Budowa drogi gminnej w ciągu: ul. Ks. Józefa Dembieńskiego, ul. Erazma Parczewskiego,...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Budowa drogi gminnej w ciągu: ul. Ks. Józefa Dembieńskiego, ul. Erazma Parczewskiego, ul. Juliana Sas Jaworskiego, część ul. Emilii Liszkowskiej w miejscowości Laskowice na odcinku ok. 950mb
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoJeżewo
  • WojewództwoKujawsko-pomorskie
  • Rodzaj zamówieniaRoboty budowlane
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
  • Termin składania wniosków2021-03-22
  • ZamawiającyGmina Jeżewo
  • Data publikacji ogłoszenia2021-03-05
  • Numer ogłoszenia2021/BZP 00013993
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa drogi gminnej w ciągu: ul. Ks. Józefa Dembieńskiego, ul. Erazma Parczewskiego, ul. Juliana Sas Jaworskiego, część ul. Emilii Liszkowskiej w miejscowości Laskowice na odcinku ok. 950mb

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Jeżewo

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 092351015

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Świecka 12

1.5.2.) Miejscowość: Jeżewo

1.5.3.) Kod pocztowy: 86-131

1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL618 - Świecki

1.5.7.) Numer telefonu: 52 33 180 25

1.5.8.) Numer faksu: 52 52 281 49

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@jezewo.eu

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.jezewo.eu

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Budowa drogi gminnej w ciągu: ul. Ks. Józefa Dembieńskiego, ul. Erazma Parczewskiego, ul. Juliana Sas Jaworskiego, część ul. Emilii Liszkowskiej w miejscowości Laskowice na odcinku ok. 950mb

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-00fbd4af-7da2-11eb-86b1-a64936a8669f

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00013993

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-03-05

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00001327/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.1 Budowa drogi gminnej w ciągu: ul. Ks. Józefa Dembieńskiego, ul. Erazma Parczewskiego, ul. Juliana Sas Jaworskiego, część ul. Emilii Liszkowskiej w miejscowości Laskowice na odcinku ok. 950mb

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://platformazakupowa.pl/

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/transakcja/431595

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zgodnie z 67 ustawy p.z.p., Zamawiający podaje wymagania techniczne związane z korzystaniem z Platformy: 1) stały dostęp do sieci Internet i minimalna prędkość połączenia internetowego nie mniejsza niż 512KB/S 2) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV2 GH lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych – MS Windows 7, Mac Os x 10,4, Linux, lub ich nowsze wersje3) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10 0.; 4) włączona obsługa JawaScript; 5) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf; 6) oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowane wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Instytutu miar.Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między Zamawiającym a Wykonawcą, z uwzględnieniem wyjątków określonych w ustawie p.z.p., odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Przez środki komunikacji elektronicznej rozumie się środki komunikacji elektronicznej zdefiniowane w ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344). Ofertę, oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 p.z.p., podmiotowe środki dowodowe, pełnomocnictwa, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby sporządza się w postaci elektronicznej, w ogólnie dostępnych formatach danych, w szczególności w formatach .txt, .rtf, .pdf, .doc, .docx, .odt. Ofertę, a także oświadczenie o jakim mowa w Rozdziale IX ust. 1 SWZ składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Zawiadomienia, oświadczenia, wnioski lub informacje Wykonawcy przekazują: 1) drogą elektroniczną: sekretariat@jezewo.eu 2) poprzez Platformę, dostępną pod adresem: https://platformazakupowa.pl/transakcja/431595

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: RRiB.271.1.2021

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest budowa drogi gminnej w ciągu: ul. Ks. Józefa Dembieńskiego, ul. Erazma Parczewskiego, ul. Juliana Sas Jaworskiego, część ul. Emilii Liszkowskiej w miejscowości Laskowice na odcinku ok. 950mb. Projektowana inwestycja zlokalizowana jest w województwie kujawsko-pomorskim, w powiecie świeckim, na terenie gminy Jeżewo, w miejscowości Laskowice. Budowana droga gminna została zaprojektowana w miejscu istniejącego pasa drogowego, długość projektowanej drogi wynosi 903,85 m. Założenia projektowe dla budowanych ulic:- Klasa drogi ..................................................................................................................... „D”- Kategoria ruchu ........................................................................................................... KR1- Prędkość projektowa ............................................................................................... 30 km/h- Szerokość jezdni ................................................. 5,00 m (3,50 m odcinek jednokierunkowy)- Spadek poprzeczny jezdni na prostej ................................................................. 2,0%- Szerokość poboczy ...................................................................................................... 0,75 m- Spadek poprzeczny poboczy .................................................................................... 8,0%- Szerokość zjazdów ....................................................................................................... dostosowana do istniejących.Dla budowanej drogi gminnej w ciągu czterech ulic zaprojektowano dwukierunkową jezdnię o szerokości 5,00 m i o nawierzchni z betonowej kostki brukowej oraz fragment jednokierunkowej jezdni o szerokości 3,50 m i o nawierzchni z betonowej kostki brukowej. W pasie pomiędzy przedmiotowymi ulicami zaprojektowano chodnik o szerokości 2,00 m (licząc bez obrzeża) i o nawierzchni z betonowej kostki brukowej. Projektowane zjazdy umocniono kruszywem łamanym stabilizowanym mechanicznie, zaprojektowano nawierzchnię z betonowej kostki brukowej (kolor) gr. 8 cm. Jako obramowanie zjazdów zastosowano oporniki betonowe. Na całej długości po obu stronach jezdni zaprojektowano pobocza gruntowe o nawierzchni z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie o szerokości 0,75 m każde. Przyjęto następujące konstrukcje nawierzchni:1) jezdnia z betonowej kostki brukowej (KR1)- w-wa ścieralna z betonowej kostki brukowej (szara) gr. 8 cm- podsypka cementowo-piaskowa gr. 4 cm- w-wa podbudowy z kruszywa łamanego stabilizowanego mech. 0/31,5 mm gr. 20 cm- w-wa z gruntu stabilizowanego cementem o Rm=2,5 MPa gr. 15 cm- istniejące podłoże gruntowe2) zjazd z betonowej kostki brukowej:- w-wa ścieralna z betonowej kostki brukowej (kolor) gr. 8 cm- podsypka cementowo-piaskowa gr. 4 cm- w-wa podbudowy z kruszywa łamanego stabilizowanego mech. 0/31,5 mm gr. 20 cm- w-wa odsączająca z piasku gr. 10 cm- istniejące podłoże gruntowe3) chodnik z betonowej kostki brukowej:- w-wa ścieralna z betonowej kostki brukowej (szara) gr. 8 cm- podsypka cementowo-piaskowa gr. 4 cm- w-wa podbudowy z kruszywa łamanego stabilizowanego mech. 0/31,5 mm gr. 15 cm- w-wa odsączająca z piasku gr. 10 cm- istniejące podłoże gruntowe4) miejsca postojowe:- w-wa ścieralna z betonowej kostki brukowej (kolor) gr. 8 cm- podsypka cementowo-piaskowa gr. 4 cm- w-wa podbudowy z kruszywa łamanego stabilizowanego mech. 0/31,5mm gr. 20 cm- w-wa gruntu stabilizowanego cementem o Rm=2,5MPa gr. 15 cm- istniejące podłoże gruntowe5) wybrukowanie na łukach:- w-wa ścieralna z kostki kam. 15/17 cm z wypełnieniem spoin zaprawą cem. z trasem gr. 16 cm- podsypka cementowo-piaskowa gr. 5 cm- w-wa podbudowy z betonu C16/20 gr. 20 cm- w-wa odsączająca z piasku gr. 15 cm- istniejące podłoże gruntowe6) pobocza:- obustronne gruntowe pobocza o nawierzchni z kruszywa łam. stab. mech. 0/31,5 mm gr. 10 cm- istniejące podłoże gruntoweOdwodnienie drogi realizowane będzie powierzchniowo za pomocą spadków poprzecznych i podłużnych jezdni i poboczy tak jak dotychczas, tj. na istniejący teren będący własnością Inwestora oraz przydrożnych rowów.Zadanie robót obejmuje także budowę kanału technologicznego dla potrzeb umieszczania w nim infrastruktury technicznej związanej z zarządzaniem drogą lub potrzebami zarządzania ruchem drogowym; infrastruktury technicznej związanej z budową linii telekomunikacyjnych oraz linii energetycznych niezwiązanych z zarządzaniem drogą oraz potrzebami zarządzania ruchem drogowym wraz z kablami zasilającymi i sygnalizacyjnymi; urządzeń systemów sygnalizacji włamania.Przewidziano budowę:- kanału technologicznego ulicznego (KTu): 765,0m- kanału technologicznego przepustowego (KTp): 54,0m- kanału technologicznego przyłączeniowego (KTps) z rur HDPE 40: 572,0m- studni kablowych typu SK-2 : 14 szt.- studni kablowych typu SKR-1 : 5 szt.Projektowane oznakowanie stałej organizacji ruchu, zakłada wprowadzenie strefy zamieszkania (znaki D-41 oraz D-42), dwóch przejść dla pieszych (oznakowanych aktywnymi znakami D-6 z sygnalizacją ostrzegawczą, zasilanych solarnie), oznakowanie parkingu (D-18), a także oznakowanie pięciu listwowych progów zwalniających z kostki betonowej czerwonej (oznakowanych znakami A-11a oraz słupkami blokującymi U-12c z folią odblaskową). Pozostałe oznakowanie: B-2, B-21, B-22, D-1, D-3, T-0 „Nie dotyczy służb ratunkowych”. Znaki drogowe projektuje się z grupy wielkości „MAŁE” lub „ŚREDNIE”. Typ folii odblaskowej użytej na lica znaków - typ 2. Projektowane oznakowanie poziome (linie P-10) należy wykonać jako grubowarstwowe.W ramach realizacji inwestycji należy usunąć karpiny po wyciętych krzewach.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45233100-0 - Roboty w zakresie budowy autostrad, dróg

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne

45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne

45232310-8 - Roboty budowlane w zakresie linii telefonicznych

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60,00

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja

4.3.6.) Waga: 40,00

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 7

Art. 109 ust. 1 pkt 8

Art. 109 ust. 1 pkt 9

Art. 109 ust. 1 pkt 10

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące: 1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym: Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie. 2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie. 3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.4) zdolności technicznej lub zawodowej: Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że: a) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie co najmniej jedno świadczenie polegające na budowie, przebudowie lub rozbudowie drogi o nawierzchni z kostki betonowej, której wartość wynosiła minimum 1.000.000,00 złotych brutto (słownie: jeden milion złotych 00/100)b) dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia: ─ kierownik budowy – posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń, wydane na podstawie aktualnie obowiązujących przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2020r., poz. 1333 z. zm.) lub inne, odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa.Zamawiający dopuszcza uprawnienia wydane za granicą, zgodnie z przepisami o uznawaniu kwalifikacji zawodowych.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej.2) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji; 3) Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, wraz z załączonymi dowodami określającymi czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.4) Wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informację o podstawie dysponowania tymi osobami.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w Rozdziale IX ust. 1 SWZ, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.3. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454-455 p.z.p. oraz wskazanym w projektowanych postanowieniach umowy, stanowiących Załącznik nr 6 do SWZ. Zmiana umowy wymaga dla swej ważności, pod rygorem nieważności, zachowania formy pisemnej

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2021-03-22 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/transakcja/431595

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-03-22 12:00

8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni

2021-03-05 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Roboty budowlane
NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę dostawę i montaż placu zabaw - Bydgoszcz
  • Lokalizacja zleceniakujawsko-pomorskie
  • Data dodania22-11-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę dostawę i montaż placu zabaw. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI