Budowa boiska wielofunkcyjnego w osiedlu Białobrzegi.

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Budowa boiska wielofunkcyjnego w osiedlu Białobrzegi.
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoTomaszów Mazowiecki
  • WojewództwoŁódzkie
  • Rodzaj zamówieniaRoboty budowlane
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
  • Termin składania wniosków2022-06-27
  • ZamawiającyGMINA MIASTO TOMASZÓW MAZOWIECKI
  • Data publikacji ogłoszenia2022-06-07
  • Numer ogłoszenia2022/BZP 00197687
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa boiska wielofunkcyjnego w osiedlu Białobrzegi.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA MIASTO TOMASZÓW MAZOWIECKI

1.3.) Oddział zamawiającego: URZĄD MIASTA TOMASZÓW MAZOWIECKI

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 590648310

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: POW 10/16

1.5.2.) Miejscowość: Tomaszów Mazowiecki

1.5.3.) Kod pocztowy: 97-200

1.5.4.) Województwo: łódzkie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL713 - Piotrkowski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zam.pub@tomaszow-maz.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.tomaszow.miasta.pl/public/

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Budowa boiska wielofunkcyjnego w osiedlu Białobrzegi.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-5b4b8884-e633-11ec-9a86-f6f4c648a056

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00197687

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-06-07

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00061182/11/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.12 Budowa boiska wielofunkcyjnego w osiedlu Białobrzegi.

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

http://bip.tomaszow.miasta.pl/public/?id=217167

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami przez strony internetowe: https://miniportal.uzp.gov.pl/ oraz http://bip.tomaszow.miasta.pl/public/?id=217167
Pisma typu: informacja o wyborze oferty, wezwania wykonawców do uzupełnienia ofert itp., które mają miejsce po otwarciu ofert będą przekazywane za pomocą poczty elektronicznej na adres podany w ofercie,a w przypadku braku możliwości wysłania maila na skrzynkę ePUAP.
Składanie ofert, oświadczenia o którym mowa w art. 125 ust. 1 pzp, podmiotowych środków dowodowych, przedmiotowych środków dowodowych, innych oświadczeń lub dokumentów odbywa się przez stronę internetową https://miniportal.uzp.gov.pl/ za pośrednictwem dedykowanego formularza: "Formularze do komunikacji" i udostępnianego przez ePUAP.
Zamawiający rekomenduje wykonawcom, aby komunikowali się z nim (np. zwrócenie się do zamawiającego o wyjaśnienie SWZ, z zastrzeżeniem iż nie dotyczy składania ofert) za pomocą poczty elektronicznej na adres: zam.pub@tomaszow-maz.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej zostały opisane w Instrukcji Użytkowania Systemu miniPortal oraz w Regulaminie ePUAP. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz do komunikacji wynosi 150 MB.7. Dokumenty i oświadczenia elektroniczne, tj:
1) ofertę,
2) oświadczenie (o braku podstaw wykluczenia), o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy,
3) oświadczenie o podziale zadań pomiędzy pomioty wspólnie ubiegające się o udzielenie zamówienia,
4) Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby,
5) Wykaz robót budowlanych,
6) Wykaz osób, skierowanych do realizacji zamówienia.
7) pełnomocnictwo,
8) przedmiotowe środki dowodowe (jeżeli dotyczy),
wykonawcy sporządzają zgodnie z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego (Dz. U. z 2020 poz. 2452) tj: - w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2020 r. poz. 346, 568, 695,1517,2320), tj.:
- opatrują kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub
- podpisem zaufanym lub
- podpisem osobistym.
Formaty danych, o których mowa powyżej oraz standardy zapewniające dostęp do zasobów informacji udostępnianych za pomocą systemów teleinformatycznych używanych do realizacji zadań publicznych – zawarte są w załączniku nr 2 do Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych. Zamawiający rekomenduje, ażeby ofertę sporządzić w formacie danych pdf. Dopuszcza się także złożenie oferty skompresowanej w formacie .RAR, który to format nie jest wymieniony w powyższym załączniku nr 2 Rozporządzenia w sprawie KRI. Dopuszczalność taką wskazuje orzecznictwo KIO np. sygn 1451/2020.
Zamawiający informuje, że ofertę pierwotnie sporządzoną w formie papierowej następnie przekształconą do postaci elektronicznej np. poprzez jej zeskanowanie i opatrzenie kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym uznane będzie za złożoną we właściwej formie. Powyższe jest zgodne z opinią wydaną przez UZP, która to opinia uwzględnia stanowiska Ministerstwa Cyfryzacji i Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji uzyskane przez prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.8. Informacje, oświadczenia lub dokumenty, inne niż określone w ust. 7 - np.:
- wyjaśnienia oferty,
- wyjaśnienia treści dokumentów lub oświadczeń,
- wyjaśnienie w zakresie rażąco niskiej ceny,
- oświadczenie o wyrażeniu zgody na przedłużenie terminu związania ofertą,
przekazywane w postępowaniu, wykonawca sporządza w postaci elektronicznej np. .pdf, .doc, .docx - lub jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości (nie jako załącznik do mejla) przekazywanej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
Pozostałe informacje zawiera SWZ.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zamawiający, udostępnia dane osobowe, o których mowa w art. 10 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, z późn. zm.), zwanego dalej "rozporządzeniem 2016/679".
2. Zamawiający realizuje obowiązki, o których mowa w art. 13 ust. 1 – 2 rozporządzenia 2016/679, przez zamieszczenie wymaganych informacji w SIWZ, zgodnie z poniższym.
3. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina - Miasto Tomaszów Mazowiecki w imieniu której działa Prezydent Miasta Tomaszowa Mazowieckiego, ul. POW 10/16, 97-200 Tomaszów Maz., NIP 773-16-56-546, REGON 590648310,
2) inspektorem ochrony danych osobowych w Urzędzie Miasta w Tomaszowie Mazowieckim jest wyznaczony pracownik Urzędu Miasta w Tomaszowie Mazowieckim,
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z niniejszym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego,
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania,
5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy; (...)
Pozostałe informacje w tym zakresie zawiera SWZ.

