Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa budynku magazynowego w Zakładzie Karnym w Czarnem
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Zakład Karny w Czarnem
1.3.) Oddział zamawiającego: Dział Kwatermistrzowski
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000319925
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Pomorska, 1
1.5.2.) Miejscowość: Czarne
1.5.3.) Kod pocztowy: 77-330
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL637 - Chojnicki
1.5.7.) Numer telefonu: 59 833 08 01
1.5.8.) Numer faksu: 59 833 20 09
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: dkw_czarne@sw.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.sw.gov.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Porządek i bezpieczeństwo publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa budynku magazynowego w Zakładzie Karnym w Czarnem
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-bf2d5ee5-2305-4bc0-992d-b07cd12cea82
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00443535
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-08-02
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00240383/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Budowa budynku magazynowego w Zakładzie Karnym w Czarnem
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/zk_czarne
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/zk_czarne
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne dot. korespondencji elektronicznej zostały opisane w Rozdziale X, XIII SWZ.
Wszystkie dokumenty przekazane przez Wykonawcę muszą być podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust.1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)(Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
* administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Zakład Karny w Czarnem, ul. Pomorska 1, 77-330 Czarne. Kontakt z administratorem jest możliwy za pośrednictwem adresu e-mail dkw_czarne@sw.gov.pl lub pisemnie na wyżej wskazany adres siedziby administratora;
We wszystkich sprawach z zakresu ochrony danych osobowych może Pani/Pani kontaktować się z wyznaczonym przez administratora Inspektorem Ochrony Danych. Taki kontakt może odbyć się drogą elektroniczną na adres e-mail dkw_czarne@sw.gov.pl lub pisemnie na adres Zakład Karny w Czarnem, ul. Pomorska 1, 77-330 Czarne lub telefonicznie pod nr: 59
0833 08 01
* Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o
udzielenie zamówienia publicznego na Budowa budynku magazynowego w Zakładzie Karnym w Czarnem, nr sprawy
DKW.2232.98.2024.AS prowadzonym w trybie podstawowym art. 275 pkt 1 ustawy Pzp;
* Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w
oparciu o art. 74 ustawy Prawo zamówień publicznych;
* Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust.1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia
postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas
trwania umowy;
* Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym
określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego;
* w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art.
22 RODO;
- posiada Pani/Pan:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych*;
− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem
przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO **;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych
osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
* nie przysługuje Pani/Panu:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania
Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
* przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie Pani/Pana danych
osobowych przez administratora. Organem właściwym dla przedmiotowej skargi jest Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki
2, 00-193 Warszawa.
Jednocześnie Zamawiający przypomina o ciążącym na Pani/Panu obowiązku informacyjnym wynikającym z art. 14 RODO
względem osób fizycznych, których dane przekazane zostaną Zamawiającemu w związku z prowadzonym postępowaniem i które
Zamawiający pośrednio pozyska od wykonawcy biorącego udział w postępowaniu, chyba że ma zastosowanie co najmniej jedno z
wyłączeń, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z art. 13 ust.1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)(Dz. Urz. UE
L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
* administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Zakład Karny w Czarnem, ul. Pomorska 1, 77-330 Czarne. Kontakt z
administratorem jest możliwy za pośrednictwem adresu e-mail dkw_czarne@sw.gov.pl lub pisemnie na wyżej wskazany adres
siedziby administratora;
We wszystkich sprawach z zakresu ochrony danych osobowych może Pani/Pani kontaktować się z wyznaczonym przez
administratora Inspektorem Ochrony Danych. Taki kontakt może odbyć się drogą elektroniczną na adres e-mail
dkw_czarne@sw.gov.pl lub pisemnie na adres Zakład Karny w Czarnem, ul. Pomorska 1, 77-330 Czarne lub telefonicznie pod nr: 59
0833 08 01
* Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o
udzielenie zamówienia publicznego na Budowa budynku magazynowego w Zakładzie Karnym w Czarnem, nr sprawy
DKW.2232.98.2024.AS prowadzonym w trybie podstawowym art. 275 pkt 1 ustawy Pzp;
* Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w
oparciu o art. 74 ustawy Prawo zamówień publicznych;
* Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust.1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia
postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas
trwania umowy;
* Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym
określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego;
* w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art.
22 RODO;
- posiada Pani/Pan:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych*;
− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem
przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO **;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych
osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
* nie przysługuje Pani/Panu:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania
Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
* przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie Pani/Pana danych
osobowych przez administratora. Organem właściwym dla przedmiotowej skargi jest Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki
2, 00-193 Warszawa.
Jednocześnie Zamawiający przypomina o ciążącym na Pani/Panu obowiązku informacyjnym wynikającym z art. 14 RODO
względem osób fizycznych, których dane przekazane zostaną Zamawiającemu w związku z prowadzonym postępowaniem i które
Zamawiający pośrednio pozyska od wykonawcy biorącego udział w postępowaniu, chyba że ma zastosowanie co najmniej jedno z
wyłączeń, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: DKW.2232.98.2024.AS
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest: Budowa budynku magazynowego w Zakładzie Karnym w Czarnem, ul. Pomorska 1, 77-330 Czarne
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
45314000-1 - Instalowanie urządzeń telekomunikacyjnych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-15
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Oferta wypełniająca w najwyższym stopniu wymagania, spośród ofert niepodlegających odrzuceniu, otrzyma maksymalną liczbę punktów. Pozostałym oferentom, wypełniającym wymagania kryterialne przypisana zostanie
proporcjonalnie mniejsza liczba punktów. Wynik będzie traktowany jako wartość punktowa oferty.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: termin realizacji zamówienia
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: liczba zatrudnionych osadzonych
4.3.6.) Waga: 10
Kryterium 4
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji i rękojmi
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zdolność techniczna lub zawodowa:
a) Wykonawcy zobowiązany jest wykazać, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres
prowadzenia działalności jest krótszy – to w tym okresie) wykonał należycie co najmniej 2 roboty budowlane odpowiadające
swoim rodzajem robotom stanowiącym przedmiot zamówienia tzn. robotom budowlanym polegającym na wykonaniu
budowy/ przebudowy/ rozbudowy budynku administracyjnego, użyteczności publicznej lub budynku zamieszkania
zbiorowego, z podaniem ich przedmiotu i wartości, dat i miejsca wykonania oraz podmiotów na rzecz których zostały
wykonane o wartości nie mniejszej niż 3 000 000,00 zł brutto.
Zamawiający uwzględni tylko zadania zakończone.
b) dysponuje lub będzie dysponować minimum po 1 (jednej) osobie (skierowanej przez wykonawcę do realizacji
zamówienia) na każde z wymienionych poniżej stanowisk:
b1) Kierownik budowy:
- posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez
ograniczeń,
b2) Kierownik robot branży sanitarnej:
- posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci,
instalacji i urządzeń cieplnych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń,
b3) Kierownik robot branży elektrycznej
- posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci,
instalacji, urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń,
b4) Kierownik robot branży telekomunikacyjnej
- posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie
telekomunikacyjnej bez ograniczeń.
Uwaga! zamawiający dopuszcza łączenie stanowisk wymienionych w pkt 2 ppkt 4 lit. b1)-b4)
W przypadku wspólnego ubiegania się wykonawców o udzielenie zamówienia ww. warunek wykonawcy ci mogą spełniać
łącznie.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień ich złożenia (art. 274 ust. 1 Pzp) tj.:
1) potwierdzających spełnianie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej i
zawodowej:
- wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest
krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te
zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym
dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane
zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne
odpowiednie dokumenty (Załącznik nr 6 do SWZ)
- wykaz osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji
zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu
wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – (Załącznik nr 7 do SWZ).
2) odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej w
zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporządzony nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy
wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji – Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia tego dokumentu, jeżeli Zamawiający może
ten dokument uzyskać z pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile Wykonawca dostarczył dane umożliwiające
dostęp do tych dokumentów (§ 13 rozp., rop którym mowa w art. 128 ust. 6 ustawy Pzp);
2. Zamawiający nie wzywa do złożenia podmiotowych środków dowodowych, jeżeli może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i
ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z 17 lutego 2005 r. o informatyzacji
działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2021 r., poz. 670), jeśli Wykonawca w formularzu ofertowym wskaże dane umożliwiające dostęp do tych środków.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień ich złożenia (art. 274 ust. 1 Pzp) tj.:
1) potwierdzających spełnianie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej i
zawodowej:
- wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest
krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te
zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym
dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane
zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne
odpowiednie dokumenty (Załącznik nr 6 do SWZ)
- wykaz osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji
zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu
wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – (Załącznik nr 7 do SWZ).
2) odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej w
zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporządzony nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy
wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji – Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia tego dokumentu, jeżeli Zamawiający może
ten dokument uzyskać z pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile Wykonawca dostarczył dane umożliwiające
dostęp do tych dokumentów (§ 13 rozp., rop którym mowa w art. 128 ust. 6 ustawy Pzp);
2. Zamawiający nie wzywa do złożenia podmiotowych środków dowodowych, jeżeli może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i
ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z 17 lutego 2005 r. o informatyzacji
działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2021 r., poz. 670), jeśli Wykonawca w formularzu ofertowym wskaże dane umożliwiające dostęp do tych środków.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1) Oferty wspólne, sporządzone przez dwa lub więcej podmiotów zwanych w dalszej treści wykonawcą wspólnym, powinny
spełniać następujące wymagania:
a) oferta wraz z załącznikami winna być podpisana przez pełnomocnika - do oferty należy załączyć dokument
pełnomocnictwa;
b) przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego Zamawiający może wymagać dołączenia umowy
regulującej współpracę tych wykonawców, zawierającą co najmniej:
- zobowiązanie do realizacji wspólnego przedsięwzięcia gospodarczego obejmującego swoim zakresem przedmiot
niniejszego zamówienia;
- czas obowiązywania umowy.
2) Warunki określone przez Zamawiającego w niniejszej SWZ powinny być spełnione przez Wykonawców wspólnych
łącznie. Należy zaznaczyć jednocześnie w ofercie, który z Wykonawców odpowiada za spełnienie jakich warunków
3) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za
wykonanie umowy.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Tak
7.2.) Informacje na temat zaliczek:
Zamawiający może udzielić Wykonawcy zaliczki na poczet wykonania przedmiotu umowy.
Warunkiem udzielenia zaliczki jest wystąpienie przez Wykonawcę do Zamawiającego z pisemnym wnioskiem o udzielenie
zaliczki, obejmującym co najmniej propozycję kwoty zaliczki, zakresu robót, rachunku bankowego, na który należy
przekazać zaliczkę, terminu rozliczenia zaliczki (harmonogramu rozliczenia zaliczki). Termin rozliczenia zaliczki nie może
przekraczać terminu na realizację robót objętych zaliczką, powiększonego o 7 dni kalendarzowych. Zamawiający zatwierdza
wniosek wraz z harmonogramem w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku albo w tym terminie zgłasza uzasadnione
zastrzeżenia z uwagi na niezgodność z zasadami określonymi powyżej. W wypadku nieuwzględnienia zastrzeżeń,
Zamawiający odmówi udzielenia zaliczki.
Zatwierdzony harmonogram rozliczenia zaliczki stanowi podstawę do wystawienia przez Wykonawcę faktury zaliczkowej
oraz udzielenia zaliczki.
Zamawiający udzieli zaliczki na poczet wykonania przedmiotu Umowy w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia akceptacji wniosku Wykonawcy.
Rozliczenie zaliczki następuje poprzez wystawienie faktury rozliczeniowej lub faktur rozliczeniowych wraz z protokołem
odbioru robót za właściwie wykonane (to jest bez istotnych wad i usterek) i odebrane roboty objęte zaliczką oraz
przedstawienie dowodów zapłaty wymagalnego wynagrodzenia podwykonawcom i dalszym podwykonawcom, biorącym
udział w realizacji robót objętych udzieloną zaliczką, jeśli dotyczy.
Przedłużenie terminu rozliczenia zaliczki na wniosek Wykonawcy, zgłoszony na 30 dni kalendarzowych przed upływem terminu rozliczenia zaliczki, jest możliwe w uzasadnionych przypadkach.
W przypadku nierozliczenia się z udzielonej zaliczki w terminie, Zamawiający niezwłocznie wezwie pisemnie Wykonawcę do
rozliczenia lub zwrotu wypłaconej a nierozliczonej kwoty zaliczki w terminie 7 dni kalendarzowych od daty otrzymania pisma.
W przypadku odstąpienia od Umowy przez jedną ze Stron nierozliczone zaliczki na poczet wykonania przedmiotu Umowy
podlegają zwrotowi, niezależnie od przysługującego Zamawiającemu prawa do żądania odszkodowania lub kar umownych.
Wykonawca zwraca Zamawiającemu w terminie 7 dni od dnia odstąpienia od Umowy nierozliczoną cześć zaliczki, powiększoną o odsetki ustawowe liczone od dnia udzielenia zaliczki do dnia jej zwrotu. Odsetki nie są należne w sytuacji, gdy odstąpienie od Umowy następuje z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego.
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Na podstawie art. 455 Ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian
postanowień umowy w stosunku do treści oferty w następujących przypadkach:
1) sposobu zmiany, w tym wydłużenia, terminów, o których mowa w umowie - gdy z powodu siły wyższej nie jest możliwe
zachowanie terminów, o których mowa w umowie, o czas w którym z powodu wystąpienia siły wyższej umowa nie mogła być
realizowana; za siłę wyższą uważa się w szczególności strajki, zamieszki, działania wojenne, epidemie, zamknięcie granic,
pożar, powódź, trzęsienia ziemi i inne klęski żywiołowe, działania organów państwowych, samorządowych i instytucji
cywilnych i wojskowych, których współdziałanie jest niezbędne w celu realizacji niniejszej umowy, a których udział w
realizacji umowy wynika z przepisów prawa; akty o charakterze terrorystycznym, brak możliwości dojazdu oraz transportu
materiałów na teren robót spowodowany awariami, remontami, przebudową dróg dojazdowych oraz protestami
mieszkańców z blokadą dróg. Nie będą stanowiły podstawy przedłużenia terminu realizacji przedmiotu umowy, jeśli
opóźnienia te wynikały z niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązań wobec Wykonawcy przez jego
podwykonawców lub kooperatorów;
2) zmiany przepisów powodujących konieczność innych rozwiązań niż zakładano w opisie przedmiotu zamówienia. Nie będą
stanowiły podstawy zmiany sposobu i terminu realizacji usługi, jeśli zmiany te będą wynikały z niewykonania lub
nienależytego wykonania zobowiązań wobec Wykonawcy przez jego podwykonawców lub kooperatorów;
3) zmiany przepisów powodujących konieczność uzyskania dokumentów, które te przepisy narzucają;
4) przekształcenia formy prawnej którejkolwiek ze Stron umowy;
5) obniżenia wynagrodzenia Wykonawcy, spowodowanego rezygnacją przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu
umowy. W takim przypadku wynagrodzenie przysługujące Wykonawcy zostanie pomniejszone;
6) zmiany podwykonawcy, przy pomocy, którego Wykonawca wykonuje przedmiot umowy; zmiana jest możliwa tylko w
przypadku, gdy nowy podwykonawca posiada tożsamą wiedzę i doświadczenie zawodowe, potencjał techniczny oraz osoby
zdolne do wykonania zamówienia a także jest w sytuacji ekonomiczniej i finansowej, jak dotychczasowy podwykonawca;
8) konieczności wprowadzenia zmian w przedmiocie zamówienia, wynikłych w trakcie prowadzenia robót lub konieczności
przeprowadzenia prac dodatkowych, o czas niezbędny na wprowadzenie tych zmian lub prac.
2. Na podstawie art. 439 ust. 1 ustawy Pzp, Strony przewidują możliwość waloryzacji wynagrodzenia należnego Wykonawcy
o wskaźnik cen produkcji budowlano-montażowej ogłaszany przez Prezesa GUS.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-08-19 08:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/zk_czarne
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-08-19 08:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-09-17