BUDOWA DRÓG ROWEROWYCH WRAZ Z INFRASTRUKTURĄ TOWARZYSZACĄ W AL. PIŁSUDSKIEGO NA TERENIE...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
BUDOWA DRÓG ROWEROWYCH WRAZ Z INFRASTRUKTURĄ TOWARZYSZACĄ W AL. PIŁSUDSKIEGO NA TERENIE MIASTA MARKI ORAZ BUDOWA DRÓG ROWEROWYCH WRAZ Z INFRASTRUKTURĄ TOWARZYSZĄCĄ NA ODCINKU AL. JANA PAWŁA II OD UL. PÓLKO W MIEJSCOWOŚCI NADMA DO GRANIC Z MIASTEM MARKI
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoMarki
  • WojewództwoMazowieckie
  • Rodzaj zamówieniaRoboty budowlane
  • Rodzaj zamawiającegoAdministracja samorządowa
  • Termin składania wniosków2020-06-15
  • Tryb udzielenia zamówieniaPrzetarg nieograniczony
  • ZamawiającyGmina Miasto Marki
  • Data publikacji ogłoszenia2020-05-27
  • Numer ogłoszenia544291-N-2020
TREŚĆ PRZETARGU


Ogłoszenie nr 544291-N-2020 z dnia 2020-05-27 r.

Gmina Miasto Marki: BUDOWA DRÓG ROWEROWYCH WRAZ Z INFRASTRUKTURĄ TOWARZYSZACĄ W AL. PIŁSUDSKIEGO NA TERENIE MIASTA MARKI ORAZ BUDOWA DRÓG ROWEROWYCH WRAZ Z INFRASTRUKTURĄ TOWARZYSZĄCĄ NA ODCINKU AL. JANA PAWŁA II OD UL. PÓLKO W MIEJSCOWOŚCI NADMA DO GRANIC Z MIASTEM MARKI
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Tak

Nazwa projektu lub programu
Inwestycja w zakresie dróg rowerowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą realizowana będzie w ramach Projektu współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Osi Priorytetowej IV „Przejście na gospodarkę niskoemisyjną” Działania 4.3 „Redukcja emisji zanieczyszczeń powietrza” Poddziałania 4.3.2 „Mobilność miejska w ramach ZIT” Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2014-2020. Ponadto w ramach realizacji sieci wodociągowo-kanalizacyjnej inwestycja może być dofinasowana ze środków Funduszu Spójności w ramach działania 2.3 II osi priorytetowej POIiŚ. Zamawiający nie wyklucza wykorzystania innych środków zewnętrznych, dofinasowań oraz grantów przy realizacji Inwestycji. Wykonawca w trakcie przygotowania i realizacji inwestycji dostosuje się w ramach wynagrodzenia do wymogów wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków w zależności od źródła finansowania.
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Tak

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
Podmiot
Gmina Miasto Marki, ul. Aleja Marszałka Józefa Piłsudskiego 95 , 05-270 Marki, krajowy numer identyfikacyjny 013269670,
Gmina Radzymin, ul. pl. T. Kościuszki 2 , 05-250 Radzyminkrajowy numer identyfikacyjny 13269700000000,

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miasto Marki, krajowy numer identyfikacyjny 013269670, ul. Aleja Marszałka Józefa Piłsudskiego   95 , 05-270  Marki , woj. mazowieckie, państwo Polska, tel. 22 7811003 wew. 660, e-mail zamowienia@marki.pl, faks .
Adres strony internetowej (URL): bip.marki.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne bip.marki.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
1. Niniejsze zamówienie na podstawie art. 16 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych jest udzielane wspólnie przez:1) Gminę Miasto Marki, Siedziba: Al. Marszałka Józefa Piłsudskiego 95, 05-270 Markiprzy udziale Spółki: Wodociąg Marecki Sp. z o.o., Siedziba: ul. Żeromskiego 30, 05-270 Marki2)Gminę Radzymin, Siedziba: Plac T. Kościuszki 2, 05-250 Radzymin2.Upoważnionym do przeprowadzenia postępowania, w tym wyboru najkorzystniejszej oferty w ich imieniu i na ich rzecz jest Gmina Miasto Marki na podstawie:1) porozumienia z dnia 30 stycznia 2020 zawartego pomiędzy Gminą Miasto Marki z siedzibą w Markach, Marszałka Józefa Piłsudskiego 95 oraz Wodociągiem Mareckim Sp. z o.o. z siedziba w Markach ul. Żeromskiego 30,2) porozumienia z dnia 15 października 2018r. zawartego pomiędzy Gminą Miasto Marki z siedzibą w Markach, Marszałka Józefa Piłsudskiego 95 oraz Gmina Radzymin z siedzibą w Radzyminie, Plac T. Kościuszki 2.3.Zamówienie będzie udzielone w zakresie:1) części nr 1 przez - Gminę Miast Marki2) części nr 2 przez - Gminę Radzymin
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Nie

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
bip.marki.pl

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
w formie pisemnej
Adres:
Urząd Maista Marki, Aleja Marszałka Józefa Piłsudskiego 95 , 05-270 Marki, Kancelaria pok. 13

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: BUDOWA DRÓG ROWEROWYCH WRAZ Z INFRASTRUKTURĄ TOWARZYSZACĄ W AL. PIŁSUDSKIEGO NA TERENIE MIASTA MARKI ORAZ BUDOWA DRÓG ROWEROWYCH WRAZ Z INFRASTRUKTURĄ TOWARZYSZĄCĄ NA ODCINKU AL. JANA PAWŁA II OD UL. PÓLKO W MIEJSCOWOŚCI NADMA DO GRANIC Z MIASTEM MARKI
Numer referencyjny: WZP.271.10.2020
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Tak
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:
wszystkich części
Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:
Nie dotyczy
Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:
2


II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa realizacja zadania inwestycyjnego w ramach projektu partnerskiego pod nazwą: „Rozwój zintegrowanej sieci dróg rowerowych na terenie gmin: Marki, Ząbki, Zielonka, Kobyłka, Wołomin, Radzymin, Nieporęt”Przedmiot niniejszego zamówienia realizowany będzie w zakresie następujących części: CZĘŚĆ nr I „Budowa ścieżki rowerowej z infrastrukturą towarzyszącą w Al. Piłsudskiego na terenie Miasta Marki” w formule zaprojektuj i wybuduj zgodnie z Programem Funkcjonalno-Użytkowym stanowiący załącznik nr 1 do postępowania.CZĘŚĆ nr II „Budowa ścieżki rowerowej z infrastrukturą towarzyszącą na odcinku Al. Jana Pawła II od ul. Pólko w miejscowości Nadma do granic z miastem Marki” w formule zaprojektuj i wybuduj zgodnie z Programem Funkcjonalno-Użytkowym stanowiący załącznik nr 1 do postępowania.Inwestycja w zakresie dróg rowerowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą realizowana będzie w ramach Projektu współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Osi Priorytetowej IV „Przejście na gospodarkę niskoemisyjną” Działania 4.3 „Redukcja emisji zanieczyszczeń powietrza” Poddziałania 4.3.2 „Mobilność miejska w ramach ZIT” Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2014-2020. Ponadto w ramach realizacji sieci wodociągowo-kanalizacyjnej inwestycja może być dofinasowana ze środków Funduszu Spójności w ramach działania 2.3 II osi priorytetowej POIiŚ. Zamawiający nie wyklucza wykorzystania innych środków zewnętrznych, dofinasowań oraz grantów przy realizacji Inwestycji. Wykonawca w trakcie przygotowania i realizacji inwestycji dostosuje się w ramach wynagrodzenia do wymogów wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków w zależności od źródła finansowania.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera SIWZ z załącznikami.Zaleca się, aby wykonawca dokonał wizji lokalnej w miejscu, gdzie będą prowadzone roboty, w celu zapoznania się z terenem przyszłej budowy, stanem istniejącym i warunkami prac objętych przedmiotem zamówienia oraz zdobył wszelkie informacje, które mogą okazać się niezbędne do prawidłowej wyceny wartości robót. Wyklucza się możliwość roszczeń wykonawcy związanych błędnym skalkulowaniem ceny lub pominięciem elementów niezbędnych do prawidłowego wykonania przedmiotu Umowy.