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Klauzula została określona w SWZ.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: WRIK.271.1.29.2022.ZP

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.5.) Wartość zamówienia: 2468144,79 PLN

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak

4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:

Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Podstawowe parametry obiektu:
1) bieżnia okrężna czterotorowa,
2) bieżna prosta,
3) rzutnia do pchnięcia kulą,
4) skocznia do skoku w dal,
5) boisko wielofunkcyjne o wymiarach 44 x 28 m otoczone piłkochwytami o wysokości 6 metrów - boisko umożliwia grę w piłkę ręczną, koszykówkę (dwa boiska) oraz tenisa,
6) nawierzchnia poliuretanowa wykonana na podbudowie betonowej,
7) oświetlenie boiska,
8) monitoring,
9) zaplecze boiska, które stanowią kontenery - szatnia składa się z 5 zmodyfikowanych kontenerów: 2 kontenerów sanitarnych w których urządzono łazienki, ubikacje i natryski oraz 3 kontenerów biurowych przeznaczonych na szatnie dla zawodników oraz pomieszczenia dla trenerów i magazyn sprzętu,
10) 4 miejsca parkingowe z kostki betonowej,
11) mała architektura,
12) wyposażenie,
13) kolorystyka zielona z czerwonymi elementami.
2. Szczegółowo przedmiot zamówienia i jego parametry, technologię i sposób realizacji opisuje dokumentacja projektowa.
3. Przedmiot zamówienia będzie realizowany zgodnie z:
- decyzjami, pozwoleniami będącymi załącznikami dokumentacji technicznej,
- dokumentacją techniczną (projekt budowlany, projekt techniczny, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót);
Przedmiary i kosztorysy nakładcze stanowią jedynie dokumenty pomocnicze. Nie opisują wielkości i ilości poszczególnych elementów i rodzajów robót. Ze względu na wynagrodzenie ryczałtowe nie będą stanowić podstawy wyceny zamówienia.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45212200-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy obiektów sportowych

