Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„Budowa Centrum Aktywizacji Społecznej i Zawodowej w m. Blichowo na działce nr ewid. 31/2” – roboty wykończeniowe
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA BULKOWO
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 611015709
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Szkolna 1
1.5.2.) Miejscowość: Bulkowo
1.5.3.) Kod pocztowy: 09-454
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL923 - Płocki
1.5.7.) Numer telefonu: 24 265 20 13
1.5.8.) Numer faksu: 24 265 23 50
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gmina@bulkowo.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.bulkowo.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Budowa Centrum Aktywizacji Społecznej i Zawodowej w m. Blichowo na działce nr ewid. 31/2” – roboty wykończeniowe
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b5dd4ed4-da6e-11ec-9a86-f6f4c648a056
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00171405
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-05-23
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00028154/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.5 Budowa Centrum Aktywizacji Społecznej i Zawodowej w m. Blichowo na działce gminnej o nr ewid. 31/2 - roboty wykończeniowe
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
www.bip.bulkowo.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja z zamawiającym gmina@bulkowo.pl; r.frankiewicz@bulkowo.pl. Dokumenty postępowania dostępne na stronie www.bip.bulkowo.pl, Składanie ofert - https://miniportal.uzp.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu miniPortalu, który dostępny jest pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/, ePUAPu dostępnego pod adresem: https://epuap.gov.pl/wps/portal oraz poczty elektronicznej: r.frankiewicz@bulkowo.pl, gmina@bulkowo.pl.
2. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do następujących formularzy: „Formularz do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” oraz „Formularz do komunikacji”.
3. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP).
4. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy: „Formularz złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” i „Formularz do komunikacji”, wynosi 150 MB.
5. Za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na ePUAP.
6. Zamawiający przekazuje link do postępowania oraz ID postępowania jako załącznik do niniejszej SWZ. Dane postępowanie można wyszukać również na Liście wszystkich postępowań w miniPortalu, klikając wcześniej opcję „Dla Wykonawców” lub ze strony głównej z zakładki Postępowania.
7. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja pomiędzy zamawiającym a wykonawcami, w szczególności składanie oświadczeń, wniosków (innych niż wskazanych w dziale XI), zawiadomień oraz przekazywanie informacji odbywa się elektronicznie za pomocą poczty elektronicznej: gmina@bulkowo.pl lub r.frankiewicz@bulkowo.pl. W korespondencji należy posługiwać się numerem referencyjnym postępowania RRA.ZKR.271.6.2022.
8. Komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami, o której mowa w punkcie 7 może również odbywać się także za pośrednictwem dedykowanego formularza: „Formularz do komunikacji” dostępnego na ePUAP oraz udostępnionego przez miniPortal.
9. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych musi być zgody z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 poz. 2452) oraz rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz. U. z 2020 poz. 2415).
UWAGA:
Pytania wykonawców o wyjaśnienie treści SWZ nie muszą być składane z uwzględnieniem powyższych Rozporządzeń, ani nie muszą być podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Złożenie oferty jest opisane w rozdziale XII SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Szczegóły zawiera rozdział XXXVII SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Szczegóły zawiera rozdział XXXVII SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RRA.ZKR.271.6.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót wykończeniowych Centrum Aktywizacji Społecznej i Zawodowej w m. Blichowo na działce nr ewid. 31/2. Ogólny zakres prac w ramach zamówienia obejmuje:
1. Roboty budowlane
a) stolarka i ślusarka (ościeżnice i drzwi wewnętrzne),
b) tynki i okładziny,
c) posadzki wykonane z gresu antypoślizgowego o współczynniku antypoślizgowości minimum R8. Minimalna klasa ścieralności w skali PEI równa 4, kolor do uzgodnienia z Zamawiającym,
d) elewacja i docieplenie. Jako wykończenie elewacji zastosować tynk strukturalny. Dopuszcza się stosowanie tynków silikatowych, silikonowych, silikatowo – silikonowych. Nie dopuszcza się stosowania tynków akrylowych. Na cokole budynku zastosować tynk mozaikowy na bazie barwionego kruszywa kwarcowego i żywicy,
e) pochylnia,
f) opaska wokół budynku,
g) chodnik,
h) miejsca postojowe.
