Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa bezodpływowego zbiornika na nieczystości ciekłe z doziemną instalacją kanalizacji sanitarnej oraz instalacją energetyczną i sterowania na działkach obręb Budzisko.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Izba Administracji Skarbowej w Białymstoku
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 001021122
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: J. K. Branickiego 9
1.5.2.) Miejscowość: Białystok
1.5.3.) Kod pocztowy: 15-085
1.5.4.) Województwo: podlaskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL841 - Białostocki
1.5.7.) Numer telefonu: 85 6655600
1.5.8.) Numer faksu: 85 6655610
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ias.bialystok@mf.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.podlaskie.kas.gov.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Sprawy gospodarcze i finansowe
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa bezodpływowego zbiornika na nieczystości ciekłe z doziemną instalacją kanalizacji sanitarnej oraz instalacją energetyczną i sterowania na działkach obręb Budzisko.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-6882a78b-0277-11ed-8000-d680d39e541a
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00252213
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-07-13
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00083186/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.3 Budowa bezodpływowego zbiornika na nieczystości stałe na nieruchomości PUCS Białystok oraz punktu kontrolnego w Budzisku
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://iasbialystok.ezamawiajacy.pl/
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://iasbialystok.ezamawiajacy.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zamawiający określa niezbędne wymagania sprzętowo-aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie Zakupowej tj.:
1) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s;
2) komputer klasy PC lub MAC, o następującej konfiguracji: pamięć min 2GB Ram, procesor Intel IV 2GHZ, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10.4, Linux, lub ich nowsze wersje;
3) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa obsługująca TLS 1.2, najlepiej w najnowszej wersji w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10.0;
4) włączona obsługa JavaScript;
5) zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obsługujący pliki w formacie pdf.
Zamawiający określa niezbędne wymagania sprzętowo-aplikacyjne umożliwiające prawidłowe złożenie podpisu elektronicznego:
1) rekomendowaną przeglądarką do złożenia oferty jest MS Internet Explorer lub Firefox w wersji wspieranej przez producenta.
2) uruchomienie oprogramowania do składania podpisu wymaga również zainstalowania Java w wersji 1.8.0_65 lub nowszej, koniecznie w wersji 32- bitowej, pozwalające na przyjmowanie przez użytkownika sesyjnych plików cookie oraz obsługującej szyfrowanie. Konieczne jest również dodanie adresu witryny platformy eZamawiający (ezamawiający.pl) do wyjątków (exception sitelist) w Javie.
Uwaga: wymaga to uprawnień administracyjnych na komputerze.
3) zainstaluj dedykowany komponent Szafir SDK oraz aplikację Szafir Host, który odpowiada za obsługę funkcjonalności podpisu elektronicznego w platformie eZamawiający. Po zainstalowaniu rozszerzenia Szafir SDK oraz aplikacji Szafir Host należy przeładować bieżącą stronę.
4) przed uruchomieniem platformy eZamawiający, w pierwszej kolejności podłącz czytnik z kartą kryptograficzną do komputera.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że:
a) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Dyrektor Izby Administracji Skarbowej w Białymstoku z siedzibą przy ul. J. K.
Branickiego 9, 15-085 Białystok (nr tel. + 48 85 66 55 600, adres e-mail: ias.bialystok@mf.gov.pl);
b) inspektorem ochrony danych osobowych w Izbie Administracji Skarbowej w Białymstoku z siedzibą przy ul. J. K. Branickiego 9, 15-085 Białystok jest Pan Aleksander Jakubowski, kontakt: adres e-mail aleksander.Jakubowski@mf.gov.pl, telefon +48 85 878 87 46;
c) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego „Budowa bezodpływowego zbiornika na nieczystości ciekłe z doziemną instalacją kanalizacji sanitarnej oraz instalacją energetyczną i sterowania na działkach obręb Budzisko” znak 2001-ILZ.260.37.2022 prowadzonym w trybie podstawowym;
d) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy Pzp;
e) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
f) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
g) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób automatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
h) posiada Pani/Pan:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): nie przysługuje Pani/Panu:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 2001-ILZ.260.37.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 179492,68 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest budowa bezodpływowego zbiornika na nieczystości ciekłe o pojemności do 50 m³ z doziemną instalacją kanalizacji sanitarnej oraz instalacją energetyczną i sterowania na działkach nr ew. 68/18 i 68/19, obręb Budzisko, gmina Szypliszki.
2. Dokładny opis przedmiotu zamówienia ujęto w załączniku nr 8 do SWZ który jest również załącznikiem do wzoru umowy.
Załącznik nr 8 zawiera:
1) Pozwolenie na budowę - decyzja nr 31/2022 z 08 lutego 2022 r. zał. nr 8.1
2) Projekt Architektoniczno-Budowlany Budzisko-opis zał. nr 8.2
3) Projekty techniczne (ogólny, instalacji elektrycznych, sanitarnych, rysunki E1, E2, S1, S2, S3, S4) zał. nr 8.3 A-I
4) (STWiOR) Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót (instalacje elektroenergetyczne, sanitarne) zał. nr 8.4.A-B
5) Przedmiary robót (instalacji elektrycznych, sanitarnych) zał. nr 8.5.A-B
3. Wykonawca zobowiązuje się między innymi do:
1) ustanowienia osoby uprawnionej wg art. 42 ust. 1 pkt 1 ustawy Prawo Budowlane dla kierowania i prowadzenia robót,
2) wytyczenia projektowanych obiektów budowlanych w terenie przez jednostkę wykonawstwa geodezyjnego,
3) budowy zewnętrznej instalacji kanalizacji sanitarnej wraz ze zbiornikiem szczelnym V+49 m ³,
4) budowy doziemnej instalacji kanalizacji sanitarnej oraz instalacji elektrycznej,
5) badania i sprawdzenia instalacji oraz inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej,
6) wykonania dokumentacji powykonawczej,
7) zasypanie wykopów z ułożonymi instalacjami i rurociągami z ustabilizowaniem gruntu bez uzupełnienia nawierzchni z betonu i asfaltu. Zasypanie gruntowe wykopów z ustabilizowaniem należy wykonać do poziomu istniejących nawierzchni betonowych i asfaltowych.
8) uporządkowania terenu, wywóz zbędnych materiałów, gruzu itp.
4. Wykonawca wykona przedmiot umowy z materiałów własnych. Materiały budowlane i wszystkie elementy użyte do wykonania przedmiotu umowy muszą posiadać stosownie do wymogów odpowiednie certyfikaty, deklaracje zgodności, aprobaty techniczne, atesty, świadectwa dopuszczające do stosowania w budownictwie na terenie Rzeczypospolitej Polskiej – które należy dostarczyć do Zamawiającego.
5. Wykonanie robót budowlanych i instalacyjnych będzie odbywać przy bieżącym funkcjonowaniu punktu kontrolnego w Budzisku, gmina Szypliszki.
6. W związku z tym, iż roboty budowlane i instalacyjne będą prowadzone przy całodobowo funkcjonującym punkcie kontrolnym w Budzisku, Wykonawca zobowiązany jest ustalić godziny swojej pracy z Zamawiającym i uwzględnić ten fakt w harmonogramie prac sporządzonym przez Wykonawcę przed przystąpieniem do wykonywania robót.
7. Prace budowlane i instalacyjne należy prowadzić w sposób zapewniający bezpieczeństwo osób przebywających w jego otoczeniu. Należy również zabezpieczyć, ciągi komunikacyjne i piesze oraz otoczenie budynku utrzymywać w czystości i w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych oraz na bieżąco usuwać wszelkie zbędne urządzenia, materiały, odpady i
nieczystości.
8. Zamawiający na potrzeby realizacji niniejszego zamówienia, udostępni wykonawcy nieodpłatnie energię elektryczną i wodę.
9. Szacunkową ilość projektowanych elementów robót budowlanych określają przedmiary robót. Przedmiary robót stanowią jedynie materiał pomocniczy i nie mogą być podstawą wyliczenia ceny ofertowej. Szczegółowy zakres robót budowlanych określają dokumentacje projektowe.
10. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych w projekcie umowy stanowiącym załącznik nr 7 do SWZ.
11. Wykonawca udzieli gwarancji na wykonany przedmiot zamówienia na okres nie krótszy niż 2 lata, liczony od dnia następnego po dokonaniu odbioru końcowego tj. podpisania przez strony protokołu odbioru końcowego bez zastrzeżeń.
Gwarancja dodatkowa jest kryterium oceny oferty Wykonawcy.
12. Podczas realizacji zamówienia do obowiązków Wykonawcy należy prowadzenie robót zgodnie z wiedzą techniczną, obowiązującymi przepisami, a w szczególności przepisami techniczno-budowlanymi i Polskimi Normami.
13. Jeżeli w udostępnionej Wykonawcom dokumentacji znajdują się jakiekolwiek nazwy własne, to świadczą one o jakości materiałów/urządzeń/rozwiązań, a Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów/rozwiązań /urządzeń równoważnych o parametrach nie gorszych niż te, na które wskazują zastosowane nazwy. Zasadą jest, iż należy utrzymać jednolitość
systemu i minimalne parametry techniczne, nie gorsze niż określone w dokumentacji projektowej.
Posługiwanie się nazwami producentów/produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający, wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt przy opisie przedmiotu zamówienia, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych lub lepszych parametrach. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały lub urządzenia.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45220000-5 - Roboty inżynieryjne i budowlane
45232000-2 - Roboty pomocnicze w zakresie rurociągów i kabli
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 90 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana ta oferta, która nie podlega odrzuceniu oraz po zsumowaniu liczby punktów (P = Cena + Gwarancja dodatkowa) uzyskanych we wskazanych kryteriach uzyska najwyższą liczbę
punktów. Obliczenia zostaną dokonane z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: gwarancja dodatkowa
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Sytuacja ekonomiczna lub finansowa
Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca przedłoży dokument potwierdzający, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę
gwarancyjną co najmniej 200.000,00 zł (słownie złotych: dwieście tysięcy).
Zdolność techniczna lub zawodowa
Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca:
a) wykaże, że wykonał w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo minimum 2 roboty w zakresie rodzajowym zgodnym z przedmiotem zamówienia o wartości nie mniejszej niż 150.000,00 zł brutto (słownie złotych: sto pięćdziesiąt tysięcy) każda,
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, co najmniej jeden z Wykonawców musi spełnić powyższy warunek.
b) do realizacji zamówienia wskaże osobę/osoby posiadające niżej wymienione uprawnienia i kwalifikacje:
• osoba posiadająca uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w branży sanitarnej i instalacyjnej w specjalności sanitarnej lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporządzona nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) wykaz co najmniej 2 robót (załącznik nr 3 do SWZ), o wartości nie mniejszej niż 150.000,00 zł brutto każda, w zakresie rodzajowym zgodnym z przedmiotem zamówienia, wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie. Dowodami są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.
b) wykaz osób (załącznik nr 4 do SWZ), które będą kierowały i koordynowały pracę, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego wraz z informacjami na temat jego/ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień,
doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami,
c) dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną co najmniej 200.000,00 zł.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie żąda złożenia wraz z ofertą przedmiotowych środków dowodowych.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Na ofertę składają się następujące dokumenty:
1) formularz ofertowy (załącznik nr 1 do SWZ),
2) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia:
a) oświadczenie Wykonawcy (załącznik nr 2 do SWZ);
b) oświadczenie każdego ze wspólników konsorcjum (w przypadku składania oferty wspólnej) oraz każdego ze wspólników spółki cywilnej (załącznik nr 2 do SWZ);
c) podmiotów udostępniających zasoby, czyli podmiotów, na zasoby których powołuje się Wykonawca w celu spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz przesłanek wykluczenia z postępowania (załącznik nr 6 do SWZ);
3) oświadczenie o nie podleganiu wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2022 r., poz. 835) – załącznik nr 2a do SWZ,
4) pełnomocnictwo (jeśli dotyczy) lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (np. umowa o współdziałaniu). Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy,
5) pełnomocnictwo (jeśli dotyczy) lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy lub podmiotu udostępniającego zasoby do złożenia oferty względnie do podpisania podmiotowych środków dowodowych lub innych oświadczeń i dokumentów składanych wraz z ofertą,
6) zobowiązanie (załącznik nr 5 do SWZ jeśli dotyczy) wymagane postanowieniami rozdziału XI ust. 3 SWZ, w przypadku, gdy Wykonawca polega na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu wraz z pełnomocnictwami, jeżeli prawo do podpisania danego zobowiązania nie wynika z dokumentów, o których mowa w rozdziale X ust. 2 pkt 2 SWZ. Do zobowiązania dołącza się załącznik nr 6 do SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 oraz art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp oraz na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2022 r., poz. 835), natomiast spełnianie warunków udziału w postępowaniu Wykonawcy wykazują zgodnie z rozdziałem VIII ust. 2 SWZ.
3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenia, o którym mowa w rozdziale X ust. 1 SWZ (Wzór oświadczeń stanowią załączniki nr 2 i 2a do SWZ) składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wskazują w formularzu ofertowym, które dostawy/roboty wykonają poszczególni Wykonawcy.
5. Jeżeli zostanie wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający może zażądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych
Wykonawców.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie wskazanym w projektowanych postanowieniach umowy, stanowiących załącznik nr 7 do SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-08-02 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://iasbialystok.ezamawiajacy.pl/
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-08-02 10:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-08-31
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Przed zawarciem umowy Wykonawca zobowiązany będzie do przedłożenia:
a) wykazu osób zatrudnionych na umowę o pracę skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia – załącznik nr 4a do SWZ
b) kopii umowy regulującej współpracę Wykonawców wspólnie ubiegających się
o udzielenie zamówienia (jeśli dotyczy).
c) projektu umowy z podwykonawcą/podwykonawcami (jeśli dotyczy).
Wykonawcy przysługują środki ochrony prawnej zawarte w Rozdziale XXIV SWZ.