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków

45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni

31527200-8 - Oświetlenie zewnętrzne

45000000-7 - Roboty budowlane

45111291-4 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu

45212140-9 - Obiekty rekreacyjne

45421160-3 - Instalowanie wyrobów metalowych

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Zamawiający zgodnie z przepisami ustawy pzp określa poniżej wszystkie kryteria, którymi będzie się kierował przy ocenie ofert, szczegółowo je opisując, wskazując do czego się odnoszą oraz, w jaki sposób nastąpi ocena treści oferty przy ich zastosowaniu.
2. Sposób oceny ofert jest w taki sposób skonstruowany, aby zapewniał obiektywną ocenę złożonych ofert tym samym wyłączona zostaje możliwość subiektywnej, uznaniowej i dowolnej oceny przez członków komisji przetargowej lub inne osoby wykonujące czynności w tym zakresie ze strony zamawiającego.
3. Szczegółowość, kompletność i jednoznaczność opisu kryteriów oceny ofert umożliwia każdemu znającemu treść ofert dokonanie ich właściwej i obiektywnie uzasadnionej oceny i hierarchizacji w rankingu ofert najkorzystniejszych.
4. Kryteriami oceny ofert są:
- Cena oferty (C) – znaczenie 60%,
- Wydłużenie terminu gwarancji (T) – znaczenie 40%,
5. Punktacja ofert dokonana zostanie wg następujących zasad:

Kryterium: CENA OFERTY
Cena najniższa z badanych
Ilość punktów „C”= ………………………………………………………………………………x 60 (znaczenie kryterium).
Cena badanej oferty

Zamawiający przyzna punkty ofercie badanej w kryterium CENA stosując działanie zgodnie z powyższym wzorem. Maksymalna przyznana liczba punktów w tym kryterium nie przekroczy 60.

Kryterium: WYDŁUŻONY TERMIN GWARANCJI

Ilość punktów „T” = Wydłużony termin gwarancji.
Zamawiający przyzna punkty badanej ofercie w tym kryterium na podstawie terminu podanego przez wykonawcę na formularzu oferty.
Liczba przyznanych punktów kształtować się będzie w następujący sposób:
- zaproponowany termin gwarancji: 3 lata – 0 pkt.
- zaproponowany termin gwarancji: 4 lata – 20 pkt.
- zaproponowany termin gwarancji: 5 lat – 40 pkt.
Maksymalna przyznana liczba punktów w tym kryterium nie przekroczy 40 punktów.

Zamawiający wskazuje, że dopuszczalnym kryterium oceny ofert jest kryterium „termin gwarancji”. Potwierdza to zamieszczony na stronie internetowej UZP - Poradnik z katalogiem dobrych praktyk. Ver. 2.0.1. (Warszawa 2020) str. 24.
https://www.uzp.gov.pl/__data/assets/pdf_file/0019/44704/Pozacenowe-kryteria-oceny-ofert_ver2.pdf

Każdy z wykonawców składających ofertę, otrzyma na podstawie przedłożonej oferty i dokonanych przeliczeń odpowiednią ilość punktów za poszczególne kryteria.
Zamawiający na podstawie obliczeń przyzna ostateczną liczbę punktów poszczególnym wykonawcom wg następującego wzoru.

Po = C + T

gdzie:
Po – Punktacja oferty,
C – Kryterium: cena oferty,
T – Kryterium: wydłużony termin gwarancji,
Oferta, która otrzyma największą, łączną ilość punktów uznana zostanie za najkorzystniejszą.

6. Ocena oferty dokonywana będzie na podstawie przedłożonego formularza oferty i oświadczeń oraz innych dokumentów opisanych w SWZ, a także informacji podanych dodatkowo w ofercie przez wykonawcę.
7. Zamawiający porówna jedynie te oferty, które nie zostaną odrzucone.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

jakość, w tym do parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne takie jak dostępność dla osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników

4.3.5.) Nazwa kryterium: Wydłużony termin gwarancji

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

2. Zamawiający wymaga od wykonawcy spełnienia warunków określonych w art. 112 ust. 2 pkt 4) pzp dotyczących:
zdolności technicznej lub zawodowej, tj.:

1) Zamawiający uzna, iż wykonawca spełni warunek w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej jeżeli wykaże, iż w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie wykonał:
a) co najmniej dwie roboty budowlane polegające na budowie bieżni okrężnej o długości minimum 200m wykonanej z nawierzchni poliuretanowej każda,

b) co najmniej dwie roboty budowlane polegające na budowie boiska wielofunkcyjnego o wymiarach min. 40m x 20m o nawierzchni poliuretanowej i z odwodnieniem każda.
Dopuszcza się aby bieżnia była elementem boiska wielofunkcyjnego.

2) Zamawiający uzna, iż wykonawca spełni warunek w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej jeżeli wykaże, iż ma do dyspozycji lub będzie miał do dyspozycji, odpowiednio wykwalifikowany personel, posiadający wymagane obowiązującymi przepisami uprawnienia, (jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień) bądź odpowiednie kwalifikacje w przypadku podmiotów zagranicznych, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania, dla podanych niżej stanowisk:

1) kierownik budowy, osoba ,która będzie uczestniczyć w realizacji zadania posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej z min. 3 letnim doświadczeniem zawodowym.
2) kierownik robót sanitarnych posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych z min. 3 letnim doświadczeniem zawodowym
3) kierownik robót elektroenergetycznych posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności elektrycznej i elektroenergetycznej z min. 3 letnim doświadczeniem zawodowym.
Osoby wskazane powyżej muszą przynależeć do właściwej Izby Samorządu Zawodowego.
Doświadczenie zawodowe będzie liczone, na podstawie informacji podanych w wykazie osób, od dnia uzyskania uprawnień.


UWAGA: odpowiednie uprawnienia budowlane oraz aktualne zaświadczenia o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego wykonawca powinien dostarczyć niezwłocznie po podpisaniu umowy.

Zamawiający dopuszcza równoważne kwalifikacje, zdobyte w innych państwach, na zasadach określonych w art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, z uwzględnieniem postanowień ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej.

W przypadku osób będących obywatelami państw członkowskich UE, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich (EFTA) - stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym – prawo do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium RP winno być potwierdzone odpowiednią decyzją o uznaniu kwalifikacji zawodowych lub prawa do świadczenia usług transgranicznych.

Dopuszcza się uprawnienia równoważne (w zakresie koniecznym do spełnienia warunku udziału w postępowaniu) – dla osób, które posiadają uprawnienia uzyskane przed dniem wejścia w życie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie i zachowały uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie.
3. Mając na uwadze art. 117 ust. 1 pzp wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia
z uwagi na charakter zamówienia spełnią warunek udziału w postępowaniu jeżeli dany wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wykaże, że wykonał:

- nie mniej niż 2 (dwie) roboty budowlane polegające na budowie bieżni okrężnej o długości minimum 200 m wykonanej z nawierzchni poliuretanowej każda i/lub
- nie mniej niż 2 (dwie) roboty budowlane polegające na budowie boiska wielofunkcyjnego o wymiarach min. 40 m x 20 m o nawierzchni poliuretanowej, z odwodnieniem każda. Dopuszcza się, aby bieżnia była elementem boiska wielofunkcyjnego.

W zakresie dysponowania osobami na potrzeby spełnienia warunku udziału w postępowaniu, zamawiający nie określa z uwagi na charakter zamówienia szczególnego, obiektywnie uzasadnionego sposobu spełnienia warunku.

