Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa drogi gminnej Nr 108348L wraz z mostem w miejscowości Bystrzyca na rzece Bystrzyca
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA ZAKRZÓWEK
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 431020138
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Żeromskiego 24
1.5.2.) Miejscowość: Zakrzówek
1.5.3.) Kod pocztowy: 23-213
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL815 - Puławski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gmina@zakrzowek.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zakrzowek.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa drogi gminnej Nr 108348L wraz z mostem w miejscowości Bystrzyca na rzece Bystrzyca
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-71b5db70-8c83-11eb-86b1-a64936a8669f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00031305
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-04-13
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00006376/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Budowa drogi gminnej wraz z mostem w miejscowości Bystrzyca przez rzekę Bystrzyca
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://zakrzowek.ezamawiajacy.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://zakrzowek.ezamawiajacy.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zamawiający, zgodnie z § 3 ust. 3 ww. Rozporządzenia określa niezbędne wymagania sprzętowo- aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie Zakupowej tj.:– Stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s;– Komputer klasy PC lub MAC, o następującej konfiguracji: pamięć min 2GB Ram, procesor Intel IV 2GHZ, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7 , Mac Os x 10.4, Linux, lub ich nowsze wersje;– Zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa obsługująca TLS 1.2, najlepiej w najnowszej wersji w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10.0;– Włączona obsługa JavaScript;– Zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obsługujący pliki w formacie .pdf.Zamawiający zgodnie z § 3 ust. 3 ww. Rozporządzenia, określa dopuszczalne formaty przesyłanych danych tj. plików o wielkości do 100 MB w txt, rtf, pdf ,xps, odt, ods, odp, doc, xls, ppt, docx, xlsx, pptx, csv, jpg, jpeg, tif, tiff, geotiff, png, svg, wav, mp3, avi, mpg, mpeg, mp4, m4a, mpeg4, ogg, ogv, zip, tar, gz, gzip, 7z, html, xhtml, css, xml, xsd, gml, rng, xsl, xslt, TSL, XMLsig, XAdES, CAdES, ASIC, XMLenc.Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia lub informacje, które wpłyną do Zamawiającego, uważa się za dokumenty złożone w terminie, jeśli ich czytelna treść dotrze do Zamawiającego przed upływem tego terminu (godziny pracy Zamawiającego: 730 - 1530 w dni robocze). Za datę wpływu oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przekazywanym na adres e-mail Zamawiającego przyjmuje się datę dostarczenia wiadomości na adres e-mail Zamawiającego. W przypadku skorzystania z Platformy za datę wpływu oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich złożenia/wysłania na Platformie.Zamawiający zgodnie z § 4 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie użycia środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oraz udostępnienia i przechowywania dokumentów elektronicznych (Dz. U. z 2019r.) - zwane dalej „Rozporządzeniem" określa dopuszczalny format podpisu elektronicznego, jako:– dokumenty w formacie „pdf" zaleca się podpisywać formatem PAdES,– dopuszcza się podpisanie dokumentów w formacie innym niż „pdf", wtedy będzie wymagany oddzielny plik z podpisem. W związku z tym Wykonawca będzie zobowiązany załączyć, prócz podpisanego dokumentu, oddzielny plik z podpisem.