Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego w Strzegowie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA STRZEGOWO
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 130378440
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Plac Wolności 32
1.5.2.) Miejscowość: Strzegowo
1.5.3.) Kod pocztowy: 06-445
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL922 - Ciechanowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@strzegowo.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.strzegowo.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego w Strzegowie
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-32d132b3-b4ab-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00056196
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-05-17
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00003756/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.7 Budowa budynku socjalno-mieszkaniowego w Strzegowie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://strzegowo.ezamawiajacy.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://strzegowo.ezamawiajacy.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami, w tym złożenie ofert, odbywa się za pośrednictwem platformy zakupowej eZamawiający znajdującej się pod adresem: https://strzegowo.ezamawiajacy.pl. Szczegóły dotyczące złożenia oferty zostały opisane w „Instrukcji dla Wykonawcy”, znajdującej się w zakładce „Regulacje i procedury procesu zakupowego”. 2. Komunikacja za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail: przetargi@strzegowo.pl, jest dopuszczalna w wyjątkowej sytuacji, np. w przypadku awarii platformy zakupowej. 3. Wykonawca w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego bezpłatnie korzysta, rejestruje się lub loguje (w przypadku posiadania konta na platformie zakupowej), akceptuje warunki korzystania z platformy zakupowej, określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej https://strzegowo.ezamawiajacy.pl oraz uznaje go za wiążący. 4. Rejestracja Wykonawcy trwa maksymalnie do 2 dni roboczych. W związku z tym Zamawiający zaleca Wykonawcom uwzględnienie czasu niezbędnego na rejestrację w procesie złożenia Oferty w postaci elektronicznej. Wykonawca wraz z potwierdzeniem złożenia wniosku rejestracyjnego otrzyma informacje, o możliwości przyspieszenia procedury założenia konta, wówczas należy skontaktować się pod numerem telefonu podanym w ww. potwierdzeniu.5. Szczegóły funkcjonowania platformy zakupowej zostały opisane w „Instrukcji dla Wykonawcy”. 6. Zamawiający informuje, iż w przypadku jakichkolwiek wątpliwości związanych z zasadami korzystania z Platformy, Wykonawca winien skontaktować się z dostawcą rozwiązania teleinformatycznego Platformy zakupowej Gminy Strzegowo tel. +48 22 576 87 90 (infolinia dostępna w dni robocze, w godzinach 9:00-17:00, e-mail: oneplace@marketplanet.pl7. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia, zmiany i wycofania oferty oraz do komunikacji wynosi 100 MB. Zalecany format plików to: .pdf, .doc, .docx, .xls, .xlsx, .rtf.8. Za datę wpływu oświadczeń, wniosków, zawiadomień, cyfrowych odwzorowań dokumentów oraz innych informacji przekazywanych na adres e-mail Zamawiającego przyjmuje się datę dostarczenia wiadomości na adres e-mail Zamawiającego. W przypadku skorzystania z Platformy eZamawiający za datę wpływu oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich złożenia/wysłania na Platformie.9. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści SWZ. Wniosek należy przesłać za pośrednictwem Platformy Zakupowej przez opcję „zadaj pytanie lub przy użyciu zakładki „Korespondencja”: w celu zadania pytania Zamawiającemu, Wykonawca klika lewym przyciskiem myszy klawisz ZADAJ PYTANIE. Powoduje to otwarcie okna, w którym należy uzupełnić dane Wykonawcy, temat i treść/przedmiot pytania, po wypełnieniu wskazanych pól wraz z wymaganym kodem weryfikującym z obrazka Wykonawca klika klawisz POTWIERDŹ, wykonawca uzyskuje potwierdzenie wysłania pytania poprzez komunikat systemowy "pytanie wysłane". 10. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych, cyfrowych odwzorowań dokumentów oraz informacji musi być zgody z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r., poz. 2452). 11. Zamawiający nie przewiduje sposobu komunikowania się z Wykonawcami w inny sposób niż przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, wskazanych w SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Strzegowo (dalej: „ADMINISTRATOR”), z siedzibą: Plac Wolności 32, 06-445 Strzegowo. Z Administratorem można się kontaktować pisemnie, za pomocą poczty tradycyjnej na adres: Plac Wolności 32, 06-445 Strzegowo lub drogą e-mailową pod adresem: ug@strzegowo.pl2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych - Andrzeja Rybus-Tołłoczko, z którym można się skontaktować pod adresem mailowym: iodo@rt-net.pl.3. Dane osobowe są przetwarzane na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) oraz ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych.4. Przetwarzanie danych osobowych odbywa się w celu przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego – art. 6 ust. 1 lit. c, e RODO,5. Dane osobowe nie pochodzą od stron trzecich.6. Administrator nie zamierza przekazywać danych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej. 7. Administrator będzie przekazywał dane osobowe innym podmiotom, tylko na podstawie przepisów prawa, w tym w szczególności do: Urzędu Zamówień Publicznych, organów kontrolnych, a także na podstawie zawartych umów powierzenia przetwarzania danych osobowych, w tym do dostawców usług teleinformatycznych. 8. Dane osobowe będą przetwarzane przez Administratora do 5 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, zgodnie z przepisami prawa.9. Osoba, której dane dotyczą ma prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz o prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych.10. Skargę nas działania Administratora można wnieść do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.11. Podanie danych osobowych jest wymogiem udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Ich niepodanie spowoduje brak możliwości udziału w postępowaniu. 12. Administrator nie przewiduje zautomatyzowanego podejmowania decyzji.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiot zamówienia jest budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego w Strzegowie, w którym znajdą się samodzielne mieszkania socjalne.Projektowany obiekt jest budynkiem wolnostojącym, niepodpiwniczonym. W projektowanym budynku znajdować się będzie 13 lokali mieszkalnych z komórkami lokatorskimi.Powierzchnia zabudowy - 571,20 m2,Powierzchnia użytkowa – 467,79 m2,- w tym powierzchnia mieszkań wynosi 440,56 m2,- w tym powierzchnia pomocnicza (kotłownia i pom. gosp.) – 27,23 m2,Powierzchnia całkowita 571,20 m3,Kubatura 2 329,00 m3.Klasa odporności pożarowej: D – główna konstrukcja nośna R 30, strop REI30, ściany zewnętrzne EI30. Budynek stanowi jedną strefę pożarową. Pozostałe wymagania zgodnie z danymi dotyczącymi ochrony przeciwpożarowej zamieszczonymi w projekcie budowlanym z projektem zagospodarowania terenu.Zaprojektowano wykonanie budynku w technologii tradycyjnej. Ściany zewnętrzne konstrukcyjne z gazobetonu gr. 24 cm ocieplone styropianem 20 cm. Ściany podziemia docieplone styropianem o obniżonej nasiąkliwości. Izolacja cieplna stropu z wełny mineralnej gr. 20 - 30 cm. Współczynnik λ materiałów termomodernizacyjnych dobrać tak, aby uzyskać wymagane minimalne współczynniki przenikania ciepła U na 2021 rok, zgodnie z aktualnym rozporządzeniem w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Wykończenie ścian z tynku zewnętrznego – cienkowarstwowego silikonowego w kolorze uzgodnionym z zamawiającym. Dach od dołu wykończony blaszaną podbitką dachową w kolorze dachu. Rynny w kolorze dachu: grafit/antracyt. Kominy z cegły klinkierowej antracytowej.Analogicznie stolarka okienna i drzwiowa musi spełniać wymagane minimalne współczynniki przenikania ciepła U na 2021 rok zgodnie z WT 2021. Okna trzyszybowe PVC z nawietrzakami. Drzwi zewnętrzne wejściowe stalowe docieplone, z niewielkim przeszkleniem (poza komórkami lokatorskimi), wzmocnione w miejscu zawiasów i zamków, wyposażone w dwa zamki 3-ryglowe, okleina w kolorze grafitowym odporna na promieniowanie UV, ościeżnica symetryczna stalowa w kolorze skrzydła z uszczelką. Na dzwiach lokali umieścić numery porządkowe z aluminium wys. min. 10 cm. Drzwi wewnętrzne i ościeżnice białe, wypełnienie plaster miodu, w zestawie klamki, drzwi do WC dodatkowo z tulejami wentylacyjnymi. W celu zachowania lepszej wentylacji łazienki wewnętrznej zastosować wentylatory łazienkowe elektryczne podłączone pod przełącznik światła lub wentylatory z czujnikiem wilgoci.Tynki cem-wap. kat. 4: równe, zacierane na gładko lub 4F: zacierane pacą z filcem, pomalowane białą farbą emulsyjną. Parapety wewnętrzne z konglomeratu gr. min. 2 cm.Ściany w łazienkach i WC wyłożyć do sufitu płytkami o wym. min. 30x50 cm, całą ścianę w kuchni lub pokoju z kuchnią na której zlokalizowane będą zlew, kuchnia gazowa, wyłożyć do wysokości górnych szafek wiszących płytkami o wym. min. 30x50 cm. Na podłogach oznaczonych na rysunkach jako gres ułożyć płytki o wym. min. 50x50 cm, pozostałe wskazane na rysunku jako wykładzina PVC zamontować panele podłogowe AC4 gr. min. 8 mm w kolorze zbliżonym do płytek. Zastosować listwy przypodłogowe PCV, a na łączeniu płytek z panelami listwy progowe aluminiowe w kolorze zbliżonym do płytek.Każdy lokal socjalny zgodnie z art. 6b ustawy z dnia 8 grudnia 2006 r. o finansowym wsparciu tworzenia lokali mieszkalnych na wynajem, mieszkań chronionych, noclegowni, schronisk dla bezdomnych, ogrzewalni i tymczasowych pomieszczeń, należy zainstalować:• wannę lub kabinę natryskową – w łazience (zgodnie z projektem),• umywalkę – w łazience,• miskę ustępową – w łazience lub wydzielonym ustępie,• zlewozmywak,• czteropaleniskową kuchenkę gazową lub na inne paliwo lub równoważną użytkowo kuchenkę elektryczną.Zasilanie w wodę projektuje się z wodociągu wg warunków dostawcy wody.Ścieki bytowo – gospodarcze od projektowanego budynku odprowadzane będą poprzez projektowaną instalację kanalizacyjną wewnętrzną i zewnętrzną do istniejącej sieci kanalizacji sanitarnej – zgodnie z warunkami technicznymi.Zaopatrzenie w energię elektryczną według warunków Zakładu Energetycznego. Instalacje elektryczne wykonać zgodnie z projektem instalacji elektrycznych.Ogrzewanie budynku odbywało się będzie z projektowanej kotłowni na gaz płynny zasilanej z zbiornika gazu płynnego o pojemności min. 4800 dm3. Do ogrzewania należy zastosować kondensacyjny kocioł gazowy o znamionowym obciążeniu cieplnym przy eksploatacji na gaz płynny od 20 do min. 55 kW z kompletem niezbędnej armatury, znamionowa ilość wody obiegowej min. 2250 l/h, sprawność znormalizowana przy TV/TR = 40/30°C – min. 95%, klasa efektywności energetycznej A. Powierzchni grzewcze kotła ze stali nierdzewnej zapewniającej wysokie bezpieczeństwo eksploatacji przy dużej trwałości, modulowany palnik cylindryczny zapewniający niską emisję substancji szkodliwych i cicha pracę, wentylator powietrza do spalania z regulacja obrotów. Grzejniki stalowe o wym. min. wskazanych na rys. rzut parteru – inst. c.o. i mocy w Watach 75/65/20 dla grzejnika V22-600/900 – min. 1400 W, dla grzejnika V22-600/800 – min. 1350 W, dla grzejnika V11-300/400 – min. 200 W, wszystkie z zaworami termostatycznymi i odpowietrznikami. Grzejniki łazienkowe drabinkowe białe szer. min 45 cm wys. min. 100 cm z zaworami termostatycznymi i odpowietrznikami. W każdym lokalu mieszkalnym należy zamontować ciepłomierz ultradźwiękowy w szafce wraz z węzłem wodomierzowym. Ciepłomierz składał się będzie z przetwornika przepływu, przelicznika energii cieplnej i pary czujników temperatury, z wbudowanym modułem do zdalnego odczytu: radiowo lub przez internet oraz pozostałymi elementami niezbędnymi do zdalnego odczytu poboru ciepła spoza budynku. Analogicznie należy zamontować wodomierze i pozostałe akcesoria umożliwiające zdalny system odczytu i ewidencji poboru wody spoza budynku. Do obu systemów zdalnego odczytu należy wgrać oprogramowanie zainstalowane na min. 10” tablecie z min. pamięcią RAM 4 GB i min. dyskiem 64 GB dołączonym do zestawu, kompatybilne z programem rozliczeniowym Zamawiającego (system usług komunalnych QNet). Ciepła woda w każdym lokalu zostanie rozprowadzona z pojemnościowego podgrzewacza wody o pojemności min. 80 l z zabezpieczeniem przed przegrzaniem, regulacją i wskaźnikiem temperatury, grzałką o mocy min. 2 kW, zbiornik emaliowany + anoda magnezowa, w komplecie zawór bezpieczeństwa.Dojazd do budynku projektuje się z istniejącej drogi gminnej. Miejsca postojowe dla projektowanego obiektu znajdowały się będą na istniejącym parkingu na działce 331/10. Na istniejącym parkingu znajduje się 28 miejsc parkingowych. W istniejącym budynku wielorodzinnym znajdującym się na działce nr 331/10 i 331/12 istnieje 18 lokali mieszkalnych. W nowoprojektowanym budynku znajduje się 13 lokali mieszkalnych. Projektuje się jedno miejsce parkingowe na jeden lokal mieszkalny. Brakujące trzy miejsca parkingowe oznaczono na projekcie zagospodarowania działki na już utwardzonym terenie na działce nr 331/10. Projektowane dojazdy i parkingi przewiduje się z kostki brukowej o gr. 8 cm, zaś projektowane chodniki z kostki o gr. 6 cm. Koska brukowa, obrzeża kolorowe czerwone lub grafitowe.Dostęp osób niepełnosprawnych projektuje się za pomocą schodołazu. Na istniejącym parkingu znajduje się również plac pod dwa kontenery na śmieci. Na terenie objętym opracowaniem przewiduje się zieleń w postaci wykonania trawników dywanowych przez posianie trawy. Niniejsze zamówienie planowane jest do dofinansowania z rządowego programu bezzwrotnego finansowego wsparcia budownictwa ze środków Funduszu Dopłat Banku Gospodarstwa Krajowego.2. Opis przedmiotu zamówienia stanowią:- decyzja nr 70/2020 sygn. IRŚ.6740.899.2020 z dnia 02.02.2021 r. zatwierdzająca projekt budowlany i udzielająca pozwolenia na budowę budynku mieszkalnego wielorodzinnego i budowę przyłączy: wodociągowego, kanalizacji sanitarnej, kanalizacji deszczowej,- postanowienie 70/2021 sygn. IRŚ.6740.899.2020 z dnia 14.04.2021 r. dot. sprostowania numeru decyzji 70/2020 (70/2021) sygn. IRŚ.6740.899.2020 z dnia 02.02.2021 r.,- decyzja nr 137/2021 sygn. IRS.6740.119.2021 z dnia 15.03.2021 r. zatwierdzająca projekt budowlany i udzielająca pozwolenia na budowę stacji magazynowo redukcyjnej gazu płynnego propan-butan,- postanowienie 71/2021 sygn. IRS.6740.119.2021 z dnia 14.04.2021 r. dot. sprostowania decyzji nr 137/2021 sygn. IRS.6740.119.2021 z dnia 15.03.2021 r. dot. prawidłowej pojemności zbiornika gazu,- projekt budowlany budynku mieszkalnego wielorodzinnego z projektem zagospodarowania terenu,- projekt budowlany budynek mieszkalny wielorodzinny – instalacja elektryczna wewnętrzna,- projekt budowlany przyłączy: wodociągowego, kanalizacji sanitarnej, kanalizacji deszczowej, budynek mieszkalny wielorodzinny,- projekt budowlany budynku mieszkalnego wielorodzinnego – instalacje sanitarne,- projekt budowlany instalacji naziemnego zbiornika gazu płynnego poj. 4850 dm3, budynek mieszkalny wielorodzinny- specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych budowy budynku mieszkalnego - socjalnego.Pozostałe wymagania opisano w rozdziale IV ust. 5-8 SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45211340-4 - Roboty budowlane w zakresie budownictwa wielorodzinnego
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45000000-7 - Roboty budowlane
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45231222-7 - Roboty w zakresie zbiorników gazu
45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
45260000-7 - Roboty w zakresie wykonywania pokryć i konstrukcji dachowych i inne podobne roboty specjalistycze
45261100-5 - Wykonywanie konstrukcji dachowych
45262300-4 - Betonowanie
45262310-7 - Zbrojenie
45262311-4 - Betonowanie konstrukcji
45262500-6 - Roboty murarskie i murowe
45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych
45311100-1 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
45314300-4 - Instalowanie infrastruktury okablowania
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 11 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4