Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa boiska sportowego wraz z zapleczem i zadaszeniem w Gostkowie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: EDUKACYJNY ZWIĄZEK MIĘDZYGMINNY GOSTKOWO-NIEPART
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 301174945
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: 45
1.5.2.) Miejscowość: Niepart
1.5.3.) Kod pocztowy: 63-840
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL417 - Leszczyński
1.5.7.) Numer telefonu: +48655474202
1.5.8.) Numer faksu: +48655474202
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zmniepart@wp.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.ezmgn.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - związek jednostek samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa boiska sportowego wraz z zapleczem i zadaszeniem w Gostkowie
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-5e65d113-afe0-11ee-a66a-5e0e9a75a9a0
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00026513
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-01-10
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00026507/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Budowa boiska sportowego wraz z zapleczem i zadaszeniem w Gostkowie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-5e65d113-afe0-11ee-a66a-5e0e9a75a9a0
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Komunikacja w postępowaniu o
udzielenie zamówienia, w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między
Zamawiającym a Wykonawcą odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, tj.: przy użyciu Platformy e-Zamówienia. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto na Platformie e-Zamówienia.
Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania.
Ofertę, oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, podmiotowe środki dowodowe oraz inne oświadczenia i dokumenty, składane przez Wykonawcę w postępowaniu sporządza się w szczególności w formatach .pdf, doc, .docx, .odt, .txt, .rtf, xml. Zaleca się składanie dokumentów w formacie .pdf.
Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych, musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020, poz. 2452) oraz rozporządzeniu Ministra Rozwoju Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie
podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (
Dz. U. z 2020, poz. 2415).
Komunikacja w postępowaniu odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w systemie
eZamowienia na stronie postepowania „Formularze do komunikacji” umożliwiają przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. „Formularze do komunikacji” umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”).
W przypadku załączników, które są zgodnie z ustawą Pzp lub rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla
dokumentów elektronicznych opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, mogą być opatrzone, zgodnie z wyborem wykonawcy/wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia/podmiotu udostępniającego zasoby, podpisem typu zewnętrznego lub wewnętrznego. W zależności od rodzaju podpisu i jego typu
(zewnętrzny, wewnętrzny) dodaje się uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnętrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnętrzny).
Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. konta
uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie
postępowania w zakładce „Komunikacja”.
Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy
plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza).
Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje
dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia.
W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia użytkownicy mogą
skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego pod numerem telefonu (32) 77 88 999 lub drogą elektroniczną poprzez formularz
udostępniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zakładce „Zgłoś problem”.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z klauzulą informacyjną wynikającą z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że: 1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest: Zarząd Edukacyjny Związku Międzygminnego Gostkowo-Niepart z siedzibą w Niepart 45, 63-840 Krobia; 2) kontakt z inspektorem ochrony danych osobowych: adres e-mail – kas5@poczta.onet.pl 3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) i c) RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Budowa boiska sportowego wraz z zapleczem i zadaszeniem w Gostkowie”, nr sprawy EZMGN.271.1.2024, prowadzonym w trybie podstawowym; 4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2022 poz. 1710 z późn. zm.), dalej „ustawa PZP”; 5) dane mogą być przekazywane poza teren UE; 6) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ustawy PZP, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmujący cały czas trwania umowy; 7) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy PZP, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy PZP; 8) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO, i nie będą profilowane; 9) posiada Pani/Pan: a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących (w przypadku, gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 RODO, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, Zamawiający może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego); b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania lub uzupełnienia Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą PZP oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników); c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego) - wystąpienie z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego; d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO; 10) nie przysługuje Pani/Panu: a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. b) i c) RODO
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: EZMGN.271.1.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 3887369,10 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest budowa boiska sportowego wraz z zapleczem i zadaszeniem w Gostkowie.
Zamówienie składa się z dwóch podzadań:
Pierwsze podzadanie: Budowa boiska sportowego wraz z zapleczem w Gostkowie
Opis pierwszego podzadania:
W ramach zadania wybudowana zostanie boisko sportowe o wymiarach 24 m x 44 m o nawierzchni z trawy sztucznej z polem gry 20 m x 40 m (pełnowymiarowe boisko do piłki ręcznej). Na boisku będzie można uprawiać także inne dyscypliny sportu, jak siatkówka, koszykówka oraz tenis ziemny.
Przy boisku zlokalizowane będzie zaplecze, składające się z dwóch szatni z węzłami sanitarnymi (prysznice, wc), sanitariatów ogólnodostępnych, pomieszczenia opiekuna obiektu, pomieszczenia trenera (sędziów), magazynu na sprzęt sportowy, schowka porządkowego i innych pomieszczeń niezbędnych do funkcjonowania boiska. W ramach inwestycji wykonana zostanie również niezbędna infrastruktura techniczna, w tym instalacje i przyłącza, a także powstanie utwardzone dojście do boiska oraz miejsca postojowe.
Boisko sportowe zostanie wykonane w taki sposób, aby w przyszłości możliwe byłoby wybudowanie nad nim zadaszenia o stałej konstrukcji.
Inwestycja wpłynie pozytywnie na sytuację mieszkańców miejscowości Gostkowo, Niepart, Gogolewo, Rozstępniewo, Roszkówko Są to miejscowości, w których funkcjonowało zlikwidowane państwowe przedsiębiorstwo gospodarki rolnej. Dzieci i młodzież z tych miejscowości uczęszczają właśnie do Szkoły Podstawowej prowadzonej przez Edukacyjny Związek Międzygminny Gostkowo-Niepart. Obiekt będzie wykorzystywany na lekcjach wychowania fizycznego przez uczniów zlokalizowanej obok Szkoły Podstawowej. Po godzinach funkcjonowania szkoły obiekt wykorzystywany będzie przez mieszkańców dwóch gmin popegeerowskich, tworzących związek międzygminny. Realizacja inwestycji umożliwi mieszkańcom miejscowości, w których funkcjonowały zlikwidowane państwowe przedsiębiorstwa gospodarki rolnej, rozwój kultury fizycznej, w tym także poprawę stanu zdrowia. Wybudowany obiekt stanie się miejscem spotkań mieszkańców okolicznych miejscowości popegeerowskich.
Drugie podzadanie: Budowa zadaszenia boiska wielofunkcyjnego w Gostkowie
Opis drugiego podzadania:
W ramach zadania zaplanowano wybudowanie zadaszenia wielofunkcyjnego boiska sportowego. Boisko to wraz z niezbędnym zapleczem szatniowo-sanitarnym zostanie wkrótce wybudowane ze środków pozyskanych przez Edukacyjny Związek Międzygminny Gostkowo-Niepart z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych z poprzedniej edycji dla obszarów, na których funkcjonowały zlikwidowane państwowe przedsiębiorstwa gospodarki rolnej.
Budowa zadaszenia boiska wielofunkcyjnego jest drugim etapem zadania. Poprzez zadaszenie boiska uzyskamy halę sportową o wymiarach 24 m x 44 m o nawierzchni z trawy sztucznej, z polem gry 20 m x 40 m (pełnowymiarowe boisko do piłki ręcznej). Na boisku będzie można uprawiać także inne dyscypliny sportu, takie jak siatkówka, koszykówka oraz tenis ziemny. Obiekt zlokalizowany będzie przy budynku edukacyjnym w Gostkowie, wchodzącym w skład Szkoły Podstawowej w Nieparcie.
Zadaszenie hali przewidziano jako zadaszenie łukowe o konstrukcji metalowej, przykryte powłoką membranową. Zakres zadania przewiduje także wykonanie w powstałej (w wyniku zadaszenia boiska) hali sportowej oświetlenia z niezbędnymi instalacjami, ogrzewania za pomocą nagrzewnic gazowych wraz z koniecznymi zbiornikami na gaz. Konstrukcja zadaszenia umożliwiać będzie podnoszenie części boków w sezonie letnim.
W ramach inwestycji wykonana zostanie również niezbędna infrastruktura techniczna, wyposażenie oraz utwardzenia.
Inwestycja wpłynie pozytywnie na sytuację mieszkańców miejscowości Gostkowo, Niepart, Gogolewo, Rozstępniewo i Roszkówko. Są to miejscowości, w których funkcjonowały zlikwidowane państwowe przedsiębiorstwa gospodarki rolnej. Dzieci i młodzież z tych miejscowości uczęszczają właśnie do Szkoły Podstawowej prowadzonej przez Edukacyjny Związek Międzygminny Gostkowo-Niepart. Obiekt będzie wykorzystywany na lekcjach wychowania fizycznego przez uczniów zlokalizowanej obok szkoły. Po godzinach funkcjonowania szkoły obiekt będzie służył mieszkańcom dwóch gmin popegeerowskich, tworzących Związek Międzygminny. Realizacja inwestycji umożliwi mieszkańcom miejscowości, w których funkcjonowały zlikwidowane państwowe przedsiębiorstwa gospodarki rolnej, rozwój kultury fizycznej, w tym także poprawę stanu zdrowia. Wybudowany obiekt stanie się miejscem spotkań mieszkańców okolicznych miejscowości popegeerowskich.
Podzadania nie są częściami zamówienia w rozumieniu ustawy Prawo Zamówień Publicznych. Zostały wprowadzone w celu prawidłowego rozliczenia dofinansowań pozyskanych z dwóch różnych edycji Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych.
W wyniku realizacji dwóch w/w podzadań wybudowana zostanie hala sportowa (boisko wraz zadaszeniem) oraz zaplecze:
Kubatura budynku zaplecza: 1023,66 m3
Kubatura hali sportowej: 5159,52 m3
Powierzchna zabudowy zaplecza: 223,75 m2
Powierzchnia zabudowy hali: 1146,56 m2
Powierzchnia użytkowa zaplecza: 183,65 m2
Powierzchnia użytkowa hali: 1061,00 m2
4.2.6.) Główny kod CPV: 45212225-9 - Roboty budowlane związane z halami sportowymi
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45000000-7 - Roboty budowlane
45113000-2 - Roboty na placu budowy
45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni
45342000-6 - Wznoszenie ogrodzeń
45262310-7 - Zbrojenie
45261000-4 - Wykonywanie pokryć i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty
45320000-6 - Roboty izolacyjne
45421152-4 - Instalowanie ścianek działowych
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
44112200-0 - Wykładziny podłogowe
44112220-6 - Podłogi z tworzyw sztucznych
45432111-5 - Kładzenie wykładzin elastycznych
45421146-9 - Instalowanie sufitów podwieszanych
45420000-7 - Roboty w zakresie zakładania stolarki budowlanej oraz roboty ciesielskie
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych
45311100-1 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego
45312310-3 - Ochrona odgromowa
45315600-4 - Instalacje niskiego napięcia
45317300-5 - Elektryczne elektrycznych urządzeń rozdzielczych
09331200-0 - Słoneczne moduły fotoelektryczne
45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych
45315700-5 - Instalowanie stacji rozdzielczych
45315300-1 - Instalacje zasilania elektrycznego
51112000-0 - Usługi instalowania sprzętu sterowania i przesyłu energii elektrycznej
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 240 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: wg wzoru określonego w pkt. XX SWZ
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji i rękojmi
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Warunki udziału w postępowaniu:
a) w zakresie zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie.
b) w zakresie uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie.
c) w zakresie sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie.
d) w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy wykażą, że nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert,
a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonali należycie co najmniej 1 robotę budowlaną polegającą na budowie/przebudowie/rozbudowie obiektu kubaturowego o wartości co najmniej 1.500.000,00 zł
Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału
w postępowaniu polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału
w postępowaniu, o których mowa w art. 273 ust. 1 pkt 1 ustawy PZP, Zamawiający żąda następujących oświadczeń i dokumentów:
a) oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy PZP,
o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy
z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t. j. Dz. U.
z 2021 r. poz. 275 z późn. zm.), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 4 do SWZ,
b) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy PZP, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
2) Zamawiający żąda od Wykonawcy, który polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, zgodnie z zapisami art. 119 ustawy PZP, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w ust. 4 pkt 1 lit. b niniejszego działu SWZ.
3) Informacja dla podmiotów zagranicznych wynikająca z zapisów Rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz. U. z 2020 r. poz. 2415):
a) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast odpisu albo informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, o których mowa w ust. 4 pkt 1 lit. b – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej
z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury. Dokument lub dokumenty powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem.
b) Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których wyżej mowa, zastępuje się je odpowiednio w całości lub w części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą, lub, jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie ma przepisów o oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorządu zawodowego lub gospodarczego, właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy. Dokument lub dokumenty powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału
w postępowaniu, o których mowa w art. 273 ust. 1 pkt 2 ustawy PZP, Zamawiający żąda następujących dokumentów:
a) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich
5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz
z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SWZ), oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami,
o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty.
Wyżej wskazany okres 5 lat liczy się wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert.
Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych wykonanych wspólnie z innymi Wykonawcami, w/w wykaz dotyczy robót, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Nie dotyczy
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
a) Formularz ofertowy - zgodnie z załącznikiem nr 1 do SWZ,
b) Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - zgodnie
z załącznikiem nr 2 do SWZ – w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie składane jest przez Wykonawcę wykazującego spełnienie warunku,
c) Oświadczenie o niepodleganiu wykluczenia z postępowania - zgodnie
z załącznikiem nr 3 do SWZ – w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie o niepodleganiu wykluczenia składa każdy
z Wykonawców,
d) Kosztorysy ofertowe, sporządzone przez Wykonawcę przy wykorzystaniu metody kalkulacji uproszczonej zgodnie z zapisami działu XIX SWZ w oparciu o przedmiary robót stanowiące załącznik nr 10 do SWZ,
e) Pełnomocnictwo upoważniające do złożenia oferty, o ile ofertę składa pełnomocnik,
f) Pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienie – dotyczy ofert składanych przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, o których mowa w dziale X SWZ,
g) Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby - zgodnie z załącznikiem nr 7 do SWZ - jeżeli Wykonawca w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby wraz
z zobowiązaniem składa oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu
z postępowania tego podmiotu oraz oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby,
h) Oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia określające, jaki zakres wykonują poszczególni Wykonawcy - zgodnie
z załącznikiem nr 6 do SWZ - w przypadku wspólnego ubiegania się
o zamówienie przez Wykonawców.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1) Zamawiający wymaga wniesienia wadium.
2) Ustala się wadium dla całości przedmiotu zamówienia w wysokości: 25.000,00 zł, słownie: dwadzieścia pięć tysięcy złotych 00/100.
3) Wykonawca wnosi wadium w:
a) pieniądzu,
b) gwarancjach bankowych,
c) gwarancjach ubezpieczeniowych,
d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2080 z późn. zm.).
4) Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się na rachunek bankowy Zamawiającego:
Bank Spółdzielczy we Wschowie nr konta 40 8669 0001 2003 0031 6954 0001
z adnotacją: „Wadium - Budowa boiska sportowego wraz z zapleczem i zadaszeniem w Gostkowie”.
Za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się termin uznania na rachunku Zamawiającego.
5) Wadium wnoszone w innej formie niż pieniężna, tj. w formie gwarancji lub poręczenia, Wykonawca przekazuje Zamawiającemu jako oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej, podpisany przez osobę lub osoby uprawnione ze strony gwaranta / poręczyciela przy użyciu środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, na stronie internetowej prowadzonego postępowania, o której mowa w dziale II SWZ.
6) Wadium we wszystkich dopuszczonych formach wnosi się przed upływem terminu składania ofert.
7) Nie wniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SWZ spowoduje, że oferta Wykonawcy zostanie odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy PZP.
8) Zwrot albo zatrzymanie wadium następować będzie zgodnie z art. 98 ustawy PZP.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
2) Podmioty występujące wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia.
3) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Ustanowiony pełnomocnik pozostaje w kontakcie z Zamawiającym
w toku postępowania: zwraca się do Zamawiającego z wszelkimi sprawami i do niego Zamawiający kieruje informacje, korespondencję itp. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
4) Przepisy ustawy PZP dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienia.
5) Warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o którym mowa w art. 112 ust. 2 pkt 2 ustawy PZP, jest spełniony, jeżeli co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje roboty budowlane, dostawy lub usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane.
W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
W przypadku, o którym mowa w niniejszym punkcie, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy, zgodnie z załącznikiem nr 6 do SWZ.
6) W odniesieniu do warunków określonych w dziale VII SWZ, wymagania te muszą być spełnione wspólnie przez Wykonawców składających ofertę w postępowaniu (nie musi spełniać osobno każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną). Na ich potwierdzenie należy złożyć dokumenty określone w dziale VIII pkt 5 SWZ.
7) Każdy z Wykonawców występujących wspólnie zobowiązany jest do wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
W takim przypadku oświadczenia i/lub dokumenty wymienione w dziale VIII SWZ składa każdy z Wykonawców występujących wspólnie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia
w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia.
8) Jeżeli została wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopię umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Tak
7.2.) Informacje na temat zaliczek:
Dla podzadania pierwszego Zamawiający przewiduje zaliczkę w wysokości 2,02 % wartości podzadania, a dla podzadania drugiego Zamawiający przewiduje zaliczkę w wysokości 2,01 % wartości podzadania.
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
W związku z ograniczoną ilością znaków w niniejszym polu ogłoszenia, rodzaj i zakres zamian umowy oraz warunków ich
wprowadzenia zostały zawarte w § 15 projektu umowy stanowiącego załącznik nr 8 do SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-01-26 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Oferty nalezy składać przy użyciu platformy E-zamówienia, która jest dostępna pod adresem : https://ezamowienia.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-01-26 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-02-24
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak
8.6.) Maksymalna liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do negocjacji: 3
8.7) Kryteria oceny ofert, które zamawiający zamierza stosować w celu ograniczenia liczby wykonawców:
Cena oraz okres gwarancji i rękojmi