Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
BUDOWA BUDYNKU MIESZKALNEGO WIELORODZINNEGO ZLOKALIZOWANEGO W SZCZEKOCINACH-PRZY UL. POLNEJ
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: SIM ZAGŁĘBIE SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 520703578
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Wojska Polskiego 8 lokal 2.21
1.5.2.) Miejscowość: Sosnowiec
1.5.3.) Kod pocztowy: 41-208
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22B - Sosnowiecki
1.5.7.) Numer telefonu: +48 500 408 604
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@simzaglebie.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.simzaglebie.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Budownictwo i obiekty komunalne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
BUDOWA BUDYNKU MIESZKALNEGO WIELORODZINNEGO ZLOKALIZOWANEGO W SZCZEKOCINACH-PRZY UL. POLNEJ
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ea70c1c4-e82b-11ee-a01e-f641a8763d5f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00257272
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-03-22
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/905445
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/transakcja/905445
Pozostałe informacje zawarto poniżej w pkt "Wymagania techniczne i organizacyjne dot. korespondencji elektronicznej"
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1) W przedmiotowym postępowaniu komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w szczególności składanie oświadczeń, wniosków, zawiadomień, zapytań oraz przekazywanie informacji odbywa się drogą elektroniczną przy użyciu Platformy Zakupowej, o której mowa w pkt 1 SWZ.
2) W sytuacjach awaryjnych, np. w przypadku niedziałania Platformy Zakupowej, Zamawiający może również komunikować się z Wykonawcami za pomocą poczty elektronicznej (e-mail: zamowienia@simzaglebie.pl).
3) Zamawiający będzie przekazywał Wykonawcom informacje w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy Zakupowej. Kierowane do wszystkich Wykonawców informacje Zamawiający będzie zamieszczał na Platformie Zakupowej. Korespondencję, której adresatem jest konkretny Wykonawca, Zamawiający będzie przekazywał temu Wykonawcy w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy Zakupowej, z zastrzeżeniem ppkt 2.
4) Wykonawca przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, akceptuje warunki korzystania z Platformy Zakupowej, określone w Regulaminie Platformy Zakupowej zawartych na stronie https://platformazakupowa.pl/strona/1-regulamin oraz zobowiązuje się korzystając z Platformy Zakupowej do przestrzegania po-stanowień tego regulaminu oraz zapoznania z instrukcjami dla Wykonawców zawartych na stronie https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje.
5) Zamawiający informuje, że wymagania techniczne i organizacyjne sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej opisane zostały w Regulaminie korzystania z Platformy Zakupowej dostępnej pod adresem https://platformazakupowa.pl/strona/1-regulamin oraz w instrukcjach dla Wykonawców zawartych na stronie https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje.
6) Sposób przygotowania dokumentów elektronicznych oraz komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcą muszą być zgodne z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz.U. z 2020r., poz. 2452) oraz Rozporządzeniem Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz. U. z 2020 poz. 2415).
7) Wsparcia technicznego w zakresie działania Platformy Zakupowej udziela jej dostawca, tj. Open Nexus Sp. z o.o., ul. Bolesława Krzywoustego 3, 61-144 Poznań - Centrum Wsparcia Klienta (pon. - pt. 8:00-17:00) 22 101 02 02, e-mail: cwk@platformazakupowa.pl.
8) W korespondencji kierowanej do Zamawiającego Wykonawcy powinni posługiwać się numerem przedmiotowego postępowania.
9) Zamawiający informuje, iż w przypadku przesyłania przez Wykonawcę dokumentów elektronicznych skompresowanych (w tym oferty przetargowej) dopuszczone są wyłącznie formaty danych wskazane w Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. (tj. Dz. U. z 2017 r., poz. 2247) w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych.
Wymagania zostały przedstawione w SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): a) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest SIM Zagłębie Sp. z o.o. z siedzibą w Sosnowcu przy ul. Wojska Polskiego 8/2.21,41-208 Sosnowiec, REGON: 52070357800000, NIP: 644-356-42-71,
b) administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować w sprawach związanych z ochroną danych osobowych pod adresem e- mail: iod@simzaglebie.pl lub w postaci papierowej na adres siedziby administratora,
c) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w związku z przepisami ustawy Pzp celu związanym z przeprowadzeniem przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz jego rozstrzygnięcia, jak również zawarcia umowy oraz archiwizacji,
d) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy Pzp, firma Open Nexus Sp. z o.o. Bolesława Krzywoustego 3, 61-144 Poznań z która administrator zawarł umowę na obsługę platformy zakupowej, na której prowadzone są postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, podmiot uprawniony do obsługi doręczeń (poczta Polska S.A.) oraz podmioty wspierające administratora w wypełnianiu uprawnień i obowiązków oraz świadczeniu usług, w tym zapewniających asystę i wsparcie techniczne dla użytkowanych systemów informatycznych,
e) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy. Dane będą następnie przechowywane w celach archiwalnych, przez okres, który wyznaczony zostanie przede wszystkim na podstawie rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych, chyba że przepisy szczególne stanowią inaczej, a w przypadku zamówień dofinansowanych ze środków zewnętrznych – przez okres trwałości projektu,
f) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp,
g) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO.
Wykonawca zobowiązuje się poinformować w imieniu Zamawiającego wszystkie osoby fizyczne w szczególności: skierowane do realizacji zamówienia, podwykonawców/podmioty udostępniające zasoby będące osobami fizycznymi, pełnomocników podwykonawcy/podmiotu udostępniającego zasoby będących osobą fizyczną, członków organu zarządzającego podwykonawcy/podmiotu udostępniającego zasoby będącego osobą fizyczną, osoby, których dane służą wykazaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, braku podstaw do wykluczenia z postępowania jak i potwierdzenia wymogów Zamawiającego dotyczących wykonania przedmiotu zamówienia, a których dane osobowe zawarte są w składanej ofercie lub jakimkolwiek dokumencie składanym w postępowaniu o udzielenie zamówienia o: − fakcie przekazania danych osobowych podmiotowi określonemu w lit. a (SIM Zagłębie Sp. z o.o. ), − przetwarzaniu danych osobowych przez podmiot określony w lit. a (SIM Zagłębie Sp. z o.o. ). Obowiązek ten jest uregulowany w art. 14 RODO. W związku z powyższym Zamawiający przypomina, że obowiązek informacyjny określony przepisami RODO spoczywa także na Wykonawcach, którzy pozyskują dane osobowe osób trzecich w celu przekazania ich Zamawiającemu w ofertach.
Szczegóły w zakresie RODO zawiera SWZ.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): h) posiada Pani/Pan:
- na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
- na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania lub uzupełnienia Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania lub uzupełnienia nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników);
- na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii lub państwa członkowskiego);
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO,
i) nie przysługuje Pani/Panu:
- w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
Szczegóły w zakresie RODO zawiera SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP/1/PN/2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego z wbudowanym garażem podziemnym wielostanowiskowym, zagospodarowaniem terenu, w tym: przyłączami wodnym, kanalizacji sanitarnej i kanalizacji deszczowej, dwoma zjazdami z ulicy Polnej, wraz z wyburzeniem istniejącego budynku mieszkalnego 2-u kondygnacyjnego i dwóch budynków gospodarczych, oraz zewnętrznymi instalacjami wewnętrznymi, zlokalizowanego w Szczekocinach, przy ul. Polnej.
Opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 1 do SWZ tj.
- opis przedmiotu zamówienia,
- przedmiar robót,
- specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych,
- dokumentacja projektowa,
W powyższej dokumentacji Zamawiający dołączył projektowaną charakterystykę energetyczną obiektu.
Wykonany obiekt będący przedmiotem zamówienia na koniec inwestycji będzie musiał uzyskać świadectwo energetyczne efektywności energetycznej EP [kWh/m2 x rok] ≤ 52 (mniejszy lub równy).
Zamówienie polega na:
• Budowie budynku mieszkalnego wielorodzinnego o 3-ch kondygnacjach nadziemnych, 26-u mieszkaniach i garażem podziemnym, wielostanowiskowym – 27 miejsc parkingowych,
• Budowie zjazdu z ul. Polnej w 2-ch lokalizacjach (1. Zjazd wraz z wewnętrzną drogą dojazdową / w nawierzchni rozbieralnej – do garażu podziemnego; 2. Zjazd na teren posesji – techniczny, dojazdowy dla służb; chodnikami, w nawierzchni rozbieralnej),
• Wykonaniu terenów zieleni zorganizowanej (obsadzenia trawą, nasady drzew: 14 sztuk, nasady krzewów: 6-8 sztuk,
• Montażu elementów architektury towarzyszącej (ławki z oparciem, montowane na stałe do podłoża - 6 szt., kosze na śmieci z zadaszeniem, montowane na stałe do podłoża – 3 szt., lampy oświetlenia parkowego o wysokości 5m - 7 szt., oświetlenie zjazdu do garażu, plac zabaw dla dzieci),
• Budowie przyłączy (przyłącze wody, przyłącze kanalizacji bytowej, przyłącze kanalizacji deszczowej wraz ze zbiornikami retencyjnymi- przelewowymi),
• Budowie zewnętrznych instalacji wewnętrznych (kanalizacja deszczowa, kanalizacja sanitarna, wodociąg- woda zimna, zewnętrzne instalacje wewnętrzne elektryczne),
• Przebudowie istniejących sieci – kolidujących z inwestycją j.w., w tym: sieć kanalizacji deszczowej kd., linia kablowa elektryczna x 2, demontażu istniejących chodników o pow. ok. 40,00 m2,
• Budowie murku oporowego od strony południowej granicy wraz z oporęczowaniem drogowym o długości ok. 63 mb, i różnicy wysokości od 0,3 m do 1,0 m,
• Budowie ogrodzenia przeziernego o przęsłach 3,0 m na słupkach stalowych od strony granicy zachodniej o długości ok. 68 mb,
• Budowie PG – placyku gospodarczego – kostka betonowa wraz z ogrodzeniem przeziernym o h – ok. 150 cm i bramą dwuprzęsłową (w tym: furta 100 cm) – zadaszony.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45211340-4 - Roboty budowlane w zakresie budownictwa wielorodzinnego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami:
a) cena ofertowa (brutto) za realizację przedmiotu zamówienia: 60 pkt (maksymalnie 60 pkt)
b) przedłużenie okresu gwarancji (jakości) i rękojmi: 20 pkt (maksymalnie 20 pkt)
c) skrócenie terminu realizacji przedmiotu zamówienia: 20 pkt (maksymalnie 20 pkt)
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: przedłużenie okresu gwarancji (jakości) i rękojmi
4.3.6.) Waga: 20,00
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: skrócenie terminu realizacji przedmiotu zamówienia
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu określone poniżej przez Zamawiającego.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Wykonawca musi wykazać, że posiada zdolność kredytową lub środki finansowe w kwocie minimum 3.000.000,00 zł (słownie: trzy miliony złotych).
Uwaga:
Zamawiający nie określa, szczególnego sposobu spełniania określonego wyżej warunku, przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (brak skorzystania z dyspozycji zawartej w art. 117 ust. 1 ustawy), co oznacza możliwość sumowania zasobów w tym zakresie.
Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dopuszcza łączne spełnianie warunku przez Wykonawców.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Wykonawca musi wykazać, że posiada niezbędne wykształcenie, kwalifikacje zawodowe, doświadczenie, potencjał techniczny wykonawcy lub osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia, umożliwiające realizację zamówienia na odpowiednim poziomie jakości, tj.:
a) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie, wykonał należycie co najmniej:
i) 2 roboty budowlane, w których przedmiotem każdej z robót była budowa budynku wielorodzinnego min. 3 kondygnacyjnego, o łącznej wartości każdej z robót nie niższej niż 7.000.000,00 zł brutto,
ii) 1 robotę budowlaną polegającą na budowie budynku wielokondygnacyjnego wykonanego w technologii prefabrykowanej betonowej, w którym 1/3 powierzchni ścian tego budynku była wykonana z prefabrykatów keramzytobetonowych.
Uwaga:
Zamawiający nie określa, szczególnego sposobu spełniania określonego wyżej warunku, przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (brak skorzystania z dyspozycji zawartej w art. 117 ust. 1 ustawy), co oznacza możliwość sumowania zasobów w tym zakresie.
Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dopuszcza łączne spełnianie warunku przez Wykonawców.
b) skieruje do realizacji zamówienia publicznego osobę/osoby zdolną/zdolne do wykonania zamówienia tj.:
• co najmniej 1 osobę, która będzie pełniła funkcję kierownika budowy, posiadającą prawo do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, tj. uprawnienia budowlane w zakresie kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, oraz posiadającą 5 letnie doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy, w tym co najmniej dla 2 robót budowlanych polegających na budowie, przebudowie lub remoncie budynku (z wyłączeniem budynków mieszkalnych jednorodzinnych, służących gospodarce rolnej, budynków kultu religijnego, budynków sportu i rekreacji, budynków handlu, gastronomii i usług, budynków przemysłowych oraz innych niewielkich budynków jak: domy letniskowe, budynki gospodarcze, garaże) o łącznej wartości robót nie niższej niż 7.000.000,00 zł brutto dla każdej z robót budowlanych,
• co najmniej 1 osobę posiadającą prawo do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, tj. uprawnienia budowlane w zakresie kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, oraz posiadającą 5 letnie doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika robót, w tym co najmniej dla 2 robót budowlanych polegających na budowie, przebudowie lub remoncie budynku (z wyłączeniem budynków mieszkalnych jednorodzinnych, służących gospodarce rolnej, budynków kultu religijnego, budynków sportu i rekreacji, budynków handlu, gastronomii i usług, budynków przemysłowych oraz innych niewielkich budynków jak: domy letniskowe, budynki gospodarcze, garaże) o łącznej wartości robót nie niższej niż 500.000,00 zł brutto dla każdej z robót budowlanych,
• co najmniej 1 osobę posiadającą prawo do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, tj. uprawnienia budowlane w zakresie kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, oraz posiadającą 5 letnie doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika robót, w tym co najmniej dla 2 robót budowlanych polegających na budowie, przebudowie lub remoncie budynku (z wyłączeniem budynków mieszkalnych jednorodzinnych, służących gospodarce rolnej, budynków kultu religijnego, budynków sportu i rekreacji, budynków handlu, gastronomii i usług, budynków przemysłowych oraz innych niewielkich budynków jak: domy letniskowe, budynki gospodarcze, garaże) o łącznej wartości robót nie niższej niż 1.500.000,00 zł brutto dla każdej z robót budowlanych,
• co najmniej 1 osobę posiadającą prawo do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, tj. uprawnienia budowlane w zakresie kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności inżynieryjnej drogowej, lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, oraz posiadającą 5 letnie doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika robót, w tym co najmniej dla 2 robót budowlanych polegających na budowie, przebudowie lub remoncie dróg lub parkingów o łącznej wartości robót nie niższej niż 200.000,00 zł brutto dla każdej z robót budowlanych,
Uprawnienia, o których mowa powyżej, powinny być zgodne z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz.U. 2023 poz. 682 z późn. zm.) lub ważne odpowiadające im uprawnienia, nadane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 tejże ustawy mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych, np. ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (j.t. Dz.U. 2023 poz. 334) lub ustawie z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (t.j.: Dz.U. 2023 poz. 551).
Zamawiający dopuszcza łączenie ww. funkcji.
Uwaga:
Zamawiający nie określa, szczególnego sposobu spełniania określonego wyżej warunku, przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (brak skorzystania z dyspozycji zawartej w art. 117 ust. 1 ustawy), co oznacza możliwość sumowania zasobów w tym zakresie.
Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dopuszcza łączne spełnianie warunku przez Wykonawców.
Wartości podane w dokumentach potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego należy przeliczyć wg średniego kursu NBP na dzień opublikowania ogłoszenia o zamówieniu.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu:
- Na podstawie art. 108 ust. 1 ustawy Pzp,
- Na podstawie art. 109 ust. 1 pkt 5 i 7 ustawy Pzp,
- Na podstawie art. 7 ust. 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (tekst jednolity: Dz.U. z 2023r., poz. 129 z późn.zm.).
A. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, Zamawiający żąda następujących podmiotowych środków dowodowych:
1) informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie:
a) art. 108 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy Pzp,
b) art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, dotyczącej orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka karnego,
– sporządzonej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed jej złożeniem;
2) oświadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 i 1086), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej;
3) oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego, o których mowa w:
a) art. 108 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp,
b) art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, dotyczących orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka zapobiegawczego,
c) art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, dotyczących zawarcia z innymi wykonawcami porozumienia mającego na celu zakłócenie konkurencji,
d) art. 108 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp,
e) art. 109 ust. 1 pkt 5 i 7 ustawy Pzp.
Uwaga:
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenia i dokumenty w zakresie ppkt. A składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
B. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast informacji z Krajowego Rejestru Karnego, o której mowa w ppkt A.1 powyżej – składa:
- informację z odpowiedniego rejestru, takiego jak rejestr sądowy, albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, w zakresie, o którym mowa w ppkt A.1 powyżej. Dokument ten powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed jego złożeniem.
Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się powyższych dokumentów, o których mowa w ppkt A.1, lub gdy dokumenty te nie odnoszą się do wszystkich przypadków, o których mowa w art. 108 ust. 1 pkt 1, 2 i 4 ustawy Pzp, zastępuje się je odpowiednio w całości lub w części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą, lub, jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie ma przepisów o oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorządu zawodowego lub gospodarczego, właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy. Dokument ten powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed jego złożeniem.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: C. W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, Zamawiający żąda następujących podmiotowych środków dowodowych:
1) dotyczących sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
- zamawiający żąda, w szczególności, następujących podmiotowych środków dowodowych:
a) informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem;
Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może złożyć wymaganych przez zamawiającego podmiotowych środków dowodowych, o których mowa w tym ppkt., wykonawca składa inne podmiotowe środki dowodowe, które w wystarczający sposób potwierdzają spełnianie opisanego przez zamawiającego warunku udziału w postępowaniu dotyczącego sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
2) dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej:
- zamawiający żąda następujących podmiotowych środków dowodowych:
a) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty, zgodnie z załącznikiem nr 7a do SWZ.
Ww. okres liczy się wstecz od dnia w którym upływa termin składania ofert.
Jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
b) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, zgodnie z załącznikiem nr 7b do SWZ.
D. Wykonawca wpisany do urzędowego wykazu zatwierdzonych wykonawców lub wykonawca certyfikowany przez jednostki certyfikujące spełniające wymogi europejskich norm certyfikacji może, zamiast odpowiednich podmiotowych środków dowodowych, o których mowa w ustawie i rozporządzeniu, złożyć zaświadczenie o wpisie do urzędowego wykazu wydane przez właściwy organ lub certyfikat wydany przez właściwą jednostkę certyfikującą kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, wskazujące na podmiotowe środki dowodowe stanowiące podstawę wpisu lub uzyskania certyfikacji, chyba że zamawiający ma uzasadnione podstawy do zakwestionowania informacji wynikających z zaświadczenia lub certyfikatu.
Przepisy te stosuje się odpowiednio do podmiotowych środków dowodowych dotyczących podmiotu udostępniającego zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
W przypadku zastosowania produktów (materiałów, urządzeń, wyrobów), usług, norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych lub rozwiązań równoważnych, w rozumieniu art. 99 ust. 5 lub art. 101 ust. 4 ustawy Pzp, Wykonawca zobowiązany jest do ich wskazania w ofercie oraz do złożenia wraz z ofertą dokumentów takich jak świadectwa, aprobaty, certyfikaty, atesty, karty katalogowe / techniczne lub inne równoważne dokumenty dopuszczające do stosowania w budownictwie na terenie Unii Europejskiej oraz potwierdzających, że oferowane rozwiązanie równoważne spełniają wymagania Zamawiającego opisane w dokumentacji i opisie przedmiotu zamówienia.
Całe rozwiązanie w zakresie dostawy i montażu elementów prefabrykowanych keramzytobetonowych dla obiektu ma pochodzić od producenta, wytwórcy, który posiada ważne certyfikaty i deklaracje i ma być objęta jednolitą i spójną gwarancją udzieloną przez producenta, wytwórcę elementów prefabrykowanych. W związku z powyższym wraz z ofertą wykonawca musi przedstawić:
1. Ważny certyfikat zgodności zakładowej kontroli produkcji oraz aktualną deklarację właściwości użytkowych na prefabrykowane elementy betonowe - elementy ścian wydany przez jednostkę posiadającą stosowne uprawnienia zgodne z obowiązującymi przepisami.
2. Ważny certyfikat zgodności zakładowej kontroli produkcji oraz aktualną deklarację właściwości użytkowych na prefabrykowane elementy betonowe – prętowe elementy konstrukcyjne wydany przez jednostkę posiadającą stosowne uprawnienia zgodne z obowiązującymi przepisami.
3. Ważny certyfikat zgodności zakładowej kontroli produkcji oraz aktualną deklarację właściwości użytkowych na prefabrykowane elementy betonowe – schody wydany przez jednostkę posiadającą stosowne uprawnienia zgodne z obowiązującymi przepisami.
4. Ważny certyfikat zgodności zakładowej kontroli produkcji oraz aktualną deklarację właściwości użytkowych na prefabrykowane elementy betonowe – płyty stropowe do zespolonych systemów stropowych wydany przez jednostkę posiadającą stosowne uprawnienia zgodne z obowiązującymi przepisami.
Jeżeli Wykonawca nie złoży przedmiotowych środków dowodowych lub złożone przedmiotowe środki dowodowe będą niekompletne (w szczególności nie potwierdzając w ten sposób równoważności oferty w zakresie opisanym w opisie przedmiotu zamówienia) Zamawiający nie będzie wzywał do ich złożenia lub uzupełnienia.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1) Ofertę należy sporządzić na Formularzu oferty stanowiącym załącznik nr 2 do SWZ lub zgodnie ze wzorem ww. Formularza oferty.
2) Wraz z ofertą należy złożyć:
a) Oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, zgodnie z załącznikiem nr 4 do SWZ, dotyczące odpowiednio:
• wykonawcy;
• każdego ze wspólników – w przypadku składania oferty wspólnej (konsorcjum, spółka cywilna);
• podmiotów udostępniających zasoby, na które powołuje się Wykonawca w celu spełnienia warunków udziału w postępowaniu.
b) Pełnomocnictwo ustanowione do reprezentowania Wykonawcy/ów ubiegającego/cych się o udzielenie zamówienia publicznego (jeżeli dotyczy).
Wykonawcy, zgodnie z art. 58 ust. 1 ustawy Pzp, mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (tzw. konsorcjum). W takim przypadku, wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Do oferty należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo, podpisane przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli każdego z Wykonawców.
c) Zobowiązanie podmiotu udostępniającego Wykonawcy zasoby, do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów (w przypadku, gdy Wykonawca korzysta ze zdolności innych podmiotów na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp – jeżeli dotyczy) - zgodnie z załącznikiem nr 5 do SWZ.
d) Oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy – odnosi się do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – jeżeli dotyczy - zgodnie z załącznikiem nr 6 do SWZ.
e) Przedmiotowe środki dowodowe, o których mowa w pkt 5 SWZ.
Zgodnie z art. 107 ust. 1 ustawy Pzp „Jeżeli zamawiający żąda złożenia przedmiotowych środków dowodowych, wykonawca składa je wraz z ofertą”.
f) Dowód wniesienia wadium (jeżeli dotyczy).
g) Wypełnione kosztorysy ofertowe - opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Zamawiający wymaga wniesienia wadium.
Wadium w kwocie 200 000,00 zł (słownie: dwieście tysięcy złotych) Wykonawca winien wnieść przed upływem terminu składania ofert i utrzymywać nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp. Przedłużenie terminu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą.
Wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu, przelewem na numer rachunku bankowego 25 1130 1091 0003 9146 4520 0004
Wadium w tej formie uważa się za wniesione w sposób prawidłowy, gdy środki pieniężne wpłyną na konto Zamawiającego przed upływem terminu składnia ofert.
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299 oraz z 2022 r. poz. 807 i 1079).
Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w ppkt 2–4 powyżej, wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej. Wadium wnoszone w tej formie należy złożyć wraz z ofertą poprzez Platformę Zakupową w wydzielonym, odrębnym pliku.
Treść dokumentu wadialnego musi zapewniać możliwość zaspokojenia interesów Zamawiającego - uzyskanie zagwarantowanej zapłaty wadium musi obejmować wszystkie wskazane w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp przesłanki zatrzymania wadium.
Dopuszcza się, aby wadium zostało wniesione przez pełnomocnika (lidera) lub jednego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia jednej z okoliczności wskazanych w art. 98 ust. 1 pkt 1-3 ustawy Pzp.
Zamawiający, niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku zwraca wadium Wykonawcy:
1) który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert;
2) którego oferta została odrzucona;
3) po wyborze najkorzystniejszej oferty, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza;
4) po unieważnieniu postępowania, w przypadku gdy nie zostało rozstrzygnięte odwołanie na czynność unieważnienia albo nie upłynął termin do jego wniesienia.
Złożenie wniosku o zwrot wadium, powoduje rozwiązanie stosunku prawnego z Wykonawcą wraz z utratą przez niego prawa do korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w ustawie Pzp i SWZ.
Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, a w przypadku wadium wniesionego w formie gwarancji lub poręczenia, występuje odpowiednio do gwaranta lub poręczyciela z żądaniem zapłaty wadium, jeżeli:
1) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 107 ust. 2 lub art. 128 ust. 1 ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył podmiotowych środków dowodowych lub przedmiotowych środków dowodowych potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 57 lub art. 106 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, innych dokumentów lub oświadczeń lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 223 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej.
2) Wykonawca, którego oferta została wybrana:
a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;
b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
3) Zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy którego oferta została wybrana.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy, zgodnie z art. 58 ust. 1 ustawy Pzp, mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (tzw. konsorcjum). W takim przypadku, wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Do oferty należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo, podpisane przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli każdego z Wykonawców. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z podmiotem występującym jako pełnomocnik Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
Pozostałe wymogi zgodnie z SWZ.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do treści tej umowy zawiera załącznik nr 3 do SWZ. Wykonawca składając ofertę akceptuje projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do treści tej umowy. Postanowienia umowy ustalone we Wzorze nie podlegają zmianie przez Wykonawcę.
Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w oparciu o art. 455 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, zgodnie z warunkami zawartymi w ww. załączniku do SWZ. Zmiana umowy może także nastąpić w innych przypadkach, o których mowa w ustawie Pzp. Strony przewidują w szczególności możliwość zmiany: - terminu określonego w ust. 3 umowy, - wysokości wynagrodzenia wykonawcy, - rezygnację z części Robót, z zastrzeżeniem, że zmniejszenie łącznego wynagrodzenia Wykonawcy z tej przyczyny nie może nastąpić o więcej niż 10% pierwotnej wartości tego wynagrodzenia, - dokonanie zmiany zakresu lub sposobu realizacji Robót, - dokonanie zmiany kolejności wykonania Robót określonej Harmonogramem. - zmiany osób skierowanych do realizacji przedmiotu zamówienia.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-04-08 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę wraz z załącznikami należy złożyć za pośrednictwem Platformy Zakupowej https://platformazakupowa.pl/transakcja/905445
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-04-08 10:05
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-05-07
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących wszelkie czynności wykonywane bezpośrednio na budowie. Wymóg ten dotyczy osób, które wykonują czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót, czyli tzw. pracowników fizycznych. Wymóg nie dotyczy m.in. następujących osób: kierujących budową, wykonujących obsługę geodezyjną, dostawców materiałów budowlanych.
Obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę nie dotyczy sytuacji, w której wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca osobiście wykonuje powyższe czynności (np. osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, wspólnicy spółki cywilnej).
Wykonawca zobowiązany jest przed zawarciem umowy do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy na kwotę stanowiącą 5% ceny brutto podanej w ofercie w formach określonych w art. 450 ust. 1 ustawy Pzp. Pozostałe informacje zawarto w SWZ.
Pozostałe kody CPV:
45320000-6 - Roboty izolacyjne,
45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe,
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne,
45111100-9 - Roboty w zakresie burzenia,
45111220-6 - Roboty w zakresie usuwania gruzu,
45262500-6 - Roboty murarskie i murowe,
45260000-7 - Roboty w zakresie pokryć i konstrukcji dachowych i inne podobne roboty specjalistyczne,
45430000-0 - Pokrywanie podłóg i ścian,
45431000-7 - Kładzenie płytek,
45262000-1 - Specjalne roboty budowlane inne niż dachowe,
45421100-5 - Instalowanie drzwi i okien i podobnych elementów,
45442100-8 - Roboty malarskie,
45311100-1 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego,
45315700-5 - Instalowanie stacji rozdzielczych,
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne,
45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków,
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę,
45321000-3 - Izolacja cieplna,
45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania,
45332200-5 - Roboty instalacyjne hydrauliczne,
45332300-6 - Roboty instalacyjne kanalizacyjne,
45312310-3 - Ochrona odgromowa,
45331210-1 - Instalowanie wentylacji,
45422000-1 - Roboty ciesielskie,
45262300-4 - Betonowanie,
45262311-4 - Betonowanie konstrukcji,
45262310-7 - Zbrojenie.