiającego (art. 269 ust. 2 Pzp).
2. Administrator dokłada wszelkich starań, aby zapewnić wszelkie środki fizycznej, technicznej i organizacyjnej ochrony danych osobowych przed ich przypadkowym czy umyślnym zniszczeniem, przypadkową utratą, zmianą, nieuprawnionym ujawnieniem, wykorzystaniem czy dostępem, zgodnie ze wszystkimi obowiązującymi przepisami.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: SA.270.73.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest budowa drogi leśnej wraz z placami składowymi na drewno w Leśnictwie Wolski Bór o łącznej długości konstrukcyjnej ok. 3894,40 m, położona na terenie kompleksu leśnego Sosnowa Wola należącego do Skarbu Państwa, a będącego w zarządzie PGL LP Nadleśnictwa Kraśnik.
2. Zamawiający opisał Przedmiot zamówienia za pomocą następujących załączników: dokumentacji projektowo-technicznej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót, przedmiaru robót oraz załącznika nr 9 do SWZ - wzór umowy.
3. Zamierzenie budowlane drogi obejmuje wykonanie:
− Budowę i rozbudowy drogi leśnej w zakresie:
• wykonanie jezdni drogi,
• wykonanie zjazdów,
• wykonanie mijanek,
• wykonanie placu do zawracania,
• wykonanie placu składowego na drewno.
− Remontu poprzez wymianę części przelotowych przepustów pod drogą i zjazdami.
− Remontu i korekty sytuacyjnej przebiegu rowów przydrożnych w miejscach mijanek bez zmiany ich paramentów – bez zmiany stosunków wodnych.
4. Zakres robót będzie dotyczył następujących elementów:
• geodezyjne wytyczenie osi drogi w terenie,
• remont istniejących przepustów poprzez wymianę części przelotowych, ewentualnie odmulenie/oczyszczenie,
• odmulenie/oczyszczenie rowów przydrożnych i dołów chłonnych,
• wykonanie robót ziemnych na całym odcinku drogi (wykopy, nasypy, dowóz gruntu G1 w miejscach gdzie to będzie konieczne) – koryta pod zjazdy i mijanki,
• wykonanie warstwy podbudowy z kruszywa naturalnego łamanego – jezdnia drogi głównej mijanki, place składowe oraz zjazdy,
• wykonanie nawierzchni z kruszywa naturalnego łamanego – jezdnia drogi głównej, mijanki, place składowe oraz zjazdy,
• wykonanie warstwy stabilizacji cementem Rm=2,5MPa – stabilizacja gruntu,
• wykonanie poboczy gruntowych ziemnych dających się zagęścić do Is≥0,98,
• ustawienie szlabanów wjazdowych,
• wykonanie oznakowania pionowego drogi,
• wykonanie ścieku korytkowego zgodnie z PLS (0+705,7 – 0+939,2km),
• oczyszczenie skarp, poboczy i dna rowów z istniejących zarośli,
• rozplantowaniu humusu poza krawędziami rowów,
• porządkowanie terenu przyległego po prowadzonych robotach.
5. W ramach zamówienia projektuje się drogę leśną o szerokości 3,5m z obustronnymi poboczami gruntowymi dającymi się zagęścić do Is=0,98 o szerokości 0,75m.
6. Zaprojektowano następujące konstrukcje:
Projektowana konstrukcja nawierzchni jezdni, zjazdów i mijanek
- nawierzchnia z kruszywa frakcji 0/31,5 C90/3 gr. 9 cm
- podbudowa z kruszywa 0/63 C90/3 gr. po zagęszczeniu 18 cm
- stabilizacja gruntu rodzimego Rm=2,5MPa gr. 20 cm (stabilizacja gruntu dowieziona lub wykonywana na miejscu)
- wyprofilowane i zagęszczone podłoże – grunt rodzimy.
Projektowana nawierzchnia poboczy:
- w-wa 9 cm gruntu dowiezionego dającego się zagęścić do Is≥0,98
- wyprofilowane i zagęszczone podłoże – grunt rodzimy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45111213-4 - Roboty w zakresie oczyszczania terenu
45232452-5 - Roboty odwadniające
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-07-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: 1. Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 Pzp w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego do wysokości 50 % szacunkowej wartości zamówienia podstawowego.
2. Zamówienia, o których mowa powyżej mogą zostać udzielone w przypadku, gdy zaistnieje uzasadniona potrzeba rozszerzenia zamówienia podstawowego i zostaną zapewnione środki finansowe na ten cel. Zamówienia te mogą zostać udzielone po przeprowadzeniu odrębnego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie zamówienia z wolnej ręki.
3. Warunki na jakich zostanie udzielone zamówienie będą odpowiadały warunkom niniejszego postępowania określonym we wzorze umowy i jego załącznikach oraz w SWZ z uwzględnieniem szczególnych uwarunkowań wynikających z okoliczności udzielenia zamówienia podobnego oraz specyfiki zakresu przedmiotowego zamówienia podobnego.
4. Wraz z zaproszeniem do negocjacji zostaną przekazane Wykonawcy w szczególności niezbędne informacje i dokumenty opisujące szczegółowo zakres przedmiotowy zamówienia podobnego, warunki jego realizacji, warunki udziału w postępowaniu (jeśli Zamawiający je określi) oraz sposób przeprowadzenia negocjacji.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: wydłużony okres bezpłatnej gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
3) Sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie opisu spełniania warunku udziału w postępowaniu, w odniesieniu do warunku dot. zdolności ekonomicznej:
Warunek w odniesieniu do sytuacji finansowej zostanie spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową nie mniejszą niż 2 000 000,00 zł brutto.
4) Zdolności technicznej lub zawodowej:
a) W zakresie doświadczenia
Warunek ten, zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) wykonał co najmniej jedną robotę budowlaną rodzajem i zakresem odpowiadającą przedmiotowi zamówienia (roboty w zakresie budowy, przebudowy, remontu dróg), na wartość (brutto) co najmniej 1 500 000,00 zł.
b) W zakresie osób skierowanych do realizacji zamówienia:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje kierownikiem budowy posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności drogowej.
Zamawiający, określając wymogi w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza uprawnienia wydane na podstawie przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących aktów prawnych. Dopuszcza się również odpowiadające im uprawnienia, wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej
(Dz. U. z 2023 r., poz. 334 ze zm.).
c) W zakresie dysponowania potencjałem technicznym Wykonawca dysponuje (lub będzie dysponować) co najmniej następującymi maszynami i pojazdami:
a) równiarką lub spycharką uniwersalną – 1 szt.,
b) koparko ładowarką o pojemności łyżki min. 0,3 m3 – 1 szt.,
c) układarką do rozkładania mieszanki – 1 szt.,
d) samochodem samowyładowczym o ładowności min. 10t – 1 szt.,
e) walcem drogowym (wibracyjnym) min. 13 t – 1 szt.
2. Oceniając zdolność techniczną lub zawodową Zamawiający może na każdym etapie postępowania uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze, może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
3. Żaden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia nie może podlegać wykluczeniu z postępowania. Warunki udziału w postępowaniu określone w pkt. 1 mogą zostać spełnione łącznie przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
W odniesieniu do warunków dotyczących kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane.
4. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych, lub sytuacji finansowej, lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.
5. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
6. Wykonawca, który polega na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, faktycznie będzie dysponował zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając ich zobowiązanie do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.
7. Zamawiający oceni, czy udostępniane wykonawcy przez podmioty udostępniające zasoby zdolności techniczne lub zawodowe pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznych lub zawodowych, a także zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane względem wykonawcy.
8. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe, sytuacja ekonomiczna lub finansowa podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu. Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby.
9. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia"/„nie spełnia", w oparciu o informacje zawarte w dokumentach lub oświadczeniach złożonych przez wykonawców.
10. Jeżeli w dokumentach złożonych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu jakiekolwiek wartości zostaną podane w walucie obcej to Zamawiający przeliczy wartość waluty na złote (PLN) według średniego kursu Narodowego Banku Polskiego (Tabela A) z dnia opublikowania Ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w tym dniu kursu nie ogłoszono, do wyżej wymienionego przeliczenia zastosowany będzie ostatni ogłoszony kurs przed tym dniem.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego Zamawiający żąda:
a) informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 1 i 2 oraz art. 108 ust. 1 pkt 4 Pzp, dotyczącej orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka karnego – sporządzonej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed jej złożeniem;
b) oświadczenia wykonawcy, o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (tekst jedn.: Dz.U. z 2024 r. poz. 507) – wzór zał. nr 16 do SWZ.
c) oświadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów (tekst jedn.: Dz. U. z 2024 r. poz. 594), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej (wzór zał. nr 8 do SWZ);
d) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 Pzp, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem podatków lub opłat wraz z zaświadczeniem Zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych podatków lub opłat wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;
e) zaświadczenia albo innego dokumentu właściwej terenowej jednostki organizacyjnej ZUS lub właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 Pzp, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z zaświadczeniem albo innym dokumentem Zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz odsetkami lub grzywnami, lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;
f) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 Pzp i art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
g) oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (art. 125 ust 1 Pzp), w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania - wzór zał. nr 11 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej i sytuacji finansowej, Zamawiający żąda:
a) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat (liczonych wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty – w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku udziału w postępowaniu, określonego Rozdział 7 pkt 7.3. ppkt. 4) lit. a) SWZ (wzór wykazu stanowi załącznik nr 5 do SWZ);
b) wykazu osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich uprawnień i doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku udziału w postępowaniu, określonego Rozdział 7 pkt 7.3. ppkt 4) lit. b) SWZ (wzór zał. nr 6 do SWZ);
c) wykazu urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami - w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku udziału w postępowaniu, określonego Rozdział 7 pkt 7.3. ppkt 4) lit. c) SWZ (wzór zał. nr 7 do SWZ);
Uwaga! Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych lub usług wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz o którym mowa w lit. a) powyżej, dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
d) informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem - w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku udziału w postępowaniu, określonego Rozdział 7 pkt 7.3. ppkt. 3) SWZ.
Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może złożyć dokumentu wymaganego przez Zamawiającego, o którym mowa powyżej, wykonawca składa inne podmiotowe środki dowodowe, które w wystarczający sposób potwierdzają spełnienie warunku udziału w postępowaniu, dotyczącego sytuacji finansowej wykonawcy.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców „Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu”, o którym mowa powyżej musi złożyć każdy z wykonawców. Oświadczenia te mają potwierdzać brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
2. Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia także „Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu” podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mają obowiązek dołączyć do oferty „Oświadczenie, które roboty budowlane wykonają poszczególni wykonawcy” – jeżeli w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia polegają na zdolnościach tych wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane (wzór zał. nr 4 do SWZ).
5. Jeżeli w imieniu wykonawcy, wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, podmiotu udostępniającego zasoby lub podwykonawcy niebędącego podmiotem udostępniającym zasoby, działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z powyższych dokumentów, należy złożyć pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania wykonawcy, wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego, podmiotu udostępniającego zasoby lub podwykonawcy niebędącego podmiotem udostępniającym zasoby.
6. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, ma obowiązek złożyć wraz z ofertą, „Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia” lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów – jeżeli w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, lub sytuacji finansowej polegają na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane (wzór zał. nr 10 do SWZ).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Przed upływem terminu składania ofert wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 55 000,00 zł(słownie złotych: pięćdziesiąt pięć tysięcy 00/100).
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, gdy zawarto umowę (art. 98 ust. 1 pkt 2 Pzp) albo unieważniono postępowanie (art. 98 ust.1 pkt 3 Pzp) oraz złożono wniosek o zwrot wadium (art. 98 ust. 2 Pzp).
3. Wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa wart. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t. j.: Dz.U. z 2024 r. poz. 419).
4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy w PKO BP S.A. numer: 77 1020 3147 0000 8002 0145 3570 z dopiskiem na przelewie: „Wadium-Budowa drogi leśnej w Leśnictwie Wolski Bór – kompleks leśny Sosnowa Wola”.
5. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert).
6. Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie pieniądza dokument potwierdzający dokonanie przelewu wadium został złożony wraz z ofertą.
7. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
8. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.
9. Wadium wniesione w formie gwarancji lub poręczenia powinno w swej treści wskazywać Gwaranta/Poręczyciela, beneficjenta, termin obowiązywania, kwotę gwarancji oraz musi zawierać klauzulę o nieodwołalności, oraz zapewnić bezwarunkową wypłatę przez Gwaranta (Poręczyciela) na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego pełnej kwoty.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielnie zamówienia musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich wykonawców. Powinna być podpisana przez każdego z wykonawców występujących wspólnie lub ustanowionego pełnomocnika.
2. „Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu” musi złożyć każdy z wykonawców wspólnie ubiegający się o zamówienie.
3. Każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia na potwierdzenie braku podstaw do wykluczenia z postępowania muszą złożyć dokumenty określone w pkt. 8.4. ppkt 2) SWZ.
4. Warunki udziału w postępowaniu określone w pkt. 7.3. SWZ mogą zostać spełnione łącznie przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. W odniesieniu do warunków dotyczących kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane.
5. Wykonawcy składający ofertę wspólną zobowiązani są do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowani ich w postępowaniu albo reprezentowania i do zawarcia umowy w sprawie zamówienia.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zmiana wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy określonego w § 6 ust. 1 Umowy, w formie pisemnego aneksu, każdorazowo w przypadku zmian określonych art. 436 pkt 4) oraz art. 439 ust. 1 Pzp. Warunki wprowadzenia tych zmian określa paragraf 7 wzoru umowy.
2. Zmiany terminu realizacji w przypadkach: z uwagi na niesprzyjające warunki atmosferyczne, wykonania "koniecznych prac dodatkowych", wykonania robót zamiennych, wykonania "dodatkowych robót budowlanych", powstania potrzeby wykonania dodatkowych badań lub ekspertyz, wprowadzenia zmian w projekcie budowlanym, wystąpienia istotnych wad dokumentacji projektowej, wystąpienia kolizji z niezinwentaryzowaną infrastrukturą podziemną lub innymi obiektami oraz wystąpienia okoliczności, których Strony nie mogły przewidzieć w chwili zawarcia umowy pomimo zachowania należytej staranności, w razie ogłoszenia stanu zagrożenia epidemicznego, w razie dokonania odkrywek archeologicznych.
3. Zmiana sposobu świadczenia, tj. zmiana materiałów i urządzeń jeżeli wystąpi brak na rynku dostępnych materiałów i urządzeń oferowanych w ofercie.
4. Zmiana kierownika budowy i Inżyniera nadzoru.
5. Szczegółowo rodzaj, zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia określają § 18, § 19, § 20 wzoru umowy - zał. nr 9do SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-07-23 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Nadleśnictwo Kraśnik, ul. Janowska 139, 23-200 Kraśnik za pośrednictem Platformy e-Zamówienia. Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem zakładki „Oferty/wnioski”, widocznej w podglądzie postępowania po zalogowaniu się na konto Wykonawcy.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-07-23 09:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-08-21
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak
8.6.) Maksymalna liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do negocjacji: 3
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone jest w trybie podstawowym z możliwością negocjacji, o którym mowa w art. 275 pkt 2 Pzp.
1) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością przeprowadzenia negocjacji treści ofert w celu ich ulepszenia.
2) Negocjacje treści ofert nie mogą prowadzić do zmiany treści SWZ i dotyczą wyłącznie tych elementów treści ofert, które podlegają ocenie w ramach kryteriów oceny ofert.
3) Negocjacje są poufne. Żadna ze Stron nie może, bez zgody drugiej Strony, ujawniać informacji technicznych i handlowych związanych z negocjacjami.
4) W przypadku skorzystania z możliwości przeprowadzenia negocjacji, Zamawiający zaprosi wykonawców do negocjacji ofert złożonych w odpowiedzi na ogłoszenie o zamówieniu, które nie podlegały odrzuceniu (wykonawcy nie są zobowiązani uczestniczyć w negocjacjach).
5) W zaproszeniu do negocjacji Zamawiający określi miejsce, termin i sposób prowadzenia negocjacji oraz kryteria oceny ofert, w ramach których będą prowadzone negocjacje w celu ulepszenia treści ofert.
6) Zamawiający poinformuje jednocześnie wykonawców biorących udział w negocjacjach, których oferty złożone w odpowiedzi na ogłoszenie o zamówieniu nie były odrzucone, o zakończeniu negocjacji i zaprosi ich do złożenia ofert dodatkowych (wzór oferty dodatkowej stanowi zał. nr 12 do SWZ).
7) Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia oferty dodatkowej. Składając ofertę dodatkową wykonawca zawiera w niej nowe propozycje w zakresie kryteriów oceny ofert wskazanych przez Zamawiającego w zaproszeniu do negocjacji. Wymagania w zakresie sporządzania oraz przekazywania ofert opisane w SWZ mają zastosowanie również do oferty dodatkowej.
8) Oferta dodatkowa nie może być mniej korzystna w którymkolwiek kryterium oceny ofert wskazanym w zaproszeniu do negocjacji, niż oferta złożona w odpowiedzi na ogłoszenie o zamówieniu. Oferta dodatkowa, która jest mniej korzystna w którymkolwiek kryterium oceny ofert, od oferty złożonej w odpowiedzi na ogłoszenie o zamówieniu, podlega odrzuceniu.
9) Oferta przestaje wiązać wykonawcę w zakresie, w jakim złoży on ofertę dodatkową zawierającą korzystniejsze propozycje w ramach każdego kryterium oceny ofert wskazanych w zaproszeniu do negocjacji.
10) Zamawiający zaprosi do negocjacji trzech (3) wykonawców, których oferty w najwyższym stopniu spełniają kryteria oceny ofert opisane w Rozdziale 16 SWZ.
11) Jeżeli liczba wykonawców, którzy złożyli oferty niepodlegające odrzuceniu, jest mniejsza niż trzy, Zamawiający kontynuuje postępowanie zgodnie z art. 289 ust. 3 Pzp.
12) W przypadku rezygnacji przez Zamawiającego z negocjacji, dokona on wyboru oferty najkorzystniejszej spośród ofert niepodlegających odrzuceniu, złożonych w odpowiedzi na ogłoszenie o zamówieniu.
2. Zamawiający nie przewiduje podziału zamówienia na części i składania ofert częściowych.
3. Zamawiający przewiduje realizację zadania etapach (rozdział 6 SWZ) i płatności w częściach.
4. Zamawiający, zgodnie z art. 95 ust. 1 ustawy PZP, wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku pracy, osób wykonujących wskazane niżej czynności:
a) bezpośrednie wykonywanie robót budowlanych (pracownicy fizyczni),
b) obsługa sprzętu budowlanego ciężkiego, lekkiego (operatorzy sprzętu).