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, z późn. zm.), dalej RODO, informuję, iż:1. Administratorem Państwa danych osobowych jest Gmina Zakrzówek, ul. Żeromskiego 24, 23-213 Zakrzówek, adres e-mail: gmina@zakrzowek.pl, nr tel. 81 821 50 02.2. Kontakt z wyznaczonym Inspektorem Ochrony Danych w sprawach dotyczących przetwarzania Państwa danych osobowych oraz realizacji przysługujących Państwu praw związanych z ich przetwarzaniem możliwy jest pod adresem e-mail: iod@data partners.pl.3. Państwa dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO, w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego na: „Budowa drogi gminnej Nr 108348L wraz z mostem w miejscowości Bystrzyca na rzece Bystrzyca.” prowadzonego w trybie podstawowym bez negocjacji.4. Odbiorcami Państwa danych osobowych mogą być osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania na podstawie art. 18 oraz art. 74 Ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (dalej: „Ustawa Pzp”) oraz podmioty, z którymi zawarto umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych.5. Państwa dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 Ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia. Jeżeli okres obowiązywania umowy w sprawie zamówienia publicznego przekracza 4 lata, dane osobowe przechowywane będą przez cały okres obowiązywania umowy w sprawie zamówienia publicznego.6. Posiadają Państwo:– na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Państwa dotyczących;– na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania danych osobowych Państwa dotyczących*;– na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych**; – prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, gdy Państwo uznają, że przetwarzanie danych osobowych dotyczących Państwa narusza przepisy RODO.7. Nie przysługuje Państwu:– w związku z art. 17 RODO prawo do usunięcia danych osobowych;– prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;– na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.8. Podanie przez Państwa danych osobowych jest niezbędne do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Niepodanie danych osobowych wyłącza możliwość udziału w wyżej wymienionym postępowaniu. *Wyjaśnienie: skorzystanie przez osobę, której dane osobowe dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia, o którym mowa w art. 16 RODO, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia ani zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą. **Wyjaśnienie: w postępowaniu o udzielenie zamówienia zgłoszenie żądania ograniczenia przetwarzania, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tego postępowania.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.6.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest Budowa drogi gminnej nr 108348L wraz z mostem w miejscowości Bystrzyca na rzece Bystrzyca. 3.1 Branża drogowaParametry techniczno - użytkowe projektowanej drogi:– długość drogi: 642,88 m – kategoria ruchu KR –3– droga gminna klasy L– prędkość projektowa 40km/h– liczba jezdni 1– liczba pasa ruchu 2– szerokość pasa ruchu 2,75 m– szerokość poboczy przy pasie ruchu 0,75m– pochylenie jezdni daszkowe 2% – pochylenie w obszarze łuków jednostronne– pochylenie pobocza 8% Roboty rozbiórkowe– rozebranie istniejącej nawierzchni z trylinki– rozebranie istniejącej nawierzchni bitumicznej w zakresie skrzyżowań, Zakres robót drogowych:– budowę jezdni drogi o nawierzchni bitumicznej,– budowę utwardzonych poboczy,– budowę odwodnienia drogi: prefabrykowanych elementów betonowych do ścieków, rowów przydrożnych i przepustów,– wykonanie elementów organizacji ruchu t.j. oznakowania pionowego poziomego i urządzeń bezpieczeństwa ruchu.