Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa dróg gminnych nr 193538N, 193523N, 193014N na terenie gminy Pasym.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA PASYM
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 510743670
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Rynek 8
1.5.2.) Miejscowość: Pasym
1.5.3.) Kod pocztowy: 12-130
1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL622 - Olsztyński
1.5.7.) Numer telefonu: 89 621 20 11
1.5.8.) Numer faksu: 89 621 20 10
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: umig@pasym.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.pasym.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa dróg gminnych nr 193538N, 193523N, 193014N na terenie gminy Pasym.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a1c63255-5390-11ed-8832-4e4740e186ac
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00407764
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-10-25
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00045552/09/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.9 Budowa dróg gminnych nr 193538N, 193523N, 193014N na terenie gminy Pasym
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/pasym
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/pasym
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Postępowanie prowadzone jest w języku polskim.
2. Komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami, w szczególności składanie oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz przekazywanie informacji (innych niż oferta Wykonawcy), odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, tj. za pośrednictwem Platformy zakupowej zwanej dalej „Platformą” pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/pasym
3. Wykonawca zamierzający wziąć udział w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na Platformie. Korzystanie z Platformy przez Wykonawcę jest bezpłatne.
4. Wymagania techniczne i organizacyjne sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej, zostały opisane w Regulaminie Internetowej Platformy zakupowej platformazakupowa.pl Open Nexus Sp. z o.o., zwany dalej Regulaminem na Platformie. Sposób sporządzenia, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu wydanym na podstawie art. 70 Ustawy.
5. Wykonawca, przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia, akceptuje warunki korzystania z Platformy określone w Regulaminie oraz zobowiązuje się, korzystając z Platformy, przestrzegać postanowień Regulaminu.
6. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem Platformy wynosi 150 MB.
7. Za datę:
1) przekazania oferty przyjmuje się datę jej przekazania w systemie Platformy poprzez kliknięcie przycisku Złóż ofertę w drugim kroku i wyświetlaniu komunikatu, że oferta została złożona.
2) zawiadomień, dokumentów lub oświadczeń elektronicznych, podmiotowych środków dowodowych lub cyfrowego odwzorowania podmiotowych środków dowodowych oraz innych informacji sporządzonych pierwotnie w postaci papierowej, przyjmuje się datę kliknięcia przycisku Wyślij wiadomość po których pojawi się komunikat, że wiadomość została wysłana do Zamawiającego.
8.Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego za pośrednictwem Platformy z wnioskiem o wyjaśnienie treści SWZ. Zamawiający udzieli wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niż na 2 dni przed upływem terminu składania ofert (udostępniając je na stronie internetowej prowadzonego postępowania (Platformie), pod warunkiem że wniosek o wyjaśnienie treści SWZ wpłynął do Zamawiającego nie później niż na 4 dni przed upływem terminu składania ofert. W przypadku gdy wniosek o wyjaśnienie treści SWZ nie wpłynie w terminie, Zamawiający nie ma obowiązku udzielania wyjaśnień SWZ oraz przedłużenia terminu składania ofert. Przedłużenie terminu składania ofert nie wpływa na bieg terminu składania wniosku o wyjaśnienie treści SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Pasym, ul. Rynek 8, 12-130 Pasym; tel. (89) 62 12 011, e-mail: umig@pasym.pl
2) inspektorem ochrony danych osobowych w Gminie Pasym jest Pan Krzysztof Kobyliński, kontakt: e-mail: iod.umig@pasym.pl, tel. (89) 62 12 011 wew. 41;
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn. Budowa dróg gminnych nr 193538N, 193523N, 193014N na terenie gminy Pasym prowadzonym w trybie podstawowym;
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 1710 ze zm.), dalej „ustawa Pzp”;
5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 i 4 ustawy Pzp, przez okres co najmniej 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
6) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
8) posiada Pani/Pan:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
9) nie przysługuje Pani/Panu:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Nie dotyczy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RRG.271.34.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 2079061,67 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 3
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem inwestycji jest budowa drogi gminnej w miejscowości Narajty na działce nr 287/1. Jest to droga gminna o nawierzchni brukowo-żwirowej, która przebiega od drogi powiatowej nr 1633N w kierunku zabudowy budynków jednorodzinnych oraz gospodarczych. W chwili obecnej droga jest corocznie poprawiana oraz uzupełniana kruszywem. Podczas opadów droga traci właściwości przejezdności.
1. Przedmiot i zakres opracowania
- Realizacja budowy drogi nr 193022N.
- Wykonanie utwardzenia drogi z kostki bet. o szer. 4,5 m.
- Wykonanie chodnika z kostki bet. o szer. 2 m.
- Uporządkowanie odprowadzenia wód opadowych.
- Wykonanie zagospodarowania terenu inwestycji.
- Wykonanie poboczy z KŁSM o szer. 0,75m.
- Wykonanie poboczy utwardzonych z kostki bet. o szer. 0,8 – 2,0 m.
- Wykonanie zjazdów indywidualnych z kostki bet. do granicy pasa drogowego.
- Ustawienie oznakowania zgodnie z zatwierdzoną stałą organizacją ruchu.
2. Konstrukcja nawierzchni
W projekcie zakłada się budowę nowej konstrukcji nawierzchni jezdni, chodników, poboczy z kruszywa, poboczy utwardzonych oraz zjazdów z kostki betonowej. Nawierzchnia spełniać będzie wymogi nośności dla kategorii ruchu KR3. Ze względu na występowanie pokładów gruntów wysadzinowych zakwalifikowano podłoże do kategorii nośności G1 oraz G3. Poniżej zaprezentowano konstrukcje poszczególnych typów nawierzchni przyjęte na podstawie badań geotechnicznych oraz obowiązujących katalogów nawierzchni, przepisów i normatywów wymienionych w pierwszym punkcie projektu.
Konstrukcja nawierzchni jezdni odc. nr 1, dla G1:
Warstwa ścieralna z kostki betonowej (typu BEHATON) - 8cm
Warstwa podsypki cement. - piaskowej - 5 cm
Warstwa podbudowy zasadniczej z mieszanki niezwiązanej z kruszywem C90/3 - 20 cm
Warstwa pomocnicza z mieszanki niezwiązanej o CBR ≥60% - 15 cm
Podłoże gruntowe G1
Konstrukcja nawierzchni jezdni odc. nr 1, 2, 3 dla G3:
Warstwa ścieralna z kostki betonowej (typu BEHATON) - 8cm
Warstwa podsypki cement. - piaskowej - 5 cm
Warstwa podbudowy zasadniczej z mieszanki niezwiązanej z kruszywem C90/3 - 20 cm
Warstwa podbudowa pomocniczej z mieszanki związanej spoiwem hydraulicznym lub gruntu stabilizowanego spoiwem hydraulicznym - 18 cm
Warstwa ulepszonego podłoża z mieszanki niezwiązanej lub z gruntu niewysadzinowego (naturalnego lub antropogenicznego) o CBR ≥20%: o ile to konieczne warstwa mrozoochronna pełni funkcję warstwy odsączającej o k10≥8m/dobę - 25 cm
Podłoże gruntowe G3
Konstrukcja nawierzchni chodników:
Warstwa ścieralna z kostki betonowej (typu HOLLAND) - 8cm
Warstwa podsypki cement. - piaskowej - 3 cm
Warstwa górna podbudowy zasadniczej z mieszanki kruszywa łamanego fr. 0/31,5 mm zagęszczonego mechanicznie - 15 cm
Podłoże gruntowe G1
Konstrukcja nawierzchni pod zjazdami:
Warstwa ścieralna z kostki betonowej (typu HOLLAND) - 8cm
Warstwa podsypki cement. - piaskowej - 5 cm
Warstwa podbudowy z mieszanki kruszywa łamanego fr. 0/31,5 mm zagęszczonego
mechanicznie - 20 cm
Konstrukcja nawierzchni pod wyniesionym przejściem dla pieszych:
Warstwa ścieralna z kostki betonowej (typu BEHATON) 8cm
Warstwa podsypki cement. - piaskowe 5-20 cm
Warstwy konstrukcyjne jezdni odc. 1,2,3, dla G3 63 cm
3. Odwodnienie nawierzchni
Odwodnienie projektuje się poprzez odpowiednie spadki poprzeczne i podłużne. Wody opadowe pozostają częściowo zagospodarowane na terenie objętym inwestycją oraz odprowadzone powierzchniowo na projektowane pobocza z kruszywa naturalnego stabilizowanego mechanicznie o gr. 10 cm, a także częściowo odprowadzone z nawierzchni na projektowane utwardzone pobocza z kostki bet. gr. 8cm do istniejących wpustów ulicznych, a następnie projektowaną kanalizacją deszczową.
4. Opinia geotechniczna
1) Warunki geotechniczne podłoża
Pod projektowaną drogę wykonano 4 otwory w celu określenia warunków gruntowo – wodnych panujących na terenie działek nr 287/1. Na podstawie przeprowadzonych prac polowych stwierdzono, że w miejscu lokalizacji projektowanej drogi panują warunki gruntowe proste, równomierne, nie występują zjawiska niebezpieczne w tym osuwiska itp. wody gruntowe występują na głębokości 3,0 m ppt. W miejscu wykonywania badań występuje nasyp (gleba, piaski drobne, pospółka, żwir), miąższość tej serii wynosi do max 0,5-0,9 m ppt.
2) Kategoria geotechniczna obiektu budowlanego
Grunty pozostałych warstw geotechnicznych zaliczono do gruntów nośności kat. G1 i G3. W związku z powyższym oraz z charakterystyką robót przewidzianych w niniejszym opracowaniu. Wykonawca w trakcie prowadzenia robót ziemnych zobowiązany jest wykonać badania nośności gruntu w wykopie, jeżeli zaistnieją różnice co do zakresu występowania gruntów nośności kat. G1 i G3 ma obowiązek ustalić z zamawiającym i projektantem nawy podział.
5. Sieci i urządzenia uzbrojenia terenu
Projektowane przebudowane linie kablowe sieci elektroenergetyczny wraz z zabezpieczeniem sieci rurami osłonowymi AROT PS110 oddzielnym opracowaniem, natomiast kable sieci teletechnicznej zlokalizowane na dz. 287/1 w lokalizacji z projektowaną drogą pod zjazdami oraz w poprzek projektowanej drogi należy zabezpieczyć odpowiednio rurami osłonowymi typu A 110 PS oraz kabel, który należy przełożyć zgłosić przez rozpoczęciem robót budowlanych do ORANGE Polska S.A. Obsługa techniczna klienta w Olsztynie, Wydział Utrzymania Usług i Infrastruktury 1-Olsztyn, AL. Piłsudskiego 63a, 10-449 Olsztyn. W przypadku stwierdzenia na mapie, bądź w terenie podczas wykonywania robót ziemnych związanych z wykopami lub korytowaniem występowania w bezpośredniej bliskości istniejących elementów infrastruktury technicznej takich jak przewody energetyczne i teletechniczne czy elementy sieci sanitarnych, należy zachować szczególną ostrożność. W takich przypadkach roboty ziemne należy wykonać ręcznie.
4.2.5.) Wartość części: 869720,20 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45233320-8 - Fundamentowanie dróg
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe
45111240-2 - Roboty w zakresie odwadniania gruntu
45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych
45231400-9 - Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych
45231110-9 - Roboty budowlane w zakresie kładzenia rurociągów
45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-12-15
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana oferta zawierająca najkorzystniejszy bilans punktów w
kryteriach: 1) Cena ofertowa brutto - C, 2) Okres gwarancji - G
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem inwestycji jest budowa ulicy Tartaczna w miejscowości Pasym na działkach nr 36/8, 37, 541. Jest to droga gminna o nawierzchni gruntowo-żwirowej, która przebiega w kierunku zabudowy jednorodzinnej. W chwili obecnej droga jest profilowana corocznie oraz uzupełniana kruszywem. Podczas opadów droga traci właściwości przejezdności.
1. Przedmiot i zakres opracowania
- Realizacja budowy drogi nr 193538N – ul. Tartaczna.
- Wykonanie utwardzenia drogi z kostki bet. o szer. 3,0 – 5,5 m.
- Uporządkowanie odprowadzenia wód opadowych.
- Wykonanie zagospodarowania terenu inwestycji.
- Wykonanie poboczy o szer. 0,75m.
- Wykonanie zjazdów indywidualnych z kostki bet. do granicy pasa drogowego.
- Ustawienie oznakowania zgodnie z zatwierdzoną stałą organizacją ruchu.
2. Konstrukcja nawierzchni
W projekcie zakłada się budowę nowej konstrukcji nawierzchni jezdni, zjazdów z kostki betonowej. Nawierzchnia spełniać będzie wymogi nośności dla kategorii ruchu KR3. Ze względu na występowanie pokładów gruntów wysadzinowych zakwalifikowano podłoże do kategorii nośności G4.
Poniżej zaprezentowano konstrukcje poszczególnych typów nawierzchni przyjęte na podstawie badań geotechnicznych oraz obowiązujących katalogów nawierzchni, przepisów i normatywów wymienionych w pierwszym punkcie projektu.
Konstrukcja nawierzchni jezdni dla G4:
Warstwa ścieralna z kostki betonowej (typu BEHATON) - 8cm
Warstwa podsypki cement. - piaskowej - 5 cm
Warstwa podbudowy zasadniczej z mieszanki związanej spoiwem (cement C3/4) - 20 cm
Warstwa pomocnicza z mieszanki związanej (cement C,15/2) - 18 cm
Warstwa ulepszonego podłoża z mieszanki niezwiązanej CBR>20% - 40 cm
Podłoże gruntowe G4
Konstrukcja nawierzchni plac manewrowy dla G4
Warstwa ścieralna z kostki betonowej (typu BEHATON) - 8cm
Warstwa podsypki cement. - piaskowej 5 cm
Warstwa podbudowy zasadniczej z mieszanki związanej spoiwem (cement C3/4) - 20 cm
Warstwa pomocnicza z mieszanki związanej (cement C,15/2) - 18 cm
Warstwa ulepszonego podłoża z mieszanki niezwiązanej CBR>20% - 40 cm
Podłoże gruntowe G4
Konstrukcja nawierzchni pod zjazdami:
Warstwa ścieralna z kostki betonowej (typu HOLLAND) - 8cm
Warstwa podsypki cement. - piaskowej - 5 cm
Warstwa podbudowy z mieszanki kruszywa łamanego fr. 0/31,5 mm zagęszczonego
mechanicznie - 20 cm
3. Odwodnienie nawierzchni
Odwodnienie projektuje się poprzez odpowiednie spadki poprzeczne i podłużne. Wody opadowe pozostają częściowo zagospodarowane na terenie objętym inwestycją oraz odprowadzone powierzchniowo na projektowane pobocza z kruszywa naturalnego stabilizowanego mechanicznie o gr. 10 cm, a także częściowo odprowadzone z nawierzchni do istniejących wpustów ulicznych, a następnie projektowaną kanalizacją deszczową w ul. Tadeusza Kościuszki. Projekt nie przewiduje budowa kanalizacji deszczowej.
4. Opinia geotechniczna
1) Warunki geotechniczne podłoża
Pod projektowaną drogę wykonano 1 otwory w celu określenia warunków gruntowo – wodnych panujących na terenie działki nr 37. Na podstawie przeprowadzonych prac polowych stwierdzono, że w miejscu lokalizacji projektowanej drogi panują warunki gruntowe proste, równomierne, nie występują zjawiska niebezpieczne w tym osuwiska itp. wody gruntowe występują na głębokości 3,0 m ppt. W miejscu wykonywania badań występuje nasyp (tłuczeń, gruz, żwir, lokalnie żużel), a miąższość tej serii wynosi do max 0,8 m ppt. Nasypy w osi projektowanej drogi mogą osiągnąć powyżej 1,5 m ppt.
2) Kategoria geotechniczna obiektu budowlanego
Grunty pozostałych warstw geotechnicznych zaliczono do gruntów nośności kat. G4. W związku z powyższym oraz z charakterystyką robót przewidzianych w niniejszym opracowaniu (wykopy głębsze niż 1.2 m p.p.t. związane z wykonaniem rozbudowy sieci wodociągowej). Wykonawca w trakcie prowadzenia robót ziemnych zobowiązany jest wykonać badania nośności gruntu w wykopie, jeżeli zaistnieją różnice co do zakresu występowania gruntów nośności kat. G4 ma obowiązek ustalić z zamawiającym i projektantem nawy
podział.
5. Sieci i urządzenia uzbrojenia terenu
Projektant przewiduje konieczności rozwiązania kolizji z istniejącą infrastrukturą, które wymuszają zmianę lokalizacji sieci teletechniczną. W inwestycji przewidziano rozbudowę sieci wodociągowej, która będzie opracowana w oddzielnym projekcie. W przypadku stwierdzenia na mapie, bądź w terenie podczas wykonywania robót ziemnych związanych z wykopami lub korytowaniem występowania w bezpośredniej bliskości istniejących elementów infrastruktury technicznej takich jak przewody energetyczne i teletechniczne czy elementy sieci sanitarnych, należy zachować szczególną ostrożność. W takich przypadkach roboty ziemne należy wykonać ręcznie. nawierzchni jezdni i zapewnienie dostępu do wszystkich posesji przydrożnych bezwzględnie przyczynia się do ich poprawy.
4.2.5.) Wartość części: 441046,97 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45233320-8 - Fundamentowanie dróg
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe
45111240-2 - Roboty w zakresie odwadniania gruntu
45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych
45231110-9 - Roboty budowlane w zakresie kładzenia rurociągów
45232300-5 - Roboty budowlane i pomocnicze w zakresie linii telefonicznych i ciągów komunikacyjnych
45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-12-15
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana oferta zawierająca najkorzystniejszy bilans punktów w
kryteriach: 1) Cena ofertowa brutto - C, 2) Okres gwarancji - G
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem inwestycji jest budowa ulicy Michała Zientary w miejscowości Pasym na działkach nr 425, 379, 387/1. Jest to droga gminna o nawierzchni gruntowo-żwirowej, która przebiega w kierunku zabudowy jednorodzinnej. W chwili obecnej droga jest profilowana coroczni oraz uzupełniana kruszywem. Podczas opadów droga traci właściwości przejezdności.
1. Przedmiot i zakres opracowania
- Realizacja budowy drogi gminnej – ul. Michała Zientary.
- Wykonanie utwardzenia drogi z kostki bet. o szer. 6,0 m.
- Uporządkowanie odprowadzenia wód opadowych.
- Wykonanie zagospodarowania terenu inwestycji.
- Wykonanie zjazdów indywidualnych z kostki bet. do granicy pasa drogowego.
- Ustawienie oznakowania zgodnie z zatwierdzoną stałą organizacją ruchu
- Wykonanie kanału technologicznego.
2. Konstrukcja nawierzchni
W projekcie zakłada się budowę nowej konstrukcji nawierzchni jezdni, zjazdów z kostki betonowej. Nawierzchnia spełniać będzie wymogi nośności dla kategorii ruchu KR2. Ze względu na występowanie pokładów gruntów wysadzinowych zakwalifikowano podłoże do kategorii nośności G1.
Poniżej zaprezentowano konstrukcje poszczególnych typów nawierzchni przyjęte na podstawie badań geotechnicznych oraz obowiązujących katalogów nawierzchni, przepisów i normatywów wymienionych w pierwszym punkcie projektu.
Konstrukcja nawierzchni jezdni dla G1:
Warstwa ścieralna z kostki betonowej 8 cm
Warstwa podsypki cement. - piaskowej 5 cm
Warstwa podbudowy zasadniczej z mieszanki nie związanej z kruszywemC50/30 22 cm
Podłoże gruntowe G1
Konstrukcja nawierzchni chodnika:
Warstwa ścieralna z kostki betonowej 8 cm
Warstwa podsypki cement. - piaskowej 3 cm
Warstwa podbudowy zasadniczej z mieszanki nie związanej z kruszywem C50/30 15 cm
Podłoże gruntowe G1
Konstrukcja nawierzchni pod zjazdami:
Warstwa ścieralna z kostki betonowej 8cm
Warstwa podsypki cement. - piaskowej 5 cm
Warstwa podbudowy zasadniczej z mieszanki nie związanej z kruszywemC50/30 22 cm
Podłoże gruntowe G1
Konstrukcja nawierzchni dojścia do posesji:
Warstwa ścieralna z kostki betonowej 8 cm
Warstwa podsypki cement. - piaskowej 3 cm
Warstwa podbudowy zasadniczej z mieszanki nie związanej z kruszywemC50/30 15 cm
3. Odwodnienie nawierzchni
Odwodnienie projektuje się poprzez odpowiednie spadki poprzeczne i podłużne. Projekt przewiduje budowy kanalizacji deszczowej w oddzielnym opracowaniu. Wody opadowe pozostają zagospodarowane na terenie objętym inwestycją i odprowadzone powierzchniowo na projektowane korytka ściekowe oraz
odprowadzone do projektowanych wpustów kanalizacji deszczowej i odprowadzone do istniejącej sieci kanalizacji deszczowej zlokalizowanej na ul. Burskiego. Część wód opadowych odprowadzone będzie poprzez zaprojektowany system odwadniający (np. ACO KerbDrain) o długości ok, 75m do projektowanej sieci kanalizacji deszczowej.
4. Opinia geotechniczna
5.7.1. Warunki geotechniczne podłoża
Pod projektowaną drogę wykonano 3 otwory w celu określenia warunków gruntowo – wodnych panujących na terenie działek nr 425 i 387/1. Na podstawie przeprowadzonych prac polowych stwierdzono, że w miejscu lokalizacji projektowanej drogi panują warunki gruntowe proste, zakładając dno koryta drogi do 1,0 m. Układ warstw wskazują, że nie występują zjawiska niebezpieczne w tym osuwiska itp. wody gruntowe występują na głębokości 3,0 m ppt. W miejscu
wykonywania badań występuje nasyp (żwir, pospółka, piasek drobny, gleba), a miąższość tej serii wynosi do max 1,2 m ppt. Grunty sypkie występują w stanie średnio zagęszczonym.
5.7.2. Kategoria geotechniczna obiektu budowlanego
Grunty warstw geotechnicznych zaliczono do gruntów nośności kat. G1. W związku z powyższym oraz z charakterystyką robót przewidzianych w niniejszym opracowaniu (wykopy głębsze niż 1.2 m p.p.t. związane z wykonaniem rozbudowy sieci kanalizacji deszczowej). Wykonawca w trakcie prowadzenia robót ziemnych zobowiązany jest wykonać badania nośności gruntu w wykopie, jeżeli zaistnieją różnice co do zakresu występowania gruntów nośności kat. G1 ma obowiązek ustalić z zamawiającym i projektantem nawy podział. Wykonawca zobowiązany jest do dokonania geotechnicznego odbioru dna wykopu w celu kontroli parametrów podłoża.
5. Sieci i urządzenia uzbrojenia terenu
1) Branża elektroenergetyczna
Projektant przewiduje konieczności rozwiązania kolizji z istniejącą infrastrukturą, które wymuszają zmianę lokalizacji sieci teletechniczną. Istniejący kabel sieci teletechnicznej należy odkopać ręcznie pod nadzorem pracownika OPL, wykonać przełożenie kabla w nową lokalizację oraz wykonać inwentaryzację. W miejscach pod przejazdami bramowymi zabezpieczyć rurą osłonową typu AROT A110PS o długości ok. 50mb.