2. Roboty sanitarne - kanalizacja
a) przyłącze kanalizacji,
b) miniprzepompownia.
3. Roboty sanitarne – instalacja
a) instalacja wodociągowa,
b) instalacja kanalizacyjna,
c) wentylacja grawitacyjna
4. Roboty elektryczne
a) wyłącznik główny i przycisk p-poż,
b) rozdzielnica RG,
c) instalacja oświetleniowa,
d) instalacja gniazd wtykowych,
e) instalacja odgromowa,
f) elektryczne podgrzewacze wody,
g) zasilanie mini przepompowni ścieków.
5. Wykonanie innych prac koniecznych do zrealizowania zamówienia oraz innych robót budowlanych warunkujących pełne i prawidłowe wykonanie zadania zgodnie z dokumentacją projektową, zasadami wiedzy technicznej. Wykonawca będzie odpowiedzialny za zapakowanie, załadowanie, transport, wszelkie opłaty, w tym celne i graniczne, odbiór, rozładowanie, magazynowanie i ochronę wszystkich dóbr i innych rzeczy potrzebnych do realizacji robót oraz przedmiotu umowy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 4 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 4. Zamawiający uzna za najkorzystniejszą ofertę Wykonawcy, który spełni warunki udziału w postępowaniu, a jego oferta nie będzie podlegać odrzuceniu oraz otrzyma najwyższą liczbę punktów wyliczoną zgodnie ze wzorem:
S = C + G
gdzie:
S– łączna ilość punktów dla ocenianej oferty,
C- liczba punktów przyznana ofercie w kryterium „cena”,
G - liczba punktów przyznana ofercie w kryterium „okres gwarancji”.
W Kryterium I (C) liczba przyznanych punktów dla poszczególnych ofert będzie obliczona zgodnie z poniższym wzorem:
Najniższa zaoferowana cena brutto
C= ------------------------------------------- x 60 pkt
Cena brutto badanej oferty
W Kryterium II (G) liczba przyznanych punktów dla poszczególnych ofert będzie obliczona zgodnie z poniższym wzorem:
gdzie:
Okres gwarancji na roboty budowlane w ocenianej ofercie
G= ----------------------------------------------------------------------- x 40 pkt
Maksymalny okres gwarancji na roboty budowlane
Uwaga!
Okres gwarancji należy podać w miesiącach w formularzu ofertowym (Załącznik nr 1 do SWZ). Wykonawca, który poda w ofercie maksymalny okres gwarancji otrzyma najwyższą liczbę punktów w kryterium okres gwarancji.
Minimalny wymagany przez Zamawiającego okres gwarancji na roboty budowlane wynosi 48 miesięcy. W przypadku podania przez Wykonawcę krótszego niż wymagany okresu gwarancji lub nie podania okresu gwarancji, oferta Wykonawcy zostanie odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, jako niezgodna z warunkami zamówienia.
Maksymalny możliwy do zaoferowania przez Wykonawcę okres gwarancji na roboty budowlane wynosi 72 miesięcy. Jeżeli Wykonawca zaoferuje okres gwarancji dłuższy niż 72 miesięce do oceny ofert zostanie przyjęty okres 72 miesiące i taki zostanie uwzględniony również w umowie.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 6
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. Warunki w zakresie sytuacji ekonomicznej lub finansowej
Warunek w powyższym zakresie zostanie uznany za spełniony,
jeżeli Wykonawca ubiegający się o udzielenie przedmiotowego zamówienia wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zmówienia na sumę gwarancyjną nie niższą niż 250 000,00 PLN (słownie: dwieście pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100) na jedno i wszystkie zdarzenia i załączy opłaconą polisę OC.
2. Warunki w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej
2.1. Zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie posiadanego doświadczenia.
Warunek w powyższym zakresie zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca ubiegający się o udzielenie przedmiotowego zamówienia wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał w sposób należyty, zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończył co najmniej 2 roboty budowlane polegające
budowie i/lub przebudowie i/lub rozbudowie i/lub remoncie i/lub wykonaniu robót wykończeniowych budynku o wartości robót minimum 200 000,00 zł brutto każda.
Za zakończenie roboty budowlanej Zamawiający uzna roboty, dla których podpisano protokół odbioru końcowego.
2.2. Zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie posiadanego potencjału osobowego skierowanego do realizacji zamówienia
Warunek w powyższym zakresie zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca ubiegający się o udzielenie przedmiotowego zamówienia wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować i skieruje do realizacji przedmiotowego zamówienia co najmniej 1 osobę, która będzie uczestniczyć w wykonaniu zamówienia w charakterze kierownika budowy/robót budowlanych w branży konstrukcyjno - budowlanej posiadającą:
a) uprawnienia budowlane, o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2021 r., poz. 2351 z późn. zm.) oraz w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. z 2014 r., poz. 1278) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa, lub odpowiednich przepisów obowiązujących na terenie kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, uznanych przez właściwy organ, zgodnie z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. z 2016 r., poz. 65), lub zamierzającymi świadczyć usługi transgraniczne w rozumieniu przepisów tej ustawy oraz art. 20a ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (Dz. U. 2016 r. poz. 1725 z późn. zm.) w specjalności konstrukcyjno-budowlanej,
b) co najmniej 5 lat doświadczenia w pełnieniu funkcji kierownika robót w specjalności konstrukcyjno - budowlanej.
W przypadku zmiany osoby wskazanej w ofercie, nowa osoba wprowadzana do personelu musi wykazać się wykształceniem i doświadczeniem, co najmniej takim samym jak osoba, która jest zastępowana. Każda zmiana personelu musi być uzgadniana z Zamawiającym w formie pisemnej.
UWAGA:
W związku z art. 118 ust. 2 ustawy Pzp: „W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane”.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia
16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 i 1086), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową, albo oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – załącznik nr 8 do SWZ;
2. odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy PZP, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. dokumenty potwierdzające, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej
z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną minimum 250 000,00 zł (słownie: dwieście pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100),
2. Wykaz robót budowlanych, wg. wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SWZ, wraz z referencjami, potwierdzający spełnianie warunku, o którym mowa w dziale XIX pkt 4.1.SWZ.
3. Wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, wg. wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do SWZ, potwierdzający spełnianie warunku, o którym mowa w dziale XIX pkt 4.2.SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
W przypadku składania oferty wspólnej przez kilku przedsiębiorców (tzw. konsorcjum) wspólnicy muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Do oferty należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo, podpisane przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli każdego ze wspólników.
Do oferty należy dołączyć także oświadczenie składane na podstawie art. 117 ust. 4 Pzp określające, które roboty budowlane, dostawy, usługi wykonają poszczególni wykonawcy –
w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum, spółka cywilna), stanowiące załącznik nr 11 do SWZ.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia opisano w załączniku nr 4 do SWZ - wzorze umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-06-09 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Elektronicznie przez miniPortal UZP
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-06-09 11:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-07-08
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Zamawiający wykluczy z postępowania Wykonawcę w stosunku do którego zachodzą okoliczności wskazane w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2022 r., poz. 835) (przesłanka obligatoryjna).
Uwaga:
Osoba lub podmiot podlegające wykluczeniu na podstawie ust. 2, które w okresie tego wykluczenia ubiegają się o udzielenie zamówienia publicznego lub dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie lub biorą udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub w konkursie, podlegają karze pieniężnej w wysokości do 20 000 000 zł (art. 7 ust. 6 i 7 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r.).