II.5) Główny kod CPV: 45233162-1
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
45233161-5
45111200-0
45233224-5
45233225-2
45233226-9
71322000-1
31322500-6


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Tak
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: 1. Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień polegających na powtórzeniu podobnych usług lub robót budowlanych tj. prac tego samego rodzaju co prace stanowiące przedmiot zamówienia.2. Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających do wysokości 30 % wartości zamówienia podstawowego.3. Przedmiotowe zamówienia w zależności od ich wartości zostaną udzielone w trybie zamówienia z wolnej ręki, na podstawie art. 67 ust. 6 ustawy Pzp lub Regulaminy udzielania zamówień w Urzędzie Miasta Marki.
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:    lub dniach:
lub
data rozpoczęcia:   lub zakończenia: 2022-08-31

II.9) Informacje dodatkowe: Część nr I1.Termin rozpoczęcia prac ustala się na dzień podpisania Umowy.2. Poszczególne prace, stanowiące przedmiot Umowy, zostaną wykonane w następujących terminach:1) Przedstawienie do akceptacji Zamawiającego harmonogramu rzeczowo-finansowo-terminowego (HRFT) (zawierającego zakresy prac oraz terminy ich wykonania), wzory dokumentów pośrednich, w tym w szczególności wzory raportów z postępu, przejściowego świadectwa płatności, wniosków materiałowych, do 14 dni od podpisania Umowy. Zamawiający może wnieść uwagi do przedłożonego harmonogramu i dokumentów w terminie do 7 dni. Harmonogram rzeczowo-finansowo-terminowy będzie obejmował wszystkie czynności, łącznie z czasem potrzebnym na pozyskanie wymaganych uzgodnień, odstępstw i pozwoleń (w tym decyzji ZRID, pozwoleń, na budowę, zgłoszeń).2) Prace projektowe, roboty budowlane wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego oraz uzyskanie przez Wykonawcę, w imieniu Zamawiającego, pozwolenia na użytkowanie obiektu budowlanego - jeśli będzie ono potrzebne, dla odcinka od skrzyżowania z ul. Legionową (wraz ze skrzyżowaniem i odcinkiem wynikającym z organizacji ruchu) do Granicy Gminy Miasto Marki, do 31.08.2022r.3) Odbiór techniczny wraz z protokołem odbioru robót dla odcinka od skrzyżowania z ul. Legionową (wraz ze skrzyżowaniem i odcinkiem wynikającym z organizacji ruchu) do Granicy Gminy Miasto Marki, do 30.06.2022r.4) Prace projektowe dla pozostałych odcinków położonych w granicach administracyjnych Gminy Miasto Marki, uzyskanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej wraz z tyczeniem geodezyjnym i wpisem do Dziennika budowy oraz prawomocnym pozwoleniem na budowę odcinków sieci wodociągowych i sieci kanalizacyjnych, położonych poza pasem drogowym al. Piłsudskiego, do 31.08.2022r.5) Dokumentację powykonawczą geodezyjną zatwierdzoną w ośrodku geodezyjnym należy dostarczyć nie później niż do 60 dni od dnia podpisania końcowego protokołu odbioru.Część nr II1.Termin rozpoczęcia prac ustala się na dzień podpisania Umowy.2.Termin rozpoczęcia prac ustala się na dzień podpisania Umowy.3.Poszczególne prace, stanowiące przedmiot Umowy, zostaną wykonane w następujących terminach:1)Przedstawienie do akceptacji Zamawiającego harmonogramu rzeczowo-finansowo terminowego (HRFT) (zawierającego zakresy prac oraz terminy ich wykonania), wzory dokumentów pośrednich np. przejściowe świadectwo płatności do 14 dni od podpisania Umowy. Zamawiający może wnieść uwagi do przedłożonego harmonogramu i dokumentów w terminie 7 dni. Harmonogram rzeczowo-finansowo-terminowy będzie obejmował wszystkie czynności, łącznie z czasem potrzebnym na pozyskanie wymaganych uzgodnień, odstępstw i pozwoleń (w tym decyzji ZRID, pozwoleń, na budowę, zgłoszeń).2) Prace projektowe, roboty budowlane wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego oraz uzyskanie przez Wykonawcę, w imieniu Zamawiającego, pozwolenia na użytkowanie obiektu budowlanego - jeśli będzie ono potrzebne, do 31.08.2022r.3) Odbiór techniczny wraz z bezusterkowym protokołem odbioru robót do 30.06.2022r.4) Dokumentację powykonawczą geodezyjną zatwierdzoną w ośrodku geodezyjnym należy dostarczyć nie później niż do 60 dni od dnia podpisania końcowego protokołu odbioru.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: Zamawiający nie definiuje szczegółowego warunku w tym zakresie.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Zamawiający nie definiuje szczegółowego warunku w tym zakresie.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: 1. Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej dla części I jeżeli wykaże, że:1.1 w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał co najmniej 2 zadania/usługi polegające na wykonaniu projektów budowy lub przebudowy drogi łącznie z infrastrukturą podziemną obejmujących swym zakresem w szczególności budowę drogi dla rowerów lub drogi dla rowerów i pieszych, o długości minimum 3000 m, każde zadanie w ciągu drogi o klasie minimum zbiorczej, 1.2 w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał co najmniej 2 zadania/ roboty budowlane polegające na budowie lub przebudowie drogi łącznie z infrastrukturą podziemną obejmujące swym zakresem w szczególności budowę drogi dla rowerów lub drogi dla rowerów i pieszych, o wartości co najmniej 3 000 000,00 zł brutto każda robota budowlana, 1.3. dysponuje osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadającymi następujące kwalifikacje i doświadczenie, co najmniej po jednej osobie: 1.3.1 projektant z uprawnieniami budowlanymi do projektowania obiektów budowlanych w specjalności inżynieryjnej drogowej bez ograniczeń. Okres posiadania wymaganych uprawnień minimum 5 lat. Doświadczenie zawodowe minimum 5 lat.1.3.2 projektant z uprawnieniami budowlanymi do projektowania obiektów budowlanych w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń. Okres posiadania wymaganych uprawnień minimum 5 lat. Doświadczenie zawodowe minimum 5 lat.1.3.3 projektant z uprawnieniami budowlanymi do projektowania obiektów budowlanych w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń. Okres posiadania wymaganych uprawnień minimum 5 lat. Doświadczenie zawodowe minimum 5 lat.1.3.4 architekt krajobrazu z wykształceniem wyższym II stopnia na kierunku architektura krajobrazu lub równoważnym (pełniący funkcję projektanta i kierownika prac). Doświadczenie zawodowe minimum 5 lat.1.3.5 projektant z uprawnieniami budowlanymi do projektowania obiektów budowlanych w specjalności telekomunikacyjnej w zakresie telekomunikacji przewodowej waz z infrastrukturą telekomunikacyjną. Okres posiadania wymaganych uprawnień minimum 5 lat. Doświadczenie zawodowe minimum 5 lat.1.3.6 kierownik robót budowlanych z uprawnieniami budowlanymi do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej drogowej bez ograniczeń. Okres posiadania wymaganych uprawnień minimum 5 lat. Doświadczenie zawodowe minimum 5 lat.1.3.7 kierownik robót budowlanych z uprawnieniami budowlanymi do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń. Okres posiadania wymaganych uprawnień minimum 5 lat. Doświadczenie zawodowe minimum 5 lat.1.3.8 kierownik robót budowlanych z uprawnieniami budowlanymi do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń. Okres posiadania wymaganych uprawnień minimum 5 lat. Doświadczenie zawodowe minimum 5 lat.1.3.9 kierownik robót branży teletechnicznej z uprawnieniami budowlanymi do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie telekomunikacji przewodowej wraz z infrastrukturą telekomunikacyjną. Okres posiadania wymaganych uprawnień minimum 5 lat. Doświadczenie zawodowe minimum 5 lat.2 Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej dla części II jeżeli wykaże, że:2.1 w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał co najmniej 2 zadania/usługi polegające na wykonaniu projektów budowy lub przebudowy drogi obejmujących swym zakresem również budowę drogi dla rowerów lub drogi dla rowerów i pieszych, o długości minimum 500 m, każde zadanie w ciągu drogi o klasie minimum zbiorczej, 2.2 w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał co najmniej 2 zadania/ roboty budowlane polegające na budowie lub przebudowie drogi obejmujące swym zakresem również budowę drogi dla rowerów lub drogi dla rowerów i pieszych, o wartości co najmniej 500 000,00 zł brutto każda robota budowlana, 2.3 dysponuje osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadającymi następujące kwalifikacje i doświadczenie, co najmniej po jednej osobie: 2.3.1 projektant z uprawnieniami budowlanymi do projektowania obiektów budowlanych w specjalności inżynieryjnej drogowej bez ograniczeń. Okres posiadania wymaganych uprawnień minimum 5 lat. Doświadczenie zawodowe minimum 5 lat.2.3.2 projektant z uprawnieniami budowlanymi do projektowania obiektów budowlanych w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń. Okres posiadania wymaganych uprawnień minimum 5 lat. Doświadczenie zawodowe minimum 5 lat.2.3.3 projektant z uprawnieniami budowlanymi do projektowania obiektów budowlanych w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń. Okres posiadania wymaganych uprawnień minimum 5 lat. Doświadczenie zawodowe minimum 5 lat.2.3.4 architekt krajobrazu z wykształceniem wyższym II stopnia na kierunku architektura krajobrazu lub równoważnym (pełniący funkcję projektanta i kierownika prac). Doświadczenie zawodowe minimum 5 lat.2.3.5 projektant z uprawnieniami budowlanymi do projektowania obiektów budowlanych w specjalności telekomunikacyjnej w zakresie telekomunikacji przewodowej wraz z infrastrukturą telekomunikacyjną. Okres posiadania wymaganych uprawnień minimum 5 lat. Doświadczenie zawodowe minimum 5 lat.2.3.6 kierownik robót budowlanych z uprawnieniami budowlanymi do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej drogowej bez ograniczeń. Okres posiadania wymaganych uprawnień minimum 5 lat. Doświadczenie zawodowe minimum 5 lat.2.3.7 kierownik robót budowlanych z uprawnieniami budowlanymi do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń. Okres posiadania wymaganych uprawnień minimum 5 lat. Doświadczenie zawodowe minimum 5 lat.2.3.8 kierownik robót budowlanych z uprawnieniami budowlanymi do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń. Okres posiadania wymaganych uprawnień minimum 5 lat. Doświadczenie zawodowe minimum 5 lat.2.3.9 kierownik robót branży teletechnicznej z uprawnieniami budowlanymi do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie telekomunikacji przewodowej wraz z infrastrukturą telekomunikacyjną. Okres posiadania wymaganych uprawnień minimum 5 lat. Doświadczenie zawodowe minimum 5 lat.3. W przypadku gdy wykonawca składa ofertę na obydwie części nr I i II spełni warunek udziału w postępowaniu jeżeli wykaże spełnienie warunków opisanych dla części nr I.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Nie
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)

Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)



Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu: a) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;b) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;c) zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
1) W celu potwierdzenia spełniania warunków, o których mowa w III.1.3) ogłoszenia Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona do złożenia w wyznaczonym terminie nie krótszym niż 5 następujących oświadczeń lub dokumentów:a) wykazu usług wykonanych nie wcześniej niż w okresie 5 ostatnich lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonanie należycie, w szczególności informacji o tym czy usługi zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty;b) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie 5 ostatnich lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty zostały wykonanie należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty;c) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami drogowymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;d) zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia zasobów, w przypadku, gdy wykonawca wykazuje zasoby innych podmiotów w celu spełnienia warunków. Zobowiązanie należy złożyć w oryginale.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp przekaże zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Nie
Informacja na temat wadium

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:

IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:

Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej

Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:

IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria Znaczenie
Cena 60,00
Gwarancja na dokumentację projektową 20,00
Gwarancja i rękojmia na roboty budowlane 20,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Zgodnie z §13 załącznika nr 8a oraz §13 załącznika nr 8b do SIWZ.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2020-06-15, godzina: 12:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> POLSKI
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków, które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Informacje dodatkowe:
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH


Część nr: 1 Nazwa: Budowa ścieżki rowerowej z infrastrukturą towarzyszącą w Al. Piłsudskiego na terenie Miasta Marki
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Budowa ścieżki rowerowej z infrastrukturą towarzyszącą w Al. Piłsudskiego na terenie Miasta Marki w formule zaprojektuj i wybuduj zgodnie z Programem Funkcjonalno-Użytkowym stanowiący załącznik nr 1 do postępowania.
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 45233162-1, 45233161-5, 45111200-0, 45233224-5, 45233225-2, 45233226-9, 71322000-1, 71322500-6

3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia:
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium Znaczenie
Cena 60,00
Gwarancja na dokumentację projektową 20,00
Gwarancja i rękojmia na roboty budowlane 20,00

6) INFORMACJE DODATKOWE:1. Zamawiający wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy, które służyć będzie pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy.2. Od wykonawcy, którego oferta zostanie uznana jako najkorzystniejsza wymagane będzie wniesienie, w określonym terminie, jeszcze przed podpisaniem umowy zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości: 10 % ceny ofertowej brutto przedstawionej przez wykonawcę.


Część nr: 2 Nazwa: Budowa ścieżki rowerowej z infrastrukturą towarzyszącą na odcinku Al. Jana Pawła II od ul. Pólko w miejscowości Nadma do granic z miastem Marki
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Budowa ścieżki rowerowej z infrastrukturą towarzyszącą na odcinku Al. Jana Pawła II od ul. Pólko w miejscowości Nadma do granic z miastem Marki w formule zaprojektuj i wybuduj zgodnie z Programem Funkcjonalno-Użytkowym stanowiący załącznik nr 1 do postępowania.
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 45233162-2, 45233161-5, 45111200-0, 45233224-5, 45233225-2, 45233226-9, 71322000-1, 71322500-6

3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 2022-08-31
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium Znaczenie
Cena 60,00
Gwarancja na dokumentację projektową 20,00
Gwarancja i rękojmia na roboty budowlane 20,00

6) INFORMACJE DODATKOWE:1. Zamawiający wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy, które służyć będzie pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy.2. Od wykonawcy, którego oferta zostanie uznana jako najkorzystniejsza wymagane będzie wniesienie, w określonym terminie, jeszcze przed podpisaniem umowy zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości: 10 % ceny ofertowej brutto przedstawionej przez wykonawcę.






NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę remont kapitalny kawalerki - Płock
  • Lokalizacja zleceniamazowieckie
  • Data dodania02-05-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę remont kapitalny kawalerki. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI