Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa budynku hali sportowej wraz z częścią łącznikową i pomocniczą oraz zagospodarowaniem terenu i infrastrukturą towarzyszącą przy Szkole Podstawowej im. Orła Białego w Podgórzynie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Podgórzyn
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 230821718
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Żołnierska 14
1.5.2.) Miejscowość: Podgórzyn
1.5.3.) Kod pocztowy: 58-562
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL515 - Jeleniogórski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gmina@podgorzyn.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.podgorzyn.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa budynku hali sportowej wraz z częścią łącznikową i pomocniczą oraz zagospodarowaniem terenu i infrastrukturą towarzyszącą przy Szkole Podstawowej im. Orła Białego w Podgórzynie
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-09045eb2-8021-11ec-beb3-a2bfa38226ab
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00039554
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-01-28
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00046527/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.4 Budowa hali sportowej przy Szkole Podstawowej im. Orła Białego w Podgórzynie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://podgorzyn.bip.net.pl/
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu miniPortalu, który dostępny jest pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/, ePUAP, dostępnego pod adresem: https://epuap.gov.pl/wps/portal oraz poczty elektronicznej
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP).
Zamawiający wyznacza następujące osoby do kontaktu z Wykonawcami: Pan Grzegorz Kołodziej, tel. 757548119, e-mail: g.kolodziej@podgorzyn.pl.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: GP.271.28.1.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 7915165,50 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1) Przedmiotem zamówienia jest Budowa budynku hali sportowej wraz z częścią łącznikową i pomocniczą oraz zagospodarowaniem terenu i infrastrukturą towarzyszącą przy Szkole Podstawowej im. Orła Białego w Podgórzynie.
Wykonanie robót budowlanych na podstawie Decyzji Pozwolenia na budowę nr 161/2019 z dnia 29.03.2019r.
Obiekt hali sportowej, zlokalizowany jest na działce nr 448/4, znajdować się będzie pomiędzy wschodnim skrzydłem szkoły podstawowej, a szkolnym boiskiem sportowym i będzie połączony częścią łącznikową i pomocniczą z parterowa częścią dwukondygnacyjnego skrzydła północnego zespołu szkolno – przedszkolnego. Po stronie północnej i wschodniej obiektu hali zaprojektowany jest dojazd utwardzony, będący droga pożarową (połączony od strony zachodniej z istniejącą drogą pożarową), natomiast od strony wschodniej połączony z drogą powiatową poprzez nowoprojektowany zjazd.
Obiekt będzie pełnić funkcję oświatową – zaplecze sportowe istniejącego zespołu szkolno – przedszkolnego oraz usługową. W bryle budynku wyróżnion9o architektonicznie trzy części: część centralna – najwyższa (w której zlokalizowana będzie arena sportowa z widownią) oraz niższe części wschodnia i zachodnia mieszcząca odpowiednio strefę wejściową i zaplecze techniczno-użytkowe łączące projektowany budynek z parterową częścią dwukondygnacyjnego skrzydła północnego istniejącego zespołu szkolno – przedszkolnego. Budynek hali sportowej będzie połączony funkcjonalnie z budynkiem szkoły, w którym znajdują się szatnie sportowe z zapleczem sanitarnym. Poszczególne części obiektu posiadać będą stropodachy płaskie.
Prace będą wykonywane na czynnym obiekcie szkoły podstawowej z oddziałami przedszkolnymi. Oferent winien uwzględnić w złożonej ofercie okoliczności związane z wykonywaniem prac na czynnym obiekcie.
Obiekt szkoły podstawowej został oddany do użytkowania w 2018r. i jest objęty gwarancją udzieloną Zamawiającemu przez Wykonawcę obiektu. Oferent winien uwzględnić w/w okoliczność w złożonej ofercie.
W zakresie przedmiotu zamówienia jest uzyskanie przez Wykonawcę, w imieniu Zamawiającego, Decyzji pozwolenia na użytkowanie obiektu objętego Decyzją pozwolenia na budowę nr 161/2019 z dnia 29.03.2019r.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45212200-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy obiektów sportowych
45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-05-13
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji na wykonane roboty budowlane
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
- nie podlegają wykluczeniu,
- spełniają warunki udziału w postępowaniu.
2) Warunki udziału w postępowaniu, opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków.
Wykonawcy ubiegający się o zamówienie publiczne muszą spełniać niżej wymienione warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia konkretnego warunku w tym zakresie
Ocena spełnienia powyższego warunku dokonana będzie na podstawie ogólnego oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, zawartego w treści oświadczenia Wykonawcy, o którym mowa w pkt. 10.1) Tomu I SWZ.
2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia konkretnego warunku w tym zakresie.
Ocena spełnienia powyższego warunku dokonana będzie na podstawie ogólnego oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, zawartego w treści oświadczenia Wykonawcy, o którym mowa w pkt. 10.1) Tomu I SWZ.
3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Wykonawca musi wykazać, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 2.000.000,00 PLN (dwa miliony PLN)
4. zdolności technicznej lub zawodowej:
Wykonawca musi dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, oraz wykazać doświadczenie w wykonaniu zamówień jn:
a) Kierownik budowy – osoba posiadająca uprawnienia budowlane do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń, zgodnie z przepisami Ustawy z 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2020r. poz.1333 z późn. zm.), lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, oraz posiada co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe w pełnieniu funkcji kierownika budowy.
b) Kierownik robót elektrycznych – osoba posiadająca uprawnienia budowlane do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń, zgodnie z przepisami Ustawy z 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2020r. poz.1333 z późn. zm.), lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, oraz posiada co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe w pełnieniu funkcji kierownika robót elektrycznych,
c) Kierownik robót sanitarnych – osoba posiadająca uprawnienia budowlane do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, bez ograniczeń, zgodnie z przepisami Ustawy z 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2020r. poz.1333 z późn. zm.), lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, oraz posiada co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe w pełnieniu funkcji kierownika robót sanitarnych,
d) Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 5 lat (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie) wykonał zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył, co najmniej, jedno (1) zamówienie, polegające na budowie budynku hali sportowej o powierzchni areny sportowej co najmniej 700m2 i kubaturze nie mniejszej niż 6000 m3, w zakresie branży budowlanej, sanitarnej i elektrycznej, gdzie całkowita wartość zamówienia wynosiła co najmniej 7.000.000,00 zł netto (Zamawiający dopuszcza realizacje, w których hala sportowa była częścią większej inwestycji).
Ocena spełniania każdego z warunków udziału w postępowaniu, określonych w pkt. 8.2) będzie dokonana na podstawie dokumentów według formuły „spełnia / nie spełnia”.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1) Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed terminem składania ofert w wysokości: 70.000,00 PLN (słownie: siedemdziesiąt tysięcy złotych i 0/100)
2) Wadium może być wniesione w jednej lub kilku z następujących form:
- pieniądzu,
- gwarancjach bankowych,
- gwarancjach ubezpieczeniowych,
- poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt.2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
3) Wadium wnoszone w pieniądzu (PLN) należy wpłacić przelewem na rachunek Zamawiającego – Gmina Podgórzyn: Bank BNP Paribas nr konta 50 2030 0045 1110 0000 0102 1100 z dopiskiem „Wadium – Hala sportowa – nr postępowania GP.271.27.1.2022. Wadium uważa się za wniesione w momencie wpływu wymaganej kwoty na rachunek bankowy Zamawiającego.
4) Gwarancje i poręczenia należy wystawić w formie elektronicznej opatrzonej przez wystawcę kwalifikowanym podpisem elektronicznym na: Gmina Podgórzyn, ul. Żołnierska 14, 58-562 Podgórzyn i przekazać Zamawiającemu oryginał w formie elektronicznej za pośrednictwem ePUAP /Podgorzyn/SkrytkaESP
5) Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium przed upływem terminu, o którym mowa w art. 98 ust.2 pkt.3 ustawy pzp zostanie odrzucona na podstawie art.126 ust.1 pkt.14 ustawy pzp.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o zamówienie.
2) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają Pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Zaleca się, aby Pełnomocnikiem był jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
3) Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem.
4) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie na podstawie art.117 ust.4 pzp składają wraz z ofertą oświadczenie, z którego wynika, jaki zakres przedmiotu zamówienia wykonają poszczególni Wykonawcy – zgodnie z treścią Załącznika nr 8 do Tomu I SWZ.
Oświadczenie, o którym mowa powyżej należy złożyć w formie elektronicznej (tj. w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub elektronicznym podpisem osobistym).
5) Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1) Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego określone zostały w Projekcie umowy, który stanowi Tom II SWZ.
2) Zakres świadczenia Wykonawcy wynikający z umowy jest tożsamy z jego zobowiązaniem zawartym w ofercie.
3) Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 455 ustawy pzp oraz wskazanym w Projekcie Umowy.
4) Zmiana umowy wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności.
5) W sprawach nieuregulowanych w treści SWZ zastosowanie mają przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych oraz Kodeks cywilny.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-02-14 13:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Składanie ofert odbywa się elektronicznie za pośrednictwem dedykowanego formularza udostępnionego przez miniPortal https://miniportal.uzp.gov.pl/ (Formularz do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku)
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-02-14 13:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-03-16