– zabezpieczenie istniejącej sieci wodociągowej,Zaprojektowano budowę drogi na odcinku 642,88 m. Geometrię drogi zaprojektowano w nawiązaniu do istniejącego przebiegu oraz lokalizacji projektowanego obiektu mostowego.W planie zaprojektowano 8 łuków kołowe o promieniach 50, 75 i 350 o pochyleniu jednostronnym oraz 10 odcinków prostych. Na łukach zaprojektowano poszerzenia jezdni. Początek drogi stanowi oś drogi powiatowej nr 2289 L, koniec krawędź drogi powiatowej nr 2293L.Krawędzie drogi gminnej i powiatowych wyokrąglono łukiem kołowym R=8 m.Profil podłużny: Niweletę drogi zaprojektowano w dowiązaniu do istniejącego uksztaltowania terenu oraz do istniejących rzędnych na krawędziach dróg powiatowych i projektowanej rzędnej na obiekcie mostowym.Zaprojektowano 7 łuków poziomych w zakresie od 600m do 2000m, oraz 8 odcinków prostych o min. pochyleniu 0,5% i max. 7%.Przekrój normalny: Na przedmiotowym odcinku drogi zaprojektowano przekrój daszkowy, a w obszarze łuków przekrój jednostronny. Przekrój szlakowy z wyjątkiem pierwszych 140 m, gdzie droga biednie w istniejącym wąwozie i wzdłuż krawędzi jezdni zaprojektowano ściek trójkątny. Za mostem po prawej stronie drogi na długości 25m zaprojektowano zatokę postojową, a wzdłuż niej chodnik.Chodnik.: Wzdłuż zatoki postojowej zaprojektowano chodnik szerokości 2m. Pobocza: Pobocza przy jezdni szerokości 0,75 m należy utwardzić z mieszanki niezwiązanej z kruszywem C90/3 gr. 15 cm. Pobocza za chodnikiem gruntowe szer. 0,5 m.Odwodnienie: Na całej długości zaprojektowano powierzchniowe odwodnienie drogi. Na początku opracowania zaprojektowano po obu stronach drogi przy krawędzi jezdni rów trójkątny. Na dalszym odcinku zaprojektowano rów przydrożny, a na długości nasypu rów opaskowy u podnóża skarpy. W obszarze skrzyżowań z drogami powiatowymi zaprojektowano przepusty fi 60 z rur HDPE umożliwiające w przyszłości prawidłowe odwodnienie dróg powiatowych. W km 0+230 zaprojektowano przepusty fi 60 z rur HDPE łączący rowy po obu stronach drogi. Na rowach pod zjazdami zaprojektowano przepusty z HDPE fi.50.Skrzyżowania.: Na początku i końcu opracowania znajdują się skrzyżowania z drogami publicznymi:– km 0+000 skrzyżowanie z drogą powiatową nr 2289L,– km 0+648,28 skrzyżowanie z drogą powiatową nr 2293L,Zjazdy: Zaprojektowano 4 zjazdy na działki prywatne szerokości 4m o nawierzchni z mieszanki niezwiązanej cementem.Konstrukcja nawierzchni: W dowiązaniu do gruntów zalegających w podłożu określonych jako G4 i przyjętej kategorii ruchu KR3 zaprojektowano następującą konstrukcję nawierzchni drogi i zatoki postojowej:– 4 cm warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC 11S 50/70 ,– 5 cm warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC16W 50/70,– 7 cm podbudowa zasadnicza z betonu asfaltowego AC16P 50/70,– 20 cm podbudowa zasadniczej z mieszanki niezwiązanej z kruszywem C90/3,– 22 cm w-wa mrozoodporna z mieszanki związanej cementem o C1,5/2.– 25 cm w-wa ulepszonego podłoża z mieszanki związanej cementem o C1,5/2.Zaprojektowano następującą konstrukcję chodnika:– 6 cm kostka brukowa betonowa wibroprasowana,– cm podsypka cementowo piaskowa 1:4,– 15 cm podbudowa zasadniczej z mieszanki związanej cementem o C1,5/2– 10 cm warstwa piasku.Zaprojektowano następującą konstrukcję zjazdów z kruszywa:– 20 cm mieszanka niezwiązanej z kruszywem C90/3 – 15 cm w-wa ulepszonego podłoża z mieszanki związanej cementem o C1,5/23.2 Branża mostowaDane podstawowe nowego mostu:– długość całkowita mostu 21.00 m,– szerokość całkowita mostu 10.30÷11.70 m,– światło mostu 13.00 m,– rozpiętość konstrukcyjna mostu 13.40 m,– kąt przecięcia osi drogi z osią rzeki ~90.00 °,– szerokość pasa ruchu na obiekcie 2 x (2.75÷3.35 m)– klasa drogi ,,L”-lokalna,– szerokość nawierzchni drogi na dojazdach 5.50÷6.70 m.Zakres Robót mostowych– roboty rozbiórkowe istniejącego mostu (most zamknięty ze względu na stan techniczny),– roboty rozbiórkowe nawierzchni drogi na dojeździe,– wykonanie wykopów pod ławy fundamentowe,– wykonanie pali fundamentowych,– wykonanie ław fundamentowych (oczepów pali),– wykonanie ustroju niosącego „na mokro”,– wykonanie skrzydełek żelbetowych na połączeniu korpusu drogowego z obiektem,– wykonanie elementów odwodnienia płyty ustroju niosącego,– wykonanie zasypki pomiędzy ścianami bocznymi,– wykonanie izolacji przeciwwodnej ustroju niosącego,– zabezpieczenie izolacją lekką powierzchni betonowych stykających się z gruntem,– wykonanie kap gzymsowych,– ustawienie krawężników na obiekcie i dojazdach,– wykonanie odwodnienia skarpowego,– umocnienie skarp,– wyprofilowanie i umocnienie terenu pod obiektem,– ustawienie barier ochronnych i balustrad na obiekcie,– wykonanie nawierzchni na obiekcie o dojazdach,– wykonanie schodów na skarpie po obydwu stronach obiektu.W ramach budowy mostu wykonane zostaną następujące prace drogowe:– wykonanie nasypów,– zabezpieczenie skarp za pomocą ścian oporowych,– wykonanie warstw nawierzchni,– ustawienie krawężników,– wykonanie chodników,– uzupełnienie poboczy,– ustawienie barier ochronnych. W ramach budowy mostu przewidziano prace hydrotechniczne: – oczyszczenie koryta rzeki z gruzu oraz pozostałości elementów betonowych– wyprofilowanie skarp rzeki na długości przewidzianych robót hydrotechnicznych– umocnienie koryta na całej szerokości (dno + skarpy + półki) na długości: od napływu + pod obiektem + od odpływu– grubość materaca gabionowego 23 cm– materac gabionowy wypełnić kamieniem łamanym frakcji 70÷150mm– umocnienie dna narzutem kamiennym grubości 20 cm frakcji 10 cm– umocnienie półek pod-obiektowych materacem gabionowym– na odpływie zostanie odtworzony uskok wysokości 50 cm w celu pozostawiania niezmiennego przepływu wody w cieku– uskok należy wykształtować za pomocą koszy gabionowych w przekroju100x100 cm Dane podstawowe mostu istniejącego do rozbiórki:– długość całkowita mostu 10.64 m,– szerokość całkowita mostu 3.20 m,– szerokość w świetle barier 3.10 m,– szerokość jezdni na moście 3.10 m. Prace rozbiórkowe dotyczące rozbiórki obiektu mostowego:– rozebranie balustrad, – rozebranie belek stalowych,– rozebranie istniejących filarów i przyczółków,– frezowanie nawierzchni jezdni, – rozebranie korpusu drogowego w obrębie obiektu.3.3 Branża elektrycznaBudowa oświetlenia drogowego:– Długość proj. trasy linii kablowej wlz YAKXS 4x35 4 m– Długość proj. tras linii kablowych ośw. drogowego YAKXS 5x35 703 m– Budowa latarni ośw. drogowego 21 szt.– Budowa szafki oświetlenia drogowego 1 szt.3.4 Branża teletechnicznaBudowa kanału technologicznego:– Długość proj. trasy linii kablowej wlz YAKXS 4x35 4 m– Długość proj. tras linii kablowych ośw. drogowego YAKXS 5x35 703 m– Budowa latarni ośw. drogowego 21 szt.– Budowa szafki oświetlenia drogowego 1 szt.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w projekcie budowlanym stanowiącym Załącznik Nr 1 do SWZ. Przedmiary robót dla poszczególnych branż mają charakter pomocniczy. Wykonawca zobowiązany jest do dokładnego sprawdzenia ilości robót z dokumentacją techniczną poszczególnych branż.Z uwagi na to, że umowa na roboty będzie umową ryczałtową w przypadku wystąpienia w trakcie prowadzenia robót większej ilości robót w jakiejkolwiek pozycji nie będzie to mogło być uznane za roboty dodatkowe z żądaniem dodatkowego wynagrodzenia. Ewentualny brak w przedmiarze pewnych robót koniecznych do wykonania na podstawie dokumentacji technicznej nie zwalnia Wykonawcy z obowiązku ich wykonania na podstawie dokumentacji, w cenie umownej.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45221000-2 - Roboty budowlane w zakresie budowy mostów i tuneli, szybów i kolei podziemnej
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
45112000-5 - Roboty w zakresie usuwania gleby
45231400-9 - Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych
45232310-8 - Roboty budowlane w zakresie linii telefonicznych
45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg