Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa drogi gminnej wewnętrznej w m. Lipna wraz z budową oświetlenia i przebudową linii napowietrznej NN 0,4 kV (usunięcie kolizji)”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Przewóz
1.3.) Oddział zamawiającego: Referat Gospodarki
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 970770652
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Plac Partyzantów 1
1.5.2.) Miejscowość: Przewóz
1.5.3.) Kod pocztowy: 68-132
1.5.4.) Województwo: lubuskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL432 - Zielonogórski
1.5.7.) Numer telefonu: 683623279
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzadgminy@przewoz.com.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://przewoz.com.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa drogi gminnej wewnętrznej w m. Lipna wraz z budową oświetlenia i przebudową linii napowietrznej NN 0,4 kV (usunięcie kolizji)”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a28e596a-0cc2-11ed-9a86-f6f4c648a056
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00277104
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-07-26
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Europejski Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach PROGRAMU ROZWOJU OBSZARÓW WIEJSKICH NA LATA 2014- 2020 operacja typu „Budowa lub modernizacja dróg lokalnych” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów małej infrastruktury, w tym inwestycji w energię odnawialną i w oszczędzanie energii”
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://przewoz.com.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: h) Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do formularzy: złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz do formularza komunikacji dostępnych na miniPortalu.
i) Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej przekazywanej przy ich użyciu opisane zostały z Regulaminie korzystania z miniPortalu dostępnym pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/WarunkiUslugi oraz Regulaminie ePUAP dostępnym pod adresem: https://www.gov.pl/web/gov/warunki- korzystania.
j) Wykonawca przystępując do niniejszego postępowania akceptuje warunki korzystania z miniPortalu, określone w Regulaminie miniPortalu oraz zobowiązuje się korzystając z miniPortalu przestrzegać postanowień tego regulaminu.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym
a Wykonawcami odbywa się przy użyciu miniPortalu https://miniPortal.uzp.gov.pl/, ePUAPu https://epuap.gov.pl/wps/portal, e-mail urzadgminy@przewoz.com.pl z zastrzeżeniem złożenia oferty, o którą należy złożyć w formie elektronicznej.
Za pośrednictwem miniPortalu/ePuapu.
1. Zamawiający zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do:
a) Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku, oraz
b) Formularzu do komunikacji.
2. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej przekazywanej przy ich użyciu, opisane zostały w Regulaminie korzystania z miniPortalu dostępnym pod adresem https://miniportal.uzp.gov.pl/WarunkiUslugi oraz Regulaminie ePUAP pod adresem https://www.gov.pl/web/gov/warunki-korzystania.
3. Wykonawca przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, akceptuje warunki korzystania z miniPortalu, określone w Regulaminie miniPortalu oraz zobowiązuje się korzystając z miniPortalu przestrzegać postanowień tego regulaminu.
4. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia, zmiany i wycofania oferty oraz do komunikacji wynosi 150 MB.
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://przewoz.com.pl
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Postępowanie niniejsze łączy się z przetwarzaniem danych osobowych w rozumieniu przepisów
rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) – zwane dalej w skrócie
„RODO”.
2. Dane osobowe, o których mowa w ust. 1 powyżej (zwane dalej „danymi osobowymi”) mogą w dotyczyć tak samego Wykonawcy będącego osobą fizyczną (w tym również Wykonawcy, który prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą), jak i innych niż Wykonawca osób fizycznych - jeżeli ich dane znajdą się w składanych Zamawiającemu w ramach niniejszego postępowania (lub w związku z tym postępowaniem) dokumentach, w szczególności w:
1) ofercie (np. dane osób podpisujących ofertę, dane osób do kontaktowania z Zamawiającym);
2) oświadczeniach lub innych dokumentach składanych w wykonaniu postanowień SWZ;
3) ewentualnych innych oświadczeniach lub innych dokumentach składanych wraz z ofertą (w szczególności pełnomocnictwie/pełnomocnictwach;
4) oświadczeniach lub innych dokumentach składanych w związku z przygotowaniem, zawarciem lub wykonaniem Umowy o zamówienie.
3. Przy przetwarzaniu danych osobowych, o których mowa w ust. 1 i 2 powyżej zastosowanie ma RODO oraz ustawa z dnia 10.05.2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U.2019 poz. 1781 t.j. z dnia 2019.09.19).
4. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchy dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119.1 z 04.05.2016, str. 1), dalej
„RODO”, Zamawiający informuje wszystkich Wykonawców biorących udział w niniejszym postępowaniu, że:
• administratorem Państwa danych osobowych jest: Wójt Gminy Przewóz ul. Plac Partyznatów 1, 68-132 Przewóz, dane kontaktowe: tel, 68 362 32 78, e-mail: urzadgminy@przewoz.com.pl;
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 1) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
2) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (UWAGA! skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników);
3) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (UWAGA! prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego);
4) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
• nie przysługuje Pani/Panu:
a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b), d) lub e) RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RG.272.3.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest : Budowa drogi gminnej wewnętrznej w .Lipna wraz z budową oświetlenia i przebudową linii napowietrznej NN 0,4 kV (usunięcie kolizji)”
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz sposób jego realizacji zawiera załącznik nr 10 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-01-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy ocenie ofert w niniejszym postępowaniu Zamawiający będzie kierował się następującymi
kryteriami oceny ofert:
1) Cena – waga 60%
2) Okres gwarancji - waga 40%
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na
zasadach określonych w SWZ oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.
UWAGA: Wykonawca nie może podlegać wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U z 2022r, poz. 835).
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu w zakresie:
1) Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym – Zamawiający nie określa warunku.
2) Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej o ile wynika to z odrębych przepisów – Zamawiający nie określa warunku.
3) Sytuacji ekonomicznej lub finansowej – Zamawiający nie określa warunku.
4) Zdolności technicznej lub zawodowej:
A) Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat liczonych wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał co najmniej 1 ( jedno) zamówienie polegające na budowie lub przebudowie
drogi z kostki betonowej o wartości co najmniej 500 000,00 zł brutto (słownie: pięćset tysięcy złotych 00/100)”
Uwaga: W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, warunek musi spełniać samodzielnie w całości co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienia.
Jeżeli wykonawca w celu potwierdzenia spełniania ww. warunku polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych innego podmiotu, powyższy warunek zostanie spełniony jeżeli podmiot ten spełnia go w całości tzn. gdy zakres wymagany faktycznie został spełniony przez podmiot udostępniający zasoby a nie jego współpartnera, współpartnerów.
W przypadku gdy jakakolwiek wartość dotycząca powyższego warunku będzie wyrażona w walucie obcej (innej niż polska) zostanie ona przeliczona wg tabeli A kursów średnich walut obcych NBP z dnia publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.
B) Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że będzie dysponował ( skieruje do realizacji zamówienia) min. 1 osobą (pełniącą funkcję kierownika budowy) posiadającą uprawnienie do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń oraz posiadającego doświadczenie zawodowe na stanowisku kierowniczym – pełnienie funkcji kierownika budowy, przy realizacji min. 1 (jednego) zamówienia polegającego na budowie lub przebudowie drogi z kostki betonowej o wartości min 500 000,00 zł brutto ( słownie: pięćset tysięcy złotych/00)
C) kierownikiem robót elektrycznych posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji elektrycznych, wymagane jest doświadczenie zawodowe jako kierownik budowy lub kierownik robót minimum 3 lata.
Uwaga: W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, warunek musi spełniać samodzielnie w całości co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienia.
Jeżeli wykonawca w celu potwierdzenia spełniania ww. warunku polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych innego podmiotu, powyższy warunek zostanie spełniony jeżeli podmiot ten spełnia go w całości tzn. gdy zakres wymagany faktycznie został spełniony przez podmiot udostępniający zasoby a nie jego współpartnera, współpartnerów.
Uwaga:
Zamawiający określając wymogi w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej , z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. 2021 poz 1646) lub posiadać prawo świadczenia usług trans granicznych zgodnie z ustawa z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (tj. Dz.U. z 2019 r. poz. 1117
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) Oświadczenie w zakresie art. 108 ust 1 pkt 5 ustawy Pzp o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U. 2020 poz. 1076 ze zm.) z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – załącznik nr 6 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: A) Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat liczonych wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał co najmniej 1 ( jedno) zamówienie polegające na budowie lub przebudowie
drogi z kostki betonowej o wartości co najmniej 500 000,00 zł brutto (słownie: pięćset tysięcy złotych 00/100)”
Uwaga: W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, warunek musi spełniać samodzielnie w całości co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienia.
Jeżeli wykonawca w celu potwierdzenia spełniania ww. warunku polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych innego podmiotu, powyższy warunek zostanie spełniony jeżeli podmiot ten spełnia go w całości tzn. gdy zakres wymagany faktycznie został spełniony przez podmiot udostępniający zasoby a nie jego współpartnera, współpartnerów.
W przypadku gdy jakakolwiek wartość dotycząca powyższego warunku będzie wyrażona w walucie obcej (innej niż polska) zostanie ona przeliczona wg tabeli A kursów średnich walut obcych NBP z dnia publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.
B) Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że będzie dysponował ( skieruje do realizacji zamówienia) min. 1 osobą (pełniącą funkcję kierownika budowy) posiadającą uprawnienie do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń oraz posiadającego doświadczenie zawodowe na stanowisku kierowniczym – pełnienie funkcji kierownika budowy, przy realizacji min. 1 (jednego) zamówienia polegającego na budowie lub przebudowie drogi z kostki betonowej o wartości min 500 000,00 zł brutto ( słownie: pięćset tysięcy złotych/00)
C) kierownikiem robót elektrycznych posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji elektrycznych, wymagane jest doświadczenie zawodowe jako kierownik budowy lub kierownik robót minimum 3 lata.
Uwaga: W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, warunek musi spełniać samodzielnie w całości co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienia.
Jeżeli wykonawca w celu potwierdzenia spełniania ww. warunku polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych innego podmiotu, powyższy warunek zostanie spełniony jeżeli podmiot ten spełnia go w całości tzn. gdy zakres wymagany faktycznie został spełniony przez podmiot udostępniający zasoby a nie jego współpartnera, współpartnerów.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1) Wypełniony Formularz oferty wg. załącznika nr 1 do SWZ, oraz formularz szczegółowy
wypełniony wg.
UWAGA: Załączniki nr 1 oraz 1A,1B,1C do SWZ –stanowią integralną część OFERTY i nie podlegają uzupełnieniu. Brak przedłożenia któregokolwiek z ww. załączników tj. zał. nr 1 lub 1A skutkuje odrzuceniem oferty na podstawie art. 226 ust. 1 pkt. 5) ustawy Prawo zamówień publicznych.
2) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego Centralnej Ewidencji i Informacji
wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania. Uwaga: Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia dokumentu w przypadku wskazania przez niego w formularzu oferty danych umożliwiających dostęp do tych dokumentów w ogólnopolskich
3) Pełnomocnictwo lub inny dokument określający zakres umocowania do reprezentowania wykonawcy, o ile ofertę składa pełnomocnik wykonawcy, którego umocowanie nie wynika z dokumentu określonego w ust. 2)
4) Dokumenty o których mowa w ust. 2 oraz 3 określające zakres umocowania do reprezentowania podmiotu udostępniającego zasoby, o ile wykonawca polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych w art. 118 Pzp
5) Dokumenty , o których mowa w ust. 2 oraz 3 określające zakres umocowania do reprezentowania wykonawców wspólnie ubiegających się o zmówienie, o ilę ofertę składają wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie.
6) Wypełnione i podpisane przez Wykonawcę oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz nie podleganiu wykluczeniu z postępowania – zał. nr 2 do SWZ.
Uwaga: W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie – współpartnerów ( np.konsorcja, spółki cywilne), oświadczenie to składa osobno każdy z współpartnerów.
7) Wypełnione i podpisane przez podmiot udostępniający zasoby oświadczenie potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz niepodleganie wykluczeniu z postępowania o ile wykonawca polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych w art. 118 pzp – załącznik nr 4 do SWZ.
8) Pisemne zobowiązanie wg. załącznika nr 3 do SWZ o ile wykonawca polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji ekonomicznej lub finansowej podmiotu udostępniającego zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp.
9) Oświadczenie, o którym mowa w pkt. VIII SWZ o ile ofertę składają wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie – załącznik nr 5 do SWZ.
2. Dokumenty i oświadczenia wymagane od wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona:
1) Oświadczenie w zakresie art. 108 ust 1 pkt 5 ustawy Pzp o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U. 2020 poz. 1076 ze zm.) z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – załącznik nr 6 do SWZ.
2) Wykaz robót budowlanych w celu potwierdzenie spełniana warunku udziału w postępowaniu o którym mowa w pkt. V.2.4)A)–– załącznik nr 7 do SWZ, wraz
z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami o których mowa sa referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.
3) Wykaz osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi – w celu potwierdzenie spełniania warunku udziału w postępowaniu, o których mowa w plt. V.2.4).B) zgodnie z załącznikiem nr 8 do SWZ wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawca, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza przed podpisaniem
umowy zobowiązany jest do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonani umowy w wysokości 5 % ceny całkowitej oferty podanej w ofercie
2. zabezpieczenie, zgodnie z art. 450 ustawy Pzp może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub w kilku następujących formach
a) pieniądzu,
b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym ,że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym,
c) gwarancjach bankowych,
d) gwarancjach ubezpieczeniowych,
e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
Uwaga:
1. W przypadku składania przez Wykonawcę zabezpieczenia w formie gwarancji lub poręczenia, powinny one być sporządzone zgodnie z obowiązującym prawem i winny zawierać następujące elementy:
a) Nazwa dającego zlecenie udzielenia gwarancji lub poręczenia (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji lub poręczenia (Zamawiającego), gwaranta (banku, SKOK, instytucji ubezpieczeniowej lub innego podmiotu udzielającego odpowiednio gwarancji lub poręczenia) oraz wskazanie ich siedziby,
b) Określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją lub poręczeniem, w szczególności nazwę postępowania i nr referencyjny nadany przez Zamawiającego,
c) Kwotę gwarancji lub poręczenia,
d) Termin ważności gwarancji lub poręczenia,
e) Nieodwołalnie i bezwarunkowo zobowiązanie gwaranta do „zapłacenia na rzecz zamawiającego kwoty gwarancji lub poręczenia po otrzymaniu pierwszego pisemnego żądania wypłaty zawierającego oświadczenie stwierdzające, że Wykonawca nie wykonał lub nienależycie wywiązał się ze swoich zobowiązań wynikających z umowy”
f) Treść wystawionej gwarancji lub poręczenie nie może uzależniać jej realizacji od stwierdzenia bezsporności roszczenia przez Zamawiającego (lub braku z jego strony zastrzeżeń), czy tez potwierdzenia istnienia zasady, jak i wysokości dochodzonego przez
beneficjenta gwarancji lub poręczenia roszczenia w drodze orzeczenia sądu powszechnego lub arbitrażowego, opinii biegłego lub uznania przez Zobowiązanego.
2. Zabezpieczenie składane w formie pieniądza należy wpłacić na konto wskazane w pkt XI SWZ.
3. Jeżeli zabezpieczenie wniesiono w pieniądzu, Zamawiający przechowuje je na oprocentowanym rachunku bankowym,
4. Zamawiający dokona zwrotu zabezpieczenia należytego wykonania umowy w następujący sposób:
a) 70% wartości zabezpieczenia zostanie zwrócona w terminie 30 dni od daty wykonania Zamówienia i uznania przez zamawiającego za należycie wykonane,
b) 30% wartości zabezpieczenia zostanie zatrzymane przez Zamawiającego na zabezpieczenie roszczeń z tytułu rękojmi za wady lub gwarancji, kwota ta zostanie zwrócona nie później niż w 15 dniu po upływie okresu rękojmi za wady lub gwarancji
5. Zabezpieczenie wniesione w formie pieniężnej, Zamawiający zwróci wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia tego rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy Wykonawcy
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
określa projekt umowy załączony do SWZ
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-08-10 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: 3. Wykonawca składa ofertę w postępowaniu w formie elektronicznej , za pośrednictwem Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku dostępnego na ePUAP https://epuap.gov.pl/wps/portal i udostępnionego również na miniPortalu https://miniportal.uzp.gov.pl/;
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-08-10 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Najpóźniej w dniu zawarcia umowy Wykonawca zobowiązany jest do złożenia
Zamawiającemu następujących dokumentów:
1) kopię polisy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności obejmującej okres realizacji i na sumę ubezpieczenia nie mniejsza niż 1 000 000,00 zł. - (zgodnie z § 2 ust 18 wzoru umowy – załącznik nr 9 do SWZ
2) oświadczenia o zatrudnieniu osób, o którym mowa w § 2 ust 11 wzoru umowy – załącznik nr 9 do SWZ.
3) oraz wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy, o którym mowa w Dziale XX SWZ.