Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„Budowa budynku magazynowego przy ul. dr Józefa Babińskiego 29
w Krakowie na potrzeby Muzeum Etnograficznego”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: MUZEUM ETNOGRAFICZNE IM. SEWERYNA UDZIELI
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000277492
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Krakowska 46
1.5.2.) Miejscowość: Kraków
1.5.3.) Kod pocztowy: 31-066
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL213 - Miasto Kraków
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@etnomuzeum.eu
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.etnomuzeum.eu
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - państwowe i samorządowe instytucje kultury
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Budowa budynku magazynowego przy ul. dr Józefa Babińskiego 29
w Krakowie na potrzeby Muzeum Etnograficznego”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-545bcfca-cba8-11ec-aa46-6a814e8de928
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00150688
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-05-10
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00066486/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.2 „Budowa budynku magazynowego przy ul. dr Józefa Babińskiego 29 w Krakowie na potrzeby Muzeum Etnograficznego”
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://etnomuzeum.eu/zamowienia-publiczne
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie
zamówienia komunikacja między zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu:
a) miniPortalu, który dostępny jest pod adresem https://miniportal.uzp.gov.pl
b) ePuapu, dostępnego pod adresem https://epuap.gov.pl/wps/portal;
c) poczty elektronicznej: adres email: przetargi@etnomuzeum.eu
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wykonawca w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi
posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do formularzy:
„Formularz do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” oraz „Formularz do komunikacji”.
Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych,
elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu
opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkach korzystania z
elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP).
Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy „Formularz do
złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” oraz „Formularz do komunikacji” wynosi 150 MB.
Za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub
elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich
przekazania na ePUAP.
Jeżeli Zamawiający lub Wykonawca przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje
przy użyciu poczty elektronicznej, każda ze stron na żądanie drugiej strony niezwłocznie potwierdza
fakt ich otrzymania.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. W postępowaniu o udzielanie zamówienia publicznego są
przetwarzane dane osobowe podlegające ochronie zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu
Europejskiego i Rady (EU) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w
związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz
uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)(Dz. Urz. UE L119 z
04.05.2016, str. 1) zwanego dalej „RODO”.
2. Informacja dla osoby fizycznej:
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 RODO, Zamawiający informuje, że:
– administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Muzeum Etnograficzne im. Seweryna Udzieli w
Krakowie, dane kontaktowe podane w rozdz. I SWZ;
– kontakt z inspektorem ochrony danych osobowych: e-mail: iodo@etnomuzeum.eu;
– Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu
związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego nr: DII-271-6/22;;
– Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie
dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy PZP;
– Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ustawy PZP, przez okres 4 lat od
dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4
lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy, a następnie przez czas określony w
ustawie z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz.U. z 2020 r. poz.
164), w przypadkach określonych w tej ustawie;
– obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest
wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy PZP, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z
ustawy PZP;
– w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób
zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO;
– posiada Pani/Pan:
• na podstawie art. 15 RODO prawo do dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących, z
zastrzeżeniem, że w przypadku wykonania przez Zamawiającego obowiązków, o których mowa w art.
15 ust. 1-3 RODO, Zamawiający może żądać od osoby występującej z żądaniem wskazania
dodatkowych informacji, mających na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania
o udzielenie zamówienia;
• na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
(Wyjaśnienie: skorzystanie przez osobę, której dane osobowe dotyczą, z prawa do sprostowania lub
uzupełnienia, którym mowa w art. 16 RODO, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o
udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień w sprawie zamówienia publicznego w
zakresie niezgodnym z ustawą PZP);
• na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych
osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
(Wyjaśnienie: w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego zgłoszenie żądania ograniczenia
przetwarzania, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO nie ma ogranicza przetwarzania danych
osobowych do czasu zakończenia tego postępowania);
• prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że
przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): nie przysługuje Pani/Panu:
• w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
• prawo do przenoszenia danych osobowych, o których mowa w art. 20 RODO;
• na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż
podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: DII-271-6/22
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie na podstawie dokumentacji projektowej robót
budowlanych związanych z budową budynku magazynowego na potrzeby Muzeum
etnograficznego z instalacjami: elektryczną, niskoprądową, wod.-kan., wentylacją mechaniczną
z zagospodarowaniem terenu; budowa ciągu pieszo – jezdnego oraz naziemnych miejsc
postojowych wraz z instalacją zewnętrzną, wewnętrzną: elektryczną, wodociągową,
kanalizacyjną, kanalizacją deszczową na działce nr 1/31, obr. 70 Podgórze przy ul. dr Józefa
Babińskiego 29 w Krakowie.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45213221-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy magazynów
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45261000-4 - Wykonywanie pokryć i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45320000-6 - Roboty izolacyjne
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 9 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Długość gwarancji
4.3.6.) Waga: 30
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
jakość, w tym do parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne takie jak dostępność dla osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników
4.3.5.) Nazwa kryterium: Kryterium osobowe: doświadczenie kierownika robót konstrukcyjno-budowlanych (pełniącego funkcję kierownika budowy
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Warunek 1: Wykonawca do realizacji przedmiotowego zamówienia winien dysponować następującą osobą tj. Kierownik
robót konstrukcyjno-budowlanych (pełniący funkcję kierownika budowy) - posiadający uprawnienia budowlane do kierowania
robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo
Budowlane (tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 1333 ze zm.), zwanej dalej „ustawą PB oraz spełniający wymagania o których mowa w art. 37c Ustawa z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami Dz.U.2022.0.840.
Ocena spełniania warunku 1 udziału w postępowaniu dokonana zostanie w oparciu o oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu
warunków udziału w postępowaniu oraz niepodleganiu wykluczeniu z postępowania, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp
UWAGA: Doświadczenie ww. osoby podlegać będzie ocenie Zamawiającego w ramach kryterium oceny ofert, o którym
mowa w rozdz. XVI.4 SWZ. Doświadczenie wskazywane jest na formularzu, w załączniku do oferty – zgodnie ze wzorem
stanowiącym załącznik nr 4 oraz wytycznymi określonymi w rozdziale XVI SWZ.
Warunek 2: Wykonawca winien wykazać się wykonaniem w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a
jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej 2 zamówień polegających na wykonaniu robót
budowlanych w rozumieniu art. 3 pkt 7) Ustawy z dnia 7 lipca 1994 Prawo budowlane, o wartości zamówienia nie mniejszej
niż 1 mln PLN brutto każde, przy czym przynajmniej jedno zamówienie obejmowało co najmniej wykonanie budynku wraz z
instalacjami: elektryczną, niskoprądową, wod.-kan., wentylacją mechaniczną;
Ocena spełniania warunku 1 udziału w postępowaniu dokonana zostanie w oparciu o oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu
warunków udziału w postępowaniu oraz niepodleganiu wykluczeniu z postępowania, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp.
oraz o wykaz wykonanych robót budowlanych, przygotowany według wzoru stanowiącego załącznik nr 2.3. do SWZ
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W zakresie potwierdzenia
okoliczności, o których mowa w art. 124 pkt 1 ustawy PZP:
- oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy PZP o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w
rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, (Dz. U. 2021 poz. 275) z innymi wykonawcami,
który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: zakresie wykazania spełaniania warunków udziału w postepowaniu, opisanych w rozdziale VI.1.4) SWZ – wykaz wykonanych robót
budowlanych wraz z dowodami potwierdzającymi czy te roboty zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym
dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi
zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn
niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy. Wzór wykazu stanowi załącznik nr
2.3. do SWZ.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. oświadczenie, o wypełnieniu obowiązków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub 14
RODO (- jeżeli dotyczy); - składane na formularzu oferty
2. wskazanie części zamówienia, których wykonanie Wykonawca zamierza powierzyć
podwykonawcom i podanie firm podwykonawców (jeżeli są znane); - składane na formularzu
oferty.
3. Wykonawca w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotu udostępniającego
zasoby składa, także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w ar.
125 ust. 5 ustawy PZP (oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby potwierdzające brak
podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz spełnienia warunków udziału w postępowaniu - w
zakresie, w jakim powołuje się na jego zasoby) - w zakresie wskazanym w załączniku nr 2.2 do
SWZ, - składane wraz z ofertą
4. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów udowodni
Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych
podmiotów, przedstawiając w szczególności zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do
dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy środek
dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie będzie dysponował
niezbędnymi zasobami tych podmiotów przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów - składane
wraz z ofertą
5. W celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego
reprezentowania Zamawiający żąda od Wykonawcy stosownych dokumentów np. odpisu lub
informacji z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności
Gospodarczej lub innego właściwego rejestru - składane wraz z ofertą
6. Jeżeli w imieniu Wykonawcy działa osoba, której umocowanie do reprezentowania nie wynika
z dokumentów, o których mowa w pkt.5. powyżej, Zamawiający żąda od Wykonawcy, obok tych
dokumentów także pełnomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzającego umocowanie do
reprezentowania Wykonawcy
7. Wykonawcy wspólnie ubiegając się o udzielenie zamówienia: dołączają do oferty
oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane / usługi wykonają poszczególni
wykonawcy (wypełniony formularz stanowiący załącznik nr 1.1 do SWZ)
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca przed upływem terminu składania ofert zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 10 000,00 zł (słownie:
dziesięć tysięcy złotych 00/100) i utrzymać je nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą z wyjątkiem
przypadków, o których mowa art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy.
2. Wadium może być wnoszone:
• w pieniądzu – wpłacane przelewem na rachunek Zamawiającego nr konta 20124047221111000048571971 z dopiskiem
„Wadium -budowa pawilonu” - tak, aby przed upływem terminu składania ofert wadium znajdowało się
na ww. rachunku.
(UWAGA: W przypadku wnoszenia wadium na rzecz Wykonawcy przez inny podmiot, w tytule przelewu należy wyraźnie
wskazać na rzecz jakiego Wykonawcy wnoszone jest wadium);
• w gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych lub poręczeniach udzielanych przez podmioty o których
mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości
(tekst jednolity Dz. U. z 2020 r. poz. 299) – w oryginale, wnoszone, przed upływem terminu składania ofert w postaci
elektronicznej – dla zachowania formy elektronicznej konieczne jest opatrzenie dokumentu wyłącznie kwalifikowanym
podpisem elektronicznym osób uprawnionych do reprezentowania gwaranta lub poręczyciela. Treść dokumentu nie może
zawierać postanowień o jego automatycznym wygaśnięciu w przypadku zwrotu do wystawcy. Wadium w postaci
elektronicznej musi być złożone wraz z ofertą.
3. Dopuszczalne jest złożenie wadium w więcej niż jednej formie.
4. Wadium wnoszone w formie gwarancji i poręczeń musi spełniać następujące wymogi:
musi być wystawione na Muzeum Etnograficzne im. S. Udzieli w Krakowie, ul. Krakowska 46, 31-066 Kraków;
musi zawierać w swej treści oświadczenie gwaranta (poręczyciela), w którym zobowiązuje się on do bezwarunkowej
wypłaty kwoty wadium na pierwsze żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż zaszła jedna z przesłanek
wymienionych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp;
6. okres ważności wadium nie może być krótszy niż okres związania ofertą.
7. Zamawiający zwróci wadium w sposób odpowiadający formie wnoszenia w przypadkach wymienionych w art. 98 ust. 1 i 2
ustawy Pzp. W przypadku wadium wniesionego w pieniądzu Zamawiający zwróci kwotę wadium wraz z odsetkami
wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszoną o koszty prowadzenia
rachunku bankowego oraz o prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.
Zamawiający zwraca wadium wniesione w innej formie niż w pieniądzu poprzez złożenie gwarantowi lub poręczycielowi
oświadczenia o zwolnieniu wadium.
8. Zamawiający zwraca wadium w terminach określonych w art. 98 ust. 1 i 2 ustawy.
9. Zamawiający zatrzyma wadium w wypadku, gdy zajdzie jedna z okoliczności wymienionych w art. 98 ust. 6 ustawy
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia winni ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (do oferty należy dołączyć odpowiednie
pełnomocnictwo), chyba że w przypadku spółki cywilnej, z umowy tej spółki wynika sposób jej reprezentowania (do stwierdzenia czego niezbędne jest załączenie do oferty umowy spółki cywilnej). Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z podmiotem
występującym, jako pełnomocnik pozostałych. Oferta musi być podpisana w taki sposób, by
prawnie zobowiązywała wszystkie podmioty występujące wspólnie. Wykonawcy wspólnie
ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarna odpowiedzialność za wykonanie
umowy.
W przypadku, o którym mowa w rozdz. VI.3 SWZ Wykonawcy wspólnie ubiegając się o
udzielenie zamówienia: dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty
budowlane / usługi wykonają poszczególni wykonawcy (wypełniony formularz stanowiący
załącznik nr 1.1 do SWZ).
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Szczegółowo rodzaj i zakres zmian umowy określa treść SWZ i załącznik nr 3 - projektowane postanowienia umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-05-25 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę składa się za pośrednictwem miniPortalu. Szczegółowy sposób złożenia określa rozdz. IX.2 SWZ
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-05-25 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-06-21
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Osoby reprezentujące Wykonawcę przy podpisywaniu umowy powinny posiadać ze sobą
dokumenty potwierdzające ich umocowanie do podpisania umowy, o ile umocowanie to nie
będzie wynikać z dokumentów załączonych do oferty.
2. W przypadku wyboru oferty złożonej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o
udzielenie zamówienia Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy przedstawienia
umowy regulującej współpracę tych Wykonawców. Umowa taka winna określać strony umowy,
cel działania, sposób współdziałania, zakres prac przewidzianych do wykonania każdemu z nich,
solidarną odpowiedzialność za wykonanie zamówienia, oznaczenie czasu trwania konsorcjum
(obejmującego okres realizacji przedmiotu zamówienia, gwarancji i rękojmi), wykluczenie możliwości wypowiedzenia umowy konsorcjum przez któregokolwiek z jego członków do czasu
wykonania zamówienia.
3. Zawarcie umowy nastąpi wg wzoru Zamawiającego w miejscu i terminie wyznaczonym przez
Zamawiającego.
4. Postanowienia ustalone we wzorze umowy nie podlegają negocjacjom.
5. Wykonawca zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu do dnia podpisania umowy dane
osobowe (imię i nazwisko) kierowników robót (- jeżeli Zamawiający nie otrzymał ich od
Wykonawcy na wcześniejszym etapie tj. przed wyborem oferty tego Wykonawcy jako oferty
najkorzystniejszej).
6. W przypadku, gdy Wykonawca, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, uchyla
się od zawarcia umowy, Zamawiający będzie mógł dokonać ponownego badania i oceny ofert
pozostałych w postępowaniu Wykonawców oraz wybrać ofertę najkorzystniejszą albo
unieważnić postępowanie.
7. Zamawiający żąda, aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia, Wykonawca, o ile
są już znane, podał nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i
osób do kontaktu z nimi, zaangażowanych w roboty budowlane, w miejscu podlegającym
bezpośredniemu nadzorowi Zamawiającego. Wykonawca zawiadamia o wszelkich zmianach
danych, o których mowa w zdaniu pierwszym, w trakcie realizacji zamówienia, a także
przekazuje informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie
zamierza powierzyć realizację robót budowlanych.