Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa dojazdu pożarowego nr 11-14-0011 w Leśnictwie Nowa Brda i Kamionka
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: SKARB PAŃSTWA PAŃSTWOWE GOSPODARSTWO LEŚNE LASY PAŃSTWOWE NADLEŚNICTWO NIEDŹWIADY W PRZECHLEWIE
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 770528302
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Człuchowska 71
1.5.2.) Miejscowość: Przechlewo
1.5.3.) Kod pocztowy: 77-320
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL637 - Chojnicki
1.5.7.) Numer telefonu: +48 59 83 34 371
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: niedzwiady@szczecinek.lasy.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://niedzwiady.szczecinek.lasy.gov.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Gospodarka leśna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa dojazdu pożarowego nr 11-14-0011 w Leśnictwie Nowa Brda i Kamionka
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3d259201-8567-11eb-86b1-a64936a8669f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00060803
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-05-21
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00057168/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Budowa dojazdu pożarowego nr 11-14-0011 w Leśnictwie Nowa Brda i Kamionka
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://portal.smartpzp.pl/nadl_niedzwiady/3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://portal.smartpzp.pl/nadl_niedzwiady/
W celu komunikacji miedzy Zamawiającym a Wykonawcami, z zastrzeżeniem złożenia oferty, Zamawiający dopuszcza komunikację za pośrednictwem poczty elektronicznej: niedzwiady@szczecinek.lasy.gov.pl lub k.gierszewska@szczecinek.lasy.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy SmartPZP (dalej – Platforma). Wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje, przekazywane przez Platformę SmartPZP przekazywane są w zakładce „Korespondencja”. Zamawiający dopuszcza możliwość komunikacji przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 344) na adres: niedzwiady@szczecinek.lasy.gov.pl lub k.gierszewska@szczecinek.lasy.gov.pl, z zastrzeżeniem, że złożenie oferty następuje jedynie przy użyciu Platformy. Za datę wpływu oświadczeń, ofert, wniosków, zaświadczeń oraz informacji przyjmuje się datę ich przekazania do Platformy. Aktualny data i godzina, zsynchronizowane z Głównym Urzędem Miar, wyświetlane są w prawym górnym rogu Platformy. W przypadku przekazywania dokumentów za pomocą środków komunikacji elektronicznej, za datę wpływu przyjmuje się datę ich doręczenia drugiej stronie postępowania. W celu skorzystania z Platformy konieczna jest rejestracja Wykonawcy pod adresem: https://portal.smartpzp.pl/nadl_niedzwiady/ po kliknięciu na przycisk Załóż konto. Wykonawca rejestrując się akceptuje warunki korzystania z Platformy, określone w Regulaminie podczas rejestracji oraz uznaje go za wiążący. Korzystanie z Platformy jest bezpłatne. Podgląd i pobieranie dokumentacji postępowania nie wymaga logowania. Zamawiający informuje, że Platforma jest kompatybilna ze wszystkimi podpisami elektronicznymi. Minimalne wymagania techniczne dotyczące korzystania z Platformy: a) przesyłane dokumenty powinny być załączone w formie plików w formacie odpowiednio .png, .jpg, .jpeg, .gif, .doc, .docx, .xls, .xlsx, .ppt, .pptx, .odt, .ods, .odp, .odf, .pdf, .zip, .7zip, .txt, .ath, .xml, .dwg, .xades, .tar, .7z, .eml, .msg; b) wymagania sprzętowe dla Wykonawcy: przeglądarka internetowa Mozzilla Firefox ver. 65 i późniejsze, Google Chrome ver. 66 i późniejsze lub Opera ver. 58 i późniejsze, Microsoft Edge ver 18 i późniejsze, Internet Explorer 11, lista zalecanych przeglądarek internetowych: Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera. Zalecane jest używanie najnowszych wersji przeglądarek, system operacyjny Windows 7 i późniejsze,zainstalowane środowisko Java w wersji min. 1.8 (jre),w przypadku przeglądarek Opera, Chrome i Firefox należy doinstalować dodatek do przeglądarki Szafir SDK Web,oprogramowanie SzafirHost w systemie operacyjnym, stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 1 Mb/s,komputer klasy PC lub MAC, o następującej konfiguracji: pamięć min. 3 GB RAM, procesor 1500 MHz lub lepszy, jeden z systemów operacyjnych Linux Kernel 4.0, Windows 7 i MacOS 10.12 - lub ich nowsze wersje, zainstalowany program Acrobat Reader lub inny umożliwiający obsługę formatów .pdf.Pozostałe wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z Platformy. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia, zmiany, wycofania oferty oraz do komunikacji wynosi 100 MB. Za pośrednictwem Systemu można przesłać wiele pojedynczych plików lub plik skompresowany do archiwum (np. ZIP) zawierający wiele pojedynczych plików. Ofertę oraz oświadczenia, składane na podstawie art. 125 ust. 1 PZP (sporządzane wg wzorów stanowiących odpowiednio Załącznik nr 2 i załącznik nr 3 do SWZ), sporządza się, pod rygorem nieważności w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Stosownie do art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych)(Dz. Urz. UE L 119 z 04 maja 2016 r., str. 1 – RODO) Zamawiający informuje, iż administratorem danych osobowych jest Nadleśnictwo Niedźwiady w Przechlewie, ul. Człuchowska 71, 77-320 Przechlewo. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych p. Michała Gębal, z którym w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych można skontaktować się za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem iod.niedzwiady@szczecinek.lasy.gov.pl lub telefonicznie pod numerem +48 59 833 43 71. Zamawiający przetwarza dane osobowe zebrane w niniejszym postępowaniu w sposób gwarantujący zabezpieczenie przed ich bezprawnym rozpowszechnianiem. Zamawiający udostępnia dane osobowe, o których mowa w art. 10 RODO w celu umożliwienia korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w dziale IX PZP, do upływu terminu do ich wniesienia. Do przetwarzania danych osobowych, o których mowa w art. 10 RODO mogą być dopuszczone wyłącznie osoby posiadające upoważnienie. Dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z prowadzeniem niniejszego postępowania oraz jego rozstrzygnięciem, jak również, jeżeli nie ziszczą się przesłanki określone w art. 255-256 PZP – w celu zawarcia umowy oraz jej realizacji, a także udokumentowania postępowania i jego archiwizacji. Odbiorcami danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym dokumentacja postępowania zostanie udostępniona. Dane osobowe pozyskane w związku z prowadzeniem niniejszego postępowania będą przechowywane przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy. Niezależnie od postanowień powyżej, w przypadku zawarcia umowy, dane osobowe będą przetwarzane do upływu okresu przedawnienia roszczeń wynikających z umowy. Dane osobowe pozyskane w związku z prowadzeniem niniejszego postępowania mogą zostać przekazane podmiotom świadczącym usługi doradcze, w tym usługi prawne i konsultingowe. Stosownie do art. 22 RODO, decyzje dotyczące danych osobowych nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany. Dane osobowe mogą być przekazywane do organów publicznych i urzędów państwowych lub innych podmiotów upoważnionych na podstawie przepisów prawa lub wykonujących zadania realizowane w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej, w szczególności do podmiotów prowadzących działalność kontrolną wobec Zamawiającego. Dane osobowe są przekazywane do podmiotów przetwarzających dane w imieniu administratora danych osobowych Pozostałe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych zawarte są w Rozdziale 21 SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: SA.270.7.2021.KG
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 600183,94 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiot zamówienia obejmuje budowę dojazdu pożarowego nr 11-14-011 w Leśnictwie Nowa Brda i Kamionka wraz z budową zjazdu z drogi powiatowej, zlokalizowanej na działkach nr 4214/6, 4213/1, 4212/1, 4183/1, 389/1 – obręb Bielsko, gmina Koczała. W ramach realizacji zadania zostaną wykonane w szczególności następujące roboty: roboty przygotowawcze (pomiarowe), roboty ziemne wraz z transportem urobku oraz rozplantowaniem,formowanie i zagęszczanie nasypów,przygotowanie podłoża poprzez profilowanie i zagęszczenie,wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego,wykonanie nawierzchni z płyt drogowych wielootworowych na podsypce piaskowej w układzie dwuśladowym oraz w układzie pełnym,wypełnienie pasa pomiędzy płytami,wykonanie zjazdów betonowych, z kruszywa łamanego oraz z płyt drogowych wielootworowych, wykonanie mijanek z kruszywa łamanego, wykonanie zjazdu z drogi powiatowej z betonu asfaltowego na podbudowie z kruszywa łamanego,wykonanie poboczy z kruszywa łamanego,ręczne plantowanie skarp,montaż znaków i słupków. Główne parametry projektowe drogi:klasa techniczna ulicy - droga wewnętrzna,prędkość projektowa - Vp = 30 km/h,długość budowanej drogi (wraz ze zjazdem z drogi powiatowej) - 1 038,7 m,szerokość korony drogi - 5,0 m,szerokość nawierzchni jezdni - 3,0 m,szerokość nawierzchni jezdni z mijanką - 6,0 m,szerokość poboczy – 2 x 1,00 m,jezdnia w układzie śladowym – 2 x 1,00 m w rozstawie 1,00 m,jezdnia w układzie pełnym – 3 x 1,00 m,spadek poprzeczny jezdni – 3%,spadek poprzeczny poboczy – 6%. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi: Dokumentacja projektowa (Załącznik nr 12 do SWZ) obejmująca: Projekty budowlane, Projekty wykonawcze, Przedmiary robót; Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (Załącznik nr 13 do SWZ);Wzór umowy (Załącznik nr 11 do SWZ).
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45112700-2 - Roboty w zakresie kształtowania terenu
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych
45236000-0 - Wyrównywanie terenu
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 90 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Ocenie w ramach kryterium „Cena” podlegać będzie cena łączna brutto podana w formularzu Oferty (Załącznik nr 1 do SWZ). Z uwagi na postanowienia art. 225 ust. 1 PZP, jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, Zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami. W ramach kryterium „Okres gwarancji” oceniany będzie okres gwarancji, który zostanie zadeklarowany przez Wykonawcę w formularzu Oferty (Załącznik nr 1 do SWZ). Ocena zostanie przeprowadzona przy zastosowaniu wzoru wskazanego w Rozdziale 16 SWZ. Minimalny okres gwarancji - 24 miesięcy od dnia odbioru końcowego.
Maksymalny okres gwarancji - 60 miesięcy od dnia odbioru końcowego.
Wskazanie okresu gwarancji równego 24 miesiącom będzie skutkowało przyznaniem danej ofercie 0 pkt w ramach tego kryterium.
Wskazanie okresu gwarancji krótszego niż 24 miesiące będzie skutkowało odrzuceniem oferty, jako niezgodnej z warunkami zamówienia.
Wskazanie okresu gwarancji dłuższego niż 60 miesięcy skutkowało będzie przyznaniem danej ofercie maksymalnej liczby punktów w ramach tego kryterium. Brak wskazania w formularzu oferty proponowanego okresu gwarancji będzie traktowane jako zaoferowanie najkrótszego możliwego okresu gwarancji. Za najkorzystniejszą ofertę uznana zostanie oferta, która uzyska największą sumę punktów uzyskanych w ww. kryteriach oceny ofert. Oferta może uzyskać maksymalnie 100 punktów. Jeżeli nie można dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiający wybiera spośród tych ofert ofertę, która otrzymała najwyższą ocenę w kryterium o najwyższej wadze. Jeżeli oferty otrzymały taką samą ocenę w kryterium o najwyżej wadze, Zamawiający wybiera ofertę z najniższą ceną. Jeżeli nie można dokonać wyboru oferty w sposób, o którym mowa w zdaniu poprzednim, Zamawiający wzywa Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę. Pełen opis sposobu oceny ofert zawarty jest w SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
W postępowaniu mogą brać udział Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące: 1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym: Zamawiający nie formułuje warunku udziału w postępowaniu w odniesieniu do warunku zdolności do występowania w obrocie gospodarczym; 2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej: Zamawiający nie formułuje warunku udziału w postępowaniu w odniesieniu do warunku posiadania uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej; 3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie opisu spełniania warunku udziału w postępowaniu w odniesieniu do warunku dot. zdolności ekonomicznej. Warunek w odniesieniu do sytuacji finansowej zostanie spełniony jeśli Wykonawca wykaże, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową o wartości nie mniejszej niż 200 000,00 zł (słownie: dwieście tysięcy złotych 00/100)4) zdolności technicznej lub zawodowej: a) Warunek ten, w zakresie doświadczenia, zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat liczonych wstecz od dnia w którym upływa termin składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) wykonał: co najmniej 2 roboty budowlane (przez jedną robotę budowlaną rozumie się robotę zrealizowaną na podstawie jednej umowy) polegające na budowie, przebudowie lub rozbudowie dróg o nawierzchni twardej ulepszonej tj. bitumicznej i/lub betonowej lub o nawierzchni twardej nieulepszonej tj. z kruszywa łamanego - o wartości minimum 350 000,00 zł brutto (słownie: trzysta pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100) każda. b) Warunek ten, w zakresie osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować: co najmniej jedną osobą, do pełnienia funkcji kierownika budowy posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej drogowej (bez ograniczeń lub w ograniczonym zakresie), oraz co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe zdobyte po uzyskaniu stosownych uprawnień budowlanych w pełnieniu funkcji kierownika budowy, kierownika robót lub inspektora nadzoru przy robotach polegających na budowie, przebudowie, rozbudowie lub remoncie dróg. Osoby przewidziane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie muszą posiadać wymagane uprawnienia, które zostały wydane zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn.: Dz. U. z 2020 r. poz. 1333). Zamawiający określając wymogi dla osoby w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów zgodnie z art. 104 Ustawy Prawo budowlane (tekst jedn.: Dz. U. z 2020 r. poz. 1333) w myśl którego osoby, które przed dniem wejścia w życie ustawy, uzyskały uprawnienia budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, zachowują uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie. Zamawiający dopuszcza także odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw członkowskich Unii Europejskiej, w zakresie którego właściwy organ wydaje decyzję w sprawie uznania kwalifikacji zawodowych na zasadach określonych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2020 r. poz. 220). W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunki udziału w postępowaniu określone w Rozdz.7 ust. 1 SWZ powinni spełniać łącznie wszyscy Wykonawcy, z zastrzeżeniem, że warunek określony w Rozdziale 7 ust. 1 pkt 4) lit. a) SWZ musi spełniać co najmniej jeden z tych Wykonawców. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych (warunki wskazane w Rozdz.7 ust. 1 pkt 4) SWZ lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej (warunek wskazany w Rozdz.7 ust. 1 pkt 3 SWZ) podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych, z zastrzeżeniem, że warunek określony w Rozdz.7 ust. 1 pkt 4) lit. a) SWZ musi wówczas spełniać co najmniej podmiot udostępniający zasoby w całości.Szczegółowe informacje dotyczące warunków udziału w postępowaniu zawarte są w SWZ.