2) Branża elektroenergetyczna
Projekt nie przewiduje przebudowy sieci elektroenergetycznej, natomiast w miejscu kolizji z projektowaną drogą, sieć elektroenergetyczną należy zabezpieczyć rurą osłonową typu DVK110 o długości ok. 11 mb. W inwestycji przewidziano budowę sieci kanalizacji deszczowej, która będzie
opracowana w oddzielnym projekcie. Część kanalizacji deszczowej powiązana jest z projektowanym systemem liniowego odwodnienia o długości ok. 75mb.
3) System odwadniający
Zestawienie elementów systemu
Kanał: klasa D400, dł.=50cm, h=30,5cm, polimerobeton - 83 szt.
Kanał obniżający lewy: klasa D400, dł.=91,5cm, h=30,5-20,5cm, polimerobeton – 2 szt.
Kanał obniżony, z otw. Szer. 8mm, klasa D400, dł.=100cm, h=18,0cm, polimerobeton – 31 szt.
Kanał obniżający prawy: klasa D400, dł.=91,5cm, h=30,5- 20,5cm, polimerobeton – 2 szt.
Ścianka czołowa - 2 szt.
Część górna studni odpł. Klasa D400, dł.50cm, szer.39cm
Część dolna studni odpł. Wieloczęściowej, h=71,5cm, z uszcz. do podł. rury d=200mm, polimerobeton – 2 szt.
Element podstawowy
Odwodnienie liniowe, zgodne z normą PN-EN 1433:2005+A1:2007, maksymalna klasa obciążenia D400 zgodnie z normą PN-EN 1433:2005+A1:2007, kanał krawężnikowy wykonany z betonu polimerowego, mrozoodporność nie mniejsza niż F1000 zgodnie z normą PN-88/B-06250, konstrukcja monolityczna (jednoczęściowa, nieklejona), szary, z przetłoczeniem do wypełnienia masą uszczelniająco-klejąca, z dwoma otworami wlotowymi na sztukę, przekrój poprzeczny w kształcie litery U, szerokość w świetle 10,0cm, długość 50,0cm, powierzchnia bocznych otworów wlotowych 147cm2/m, szerokość budowlana 15cm, ciężar 25,7kg, wysokość 30,5cm, dostarczane z instrukcją zabudowy producenta.
Element rewizyjny
Odwodnienie liniowe, zgodne z normą PN-EN 1433:2005+A1:2007, maksymalna klasa obciążenia D400 zgodnie z normą PN-EN 1433:2005+A1:2007, kanał krawężnikowy wykonany z betonu polimerowego, mrozoodporność nie mniejsza niż F1000 zgodnie z normą PN-88/B-06250, konstrukcja monolityczna (jednoczęściowa, nieklejona), szary, z przetłoczeniem do wypełnienia masą uszczelniająco-klejąca, z krawędziami i rusztem żeliwnym z mocowaniem ryglowym Powerlock, z dwoma otworami wlotowymi na sztukę, przekrój poprzeczny w kształcie litery U, szerokość w świetle 10,0cm, długość 50,0cm, powierzchnia bocznych otworów wlotowych 147cm2/m, szerokość budowlana 15cm, ciężar 29,7kg, wysokość 30,5cm, dostarczane z instrukcją zabudowy instrukcją zabudowy producenta.
Studnia odpływowa
Studnie odpływowe, maksymalna klasa obciążenia D400 zgodnie z EN 124, długość budowlana 50cm, szerokość budowlana 39cm, składa się z dwóch części – górnej i dolnej, część górna wys. 50,5cm wykonana z żeliwa sferoidalnego z przykryciem z żeliwa sferoidalnego z mocowanie ryglowym wzdłużnym Powerlock, z dwoma otworami wlotowymi na sztukę, powierzchnia bocznych otworów wlotowych 147cm2/m, z przetłoczeniem do wypełnienia masą uszczelniająco-klejąca, część dolna wykonana z betonu polimerowego w kolorze naturalnym, wysokość części dolnej 71,5cm z otworem odpływowym w O200 wyposażonym w uszczelkę wargowo-labiryntową do szczelnego podłączenia z kanalizacją; dostarczana z koszem osadczym wysokim dostarczane z instrukcją zabudowy producenta.
Ścianki czołowe – Wielofunkcyjne
Ścianki czołowe do zamknięcia początku i końca ciągu, z możliwością podłączenia do rury d=110mm za pomocą zintegrowanego króćca, wykonane z tworzywa sztucznego.
Masa uszczelniająco-klejąca
System odwodnienia liniowego będzie doszczelniony masą uszczelniająco-klejącą
składającą się z:
Wytrawiacza do krawędzi kanałów Primer Eurolastic S2 w opakowaniach 1l
Dwuskładnikowej masy uszczelniająco-klejącej Eurolastic TC30S w opakowaniach 450ml.
4) Kanał technologiczny
W projekcie przewidziano budowę kanału technologicznego o długości ok. 171 mb, studnią kablową typu SK-1 w ilości 7 szt oraz zabezpieczeniem kanału o długości 66 mb. W przypadku stwierdzenia na mapie, bądź w terenie podczas wykonywania robót ziemnych związanych z wykopami lub korytowaniem występowania w bezpośredniej bliskości istniejących elementów infrastruktury technicznej takich jak przewody energetyczne i teletechniczne czy elementy sieci sanitarnych, należy zachować szczególną ostrożność. W takich przypadkach roboty ziemne należy wykonać ręcznie. nawierzchni jezdni i zapewnienie dostępu do wszystkich posesji przydrożnych bezwzględnie przyczynia się do ich poprawy.
4.2.5.) Wartość części: 768294,50 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45233320-8 - Fundamentowanie dróg
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe
45111240-2 - Roboty w zakresie odwadniania gruntu
45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych
45231110-9 - Roboty budowlane w zakresie kładzenia rurociągów
45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-12-15
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana oferta zawierająca najkorzystniejszy bilans punktów w
kryteriach: 1) Cena ofertowa brutto - C, 2) Okres gwarancji - G
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1) nie podlegają wykluczeniu;
2) spełniają warunki udziału w postępowaniu określone przez Zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu i niniejszej SWZ.
2. Warunki udziału w postępowaniu mogą dotyczyć:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym;
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów;
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej;
4) zdolności technicznej lub zawodowej.
3. Zamawiający wymaga wykazania przez Wykonawcę spełnienia warunków określonych w art. 112 ust. 2 Ustawy dotyczących zdolności ekonomicznej lub finansowej. Wykonawca spełni warunek jeżeli:
- przedłoży dokumenty potwierdzające, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 2 000 000,00 zł
4. Zamawiający wymaga wykazania przez Wykonawcę spełnienia warunków określonych w art. 112 ust. 2 Ustawy dotyczących zdolności technicznej i zawodowej. Wykonawca spełni warunki jeżeli wykaże, że:
1) w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie co najmniej dwie roboty budowlane polegające na budowie, przebudowie lub rozbudowie drogi o wartości nie mniejszej niż 500 000,00 zł brutto każda.
Uwagi:
a) w przypadku wykazania kilku robót za kwoty mniejsze niż wymagana, kwoty wynikające z poświadczeń/referencji nie będą sumowane w celu potwierdzenia spełnienia postawionego warunku. Zamawiający informuje, że nie dopuszcza sumowania robót w ramach wymaganego warunku wiedzy i doświadczenia.
b) Warunek ten ma być spełniony:
- samodzielnie przez Wykonawcę, lub
- przez minimum jeden inny podmiot udostępniający Wykonawcy swoją wiedzę i doświadczenie i który zrealizuje te roboty budowlane lub
- w przypadku Wykonawców występujących wspólnie - samodzielnie przez minimum jednego z Wykonawców występujących wspólnie.
c) jeżeli Wykonawca wykazuje doświadczenie nabyte w ramach kontraktu (zamówienia/umowy) realizowanego przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum), Zamawiający nie dopuszcza by Wykonawca polegał na doświadczeniu grupy Wykonawców, której był członkiem, jeżeli faktycznie i konkretnie nie wykonywał wykazywanego zakresu prac. Zamawiający zastrzega możliwość zwrócenia się do Wykonawcy o wyjaśnienia w zakresie faktycznie konkretnie wykonywanego zakresu prac oraz przedstawienia stosownych dowodów np. umowy konsorcjum, z której wynika zakres obowiązków czy wystawionych przez wykonawcę faktur.
d) Zamawiający uzna za spełniony warunek SWZ również w przypadku, gdy doświadczenie wykazane przez Wykonawcę obejmuje szerszy zakres robót budowlanych od wymaganych przez Zamawiającego.
e) w przypadku złożenia przez Wykonawców dokumentów zawierających kwoty wyrażone w innych walutach niż PLN, dla potrzeb oceny spełniania warunku określonego powyżej, zamawiający jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie średni kurs danej waluty opublikowany przez Narodowy Bank Polski w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, Narodowy Bank Polski nie publikuje średniego kursu danej waluty, za podstawę przeliczenia przyjmuje się średni kurs waluty publikowany pierwszego dnia, po dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, w którym zostanie on opublikowany.
2) dysponuje osobą zdolną do wykonywania zamówienia tj. 1 osobą – kierownikiem budowy – posiadającą stosowne do zakresu zamówienia uprawnienia budowlane w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2021, poz. 2351 ze zm.).
Uwagi:
a) uprawnienia, o których mowa powyżej, powinny być zgodne z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2021 r., poz. 2351 ze zm) lub ważne odpowiadające im kwalifikacje, nadane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów upoważniające do kierowania robotami budowlanymi w zakresie objętym niniejszym zamówieniem.
b) w przypadku osób będących obywatelami państw członkowskich UE, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich (EFTA) - stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym - prawo do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium RP winno być potwierdzone odpowiednią decyzją o uznaniu kwalifikacji zawodowych lub prawa do świadczenia usług transgranicznych.
c) osoba ta musi posiadać aktualne zaświadczenie o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego oraz uprawnienia budowlane wymagane zgodnie z ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2021 r., poz. 2351 ze zm).
d) dopuszcza się uprawnienia równoważne (w zakresie koniecznym do wykonania przedmiotu zamówienia) - dla osób, które posiadają uprawnienia uzyskane przed dniem wejścia w życie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie i zachowały uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie.
5. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.
6. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
7. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu (wzór - załącznik nr 4 do SWZ) udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca, realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby ma potwierdzać, że stosunek łączący Wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności:
1) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
2) sposób i okres udostępnienia Wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
3) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
8. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. W takim przypadku Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) Oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2021 r. poz. 275), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej niezależnie od innego Wykonawcy do tej samej grupy kapitałowej (Wzór – Załącznik nr 7 do SWZ)
2) Zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem podatków lub opłat wraz z zaświadczeniem Zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania ofert Wykonawca dokonał płatności należnych podatków lub opłat wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności.
3) Zaświadczenie albo inny dokument właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z zaświadczeniem albo innym dokumentem Zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania ofert Wykonawca dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności.
4) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestr Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
5). Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast zaświadczenia, o którym mowa w pkt 2, zaświadczenia albo innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, o których mowa w pkt 3, lub odpisu albo informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, o których mowa w pkt 4 – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
1) nie naruszył obowiązków dotyczących płatności podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne,
2) nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury.
Dokumenty, o których mowa w ust. 7 powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Wykaz robót budowlanych (co najmniej 2 na kwotę nie mniejszą niż 500 000,00 zł brutto każda) wykonanych w ciągu ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty (Wzór - Załącznik nr 5 do SWZ).
2) Wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (Wzór - Załącznik nr 6 do SWZ).
3) Oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień (Wzór – załącznik nr 8 do SWZ)
4) Dokumenty potwierdzające, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Nie dotyczy
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Dodatkowo do ofert należy załączyć:
1) Wypełniony załącznik nr 9 do SWZ – wykaz podwykonawców(jeżeli dotyczy);
2) Wypełniony załącznik nr 11 do SWZ – oświadczenie RODO;
3) Pełnomocnictwo lub inny dokument określający zakres umocowania do reprezentowania Wykonawcy, o ile ofertę składa pełnomocnik Wykonawcy. Pełnomocnictwo winno być złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Zamawiający wymaga od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości:
1) Dla części I zamówienia – 13 000,00 zł (słownie: trzynaście tysięcy złotych, 0/100);
2) Dla części II zamówienia – 6 000,00 zł (słownie: sześc tysięcy złotych, 0/100);
3) Dla części III zamówienia – 11 000,00 zł (słownie: jedenaście tysięcy złotych, 0/100).
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert, o którym mowa w Rozdz. XII ust.11 SWZ i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 Ustawy.
3. Wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z 9.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299)
4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy
Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Szczytnie Oddział w Pasymiu nr konta 32 8838 1060 2009 0600 0101 0003 z dopiskiem na przelewie: Wadium w postępowaniu na: „Budowa dróg gminnych nr 193538N, 193523N, 193014N na terenie gminy Pasym – CZĘŚĆ.....”. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu, Zamawiający uzna je za wniesione skutecznie jedynie w przypadku wpływu pieniędzy na rachunek bankowy Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.
5. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w ust. 3 pkt 2–4, Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.
6. Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać nieodwoływalne i bezwarunkowe, na każde żądanie zgłoszone przez Zamawiającego, zobowiązanie gwaranta (poręczyciela) do zapłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6 Ustawy. Ponadto powinien być wskazany termin obowiązywania gwarancji (poręczenia), który nie może być krótszy niż termin związania ofertą.
7. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy, zostanie
odrzucona.
8. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy, określa ustawa PZP.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenia- załączniki nr 2 i 3 do SWZ,
składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w
postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
2. W przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia do oferty należy załączyć
pełnomocnictwo dla pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do
reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Rodzaj i zakres zmian został określony w zał. nr 10 do SWZ - wzór umowy (§ 19 Zmiana umowy).
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-11-09 12:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem Platformy: https://platformazakupowa.pl/pn/pasym
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-11-09 12:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-12-08
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Nie dotyczy