Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa budynku gospodarczego z chłodnią na potrzeby Ośrodka Hodowli Zwierzyny w Nadleśnictwie Spała
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Spała
1.3.) Oddział zamawiającego: Nadleśnictwo Spała
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 590019181
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Antoniego Gabrysiewicza 2
1.5.2.) Miejscowość: Spała
1.5.3.) Kod pocztowy: 97-215
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL713 - Piotrkowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: spala@lodz.lasy.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://spala.lodz.lasy.gov.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Gospodarka leśna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa budynku gospodarczego z chłodnią na potrzeby Ośrodka Hodowli Zwierzyny w Nadleśnictwie Spała
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c5007d0b-cf8b-11ec-9ed6-82024ae9c4d2
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00151715
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-05-10
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00053837/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.2 Budwa budynku gospodarczego z chłodnią na potrzeby Ośrodka Hodowli Zwierzyny w Nadleśnictwie Spała
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
www.miniportal.gov.pl/postepowania
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a
Wykonawcami odbywa się przy użyciu:
a) miniPortalu, który dostępny jest pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/,
b) ePUAPu, dostępnego pod adresem: https://epuap.gov.pl/wps/portal
c) poczty elektronicznej: spala@lodz.lasy.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Wykonawca zamierzający wziąć
udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na
ePUAP ma dostęp do następujących formularzy: „Formularz do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” oraz do „Formularza
do komunikacji”.
2. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i
oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w: a) Instrukcji użytkowania systemu miniPortal:
https://miniportal.uzp.gov.pl/InstrukcjaUzytkownikaSystemuMiniPortalePUAP.pdf b) Warunkach korzystania z elektronicznej
platformy usług administracji publicznej (ePUAP): https://epuap.gov.pl/wps/portal .
3. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy: „Formularz złożenia, zmiany, wycofania
oferty lub wniosku” i „Formularza do komunikacji” wynosi 150 MB.
4. Za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii
dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na ePUAP.
5. Postępowanie można wyszukać na Liście wszystkich postępowań w miniPortalu klikając wcześniej opcję „Dla Wykonawców” lub
ze strony głównej z zakładki Postępowania.
6. Zamawiający zaleca korzystanie z systemów miniPortal i ePUAP jedynie w zakresie, w jakim jest to bezwzględnie wymagane
zgodnie z SWZ, tzn. celem złożenia w postępowaniu oferty wraz z 13 wymaganymi dokumentami, w pozostałym zakresie (tzn.
przekazania w postępowaniu pozostałych dokumentów, oświadczeń, zawiadomień i informacji) – Zamawiający rekomenduje
korzystanie z poczty elektronicznej na adres e-mail: spala@lodz.lasy.gov.pl
7. W korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem wykonawcy powinni posługiwać się następującą sygnaturą
postępowania: SA.270.35.2022
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust.1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych informujemy, że: /1. Administratorem Pana/i danych osobowych jest Skarb Państwa
reprezentowany przez Lasy Państwowe Nadleśnictwo Spała. Adres: Spała, ul. A. Gabrysiewicza 2, 97-215 Inowłódz; Tel:(044) 725
70 50; faks (044) 725 70 52. Adres poczty elektronicznej: spala@lodz.lasy.gov.pl. Adres strony internetowej
http://www.spala.lodz.lasy.gov.pl, /2. ADO wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym/którą można się skontaktować pod
adresem mailowym inspektor@alt.com.pl, nr tel. 426330174; /3. Podstawą prawną przetwarzania Pana/i danych osobowych jest art.
6. ust. 1. lit. b/ RODO, /4. Dane osobowe będą przetwarzane w celu podjęcia działań przed zawarciem umowy, zawarcia umowy i
wykonania zawartej przez Pana/Panią z administratorem umowy /bez względu na formę jej zawarcia/, /5. Odbiorcą Pana/i danych
osobowych będą podmioty przetwarzające je na zlecenie administratora oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na
podstawie obowiązującego prawa; /6. Pana/i dane będą przetwarzane przez okres niezbędny do wykonania działań ustawowych
Nadleśnictwa oraz przez okres wymagany przepisami prawa; /7. Ma Pan/i prawo do żądania od administratora dostępu do swoich
danych osobowych, ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do
przenoszenia danych z tym, że:
a) nie ma Pan/i prawa żądania od administratora niezwłocznego usunięcia danych osobowych w zakresie w jakim przetwarzanie jest
niezbędne do wywiązania się z prawnego obowiązku wymagającego przetwarzania na mocy prawa Unii lub prawa państwa
Ogłoszenie nr 2022/BZP 00135744/01 z dnia 2022-04-26
2022-04-26 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Roboty budowlane
członkowskiego, któremu podlega administrator lub do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń, /b) w przypadku żądania od
administratora ograniczenia przetwarzania i jego ograniczenia takie dane osobowe będą mogły być
przetwarzane w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń, w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej lub z uwagi
na ważne względy interesu publicznego Unii lub państwa członkowskiego, /c) w przypadku wniesienia sprzeciwu administratorowi
będzie wolno przetwarzać dane osobowych pod warunkiem, że wykaże on
istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osoby, której
dane dotyczą lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
/8. Ma Pan/i prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadku uznania, że przetwarzanie
tych danych osobowych narusza przepisy RODO, /9. Podanie danych osobowych jest warunkiem zawarcia umowy i w przypadku ich
niepodania umowa nie zostanie zawarta /bez względu
na formę zawarcia. /10. Pana/i dane nie będą profilowane.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: SA.270.35.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Inwestycja obejmuje budowę budynku gospodarczego z chłodnią na potrzeby ośrodka hodowli zwierzyny (kategoria obiektu budowlanego II) wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną.
Zakres prac obejmuje:
Budowę budynku parterowego murowanego, przykrytego dachem dwuspadowym o nachyleniu połaci 25°. Szerokość elewacji frontowej budynku wynosi 17,14m, wysokość górnej krawędzi okapu elewacji frontowej 3,03 m. Od strony północnej znajduje się częściowo zadaszona strefa.
Program funkcjonalny budynku tworzą pomieszczenia gospodarcze wraz z pomieszczeniem chłodni. Na parterze 3 pomieszczenia gospodarcze z dzielnymi wejściem, oraz jedno pomieszczenie gospodarcze i chłodnia z wejściami poprzedzonymi przedsionkami. Pokrycie dachu blachodachówką w kształcie i kolorze odpowiadającym pokryciu dachu na budynku dworu znajdującego się na terenie nieruchomości. Elewacje pomalowane farbą fasadową w odcieniach bieli.
Zakres prac obejmuje również budowę utwardzonej drogi dojazdowej o szerokości 3,90 m zapewniającej dojazd do budynku z drogi gminnej. Wokół budynku należy będzie znajdował się chodnik z kostki brukowej prowadzący do bramy. Miejsca gromadzenia odpadów oraz częściowo wokół budynku. Dodatkowo w skład obiektu wchodzą również 2 miejsca postojowe zapewnione poprzez powierzchnie utwardzone o wymiarach 2x2,5mx5m. Gromadzenie odpadów będzie obywać na terenie utwardzonym przy wschodniej stronie budynku na placu o wymiarach 2,5x1 m.
Parametry techniczne budynku:
a) Długość: 17,14 m
b) Szerokość: 7,70 m
3
c) Wysokość: 5,22
d) Powierzchnia użytkowa: 107,21 m2
e) Powierzchnia zabudowy: 131,98 m2
f) Kubatura: 558,25 m3
Działka, na której będzie realizowany przedmiot zmówienia posiada infrastrukturą taką jak: woda z wodociągu gminnego doprowadzana z zabytkowego dworu, kanalizacja ze szczelnymi zbiornikami na nieczystości ciekłe, napowietrzne przyłącze elektryczne, a także studnia kopana.
Na działce objętej przedmiotem zmówienia posadowiony jest obiekt wpisany do rejestru zabytków pod nr rej.: 431 decyzją z dnia 19.01.1933 r. Jest to obiekt zabytkowy ujęty w wojewódzkiej ewidencji zabytków oraz gminnej ewidencji zabytków – gminy Rzeczyca, Zarządzenie nr 46/2017 Wójta gminy Rzeczyca z dnia 13.07.2017 r.. Budynek będący przymiotem zamówienia znajduje się w otoczeniu zabytku - Park w Glinie wpisanego do rejestru zabytków pod nr. rej.: 431 decyzją z dnia 19.01.1993 r.
Wykonawca jest zobowiązany do prowadzenia badań archeologicznych w formie nadzoru podczas prowadzenia prac ziemnych - zgodnie z zapisami pozwolenia Łódzkiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Łodzi (Załącznik nr 11 do SWZ).
Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia harmonogramu rzeczowo-finansowego robót w terminie i formie określonych we wzorze umowy (Załącznik nr 7 do SWZ).
4.2.6.) Główny kod CPV: 45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45262500-6 - Roboty murarskie i murowe
45410000-4 - Tynkowanie
45261000-4 - Wykonywanie pokryć i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty
45320000-6 - Roboty izolacyjne
45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45113000-2 - Roboty na placu budowy
45261210-9 - Wykonywanie pokryć dachowych
45261100-5 - Wykonywanie konstrukcji dachowych
45213221-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy magazynów
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Jako kryterium wyboru oferty przyjmuje się w niniejszym postępowaniu najkorzystniejszy bilans punktów przyznanych w oparciu o kryteria:
a) cena,
b) gwarancja,
Oferty będą oceniane wg ww. kryteriów, którym przyporządkowano następujące wagi: Lp. Kryterium Waga
1
Cena
60 pkt
2
Gwarancja
40 pkt
RAZEM
100 pkt
Liczba punktów przyznana każdej z ocenianych ofert obliczona zostanie wg poniższego
wzoru; Lp = C + G gdzie:
Lp – łączna liczba punktów przyznanych ofercie,
C – liczba punktów przyznanych ofercie w oparciu o kryterium – cena
G - liczba punktów przyznanych ofercie w oparciu o kryterium – gwarancja na całość zamówienia,
Punkty będą liczone z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
Do kryteriów została przypisana waga określona udziałem procentowym. Zamawiający będzie oceniał oferty odpowiadające ww. kryteriom, przy czym oferty w danym kryterium podlegać będą ocenie w oparciu o niżej podane zasady przyznawania punktów: Oferta może uzyskać maksymalnie 60 pkt w kryterium cena, 40 pkt w kryterium gwarancja.
1. Cena - Punkty za kryterium cena oferty brutto zostaną obliczone wg następującego wzoru:
gdzie: C=Cn/Co x60 pkkt
C – oznacza ilość punktów uzyskanych w kryterium „cena oferty brutto”
(z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku)
Cn – oznacza cenę brutto najtańszej z ofert Co – oznacza cenę brutto ocenianej oferty
2. Gwarancja na wykonanie całości zamówienia
Okres gwarancji - (G) podany w Formularzu ofertowym
18
G=Gy/Gx x 40 pkt
gdzie: Gy – okres gwarancji w badanej ofercie
Gx – najdłuższy okres gwarancji podany w ważnych ofertach
Okres gwarancji nie może być krótszy niż 48 miesięcy.
W przypadku podania przez wykonawcę w formularzu oferty okresu gwarancji dłuższego niż 96 miesięcy:
1) do oceny ofert zostanie przyjęty okres gwarancji wynoszący 96 miesięcy
2) do umowy zostanie wpisany okres gwarancji podany w formularzu oferty.
W przypadku podania przez wykonawcę w formularzu oferty okresu gwarancji krótszego niż 48 miesięcy, oferta tego wykonawcy zostanie odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 Pzp („Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli jej treść jest niezgodna z warunkami zamówienia”).
Za najkorzystniejszą ofertę uznana zostanie oferta, która uzyska największą sumę punktów uzyskanych w ww. kryteriach oceny ofert. Oferta może uzyskać maksymalnie 100 punktów. Ogólna ocena danej oferty zostanie obliczona wg następującego wzoru:
P = C + G
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu dotyczący zdolności zawodowej, jeżeli wykaże, że:
1) Wykonał nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie przynajmniej 2 roboty budowlane, z których każda polegała na budowie budynków kubaturowych każda o wartości nie mniejszej niż 400 000 PLN brutto, w tym przynajmniej jeden budynek zawierający system chłodzenia.
Wykonawca nie może sumować robót budowlanych o mniejszej wartości celem uzyskania wymaganego warunku przez Zamawiającego!
2) Dysponuje następującymi osobami:
a) dysponuje co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń, zgodnie z art. 12, 13, 14 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, posiadającą co najmniej 3 lata doświadczenia, liczone od daty uzyskania uprawnień oraz która, zgodnie z art. 37c ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz.U. z 2021 r. poz. 710 z późn. zm.), przez co najmniej 18 miesięcy brała udział w robotach budowlanych prowadzonych przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytku lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury. Zamawiający dopuszcza możliwość potwierdzenia spełnienia warunku dot. dysponowania odpowiednimi osobami również poprzez wykazanie posiadania wymaganych uprawnień wydanych na podstawie wcześniejszych równoważnych przepisów;
b) dysponuje co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń, zgodnie z art. 12, 13, 14 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, posiadającą co najmniej 3 lata doświadczenia, liczone od daty uzyskania uprawnień. Zamawiający dopuszcza możliwość potwierdzenia spełnienia warunku dot. dysponowaniem odpowiednimi osobami również poprzez wykazanie posiadania wymaganych uprawnień wydanych na podstawie wcześniejszych równoważnych przepisów;
7
c) dysponuje co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń, zgodnie z art. 12, 13, 14 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, posiadającą co najmniej 3 lata doświadczenia, liczone od daty uzyskania uprawnień. Zamawiający dopuszcza możliwość potwierdzenia spełnienia warunku dot. dysponowaniem odpowiednimi osobami również poprzez wykazanie posiadania wymaganych uprawnień wydanych na podstawie wcześniejszych równoważnych przepisów;
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności do występowania w obrocie gospodarczym, uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, sytuacji ekonomicznej lub finansowej zamawiający żąda następujących podmiotowych środków dowodowych:
Nie dotyczy
2. W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności zawodowej zamawiający żąda:
a) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty; wzór wykazu stanowi Załącznik nr 6 do SWZ;
b) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia, uprawnień niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami; wzór wykazu stanowi Załącznik nr 3 do SWZ.
3. Okres wyrażony w latach, o którym mowa w ust. 2 pkt a liczy się wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert.
4. Jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych, wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz, o którym mowa w ust. 2 pkt a, dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
9
5. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane (art. 117 ust. 3 Pzp).
6. W przypadku, o którym mowa w ust. 5, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni wykonawcy. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 2 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W celu potwierdzenia
braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, zamawiający żąda
następujących podmiotowych środków dowodowych:
a) oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, w zakresie
podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego.
Uwaga: w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, powyższe oświadczenia składa każdy z
wykonawców z osobna
2. Wykonawca nie podlega wykluczeniu w okolicznościach określonych w art. 108 ust. 1 pkt 1, 2 i 5 Pzp jeżeli udowodni
zamawiającemu, że spełnił łącznie następujące przesłanki:
a) naprawił lub zobowiązał się do naprawienia szkody wyrządzonej przestępstwem, wykroczeniem lub swoim nieprawidłowym
postępowaniem, w tym poprzez zadośćuczynienie pieniężne;
b) wyczerpująco wyjaśnił fakty i okoliczności związane z przestępstwem, wykroczeniem lub swoim nieprawidłowym postępowaniem
oraz spowodowanymi przez nie szkodami, aktywnie współpracując odpowiednio z właściwymi organami, w tym organami ścigania,
lub zamawiającym;
c) podjął konkretne środki techniczne, organizacyjne i kadrowe, odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom,
wykroczeniom lub nieprawidłowemu postępowaniu, w szczególności:
• zerwał wszelkie powiązania z osobami lub podmiotami odpowiedzialnymi za nieprawidłowe postępowanie wykonawcy,
• zreorganizował personel,
• wdrożył system sprawozdawczości i kontroli,
• utworzył struktury audytu wewnętrznego do monitorowania przestrzegania przepisów, wewnętrznych regulacji lub standardów,
• wprowadził wewnętrzne regulacje dotyczące odpowiedzialności i odszkodowań za nieprzestrzeganie przepisów, wewnętrznych
regulacji lub standardów.
3. Zamawiający ocenia, czy podjęte przez wykonawcę czynności, o których mowa w ust. 2, są wystarczające do wykazania jego
rzetelności, uwzględniając wagę i szczególne okoliczności czynu wykonawcy. Jeżeli podjęte przez wykonawcę czynności, o których
mowa w ust. 2, nie są wystarczające do wykazania jego rzetelności, zamawiający wyklucza wykonawcę.
Do złożenia dokumentów, o których mowa w rozdziale 10 i 12 ust. 1 niniejszego SWZ, Zamawiający wezwie wykonawcę, którego
oferta została oceniona najwyżej.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie żąda przedmiotowych środków dowodowych
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Ofertę należy sporządzić zgodnie z wzorem Formularza ofertowego stanowiącego Załącznik nr 1 do SWZ. Ponadto do oferty
należy załączyć:
a) kosztorys uproszczony (dokument stanowiący treść oferty),
b) zobowiązanie podmiotu trzeciego (jeśli dotyczy),
c) pełnomocnictwo (jeśli dotyczy),
Ogłoszenie nr 2022/BZP 00135744/01 z dnia 2022-04-26
2022-04-26 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Roboty budowlane
14
d) oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego, z którego wynika, które
usługi wykonają poszczególni wykonawcy – wzór Załącznik nr 2 do SWZ
e) oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp - Załącznik nr 5 do SWZ.
2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1
Pzp, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków
udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków
udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji.
3. Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia,
wraz z oświadczeniem, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp, także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby,
potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w
jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby.
4. Ofertę oraz oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp, składa się, pod rygorem nieważności, w formie
elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub
podpisem osobistym.
5. Pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania wykonawców wspólnie
ubiegających się o udzielenie zamówienia, o którym mowa powyżej, powinno być w formie elektronicznej opatrzonej
kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym osób upoważnionych do
reprezentowania wykonawców oraz zostać przekazane w ofercie wspólnej wykonawców.
6. Pełnomocnik, o którym mowa powyżej, pozostaje w kontakcie z Zamawiającym toku postępowania i do niego
Zamawiający kieruje informacje, korespondencję itp. Wszelkie oświadczenia pełnomocnika Zamawiający uzna za wiążące
dla wszystkich Wykonawców składających ofertę wspólną.
7. Nie dopuszcza się uczestniczenia któregokolwiek z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielnie zamówienia w
więcej niż jednej grupie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Niedopuszczalnym jest również
złożenie przez któregokolwiek z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielnie zamówienia, równocześnie oferty
indywidualnej oraz w ramach grupy Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
8. Wspólnicy spółki cywilnej są traktowani jak Wykonawcy składający ofertę wspólną.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
7000
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Ofertę należy sporządzić zgodnie z wzorem Formularza ofertowego stanowiącego Załącznik nr 1 do SWZ. Ponadto do
oferty należy załączyć:
a) kosztorys uproszczony (dokument stanowiący treść oferty),
b) zobowiązanie podmiotu trzeciego (jeśli dotyczy),
c) pełnomocnictwo (jeśli dotyczy),
14
d) oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego, z którego wynika, które
usługi wykonają poszczególni wykonawcy – wzór Załącznik nr 2 do SWZ
e) oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp - Załącznik nr 5 do SWZ.
2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1
Pzp, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków
udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków
udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji.
3. Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia,
wraz z oświadczeniem, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp, także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby,
potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w
jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby.
4. Ofertę oraz oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp, składa się, pod rygorem nieważności, w formie
elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub
podpisem osobistym.
5. Pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania wykonawców wspólnie
ubiegających się o udzielenie zamówienia, o którym mowa powyżej, powinno być w formie elektronicznej opatrzonej
kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym osób upoważnionych do
reprezentowania wykonawców oraz zostać przekazane w ofercie wspólnej wykonawców.
6. Pełnomocnik, o którym mowa powyżej, pozostaje w kontakcie z Zamawiającym toku postępowania i do niego
Zamawiający kieruje informacje, korespondencję itp. Wszelkie oświadczenia pełnomocnika Zamawiający uzna za wiążące
Ogłoszenie nr 2022/BZP 00135744/01 z dnia 2022-04-26
2022-04-26 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Roboty budowlane
dla wszystkich Wykonawców składających ofertę wspólną.
7. Nie dopuszcza się uczestniczenia któregokolwiek z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielnie zamówienia w
więcej niż jednej grupie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Niedopuszczalnym jest również
złożenie przez któregokolwiek z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielnie zamówienia, równocześnie oferty
indywidualnej oraz w ramach grupy Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zakres zmian umowy został określny w §25 ust. 4 umowy stanowiącej Załącznik nr 7 do SWZ
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-05-25 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP składa ofertę za pośrednictwem formularza : „Formularz do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku”
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-05-25 12:00
8.4.) Termin związania ofertą: 20 dni
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja projektowa, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót oraz przedmiar, które stanowią załączniki do niniejszej SWZ.