W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane. W takim przypadku wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni wykonawcy.
3. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.
4. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają roboty budowlane do realizacji których te zdolności są wymagane.
5. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa wraz z ofertą zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. (...)
Pozostałe informacje zawarto w SWZ.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 7. Zamawiający wzywa wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych, jeżeli wymagał ich złożenia w ogłoszeniu o zamówieniu lub dokumentach zamówienia, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych.
W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w rozdziale 21 SWZ, zamawiający mając na uwadze charakter, znaczenie, przeznaczenie i zakres robót budowlanych, żąda (tylko w skierowanym po złożeniu ofert wezwaniu) następujących podmiotowych środków dowodowych:
1) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty o miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających , czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty – (załącznik nr 4 do SWZ) ;
2) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonywania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (załącznik nr 5 do SWZ).

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

3. Na ofertę składają się:
1) formularz oferty.
2) oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu, spełnieniu warunków udziału w postępowaniu - (zał. 1 do SWZ),
3) oświadczenie, o których mowa w pkt 2 (składa każdy z wykonawców - w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców),
4) oświadczenie, o których mowa w pkt 2 (składa podmiot udostępniający zasoby – w przypadku korzystania przez wykonawcę z zasobów udostępnionych),
5) oświadczenie o podziale zadań pomiędzy wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie(załącznik nr 2 do SWZ - jeżeli dotyczy, patrz rozdział .21 ust. 3 SWZ),
6) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby (załącznik nr 3 do SWZ - jeżeli dotyczy, patrz rozdział 21 ust. 4 – 11),
7) pełnomocnictwo (jeżeli dotyczy),
8) przedmiotowy środek dowodowy (jeżeli dotyczy).

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia i zobowiązani są ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Poprzez wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie należy rozumieć konsorcjantów, a także przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą w formie spółki cywilnej.
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia żaden z wykonawców nie może podlegać wykluczeniu, dlatego oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu składa każdy z wykonawców - w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców. Wykonawcy występujący wspólnie zobowiązani są wskazać w formularzu oferty dokładną nazwę/nazwy wszystkich podmiotów składających ofertę jak również ich numery NIP i REGON. Powyższe informacje umożliwią zamawiającemu weryfikację, czy osoby podpisujące ofertę lub udzielające pełnomocnictwa posiadają uprawnienia do reprezentowania wykonawcy.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany postanowień umowy w zakresie terminu realizacji zamówienia, technologii wykonywania robót, wynagrodzenia na zasadach określonych w ust. 3-9.
2. Pozostałe dopuszczalne zmiany umowy zostały określone w ust. 10-21.
3. Zmiana terminu realizacji może nastąpić jedynie w przypadku zaistnienia następujących okoliczności, o ile będą miały wpływ na zmianę terminu:
1) działania siły wyższej, za którą uważa się zdarzenia o charakterze nadzwyczajnym, występujące po zawarciu umowy, a których strony umowy nie były w stanie przewidzieć w momencie jej zawierania i których zaistnienie lub skutki uniemożliwiają wykonanie umowy zgodnie z jej treścią w szczególności: powódź, akty wandalizmu, awarie, katastrofy, działania o charakterze militarnym, wywierające bezpośredni lub pośredni wpływ na warunki geopolityczne Polski,
2) konieczności realizacji robót zamiennych,
3) działań mających na celu niezwłoczne usunięcie bezpośredniego zagrożenia bezpieczeństwa ludzi lub mienia,
4) zmiany przepisów prawa mających wpływ na zakres lub termin wykonania przedmiotu umowy,
5) realizacji przez innych wykonawców w drodze odrębnej umowy prac powiązanych z przedmiotem niniejszej umowy wymuszającej konieczność skoordynowania prac i uwzględnienia wzajemnych powiązań,
6) przedłużających się w stosunku do obowiązujących przepisów, procedur i postępowań administracyjnych, cywilnych, karnych, lub innych w szczególności wydania przez uprawnione organy decyzji o wstrzymaniu robót z powodów, za które wykonawca nie ponosi odpowiedzialności,
7) zmian korzystnych dla zamawiającego, w szczególności zmierzających do przyspieszenia zakończenia robót, zmniejszających koszty, poprawiających sprawność, jakość, efekt robót, konieczności zmian dokumentacji projektowej, jeżeli będą mogły mieć wpływ na dotrzymanie terminu zakończenia robót,
8) napotkania niezinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych sieci, instalacji lub innych obiektów budowlanych, które wpływają na tempo wykonywanych robót,
9) innych od wyżej przywołanych, niezależnych od wykonawcy pod warunkiem wyrażenia zgody przez zamawiającego.
4. Jeżeli zajdzie konieczność zmniejszenia ilości wykonywanych na podstawie niniejszej umowy robót lub rezygnacji z określonych ich elementów, w szczególności w wyniku ich realizacji przez podmioty trzecie (np. gestorów lub właścicieli infrastruktury technicznej), wynagrodzenie wykonawcy zostanie zmniejszone zgodnie ze stawkami określonymi w kosztorysie ofertowym, a w przypadku jego braku określonej pozycji w oparciu o uśrednione wskaźniki do kosztorysowania dla województwa łódzkiego według wydawnictw branżowych (np. Sekocenbud, Orgbud, Intercenbud).
5. Na wniosek każdej ze stron umowy, za zgodą zamawiającego, możliwa jest zmiana technologii, sposobu realizacji robót, stosowanych materiałów, itp. Zmiana taka możliwa jest w przypadku, gdy proponowane rozwiązanie jest równorzędne lub lepsze funkcjonalnie, jakościowo, technicznie od przewidzianego w dokumentacji projektowej. W przypadku, gdy zmiana niesie za sobą zwiększenie kosztów Zamawiający może wyrazić zgodę na dokonanie zmian- zwiększenia kwoty umownej zadania.
6. Jeżeli w wyniku dokonanych na podstawie ust. 5 zmian dojdzie do obniżenia kosztów realizacji przedmiotu umowy wynagrodzenie wykonawcy zostanie odpowiednio obniżone zgodnie z ust. 4.
7. Zamawiający dopuszcza zmianę wysokości wynagrodzenia należnego wykonawcy,
w przypadku zmiany: (...)
Z uwagi na ograniczoną możliwość co do ilości znaków w niniejszym polu pozostałe informacje zawiera SWZ.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2022-06-27 09:30

8.2.) Miejsce składania ofert: Na oficjalną Elektroniczna skrzynkę podawczą ESP zamawijącego na ePUAP9wln5m2j74x) wpływają oferty składane przez wykonawców. Każda oferta musi być zaszyfrowana. Zaszyfrowane oferty stanowią załącznik do przesłanego na ESP formularza. Wykonawca posiadający konto na portalu ePUAP ma dostęp do formularzy: złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz do formularza do komunikacji.

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-06-27 10:00

8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-07-26

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://miniportal.uzp.gov.pl/
a także:
http://bip.tomaszow.miasta.pl/public/?id=217167
Jednocześnie zamawiający informuje, że w związku z brakiem legalnej definicji „adres strony internetowej prowadzonego postępowania” – wszelkie dokumenty zamieszczane będą na stronach określonych powyżej. Szczegółowo warunki realizacji zamówienia zostały określone we wzorze umowy stanowiącym integralną część specyfikacji. Zamawiający oprócz obligatoryjnych podstaw wykluczenia w art. 108 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych przewiduje badanie wykonawców pod kątem podstaw wykluczenia określonych w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.
Wszelkie pozostałe informacje zawiera SWZ i załączniki do niej.
NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę wykonanie ławy fundamentowej, wylewka, beton - Łódź
  • Lokalizacja zleceniałódzkie
  • Data dodania03-05-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę wykonanie ławy fundamentowej, wylewka, beton. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI